Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 120

Viestit - SamiT

NH:ta en teknisesti tunne yhtään, mutta vastaan silti. Yhdestä Valtrasta loppui pikavaihteen kytkeytyessä kuuluva kevyt ulahdus uusilla öljyillä pysyvästi. Siinä kyllä toiminta oli normaali mutta ääni ylimääräinen.
Noin 10 vuotta aikaa hankin ensimmäisen paremman pyörä-äkeen sivulohkoteleillä ja Crossboard-ladalla 80-luvun varpajyräviritysten tilalle, ja se on ollut paras muutos viljelyssä satotasojen kannalta näin laahavannaskylvömenetelmän käyttäjälle. Kunnon äes jossa työsyvyys säilyy samana joka tilanteessa kunnollisten pyörästöjen ja riittävän jäykkien piikkien avustamana. Olisiko nykypäivää sänkimuokkauskelpoinen järeä versio isoilla pyörillä?
Ei tarvitse paljoa olla liikaa ainetta niin ei toimi, ja liian vähän heikentää toimintaa. Kyllä se määrä on oltava tiedossa, Valtrassakin eri malliversioissa 2000-luvun aikana lähes 500 gramman erot.
Painopisteen etäisyys ratkaisee aika paljon nostovoiman tarpeessa, esimerkiksi 1500 kiloinen nelisiipinen paluuaura vaatii lähes 4 tonnin nostovoimaisen nostolaiteen että sen saa ylipäänsä ylös maasta kun painopiste aika kaukana. Luultavasti ketjun aloittajan tapauksessa nostovoima vaan ei riitä vaikka olisikin alkuperäiset voimat tallella. Työntövarren kiinnityspisteen sijaintikin vaikuttaa paljon, työntövarsi ylhäällä työkoneessa ja alhaalla traktorissa aiheuttaa hyvin epäedullisen vipusuhteen pyrkiessää nostamaan työkoneen takaosaa enemmän työntövarren noustessa pystympään asentoon noston edetessä.
Ei se paljoa maksanut alkuperäisenä kun ei edes hinta mieleen jäänyt viime kesänä kun semmoisen ostin.
Ei ne räpitimiehetkään aina niin pystypäin ole vastaan ajelleen kun hyppii syöttövaihteen jouset ja ei mahdu tarpeeksi peitattua kauraa menemään peltoon puhumattakaan ohjausyksikön hyytymisestä kesken kylvön. Voisi semmoisen Rapidin silti joskus hankkia jollei sitten 4-metrin laahavannastakapyöräkonetta hanki.
Jos joku haluaa tällaisen HKL2500:n kevään kylvöille ostaa niin täältä löytyy yksi aika vähän kylvetty yksilö myytäväksi.

Että räpidi ilmestyi sitten pihaan ?

-SS-

Ei. Löytyy myös HKL3000 ja sillä mennään jatkossa.
Jos joku haluaa tällaisen HKL2500:n kevään kylvöille ostaa niin täältä löytyy yksi aika vähän kylvetty yksilö myytäväksi.
Puhistappa lauhutin

Melko outoa mutta voimansiirron öljyn lämmöt käytännössä samat puhtaaksi pestyllä ja puoliksi olkimujusta tukossa olevalla lauhduttimella. Tuli viime keväänä kokeiltua kaikki lauhduttimen puhdistuskeinot  kun öljyt alkoi käydä kuumempana kun vaihdoin kausihuollossa nuukuudessani Teboil Wetolit Valtra XT+ öljyn tilalle.
Samoissa pyörii reilun 10000 ajetussa Valtra T170:ssä, helteillä tuppaa menemään jopa 90 asteeseen mutta ei ole koskaan hälyttänyt ylilämmöstä. Epäilen kyllä että suunnanvaihtajan peruutuspakka saattaa ihan hiukan vastustaa mutta voi olla harha-aistimusta sekin.
Hytin pystypilareissa kaksi putkea lämmityslaitekotelon alaosasta, ota ulkokatto pois ja puhalla paineilmalla letkut puhtaaksi, jotakin pölymoskaa varmaan mennyt niihin.
Niin mikä se oli traktorin merkki ja malli?
Mitä tuossa nyt on tullut seurattua sivusta muutamaa lähiseudun Hondaa ja Suzukia niin näyttävät toimivan vuodesta toiseen, akkuja ja renkaita menee mutta laitteet vaan toimii ja toimii pelkällä perushuollolla.
Japassa on kaukalo vähän pehmeää peltiä, mutta sen kun uudelleen rakentaa 5mm pellistä niin hyvä tulee.
Miksi ostaa jonkin rakennussarjan kun ihan kunnollisiakin on. Siis Hankkijaan hankkimaan kätteen käypänen Palaxi.

Saa siinä melko monta vuotta välissä halkoja tehdä ennenkuin pääsee sepäntöihin, mutta jos haluaa että koneen posket ovat ryhdikkään suorat niin paksummasta pellistä on tehtävä kuin alunperin.
Japassa on kaukalo vähän pehmeää peltiä, mutta sen kun uudelleen rakentaa 5mm pellistä niin hyvä tulee.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 120