Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 23

Viestit - raipe

Ei ole kyllä tuon mallin 10,ei ainuttakaan suomessa.Se  on se vanha 70 luvun sohlo.

En kai mää mallia ole sanonutkaan.En edes ole sitä katsonutkaan
Ja sohlo se varmaan on,koska se 6viikkoa odotti jotain osaa kesken työmaan teon.
Rahtarilehdessä joitakin vuosia sitten oli kuvia kuljetuksesta kun ne toi sen tuohon Ruduksen kuopalle Haimooseen maisemoimaan.
Oikea kone tasaukseen,jos suuria pitää tehdä on pillari.Kotikylän laidalla yhdistelivät lohkoja ja paikalla oli 10-pillari.Herranjestas että se on tehokas laite.Pakettiauton kokoiset kivet ei paljon paina.

Jos kyse siis D10-pillarista, niin herranjestas tosiaan. 700 hp ja noin 80 t elopainoa :-) Kyllä sillä muutama kuutio maata kulkee ja kivet ynnä kannot myös ihan huomaamatta.

Kelin olisi syytä olla kuiva, tai muuten sana 'tiivistymä' saa uusia ulottuvuuksia. Tuolla kun vähän pinnistää niin että mennään vain telojen takapäiden varassa... tietysti jos on repijä takana niin siinä samallahan se jankkuroi johonkin 1,5 metriin....  :-O

http://www.youtube.com/watch?v=D2tfzmS2Leg

Öh, unohtui.
Tuossapa olisi muuten tukeva kyntöyhdistelmä savon kivikoihinkin. Ei oo kyllä paluuaura mut kuitenkin:

http://www.youtube.com/watch?v=x4qN5WGwT5k

Se tosiaan on se 10.
Ne käyttää sitä esim.Hiekkakuoppien maisemointiin.
Naapurikylän kuopanreunat tuo tasasi muutama vuosi sitten.
Oikea kone tasaukseen,jos suuria pitää tehdä on pillari.Kotikylän laidalla yhdistelivät lohkoja ja paikalla oli 10-pillari.Herranjestas että se on tehokas laite.Pakettiauton kokoiset kivet ei paljon paina.
Suomaat tasoitetaan kevyemmillä laitteilla ettei tule mutakylpyä.Ja voi olla ihan hyvä pitää kapeina sarkoina,jos märkää on.
Asiaan vain hieman liittyen:Onko John Deere 2140:n etupään navan tiivisteiden vaihdossa mitään erikoista?

Saakohan navan kokonaisuutena vetoakselin kanssa pois,jos hieman oikaisisi.

Avaisi vain olkatapit pois,ja nosturilla vetäisi klimpin irti.


Mun vuotaa akselipalkinpuolelta liemi,napa itsessään ei vuoda.
Ei ole yhtään konetta lämpimässä,vaikka joitain pieniä talleja voikin lämmittää.Ei ole oikein varaa lämpimään paitsi tarvittaessa,eli jos on joku isompi korjaus menossa.
Koneet ovat kyllä säilössä sisällä,ainoastaan joku takalevy ja kauha on ulkona.
Kasvintuotanto / Vs: Kylvöt 2013
: 17.05.13 - klo:13:00
Pikkutilojen oraat näkyvissä. Suuremmat kasvinviljelytilat, puolentuhannen ha:n kokoluokassa ja ylöspäin, ovat vasta ehkä puolivälissä. Useimpina aikaisinakin keväinä jatkavat kesäkuun alkuun, mutta viherkesannot ja rypsit toimivat hyvin silloinkin.

Valtatiellä tänäänkin tuli 100 km:n päähän kylvöille rullaava karavaani, koneiden leveydet reunaviivasta keskikaistaan, yhdelläkään ei ollut ylileveysvaloja, vain "pritaksin strobovilkut" hytin katolla.

-SS-

Ettei vaan tuo meitin kunnan suurmies telaketjuraktoreineen ja kymmeníen metrien kylvökoneineen.
Se steikeri on tosi hias tiellä ja leveyttä piisaa kaluissa.
Ne tukkii kyllä tiet.
Vanajassa mahtoi olla ja yli 20 vaihdetta.
Nuo Amerikan vehkeet on tehty liittämällä kaksi vaihteistoa peräsin,joten vaihteiden järjestys on sekava.
Suomessa vanhaan aikaan oli käytössä asvalttitöissä kalustoa,jossa oli myös yhdistetty 2 laatikkoa.
Siinä mielessä vanne mielestäni rasittuu enemmän on justiin se että pito paranee matalammilla paineilla.
Muussa mielessä luulisi iskujen vaimenevan pehmiään renkaaseen.
Ei se vanteen hajoaminen tavatonta ole paripyörien kanssa kyllä.
Jotkut sankarit silppuavat kyllä ne ulommat parikkaat kolhimalla renkaan reunat kiviin ja kantoihin.
"Ontot" vanteet ovat heikkoja.
IH844+kylvölannoitin 2,5m.4-6l/ha.
Kasvintuotanto / Vs: Kylvöt 2013
: 14.05.13 - klo:09:07
Olisiko reilu puolet viljasta kylvetty,pienet alat ja pienet työt.Maa ei ole erityisen kuivaa ja routa ei ole murentanut kokkareita.Kultivaattorilla syysmuokatut maat ovat kovia.Eilen satoi ehkä 2mm ja tänään kai on poutaa.Pari viikkoa ollaan myöhässä normikeväästä,yöt ovat edelleen kylmiä.
Jos akku on kunnossa niin joku 14,4v pitää olla jännite.ACR-luukaksiin olen osia vaihtanut ja joihinkin possin latureihin.
Iskrasta en tiedä saako osia.
Pitäisi kuuklettaa ken sen osaa.
Diodivika siinä taitaa olla kun ei jännite nouse.Sinänsä aika helppo olisi korjata.
Tuleeko torvesta mustaa savua?
Ellei,saattaa olla vika polttoaineen saannissa silti.
Jos savua tulee reilusti,niin ilman saannissa ongelmia tai ajoitus sekaisin.
Väitänpä että se ei saa ainetta kuitenkaan.
Onko tuossa tankki moottorin päällä?

Ei savuta, tankki on moottorin päällä.

Soppaa pitäisi siis tulla siinäkin liki omalla painollaan ruiskupumpulle asti.Sitä ei nyt taida kuitenkaan mennä perille jostakin syystä.Joskus panjopulteissa siirtopumpulla on roskia sisällä.
Ilmausruuveja avaamalla voipi arvuutella tuleeko liemi pumppuun asti.Käsin pumppaamalla tavaraa pitää tulla reilusti.
Eli maski mukaan taipaleelle.

Nähtävästi ei säikähdä, vaikka luukut hieman normaalia enempi auki  :o

Ei se mitään hirmu myrkyllistä taida olla.
Helevetin tulessa raato poltettu ja siitä puristettu priketiksi.
Haju ei ole mikään raadon haju eikä mukana ole ruhonkappaleita vaikka jotkut väittää.
Pelko pois.
Mutta vaikutus maassa ei ole apapaskan luokkaa.
Itte tuli tuota ostettua kun etsin vaihtoehtoa Yaran rosvoukselle.
Se on kuin mullinmaikkia,alkuun menee ihan kivasti mutta koneen pohjalle tulee tomusta "kartiot" ja levitysmäärä laskee huomattavasti.Kun pari säkkiä levittää,siis joku 1300kg,kannattaa säiiö koettaa ajaa tyhjäksi ja pöyhiä tomu pois.
Ei se tavara oikein kasvata y-lantojen tavalla,viime vuonna tuota tuli ostettua ja on sitä tällekin vuodelle muutama pussi ollut.
Tuleeko torvesta mustaa savua?
Ellei,saattaa olla vika polttoaineen saannissa silti.
Jos savua tulee reilusti,niin ilman saannissa ongelmia tai ajoitus sekaisin.
Väitänpä että se ei saa ainetta kuitenkaan.
Onko tuossa tankki moottorin päällä?
Sivuja: [1] 2 3 ... 23