Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - prut

Valmet 655 -91 turbiinikytkin 8000h ajettu. Vaihteet eivät mene sujuvasti päälle. Tuntuu kuin kytkin ei irrottaisi kunnolla. Kun kytkin on painettuna pohjaan, kuuluu vaimeaa ylimääräistä kolketta. Vain asiallisia kommentteja kiitos.
Sylinterit olivat 98 eur kpl. Vaihdoin molemmat ja nyt näyttäisi olevan kunnossa. Vaihtaminen oli melko yksinkertainen homma, mutta oikeanpuleiseen ilmausruuviin oli hankala päästä käsiksi.
Ainakin polkimen sylinterit vuotavat hytin puolelta. Minkäslaisia löydöksiä on odotettavissa, kun menee purkamaan?
Kiitos vinkistä. Täytyypä kurkata!
Olen etsiskellyt mahdollista vuotokohtaa kaikista sellaisista kohdista, joissa jarruputket ovat näkyvissä, mutta en ole vuotokohtaa löytänyt. Onglema on siis ilmeisesti jarrusylinterissä. Onko kokemusta minkälainen homma tähän käsiksi pääsy on? Vaatiiko jotain erikoistyökaluja? Ilmeisesti samalla kannattaa varautua palojen vaihtoon.
Voimanulosottoakseli (1000) on vähän vääntynyt. Onko kenelläkään kokemusta kyseisen tapin vaihtamisesta?
Pitäisi uusi kuormaimen tapit ja puslat (Valmet 640 eli Ålön kuormain). Onko hyviä ideoita mistä kannattaisi varaosia lähteä kyselemään ettei tarvitsisi maksaa itseään kipeäksi?
Kiitos vastauksista ja neuvoista. Moottorit näyttävät olevan 46€ kpl. Täytyypä vaihtaa uudet Jouluksi.
Huomasin, että lämmityslaite hönkii normaalia heikommin. Kun kurkistin hytin puolelta lämmityslaitteen ritilöistä sisään ja huomasin, että vain oikeanpuoleinen tuuletin pyörii. En ole vielä aukaissut lämmityslaitetta konehuoneen puolelta. Tunteeko joku asiaa sillä tarkkuudelle, että osaa sanoa mikä siellä on mennyt rikki ?
Ens viikolla tulee tontille 500mm leveetä vajaa sata metriä. Kai siitä pätkiä joutais myydä.

Mistäs sellaista tavaraa löysit? Meillä hevoset muuttavat rakennuksesta toiseen. Uudessa on asfaltti lattia. Se ei kestä kulutusta riittävästi, joten pitäisi suojata n. 400 m2.
Minulla on käytössäni kapea (jonkun itsevalmistama) perälevy, jossa mm. terän kulma maanpintaan nähden on päin per..ttä. Ongelmia tulee etenkin sellaisissa tapauksissa, joissa lumen alla oleva pinta on pehmeää (esim. ratsastuskenttä). Tällöin lumen poistaminen pintaa haukkaamatta on erittäin vaikeaa, varsinkin jos lumi on märkää.

Kysyisinkin nyt, onnistuvatko tällaiset hommat paremmin tehdasvalmisteisilla perälevyillä, joissa on pyörät ?
Kiitos hyvistä vastauksista. Jostain syystä noin viikko sitten tapahtui 'ihmeparantuminen'. Luultavasti ongelma poistui vain väliaikaisesti, joten otin neuvot talteen ja korjailen sitten, kun vika taas ilmenee. Kiitos !
Ålön kuormaimen pitäisi jäädä kellunta-asentoon, kun ohjaimen työntää nopeasti eteen. Nyt vaijeriohjattu ohjain ei lukitu eteen niin kuin pitäisi, vaan palautuu keskiasentoon. Perustuuko lukitus/kellunta johonkin ohjaimessa olevaan mekaaniseen juttuu, joka on nyt mahdollisesti kulunut, vai pitääkö ongelmaa hakea jostain kauempaa?
Kiitos linkistä Lemmu. Nyt alkaa näytää sellaiselta mitä ajattelinkin.
Nuo käsinveivattavat taitavat olla sitten sieltä toisesta ääripäästä. Varmaankin sellainen 'Oksan' hukkaama voisi olla aika passeli.
Sivuja: [1] 2 3 4