Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 16

Viestit - W124

Haaralan tila youtubessa käyttää kuorma-autoa luomuviljojen ajoon. Tuntui olevan tyytyväinen. Jos aloittelisi tilan omien viljojen ajoja niin varmaan Sisu SM tai SL olisi edullisin ylläpidettävä. Onnistuukohan sillä Fullerilla vaihdot. Kokemusta ei ole kuin Crystalista ja siinä kyllä sai vaihteet päälle...
Mitä mieltä olette 190hl Kiren kärryistä? Olisi mielestäni hinta/laatusuhteeltaan aika passeli hoilokärryksi. Vakiona näissä on jarrut kahdessa pyörässä. Onko järkevää käyttöä jos ottaa neljälle, kun lisähinta ei ole ihan kohtuuton. Onko nämä kuinka huoltovapaita vai joutuuko jollain aikavälillä tekemään jotain.
Joissain Kiren kärryissä ollu kehnot maalaukset, maali rapisee jokusen ulkosäilytysvuoden jälkeen. Ovatkohan korjanneet? Jarrujen osalta kannattaa miettiä vetokoneen jarruja ja ei niistä mitään haittaakaan ole. Ainakin joissain kärryissä on etu- ja taka-akselin jarrujen välissä hana, josta takajarrut saa pois käytöstä talviajoon. Kun kärryn toiset renkaat pyörivät, kärry pysyy paremmin hallussa jarruttaessa.

Tieten jos maanajokärryä tarvit kannattaa myös miettiä maansiirtokärryä viljalaidoilla, hinnassahan ei juuri eroa ole ja kärry ei seiso tyhjänpanttina niin paljoa.
Tuo on vanhentunutta tietoa. Talvikelillä nelipyöräjarrut todella tärkeät, muuten kärry puskee traktorin linkkuun ja jälki on pahaa.
https://www.nettikone.com/new-holland/ts-115/1901921

Nämä ovat mielenkiintoisia koneita. Iso moottori ja vaihteisto taitaa olla aika kestävä. Vai onko se suunnanvaihtaja heikko lenkki? Tämäkin yksilö vain 19000 euroa. Onko nopeuksissa eroa. Jostain muistan, että nämä kulkevat lähemmäs 50 km/h. Onko niin, että tuo DC vaihteisto on hitaampi. Konedatan mukaan kulkee vain 35 2070 r/min.
S -mersu Focuksen hinnalla. Millainen markkina mahtaa olla käytetyillä reppuruiskuilla kun hinattavia saa tuohon hintaan.

https://www.nettikone.com/hardi/commander-plus/1896005
https://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/c-8/1897161

800 000 € Sampo C 8. Tuohon hintaan saisi jo tela-Lexioninkin  :)
Tietääkö joku...

Palkissa oli kiinni ne jouset, joilla vaikutettiin vannaspainotukseen, palkkia liikutettiin hydraulisylinterillä ja näin saatiin säädettyä vannaspainotus halutuksi.

Uusissa Multivan suorakylvökoneissa tuo vannaspainotus hoidetaan kunkin vantaan omalla hydraulisylinterillä. Miten kauan nuo sylinterit kestää, vuotamatta,  siinäpä kysymys.
Kiitos!
Tietääkö joku mitä eroa Multiva FX malleilla on VM vastaavaan. Kuvista katsottuna se VM:n vantaiden edessä oleva palkki on kokonaan poistettu. Mikäköhän se oli ja miksi tarpeeton? Näyttää kyllä yksinkertaisilta nuo Multivan koneet. Ja huomaa että on myös muotoilua tehty, kuten ne kannatuspyörästön sivutuet, jotka ovat kauniin kaarevat.
Myyvät varmaan avaruusraketin siihen veturiksi.

 ;D
Mutta vähän totisemmin, niin on kyllä fiksun näköinen kone. Onko joku jo kylvänyt näillä?
Saksan forumilla sanottiin samaa, että muutama laakeri on erikokoinen näissä isommissa T 7226 ja T 7228 vaihteistoissa. Saksalaiset pitivät ZF 7200 vaihteistoa aivan ehdottomana ja erittäin reilusti mitoitettuna tehtaan ilmoituksiin verrattuna.
Hyvin vähän on eroa. Perinteisessä 165:ssä on muutoksia taka-akselissa ja kytkinpakassa yksi levy enemmän. Nyt näyttäis olevan puhe uudemmasta common rail moottorisesta, niin niissä erot sitten jotain muuta. T7230 on M650:ssä.

Joo commonrail kone kyseessä. Sama vaihteisto kuin M620 ja M625, joista M625:ssä 166hv vakioteho ja 659 Nm vääntöä.
6,1 litraiseen Agrotroniin pitäisi lisätä tehoa. Netin syövereistä kävi ilmi että laatikko on ZF T 7226. Tehokkaammissa Agrotroneissa on T 7229 ja T 7230.

https://www.deutzforum.de/index.php?attachment/68258-zf-t-7200-pdf/&s=495dfb4f872dd1d7019e720b989ca36ab5b9e753

Mitä eroja näillä vaihdelaatikoilla on? Kuinka paljon tehoa voisi lisätä? Tuunauslastuvalmistajien sääntö tuntui olevan että 150 Nm lisää vääntöä ja 40 hv lisää tehoa.

Vakioteho 150 hv ja vääntöä 590 Nm
Valtra on saatu menemään 56 ja on rehellisesti kerrottu että 40 välityksillä. Renkaat mahtuvat juuri ja juuri pyörimään😀.

https://www.nettikone.com/valtra/8050/1803983
Tiedän yhden joka sanoi, että hän kiertää Sampot kaukaa. Valtrasta en valitettavasti tiedä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 16