Mulla on monesti tullu mieleen tuollaisen neliroottorisen karhottimen järkevyys... Saako sijoitetulle lisähinnalle 2-roottoriseen verrattuna tarpeeksi hyötyä Ymmärrän että isot ajosilppurit vaatii ison karhon, mutta kuitenki... Hinta nousee näissä isoissa härpäkkeissä räjähdysmäisesti ja liikennöinti voi olla monesti melkoisen hankalaa kun peltotiet on suomessa monesti aika huonoja. Puuta ym. mukavaa löytyy teiden varsilta.
Eikai karhotus saisi olla kovin paljoa silppuria edelläkään, ettei se oikeen iso karho ala lämpenemään. Samoin jos isoa karhoa jää paljon levälleen konerikon sattuessa, milläs sen saa pois ellei isolla ajosilppurilla. Pieni ajosilppuri ei niele ison karhoa, nähty on
Isolla karhottimella saa ajaa rauhallisemmin, ehtii tehdä silppurille parempia karheita kuin hätäilemällä pienemmällä. Karhottimen kasvaessa 8m -> 15m ajonpeus puolittuu, korjuukoneen teho taas kasvaa paremmalla karholla. Miinuksena hinta ja veturiksi ei kelpaa enää se kylän pienin