Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - S.Vilen

Tuntihinnalla, tasataan tarpeen mukaan...
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: SIMA
: 06.02.13 - klo:00:04
Ei taija keritä.. Näyttelyt yleensä ollu Simassa jees, ranskalaiset nyt muuten vähä hankalia olevinansa...
Mitäpä jos se kone olis semmonen, jolla voi karhottaa vasemmalle, oikealle, tai yhtä aikaa molemmille sivuin.. tai keskelle, tai keskelle ja sivulle... samalla koneella...
Jos kerran tuon teholuokan konetta olet investoimassa, mikset kerralla osta kunnollista?
Paljonko muuten maksaa urakkkaluokan,vastaavan suorituskyvyn omaava ropelikarhotin tänäpäivänä? aina muistetaan sanoa, et Rocci on kallis, onko se?

-200ha, on se liian vähän...
Kuljettajan merkitys on monessa hommassa isossa roolissa, väitän että Rocilla onnistuu puhtaan karhotustuloksen teko, vaikka olis vähä peukku enemmänkin keskellä räpylää.
Keskelle tehty karhe on takuulla markkinoiden paras, sivlle karhotettaessa allekirjoittanut on myös joskus hiukan harjoitellut, mutta kun vähä salaa hajoittelee, ni jo rupee käymään. Silppurit syö enempi rocikarhetta mitä ropelikoneen tekemää, tonneja tunnissa, karhe on löysää, menee enempi läpi, tiukat tupot on karheessa kaiken pahimpia.

Kyntäjä, noukin nopeuksia harjoiteltiin säätämään supermärissä oloissa, riittävän hitaat noukin nopeudet pitää noukkimen kohtuullisen hyvin puhtaana.
Uusi Roc RT 870 on monipuolinen kone urakoitsijalle, soveltuu hyvin suomi tarpeeseen, kykenee karhottamaan vasemmalle, oikealle, sekä jakamaan karheen, mikä on tärkeä ominaisuus kaikenmoisilla kiilapelloilla.
Näiden lisäksi 870:stä pystyy irroittamaan ( n.10m.) keskimaton, noukin jää paikoilleen, jolloin voidaan karhottaa keskelle, koko työleveys käännetään, tuloksena erittäin tasainen ja ilmava karhe.
toinen vaihtoehto keskelle karhotuksen lisäksi on tehdä kahta kaksoiskarhetta, jommallekummalle puolelle konetta toisen sivulohkon tavara puretaan koneen sivulle, keskinoukkimen ja toisen sivun tavara keskelle. 4 luokoa menee tällöin kerralla ja tulee siis kahta tupla karhoa. tai nappia kääntämällä kolme. yhteen.
tähän malliin, samoin kuin rinnakkaismalli RT 760, on saatava karheen kavennusrullat, hydraulisesti pyörivät telat keskelle mattojen jatkoksi, karheleveys tälloin n 120-130cm, ilman rullia luokkaa 140-160 cm.

Keskimatto paikallaan täysverinen kone ajosilppurin eteen. Onko se nyt niin kallis?
Karhotus taksa toki pitää olla jotain muuta kuin 15 €/ha. Roccikoneet ajaa kaikki +30€ ha, toki soisi olevan hiukan korkeampi, mutta ei se tieten liian korkea ole? Kyllä maidon/lihantuottaja maksaa pientä extraa siitä, että työnlaatu on vimpanpäälle,  ja varmistetaan rehun laatu, kuin että säästetään vähän, mutta säästetäänkö sitten oikeasti...?



Mihin S-piikkiäestä käytetään?
Okra oli varsin lämmin tapahtuma.
Kiitokset kaikille tontillamme poikenneille, asiakkaille, tutuille,ystäville ja vihamiehille.(meniköhän nyt kaikille)
Erityiskiitos Koivumäelle, joka pelasti meidät vähintään pulasta.
Suomi on hieno maa, monenlaista ERILAISTA kulttuuria löytyy, kulttuurieroista saattaa jopa muodostua hetkittäin mielenkiintoisia tilanteita...
Kirottu olkoon Hän joka Deutsista tankin ajaa tyhjäksi.
150 mk3, joskus takuuaikoina ei suostunut käymään, taisi siinä huoltomiestäkin hiukan ottaa aivoon, kun tarttasivat strarttimoottorista toimintasavut ulos. Meillä nykysin joku Jenkkimallin polttoaineen siirtopumppu hihnapumpun rinnalla, toimii. viimetalvena taisi viimeksi olla tilannepäällä, kun lumihommissa tie oli väistänyt traktoria.

Mut kysmkseen, jos siirtopumppu kulunut,ei käsittääkseni voi havaita oikeastaan mistään, ei. lähe. piste. sitten sen huomaa et se on kulunut. joskus pitkän tauon jälkeen saattaa tarttauttaa 1,5 sekuntia, sillon vetelee viimeisiä.


uus pumppu, niin lähtee tartilla.

pumppujen hinnat vaihtelee liikkeestä riippuen 80€-500€



vaikuttaa todennäköisesti etuakselikuormaan, ainakin hissikiinnityksessä vetopiste tulee taaemmas, keulapainoa lisää ni alkaa asettua..
Onhan se aika vanhanaikainen käyttää, esim ylävetolaitteessa--->noukin vaunut, mutta ei rynkytä, hyvä ajaa maantiellä. vältettävä erityisesti kaatumista....   8)
Ihan hyvä keli oli riikassa...
Kiertolaisruuvin sisempi laakeri?
Nonni, nyt alkaa jonninverran olla kokemusta taittopöydästä ajosilppurisovelluksessa.
hyvin pelittää, 6 metrin Capello asennettu J-D 7350 silppuriin, asiasta kiinnostuneet voipi ottaa yhteyttä.
Tere, pitää paikkansa, minun touhuja nämä roccihommat.

Ajosilppurimiehille ja miksei puimureihinki, tulossa kunnollisia taittopöytiä!
Sivuja: [1] 2