Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13

Viestit - mikkocu

Oiskoha kuitenkin Rosenlewin eikä Upon ovesta? Itse nostellut trukilla tuota prässityökalua jokusen kerran prässiin paikoilleen.
joo varmaa roosenlewi kaapista..muistele vaan joskus tehaskäynnillä se Dööfnääsi kehu..
polttoaine suti-sakkakuppi paskamainen vaihtaa-käsipumpun kahva ottaa startin solenoidii kiinni-joutuu aina irrottaa pumpun lohkosta-ja juottaa polttoainetta letkulla suodattimeen-ei muuten pumppu jaksa imeä tankista-uusimmissa suodatin tankin yhteydessä.

Onkos nää nuoremman polven konemiehet kaikki noin avuttomia ;- )

Vähän paineilmaa tankkiin, niin nousee suodattimelle pumppaamattakin.
juu kyl varmaa nouseeki..mitä jos porais korkkii reijä ja panis tupelles venttiili ::) rengaspainemittarin vaa  kiinni ja kompurast 8 kiloo painetta.. :P

 sampon tankki on tehty kahest vanhast upo jääkaapin ovesta.. ;)
no tää "juottaminen" oli yhen huoltomiehen vinkki..se ei kyl ollu nuorempaa polvee niinku mä :P
ja ku yksinää tekee,ni onnistuu tollee..
 onneks ei tarvii joka vuos tehä.. :P

Pari 2000 sarjalaista tuli uutena ostettua, ensimmäisellä ajettiin noin 1000 tuntia, toisella 1850. Kampikäyttöinen teränkäyttölaite kulutustavaraa. Ns.raidetangonpää katkeaa helposti vankassa kasvustossa. Tyhjennyskoneiston ketjut ja laakerit syytä katsoa tarkkaan. Tietyissä vuosimalleissa etuakselin kiinnityksen hitsaussaumoissa repeämiä. Heittokuljettimen kumit varsin lyhytikäisiä. Rajaisten palautinruuvin alalaakeri heikko. Seulaston säätömekanismi taipuvainen kulumaan. Tutki onko säätöruuvissa paljon klappia, jos on,koko yläseula kannattaa vaihtaa. Vähän sellainen rämistin se on koko vehje, mutta melko tehokas ja näppärä laite. Pikkumurheita turhan paljon. Varmaan ajeltaisiin vieläkin ellei olisi kyllästytty niihin pikkuvikoihin. Suurimmat vuotuiset puintimäärät olivat noin 170 ha.
ennen vuotta -98 paljon vikoja/"ominaisuuksia":vaihdelaatikon laakerointi(pakkiratas pyörii joka vaihteella-uudemmissa huilaa kolmosella)
pakkirattaan laakerit hajoo-ja rikkoo laatikon..
kytkinakselin laakerit..
kampikäyttöne teränkäyttölaite:kerran käyttökampi katkennu saumasta-rosenleewillä heikot hitsisaumat-takempi käyttönivel hajosi..raidetangonpää poikki-käyttöpää kovilla jos terälinja mutkalla..
kohlinten takimmaine kampi poikki. :o
kaks kertaa lähteny kasettikuljettimen kaista irti..lukon korvake irtonut hitsauksistaa.. :o
lietson variaattoripyörän luistit  takkuaa..
olkikelan kiila väljä-kela pyörii käsin  n kaheksassosakierrosta,kiilaura levinny?uudemmissa kaks kiilaa ja "kurkistusluukku" kelassa.
isotöinen homma vaihtaa..
polttoaine suti-sakkakuppi paskamainen vaihtaa-käsipumpun kahva ottaa startin solenoidii kiinni-joutuu aina irrottaa pumpun lohkosta-ja juottaa polttoainetta letkulla suodattimeen-ei muuten pumppu jaksa imeä tankista-uusimmissa suodatin tankin yhteydessä.
hyvää:osien nopee toimitus.. ;)

pakko ajella diiselillä.ite ostin parin tonnin hintasen diiseli primera farkun..se syö 7-8 litraa satasella..kaillis ajella mut eipä oo tarvinu tehä remppoja niinku volkkarin sukuisissa vehkeissämm:alustan puslia,sähkövikoja.vetoaksniveleitä,etupyöränlaakereita. ;D
emännällä saman hintaluokan diiseli corolla..joka tosi varma vehje.
pensaautoja on kaks harraste sunnyä..ne on kesäajossa.
jos pakuu tarvii,ni lainaan veljen hiasee..sekin kova vehje juomaan diiselii..mut varmatoimine vehje.
näillä pärjätään.. ;D
Evi 360 paljon edullisempi eikä ole sitä surullisen kuuluisaa puolalaista kääntöä.
joo,neuvostoliittolaista teko  "kääntöä" on joutunu hitsaamaan.. ;)aikanaa kun teko kärryä ostettiin,neuvoi yks naapuri-"ota kaik pyörät pois.laakerit on kasattu ilman rasvaa"rasvakupeissa oli vaan rasvaa..rasvan seassa sorvinlastua.. ;D
Terve.

Meillä on pihassa 6850 Valtra sähköisellä moottorinohjauksella. Tehoja pitäisi ilmeisesti olla 125 hp, mutta dynolla käydessä syy laiskuuteen selvisi, tapilta lähti vain 85 hp. Voiko näin alitehoisia koneita lähteä tehtaalta, vai onkohan syöttöpumpussa vikaa? Suuttimet ja turbo on vasta laitettu.

Voi, mutta yleensä nokkapläkissä lukee John Deere.

 tai CASE
kaverin 565 massikan etuakselin raidevälin pultin tilalle "löysin"lekokorjaamon hyllystä unc 3/4 " nas sin laskutelinepultin..tais maksaa jotain 80e/kpl ;D
veikkasin et kestää massikassa.. ::)
Eikö korjaamopäälikkö sanonut "älä ota pulttia"  ???
ei tullu kysyttyy,läksin firmasta menee samana vuonna.. ::)
kaverin 565 massikan etuakselin raidevälin pultin tilalle "löysin"lekokorjaamon hyllystä unc 3/4 " nas sin laskutelinepultin..tais maksaa jotain 80e/kpl ;D
veikkasin et kestää massikassa.. ::)
näihin"uusiin" moottoreihi tarttis saaha vanhat nokka akselit takasin..nykyjää ajotukset persiistä-pakovent liian kauan auki-ottaa imutahtiin pakokaasut sekaan=pelastaa maailman saasteilta.. ::)(nyykkäri asentajalta saatu tieto)
virtausventtiilis o renkaat menny ja venttiilikara jumitti.. ::)ei onneks tarvinnu koko perää purkaa..sitä ootelles ;)
huomena tarttis viijä case paikalliselle nyykkäri-korjaamolle..sain tilattuu remontti ajan ku oikein tinkasin..meinasivat vaan et nostolaitevika on siinä klik klakin vaijerissa-"et rasvaile sitä vaijerii ja säädä pituutta".. :melkei puol väkisin ottavat ny työn alle..on se kumma ku joka kerta oon käteisellä kassalla maksannu(ja ihan oikeella rahalla).ja ny ei meinaa raha kelvata? ::)kai niit nyykkäreitä on remontissa ihan tarpeeks..tai sitten ne ei haluu tällase kylähullun koneita laitella.. :-\
kallis orikinaali pumppu+imusuodatin+öljyt vaihettii traktorihuollossa,siellä totesivat että pumppu on väljä.
mittasivat hydr paineen myös nostolaitteen lisäsylinteristä
,hydraulipaineet norm.185-190
mut lämpösenä ei nostolaite meinaa pelata.klick klakilla nostaa ylös-muutaman sekunnin kestää  -tarvii kierroksia...nostolaittee vivusta nousee vaan vähäsen-eli sa kevitettyä työkonetta..välillä ei taas nouse kummallakaan... ::)
vaikee vika kun ei oo säännöllinen.
klik klakin vaijeria vähän lyhennetty..
tuntuu kun paine katoais jonnekkin..kyl tolla pärjää jos vaan ajaa tunnin ja antaa taas jäähtyy.. :-\
lähdössä mietiskele vähän aikaa..suunnnavaihto on suht nopee..koneesen vaihettu isompi säätöturbo+välijäähytin..
just äsken vaihoin siirtopumpun-jäi pellolle ku vanha pumppu ei pumpannu löpöö.
jarrupenkissä otettu 105heppaa ulosotosta
isoruokanen kone,äkeen edessä menee 127 litraan tankki 6:ssa tunnissa... ::)

Huoltomies oli marmoritiskillä venaamassa – otin puheeksi tuon polttoaineen kulutuksen TL A / jxu malleissa – sanoi kääntäneensä pumppua lisätäkseen ruiskutusennakkoa, polttoainetta oli sen jälkeen mennyt vähemmän.
valmekassa kävin jarrupenkissä ja pumppua sääjättämässä.
ennakkoa käännettii ja syöttöä lisättii,max ahtopaine n1.5bar,välijäähytin laskee ahtolämpöjä n50asteesta -30c ,
äänenvaimentimen tilalle hitsattu kaks 90asteen rautaputken mutkaa.
pienen origianaalin ilmansuodattimen tilalle viritetty fl-6 volvon suti-nyt ei ahista..
enne "virityksiä" löpöä meni yhtä paljon..nyt jaksaa edes kohtuullisest vetää.
lähdössä mietiskele vähän aikaa..suunnnavaihto on suht nopee..koneesen vaihettu isompi säätöturbo+välijäähytin..
just äsken vaihoin siirtopumpun-jäi pellolle ku vanha pumppu ei pumpannu löpöö.
jarrupenkissä otettu 105heppaa ulosotosta
isoruokanen kone,äkeen edessä menee 127 litraan tankki 6:ssa tunnissa... ::)
Case jxu 1090 vm-07,tunteja alle 1500 ::)nostotehoo luvataan 4000kiloo.(yksi lisäsylinteri)
siirsin nostovarren nostopistettä ulompaan reikään.
kylmänä nostaa tyhjäkäynnillä kääntöaurat ihan normaalisti.
lämpösenä tarvii kierroksia yli 2000 ennekun nousee..
paine mitattu lohkosta kylmänä nouse heti  190bar-kuumana paine nousee ekaks  n150bar-siitä nousee hiljaksee180bar..eli miettii enneku nousee..
aurat pysyy ylhäällä tyhjäkäynnillä.
peräöljyt vaihdettu n 1000h sitten,suodattimet n 400h
onks pumppu entinen..? :(
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13