Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 26

Viestit - Hese_

Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?
valmetti sillä tuntus kestävän 8) 8) 8) 8)

Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä?  :D ;D ::)
Pahoittelut x5 omistajille, kun käytin noin voimakasta ilmaisua auton ulkonäöstä. En tiiä, olisko väri, astinlaudat puuttu ja lisäksi oli ahtaassa hallissa sumpussa, niin eikö lie päässyt oikeuksiinsa.

Ei mulla tollasta ole, eikä ihan äkkiä tulekaan kun pitävät arvonsa hieman liian hyvin.  ;D Tuosta näytää puuttuvan aika paljon varusteita, jotka vaikuttavat ulkonäköön. Jos fygyy oli niin tommonen http://www.nettiauto.com/bmw/x5/6894386?vifAdCount=5&vifNav=Y
Kävimpä tänään kiertämässä äxfemman ympäri, vuosmalli -08 ja ajettu <150tkm. Melko karvalakkimalli 34 000. Ei säväyttänyt yhtään. Livenä ruma kun perkele. Petyin.

Koko karvalakkia oot käynny kattomassa kun tuon ikäinen samoilla kilsoilla maksaa 48 000 kaikilla myrkyillä ja kunnon moottorilla.
Uudet ärrät on kyllä parhaita traktoreita mitä tällä hetkellä rahalla saa, fendteistä mentiin ohi heittämällä :o

 Ilman muuta!! Näin muuten Tanskassa livenä ton r-sarjalaisen ja totesin nokan olevan kuormaajakäyttöön ihan hervoton. Esim. N143-Valmetissa on todella sieppeä nokka verrattuna tohon möhkö-peuraan.
Pikkukuormauksiin ostetaan kunnollisella luiskanokalla varustettu traktori,  vähän suurempiin kurottaja tai pyöräkuormaaja.
E: Joku 415 fentti (saatika 500:nen) ei mun mielestä ole enää mitenkään pätevämpi kuormauskone kuin 4-pyttynen 6R.

Myönnän että deereltä uupuu tuo kuormauskone, mutta niiden markkinat taitaa olla muutenkin aika pienet.

JA kyllä se ajo ja hytin mukavuus on omalla tasollaan joka kokoluokassa deerellä.

 Mulla on sitten erityisen meluisa Deere, kun joka kerta kun siitä vaihtaa 415:een, tuntuu kuin olisi hypännyt Toyotasta Mersuun. Lähinnä tossa 4-pyttysessä Peurassa toi moottorin ääni tunkee häiritsevästi sisälle. 6-mukisessa onkin jo paljon mielyttävämpi äänimaisema. Ihan kuitenkin varmaan hyviä koneita kumpikin, mutta alkaa olla Peuran hinta vaan karannut tähtitieteelliseksi...samoin on kyllä käynyt muillakin merkeillä.  ;)

Se vain tuntuu kalliilta jos ei oo rahhoo. ;D
Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.

Jaa että ilmapatsas.  ;D ihan sama ilmanpaine siellä renkaassa on joka puolella, ei se silloin kanna siitä vanteen alta yhtään enempää. Mikäs helvetin näkymätön seinä tollasen ilmapatsaan sinne luo?  ;D Tuolla logiikalla ei renkaan halkaisijalla olisi mitään merkitystä kantavuuteen vanteen ja leveyden pysyessä vakiona.  ;D Kokemuksesta sanon että kyllä 710/75r42 omaa pienemmän pintapaineen ja paremman vetopidon kuin 710/70r42. Ainoa ero renkaan halkaisija, joka on luokkaa 10cm.
Tottakai tuo jäläkimmäine on parrein, ku se o ulukomitaltaan isompi.

Toi ilmapatsas höpötys on ihan täyttä fuulaa joka tapauksessa.  ;D
Ei oikeastaan ole. Tottakai se on parempi että ilma on kantavan rakenteen alapuolella. Rengas ottaa maan "allensa" eikä ulkopuolelleen. Jos laitat mahdollisimman leveän kumin kapealle vanteelle, niin se ei ole yhtä kantava kuin leveämällä vanteella, koska kumi pullistuu vanteen ulkopuolelle.

Skänsänkin pitäisi tunnettuna savitohtorina tietää mitä maalle tapahtuu kun mennään märän saven päälle sotkemaan jäätävillä akselipainoilla leveillä kumeilla jotta ei painuta.
Savessa kun on se mururakenne niin se menee helposti perseelleen märkänä.

Ei saatana siel on edelleen sama paine joka puolella renkaan sisällä.
Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.

Jaa että ilmapatsas.  ;D ihan sama ilmanpaine siellä renkaassa on joka puolella, ei se silloin kanna siitä vanteen alta yhtään enempää. Mikäs helvetin näkymätön seinä tollasen ilmapatsaan sinne luo?  ;D Tuolla logiikalla ei renkaan halkaisijalla olisi mitään merkitystä kantavuuteen vanteen ja leveyden pysyessä vakiona.  ;D Kokemuksesta sanon että kyllä 710/75r42 omaa pienemmän pintapaineen ja paremman vetopidon kuin 710/70r42. Ainoa ero renkaan halkaisija, joka on luokkaa 10cm.
Tottakai tuo jäläkimmäine on parrein, ku se o ulukomitaltaan isompi.

Toi ilmapatsas höpötys on ihan täyttä fuulaa joka tapauksessa.  ;D
Jd 6630 on jälillä täsä vanteen halakasija-asiassa. Itellä oli 28.1-26 munkit valmet 805 :ssä. Mieluummin suurihalakasijainen ja mahollisimman leviä vanne, ni ilimapatsas siinä maan ja vanteen välisä on laaja. Pieni pintapaene, iliman että renkaan tarttee olla niin läjäsä.

Jaa että ilmapatsas.  ;D ihan sama ilmanpaine siellä renkaassa on joka puolella, ei se silloin kanna siitä vanteen alta yhtään enempää. Mikäs helvetin näkymätön seinä tollasen ilmapatsaan sinne luo?  ;D Tuolla logiikalla ei renkaan halkaisijalla olisi mitään merkitystä kantavuuteen vanteen ja leveyden pysyessä vakiona.  ;D Kokemuksesta sanon että kyllä 710/75r42 omaa pienemmän pintapaineen ja paremman vetopidon kuin 710/70r42. Ainoa ero renkaan halkaisija, joka on luokkaa 10cm.
Ihan sairaaaksi on menny tuo lumityötouhu, muutama sentti kun  tulee lunta, niin heti on kaikki mahdollinen kalusto hinkkaamassa tuota ohutta kerrosta pois, ihan kuin tulisi valtva katastroohvi, jos tuota ohutta kerrosta ei saa mahdollisimman äkki tieltä tai pihoilta pois.

Mutta Suomi on edelleen niin rikas maa, että on varaa maksaa tästä lumen siirtelystä paikasta toiseen, kun ollaan niin mukavuudenhaluista pullamössöä koko kansa, tai ainakin ne tahot jotka kuvittelevat että jo 5  sentin lumikerros on jotenkin haitallinen, ja siksi tarvii maksaa urakoitsijoille sen siirtelystä, no ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa.

Eipä kuule ole valinnan varaa noissa elyn alaisissa hommissa. Se mentävä silloin kun käsketään.
Ilomantsin kunnan aurauskilpailutus:

http://webdynasty.pohjoiskarjala.net/Dynasty/Ilomantsi/kokous/20141387-9.HTM

Lyhyesti hinnat:

Massey-Ferguson 7624 alusterä, vuomet 4300 = 56 €/h
Valtra T151E vuomet 370 = 48 €/h
Valtra N142V FMG 285 = 52 €/h
Deutz-Fahr K120 Vama 3200 = 50 €/h
JCB 4CN Pome aluea. = 55 €/h
Valtra 6550 vama 3400 = 48 €/h
Volvo FH8X4, alusterä, AM4300 = 74 €/h
Mitsubishi L200 AM210 = 49 €/h
Volvo L120E rote 4500 = 52 €/h
Taceuchi TB295W Vama 3500 = 56 €/h
Volvo L70 Trameko 4500 = 48 €/h
Volvo L40 ajax 3800 = 49 €/h
Volvo L90V vama 4500 = 50 €/h
Volvo 120 E Pome = 55 €/h

Kovin täytyy lumihommia rakastaa tai sitten äkäset akat nuilla, jos nuilla hommila haluaa kokoajan olla lähtövalminna ja yöt töissä kupata.

Ihan mettässä noitten hinnoittelu.  :o Jos täytys valita ajaako noilla hinnoilla vai lähtiskö ibizalle niin kyl mä lämpöön lähtisin.

niin nuo oli kevareiden ja katujen pökkijöiden taksoja. Täällä Yritys Ilman Työkaluja tarjos maantien aurauksesta tollasta takuutunti hintaa. tunteja 350h talvessa.  Arvata saa jos tämä talvi on edellisen talven kaltainen niin tuota takuutunti määrää ollaan ruuvaamassa alaspäin.
Kukaan joka tarjos urakkalla ei saanut töitä. Ainoastaan tarvepohjaiset tarjoukset hyväksyttiin.

Tommonen takuutunti soppari Destian kans, ei vaan ihan noin paljon tunteja... Kunnalle ei kelvannu takuutunnit..
Lupas huomiseks illaks lunta n. 3 cm ...
Tulis vaa enemmän niin sais jo ees vähän auraamista ;D

Kun ei vaan tulis.  :P

Ei oikein hotsittaisi. Mut Hoppa jo kuopsuttelee hallissa
vamiina lähtöön...   8)

-SS-

Kai se on pakko laittaa aurat koneisiin kiinni. Pentele..
Lupas huomiseks illaks lunta n. 3 cm ...
Tulis vaa enemmän niin sais jo ees vähän auraamista ;D

Kun ei vaan tulis.  :P
Viikonloppu harrastusreissu heitetty. Auton mittariin kertyi 743km  "mukavan rauhallista  5tietä"
muutama sivu ilmestyny sillä aikaa tännekkin.
Jos noita mörkö maastureita niin tässä olis hinta laatu kohdallaan. Varsinkin jos suomi auto. saksan auto bahnilla ajettuja jos ostaa niin ongelmia niissä enemmän, kurmuutettu urku auki.
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32956441/Mitsubishi/Pajero/2008/Vihti?pos=2&page=1

Lauantaina koe ajelin matkanvarrella olevat Q5 set. Pieneltä autolta tuntui pajeron jälkeen. vakionopeus säätmimen toiminta oli jotain ihan outoa pajeroon verrattuna. Mielestäni hinta ei oikein ole kohdallaan noissa liikaa hintaa ominaisuuksiin verrattuna.
Passatin alltrakkia katselin kanssa manuaali vaihteilla. hyvän-näköinen peli.
Älä nyt Audin maasturia laita, kun voit laittaa bemarinkin. X5 on parempi ajaa kuin Q7, joten en oikein usko että Q5 olisi parempi ajaa kuin X5. Taksikuskitkin vaihtaa täälläpäin mersut ja audit bemareihin, kun on parempi auto ajaa pitkää päivää.
Bemari eikä Audi tee maastureita...

juu  en kanssa noita x3 x5 ta Q3Q5taiQ7 tai ersun glk,takaan maasturikis laske kanssa. ennenmminkin maasturin ja ha auton risteytys/  ei oikein ole maasturi eikä henkilöautokaan. mut käytössä on näillä sivuteillä ihan toimivia enempää ei tarvii maavaraa  ja isot renkaat niin ei ole mikään mahoton kuoppatutkakaan.

Istuskelin laakkosella X3 kapiinissa ei ole mun auto  bemari, ei oikein antanut fiilistä siitä ett viihtyisin siellä pitkiä aikoja. Jotenkin oli kylmän ja kovan oloinen auto fiilikseltään.

Käynyt nyt hyvä mies kunnon koeajolla sillä x3, ihan saakelin hyvä auto ajaa. 3 litrasella diisselillä liikahtaakin ihan riittävästi. Lelumaasturihan se on, mutta hyvin pärjäs pohjosessa metsästysreissulla.
Autolla liikutaan paikasta toiseen ja se ei ikinä tienaa ja siellä tuntia pidempään kuitenkaan juuri olla .  Mutta näytäppä mulle yhtä toimiva ja tiloiltaan yhtä iso saman kokoluokan paku nelivedolla :)

On se rehellisesti toki myönnettävä että työkalu se haisu on siinä missä rautakankikin  ;)

Mut T4 portteri on mukavampi ajaa, muuhun en ota kantaa...
No ei se kyllä kovin mukavalta tunnu kun polvet ottaa kiinni kojelautaan kokoajan..  Äärimmäisen epämukavaa se mun mielestä.. Mut jos se tuntuu mukavalta niin kai sitten valtralla ajokin voi tuntua mukavalta :)  Mut toivon kyllä että nämä uudet valtrat sais mun valtrafobian katoamaan jossain vaiheessa :D

Otin Tee valmetin esitteen mukaan kun käytiin neuvottelemassa Fendtistä.  :o :o Ihan kun myyntimiehellä ois kaupantekohousut ollu jalassa, kun tarjous on selkeesti tosissaan tehty.  :-X :-X
Nivelaura on tuntimiehen laitos toki siinä oli leveyttäkin suorana 1,60m vähemmän kuin nykyisissä  ;D  U-aura toisessa traktorissa ja toisessa hese takana on kyllä varsin toimiva työpari...   Ja vaikka hese onkin perälevy niin puhtaamman jäljen se tekee epätasaisilla pihoilla kuin u-aura ja saa noi lastausmontut ja muut missä pitää lumet vetää pois niin siellä ihan unelmapeli..

Sä oot melkein yhtä kova kehumaan sitä perälevyä kuin "tietohtorikin".  ;D ;D Se on vaan perälevy ja maksaakin ihan saatanasti. :P
Ilomantsin kunnan aurauskilpailutus:

http://webdynasty.pohjoiskarjala.net/Dynasty/Ilomantsi/kokous/20141387-9.HTM

Lyhyesti hinnat:

Massey-Ferguson 7624 alusterä, vuomet 4300 = 56 €/h
Valtra T151E vuomet 370 = 48 €/h
Valtra N142V FMG 285 = 52 €/h
Deutz-Fahr K120 Vama 3200 = 50 €/h
JCB 4CN Pome aluea. = 55 €/h
Valtra 6550 vama 3400 = 48 €/h
Volvo FH8X4, alusterä, AM4300 = 74 €/h
Mitsubishi L200 AM210 = 49 €/h
Volvo L120E rote 4500 = 52 €/h
Taceuchi TB295W Vama 3500 = 56 €/h
Volvo L70 Trameko 4500 = 48 €/h
Volvo L40 ajax 3800 = 49 €/h
Volvo L90V vama 4500 = 50 €/h
Volvo 120 E Pome = 55 €/h

Kovin täytyy lumihommia rakastaa tai sitten äkäset akat nuilla, jos nuilla hommila haluaa kokoajan olla lähtövalminna ja yöt töissä kupata.

Ihan mettässä noitten hinnoittelu.  :o Jos täytys valita ajaako noilla hinnoilla vai lähtiskö ibizalle niin kyl mä lämpöön lähtisin.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 26