Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]

Viestit - renki68


[/quote]

Sehän kannatsikki ajjaa yöksi sulamaan navetan ruokintapöyvvälle kippi pystyssä, jos nimittäen mahtuu ;D
[/quote]Mutta kun ruokintapöytä on ulkona niin eipä sula. Kiitos ideasta! :D
14 t Tekolla ajan. Normaalisti on kolmisen kilsaa ajomatkaa. Viimeviikolla ajoin 8 kilsan päähän. Suuriosa kuormasta tyhjenee kun perälaudan avaa.  ::)
Ahaa. Mulla on matkaa 19 km, tunnin ajo. Eikä tule tavarat ulos kun takaovet aukaisen. :)
Ei se tollasella alle 15 asteen pakkasella päivässä niin kauheasti ehdi tarttua. Yöksi kun ajaa lämpimään niin sulaa taas. Kovemmilla pakkasilla alkaa olemaan rautakin präiskiä tavaraa.
Millasella kärryllä kuskaat paskaa ku ei tartu? Mulla koukkulavakärry ja rautakontti päällä. Ja TARTTUU!!! Kerran yritin ajaa ilman suolaa ja hiki tuli lapionvarressa. Puoli kuormaa tuli kipatessa alas ja loput sille käsipelillä irrotellen, välillä kippaillen ???
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Audi.
: 08.01.08 - klo:21:27
Jaa on baatos auton ostanu,niin mäki DATSUN 100A -76 tänään hain raumalta,uljas laite. 8)
   Se on nyt katsastettu.Kovasti oli tunkua koe ajolle.67 vuotta vanhat nastarenkaat alla tahtoo kiertää kaikki linkkaripysäkit ja parkkipaikat.
Onnea tuoreesta leimasta! Tiesitkö että Datsun on japania ja on suomeksi Nouseva Aurinko. Kantsii opetella tuo niin voi vähä elvistellä :D
Onneksi pakkanen hellitti niin tää aihe ei ole niin ajankohtainen just nyt.  Tiedä vaikka oli tän talven kylmin jakso ja kevät kohta koittaa... Onkohan tämä sitä globaalia ilmaston lämpenemistä? 8)
Entäs sitten jos on kuulavetolaite? eikös sen kautta saa olla kytkentämassa 4t traktoriin? eikö saada sillon taas tonni kärrylle lisäpainoa?
Jostakin olen lukenut tuosta ja sain sen  käsitykseen että itse kuulavetolaiteen valmistajat sallii tuon 4t aisapainon mut laki sanoo että 3t yleisellä tiellä. Eli pellolla 4t aisalle valmistajan luvalla  ja tiellä 3t lain luvalla! Toivottavasti ymmärsit. Luulen että koneviestissä oli tuo juttu. 
Tällasella asialla lähestyisin tämän foorumin käyttäjiä eli ajeleeko joku kuivalantaa näin talviaikaan vai onko ajot pyhitetty kesäkaudelle ja jos ajaa, miten ootte ratkaissut jäätymisongelman? Mun pitää ajaa paskaa (turve kuivikkeena) läpi talven ja käyttämäni suola lavan pohjalla, suolavesi seinissä toimii kyllä n.-7 asteeseen hyvin mutta kun pakkasta on monesti enämpi niin ajo keskeytyy. Polttoöljyä ja glykolia olen kuulut joidenkin sorakuskien käyttävän mutta oisko jotain ympäristöystävällisempää ainetta olemassa. Lämpölava ois tietysti yks  vaihtoehto mutta riittääkö pakokaasun lämmitysteho? Vinkkejä otetaan vastaan. 
Jaahas. Montakos paalia tuohon pitäis vielä lisätä ettet omasta mielestä ajelis "terviisii"? Onko nuo 120cm? Ja painaa 12-14 tonnia, vai? Harmi kun mullei oo laittaa vastaavaa kuvaa kun en ole ottanut yhtään. Ja just nyt ei paaleja ajeta, vain irtorehua.
Eikös se ollu niin, jotta kytkentämassa (kärry+kuorma) 3 kertaa traktorin paino sallituin lisäpainotuksin, jos kärryssä jarrut jne...

3*8=24 =kytkentämassa=kärryn kokonaispaino? Kokolailla eri kuin 27tn?
vain kärryn pyöristä tuleva massa huomiodaan ,eli 24 tn trippeli massa
vaatii 8 tn ,sen lisäksi veto koukkuun tuleva paino on extraa
juuri näin se lasketaan. tossa linkki josta voi tarkistaa lain sallimat kantavuudet. elikkä esim 4akseli kärry on täysin turha ilman erikois lupaa http://www.tiehallinto.fi/pls/wwwedit/docs/4934.PDF

Niin ja näin, näin ja niin... Tietääkseni ajantasaista on tuokin. Jäi kaivelemaan toi... Jossain oli, ettei puoliperävaunun vetopötään kohdistuvaa painoa lasketa kytkentämassaan, mutta traktorista ei sanottu mitään...

Tulkintani on siis tämä: Kärryn kokonaispaino 27t = perävaunun kytkentämassa 24t, kun se kuuluisa kolme tonnia kohdistuu koukulle...
Nää asiat on ihan tarkotuksella ripoteltu sinne ja tänne, ettei kukaan pysyisi selvillä, missä mennään.
Asia ei toki mua koske, kun mä ajan aina terveisiä

Tuota paino asiaa selviteltiin työnantajan kans kesällä 2006, kun 7480:sen perään piti löytää kärry jota voi lain puitteissa vetää maksimipainoilla. Viimein löytyi henkilö joka kouluttaa poliisia näissä asioissa ja kertoi laskukaavan: liikennetraktori 8t*3=24t eli kytkentämassa. Tohon lisätään koukkupaino 3t=kärryn kokonaismassa 27t. Nuo painot edellyttää että kärryssä on jarrut ja 3 akselia. Eli KJL:n tulkinta osui kohdalleen. Tää asia koskee mua kun isännän mukaan "ei saa ajaa terveisiä". ;)





Täällä ois yks uus rekisteröitynyt jäsen, jolle kohtalo on antanut massikan ajokikseen. Vieläkö sekaan mahtuu? 3-akselista Metsjö koukkulavakärryä tulee vedettyä 5 päivää viikossa, eikä tuo hydraulijousitus ole aiheuttanut pomppimista tyhjänä edes pakkasella. Muistaakseni siinä on bpw:n akselit mutta jousitus lienee ruotsalaisten oma keksintö...? Renkaat siinä on misukan cargot 560/60-22,5. On muuten hyvä pysymään pinnalla kosteissakin olosuhteissa, traktori uppoaa ennen kuin kärry. Onkos kellään kokemusta kyseisestä vehkeestä tai muun merkkisestä koukkulavakärrystä? Muuten, vetokoneena toimii 7480 Dyna-vt! :D
Sivuja: 1 ... 11 12 [13]