Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ROC-Karheensiirtäjä  (Luettu 6015 kertaa)

S.Vilen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
ROC-Karheensiirtäjä
Mitäpä agronettiläiset sanois seuraavanlaisesta kamppeesta? Vanhan elvyttelyä, vai uutta huomista`?
Etu-takakiinnitteisenä käy karhotukseen erillään taikka pariksi esim jf-1350 käyttäjille..
Pikku-valmetti taakseajolaitteilla ja tällähä kiertelis nätisti esim kolmea karhetta yhteen..toimii toki etunostolaitteessakin.

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
Minä olen ihmetellyt, miksi etunostolaitteeseen asennetut karheensiirtäjät eivät ole yleistyneet tarkkuussilppurien yhteydessä.
Vähentää kuitenkin puolet ajomäärästä, erillinen karhotus 2 yhteen ei vähennä vielä yhtään.

Vai onko siinä syynä: Erikoiskone = erikoishinta?

Carlosi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 325
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
mitähän tuollainen etunostolaitteeseen tuleva karheensiirtäjä maksaa? ja onko muita valmistajia rocin lisäksi?

realisti

  • Vieras
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
mitähän tuollainen etunostolaitteeseen tuleva karheensiirtäjä maksaa? ja onko muita valmistajia rocin lisäksi?

jf teki ennen sellaista noukkimeen ja siirtoruuviin perustuvaa karheensiirrintä. Valmistus on loppunut liian pienen menekin vuoksi. Muistaakseni naapuri oli joskus selvittänyt tuota jf.n etunoukinta niin olivat kertoneet että viisi konetta pitäisi tilata niin sitten tehtäisiin. Varmasti tuo roc on kova peli 1050:sta isonpien silppureiden kanssa.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
mitähän tuollainen etunostolaitteeseen tuleva karheensiirtäjä maksaa? ja onko muita valmistajia rocin lisäksi?

jf teki ennen sellaista noukkimeen ja siirtoruuviin perustuvaa karheensiirrintä. Valmistus on loppunut liian pienen menekin vuoksi. Muistaakseni naapuri oli joskus selvittänyt tuota jf.n etunoukinta niin olivat kertoneet että viisi konetta pitäisi tilata niin sitten tehtäisiin. Varmasti tuo roc on kova peli 1050:sta isonpien silppureiden kanssa.

 Mönkkäriviestissä joskus esiteltiin, vaatii piiittkääättt päisteet, pitää päästä karholle ihan suorassa?

S.Vilen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
Vois kuvitella, et 1350 noukin on senverran leveä, että voi koukata päisteessä, ROC 380 leveys on kolmen metrin luokkaa, ja karhe siitä viereen, siirtää senverran kauas karheen ettei traktorin takapyörä polje sitä.
Onko aiemmin ollut etunostolaite senverran harvinainen, että Jf:n etunoukin on jäänyt siitäsyystä unholaan, voisin kuvitella että nykykoneilla, poljinajoilla olisi päistehallinta riittävän helppoa.. aika näyttää?

Parin kympin luokkaa on ko. noukin, sellanen optio laitteessa on, että kun jonain päivänä tarvii ison Rocin, käy tämä pöytä suoraan isoon runkoon.

Tulossa 2011 kesälle keskellekarhottavaa mallia esim pyöröpaalauksen ammattilaisille, kokoleveällä noukkimella, kääntää siis kokokasvuston, sekä kaksilohkoista sivulle karhottavaa.

Arik

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
Minä olen ihmetellyt, miksi etunostolaitteeseen asennetut karheensiirtäjät eivät ole yleistyneet tarkkuussilppurien yhteydessä.
Vähentää kuitenkin puolet ajomäärästä, erillinen karhotus 2 yhteen ei vähennä vielä yhtään.

Vai onko siinä syynä: Erikoiskone = erikoishinta?
Täälläpäin tehtiin joku vuos sitte tommosella jf:llä. Vaatii vaan suuret ja säännölliset lohkot, mutka ajo ei onnistu olleskaan ja kyllä siinä saa pää liikettä ku kumpaakin vehettä vahtaat. Silppuri oli jf1100.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
Ihan on tarpeeks silppurikuskille kun täyttää sivuun kärriä,saatikka sitten karhottaa samalla.

Kyllä ihanne lohkoilla.Mut ei täällä meillä.

Siksipä siis nykyään noukkari,ei ole niskat enää jumissa
Nii se on...

Arik

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 164
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
Mistähän tota pikku rocia vois kysellä?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
No eikös se Realisti niiden kans pelannu?

Veku

  • Vieras
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
taitanee olla että keskustelun aloittaja on itse maahantuoja? jos nimimerkit pitää paikkaansa.

realisti

  • Vieras
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
taitanee olla että keskustelun aloittaja on itse maahantuoja? jos nimimerkit pitää paikkaansa.

juu ketjun aloittaja on maahantuoja. Asuu toki melkeen naapurissa, eli voin kyllä välittää vistiä jos kysymistä on. Muuta tekemistä minulla ei asian kanssa ole, kuin se että olin kone-agriassa samalla osastolla ja samalla esittelin myös rocia.

S.Vilen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
Tere, pitää paikkansa, minun touhuja nämä roccihommat.

Ajosilppurimiehille ja miksei puimureihinki, tulossa kunnollisia taittopöytiä!

konehalli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
eräs firma tekee tuollaisia elho v-twin tyyppistä etu karhotinta jolla pystyy siirtään karhon sivulle. saattais olla hieman halvempi.

andie

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 151
Vs: ROC-Karheensiirtäjä
eräs firma tekee tuollaisia elho v-twin tyyppistä etu karhotinta jolla pystyy siirtään karhon sivulle. saattais olla hieman halvempi.

Elholla "puolikas" v-twin siirtäjä, joka kiinnitetään etukuormaimeen