Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Viestit - volkkari

Otsikon vehkeistä ei kokemusta mutta Hukin 260 viimetalven auraukset suoritettu. Itse en ainakaan tuon leveempää kun noita mökkiteitä aika kapioitakin täälläpäin. Monesti mökkiteitä ei edes kesä kelissä nää vaan Soitetaan että pitäs tie saada sinne ja sinne auki.

Hyvä vehjes imemään myös nuoskaa tosin ääni on aika kova kun hakkaa lapoja takaisinpäin kokoajan. Ainakin 30cm vesimärkää kun työnsin kevättalvella ehkä liiankin kovaa vauhtia.

Luukuista sen verran että toiselle puolelle hyvä ohjata penkallekin mutta toisen puolen luukun sarana vähän huonosti että toimii hyvin vain luukku täysin auki. Mulla tuplasylintereillä ne luukut.

Minä muutin sen oikeanpuolen luukun samanlaiseksi kuin vasenkin on ja jos suojatorvet ois paikallaan niin sais hyvin ohjattua lumen suuntaa, nyt karkaa luukun takaa ohi osa lumesta->jatkettava vielä luukun reunoja alaspäin.
Toinen asia mikä tuossa lingossa joskus tökkii on tosiaan tuo meteli sohjoa lingotessa, mietin että saiskohan sinne lisättyä reiälliset lätkät murtopulteille joilla lukitsisi heittolavat?
Oxsasta ja tr270 ei mulla käyttökokemuksia ole.
käsijarrus sais olla joku summeri ja vilikkuvalo paistaas silimihin ja vaikka joku leka löis päähän jos yrittää liikahtaa käsijarru päällä, siitä se alakaa.... se vain kun sähköt on puosta niin merkkivalot ei pelaa ja käsijarru on jo valamihiksi heikkotehoonen, ettei sitä kuulemma ajoskaa huomaa välttämättä.. vai johtuuko se niistä voimakkahemmista hevoosista ;D

no siis kun aijjoos on liikkeellä, niin kartiovetopyöräaksilan laakerit kun vaihtaa ni välttyy täystuholta.. muutenhan sen kans ny pärjää seuraalemalla, siirtäjiä, synkroja ja laakerivälyksiä.. yks tuhontekijä on ne mulukut keppien päis, jos ei oo säärös niin ei mee pykälät pohjaan asti.. pvki muuten ok mutta siinon suunnitteluvirhe jo alakaapäälle kun se kanittaa niin herkästi, ja purkaamoilta löytyy kolmea eri vaihtoehtua (jos löytyy) jokka ei käy päinsä..



ja sitte se ahtaus remonttia tehres >:(

mikä tahansa muu verkun loota muttei tämä.......

hmm.. Nuo kartiovetopyöräakselin laakerit ja käsijarrun levyt on nyt muutamassa mf keskustelussa tullut esille vähälle aikaa useamman kerran..
Rikkooko tuon käsijarrun kuumentuminen ne laakerit vai se levyistä lähtevä hilu, siis jos on ajettu käsijarru päällä levyt paskaks?
Seuraavaksi alkaa vissiin perän ulina muuttuneen/muuttuvan hammaskosketuksen takia?
Eli renkaat vaihtui 16,9r38->20.8r38 niin pitäs mittari rukata näyttämään nopeus oikein.  Onko käytettävä piuhassa vai onnistuiko mittariston takaa...?
Pakan avauspaineet saattaa karata.. saisko niitä mitattua? Joskus olin hommassa mukana kun vaihdettiin 6910:in samaisen vian takia tiiviste renkaat sinne jonnnekin pakan sisään tms.. ei muista enää rakennetta. Kardaanin ulostulo murikka piti puottaa lattialle..
Tuossa ois käytetty stark http://www.nettikone.com/stark/jarea-2700/1210928

Karhua katoin kanssa viljossa, hinnan oisin halunnut tietää mutta osaston väki keskittyi jauhamaan ****** jonkun myyjä kolleega porukan kanssa..  :o

Saako tuota mph:n linkoa lapasyöttöisenä? jäi jotenki mieleen että viljossa oli vaan kierukkasyöttöinen..
..joo painesuodatin nuista löytyy niinkuin muutamat jo mainitsi. Ja jos käsijarrun levyt ois ajettu paskaks niin hippu mitä perästä ja suodattimista löytyy on kuparin väristä. Ei noitten levyjen vaihto mikään viikon remontti ole, onnistuu ihan perän kylkiluukusta.
Eikös pumpulta ja jarruista tuleva hippu pitäs jäähä imu- ja painesuodattimeen..? veljen 6280:stä meni hydr.pumppu, ensin hiipui paineet ja viimein lohjahti kokonaan niin ei siinä ainakaan venttiilit oo jumitellu.
Oisko mahdollista että jompikumpi nostosylinteri vuolee rautaa?
ei nuo paljo taakseen kahtele kun saavat ajokin etenemään. Uskomatonta sähellystä muutenki..  :D
Meillä ainakin on säätötulen kanssa homma tahmonu.  Asia vielä selvittelyssä mutta ainaki tällä hetkellä on p*skan maku suussa..
N.55€ makso kahva 1-0-2 keinukytkimellä.
http://www.tiimipihatto.fi/tiimi/index.php?option=com_content&view=article&id=14&Itemid=15

 ::)

Eikös tuosta varise kattokin alas?

On kuulemma korjattu jo. Vika ei ollut suunnittelijassa vaan naurettavassa paloturvallisuusvaatimuksesta.

Maaninka on siitä jännä kunta, että siellä täytyy täysrehurehusiilotkin sijoittaa 15 metriä navetan ulkopuolelle  ;D Jos siilo kaatuu, niin se ei kolhi navettaa  ??? Se kyllä toisaalta ymmärtää... mutta sitä en ymmärrä että miksi varomatka on 2 kertaa siiloa pidempi  ;D ;D 

Korjatkaa maaninkalaiset jos olen ihan väärässä  ;D

Tiiä Maaningasta mutta naapurikunnassa Siilinjärvellä näin on. Siilo sisälle tai 15m päähän.
Huoltiksen vanha pumppu,digi mittarit mäken ja ikh:n mekaaninen mittari pumpun ja pistoolin väliin. Hydr. pikaliittimet säiliön päälle entisten nira pumppujen paikalle. Imuletkun(isohkoa hydr.letkua) siiirto helppoa säiliöstä toiseen vaihtaessa,kummallakin laadulla ollu oma säiliö. Jonkunlainen suodatinkin siinä pumpussa oli valmiina.imuletkussa säiliön päällä on hana estämässä lappoa jos sattuu vuotamaan jostain.. Tuommosen systeemin katoksineen rakentelin aikanaan kotopaikalle.
 
Omassa taloudessa..Niralla viputtaen..toistaiseksi.
http://www.agrimarket.fi/sivusto/dyn_vaihtokoneporssiKuvat.cfm?vkId=2300588&fKuva=jd6820kajalo%5F005%2Ejpg&fH=1944&fW=2592

Ei ihan nettikoneessa, mutta hinnoitteluhelmi kuiten. Ikää vasta 10 vuotta.

Mitähän tuo "(rekisteröity v.2007)" mahtanee tuolla lisätiedoissa tarkoittaa?  :D

 Ei kyllä aa- ja koo vimojen myyntimiehet yleensä paljo viiti lisätietoja koneista kirjotella.  >:(
1.08€/litra 2tn erä kesälaatusta.
ensimmäisenä tulee mieleen että suunnanvaihtimen vipu on viallinen..toiseks onhan eteenpäin ajon piuhat kiinni ettei joku risu niitä oo irrotanu? voihan se kelakin vioittua?
Sivuja: [1] 2 3 ... 5