Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 83 84 [85] 86 87

Viestit - jamako

Vapaa sana / Vs: Miss Suomi Viivi Pumpanen
: 19.01.10 - klo:09:49
Enpä ole näitä mittelöitä yleensä paljon seurannut, mutta 167cm; eihän tollasta minimissiä kannata lähettää kansainvälisiin koitoksiin laisinkaan? Ehkä tässä säästetään=jätetään kansainväliset kisat suosiolla väliin.
Pieni tarkennus lakiin:

"Ulkomaalaisten oikeudesta maatalousmaahan maalain täytäntöönpanolaki määrää, että ulkomaalaiset voivat hallita ja käyttää maatalousmaapalstoja vain vuokraoikeuksin siihen saakka, kun erityinen laki maatalousmaan vaihdannasta on hyväksytty (maalain täytäntöönpanolaki 8 § 3 mom.). Maalain täytäntöönpanolain 9 §:n mukaan sellaisissa liittovaltiosubjekteissa, joissa maan vaihdanta on säädelty omilla alueellisilla maalaeilla, saa maatalousmaankin vaihdanta jatkua alueellisen lainsäädännön mukaisesti siihen saakka, kunnes säädetään federatiivinen laki maatalousmaan vaihdannasta. Ilmeisesti tämä on tulkittava siten, että niissä liittovaltiosubjekteissa, joissa jo nyt on hyväksytty maatalousmaan ulkomaalaisomistus, saa tämä jatkua toistaiseksi. Maatalousmaan vaihdannasta annettavalla erityislailla voidaan myöhemmin määrätä toisin, mikä ei kuitenkaan poliittisesti ole kovinkaan todennäköistä."

Erityislakia vaihdannasta ei kai ole näköpiirissäkään? Toi 51%/49% koskee kai yrityksiä eli uritys, joka ostaa maata ei saa olla ulkomaalaisenemmistöinen?

Lisäksi todetaan ettei ostettuun maahan ole esimerkiksi perintöoikeutta, vaan ostajan kuoltua se aina siirtyy valtion omistukseen.
Aika tuhoisalta idealta tuo kyllä tuntuu. Tuurilla voi saada puolet omistaan oikeudessa pois  ;D

Eipä ole mitään riideltävääkään, jos ei omista mitään (paitsi ehkä myymättömät viljat siiloissa).

"Trigon Agrilla on suuret suunnitelmat. Jo ensi vuonna sillä pitäisi olla Venäjällä ja Ukrainassa 300 000 hehtaaria maatalousmaata, mikä on noin seitsemäsosa Suomen koko peltoalasta. Maata riittää, sillä mustan mullan alueen laajuus on 80 miljoonaa hehtaaria.

”Hehtaarihinnat mustan mullan alueella Venäjällä ovat vain 300–500 euroa. Maa-aines on niin hyvää, että lannoitteita kuluu puolet Suomessa tarvittavista määristä”, Helenius kertoo."

Helenius (Trigon Agri) ei kyllä tiedä viljelystä mitään, mutta jonkun nimiin niitä ostetaan.

(Nyt 170000 hehtaaria eli 2008 annetusta 300000 hehtarin ennusteesta ollaan jäljessä).
Tossa kuulin hahmotelman seuraillen virtuaalilentoyhtiöitä perustaa Venäjälle virtuaalimaatila lentoyhtön esimerkin mukaan eli pellot vuokrataan, koneet leasataan ja rakennukset, hökunta vuokrafirmasta. Muistaakseni 1990-luvulla Venäjälle investoineille kävi köpelösti? Jos ei saa viisumia, niin jääpähän kaikki muiden huoleksi. Peltoakin kai saa ostaa jos venäläinen kumppani omistaa min 51% ja rajavyöhykkeeltä ei lainkaan, mutta rajavyöhyke voi olla vaikka 700km:n päässä rajasta, jos viranomaiset haluaa. Puolet pelloista on kai viljelemättä. Luulis noiden vuokraavien firmojen itse viljelevän, jos kannattais, mutta taitaa noi virtuaalilentoyhtiötkin olla kaikkein tuottoisampia vrt. perinteiset kalustonsa omistavat ja hl ökuntansa palkkaavat. Tuhoon tuomittu ajatus?
Vapaa sana / Vs: Minimi palkka
: 16.01.10 - klo:20:23
Virossa keskipalkka oli viime vuonna 775 eur/kk ja maataloudessa reilusti pienempi. Sorvasin joskus muinoin uutta työaikasysteemiä ja ehdotin 12 tunnin työpäiviä neljä työtä/ kuusi vapaata erään suomalaisen esimerkin (harjavaltalaisen mäntyöljytehtaan mukaan). Halusivat lisää liksaa, joten tehtiin 4/4 eli neljä työtä/neljä vapaata. Kuukausi #1 00-12 vuoro neljä työtä/neljä vapaata, kuukausi#2 12-24 vuoro sama 4/4, kuukausi#3 päivätyö 08-16. Luonnollisesti vuosilomat päälle. Könttänä maksanut 14000 EEK=950EUR/kk ja kuulemma ainakaan 50 km säteellä kukaan ei maksa likikään samaa. Ei noilla herranhuoneita rakenneta, mutta tunnen paljon 350-500 EUR/kk ansaitsevia.950 EUR/180h=5,3 eur/h ja kuten sanottu kaipa ainakin oman alueen paras palkanmaksaja.
Miksi poikaaset ei ota mersun vitoa on myös 4x4 mallia ja moottori tehot on 95hv:stä 204 hevosvoimaan  ;D kyllä kuormat liikkuu mukavasti... on automaatti laatikkoa sun muuta saatavissa mielikuvitus vain rajana  ;)

Eikös noissa espanjanmersuissa oo ollu aika paljon ruoste yms. ongelmaa?
Tossa yx laskuri:

http://www.autovelho.com/

Euroopan halvimmat uudet autot löytyy Latviasta/Puolasta ja oon kuullu saksalaisten ostavan M-B/BMW Puolasta, koska siellä halvempia. Laskurin luotettavuudesta ei kokemusta. Harmaatuojat esim. sportscarcenter/outletcarcenter on kuulemma rekisteröineet autot Latviassa päiväksi eli päivän vanha on käytetty ja vero pienempi.
http://www.youtube.com/watch?v=QDt3mcGqlcA

http://www.youtube.com/watch?v=BK2hh2E6J5I

http://www.youtube.com/watch?v=5GcCILv4IAU&feature=related

Maailmassa on ollut yksi premiumtraktori: Schlüter, joka tais aikoinaan Saksassa olla 15-20% Fendt kalliimpi. Fendt halpa kopio aidosta laadusta.

Mä taas lopetin VW ja Audi ostot kun siinä liikaa Kesko- lisää,,,,,,, Yli hintaa ja huonoa palvelua siis ,,,,,,,,

Nyt Helkama tuotteet myy hyvin tässä Lamassa, vai menikö se jo ohi ?

Lama siis ????
 ???


Inchape se vasta ylihinnoittelun osaakin:

Range Rover autobiography 5.0 litre 510bhp LR-V8 Supercharged petrol engine 79950 puntaa=90744€

Inchape autoveroton Suomessa 130500€, molemmissa kai sama alv. Suomen autoverollinen=241561.2€

On toi hyvä rassi, mutta ei ton arvoinen. Omani ostin Latviasta (tosin diesel ja HSE) ja lähellä brittihintaa. Tai oikeammin tilasin Latviasta ilman ALV ja autosta meni Viron ALV (22%) ja autovero (19%). Swedbank maksoi ja leasasi mulle. Melko edullista Inchape Suomen hintaan verraten.
http://www.wnif.co.uk/articles/352/1/Kirovsky-Zavod-Kirovets-9000-series-tractors-feature-novel-transmission/Page1.html

Tulipas muuten mieleen, että onkos "Kiro" ainoa "linkku" johon saa raputtoman?

No joo, venäläinen traktori M-B koneella ja Liebherrin laatikolla; sounds not so russian.

"The development of the transmission has been led by the engineer that developed Fendt's Vario transmission, but who has been working for Mr Liebherr since retiring from Fendt several years ago."

Jäljet johtaa ns. sylttytehtaalle.
 Eikä se valalmistusmaa laatua heikennä, onhan Turkkilaanen Corolla markkinooren laadukkain auto.
[/quote]

Taisi olla edelliskoppainen, nykyinen alunperin Japanista, nyt Etelä-Afrikasta?

"Toyota Corolla
Tilasin uuden Toyota Corolla sedanin helmikuun 14 päivä ,tilausopimukseen toimitusajankohdaksi on merkitty toukokuu .Kun tänään soitin automyyjälle ja kysyin milloin auton saan hakea.Yllätyksekseni automyyjä sanoi että auto tulee Suomeen 23.7.Kun kysyin miksi auto saadaan vasta heinäkuussa kun se luvattiin toukokuussa.Hän soitti maahantuojalle ja hänelle oli sanottu että Toyota Corolla sedanin valmistus maa muuttuu Japanista Etelä-Afrikkaan ja viivästys johtuu siitä.
Että tällaista autokauppaa 2008 ! "
http://www.outletcarcenter.fi/autot2.asp?vid=BM895

Hintaa tiputettu kolmannen kerran; halpaa kutosvoimaa.
Mites toi Hiacen neliveto? Oon koeajanut neliveto Hiacen mutten koskaan ollut semmoisessa paikassa etteikö 2wd ois mennyt. Pari vuotta sitten olin Meksikossa ja alle sattui edellisen sukupolven "lättänokasta" tehty "evoversio"; joku VVT-i bensakone siinä oli ja OK.

http://autos1.images.autoplaza.com.mx/11/27/422/1127422_1g.jpg

Vast. rassi tosin nelivetoa, dieseliä ja automaattia ei samaan pakettiin saa.
Ilmeisesti tää ei mee kolaritesteistä läpi ja siksi ei myynnissä Euroopassa.
On noita synchroja ollut pari kpl., nyt 4motion; keväällä kuulemma sais automaattina ja nelivetona sillä isoimmallakin koneella (oliko se 130kw?, ei jaksa googlettaa) Vaan tuntuma ettei Haldex mee siitä mistä synchro. Onko muilla samoja aavistuksia?

Hiace on kyllä kaamee routaheitoissa, mutta toimiva. Tätä kuulemma myydään lähinnä Suomessa ja Norjassa eli seuraavan sukupolven Hiacea ei soviteta Euroopan markkinoille eli Hiacen myynti loppunee parin vuoden kuluttua?

Luotettavn nelivetoisen ja ajettavan ostajalle taidetaan myydä "eioota".
Katselinpa uuden Lantaristeilijän specificaatioita ja näyttäis ettei ilmajousitusta oo enää saatavissa? Yhden edelliskoppaisen Executiven tiedän missä on ilmajousitus ja ollut kuulemma pajalla taajaan, mutta ko. herra on kyllä ylikriittinen ja saattaa kahden korjaamokerran jälkeen puhua pajalla makaamisesta. LC V8:n ilmajousitusta ei kai koskaan ollut saatavissakaan? Lexuksen RX:n toi on näemmä saatavissa: http://www.lexus.fi/range/rx/key-features/engine/engine-air-suspension.aspx
Miksipä näin eikös ilmajousitus kuitenkin ainakin maastossa oo paras?
Sivuja: 1 ... 83 84 [85] 86 87