Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Lumihomoa vitut-taa.
: 21.12.15 - klo:23:37
Loppu talvi kun vielä menis samaa tahtia niin
Aamuisen hintaneuvottelun ja työmääräimen läpikäynnin yhteydessä todettiin reeraamon kanssa että saksalaiset osaavat tehdä loistavia sähkö ja polttoainelaitteita. Auton valmistaminen pitäisi ulkoistaa asiansa osaavalle taholle.
Nojaa, just eilen oli hiukka ihmettelyä noista sähköistä... Auto talliin ja jonkinajan päästä tultiin huutelemaan että tuus kattoon, hiukan hitaasti kiiruhdin, niin vika oli korjattu käynnistämällä auto ja sammuttamalla. Toinen takavalo oli päällä, auto tallissa ovet lukossa... Kesällä jäi kerran samalla lailla takavalo ja etuvalo tai etuvalot päälle. Ehti olla jonkinaikaa ennenkuin huomattiin, sammui samalla tavoin, valokatkaisijalla ei sammunut
Saattovalotoimintokin löytynee, ainakin joskus. Viimeksi Rukan reissulla jäi huoltoasemalla valot päälle ja ennenkuin ehdin sisälle, joku huomautti että jäi valot päälle. Sanoin että saattovalot, luulin että taas ne prkele jäi itekseen palamaan Sammuivatkin samalla hetkellä.
Mistä tuo vika löytyy (E61), ilmeisesti jossakin jokin tinaus tms. juttu, joka lämpöisenä oireilee. Joka kerran autolla on ajettu reilumpi tovi ennen oireita.
Hyväähän autosta löytyykin sitten vikojen edestäkin, mm. ajettavuus, hiljaisuus ja voima
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää
Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa.
Mut se ylläpito...
Halpaa kuin saippua.
Tuossa piilee totuuden siemen. Osat on halpoja, mut työt pitäs tehdä itte eikä teettää kaikkee korjaamolla.
Voevoe sentään enköstä joskus olemaininnu että Bimmeröinti on hinnakasta Semmosen isommalla bensamyllyllä olevan kun laitatte niin on hieman parempi. Niin ja AINA manuaali lootalla. Sähkövaivoja tämäkään ei poista mutta hiukan helpottaa elämää
Joku pitää BMW:tä kalliina ostaa, paskat, halpoja saksalaisia kirnuja, vastaa siellä Toyotaa.
Mut se ylläpito...
Mikä olisi soveltuva aine mitä voisi hitsailla auran alle kun on päässy terä menemään vähän pienelle ja on jonkinverran runkoakin kulunu. Jotain keppityylistä halkaisijaltaan 20 milliä voisi hepata kiinni. Mutta mitä ainettä jotta viellä saa hitsattua mutta kestää vähän kulutustakin jos sattuu käymään niin että vähän kuluttelee uudestaan.
>Mutta kun tää ego ei sovi pienempään, saatikka johonkin patonkiin tai riisikippoon.
Jestas,kun lapsettaa.
Vaan eiköhän se siitä jahka parta alkaa kasvamaan.
Suurin osa noista ongelmista johtunee comfort boxin kastumisesta. Jalkotilaan pääsee vettä kun tulipellin kaukalo tulvii. Syynä vedenpoistoreikien tukkeutuminen.
Eihän nää toki ole ongelmattomia, sitävasiten on vcds diagnostiikkapiuha tilauksessaJoo varmaankin siellä on vettä. Mutta menisiitä kellojousta anturi itse ilma pussia jne. Keskuslukon johtosarja kypsy ihan savunkanssa Mutta liikkuu kuitenkin ja on paras kottero minkä olen omistanut. Joten ajatteleppa kuinkakivaa oli esim bimmereidenkanssa
Mikä nuissa japsilaisissa niin kiihottaa? Laita Dodge.
Ohut pelli ja halvat osat.
Kyllähän riisseli ei kuulu kuin traktoriin, rekkaan ja veturiin. Oikeat autot syö bensaa tai etanolia. Ei se Bugattinkaan 4000hp mistään rekkabensasta tule.
Käyttöautoa ja motorsporttia ei saa samassa paketissa. Kyl toi 3 litrasen diisselin ja automaattilaatikon yhdistelmä on juuri se oikea kropan liikuttimeen, kun kilometrejä tulee 50 000 vuodessa. Se että onko siinä 1, 2 vai 3 fööniä riippuu sit lompakon paksuudesta.
Ja vaikka tulee kilometrejä paljon vähemmänkin, on se siltikin juuri oikea väline useamman kropan liikutteluun. Ja yksin ajaessakin voi nauttia matkanteosta jollakin mutkatiellä Se kolmas fööni maksaa vaan niin hiton paljon
Kyllähän riisseli ei kuulu kuin traktoriin, rekkaan ja veturiin. Oikeat autot syö bensaa tai etanolia. Ei se Bugattinkaan 4000hp mistään rekkabensasta tule.
Omien kokemusten perusteella jontikka ei muuttunut paskaksi 10 sarjan jälkeen. 20 sarja samanlainen kuin kymppikin. 30 sarjaa ei meillä ole, mutta ärriä on kaksi ja tuntuvat olevan varmuudeltaan vanhempien veroisia. Käyttäjäystävällisyys on uusimmissa parantunut. Realistilla niitä paskoja koneita tuntuu riittävän. Massikan portaatonkin hajosi, vaikka sen pitäis olla paras portaattomista. Kannattaisiko katsoa peiliin?valmetti sillä tuntus kestävän
Mitä tuola facebookissa on kirjotellu niin kyl se valmetti on jo muutamaan kertaan vieraillu takuukorjauksessa. Laadukas kotimainen, missä?mites tuo r jonnikan ajovalopolttimon vaihto jos sattuu viljakuormaa kauemmas viemään ja huomaa jotta ajovalopoltn pimeänä eikä A-rappusa mukana, eikä edes etunostolaitetta jonka sankoin päällä seisos
Pahoittelut x5 omistajille, kun käytin noin voimakasta ilmaisua auton ulkonäöstä. En tiiä, olisko väri, astinlaudat puuttu ja lisäksi oli ahtaassa hallissa sumpussa, niin eikö lie päässyt oikeuksiinsa.
Ei mulla tollasta ole, eikä ihan äkkiä tulekaan kun pitävät arvonsa hieman liian hyvin. Tuosta näytää puuttuvan aika paljon varusteita, jotka vaikuttavat ulkonäköön. Jos fygyy oli niin tommonen http://www.nettiauto.com/bmw/x5/6894386?vifAdCount=5&vifNav=Y
Ei kun tommonen.. Siis jos ois rahaa eikä tarvetta peräkontille...
http://www.nettiauto.com/bmw/x6/6617684
Laita toyota se säilyttää arvon
http://www.tori.fi/pirkanmaa/Toyota_Land_Cruiser_hdj100_15880334.htm?ca=2&w=3