Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12

Viestit - kusti65

Tuollaisella on hoidettu ruiskutukset vuodesta -97. Viljalla n.80ha + nurmet. En voi suuremmin moittia.
320 meno-paluu käytännön työteho keskimäärin 3ha/h. 280 yhdeltä puolelta niittävä n. 2.2ha/h. Lohkon koko ja muoto vaikuttaa...
Joko TM kulkee. Mikä oli vikana??
Mitäs noista pikkuvioista :o Ei muuta kun ruuvaukseen. Ymmärsin että aikaa, kiinnostusta ja kai osaamistakin on. Pommihan tuo tuossa kunnossa on mutta jos konetta tarvitset niin miettisin korjaamista. Ei nuo viat nyt mitään ihmeellisiä tunnu olevan, tuntuu että JD on ollut vähän huonolla pidolla. Terveyskeskuskäynti riittää ::) ::)
Nuo täyttölaittethan yleensä toimii vaikka on jotakin halpissarjaa. Ongelmahan on yleensä mittarissa (jota kai avaajakin alunperin tuskaili). Hydrauliliikkeestä kunnollinen suuritauluinen mittari 0-10bar vaimennettuna (glyserolitäytettynä) ja se liitetään tuohon täyttölaitteeseen. Silloin homma pelaa. Tuo glyserolivaimennus tekee myös sen että ei ole arka kolhuille ja pudotuksille, eikä jäädy.

Uskoisin että kytkinpolkimen potentiometri on entinen. Löytyy sieltä polkimen yläpäästä. Yleismittarilla voi tutkailla toimintaa, myös liitin kannattaa tarkistaa. Tuollainen potentiometri kannattaa pitää varaosissa, niitä löytyy nyykkäristä monesta paikasta ja erityisesti näitä kytkimen sellaisia menee silloin tällöin.

Sulakkeet olet varmaankin jo katsonut?
Katsoppas että ei ole kuormaajan ohjauslaitteen runko halki. Minulla oli vastaavia oireita ja huomasin että vaijerin kuori pääsi tulemaan rungosta ulospäin. Tarkempi tutkiminen löysi haljenneen rungon. Korjattiin parilla lattaraudan palalla ja parilla pultilla, jotka estävät runkoa leveemästä ;)
Onko kellään tietoa että mihin joutu ne CNH räjäytyskuvat mihin oli linkki joskus Agritekin sivuillakin.

Tuolta löytyy jotakin
http://www.messicks.com/NewHollandParts.aspx
Kyllä se on se termostaatin boxi sökönä. Niitä menee suhteellisen usein. Kopin kattoluukku auki, niin tuo löytyy edestäpäin katsottuna oikealta puolelta ilmastointi/lämmityslaitteen takaa. On *****maisessa paikassa, kannattaa pyytää pienikätinen kaveri avuksi. Meniköhän siihen 8 johtoa? 2 menee kennon sisään anturille, 1 on maa, 1 menee säätimen kytkimeen, 2 säätimen potentiometriin, 1 kompressoriin ja 1 +johtoon. Yleismittarilla voi suhteellisen helposti tunnistaa nuo johdot. Kun yhdistää + johdon ja kompuralle menevän johdon liittimestä toisiinsa niin kompuran pitäisi kytkeä.

Mitähän vuosimallia tuo kone on. Muistaakseni NH:n -97 malleissa oli vielä mekaaninen termostaatti joka on suoraan ilmastointilaitteen kytkimessä. Näissä oli tyyppivikana pölyn kerääntyminen ilmastointilaitteen kytkimeen /säätimeen. Jos on tuo malli. niin paineilma saattaa auttaa. Tarkkana sitten sen termostaatin putken kanssa ettei mene mutkalle/poikki.
Ketjuja on monenlaatuisia ja hintaisia. Vuorenmaa on siitä hyvä että sieltä saa kaikkia laatuja myös määrämittaisena. Paalariin ei kannata kiinaketjua laittaa jos on vähänkään lujalla. Vuorenmaan huippuketju oli metritavarana huomattavasti halvempaa kun varaosana. Nuo maatalouden sekatavarakaupat myy yleensä vähän heikkolaatuisempaa ketjua. Poikkeuksiakin tosin on.
Mulla on tuon Samen vanhempi kaksoisveli Lambo 1060. Siihen laitettiin 130 hp ohjelma moottoriin pari vuotta sitten. Ei se ihmeitä vaikuttanut, ruokaa saa ainakin savusta päätellen riittävästi. Turbo laitetaan kevääksi niin katsotaan sitten mitä vaikuttaa.

Käytettynä ostin aikoinaan kun 2000h ajetun 6-koneen sai halvemmalla kun 4-koneisen "laatumerkin" jolla ajettu yli 10000h. Lambo tuli taloon ns. kolmoskoneeksi. Apevaunua tuolla pyöritetään talvella ja lietepumppua ja ruiskua kesällä. On täyttänyt paikkansa noissa hommissa ihan kiitettävästi.

Yksi tuon koneen parhaita puolia on nelinopeuksinen ulosotto 540/750/1000/1300. Apevaunua on hyvä pyörittää 750 ulosotolla, kierroksia moottorissa n. 1800. Moottori on sitkeä ja pieniruokainen. Sähköinen moottorin säädin pitää kierrokset just eikä melkein. Tuo on hyvä ominaisuus mm. ruiskutushommissa.

Suurempia murheita ei ole ollut. Kytkin ja kytkinakseli on vaihdettu, paljon parjattuun ulosottoon ei ole tarvinnut kajota. Kone on ihan näppärä perustraktori, jota pystyy tarvittaessa korjaamaan itsekin, ainut sähköhimmeli on moottorin ohjaus mutta siinä ei ole ollut mitään ongelmia. Vaihteisto on ihan peruskamaa 5x4 suunnanvaihtajalla. Koppi on ihan OK, ilmastointi tosin puuttuu. Toinen puute on perinteisen käsikaasun puute. Sen olen korjannut vanhasta Nyykkäristä lainatulla vivulla, joka vaijerin kautta liikuttaa kaasupoljinta.

Käsikaasua korvaava "tamakotsi" on toisaalta ihan kätevä kun sitä oppii käyttämään. Siihen saa ennakkoon asetettua kaksi kierrosnopeutta jotka saa käyttöön nappia painamalla. Tuo on kätevä esim ruiskutuksessa, kun oikean kierrosnopeuden saa heti käyttöön ilman hakemisia.

On minulla parempiakin koneita kun tuo Lambo, mutta uskallan väittää että tuossa on kuitenkin hinta/laatu/käyttöominaisuudet aika lailla kohdallaan. ;D
Kyntöhommissa keväällä taitaa olla pohjat 23h ja kynnettyjä hehtaareita 28. Etukuormaajan kauhassa olevasta polttoainetynnyristä piti tankata jossakin vaiheessa. Viritetyllä nyykkärillä vedettiin 5-siipistä ja polttoainetta meni n. 450 litraa. Kahvia meni pari litraa. ;)
Vapaa sana / Vs: Kuittipakko
: 17.03.13 - klo:21:16
ja taas isketään pk-yrittäjien niskaan lisää paperihommaa, nooooo, siinähän taas saadaan monta pientä yritystä alas!        eipähän ole räksyttämässä hallitusohjelmasta!

Just näin. Käy niin kun käänteisessä ALV:ssa. Systeemistä onnistuttiin rakentamaan niin saatanan monimutkainen että varmuuden vuoksi omakotitalon pohjan kaivuuhommat maksetaan kaivurimiehelle pimeänä. Tai jos ei makseta ei kaivurimies tule hommiin ollenkaan, ainakaan silloin jos tekee muutakin kun vaan kaivaa ja on vähän epäselvyyttä mikä työn tilaajan toimenkuva on. Kyllähän se teoriassa toimii, mutta ei käytännössä...Ihan puhtaita rakennuttaja/aliurakoitsijatapauksia on näissä hommissa aika vähän. Useimmilla tahtoo olla vähän muutakin puuhaa.
Kannattaa kokeilla säätää äestä ylemmäksi. Siemen pitäisi mennä muokkaamattoman maan pintaan, missä kosteus on.

Sivupyöräkone täälläkin on. Ei ole pyöränvälijyrää. Pyörien kohdalla olen lisännyt vantaiden painotusta. Itäminen on tosi tasaista kaikilla maalajeilla. S-piikkiäes kulkee matalaan, niin että juuri ja juuri tekee muokatun hienon kerroksen pintaan, 5-7cm.
TERVE tuttavalla massey ferguson 6180 vm98 ja sellainen ongelma että työntää jostain nostolaitteen lohkolle pieniä metallihippuja ja jumittaa lohkon männät laatikosta ja perästä ne eikai voi tulla koska suodattimet välissä avattu ja puhdistettu 3 kertaa ja aina tulee pientä hippua ja taas jumittuu eikä nostolaitteet pelaa  olisiko jollain ollut sama ongelma tai tietoa tästä

Ei nyt aivan tuosta koneesta ole kokemusta mutta....

Suodattimet on yleensä pumppujen imupuolella ja kyllä hiput pitäisi jäädä sinne jos ne perästä tulee. Sitten tietysti jos suodatin menee tukkoon, suodattimen ohivirtausventtiili päästää paskan kiertoon. Silloin kyllä pitäisi jokin punainen valo palaa, jos ei ole ohitettu. Painepuolella ei suodatinta läheskään aina ole ollenkaan.

Veikkaisin että hiput tulee pumpusta. Mutta oli niin tai näin tuolla ei kannata ajaa metriäkään ennen kun vika on selvitetty. Metallinlastu tekee pahaa jälkeä venttiileissä ja sylintereissä lyhyessäkin aikaa.

Perästä öljyt pois ja jos tulpassa tai öljyssä on metallia onkin edessä vähän suurempi remppa.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12