Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Aiheet - SamiT

Mistä mahtaa löytyä -07 T170 Valtran vilkkumajakan johtoliitin? Katkaisija on sivupilarissa mutta majakka pitäisi laittaa kun lumitöiden varakoneena olisi sekin syytä olla katolla vilkuttelemassa. Ei jaksaisi koko hyttiä purkaa jos liittimelle joku sijainnin tietäisi.
Eipä ole heinäpeltoa tullut perustettua eikä tainnut tulla nytkään kun puimuri painui jonkin verran ja paikkapaikoin vähän enemmänkin suojaviljaa puidessa. Onko joku näppärä keino tasoittaa tuhot vai glyfoa pintaan ja kyntö edeten kohti uusia pettymyksiä ensi kauden kylvöillä?
21 vuoden kypsään ikään ehtinyt MRT teki ihme tempun, kuului julmettu tössäys ja yksi ojas lerpahti paineettomaksi. Eipä siinä olisi mitään outoa ollut mutta kun mistään ei tullut mitään ulos, ei öljytippaakaan missään. Voisiko paineakku olla jotenkin särkynyt ja öljy karannut kalvon väärällekin puolelle? Ulkoisesti ei löydy mitään vikaa että sikäli ei tuokaan järkeenkäyvältä tunnu. Laitoin traktorista täyttöletkulla 120 bar painetta täyttöletkun mittarin mukaan ja ojas saavutti taas terhakan asennon ja kyntö jatkui. Mutta joku on rikki, palleroko poksahti?
Kylväisikö sitä pienimuotoiseen lähes harrastelumittakaavaiseen tuotantoon kuivaheinänurmeksi pelkkää timoteita vai nurminata-timotei seosta?
Tutkailen tässä yhtä T-0-sarjan Valtraa jossa on tosi outo pikavaihdehäiriö. Koneen kun käynnistää niin pikavaihde on tietysti ykkösellä kuten pitääkin ja kone kulkee sillä normaalisti. Mutta nappikytkin ei toimi ja pikavaihteet ei vaihdu keppien napeita eikä käsinojan keinukytkimestä. Automaatilla vaihtuu pikavaihteet normaalisti. Keppien johdot kunnossa ja napit myös ja jännitearvot samat kuin toimivan T:n keppien kytkinten navoilla. Penkin johtosarjaa en ole ehtinyt vielä kaivella ja käsinojan kytkintä en ole tarkistanut. Ei vikakoodia eikä muita toimimattomia laitteita tai häiriöitä, laturin jännite hyvä. Onko osunut kohdalle jollakulla tällaista?
Mahtaako Agroluxin auraan vuodelta 1997 löytyä muita kuin perinteisiä sileitä leikkurikiekkoja? Tuppaa välillä keräämään kiekon eteen kasvustokasan ja piparkakku-mallin kiekko varmaan selvittäisi olkikasat helpommalla, mutta kuin ei piparkakkukiekkoa tunnu valmiina löytyvän. Pitääkö kääntyä laserleikkaamon puoleen? Vai auttaako ongelmaan 7cm alkuperäistä pienemmiksi kuluneiden kiekkojen vaihto uusiin täysikokoisiin?
Naapurilla 500:sta moottorin vauhtipyörän joustokytkimen kumiholkit sököt ja ne pitää saadaa uusittua mutta minkälainen prosessi kyseessä lienee? Pitääkö koko moottori heivata pihalle vai saako ne holkit jotenkin uusittua sinne moottori paikallaan?
Kysellänpä vielä täälläkin palstoilla että mikähän mahtaa olla ilmakaapelin vähimmäiskorkeus tien päällä? Tuli kuorma-autolla vedettyä taannoin alas kolme puhelinkaapelia joista yksi 10-parinen. Auton ja kuorman kokonaiskorkeus on 4,15m. Lasku Elisalta toki kohtuullisen muhkeaa luokkaa. Vaan kun ei oikein tunnu järkevältä joutua korvaamaan noin matalia kaapeleita kun olivat kuitenkin monelle talolle johtavan tiekunnan ylläpitämän yksityistien päällä ja mielestäni kuuluisivat olla ylempänä, sähkökaapeleilla kai 4,5metriä tiestä mutta mikä on telekaapelin vähimmäiskorkeus? Jätin toki jo Elisalle reklamaation jossa kiistän maksuvelvollisuuden.
Kylvökone menee ensi kaudeksi päivitettäväksi ja vaihtoehdoiksi ovat rajautuneet Tumen Nova Combi tai VM:n perinteinen C-malli. Kone tulisi olemaan melko paljon ajettu budjetin pitämiseksi kohtuullisena ja ainakin VM on ihan kohtuullisehkolla hinnalla alakerran osalta uusittavissa. Novan osien hinnoista ei tietoa, vielä. Olisi tarkoitus suorakylvää vähän, kevyttä muokkausta olisi eniten ja kynnetyt voisi kylvää sitten laahavannaskoneella kuten nytkin. Vaan kumpi näistä vaihtoehdoista nyt sitten lie olisi se oikea hankinta? VM-omistajilta on kuultu jopa erittäin positiivista käyttäjäpalautetta ja Nova Combin omistajia olen päässyt haastattelemaan vähemmän, mutta tyytyväisiltä ovat hekin kuulostaneet.
Olisi tuossa tarve hankkia renkaat omaan koneeseenkin ja hinnat aika muhkeita. Ajattelinkin alkaa keräämään renkaita ostamassa olevaa porukkaa kasaan jotta saataisiin ostettua isompi erä sopuhintaan, asiasta jo keskusteltu yhden rengasmaahantuojan kanssa ja ovat kovasti kiinnostuneita yhteistyöhön. Renkaat saadaan asennettua myöskin sopivaan hintaan paikalleen, mutta ostoerää pitäisi saada joku 20 renkaan luokkaa ainakin niin saadaan vähän hintaa alas. Laittakaa kyselyt sähköpostitse traktorinrenkaat@saunalahti.fi jos homma kiinnostaa niin laitan takaisinpäin hintatietoja. Merkkeinä ainakin Alliance ja Petlas sekä Michelin tarjolla. Voi myös laittaa tästä foorumilta viestiä niin yritetään kehittää homma eteenpäin.

Maahantuoja tarjoaa myös kuorma-auton renkaita sopivasti, kysykää myös niitä samalla.
Niin Steinaria kuin Belindaakin olisi hyvälaatuista TOSsia varastossa ja Belindassa ei ole koskaan ollut toksiinipitoisuuden kanssa ongelmaa, mutta uuttakin tekisi mieli kokeilla ja siksi pienen palstan tuota Steinaria sitten viime kesänä siemenlisäykseen viljelin. Mutta miten on porukalla Steinarin kanssa DON-arvot menneet keskimäärin?
No nyt se sitten koko perkeleen tempun on jyrsijänplanttu mennyt tekemään ja rakentanut tilapäisen asumuksen Sampon kojetaulun alle sähköjohtojen lomaan. Onpa kalunnut hytin sisäverhouksestakin aimo palan pehmikkeeksi ja joitakin sähköjohtoja myös syöty enemmän tai vähemmän perusteellisesti. Sen verran v*tuttaa että pitää joku keino keksiä että ei toistu. On se yksi s*atana kun 19 vuotta on kone selvinnut kuin kaupan hyllyltä olisi hytin sisus ja sähköjärjestelmä tullut ja nyt ihan viime viikkojen aikana on tuhot tehty. Sen verran ketuttaa edessä oleva työmaa että on pakko sanoa että taisi olla väärä elämä olla juomatta viinaa edes v*tutukseen saati muutenkaan. Myrkkyä koko lähitienoo täyteen vai mikä avuksi? Kissoista ei muuta hyötyä kun että oppii katsomaan mihin astuu pihassa ettei osu "miinaan". 
Pitäisi tehdä perushuollot MF6270-traktoriin, mutta eihän mistään edes löydy Massikan ohjekirjoja netistä ladattavaksi kuten vaikkapa Valtraan löytyy. Vai enkö vaan taaskaan osannut hakea oikeasta paikasta? Paperiversion voi tilata sen tuhannesta eri paikasta mutta olisin vaan ladannut kirjat ja katsonut öljylaadut ja määrät. Korjauskäsikirja tuommoiseen löytyy joka paikasta. Pitäisi näistä "vääristä merkeistä" osata pitää näpit erossa kun ei niistä kerran mitään tiedä.
No nyt sitten meni kaupaksi toinen Mega-Valmetti ja uudemman vanhan Valtran hankinta edessä kevääksi. Ostaisitteko itse mieluummin viimeisiä 8000-sarjan HiTech-malleja vai ensimmäisiä T-sarjalaisia? Vuosimallit 1999-2005 suunnilleen mahtuu hankitabudjettiin ja käyttötarpeen kokonaismäärään. 
Ongelmana on että Safematicin paineilmatoiminen rasvari kuorma-autossa tuottaa rasvaa kunnon roiskauksen rasvarin lähdöstä kun ottaa putkilinjat irti, mutta letkuston läpi ei mene annostimille asti mitään. Letkusto on ehjä ja paineilma menee läpi kun letkut irroitettuna eli ongelma lienee puuttuva paine Safematicissa. Voiko tuommoista korjata tai saako osia tai tiivisteitä vai pitääkö ostaa uusi tai heittää mäelle koko laite? Haluaisin sen toki korjata kun periaatteena on että jos koneessa on joku asia uutena ollut niin saa se toimia vielä 20-vuotta vanhanakin siinä, mutta ihan mahdottomia rahoja en ala näin vähällä ajolla olevan auton rasvariin laittamaan vaan poistan sen sitten käytöstä. Voiteluosalla monennäköistä varaosaa näkyy olevan näihin. Saa toki tarjota ostettavaksikin paineentekokykyistä paineilmakäyttöistä 24-volttista Safematicia jos semmoinen ylimääräisenä.
Sivuja: [1] 2 3 4