Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kkk - 01.04.17 - klo:14:28

Otsikko: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 01.04.17 - klo:14:28
Tarvis tytölle jotain pikkukulkinetta hommata ja tuollainen tuli tarjolle. -01 tai 02 vm se on. En sitä myyjää tunne mutta on kumminkaimannaapurinnaisenmies tjsp. joten ajattelin ensin kysyä jos jollain on itsellä tuollainen tai vastaava. Sehän on kai sitikan kanssa sama auto? Trafin sivuilta yritin selvittää tuota käyttövoimaveroo, mutta en oikeen päässy selvyyteen. Naapuri meinas, että sen hiasessa on 90e tuo vero? Kun tuohon pököttiin sai laskurin mukaan n 250e?? Eihän tuon kokonaispaino liene kuin n 1800kg
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 01.04.17 - klo:14:57
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Köntys - 01.04.17 - klo:15:33

Kaks ranskista ollu talossa, ikinä ei enää!!!
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 01.04.17 - klo:16:08

Kaks ranskista ollu talossa, ikinä ei enää!!!

Toinen lautasella ja toinen lattialla?

Mulla on ollut pelkästään 205:sia 7kpl. 206, 306, 307 ja 405, yksi kutakin. Aina ranskis talossa olla pitää.

Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: 42 - 01.04.17 - klo:17:36
https://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_maksaminen/ajoneuvoverolaskurit

Esim tommonen pökötti
https://www.nettiauto.com/peugeot/partner/8665949
Perusvero ja Käyttövoimavero
Henkilöauto   
Yhteensä:   
680.72 €   vm 2000 
659.92 €  vm 2001
Sama rek  pakettiautoksi  vm 2001  361.71 €

vm 2003 hiacessa verot yht noin 555 ( CO2-päästöarvo,päästöjen lukua en löytänyt käytin 240 g )

Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: 42 - 01.04.17 - klo:17:44
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Tuo 1,9 on viä vissiin jakajapumppu diiseli 2,0 hdi cammonraili. Hdi iissä oli se hihnapyörä joka irtosi ja rikkoi jakopään, nyttemmin on vissiin korjattu ettei enää mene.

Tuo kiilauran leveys on harkittua, siitä voi hienosäätää jakoremmin paikkaa, näin ainakin hdi ssä jossa nokka akseli ja vauhtipyörä lukitaan tapilla paikalleen hihnanvaihdossa.

Ja juu ei ruostu muutakun kynnykset joihin ei oo porattu reikää vesienpäästöä varten.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 01.04.17 - klo:17:50
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 01.04.17 - klo:17:59
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.

Siinä mielessä häviää että jos se ura on jo päin peräaukkoa niin koko paketin vaihtaminen vaatii uran kunnostuksen, muuten voi vaan laittaa alimman pyörän takasin ja laittaa nettiautoon tai antaa liikkeeseen vaihdossa, vai saako sellasta tehdä...?
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Viljelijä - 01.04.17 - klo:18:17
Ei niitä hihnapyöriä alvariinsa mene, on ajettu vuosien varrella enimillään 650 tkm. 1,9 dieselillä  eikä kyseistä ongelmaa ollut.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SamiT - 01.04.17 - klo:18:25
Mulla on tuommoinen auto, -99 ja vasta 424tkm ajettu. Hyvä peli vielä pitkäksi aikaa, ei paha ruostumaan edes.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 01.04.17 - klo:18:31
Ei niitä hihnapyöriä alvariinsa mene, on ajettu vuosien varrella enimillään 650 tkm. 1,9 dieselillä  eikä kyseistä ongelmaa ollut.

Juu ei se mikään järjestelmällinen vika ole.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: AC - 01.04.17 - klo:18:43
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.

Siinä mielessä häviää että jos se ura on jo päin peräaukkoa niin koko paketin vaihtaminen vaatii uran kunnostuksen, muuten voi vaan laittaa alimman pyörän takasin ja laittaa nettiautoon tai antaa liikkeeseen vaihdossa, vai saako sellasta tehdä...?
Olisiko joku "asennusvika" jos kiila on päässyt hakkaamaan, tuo on esikammio versio käsittääkseni eli kulutus on isompi ja teho 70hv itsellä kesti n.350, sopimus päättyi muuhun syyhyyn. jos huolto ja käyttö asialta niin kestää, +"sinkki käsittely" ei pahimpia ruostumaan, eli ensiautoksi hyvä tukevakori, kuski kiihtyy nopeammin kuin auto
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Moerkoe - 01.04.17 - klo:19:17
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: icefarmer - 01.04.17 - klo:19:27
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.
pystyykö tuon hihnapyörän kemppaamaan jäykäks, niinhän yleensä tehdään muissa merkeissä eikä se tärinöihin vaikuta :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Last Man Standing - 01.04.17 - klo:19:31
>Naapuri meinas, että sen hiasessa on 90e tuo vero?

Hiacen verot on kyllä ihan vallan jotain muuta
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Moerkoe - 01.04.17 - klo:19:45
Oikein kiva peli, menee pienellä (dieselillä, ei kokemusta bensaversioista) ja on mukava ajaa.

Kaikissa autoissa on tyyppivikansa, Partnerissa DW8 moottorissa imuvälykset supistuu ja lakkaa käynnistymästä kylmänä. Jakoremmin vaihtoväli on siis sama kuin venttiilien säätöväli. Palasäätö joka vaatii nokka-akselin irroituksen, jakopään kilkkeet+vesipumppu+kiristimet+remmi+ventt.säätö noin 700e, pikkusen vajaan sadantuhannen välein. Taka-akseli ilman rasvanippoja kestää n. 150 000, korjattu nipoilla paljon kauemmin jos muistaa rasvailla. Korjattu akseli noin 550e. Vaihto aika helppo homma, amatöörikin tekee alle päivässä.

HDi moottoreissa kiilahihna massapyörä menee vaihtoon silloin tällöin. Hyvä puoli on, että etuiskarit kestävät noin 500 000 km, tosin etujouset vain 150000.

Tavaratila on pieni ja kuormankestävyys heikko, 350 kiloa on aika maksimi. Varaosat edullisia, helppo ylläpitää, hauska ajaa - jopa pienimmällä koneella. Vapaastihenkittävä 1,9 dsl kuluttaa 6,2 litraa keskimäärin, läpi vuoden. Lämmin talvellakin.
pystyykö tuon hihnapyörän kemppaamaan jäykäks, niinhän yleensä tehdään muissa merkeissä eikä se tärinöihin vaikuta :-\ :-\ :-\ :-\

Ei ole omakohtaista tietoa mutta täällä:  http://peugeot-foorumi.com/index.php?PHPSESSID=qcpbcrkdi7n08t0hq8shv2l5b6&topic=1616.15           näyttävät väittävän että korjaamoilla on kuulemma 4-sivuinen ohje siitä mitä osia pitää vaihtaa jos joustavan hihnapyörän tilalle halutaan laittaa kiinteä hihnapyörä. Pääsääntönä on että jos vaihdetaan kiinteä hihnapyörä, on vaihdettava samalla joustava moniurahihna ja latausgeneraattori
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Hervast - 01.04.17 - klo:19:49
Siis 1998 esitellyssä koneessa ei ole hydraulista venttiilivälyksensäätöä ?
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Moerkoe - 01.04.17 - klo:19:50
Siis 1998 esitellyssä koneessa ei ole hydraulista venttiilivälyksensäätöä ?

Ei ole DW8 moottorissa, palasäätö.

Uudemmissa DW10 (HDi) motooreissa on hydraulinen ventt.säätö. Kuten jenkkiautoissa jo 50-luvulla.

https://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#DW10
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 01.04.17 - klo:20:00
>Naapuri meinas, että sen hiasessa on 90e tuo vero?

Hiacen verot on kyllä ihan vallan jotain muuta
En muista sen hiacen ikää, mutta 90 luvulta kumminkin. Painon mukaan se tuossa tietysti menee.  Kyllä se silmät kirkkaana väitti että tuo vero on vähän yli 90 euroo.... Onhan niitä nettiautoskin ollu myynnissä pikkupakuja missä on väitetty että halpaa ajoa, vero vaan 9kymppiä
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Last Man Standing - 01.04.17 - klo:20:29
> 90 luvulta kumminkin. Painon mukaan se tuossa tietysti menee.  Kyllä se silmät kirkkaana väitti että tuo vero on vähän yli 90 euroo.... Onhan niitä nettiautoskin ollu myynnissä pikkupakuja missä on väitetty että halpaa ajoa

-92 Hiacen lappu kansiosta  v.2010 sanoo 364,41 josta käyttövoima vero 91,98.

ei se paljoa lämmitä kun on tuostakin noussut
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 01.04.17 - klo:20:48
Tarkista jakohihnan kampiakselissa oleva hammaspyörä. Siinä on kiilalukitus joka on mitotettu aivan liian pieneksi. Kiila kuluu pikkuhiljaa ja pääsee pilaamaan uran joka on kampiakselissa. Kun ura on reerassa niin ei ole muuta vaihtoehtoa kun uusia koko akseli. Tulee vastaan siinä 250-350tkm paikkeilla. Tämän siis huomaa vasta kun irrottaa hammaspyörän hihnan vaihtoa varten. Ja eikun paketti takasin hipihiljaa paikoilleen ja kiertoon....

Vähän hankala toki tarkastaa.........

Sekin auttaa jos vaatii myyjää vaihtamaan jakohihnan ennen kaupantekoa, saa sitten päästellä vielä yhden vaihtovälin ja miksei enemänkin.

Edit,

Muuten siis pomminvarma kulkine eikä ruostu. Eikä ole nirso pakkasestakaan starttaamaan jos hehkut ja suuttimet on iskussa.
Ai niin,  muistelinkin että jotain sanottavaa olis ollu... Toisaalta eihän se alkava vika mihinkään häviä remmin vaihdolla.

Siinä mielessä häviää että jos se ura on jo päin peräaukkoa niin koko paketin vaihtaminen vaatii uran kunnostuksen, muuten voi vaan laittaa alimman pyörän takasin ja laittaa nettiautoon tai antaa liikkeeseen vaihdossa, vai saako sellasta tehdä...?
Olisiko joku "asennusvika" jos kiila on päässyt hakkaamaan, tuo on esikammio versio käsittääkseni eli kulutus on isompi ja teho 70hv itsellä kesti n.350, sopimus päättyi muuhun syyhyyn. jos huolto ja käyttö asialta niin kestää, +"sinkki käsittely" ei pahimpia ruostumaan, eli ensiautoksi hyvä tukevakori, kuski kiihtyy nopeammin kuin auto

Kai se on vaan ensiasennuslaadusta kiinni.

Hyvä auto ja lähes ruostevapaa, kuten pösöt pääasiassa ovatkin. Nää uuden 07 ja 08-sarjan kulkimet sitten aivan jotain muuta.

Omassa 307:ssa startti kesti 160tkm. Edellinen omistaja olii vaihdatuttanut laturin 120tkm paikkeilla. Sen kuuluisan kytkimen painelaakerin asennelman kanssa vaihdatutin 170tkm kohtiilla, kytkinpaketti itsessään oli lähes uuden veroinen. Tuossa jokunen kuukausi sitten laitettiin puola ja kampuran asentotunnistin, kilometrejä karvan vajaa 185tkm.

Vaikka vikamäärä kuulostaa isolta niin kaikki on teetetty korjaamolla ja remppojen hinnat olleet satasia, kytkinremppa 450e, startti vaihdettuna 200e, ja samassa oli termari. Laturista oli kuitti ostettaessa ja hintana 200e. Puolapaketti ja anturi oli 290e sisältäen tulpat ja bentsiinisuodattimen.

Suhteellisen halpaa korjaamista, nyt odottelen kestääkö takapyörän laakerit sen 200tkm, yleensä eivät, mutta sekin on teetettynä 240e molemmat puolet mukaan lukien. Eli merkkivioista korjattu kaikki paitsi ne pyöränlaakerit.

Verrokkina pidän edelleen BMW:tä vuodelta 2003, 5.5 vuotta ja 7000e pääasiassa puskurin ja tuulilasin väliin sähkövikoina, kilometrejä kertyi huimat 70tkm tuossa ajassa, hävitettäessä niitä oli 212tkm. Jakopää vanoksineen olis pitäny investoida ja venttiilin kummit sekä öljyrenkaat vaihtaa. Taas olis palanu se 6000-8000e lisää...huh...



Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Köntys - 01.04.17 - klo:20:58

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Moerkoe - 01.04.17 - klo:21:11

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Köntys - 01.04.17 - klo:21:35

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.

Baskeripäät osaa kyllä maalata tauluja, mutta kunnon autot tehdään Japaniassa!

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 01.04.17 - klo:21:45
> 90 luvulta kumminkin. Painon mukaan se tuossa tietysti menee.  Kyllä se silmät kirkkaana väitti että tuo vero on vähän yli 90 euroo.... Onhan niitä nettiautoskin ollu myynnissä pikkupakuja missä on väitetty että halpaa ajoa

-92 Hiacen lappu kansiosta  v.2010 sanoo 364,41 josta käyttövoima vero 91,98.

ei se paljoa lämmitä kun on tuostakin noussut
No, tuossahan on se reilu 90€. Eli se on pelkkä käyttövoimavero...
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 01.04.17 - klo:21:48
Täällähän on tullut hyvin asiaa pökötistä, pitää ens viikolla kysellä myyjältä tarkemmin.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Moerkoe - 01.04.17 - klo:21:49

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.

Kuulostaa kyllä hyvältä. Mistä näitä vikaantumattomia käytettyjä vm. 2000 autoja saa ostaa?
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 01.04.17 - klo:21:57

Kaks ranskista ollu talossa, ikinä ei enää!!!
Ei oo ollu koskaan ranskista meillä, paitsi pojalla joka osti sen appiukoltaan. Saa vaan nähdä,  että vieläkö se kelpaa kun kotiutuvat syksyllä Jenkeistä.  Siellä kun ajelevat Cadillacilla :)
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: hummeri5 - 01.04.17 - klo:22:05

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.

Baskeripäät osaa kyllä maalata tauluja, mutta kunnon autot tehdään Japaniassa!

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.
Puhut vähän mutta asiaa.. :)
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Viljelijä - 01.04.17 - klo:22:08
Kyllä hyvä peltien kestävyys on mukava jos pitempään ajelee samoilla autoilla. Jos ruoste vaivaa, kuten joissakin merkeissä, niin sitä on vaikea pysäyttää.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: icefarmer - 01.04.17 - klo:22:13

Ranskiksissa on mitä ihmeellisimpiä vikoja koko ajan, älkää sekaantuko galliankukkoihin!!!

Kaikissa moottorikäyttöisissä vehkeissä on mitä omituisimpia vikoja, lähes koko ajan. Kokemukseni mukaan ranskalaisissa niitä ei ole sen enempää kuin muissakaan. Kuoppaisten teiden aiheuttama koeranluiden ylikulumakin on aika halpa homma. Muutama kymppi.

Käynnistyvyys, kestävyys, polttoaineenkulutus ja ajomukavuus ovat keskimääräistä paremmin hoidossa. Kyllä ne siellä Ranskassa autot osaa tehdä - ja viinit ja juustot.

Baskeripäät osaa kyllä maalata tauluja, mutta kunnon autot tehdään Japaniassa!

Esim. Toyotia ei tarvi kun tankata sillointällöin  :)
Niin no, lakisääteinen katsastuskäynti... siis hakea vaan leimaa lisää, ja ilman korjaamokäyntejä.
Puhut vähän mutta asiaa.. :)
mutta siinähän ei synny laisinkaan sitä mersumiehen  kätevyyden/paremmuuden/maailmanmerkin tunnelmaa kun ei netti oo täynnä korjausoppaeta ja piraattiosakauppoja :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Hervast - 02.04.17 - klo:09:20
Siis 1998 esitellyssä koneessa ei ole hydraulista venttiilivälyksensäätöä ?
Ei ole DW8 moottorissa, palasäätö.

Joskus tuo vanhakantaisuus on hyve, mut ei ehkä tuossa asiassa.

Kyllä hyvä peltien kestävyys on mukava jos pitempään ajelee samoilla autoilla. Jos ruoste vaivaa, kuten joissakin merkeissä, niin sitä on vaikea pysäyttää.

Ja vaikka pitäis vaan vuoden-pari, niin kyllä se jälleenmyyntiarvona lompakossa tuntuu jos pellit alkavat siinä ajassa kukkimaan. Maalipinnan korjaukset ja maalaushommat on kalliita ja maalipintaa ei koskaan saa tehtyä yhtähyväksi kuin tehtaalta tullessa senjälkeen kun ruoste pääsee valloilleen.

Pökötit kestää ainakin maalipinnaltaan ruostetta hyvin. Kerran erään kaupan pihaan tullessa oli pihan 3 autosta 2 406 pesosia ja kun tultiin kaupasta, pihalla oli yhtälailla 3 autoa, mut yksi 406 oli korvautunut toisen värisellä   :D Ja erittäin siistejä olivat ikäisekseen maalipinnaltaan nuo kaikki.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 03.04.17 - klo:08:04
Noihin venttiiliongelmiin auttaa öljynvaihdon yhteydessä annettu lisäaineistus jos ajaa vaihtovälien mukaan -5tkm. Jos öljynvaihtovälin tiputtaa vajaaseen kymppiin ja käyttää synteettistä niin lisäainetta ei tarvita.

Kun painaa menemään long lifella huoltoväli-ilmaisimen kanssa on nakunakunirsknirsk tsuf tsuf valmis, ei toki siellä alkupään käyttäjällä joka ajaa 2-3 huoltoväliä ja vaihtaa koslan, vaan ongelmia alkaa ilmaantumaan loppukäyttäjällä. Venttiilit ja öljyrenkaat pääasiassa kärsivät.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: icefarmer - 03.04.17 - klo:13:10
Noihin venttiiliongelmiin auttaa öljynvaihdon yhteydessä annettu lisäaineistus jos ajaa vaihtovälien mukaan -5tkm. Jos öljynvaihtovälin tiputtaa vajaaseen kymppiin ja käyttää synteettistä niin lisäainetta ei tarvita.

Kun painaa menemään long lifella huoltoväli-ilmaisimen kanssa on nakunakunirsknirsk tsuf tsuf valmis, ei toki siellä alkupään käyttäjällä joka ajaa 2-3 huoltoväliä ja vaihtaa koslan, vaan ongelmia alkaa ilmaantumaan loppukäyttäjällä. Venttiilit ja öljyrenkaat pääasiassa kärsivät.
siinähän on auto kuin unelma skännäperheen tarpeisiin, hintoo eivät vaan oo kehdanneet laittaa :-\ :-\ :-\ :-\

http://www.iltalehti.fi/autot/201703292200093415_au.shtml
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Viljelijä - 03.04.17 - klo:16:28
Yhtäläisyys Pösön ja Mesen välillä, käyttäjien mielipide 1-5  asteikolla 3,9 molemmissa.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 03.04.17 - klo:17:38
Yhtäläisyys Pösön ja Mesen välillä, käyttäjien mielipide 1-5  asteikolla 3,9 molemmissa.

Molempi parempi.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Terminator II - 03.04.17 - klo:17:43
Nää kuuluu kategoriaan kahdella sanalla PYSY ERILLÄÄN! kuitenki nremmikone ja ranskalaisten tekemä.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: icefarmer - 03.04.17 - klo:19:03
Nää kuuluu kategoriaan kahdella sanalla PYSY ERILLÄÄN! kuitenki nremmikone ja ranskalaisten tekemä.
kyllähän ranskalaisten bensamotit ainakin ennen tätä turbokautta oli lujia :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Köntys - 03.04.17 - klo:19:33
Yhtäläisyys Pösön ja Mesen välillä, käyttäjien mielipide 1-5  asteikolla 3,9 molemmissa.

Molempi parempi.

Onko Mersukin muka yhtä paska?
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Terminator II - 03.04.17 - klo:19:55
Yhtäläisyys Pösön ja Mesen välillä, käyttäjien mielipide 1-5  asteikolla 3,9 molemmissa.

Molempi parempi.

Onko Mersukin muka yhtä paska?

Joku sosialisti ollut äänestämässä.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 04.04.17 - klo:20:14
Ei ny tullu ranskista taloon. Ei ainakaan tuota, oli liikaa vikoja. Ihan kohtuusiisti pakettiautoksi, mutta oven lukot ei toiminu, pyöränlaakeri piti ääntä, ja mistään ei löytynyt tietoo koska on jakopää tehty. Lähti tosihuonosti käyntiin kylmänä. Myyjä vaan meinas että hehkut pimeenä, mutta vaikutti kyllä juuri tuolta venttiilinsäätö hommalta. Peugeot foorumilla oli kovastikkin asiaa tuosta ominaisuudesta...
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Viljelijä - 04.04.17 - klo:21:37
Käyntiinlähtöön vaikuttaa kokemuksenmukaan ensisijaiseti hehkut.Jos kaikki kohdallaan, niin kyseinen diesel lähtee 25-30 pakkasella. Sitten paljon ajetuissa venttiilien säätö tulee ajankohtaiseksi.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: SKN - 04.04.17 - klo:22:15
Ei ny tullu ranskista taloon. Ei ainakaan tuota, oli liikaa vikoja. Ihan kohtuusiisti pakettiautoksi, mutta oven lukot ei toiminu, pyöränlaakeri piti ääntä, ja mistään ei löytynyt tietoo koska on jakopää tehty. Lähti tosihuonosti käyntiin kylmänä. Myyjä vaan meinas että hehkut pimeenä, mutta vaikutti kyllä juuri tuolta venttiilinsäätö hommalta. Peugeot foorumilla oli kovastikkin asiaa tuosta ominaisuudesta...

Saako ehdottaa pakua??

96-->03 välin T4 portteri. 1997, 402tkm nyt mittarissa. Vetoakseli, vetonivel, pakoputki, hehkut, yksi kierros jarruja, laturi ja tuulilasi sekä iskarit. Lasinpyyhkijän vipupaketti meni viimiseks. Ei paha, starttikin alkuperänen.

Takajousia menny kahdesti molemmilta puolilta vaikkei kuormalla kiusata.


Ja hyvä päätös kun et pesoota ostanu noilla spekseillä...
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Moerkoe - 05.04.17 - klo:11:49
Ei ny tullu ranskista taloon. Ei ainakaan tuota, oli liikaa vikoja. Ihan kohtuusiisti pakettiautoksi, mutta oven lukot ei toiminu, pyöränlaakeri piti ääntä, ja mistään ei löytynyt tietoo koska on jakopää tehty. Lähti tosihuonosti käyntiin kylmänä. Myyjä vaan meinas että hehkut pimeenä, mutta vaikutti kyllä juuri tuolta venttiilinsäätö hommalta. Peugeot foorumilla oli kovastikkin asiaa tuosta ominaisuudesta...

Oven lukot (2kpl) näkyy maksavan 13€ postilaatikkoon tuotuna, jos haluaa myös virtalukon avaimineen niin satasen.  http://www.ebay.co.uk/itm/2-Pcs-Serrure-Porte-Barillet-Avec-2-Cles-Pour-Citroen-Berlingo-Peugeot-Partner/371708404812?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D40656%26meid%3Df3d9f2270d784500b46122d7cb1d9668%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D252002517578 (http://www.ebay.co.uk/itm/2-Pcs-Serrure-Porte-Barillet-Avec-2-Cles-Pour-Citroen-Berlingo-Peugeot-Partner/371708404812?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D40656%26meid%3Df3d9f2270d784500b46122d7cb1d9668%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D252002517578)

Etupyöränlaakeri 15€ ja takapyöränlaakeri 35€.  https://www.autonvaraosat24.fi/peugeot/partner-combispace-5f/14434/10679/pyoeran-laakeri#

Tuo huonosti kylmänä käymään lähtö johtuu juuri hävinneistä imuventtiilien välyksistä, ne kun säätää ja samalla vaihtaa jakoremmin ja kiristimet voi huoletta päästellä 80tkm ja huolestuneena siihen vielä lisää 20tkm.

Nuo kun tekee niin on hommat kunnossa. Vaikea löytää markkinoilta käytettyä autoa jossa kaikki asiat on OK ja lisäksi halpa.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Terminator II - 05.04.17 - klo:15:26
Ei ny tullu ranskista taloon. Ei ainakaan tuota, oli liikaa vikoja. Ihan kohtuusiisti pakettiautoksi, mutta oven lukot ei toiminu, pyöränlaakeri piti ääntä, ja mistään ei löytynyt tietoo koska on jakopää tehty. Lähti tosihuonosti käyntiin kylmänä. Myyjä vaan meinas että hehkut pimeenä, mutta vaikutti kyllä juuri tuolta venttiilinsäätö hommalta. Peugeot foorumilla oli kovastikkin asiaa tuosta ominaisuudesta...

Oven lukot (2kpl) näkyy maksavan 13€ postilaatikkoon tuotuna, jos haluaa myös virtalukon avaimineen niin satasen.  http://www.ebay.co.uk/itm/2-Pcs-Serrure-Porte-Barillet-Avec-2-Cles-Pour-Citroen-Berlingo-Peugeot-Partner/371708404812?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D40656%26meid%3Df3d9f2270d784500b46122d7cb1d9668%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D252002517578 (http://www.ebay.co.uk/itm/2-Pcs-Serrure-Porte-Barillet-Avec-2-Cles-Pour-Citroen-Berlingo-Peugeot-Partner/371708404812?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D40656%26meid%3Df3d9f2270d784500b46122d7cb1d9668%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D252002517578)

Etupyöränlaakeri 15€ ja takapyöränlaakeri 35€.  https://www.autonvaraosat24.fi/peugeot/partner-combispace-5f/14434/10679/pyoeran-laakeri#

Tuo huonosti kylmänä käymään lähtö johtuu juuri hävinneistä imuventtiilien välyksistä, ne kun säätää ja samalla vaihtaa jakoremmin ja kiristimet voi huoletta päästellä 80tkm ja huolestuneena siihen vielä lisää 20tkm.

Nuo kun tekee niin on hommat kunnossa. Vaikea löytää markkinoilta käytettyä autoa jossa kaikki asiat on OK ja lisäksi halpa.

Bensa rami. Ei tarvii veroja maksaa kun ruudussa seisoo!
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: Moerkoe - 05.04.17 - klo:16:05
Ei tarvii veroja maksaa kun ruudussa seisoo!

Totta, taitaa kyllä koskea kaikkia käytöstäpoistettuja ajopelejä.
Otsikko: Vs: Peugot partner van 1,9D
Kirjoitti: kkk - 11.05.17 - klo:10:21
Täytyy palata vielä vanhaan aiheeseen... Skoda Octavia tuli tytölle, vanha ja jo ajettukin. Huutokaupat.com;ista ja ilman takuuta tai kuluttajasuojalain mukaisia oikeuksia. Hyvä huoltohistoria ja pitkä leima houkuttivat. Myynti-ilmoituksessa oli lueteltu kaikenlaisia varusteita, mm. abs piti olla. Sitä ei kuitenkaan löytynyt autosta ja ajattelin  antaa palautetta myyjälle.  Myyjä kuunteli palautteen asiallisesti, mutta ei meinannut ensin uskoa abs puuttumista. Pahoitteli sitten huolimattomuuttaan varustelistassa ja lupasi tulla vastaan jotenkin.  No, pari päivää sitten tuli uudet kesärenkaat autoon, myyjän laskuun. Asiallista toimintaa mielestäni :D JL-Kaupat Pirkkala.