Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 367 368 [369] 370 371 ... 472

Viestit - Toivo Tonta

Kattilan hinta lähtönä n 8000 euroo siitä sit saa jotakin pois tinkaamalla,kaikki maksaa,jokainen sit ite päättää minkä hankkii,minä arvostan helppoutta ja sitä jotta puu palaa kunnolla eikä naapurin tarvi haistella käryjä

4100 taisin verolla maksaa ariterm 35+:sta, tosin aikaa on 5 vuotta ja ekat kattilat oli ilman imuria ja yksi rivi konvektiotuubeja vähemmän. Alkaa tuo 5 tonnia olemaan tuollaisesta hökötyksestä maksimihinta. Puutahan siinä vain poltetaan, ei se sen teknisempi värkki ole.

Ittellä on jäspin 2400 ovaalivaraajassa lähdöt aurinkoenergiakierukalle, siihen sais aika yksinkertaisesti rakennettua tyhjiöputkikeräin systeemin rinnalle. Periaatteessa pari termostaattia riittäis ohjaukseen.  Senverran pitäis toki systeemissä olla älliä ettei pumppais tyhjiökerääjästä vettä jos sen vesi olis viileämpää kuin varaajan alaosassa. Jos sieltä sais tuollaista päälle 70 asteista vettä, niin se piisais hyvin kesäkäytössä.
Tietty nyt joutuu kattilan lämmittämään kesällä 6 päivän välein, joten touhun kannattavuus pitäis miettiä tarkkaan...
Tyhjökeräimestä saat kuumaa kyllä, ei taida valmiit ohjaukset olla niin kalliita, että kannatta ruveta rakenteleen? Homman kannattavuus on sit taas toinen juttu ::) 2,4 motin varaaja vaatii paljon keräimiä, pienempi olis kuulemma parempi.
Kattilan hinta lähtönä n 8000 euroo siitä sit saa jotakin pois tinkaamalla,kaikki maksaa,jokainen sit ite päättää minkä hankkii,minä arvostan helppoutta ja sitä jotta puu palaa kunnolla eikä naapurin tarvi haistella käryjä
Klapikattilasta melko paljon :o Tohon rahaan saa 50kw:n hakekattilan, lambdaohjauksella. Vaatii toki vielä esim. jousipurkaimen tms.
Lambda ja sen ohjaushilkkeet maksaa klapikattilaan ehkä tonnin. Missä ajassa se säästää hintansa, riippuu monista asioista
Yksinkertaisen helppoa....
http://hauskimmat.com/venalaista-autonnaarausta-katso-video/

Eipä tuossakaan näköjään tarvita mitenkään erikoisia työkaluja.
Taitoa vaan. Täällä näin tekniikan aikakautena monet yksinkertaiset ratkaisut ei tule edes mieleen :-[
Ei sitä tiedä jos joku tarvii tilin ylitys ostoja ;D
Joskus jo kyselinkin onko kukaan teettänyt kulutusosia oikeasta kulutusteräksestä. 

Ei pitäisi olla näinä vesi-laser-plasma-leikkureiden aikakaudella vaikea tehtävä.  Malli mukaan vaikka pahvin palalla ja levyliikkeeseen.
Auran vantaat on taottu ja karkaistu, näin karkeasti sanottuna. Miks niitä ei tehtäis kulutuslevystä jos ne kestäis paremmin :o
400 Raexsiin saa helposti tehtyä reiän, miten onnistunee auran vantaaseen? Suomalainen ei usko, jollei itse kokeile, siis kokeile ja vertaa niiden kovuutta, esim poraamalla ja viilalla. Joskus kauan, kauan sitten jossain päin Suomea, Sampojen ja vastaavien vantaat olivat olevinaan kalliita. Jo eläkkeellä olevan SEPÄN johdolla niitä kunnostettiin koulussa oppilastyönä, halvalla varmaan. Ensin oikastiin lehtijousia, leikattiin palat, hitsattiin puikolla kiinni. Sitten taottiin ja lopuksi karkastiin öljyyn. Päästöstä ei ole muistikuvaa jäänynnä. Kaikkea voi korjata, jos osaa, mikä kannattaa se on toinen juttu.
Eikö Boschilta ole myös vaihteisto versio? Niitä on paljon muitakin sähkö-osien toimittajia kuin IKH. Startax ainakin. Boschista varmasti kannattaa maksaa mitä se on kalliimpi. IKH starit, taitaa olla jotain itämailla kyhättyjä, ei edes Luukasta?
Mitäpä tuohonkin vastais...

Sanotaan vaikka niin että mulle on ihan sama tuleeko banaania vai ei. TOS-jutut askarruttaa ihan kaikkia paitsi eturiviläisiä joilla MTK:n viitta lepaattaa lounatuulessa. Tietty niillä myös lepattaa peräsuoli koska paikallisjohtaja on porautunu 25mm tylppäkärkisellä niitten perseeseen. Harmi, meinaan paska tuuttaa seuraavat neljä päivää housuun varottamatta. Ajatuskin siitä saa tuntemaan myötätuntoa näitä peppuneitsyyden menettäneitä MTKoolaisia kohtaan. Toivotaan ettei tule kovia pakkasia kun vainovalkeet taas syttyy, tulee kylmä ja kaikki kaupunkilaiset saa taas nauraa.......

Mun puolesta voitte vaikka kaikki painua *****un, mulle on sekin ihan se ja sama, yks hailee, kuten täälläpäin sanotaan. Tää nimimerkki Kaarle on vissiin joku järjestöhörhö jolle uskonto ja kaurankasvatus porukalla on pop, kuuluu varmaan vielä peura ja hirviporukkaan, oikeen kunnon metsämies, viidennessä polvessa luultavasti. Onneks mulla on vaan kaks polvee....
Minkä firman paikallisjohtaja noin toimii :o Alkossa oli joskus paikallisjohtajia, ei taida olla enää.
lukeminen on pop...

Lainaus käyttäjältä: ToNppa - tänään kello 19:26
Apuvirtaa kokeilin aivan ensimmäisenä.,ei auttanu.

Nyt näyttäis kuitenkin loppupeleis siltä, että se vika on starttimoottoris,
otin sen irti ja kokeilin pyörittää pelkästään sitä apuvirralla ja se sätköttää ja pätköttää aivan mitenkä sattuu.
Täälä kukaan mitään lue, sama juttu ku tänää sukujuhlis, kaikki selittää suu vaahdossa yhtäaikaa sitä omaa helvetin hyvää juttuaan mutta kukaan ei kuuntele mitä toiset sanoo.. :P
Siinä on vielä monta liitosta, hoi. Solenoidin tinaukset helpoimmat tarkistettavat, sisäiset pahemmat.
Olet kyllä oikeassa, kukaan lue, saati ymmärrä :P
Vapaa sana / Vs: --- YDIN satamasta ---
: 30.11.13 - klo:21:42
Mitä järkeä on kirjoitella noit juttuja agronetissä kun me ei luultavasti olla sellaisia kenellä olisi vaikutusvaltaa tai osaa/arpaa niihin asioihin.  ;D

Mistäs sä sen tiedät ketä tätä palstaa lukee? :o :-X

Kaikkihan tätä lukee. Mutta nämä muutamat tuntemani kasvot täällä eivät ole päättämässä ydinvoiman lisärakentamisesta.

Eräs täällä kirjoitteleva tosin on ollut päättämässä kyseisistä jutuista mutta ei ole enää.... ;D
Ollu täällä vai päättämässä?
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6950
Älä lisävakuuta VW:ia
Takuuajan jälkeen ei kannata hankkia lisävakuutusta. Vakuutusyhtiön mukaan TFSI koneiden jakoketjuongelmat ovat niin yleisiä, että ne luetaan normaaliin kulumiseen liittyviksi, eikä niiden aiheuttamia moottoririkkoja korvata parhaassakaan lisävakuutuksessa:

"Jakoketjuongelma on VW:n 1,4 TSi moottoreissa valitettavan yleinen kulumisongelma. Kyse ei siis ole vakuutusehtojemme mukaisesta äkillisestä rikkoutumisesta, joten tapaus jakopään osilta jää
vakuutuskorvauksemme ulkopuolelle."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11552649
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15760.0

Mikähän vakuutusyhtiö muutenkaan myöntää konerikkovakuutuksia henkilöautoille?
Olisko VW teollisuusmoottori ::)
Apuvirtaa kokeilin aivan ensimmäisenä.,ei auttanu.

Nyt näyttäis kuitenkin loppupeleis siltä, että se vika on starttimoottoris,
otin sen irti ja kokeilin pyörittää pelkästään sitä apuvirralla ja se sätköttää ja pätköttää aivan mitenkä sattuu.

joset oo niiren kans asuullu niin jos on paikallinen kyläseppä tai sähkökoneskorjaamo niin sinne katottavaks, ei tarvi välttämättä olla muuta johto poikki tms, josei sitte oo joskus sahattu pilalle.. uuren kans muuta se hd versio jos sen siihen saa, lähtee kuulemma aiva erilailla kylymänä, hintaa on kyllä köyhälle aiva riittävästi..
Mihin laitat apuvirran kiinni? Onko kaikki liitokset kunnolla kiinni? Mittaile vähän virtoja, vastuksia ja jännitteitä ::)
Näytti paikotellen jopa vaaralliselta :o Siinä leikittiin pienen miehen hengellä, vähintään kädellä >:(
Nyt ne patruunat ja hylsyt helvettiin ja hommaa jonkun käytetyn kymppikympin tai vastaavan.

Vaikka tommonen http://www.youtube.com/watch?v=GXS9ldwtWJw

Ja ns. isäntälinjan katiskoilla ei tee mitään, jos niitä ei osaa käyttää. Louskulla Hakillakin pärjää hyvin, missä on vipuja joka sormelle. Ei niillä esiohjauksilla touhut parane, jos ei noita monivipuvehkeitä saa aisoissa pysymään.

Ja edelleenkin, louskulla Hakilla saa ne energiapuut pirttiin siinä missä muillakin.
Joo, tolla vaan ei viedä tietä pitkin tai pihanurmikolta ;D
Sivuja: 1 ... 367 368 [369] 370 371 ... 472