Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6

Viestit - TomppaH

Tukipyörätön kyntö vähentää luistoa kun auran paino on käytettävissä etenemiseen.
Tukipyörä on tehty sille jolle koko kyntö on vähän hepreaa se antaa virheitä anteeksi, mutta vastapainona huono jälki ja paljon polttoainetta kuluu turhaan ja jankkokin siinä tiivistyy kun pyörä luistaa.Päisteissä on verraton etu ilman tukipyörää, voi kovettuneet päisteet kyntää kunnolla.
Samoin muut pellolla havaitut kovat kohdat.

Miten tukipyörä estää kovien kohtien kyntämisen ?
Enemmänkin nostolaitteella automaattisäätö nostaa
auraa maasta kovissa kohdissa.

-SS-
ss on aivan pihalla kynnön perusteista huh huh !
HUUUUTONAURUA
Kukahan se tässä pihalla on? Ihan kaikessa mikä maahan ja sen tuotantokykyyn ja kasvinviljelyyn tulee...

Kyllä se vaan kovalla savella (esim. Meillä 3-4 vuotta vanha laidun, kunnon tinttasavea) se tukipyörä on ehdoton, täytyy kyntää aurat "nokallaan" ilman tunnustelua ja ilman tukipyörää olis varmaan koko vältti maan sisässä. Puhutaan siis sellaisesta hauskuudesta että on mm. Etukuormaajalla täytynyt kaivaa pahimpiin kohtiin vähän alkuojaa että menee kärki maan alla eikä päällä. Ja 2 siipinen  fiskarssi aurana, ottaa välillä kaikki 75 hp mitä veturilla on tarjota.

Nyt olis kai kohta parhaat kelit sitä p**kaa kyntää ku on märkää ja liukasta 🙄 tietäs vaan että tulee sellanen 4kk -20c pakkasjakso lumettomaan maahan ni saattas keväällä mennä äkeellä rikkikin.
Joku oman pesän likaaja halusi pilata kekkerit moomman mestariviljelijöiltä.

-SS-


Kuitenkin tämä säännös on olemassa ja sitä varmastikin
noudatetaan, jopa Pohjanmaalla.

-SS-

Onko sulla -SS- jotain faktaa että vain pohjanmaalla glyfotettaisiin kasvustoja, vai onko vain muuten mukava vittuilla pohjanmaalaisille?  Tälläissiä ajatuksiasi olet kirjoitellut aikaisemminkin!

Minä en ainakaan tiedä täälläpäin ketään joka viljakasvustojaan glyfottaisi.
Jos et oo huomannu niin -ss- "*****ilee" kaikille luomuviljelijöille ja kaikille "isotilallisille". Ollen silti yksi tämän palstan asiallisimmista kirjottelijoista. SKN on toinen, ei veetuile. Molemmat on alansa asiantuntijoita, ainakin mitä oon 4 vuotta tätä seuraillut.mutta nyt tuli koira niin supikoiranpaskan hajusena passullle että jatkan matkaa.
Eikös eteläisemmässä/läntisemmässä Euroopassa ole ihan normaali toimenpide tuo glyfolla tuleennuttaminen? Jos tota alotustekstiä lukee ku piru raamattua niin kaikki tuontiviljahan pitäs sitten polttaa? (No ei nyt kaikki mutta.. .) Rajat kiinni s**tana.
Kasvintuotanto / Vs: villisika
: 10.09.17 - klo:11:57
Se kun ei paljoa vuokraajan sana paina, peura kun on luvanvarainen ja niistä kaatomääristä päättää mmm. Ja vaatii vähintään 500ha yhtenäistä metsästysaluetta että SEURA voi anoa kaatolupia.Villisika taasen taitaa jo olla sikaruton leviämisen ehkäisyksi "pää vadilla".
Aritermin sivuilla lukee selvästi säätötulen varaosat saarijärvellä.
Kaiken huippu on kun maaseudulla ihmiset laittavat maasähkölämmityksiä (rek. nimi SAS) ja metsät pursuavat polttopuuta,no siinä samalla tukee rosatomin ydinvoima hanketta.
Just? Maasähkölämmitys? Tartteeko siinä löysätä venttiilin jousia kesällä jos on käyttämättä? Kas kun ei aurinkotuuli generaattoreita..
https://m.nettikone.com/massey-ferguson/7615/1647973

Ihan asiallinen kuvaus teksti.. eikä konekaan huonolta näytä.
Minkähän vuoksi vaatii liimapuupalkkia oven päälle, ite rakentelin varastoa ovileveys ei kyllä ole kuin 4,5 metriä.Oven päälle tuli rinnan kaksi 2,5x8 tuuman lankkua yhteen naulattuna, eikä näytä että olisi taipunut. Ei tuo tietysti mitään lujuusluokittelunormia täytä mutta kestää kuitenkin.
Jos konenauloilla virhe ,aina ruuvilla sillä on veto ominaisuus konenaula ei vedä puita yhteen ,manuaali naulakin on parempi se vetää kappaleita tiiviisti yhteen. Konenaulan heikkous on juuri tuo .Puristimilla yhteen  ja siihen kannan puoleiseen reikä ruuville sitten tulee tiivis vaahto väliin. .

Näppäriä ruuveja suskoskella kun tulee tiivis vaahtokin itestään väliin.

Ällös kuules vit tuile miehelle joka keksi siipimutterin.....

Eihän tuossa veetuliua ollu. Näppäriä nuo olis ku tietäs mistä sas..susikoski niitä ostaa.

Von Räkkykosken SASsusi ja Rauta-kaupasta löytyy.

Sieltä saa myös kummisaappaan varresta tehtyjä suojia jos johonkin ja lukaksen suihkutuspumppuja, emäntä vielä askartelee lisähinnasta vaikka mitä.

Ja 150 betonilattiaa takana, pitkien harmaiden hiusten lisäksi...
älä unohda keventää venttiilinjousia talveksi... saaks sieltä suskoskikaupasta sitä oo-rengasta mitä saa pikaliimalla liimata?
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.
Voi olla vähän isompi juttu kuin Nuffiildin laitto... :)

Ei kato, töpseli vaan kiinni nuffin laatikkoon ja hups, tulee lisää hammasta pyöriin ja mennään kovempaa... okei, tiedän tapauksen ajalta kauan sitten, pyyhkästiin jurttia tehtaalle ajaessa 75km/h 165 verkulla tutkaan. Oli veto kärryssä, jostain bedfordista tehty sano vaari.. istuin sylissä ja tämä tarina on tosi. Samalla kylälä meni ainakin yks Taavetti poikki ja kuski kuoli, vaarin tuttu oli mutta minen kerenny tutustua.
Minkähän vuoksi vaatii liimapuupalkkia oven päälle, ite rakentelin varastoa ovileveys ei kyllä ole kuin 4,5 metriä.Oven päälle tuli rinnan kaksi 2,5x8 tuuman lankkua yhteen naulattuna, eikä näytä että olisi taipunut. Ei tuo tietysti mitään lujuusluokittelunormia täytä mutta kestää kuitenkin.
Jos konenauloilla virhe ,aina ruuvilla sillä on veto ominaisuus konenaula ei vedä puita yhteen ,manuaali naulakin on parempi se vetää kappaleita tiiviisti yhteen. Konenaulan heikkous on juuri tuo .Puristimilla yhteen  ja siihen kannan puoleiseen reikä ruuville sitten tulee tiivis vaahto väliin. .

Näppäriä ruuveja suskoskella kun tulee tiivis vaahtokin itestään väliin.

Ällös kuules vit tuile miehelle joka keksi siipimutterin.....

Eihän tuossa veetuliua ollu. Näppäriä nuo olis ku tietäs mistä sas..susikoski niitä ostaa.
Jos oikeesti jossain pajassa saadaan ohjelmoimalla muutettua ratas laatikko 40-50 niin olen erittäin kiinnostunut ja potentiaalinen asiakas.
Minkähän vuoksi vaatii liimapuupalkkia oven päälle, ite rakentelin varastoa ovileveys ei kyllä ole kuin 4,5 metriä.Oven päälle tuli rinnan kaksi 2,5x8 tuuman lankkua yhteen naulattuna, eikä näytä että olisi taipunut. Ei tuo tietysti mitään lujuusluokittelunormia täytä mutta kestää kuitenkin.
Jos konenauloilla virhe ,aina ruuvilla sillä on veto ominaisuus konenaula ei vedä puita yhteen ,manuaali naulakin on parempi se vetää kappaleita tiiviisti yhteen. Konenaulan heikkous on juuri tuo .Puristimilla yhteen  ja siihen kannan puoleiseen reikä ruuville sitten tulee tiivis vaahto väliin. .

Näppäriä ruuveja suskoskella kun tulee tiivis vaahtokin itestään väliin.
Saaks tollaisia liimapalkkeja sellaisina, että päät ovat valmiiksi limitettäviä? Vai ovatko aina suoria.

Luulis saavan viistettynä jos sellaisen tilaa.

Voin olla tai olla olematta täysin väärässä mut eiks tuos olis se sormi jatko parempi?
Minkälainen homma tuo on laittaa kulkemaan 50km/h

Jaa.a. riippuu "tuosta". Epäilisin kuitenki tehdas/paja käyntiä ja kallista laskua.. voimalla eli hevosvoimilla, kilowateilla ja väännöllä ei ole mitään tekemistä nopeuden kanssa, sen ratkaisee vaihdelaatikon ja perän välitys. Tietysti jos ottaa tehdas valmiin 40km/h helvetin pienillä pyörillä ja sitten kasvattaa 10' vannekokoa nopeus nousee.. eli yleensä vissiin aika pitkälti noilla ensiasennus renkailla kulkee minkä on tilattu, rengaskoolla voi sitten sen +- 5 km/h säätää...

Lopputulema, jos haluat 50km/h raktorin, osta sellainen/vaihda sellaiseen.
Jos halli on pelkästään koneiden säilytystä varten, lattiaa ei sen kummemmin hyödytä pinnoitella.Jos jokin työskentelytila niin sitten lienee pinnoitekin hyvä.Omassa konepajassa pinnoitus on hoitunut itsestään pölyämättömäksi, kun on aikojen saatossa öljyyntynyt, ei irtoa sementtipölyä.Mutta sellainen paikka missä auto on ja jokapäiväisessä liikenteessä tiesuolaroiskeet kyllä syövyttävät betonia.Sen näkee ken kokee.

Ja jos tarttee telakoneella tai ketjullisella raktorilla ajaa sisään käy lähi (mmältä) kiviainesasemalta  ruinaamassa kuljetin mattoa sen verran että riittää koneen mitalle.
Aikanaan sai auton tuoda vero  vapaasti ("nettohintaan")kun oli riittävän pitkän tovin ulkomailla torrakko kädessä (rauhanturvaajana). Sitä piti pitää 2 vuotta Suomen rekisterissä omissa nimissä ja sen jälkeen sai myydä. Ainoo hankaluus oli ettei sillä saanu kuka vaan ajaa, muistaakseni.. jäi vähän lyhyeen omat kokemukset kun pappa tuli kolmion takaa kylkeen ja jäi turvatyynyt poksahtamatta -> 72tkm ajettu avalanche lunariin..
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6