Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 16

Viestit - W124

Uudempi tasapää nuppi, jossa kansi ei ole ongelma. 
Vanhempi pyöreäpäinen korvataan uudella tasapäisellä, mutta sen toimittamisessa on ollut nyt ongelmia. Toivottavasti tehdas teettää uuden erän jossain vaiheessa.

Liitin tuossa kuvan mukaan. Tuosta harmaasta isosta joystickistä on kuori murtunut tuolta alhaalta ja tällä hetkellä teipattuna. Puinen olisi kyllä juhlava, kuten pig24 kertoi vallussaan olevan.
Ei ole tullut vielä kysyttyä uuden hintaa, kun lähtöoletus on että ennemmin tuhansia kuin satoja euroja.

Tuossa kuva. Tuntuu että aika monet joystickit ovat murtuneet juuresta. Pig24:n ehdotus 54 euron joystickista antaa perspektiiviä mikä on joystickin hinta valmistajalle ja käyttäjälle. Pitää talvenaikana miettiä mitä keksisi.

https://st.mascus.com/imagetilewm/product/39495499/deutz-fahr-agrotron-150-profi,71a1f6aa.jpg
Saksalainen muovi ei ole entisensä. Alle 15 vuoden käytön jälkeen Deutzin Profiline joystick murtui poikki. Netistä löysin purkuosana joystick kokonaisuuden 1500 euron hintaan. Joystick toimii kyllä muuten, mutta muovikuoret säpäleinä. Mitäköhän 3D -tulostus mahtaisi maksaa...
https://www.koneviesti.fi/lisamateriaali/artikkeli-1.546222

Missäköhän nämä C20 -mallit menee? Väritys ei ole omaan silmään, mutta muuten kone näyttää hyvältä.
Ikuisena optimistina uskon että Intiasta virtaa jonkun verran investointipääomaa toiminnan kehittämiseen. Porin tehdashan on poikkeuksellisen omavarainen tuotannossa verrattuna moneen isompaankin koneiden tuottajaan, siellä on valua, koneistusta ja ohutlevytyöstöä sekä hitsausta saman katon alla kun moni isokin valmistaja on pelkkä alihankkijoiden osia kasaan laittava kokoonpanolaitos.
Tämä on totta. Sampolla on osaaminen omissa käsissä. Tällaisen valmistuksen siirto ei ole helppoa. Lisäksi jos kilpaillaan laatumerkkejä vastaan osaamista on Suomessa ja euroopassa enemmän. Tämä on mielenkiintoinen mahdollisuus.
Valitettava tosiasia taitaa olla, että Porissa valmistus loppuu. Nämä aasialaiset ovat sen verran järkevää porukkaa, että osaavat vetää kotiin päin. Ainakin kiinalaiset. Miksei myös intialaiset.

Aika pian nähdään tehdäänkö investointeja vai ajetaanko valmistusta alas. On hyvin mahdollista että tehdas saa lisää kierroksia koneeseen.
Aika Hoppa

Vähän uudemmalla O.J. Simpson pakeni pitkään. Että on kyllä tarvittaessa nopeakin :D

https://www.nettiauto.com/ford/bronco/11566674
Asentaa keulaan ja ajaa eteenpäin niin ei kulu niskat siinäkään.
Maailma on mahdollisuuksia täynnä..

Toimiiko tuo niinpäin. Kääntyykö leikkuupää ympäri ja ottaako puomi tuohon suuntaan rasituksia vastaan.
Taksun'issa pienemmän silmän korkeus 25 mm ja matalan leveän silmän 22 mm, keskiruuvi myös kiristettävissä (Fiskars 23 ja 18 ja keskeltä niitattu).

Niitti on paras. Pysyy pisimpään ja selkein kiristää. Pieni napautus vasaralla ja taas menee. Fiskars joutunut osittain siirtymään ruuviin, koska asiakkaat eivät osaa kiristää niittiä.
Paljon kiinni muista asioista. Jos traktorin renkaat pompottaa tai jos kärryn renkaat pompottaa, niin aisajousto tasoittaa. Samoin, jos traktori suhteessa kärryyn kovin pieni ja kevyt. Sitten taas jos iso traktori hyvillä jousilla ja kärryssä pyöreät heitottomat renkaat niin ei tarvita aisajoustoa. Yleisesti kokemus, että kuorma-auton renkaiset tulee todella nätisti perässä. Toisaalta näissä kärryissä lehtijouset akselilla...
https://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=48546

Kenworthissa olisi tyyliä.  Ei taida vaan saada puoliperävaunua vetää.
monellako maatalouskoululla mahtaa olla moista kilipailua suomessa?    ja tuo vankkuri/zetka yhistelmä oli aika notkea.
Loimaalla on ollut joskus, mutta videoita ei taida olla. Oppilaat voisivat alkaa järjestää ja videota youtubiin, suosio olis taattu :)
https://m.youtube.com/watch?v=yaXm3X8q0Rg

Saksalaiset ovat verranneet Fendt, MAN ja Mercedes Zetrosta maatalouden olosuhteissa. Harmillisesti koko testi ei näy.
älänyt. toisaalta jos vain 2010 hytteihin tottunnu niin sit.           kyl nuo monta pelastannu.

Ja vielä useamman kuurouttaneet nuo alkuaikojen räminäkammiot.
Valitettavasti vielä 80-luvun vehkeetkin on kuuloa vieneet.
Sivuja: [1] 2 3 ... 16