Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 13

Viestit - mikkocu

ens kesänä pitäs olla valmiit.. :)
Eipä nuo golfin laakerit ja vetoniivelet ole  marmoritiskillä sen erikoisempia kuin motonetissä mut hintaa on.Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
Asennuksessa ei pihistää kuin vetonivelen rasvauksesta. Nivelhän menee paikoilleen vaan yhdellä tavalla. Laakerin (vw:ssä tulee pyörännapa) asennuksessa voi tyriä vain kiristämällä keskiömutteria liikaa.
ja laakeri on kiristetty niinku ohjekirjas sanotaan..ekaks 300nm kiinni motonetistö ostetulla momenttiavaimella,sitten puoli kierrosta auki,sitten 50nm kiinni +lopuksi 45 astetta kiinni..
Eipä nuo golfin laakerit ja vetoniivelet ole  marmoritiskillä sen erikoisempia kuin motonetissä mut hintaa on.Asennuksessahan nuo on pilattu mut mikkokuu ei voi tyrimistään myöntää.
ite otin etunavan irti ja naapuri autonasentaja vaihtoi korjaamon prässillä laakerit,ei ollu asennukses vikaa..ei ollu

nivelen suojakumi oli ehjä ja rasvat tallessa..jostain oli tullut välys niveleen..on sitä muutama nivel tullu vaihettuu..kun on joutunu nivelen vaihtaman-i
on suojakumi hajonnu ja nivelen päässy hiekkaa ja vettä..

paikallinen korjaamö ei suostu motoneti laakereita ja niveleitä asentamaan..

mötonetis skf laakeri makso  69e..laakkosen marmoritiskillä 99e.. ei ollu kauhee hinnan ero..

Sain sen vetoakselin nivelen takuuseen,vaikka vuoden  takuuaika oli jo menny.

mötonetista on tullu tähän asti osteltuu,nääs sattuu olemaan joka päivä auki ja hyllystä löytyy osat..

Pumpun paine jäi alle 100bar..paineventtiilii vaihtamalla sama juttu..
olisko nivel ollu skf ja laakeri febi
just 20v vanhalla Sampolla..vähän yli 1000 tuntii mittarissa,vaihdeloota laakeroitu+tehty modifikaatio missä pakkiratas ei enää pyöri kolmosella..
puintikelan akseli+laakerit vaihdettu(laakeri kuluttanut akselin 2mm ohkasemmaksi..oliko väärä laakerisovite vai pehmosta rautaa?

olkikela ja akseli vaihdettu-vanhan kelan kiila oli mennyt väljäksi-uudessa Purku pörssin  akselissa oli kaksi kiilaa..ja akseli oli paksumpi..laakerisovite tiukempi..ja yli puolta halvempi kun porin akseli.

ja lisäks kaikkee pientä remonttii..
tai vie huittisten avovankilaan remonttiin..työtunti 10e+alv.tai 25e/pokametri..
toimitusaika on niin pitkä et tarvii laittaa ikkunaan muovit..
tuli ostettua viime vuonna golfiin vetoakselin nivel ja pyöränlaakeri,laakeri alko jurnuttaa viime keväänä(ajettu n 15tkm)se vaihdettiin originaaliin laakkosen laakeriin
,nyt sitte
alkoi vetonivel naksuttaa(n 30tkm ajettu).
nivel kulunut väljäksi..joutu vaihtaa uuden..just yli vuoden ajettu..takuu vain  vuosi..onneks oli liika halpa 54e
Farmilaittesta ostin-91 5610 Foortiin hydraulimpumpun peräkoteloon 2012..ajettiin n 300h,taas vaihdettiin v 2015..ja nyt tänä kesänä taas vaihdettiin vähän yli 100h ..se meni onneks jo takuuseen..Italialaisii pumppuja..yli 600e makselee..mistäs sais parempii?
Saksasta tilaillut melko paljon laakereita tms. Hintataso ok, mutta harvoin ne kerkiää tulla mihinkään kiireelliseen remonttiin. Jos nettikaupassa ongelmaa, niin sähköpostin kanssa pelatessa saattaa mennä aikaa  ::) Ne ei kaikki niin hanakasti vastaile suomipojan kysymyksiin.
Itäeuroopasta myös jotain tullut. Ne on melko nopeita vastailemaan sähköpostiin. Virkaaikana yleensä minuuteissa on vastine tullut. Toisaaltaan hommassa on taustalla tietty ankeus. Rahdit melko kovia, toki vaihtelee. Varsinkin jos sattuu kohdalle pieni jälkitoimitusnyssäkkä, jota ei ollut varastossa.
Ite tilasin Virosta Agraar keskukselta puti talu sta case suodattimia..alle puoleen hintaan mitä originaalit.
Nikkasen konepaja teki vanhanajan umpirautaisesta (no, oli siellä pien kolo sisässä) säiliöstä suoja-altaallisen ja kaikilla varusteilla. Tuli maksamaan ainakin jotain 40% vähemmän kuin uusi vastaava, mutta on paksumpaa rautaa silti. Kuljetukset ja kaikki muu palvelu avaimet käteen. Ainoa harmitus jäi itselle kun paikallinen jätehuoltoyritys täällä Uudellamaalla pumppasi säiliöstä puolen kuutiota hyvää polttoöljyä ja laskutti siitä euron litralta, ihan hinnaston mukaan. Tuli vähän niikö nopiaan poisvietäväksi se säiliö, en kerinnyt itse pumppailemaan. Ja sitten kun tuli myöhemmin puheeksi, olisivat saattaneet siellä säiliöfirmassa tehdä saman tyhjennyksen jopa edullisemmin.  >:(    No, tyhmyydestä sakotetaan, ja varsinkin köyhää.

Nyt pitäs uskaltaa täyttää se pötti. Kai se öljyn pitää.

-SS-
ite teetin Nikkasen pajalla 4000 litran farmariin uuden 5mm pohjalevyn,säiliö hiekkapuhallettii ja maalattii..makso n 1200e..pääsi takasin a-luokkaan..ja kyllä se löpöä pitää..
taas huomasin , kun työntelin niitä viime talven lumia että nyy (  100 tla ) osaa tempoa lumipölyn kivasti suotimeen ja sitten alkaa soppa maistua.   nyt kyselen teiltä onko jollain mitään mallia/keinoa moisen estoksi?   tuo ottaa keulata ilman akun kannelta ja kun koko keula on verkkoa niin kyllä löytää lumi hyvin sisään.       suunnittelin jo ilmanoton kääntöä ylös päin mutta ei oikein ole tilaa moiselle kun konepellin ja syylärin väli on niin kaponen.   ja muutenkin on ahasta.   
itellä sama ongelma hiekkapöllyn kanssa jxu casessa,original ilmanputsari ottaa ilman jäähdyttimen edestä-kaikki pölyävä tavara sisään-joutu toukoaikana muutaman tunnin  välein putsaamaa panosta.nousevaan muoviseen nokkapeltiin olis ollu hankala virittää esiputsaria..sitten kun vaihoin hukkaportti turbon,alko original putsari käymää pieneksi.
Suodattimen tukkeutumis valo alko palaa.
yhen huoltomiehen yllyttämänä hain romikselta fl 6-volvon pitkän suodattimen,viritin sen nokkapainotelineen päälle,putket konepellin kyljestä ulos.
putsarin päälle esiputsarimalja.
akun joka oli syylärin edessä,viritin kopin alle.
virityksellä sain N-H merkkiliikkeessä kylähullun maineen,mut toimii :P
5 raksaa,yks 2000 luvulta,kolme 80-luvulta,yks 70-luvulta..9.3hv/Ha.kuskeja 1+yks kylvöapu toukotöissä
Itsestä tuntuu, että jo kolmetuhatta euroa maksava auto on kovin kallis. Kollegan nelivetoakin ihailin, ja totesin, että on tämmönen varmaan yli kymppitonnin. Sitten katseli kuin tyhmää ja totesi, että yli neljänkympinhän tämmöinen maksaa.  :o

Aikas paljon autosta.

Toinen kollega hankki johtotähden olisiko ollut 70 k€ . Sitten tuli ensimmäinen ns. iso huolto, ja perätikö viittätuhatta mainitsi takuu-uudistushuollon hinnaksi. Itki katkerasti, etä kaikki rahat menee, lapset nälkää näkevät. Autohan oli vaihdokilla ja rahoituksella, lisärahaa ei vielä ollut tarvinnut paljon laittaa. Minä en osannut olla kovin empaattinen, ajattelin ääneen, että jos tämä minun autoni on hinnaltaan 2000 eukkoa, ja isoon huoltoon meni tuolla mettänperän hallissa pikku hiprakassa heiluvalla ammatilaisella parisataa, niin voisihan ajatella, että 5k€ on johtotähteen tehtynä suhteessa halvempi, tuollainen premium-auto kun on.  ::)

Empatianpuutteeni pantiin merkille hieman vihaisella ilmehdinnällä.   :-[

-SS-

 Joo,samaa ihmettelen määkin..ite ajelen 2 tonnin diisseli primeralla ja emännällä samanhintanen diisseli corolla..veljeltä lainaks -98 hiase..
 näillä pärjää ja huollot/rempat tekee konehallin nurkas itte,nii kohtuu pienillä kuluilla ja ajankäytöllä selvii..tosin taas vanha primera ja hiase syö diisselii
 enempi kun uudet..
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Puimuri
: 01.09.14 - klo:15:15
Rajusti lastutettu 2065 Sampo.6 syksy lähtee liikkeelle.
5 vuotta ja 1500ha lähes ilman vikoja 8)
porin kosto 2045-vm 96.
just viime viikolla vaihdettii puintikelan laakerit ja akseli..oli n 3mm välystä akselinpääs laakerin kohalla(rasvattavan laakerin päässä) :(,onneks akseli maksaa vaan 500e/metri..ja ens kaudelle lisää remppaa:olkikelassa klappia akseliin ja variaattoripyörään..koko paska makselee pari tonnii.. :P
ja porin kostossa tunteja vajaa tuhat..
ainoo positiivinen asia on et osat tulee aina aamuks agriin.. ;)
eiks jossain ollu mainos,ku ostat uuven valtran-nii saat koko vuoden kaffeet..mitäs jos ei jua kaffeeta..saako saunakaljat? ::)
Sivuja: [1] 2 3 ... 13