Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 82

Viestit - mää vai

Englannissa tehty amerikkalaiskulkine fiatin tekniikalla? Kuulostaa tosi hyvälle.... :-X

 ;D ;D ;D ;D ;D


****elhossa tietääkseni comerin palkki, kaiketi
Elhon reseptillä tehty.

 Näin minäkin kuvittelin

Comerin palkki siinä on, lautaset ja jalakset valmistetaan Pännäisissä. Palkin malli kuten lautastenkin on muuttunut erilaiseksi jossain 06-08 paikkeilla. Nykyinen palkki paksummilla kuorilla, palkin rattaat vahvemmat ja lautaset lyhyemmillä terillä.
mitä vikaa on näis? kuinka *****maasia ovat huoltaa? mitä pitääs vältellä? kuinkas näison tilaa? eroja vuosimallien kesken? mahtuuko 3 turvaistuunta vieretyste? parempia ireoota?

touran
galaxy
zafira
voyager
cmax
smax

Mikään noista ei taida olla hyvä, mutta touranit ainakin jollain moottori/vaihteistoyhdistelmällä kaiketi pysyvät jotenkin nipussa?
Oon itte sen verran nostolaitekoneen miehiä, etten alkaisi alle 3,2 metristä edes perässä vetämään, saati jos se vielä on "toispuoleinen". Sen 3.2 metrisenkin laittaisin mieluummin nostolaitteisiin. Itellä on nyt 3.7 metrinen hintahtava kone.

No onneksi pääse välillä vähän fiilistelemään, takaveto traktorilla ja 2.4 metrin nostolaitekoneella. Siinä sitä piisaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita ;D
Voi sillä 3,2 koneella ajaa joka toisen välin enemmän päällekäin, jos välttämättä haluaa tuolla vispilällä karhoja yhdistää. Parillisella määrällä lautasia syntyy parempi paalauskarho.

On sellaisiakin koneita kuulemma joista muodostuva karho on laatikkomainen ja ilmava, riippumatta niittolautasten määrästä.  8)
Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
mimmonen major o?

Tommone Leukunraato sisään kätkettynä.

Kyllä se on nyt asianlaita niin, että kaivuri keskiverto maatilalla on niitä typerimpiä hankintoja. Remontti tunteja tulee usein enemmän mitä työtunteja.
Oikea kaivuri on joko tela tai pyöräalustainen pyöriväkone alkaen 7tn työpainosta.
Meillähän on itellä Vammas Major, mutta halvemmaksi tulee soittaa 12tn Hitachi paikallle 50€/h ja kuski tulee kaupanpäälle ;D
Tulee tolla vampilla joku vasikankuoppa joskus raapittua ja vähän salaojia paranneltua. Löytyy muuta tuottavampaa ajanvietettä kuin kaivurin kopissa oleilu (toivottavasti).
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.

42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä! 
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.

 hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
No siehän sälli oot.

Älä suotta kiihkoile. Kyl myö päässää kylvöille vähemmälläkii.

Savolaisuutenii on ylleisesti tiiossa eik siin mitää häppeemist oo.


Niin että kun laitan asiaa niin sinä mielikuvia jostain, mutta kysytään : missä en ollut tasapainoakseli asiassa ”kartalla” mikä oli ”paskaa”  ja mikä asian vierestä?

Meinasin unohtaa notta hyvää joulua.

Joo hyvää joulun jatkoa!  :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.

Puutumpas riitaanne....

1. 42 ei ole savolainen.
2. 42 asuu Loimaalla.
3. 42 olen minä eli SKN. 8)

Ai miksikö on noin? No siksi, että sivustomme harhaiset mamukriittiset hattivattifoliot ovat näin päätelleet. ;D

En usko! en edes joulupukkiin. Vaikka on olemassa viitteitä ja epäilyksiä SKN:n monistumisesta useammaksi nimimerkiksi niin silti 42 on ehta savonmuan +alv +toimituskulut + laskutuslisä mies. ;D
Mitenkään provosoimatta voinee sanoa että olikin jo korkea aika esitellä uudet mallit. Mut nähtävästi myös käyttäjiä on kuunneltu kun kaikki mallit ei ole ihan Nintendoja.

Oot varmaan myös savolaanen, mutta silti olen tästä asiasta kanssasi täysin samaa mieltä. :)
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.

42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä! 
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.

 hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
No siehän sälli oot.

Älä suotta kiihkoile. Kyl myö päässää kylvöille vähemmälläkii.

Savolaisuutenii on ylleisesti tiiossa eik siin mitää häppeemist oo.


Niin että kun laitan asiaa niin sinä mielikuvia jostain, mutta kysytään : missä en ollut tasapainoakseli asiassa ”kartalla” mikä oli ”paskaa”  ja mikä asian vierestä?

Meinasin unohtaa notta hyvää joulua.

Joo hyvää joulun jatkoa!  :)
Ja vitut teillä siellä savossa mitään metriä lunta ole.

notta kuplalla jokkiskisoihin meininkiä on teutsin moottoreissa ;) ;D 8) ::)

Muistan hämärästi nuoruudesta että noita deutsin pyttyjä olis jotku humut laitellut kuplan lohkoihin  :D

Kaverin kotifarmilla oli joku tuollainen ilmajäähdytteinen nelikko deutsi. Laatikko siit oli ainakin hajalla jossain vaiheessa ja etuakselissa väljää. Ja tietty se polttoainelämmitin lie ehjätty vuosien varrella useampaan kertaan.

Kaverilla taasen OK6:ssa deutsin ilmajäähdytteinen kuutonen. Vähä perso polttoaineelle se on, mutta muuten on palvellut vähillä ajoilla ymmärtääkseni ihan mukavasti.
[/quote]


Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
V 705 pesee 4.70 dx sän 100 – 60
Voihan tuo noinkin olla mene ja tiedä. Mun 705st juur hitsas kovan vedätyksen lopussa kun paukutloppu. Lähti kyllä kunnolla jähdyttyään käyntiin kun startti jaksotaas pyörittää :-X
hitsas ? paukutloppu ?
Niin meinaan että leikkas kiinni rajun vedätyksenlopussa kun voima loppui kesken. Olispitäny hellätä ennenkuin näinkävi. Mutta tämmöistä tää urheilumieli aiheuttaa :-X Niin tämä eisiis tapahtunut Joulunpyhinä vaan noin2 viikkoa sitten vuoden viimeisellä maansiirto keikalla. Tuosiis tapahtuu kun tuommoinen hieman voimiensatunnossa oleva mosa hyytyy kovassa vedossa. Seuraus on jonkinasteinen lämpöleikkaantuminen. Katotaan jos talvenmittaan sais taas uudet sisäkalut tuokin mylly.
Ilmajäähdytys koneen peli olisi tuossa vaiheessa pelattu – ei muutakun saatanallisen kallis pytty ja mäntä kehiin tai useampi.

42 Puhut täyttä paskaa ja vieläpä asian vierestä! 
Oikeesti, 80-luvulla Valmetin moottorivalmistus oli marginaalisen pientä verrattuna ilmajäähdytteisten Deutz moottorien valmistukseen ja siihen miten paljon niitä oli jo edellisinä vuosikymmeninä asennettu erillaisiin vaativiin käyttökohteisiin ympäri maailman. Näiden ilmajäähdytteisten moottorien maine on kiistattoman erinomainen, vaikkakin häviävät kyllä vääntöominaisuuksissaan Valmetille.
Valmetilla oli tunnetusti usein öljyt ja vedet sekaisin, mitä ei sattuneesta syystä tapahtunut Deutzille 8)
Tänäpäivänä Valmetin tilanne (agcopower) on hiukan erillainen ja moottoria löytyy jo monen pellin alta.

 hitsas ? paukutloppu ? niin menöö ???? (ookko savolainen? no jos oot niin ei oo ihme!)
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(

Niin mites se liittyy tuntimittariin ja sen hitaaseen pyörintään jos deutzi on enemmän kierroskone kuin valmetti??
Samaa "ominaisuutta" on kuulemma muissakin sakemanneissa.

PS. Huomasin jo edellisellä sivulla ettet ole ihan kartalla, kun puhe oli tasapainotusakselista, joten sekoilusi on varmaan syyntakeetonta?  :P
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Paskoja ne taitaa olla kaikki uudet koneet? Masserikauppaa väännettiin myyjän kopissa niin samaan aikaan soi myyjällä puhelin ja siellä sijaistraktoria vaadittiin. :-X
Pisti se hiukan miettimään siinäkin kohta näitä huhuja massikan vikaherkkyydestä ja siitä, että on vallitsevassa tilanteessa parempi jatkaa vanhalla luotettavalla pelillä ajelua.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 82