Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13

Viestit - renki68

Lainaus käyttäjältä: JiiPee42 link=topic=1429.msg18565#msg18565 date=120
[/quote





Juuuuu ;D  unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........

Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(

Yks yö näin tommosen unen ;D Tosielämässähän ei tuollaista tapahdu!

No sen takia on turha hikoilla ......Valtrahan menee Masserista ohi että heilahtaa  ;D ;D

Kerran on valmetti menny ohi rehukuorman kans, mut ajelinkin silloin Fiat 680 4wd DTH:lla. Kaasu pohjassa myötätuuleen 30km/h!! :D

Jonkinlaanen ilimiö havaittavis 8130:n jarruventtiilin toiminnas. Eli ilmiö on se, ettei kärry tunnu jarruttavan. Syksyllä kyllä pelitti ihan hyvin, mutta nyt ei enää. Tais siä ohjekirjaskin jotain mainintaa olla jarrujärjestelmän ilmauksesta kerran vuodessa, muttei jarruventtiiliä koskien mitään. 


Voihan ne jarrukengätki olla finito. Onko kuorma-auton alustalle tehty kärry?(=se sun paalikärry) Jos on niin niistä on helppo tarkistaa jarrujen toimivuus, samaten säätö on nätti homma.
Lainaus käyttäjältä: JiiPee42 link=topic=1429.msg18565#msg18565 date=120
[/quote





Juuuuu ;D  unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........

Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(


Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.

Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
[/quote]

No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??
Huhuja on kuulunut, että turverekka olisi  painanut vaa alla sata tonnia. Voineeko esim. kostea tai suorastaan  märkä turve painaa noin paljon, vai olikohan kyydissä jotain muuta...

Kyllä se voi. "Hiukan" kostea jyrsinturve tai palaturve on aika tuhtia kamaa. Varsinkin kun nykyautoissa on tuota tilavuutta keskimäärin 130 kuutiota. Ei ole järki päätä pakottanut jos lastaa 76 tonnia kyytiin ja sais laittaa 36t? 
Jurttikuormissa muistaakseni saatu kanssa aika hyviä lukemia (120 tn ?).
      Voiko jurteilla saada 60 tonnin ylikuorman.         Lunta voi olla 2 tonniakin. Ylikuormaa sai muistaakseni olla 3%.

Jos tarkkoja ollaan niin ylikuormaa ei saa olla yhtään mutta yhdistelmän kokonaispaino saa ylittyä 5%, akselipainot 10%. Tuo 5% siksi että matkan aikana voi lunta ja loskaa kertyä alustaan ja laki sallii sitä olevan 3 tonnia.(=5% 60 tonnista). Näin poliisi mulle suomensi suomen tieliikennelakia muutamia vuosia sitten kesällä ja antoi sakkolapun kouraan. (turverekka painoi 61900kg). >:(
Mahtaakohan lähteä liikennelupa katkolle
tästä mällistä ?

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1475435

21 tonnia ylikuormaa ?

Aika rajusti on ollu ylimääräistä mutta ainakaan muutama vuosi taakseppäin ei liikennelupaa otettu tuollaisesta ylikuormasta. Tiedä sitte mikä on tämän päivän tilanne. Epäilen että eivät ota.
valtrassa pitäisi olla johdot valmiina vaikka on jousi penkki niin löytyy ilmaistuimelle valmiit johdot ainakin omista koneista vm -98 ja -00. jos ei niin sitten pitää laittaa akulta suoraan sulake väliin vähän enempi töitä mutta kyllä se ilmaistuin on niin hyvä että se kannattaa tehdä. ja ylimääräinen tavara pois hytistä aivan hyvin pystyy töitä tekemään vaikka hytti ei ole täynnä rojua. on paljon mukavampaakin säilytyslaatikossa pitää sen määrän työkaluja mitä tarvitsee. voi tulla vahinkoja kun työkalut seikkailee hytissä.

Toisilla vaan on tapana kerätä hyttiin puolet maallisesta omaisuudesta. Sit ku sinne menee niin hyvä ku ratti ja penkki löytyy. Koita siinä sitte töitä tehä ku aina joku jakari on polkimien alla ja paalinarua kilometri nilkoissa. ???

Kerranki oli 5 centin kolikko menny kaasupolkimen alle niin eihän massikka liikkunu mihinkään. Tovin aikaa sai vikaa etsiä...! Kostoksi laitoin kolikon omaan taskuun!! ;D
Jos mies kuluttaa tuulilasinpesunestettä runsaasti, voi kyseessä olla merkki vakavasta viasta. Tällainen mies on syytä vaihtaa pian.

= Vähän niinku vertaus ferkun öljyn kulutuksesta...

Ai syökö verkut öljyä??
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".

No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.

Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?
Grammerin XXL penkkiä voin kyllä suositella. Ja sivuttaisjoustolla ehdottomasti! 1,5 vuotta vanha MF 7480, 3000 tuntia ajettu ja penkki on vielä lähes uuden veroinen. Onhan se kallis mutta rahalle saa kyllä vastinetta. :D
 


Tulipas näkyviin. Ei vaan näy esikatselus eikä explorerilla suoraan. Firefoxilla näkyy pienennettykin kuva.

Nostokorkeuttahan tossa on etukuormaimelle jo melkoisesti, vai millä toi kuorma on tehty?

Materiaali on kaiketi tarkkuussilputtua siilosta tai aumasta? (Vain arvaus)

Kyllä se tuolla massikalla on lastattu.  Pitää vaan pudottaa kontti maahan, sitte onnistuu.  Ajoasennossa kärry on 4 metriä korkea niin eihän sen lastaus muuten traktorilla onnistuis. Rehu on noukinvaunulla kerätty ja auma pellolla. 

Ja Sampsa, arvasit oikein.

 Tuossapa kuva vastauksen tueksi. Nämä on otettu puhelimella, siksi laatu aika heikko. :)




Viime kesä tuli ajettua tuommosen koneen jäljessä noukinvaunulla (Krone 5XL) ja rehut saatiin kerättyä. :) Ainut asia mikä jäi mieleen oli karhon leveys, oli just noukkimen levynen. Piti olla kieli keskellä suuta jos karhossa oli vähänkin mutkia eikä sekään aina auttanut, tukkoon meni. V-Twin oli säädetty max. työleveyteen koska muuten ei yltäny yhdistään kolmea karhoa niittokoneen (Elho 320 menopaluu) jäljiltä. Muuta negatiivista ei nyt tähän hätään muistu.
En näköjään ole mikään nörtti kun en saanut kuvaa näkösälle:Sori

No tossa kuvassa on mun eiliset "terveiset" Laihialta Kauhajoelle.  ;D Jarrut etutelillä.
Ja tuossa kuvassa ei ole terveisiä. ;)

Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13