Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 11

Viestit - bertsi

se taitaa olla sylinterin männästä tiivisteet menneet. tasaa paineet molemmipuolin samaksi ja kun karan avaa niin ampuu sylinterin liikkelle. Tiivisteen vuotamisen havaitsee kun muuten viileellä koneella alkaa kaivamaaan niin sylinterin putki lämpiää nopeasti verrattuna muihin sylinteriin.
Pikaliike toimii vaan toiseen suuntaan ja siten et varrenpuolelta palaava öljy ohjataan männän taakse tulevaan linjaan.
Kun paine nousee yli n.150 bar ni venttiili ohjaa varrenpuoleisen öljyn palaamaan (tankkiin).
Jos oot kokeillu  letkut ristiin ni tyhjäys olikin hillittömän nopea 😂
Venttiilikaraa ei  kannata purkaa,tää lisäventtiili on yleensä pöydän alakulmassa ao.karan linjassa.
kaivuupuomin ja kauhan karoilta tää löytyy ja kun
vertaa niitä noston (ja ajon) venttiileihin,ni selviää missä ne sijaitsee.

Tuo pikaliikehydrauliikka ei kuulu kawasakin hydrauliikkaan tuossa ikäpolvessakaan..
Vika toden näköisesti katkenneessa karassa (kallis) tai vaurioituneessa keskitysjousen lukituksessa (halvempi vaihtoehto)
Vian löydät kun laitat puomin paineettomaan asentoon ja seuraat kauhan letkuja lohkolle. siinä kontaa lohkoa on ensin liikkeen painevaro kuusiokolo ruuvi kontramutterilla sen jälkeen kuppi joka on kiinni kahdella kuusiokoloruuvilla. sen päässä on esiohjausletku. PESE lohko päältä puhtaaksi irroita kuppi ja tarkasta onko ylimääräistä siinä öljyssä mikä kupin sisältä tulee (metallijauhoa) jos ei niin nosta karaa varovasti ylöpäin. mikäli se on saanut kipeää se ei toden näköisesti nouse kuin vähän ylöspäin ja sitten se hirttää kiinni. Mikäli saat seen ylös tarkista onko siinä vaurioita. varaudu remonttiin myös sauvamagneetilla jolla yritätät kalastaa karan reiästä irto metallia.  Karaa voit pyöritellä tasaista pintaa vasten jolloin huomaa sen taipumiset. Karakupin o rengas kestää useampi avaus kertoja siihe väikuttaa vain ohjaus paine. Kawasakin lohkoissa ei ole muita o renkaita.
ongelma ilmenee kun öljyt lämpenee ja poistuu kun sämmuttaa koneen. avan kuin pumpulta kuuluisi latskahtava ääni häiriöön mennessä. >:(
Notta kuullostaa että ls pumppu jä maks tuotolle eli LS linjassa paine vaikka mikään ei sitä pyydä.. Massikan power beyond liitäntä ilman ls puolen yhsitämistä käyttämättömää aiheuttaa saman. eli onko sulla casessa samanlaiset kolme liitäntää ulkopuoliselle hydeventtiilistölle. tai jokin muu pitkä putki ls vastaventtiilin jälkeen josta ei ole vuotolinjaa tankkiin. Painepiikki lyö ls paineet piikkiin ja paineen laskiessa kuula jääkin avoimen linjan tukoksi ja suljettu linja pitää ls paineen ylhäällä. Tai sitten sun koneessa on jossain toimilaitteessa tukos ls linjan tankkivuodossa.

Toimilaite = orbi , jarrupolkimet, hydelohkot , pv venttiili, ek venttiilistö hytinjousitus, etuakseli jousitus... siin ny ensimmäiset mitä tuli mieleen..
yleensä menee booriakseli ja holkki...
on common rail
tuli yllättäen joulukuun puoelessa välissä kun  alkoi vesisade edellisenä päivänä oli lumutöissä seuraavana aamuna ei lähteny käyntiin muuten kun apu virralla ensiks epäilin polttoaine puolta ei siellä vuotoa ollu.

ulkoa ei saa käyntiin edes +5 asteessa ilman apuvirtaa.
lämpimästä hallista lähtee ilman apuvirtaa  välillä ei käynnisty edes moottori lämpimänä
eilen lähti käyntiin illalla oli ollu ajamatta 5 tuntii.
viime viikolla ei lähteny käyntiin niin maadoitus kaapelinpää lämpes startatessa  laitoin uuden kaapelin nyt ei lämpee,  muuta kun kuskin pää..
uusi laturi on lokakuussa vaihdettu.

olikos huollosta pitkäkin aika.. ? eihän esisuodattimen vesikuppi ole ilman tiivistettä tai kuppilöysällä. Jos railin paine ei nouse ei starttaakaan.. ootko kokeillut irroittaa pumpun propon johdon ?
itselläni hitsiagrikaatin verkkovirta ei suostunut pakastinta käynnistämään mutta laitoin tavan hehkulampun kuormaksi ennen uutta yritystä niin jopas lähti toimimaan.. sähkön laatu tasaantuu kun agrikaatilla on kuormaa
juu
son niin hyvä että purkaamoostaki on looran ja pikavaihteen osat loppu

jep ja kallis kuin mikä se loota.. jd autopoweri on puolet halvempi ... jos täystuho iskee...
Niin se pumppu on 2 K3V63   Ja tuon numeron alla 2x130? Näky huonosti niin voi olla numerot väärin. Pumppu lienee sama mitä vanhassa mutta siinä oli erimoinen säätö sydeemi. Juuri sitä tehonsäätö ruvvia kaipailen niin eitarvis kokeilla summissa. Mutta ainakin uloimman pumpun päässä oleva kuusiokolo pultti joka on mutterilla lukittu on poikki >:(  Joten jotain siitä varmaankin on yritetty peukaloida. Toisen pumpun päässä näkyy ainakin että on pyöritelty ko ruvvia.
Osan numero 18 ruuvia  kun säätää http://www.screwmax.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=829&category_id=372&option=com_virtuemart&Itemid=212&vmcchk=1&Itemid=212 kuvassa vain toinen pumpuista
Niin se pumppu on 2 K3V63   Ja tuon numeron alla 2x130? Näky huonosti niin voi olla numerot väärin. Pumppu lienee sama mitä vanhassa mutta siinä oli erimoinen säätö sydeemi. Juuri sitä tehonsäätö ruvvia kaipailen niin eitarvis kokeilla summissa. Mutta ainakin uloimman pumpun päässä oleva kuusiokolo pultti joka on mutterilla lukittu on poikki >:(  Joten jotain siitä varmaankin on yritetty peukaloida. Toisen pumpun päässä näkyy ainakin että on pyöritelty ko ruvvia.
pumpun päällä pitäisi olla säätimet molemmille pumpuille erikseen siinä on kahdella lukkomutterilla lukittu säätöruuvi. Säädin sijaitsee pumpun pääliosassa. säädä molmmat säätimet saman verranja  kiinnipäin ja isomman lukkoruuvin säätöä käyttämällä tosin ihan ei löytynyt tietoja tuon sk 130 pumpuista
kyll nelos sarjan kobelco on tietokone ohjattu.  veikkaampa et askelmoottorin kalibrointi pielessä ja siihtä johtuen tietokone komentaa pumppuja pienemmille kulmille luulien moottorin olevan ylikuormittuneen eli kierrokset allemmat mitä askelmoottorille käskytetty. Normi juttu kun vivustot kuluu. Se kalibrointi onkin juttu erikseen ja kuuluu sarjassamme ei hätähousuille..
Jaahas tuota tuota kun tässä ei käsittääkseni ole mitään tietokone ohjausta. sk160 mallissa on. Kaasukin on ihan vaijjerilla yhtään sähköjohtoa ei pumpuille mene. Mutta ilmeisesti kulmaa rajoittavist säätöpulteista toisesta pumpusta tuo tappi on poikki >:( Tietysti pumput saattaa olla niinkuluneet etteivät säädy enään oikein( 13000h alkuperäiset). Eikä tonhintaluokan vehkeille soitella mitään huoltomiehiä. kyllähän tuo tosiaan kaasu selällään on vähintäänkin riittävän nopea. Menee vaan polttoainetta haaskuun kun mylly huutaa täysillä kierroksilla >:(
hmmm taidat olla oikeassa .. mikäs sen koneen malli nyt tarkasti on sk 130 ur ? oliko alustanumeron alkukirjaimista/numeroista tietoo.. kun ei sk 130 paljoo auta  ainkaan se ei lyhyt peräinen ole .. tai pumpun tyyppikilpikin auttaa nimittäin pumpussa on tehonsäätöruuvi jolla tuottoa saa  pumpuissa säädettyä noissa tietokone ohjatuissakin...
kyll nelos sarjan kobelco on tietokone ohjattu.  veikkaampa et askelmoottorin kalibrointi pielessä ja siihtä johtuen tietokone komentaa pumppuja pienemmille kulmille luulien moottorin olevan ylikuormittuneen eli kierrokset allemmat mitä askelmoottorille käskytetty. Normi juttu kun vivustot kuluu. Se kalibrointi onkin juttu erikseen ja kuuluu sarjassamme ei hätähousuille..
Tälläinen pikku probleema 5460:n kanssa. Ohjaamoon ei tule ilmaa kun takaikkunan suuttimista. Muualle tulee todella heikosti. Purin vähän niitä suuttimien "ohjauslevyjä", mitään tukoksia ei näy  missään. Vaikka sulkee takasuuttimet niin se ei lisää virtausta seuraaville suuttimille.

Lisäksi moottorissa toimii vain nopein nopeus, vika lienee moottorissa, ei katkaisijassa.

kannattaa katsoa että "nordic"vesipumppa pyörähtää pyörimään. Siellä kopin oikeassa etuylänurkassa on pikkuinen vesipumppa joka toimii jarruna jos ei pyöri. Virrat päällä kun käännät lämmöt päälle pitäis moottori alkaa huutamaan mikäli ei niin katkasin ei toimi tahi moottorikyrvähtänyt. katkaisin sijaitsee lämmönsäätövivun juuressa sellainen pieni mikrokatkaisin eli koko paneeli irti katosta ja kurkkaat sinne. vastuspaketin löydät kun kopin katolla ruuvaat muutaman ruuvin irti samalla näet pohjoosen olon lisä vesimpumpun  :o
Akun yläpuolella olevat sulakkeilta tulee virrat suoraan auto3 boxille joka on oikeanpuolen rappujen takana peltilootassa tarkista sen auto3 boxin liittimien hapettumat ja maadoituksen kunto..

Moron.

Olisikohan kellään ollut samantyyppisiä sähkösekoiluja 6200-sarjan massikassa mitä tuossa omassa on nyt ilmennyt. Uusimpana ongelmana koneen käynnistyksen jälkeen jää vaihteiston öljynpainevalo palamaan ja kierroslukumittari ei toimi (myöskään datatronic ei näytä kierroslukua). Tällöin myöskään nostolaitteet ei toimi, eikä käsinojan joystic. Kun kone hetken käy (minuutista jopa tuntiin), yhtäkkiä kierrosluku hyppää tauluun ja kaikki muutkin viat häviää.
Vika on nyt vähitellen pahentunut. Kierroslukuanturia vai jotain tietokoneboksiako pitäisi alkaa epäillä? Huoltomies muisteli anturin olevan peräkotelon päällä, onko noin? Jotenkin ei vaan jaksa anturin vikaan uskoa, kun kone lämmettyään on pelannut moitteettomasti.
Tietokoneboksit sun muut on vielä täysin hukassa kun ei ole aiemmin tarvinnut etsiä...

Aikaisempia vikoja on ollut lähinnä nuo nostolaitteen häiriöt, edelleenkin tekee sitä, että esim. kynnöllä yhtäkkiä laskee nostolaitteet alas asti ja huomiovalo syttyy. Hetkeksi auttaa käyttämällä katkaisian yläasennossa. Alkaa vähitellen pinna palaa noiden oikuttelujen kanssa, vaikka muuten kone on toiminut hienosti.
Jännä että kyseessä on 3000-sarja, vai onko jontikalla noinkaan pieniä puimureita olemassa omasta takaa?

Meneeköhän jontikan maine nyt pilalle :'( ;D
empäs tiedä mutta sampon maine meni jo ;D ;D ;D ;D
[/quote

No nyt deeren puimureiden laatu paranee oikein kunnolla. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
perimmäinen syy tähän sampokuvion lienee john deeren halu saada sisu dieselit omiin vehkeisiinsä, näin varovasti puimureiden kautta tuo onnistunee kasvoja menettämättä, seuraavana taitaa olla metsäkoneet vuorossa :-\  ::) 8) ;)
taitaapi kyllä vihreissä sampoissa jylläää ranskalainen kauramoottori ...
perun puheeni sisuriesel siellä jyllää
http://www.profi.de/news/John-Deere-verkauft-Sampo-Maehdrescher-1228955.html
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: TC 5050
: 25.08.13 - klo:21:55
Puitiin tuossa ohraa ja haeskeltiin hyviä säätöjä. Kasvusto oli sankkaa, n 4500-5000 kg/ha, puintikosteus 13-15 %. Ajonopeutta kärsi pitää vain n. 3,5 km /h jos piti mittarit vihreällä.  Säätönä parhaiten toimi tuuli n. 820, alaseula sormen vahvuus auki, yläseula hieman vähemmän, samoin jatke. Rajaisia ei seurattu koska se on nyykkärissä hieman hankalaa. Ko. koneen käyttäjät , hyviä säätöarvoja kehiin.
eiköhän tuossa ole se säädöm tarve... yläseula reippaamin auki
Sivuja: [1] 2 3 ... 11