Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5

Viestit - volkkari

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: MF 6280
: 26.10.12 - klo:19:35
öö voiko nuo potikat esim hapettua? kun mulla tekee 6265:n joskus samaa häiriötä ja riittää kun ylä-asennon potikkaa pyöräyttää ja sitten herättää nostolaitteen samallalailla kun käynnistäessä.
Minusta se on syvältä koko verkkokauppa. Sunnuntai-iltana menin kirjautumaan että sais se tarjous kannun tilattua niin eipä se niin simppeli ollukaan. Välillä oli joku huoltokatkokin ja sitte klo.23.00 se keleen verkkokauppa lupsahti kiinni. Ihanko joku pikavippi virma ettei ihmiset kännissä tilaile!  ;D Noh..paikallinen kivijalkaliike ei samaan hintaan voinu myyä vaikka kuin nauku.
Ääni kaivoon tulevalle pumpulle, laitoitpa minkälaisen tahansa. Esim jos on se mako niin sen ilmaaminen on helpompaa siellä kaivolla kun 250m imumatkan päästä.  kotona se mako oli maanpinnasta toisen renkaan alapuolella olevan "kansirenkaan" päällä,eli kaivossa on ns. pumppuhuone. Nykyään kaivossa on joku uppopumppu tms..
Spaldings ja http://www.koopvanderwalparts.com/ hyviä kokemuksia, hinnat reilusti halvempia ku grene tai ikh. Nyt hakusessa osia vicon niittokoneeseen kramp illa on, miten sieltä voi tilata kun ei mitenkään palvelulomake mene perille?

tuo sama virma suomessa toimii pv-machineryn kautta..
Etuakseleina ollu danaa ja carraroa 6200 sarjassa.
"tyyppiviat" mitä itse tiedän:
- vauhtipyörän keskiölaakeri ja voimansiirtoakselin pää väljistyvät->akselin linjaus muuttuu sen verran vaihteiston etukannen stefa kuluu puhki, saaneenko tuo alkunsa vetolevyn kulumisesta?.
- Nostolaitteen kynkät kuluu väljiksi ja viimein riveää poikkiakselilta
- säätyvätilavuus pumpullisessa pumppujen välinen putki voi rueta valskaamaan ainakin alkupään koneissa-> ilmavaivoja,uusi putki parempi mutta työläs vaihtaa.
-Sähköisten hydr lohkojen kanssa muistelen olleen ongelmia..
-jarruvalokytkimet mykistyy
-pienempi hydrauliikkasen kaksoispumppu kestää n.6-7000h, ei oo kyllä hirmu kallis.

Loppupään koneissa jonkun verran pieniä parannuksia tekniikassa ja ominaisuuksissa ensimmäisiin verrattuna.

Varaosa homma on kanssa vähän tympeää..hinnoiltaan ja sitten harvemmin meneviä osia saa odottaa viikon,kokemusta on. Pistinkin nuo varaosa linkit talteen.  ;)

Lisätääs vielä:
Talvella sais vähän tehokkaampi puhallus olla takalaseille kun tahtovat huurtua..auttaa kun puhalluttaa täysillä ja sulkee etu räppänöitä jättäen ne vähän raolleen.
Syöttöpumppuna bosch ois varmasti parempi..muuttuiskohan tuo moottorin luonnekin??

Siinä nyt jotain mieleen tulleita "moitteita" kolmen 6200 sarjalaisen kokemuksella.. 
Kiertovesipumppu sökö tai sulake siltä palanu  :o

Siis ei moottorin vesipumppu vaan lauhuttimelle toisessa piirissä.

Yhdessä samanlaisessa jontikassa oli heti uutena se sähköinen vesipumppu sökö.. samalla lailla kuumeni paalatessa ja sitten puotti tehoja ja vilkutteli valoilla..
Siinä on varmaan paluu tankkiin, sarjaliitäntä ja esiohjauksenpaluu. Tuon sarjaliitännältä (mistä tulee öljyä vaikkei käytä mitään liikettä) tulevan öljyn voit ajaa venttiililohkostakin läpi ja noi loput suoraan suoraan tankkiin. Esiohjauksen kahvat jäykistyvät jos on vastapainetta.
Esiohjauksen paluu onkin selvä. Nuo venttiililohkosta lähtevät kaksi "paluuta" on nyt t-liittimellä yhdistetty ennen pikaliitintä..
Vaikuttaako venttiilipöydänkin paluun vastapaine kahvoihin vai pelkästään kahvojen paluuletkun vastapaine?
Kahvojen paluussa ei saa olla yhtään vastapainetta, eli älä yhdistä sitä enää noihin muihin. Parempi pistää kokonaan eri reiästä tankkiin.

Kahvojen paluuletku meneekin jo suoraan öljytilaan oman reiän kautta, pikaliittimetkin siitä jätin pois kun kahvat on aina raktorissa..
Siinä on varmaan paluu tankkiin, sarjaliitäntä ja esiohjauksenpaluu. Tuon sarjaliitännältä (mistä tulee öljyä vaikkei käytä mitään liikettä) tulevan öljyn voit ajaa venttiililohkostakin läpi ja noi loput suoraan suoraan tankkiin. Esiohjauksen kahvat jäykistyvät jos on vastapainetta.
Esiohjauksen paluu onkin selvä. Nuo venttiililohkosta lähtevät kaksi "paluuta" on nyt t-liittimellä yhdistetty ennen pikaliitintä..
Vaikuttaako venttiilipöydänkin paluun vastapaine kahvoihin vai pelkästään kahvojen paluuletkun vastapaine?
Tuommonen nosturi(vm.-99) hankittiin ja nyt on ihmetelty että tarviiko tuossa tosiaan olla kolme paluu letkua? Kaksi lähtee venttiilipöydästä ja yksi esiohjauksen kahvoilta.
Lähinnä tuossa mietityttää se että tarviiko se tosiaan siitä venttiilipöydästä ne kaks paluuta?  toinen paluista lähtee sivulle kohti nosturin pystytolppaa ja toinen ihan vierestä taivasta kohti,venttiilistö on oikeanpuoleisten kääntösylinterien päällä..
Kerran tilannnu osia ja uskallan toisteki tilata. Tilasin MF:n vetolevyn, n. puolet halvemmalla veroineen kotiin tuotuna tuli mitä keskoselta ois saanu. Sama luk valmiste mitä alkuperäinen.
Vanha isäntä on aikoinaan hommannu vilan tekemän takapainon... siinä on ihan normi vilan pikakiinnike jolloin painon voi jättää perästä pois ja koukkuun ottaa kärryn
Ja painorungolla voi ottaa perään etukuormaajan työvälineitä

Eihän tollanen olis ollenkaan paha tehä itekkä ja voishan sen tehä millä tahansa muullaki kiinnikkeellä

Toi painon käyttäminen on ihan suositeltavaa jos etuakselia haluaa säästää
Nimimerkillä liki 4000€ remppa kun ei tullu painoa hirveesti käytettyä

Itelle tein eurokiinnikkeillä vastaavan jostain takapotku tvh-valmetin takapuntista. Soran ajoon lähtiessäkin nostaa etukuormaimella puntin kärryyn, kärry koukkuun, kauha eteen ja eikun montulle ajelemaan. nopea nykästä paino kuormauksen ajaks nostolaitteisiin ja puottaa taas kentälle kun lähtee kuormaa viemään.
Entäs jos jonkun vanhan rehuperän osista kasaat? mullakin ois tuolla romu kasassa nokka-pehtoorin ketjut,rattaat & kolat.
Toinen vaihtoehto mietinnässä on ollu kaks kerroksinen rakennus jonka alakertaan tulis pannuhuone, siilohuone ja myös pumppuhuone vesivehkeille. Vesivehkeet on tällähetkellä navetassa joka on sen kuntoinen ettei sitä enää remontoida. Siilo täytettäs ylämäenpuoleta..
"yläkertaan" sais sitten autotallin/varaston kun semmosellekin ois tarvetta. Rakennus tietysti rinteesen.

Nuo autotalli/varasto/verstaat taitaa olla epäsuosiossa paloturvallisuuden vuoksi?
Tuota itekkin mietin..

jos heti aluksi heivaasit sen kaks2 ja alkaasit suunnittelemaan sitte sitä lämmitystä.. aivan sama miten tekeeki sitten mutta aivan kaikki osat ja hilut pitää olla vaihdettavissa ja korvattavissa helposti ja nopeasti..
nii.. te keillä näitä kaks2 ja vast. pohjia on käytössä niin kertokaas että monestikko ootte lapioinu tyhjäks??
http://www.nettikone.com/nokka/tume/1039700
mitähän tuossa on tapahtunu, on teutsi niin kärsineen näkönen..
Meilläkin on mietitty hakelämmitykseen siirtymistä. Nykyään mökki lämpiää klapipannulla ja pienehkö verstas sähköllä. Valmiita kontteja oon liian kalliina pitäny omalle kohdalle.
Merikontista rakentamistakin mietitty: eristys, ulkovuori panelista(?), välisenä, harjakatto ja siilon puolen katto aukeavana traktorin hydrauliikalla.. Laitos tulis niin keskelle pihaa että ois oltava siistin näkönenkin.

Toinen vaihtoehto mietinnässä on ollu kaks kerroksinen rakennus jonka alakertaan tulis pannuhuone, siilohuone ja myös pumppuhuone vesivehkeille. Vesivehkeet on tällähetkellä navetassa joka on sen kuntoinen ettei sitä enää remontoida. Siilo täytettäs ylämäenpuoleta..
"yläkertaan" sais sitten autotallin/varaston kun semmosellekin ois tarvetta. Rakennus tietysti rinteesen.

Pähkäilly että jos merikontista alkaa tekemään niin menee siinäkin aikaa, samalla ajalla/rahalla varmaan tekis sen oikean rakennuksen alakerran harkoista ja betonista ja siinähän ois sitten jo valmis pohja autotallille/ piharakennukselle.
Sen tarkempia laskelmia tässä ei vielä olla tehty vaan on vasta haaveilu asteella.

Kohtuu vähän(mutta huonosti) käytetty säätötulen kaks2 pohja ois valmiina hallussa, ohjauskeskuskin on mallia rele(taitaa se logiikkaohjaus olla kannattavampi laittaa suoraan).
Oisko jollain heittää laskenta ohjeita tehon tarpeelle ja sitä kautta hakkeen kulutukselle?
Meni vähän ohi kysymyksen...
Sivuja: 1 [2] 3 4 5