Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - MRe

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: C-MAX
: 01.10.11 - klo:19:23
Osta mielummin S-Max,tuo C on melko pieni ollakseen "tila-auto".
Ei käy kateex,en ajatellut tänä(kään) syksynä kyntää yhtään...
Mulla ainakin vanha kartano Jaakon vm -78 syöttölaite vuotaa niistä pohjaluukkujen reunoista.Pohjaluukun ja sivupellin välissä n. 5mm rako,jokaisessa luukussa.Ottaa vaan sen pyöreän luukun kyljestä auki ja pistää ilmastointiteippiä rakoon,eikä avaa pohjia erän vaihdon yhteydessä niin kyllä pitää.Noin meillä on pitänyt toimia kun rypsiä kuivailee,viljat kestää kyllä valumatta.
Rosenlewin kaatokelan sylinterin putkeen itsekin jouduin tuumakokoisen etsimään,on 1/4" putkea moinen.Jäi putki väliin ja meni poikki.
www.nippelit.fi ,sieltä olen itse tilannut.
Mulla ainakin lähtee vain pientä kiroilua aiheuttaen,kun vetää kaiken aikaa vaijerista lukkoa auki ja samanaikaisesti liikuttelee pikkuisen traktoria eteen- ja taaksepäin edestakaisin.

Olen kyllä vakavasti harkinnut että teen siitä kokonaan hinattavan mallin,kun siinähän on kuljetuspyörien kiinnikkeet jo valmiina.Talvin aikana rakentelis jonkinlaisen akselin siihen.Ei tarvis enää siitä lukituksesta kärsiä ja olisi paljon helponpi nostaa ylöskin jos tarvitsee jossakin kulmissa peritelläkin.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Mitas
: 23.03.11 - klo:20:35
Tuli tänään tilattua kierros Mitaksia ja eteen uudet vanteet samalla.
Sithän tuon näkee ovatko hyvät omasta mielestä.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Mitas
: 23.03.11 - klo:08:22
Onko kellään jakaa kokemuksia millaiset renkaat ovat käytännössä? 540/65-28 ja 650/65-38 kokoiset olisi harkinnassa hankkia.
Ei mitään järkee. Ei ole tervinnut koskaan jatkeita, saanut peltivanteillakin yllin kyllin.

Ei ehkä saamisen kannalta mitään järkeä olekaan,mut ainakin mulla peltivanne takana kerää itsensä täyteen lunta mikä sit sulaa ja jäätyy levyn ja satulan väliin kun pistää auton parkkiin.Avonaisella aluvanteella ei ongelmaa ole.Tosin lämmin tallipaikka poistaisi tuota ongelmaa.
Itse en aikonut muokkainta hommata,kun se mielestäni sotii suorakylvön ajatusta vastaan.Sittenhän voisi ostaa vaikka Rapidin jos muokkaavan koneen haluaa...Kuinkahan kovaa Novalla voi kylvää ilman että lopputulos kärsii.
Mitenhän ne lisävarusteena saatavat multauskiekot,tekeeköhän niillä oikeasti yhtaan mitään?
Itse taas toisinpäin,4 vuotta kylvänyt amerikkalais/englantilaisella yhdistelmällä.Meni keväällä hermot lietson kanssa ja siksi mielessä koneen vaihto.
Ei henk. koht. kokemusta, mutta jostain syystä tällä kulmalla rapidit vaihtuu järjestään Nova Combiin... Onhan se kaikissa olosuhteissa, kaikille kylvötyypeille ja maalajeille soveltuva.

On sitä tapahtunut vaihtoja toistekkii päin. Enkä ihmettele yhtään.


Minkä takia et ihmettele novasta rapidiin vaihtoa?
Koneet, laitteet ja tekniikka / Nova Combi
: 18.09.10 - klo:21:22
On tullut kylvökoneen vaihto ajankohtaiseksi ja ajattelin siirtyä (sortua) Nova Combiin.Onkohan muilla käyttäjillä kertoa kyseisen koneen hyviä ja huonoja puolia.
Sivuja: 1 [2]