Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23

Viestit - raipe

Rättilevykytkin ei syö vauhtipyörää eikä asetelmaa siinä määrin kuin keraaminen palalevy.Natikan englantilaisissa oli noita keraamisia 11" kytkimiä.Ekat oli jopa vain kolmella lapulla,viimeiset taisi olla kuudella palalla.Tuo raktorimalli tuli kytkimen osalta tutuksi,meillä on vielä kaksi raktoria tuolla perällä ja noita oli 70-80l tilan vielä toimiessa enemmän käytössä.Melkein joka vuosi teetti kytkinrempan joku noista.Tosin silloin ajettiin taaruppia ja kauhottiin paskaa.
Mutta IH 844 parikytkin mistä puhe on on paljon kestävämpi kuin enkelsmannien kykä.
vm.76 ja alkuperäinen kytkin!
Käyttökone Rajamäki.Siellä luulisi noita olevan kun verkun puimanraatoja on alue täynnä.
Luulisi että 175 mallissa olisi 236-kone.
Puimurin moottorin öljypohja ainakin on eri,lohko varmaan käy.
vetoaisa uusiksi ja rakentaa painotus sylinterillä ja pässinpallilla.. näin paikallisella turveyrittäjällä ja kehu jotta palio mukavee son vetää tiellä ku tavallinen isompi kärri, ku saa +3t aisapainoa vain tarvites.. yks toinen teki lavetin ilmajousisesta, laitto kompuralla pajan eres paineet, ajeli mitä ajeli ja paine pysy ainaki vuorokauren, oli pussit kunnos. jarrut mä kumminkin tekisin maatalous ajohon hytraaliset, se kunei oo eres kustannuskysymys ja parhaimmillaan saa vain nakata hilppeet paikoilleen..

Joo,ymmärrän systeemin.
Vakiovetoaisaa pitää vahvistaa vaikka hitsaamalla kaksi päällekkäin.
Siihen painopussi päälle,16X3 tms.Teline tehdä ja rungon puoleen vastapinta.
Se nostaa jo kovasti painoa aisalle,kärryn vaan pitää olla suht suorassa ettei kaadu kun keventää.
Olis kiikarissa kohtuuhintainen rekan peräkärry joka tulis paalikärryksi. Ongelmana on vaan se, että siinä on kuulemma ilmajouset ja vaatis kompuran jotta ne toimis?
Onkohan paha operaatio vaihtaa vaikka lehtijouset tilalle, jäykkänä tuskin toimii?

Ja mitä mieltä olette 3-akselista kärrystä paalin ajoon? Tiet nyt ei ole muuten ongelma, mutta uskaltaako liukkailla lähteä mihinkään vaikka olisi ketjutkin päällä?

Jos on n.6tn+ vetäjä ketjuilla niin kaiketi tuo veto onnistuu.Raktorilla ei saa mitään vauhtia mäkiin kuin autolla,saattaa haitata.Jousiin ei mene ilmaa ellei ne vuoda eikä säädetä tasoa,jarrut kyllä sitä vievät.
Jarrut kyllä on oltava,esim. hydrauliikalla tai sitten kompura olla.Halpoja nuo kärryt kyllä ovat,itseäkin kiinnostanut viljanvarastoksi ostaa tuollainen.
varmaan markkinoiden tuhtein perälevy :P
http://www.nettikone.com/omavalmiste/peralevy-2800/1152791

Ei kannata ketjuja pyöriin laittaa pikkuferkkuun,tai tuo tekee solmun..
Miten ne luulee noitten kestävän kuin ilmansuuntaamisen.
Eilen työnsin kevyen nostolaitesovitteisen aluauran rungon poikki.4tuntia sitä hitsasin kasaan.
Se meni kääntöpaikkaa raivatessa rikki.
Muuten ei ongelmia,paitsi pelaruksen kytkin lakkasi irroittamasta.Ostin jo osat siihen ja pitää katkaista kunhan hieman kevät etenee ettei tarvi palella ladossa.
Talliin tuo ei katkaistuna oikein mahdu.
Ne ranskalaiset osaavat oikeastaan aika monet englantia.Eivät vaan ole halukkaita siihen.Itse olen tilannut Ranskasta varaosia ihan e-bay netin kaupan kautta.
Vaihdoin pikkupakettiautoni Saksasta tuotuun Mersun farmariin,ja siinä on kitkat alla.Sanoisin että aivan mulle riittävän hyvä pito niissä on.
Monissa liikkeissä ovat käytetyt koneet tosi kovissa hinnoissa,verraten siihen mihin omistajat niitä suoraan myyvät.
Se varmaan estää uusien myyntiä kun vaihtokoneita on vaikeaa myydä eteenpäin.
Uusien traktorien hinnat tuntuvat olevan kovin lähellä 5v.vanhojen vaihtareiden hintoja,tietenkin nämähän on niitä reunaehtoja mistä vasta aletaan kauppaa hieromaan.
Itse tuskin nykyisiin töihini uudempia taktoreita tarvitsen,mutta mielenkiinnosta alaan tulee tutkittua.
Kunnon lumikasa portin pieleen tai auton ympärille , niin loppuu *****ilut  ;D

Muutamia vuosia sitten tätini vielä eläessä aurasin hänen tietään.Matkan varrella tien reunassa oli talo,jonka väki ei tienpitoon ja auraamisen kuluihin osallistunut.
Sen talon emäntä yritti haastaa minut oikeuteen kun tein lumivallin heidän risteykseen.
Ei siitä tullut juttua vaikka joku asianajajakin siinä oli.
Aura nyt auraa oikealle ja siinä se.
Sitten kerran tämä henkilö aikoi särkeä raktorin lamppuja hyökkäämällä rautaharavan kanssa,mutta tietenkin sen estin.
Enää en auraa kun itselle,joskaan ei näistä syistä,vaan on muuta työtä liikaa.
Laitetaan.Tuo thurmo oli ennen ihan kelpo tavaraa.Lämmityslaitteen kennon se kyllä tukki 80-l kun käytin osittain,kun en tyhmyyttäni pannut kraanaa kiinni.
Tojotaan ja vanhaan MF-puimaan tuota laitoin vuotaviin syylareihin.
Ne pidätykset ja sossumaksut on maksajan ongelma, ei tekijän.
Joo ja jos ei laskuttajan nimeä löydy ennakkoperintärekisteristä, tiekunnan pitää tehdä ennakonpidätys 60% joka tilitetään verottajalle...  ;D

Kyllä käy näin.

Eli y-tunnusta hommaamaan nyt heti.

Toimiikos muuten hehku.

Jos liekkihehku on ,niin saattaa olla linjan tyhjentymisen myötä palanut ja ei toimi.
Tuosta on hyvä aloittaa.
Takavetoisissa on ketjut.Nelikoissa ei ole päällä,pelarukseen olisi joka nurkkaankin ketjut.
Ajot niin olemattomia ettei tarvi,tosin eilen ajoin jontikan ojaan kun luisti.Pääsin kyllä itse pois sieltä kun hetken temusin.Eilen tuli 15cm nuoskaa.
Vaikkapa vanha 500 kw Högfors valurautakattila kilohintaan ja sen muuttelee halkolämmitykseen
paremmin sopivaksi.     
Kokeilemisen arvoista?

Jos on tarpeeksi sopivia halonheittäjiä....  ::)  Eikö samantien muuttaisi hakelämmitykseen sopivaksi, niin pannu ei vaatisi niin paljoa ihmistyötä
Halkouuneja tehtiin muutamia Antilla joskus -82 aikoihin .
Ei niistä mitään jätti menestystä tullut . Halkoja tarvitaan julmetun isomäärä jotta lämpöä tulis riittävästi .

Pitää paikkansa.
Ja mihinkään kauas ei voi mennä.
Tunnin välein viimeistään saa lisätä.
Ja kuivaa hyvää puuta on oltava,että saa yli 80 astetta.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 23