Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11

Viestit - bertsi

Jännä että kyseessä on 3000-sarja, vai onko jontikalla noinkaan pieniä puimureita olemassa omasta takaa?

Meneeköhän jontikan maine nyt pilalle :'( ;D
empäs tiedä mutta sampon maine meni jo ;D ;D ;D ;D
[/quote

No nyt deeren puimureiden laatu paranee oikein kunnolla. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
perimmäinen syy tähän sampokuvion lienee john deeren halu saada sisu dieselit omiin vehkeisiinsä, näin varovasti puimureiden kautta tuo onnistunee kasvoja menettämättä, seuraavana taitaa olla metsäkoneet vuorossa :-\  ::) 8) ;)
taitaapi kyllä vihreissä sampoissa jylläää ranskalainen kauramoottori ...
Surullinen Maasika episodi jatkuu mutta nyt on toivottavasti ihan säätöongelma.

Taustaa; 5460 Maasika hukkasi liikuntakykynsä noin kuukausi sitten. Nyt sillä on painettu menemään hymyissä suin muutama viikko kun vaihteet jopa toimii. Äsken lähdin riistapellolle levittämään keskipakolevittimellä apulantaa.

No voi voi. Kun laittaa voimanoton pyörimään niin rattaista kuuluu vaan sirklaus, eli ei mene hampaat kohdikkain riittävästi. 1550 rpm perällä sirklaa ja 2000 ei mene edes päälle kun vipu on ihan juntturissa. Ennen huoltoa ei ollut ongelmia tämän asian kanssa.

Mikä mättää tällä kertaa?


Vivuston säätö on pielessä?

kuullostaa tutulta.. käväsin keikalla kuukausi takaperin masserissa (muistaakseni 5460) i 540, eco 540, 1100 nopudet löyty kopista  mutta peräkoteloon meni vain yksi vaijeri ohjaamosta toinen säädettiin ulosoton vasemmalta puolen ulkokautta pikku vivulla joka oli edelliseltä käyttäjältältä jäänyt väliasentoon .. sirklausta kuului... ohjaamossa oli kyllä sähkökarkaisin kierrosnopeuden näyttöä varten
Näkyyhän tuossa ohi aina välillä pörräävän yksi keskon myymä claas... Eipä muita taida sitten suomessa olla vastaavia.

Onko minkä mallinen Claas kyseessä?

http://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/claasin-ensimmainen-xerion-suomeen/
http://www.kivirock.fi/uutiset.html?a200=1971
Lainaus
02.04.2013
CLAAS ja Konekesko vahvistavat yhteistyötään
"Konekesko tähtäävät CLAASin Baltian traktorikannan sekä koko muun CLAAS-tuotevalikoiman konekannan kasvattamiseen kaikissa neljässä maassa."
eli clasu traktorit pysyy baltiassa eikä tule Suomeen  ;D
"Konekesko Oy ja Saksan johtava maatalouskonevalmistaja CLAAS haluavat vahvistaa yhteistyötään CLAAS-koneiden maahantuonnissa, myynnissä ja jälkimarkkinoinnissa Suomessa ja kolmessa Baltian maassa: Virossa, Latviassa ja Liettuassa.
tuossa se lukee koneet ei traktorit... ;)
http://www.kivirock.fi/uutiset.html?a200=1971
Lainaus
02.04.2013
CLAAS ja Konekesko vahvistavat yhteistyötään
"Konekesko tähtäävät CLAASin Baltian traktorikannan sekä koko muun CLAAS-tuotevalikoiman konekannan kasvattamiseen kaikissa neljässä maassa."
eli clasu traktorit pysyy baltiassa eikä tule Suomeen  ;D
noista yleensä menee kytkimen boc katkasin  mutta oireilee aluksi hetkellisenä vedon loppumisena mutta jatkaa toimintaa suravalla käynnistyskerralla ja toimii hetkisen.. enempi ajetuissa joskus propot oikarissa mutta silloin toimii toiseen ajosuuntaansa.. mutta menee noista aikaajoin hyde pumppujakin .. kylki auki
 17 bar anturi sijaitsee vasemman takarenkaan sisäpuolella nostolaite lohkon vieressä
Se on vähän niinkuin jäisi vetokoukun lukko auki niin kyllä rupee tapahtumaan...

Minä olen 2 kertaa väsyneenä unohtanut sellaisen hydraulisesti ulostyönnettävän koukun ulos. Jolloin ainoastaan painovoima pitää aisan koukussa. Onneksi molemmat unohdukset sattuivat ihan pihapiirissä, eikä kärry edes tipahtanut kyydistä.

Olen sukupolvea jonka nuoruudessa tuollaisia koukkuja ei ollut - joten selkäytimestä puuttuu rutiini koukan sisäänvetoon.

kerran ajanut kaivurin perästä ajettavalle lavetille mäessä ja koukku oli jäänyt ulos...  säikähdin kun menin valopiuhaa laittaa kiinni .. Tuurilla oli pysynyt paikoillaan  :o
Kyseisen koneen omistajat tai muuten tietäjät, kertokaapas miten ton kaavion pitäisi mennä. Pykäliä on neljä. Periä on kaksi ja loikkarit kaikkiin noihin.

Merkkitaulussa näkyy A B ja C. Nyt C on ilman loikkaria ja loikkarin kanssa C näkyy, muut valot ei pala. Kun jänis valo palaa niin pitkä perä on päällä.

Pitäskö sen mennä näin?

Eli hidas perä on kilpikonna mikä ei pala. Nopea on jänis. Loikkarilla C palaa ja ilman loikkaria  ei näy mitään taulussa.

Miten pitäisi toimia?
Speedsift vaihteistolla C ja D pikavaihteen asennosta riippuen ja jänojussi aluevaihteistoln nopealle puolelle on tai off
Etana kuuluu ryömintävaihteistolle jota sulla tuskin on.
Mun luottokorjaamo on kyllä saanut Maasian osat Vantaalta Savoon yleensä seuraavaksi päiväksi.  Oliskohan näissä huoltomiehissäkin eroja, tämä meidän yrittäjä osaa kyllä "suostutella" änkyrämmänkin varaosadiilerin yhteistyökykyiseksi. :)
no jos nykypäivän hinnan maksaa rakkorista ni miks ***** pitäis suostutella vara-osamyyjää myymään osa :'( :'( :'( :'(


 Tuo edellyttää että osa on Suomessa. Mutta jos se on jossain Euroopan päävarastoissa, niin Kesko odottaa että osia saadaan se täys rekkalasti ja sitten rahtikulut pienemmäksi. Muuta selitystä en keksi tohon osien tulon hitauteen ulkomailta, kun se on niin yleistä Keskolla.

Tuon nyt ymmärtäisi jossain kausikoneissa, mutta ei nyt sentään traktoreissa.

t. nimim. "milloinhan se Agrin rekkakuorma Väderstadista tulee?"

 Lats kirjoitti "Kohta kuukausi mennyt Massikan laatikon osia odotellessa" ja moni muukin on saanut odottaa kuukausikaupalla osien toimitusta Keskon kautta. Tehtaat tekevät traktoreihin osia ja mitään isompia lakkoja ei ole. Ei ole mitään syytä että osat viipyvätmatkalla niin pitkään. Sopii miettiä mikä on sitten syy että osa viipyy. Ja tietenkin rahdin maksaa ostaja, mutta pitäähän sen Keskonkin ottaa voittonsa siitä rahdista. He eivät ole mikään hyväntekeväisyys järjestö.

Kysymys  Keskolla on varaosavarastojen suhteutuksesta kulutukseen.. ja luotto että osaa löytyy massikan keskusvarastolta.. missä taasen säilytytetään tuotannossa olevia varaosia.. muut osat tulee alihankintaketjun kautta ja se kestää..
kolme viikkoa oli toimitusaika uusimman sisumoottorin laturin remmille kun oli pompannut pois ja poikki ja takuuosat oli tilattava Aggolta.... ei ole kulutusosa ei.. kun ei 6 kpl ole vuodessa mennyt ... Pirkkajärjestelmä vastasi toimitusajan kestoa ihmetellessäni.. Quicke on myös paha
Se on ny vaan niin että sammonkin  osat alkaa  kulkea varaosapisteisiin Englannin kautta... :D
KevätAgri-päivät...  Agrimarket on metsämarket!

"Moottorisaha Jonsered cs2240, helppokäyttöinen kotikäyttöön, kirvesmiehelle ja viljelijälle. 299,-(Norm. 379)"

tietysti, jos mainos otetaan kirjaimellisesti, niin sahaa ei ole tarkoitettukaan kevyeen nalikan tekoon... vain kotikäyttöön kirvesmiehelle ja sille tyhmälle viljelijälle, joka tuon erehtyy ostamaan..
 
 ottosetän naapuri laittoi em. sahan polttopuun tekoon.  saha ei ole tervettä päivää nähnyt ja naapuria kuulemma vituttaa ankarasti...  saha ei lähde nöyrästi käyntiin, joutuu nyhtämään.  kun käynnistin on tehty pehmeistä muoviosista, ja ei kestä pyhätöntä viikkoa, niin takuukorjaamo tulee tutuksi..  tietysti, tuolla hinnalla ei voi olettaakkaan saavansa ikuista palvelijaa, mutta olisi luullut valmistajan pitävän edes hiukan kiinni perinteistään, siis siitä laadusta...
Mistä lähtien Jonsered ja laatu on kulkenut käsi kädessä.. Jonsered on brandi tuote jota valmistetaan kaikenlaisissa paikoissa..joissa laatua ei tunneta.. kuten myös saman firman mcculloh Husqvarna ja Partner etc....... mieti sit mikä tulee mistäkin
Jos kyseessä tm ja ei lisälohkoja asennettuna,siinä pitäisi olla yksi vaihtoventtiili perävaunujarruventtiilin kohdalla, T haaran näköinen liitin ls linjassa. T päät menee toinen jarruventtilille ja toinen takalohkolle. T jalka menee pumpulle.
Eipä siellä muita pitäisi olla. jos ei asennettu lisähydrauliikkaa.
Vahva epäilys, jos ei esipainettakaan ole niin pumppu puolella ongelma tai joku lohko purkaa ls paineen paluupuolelle jolloin esipaine karkaa ja pumppu menee täysin nolla kulmaan. Sen näkee kun tekee edellä mainitun kytkennän ja tulppaakin letkun jolloin pumpun pitäisi herätä ja antaa esipaine. jos ei tule sittenkään painetta niin pumppu puolella ongelma. Tämä on tietysti arvio näkemättä ja tietämättä miten vika ilmennyt ekaa kertaa onko tullut ajonaikana vai onko tehty avain hommeleita ennen vian ilmestymistä.
stop tykkänään.. onko nyykkärissä vain yks ulkopuolinen hydrauliikka vakiona... no huh silloin kun niitä työkseni tsa mallin esiinmallin aikana pulasin oli niissä useampi hyde lohko jo vakiona..
Jokaisen lohkon välissä on vastaventtiili ja jokaisen toimilaittessa on omansa... siis vastaventtiili .
Tarkista pumpulta ohjauspaineen ja pumppupaineen ero n. 24bar (20-25) ja  myös osakuormitustilanteessa   jos ei kunnossa niin tsekkaa vastaventiilit läpi . Toimiiko ohjaus ja jarrut normisti ja toimiikon hydrauliikka vääntäessä ohjausta varoavasten? silloin prioriteetti venttiili ongelma mikäli ohjaus ja jarrut samassa piirissä.. Uskoisin että vika on joko pumpun säätimen jousessaprioriteettiventtiilissä tai ulkopuolisen hydrauliikan ls signaalin vastaventtiileissä
Hei

Niin osaisko joku neuvoa mitä pitäis tehdä kun kuormantunteva työhydraaliikan pumppu ei ala toimimaan.

Tarkastetttu on ns. kiikariventtiilit ja askseli on pumpussa ok ja muutenkin pumppu on kunnossa,ei vaan tee painetta
Laatikko avattu, kytkinakseli ja toisioakseli leikanneet toisiinsa, pikavaihteenpakka saanut vähän kipeää, laatikon valukuoret kärsineet akselin päittäisvälyksen takia, yksi seegeri poikki joka on luultavasti aiheuttanut kaiken muun, lisäksi iso o-rengas mikä pitää paineen oli poikki. Sellasta on tähän mennessä tullut eteen.
tosimies laittaa shimmit päittäis välyyden poistoon ja vaihtaa rikkoutuneet osat uusiksi ei sieltä alue lootasta mitään ole rikki mennyt  keskon osien hinta saattaa aiheuttaa huimausta
Kepin juurella johtosarja sökö.

Jotain tällästä, täytyy huomenna ottaa johtoja irti ja ihmetellä.
sähkövikoja voi löytyä mutta sulla pyörittää ulosottoakseli vaihteistoa.. pikavaihteen pakka on purkaantunut tahi viereinen laakeri porsinut jolloin romut työntää yläakselilla olevan pakan rungon päin sisääntulevan ulosoton akselin ratasta. joka siirtää sen alaakselille mistä se menee peräkoteloon... Mutta pikavaihteen runko pyörii mukana ja samalla sorvi työtää lastua ja lämpöhitsaa osia yhteen.. Valitan
Kuullostaapi pahalta
Viime vuonna kävin pelastamassa yhden vastaavan tosin kone pyöri mut kytkimen noston jälkeen tukahtu.. pikavaihteen pakka/ laakeroinnit sulautuneet yhteenn uusi vaihteisto muistaakseni pirkkahinta oli rapiat 10k€ kun oli muutama muukin laakeripesä alkanut pyörimaan akselin kanssa kilpaa.
ELI
laske imusihdin reiästä öljyt ulos ja mieti uudestaan
 tai mikäli liikkuu ota nopea yhteys lähimpään ei toivottuun konemyyjään ja tarjoa vaihdossa =D

Vehje on jotain -98 tjsp. Tunteja noin 15000. Muuten ihan hyvä peruskikotin ilman sitä paskaa välityssuhdetta ja vaihdekaaviota. Tarkotus olisi pitää talossa maailman tappiin. 10 000 remppa ei kyllä kiinnosta.
Siihen sai Koosta vielä 3 vuotta sitten vajaa 5000euroo avustusta, tuohon vaivaan. Riippuu vuosimallista ja tunneista....

Lisätän vielä että kone korjattiin ja seuraavalla viikolla se meni vaihtoriviin....
tuon lootan perus ongelma on onneton voitelu laakereillle mut jos on hydraulisella suunnanvaihdolla kannattaa se purattaa ennen sulattamoa
kurkkaa silti ne öljyt ensin
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 11