Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 28.12.08 - klo:10:56

Otsikko: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 28.12.08 - klo:10:56
Minkälaenen härrävärkki se oesi 1,9 konneella oleva transportteri, ajettu melekeesä 300 tuhatta. Onko tyyppivikoja (kansi?) Vuosimalli oesi 2000
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: MF 4000 - 28.12.08 - klo:11:25
just tässä kattelin sellasta vaihokasta oli vähempi ajettu.huoltohistoriaa löytyi myös ja  tosi paljon oli remonttia ollut.Kone  on liian pieni ja alusta näyttää siltä että remppaa piisaa.Kyllä pakettiautossa pitää olla 2,5 litrainen kone turbolla.Volkkarit yliarvostettuja.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kartsa - 28.12.08 - klo:13:10
On se aika laiska mellä toi 1.9 tdi vm1998 ajettu 140tkm hyvä sillä ajaa on, mutta uusi tulee isommalla koneella...
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: sirkussonni - 28.12.08 - klo:18:50
Kuulemieni mukaan 2.4 litrainen olisi varmin kone, turboissa jotain ongelmia 2.5 litukkaisissa, automaattilaatikko jos on, niin heti vaihtoon, jos vähänkään tuntuu että luistais. nimim. Ei vielä vaihtoon..
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: MF 4000 - 28.12.08 - klo:19:29
Minkälaenen härrävärkki se oesi 1,9 konneella oleva transportteri, ajettu melekeesä 300 tuhatta. Onko tyyppivikoja (kansi?) Vuosimalli oesi 2000
Nissan Vanette mennyt sitten kaupaksi?
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 28.12.08 - klo:20:07
Eikäku oesi vaehtoon mahollisesti menossa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: MF 4000 - 28.12.08 - klo:20:30
Myydään
Nissan Vanette

Myynnissä alvillinen, hyväkuntoinen juuri katsastettu pakettiauto. Kuvia tarvittaessa. Vuosimalli 1998
Voimassa:    09.01.2009
Hinta:    3900 €
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: jariman - 28.12.08 - klo:22:03
Paku vai bussi ?

laiskanpulskea liikkumaan 1,9 koneella,
riippuu omista tarpeista, terveisiä kuskatessa menettelee,
mutta jos kiskoo kärryä ja kuskaa kuormaa (1 tn)
kantsii hommata 2,5 tdi

kulutuksissa ei juurikaan ole eroa, 2,5 tdi melkeimpä
pihin (ei tarvi huudattaa) 

alustahan näissä samanlainen, jarruissa eroja,
jos takana rummut, max jarrullisen kärryn paino 1500-1600
ja jos levyjarrut, 2000 kg jarrullista kärryä saa kiskoa
jarrut, yleensä tuntuma hyvä, ja kestävät

korimalleja lyhyt ja pitkä, pitempään sopii justiinsa 3m levy
 
ajoasento ja penkit hyvät, tällä tekee pitempääkin reisua
yhteensoittoon

huoltohistoria kannattaa setviä, etenkin hammashihnan vaihto,
1,9 koneessa  kaiketi 1 hihna
2,5 koneessa 2 hihnaa, (toinen ruiskupumppua varten)
ja näissä pontikka kaasupolkimen ja ruiskupumpun välillä,
hihnan vaihto korjaamolla (sähköinen ruiskupumpun ajoitus)
on se senverran työläs vaihtaa,korjaamollakin, vaatii nosturin.

muuten aika huoleton peli ajella.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Farmari Arttu - 28.12.08 - klo:22:42
Se ensimmäinen ja samalla viimeinen volsu oli kerran.
Jokaisen on kokeiltava samat virheet uudestaan, joten siitä vaan.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 28.12.08 - klo:23:04
Se ensimmäinen ja samalla viimeinen volsu oli kerran.
Jokaisen on kokeiltava samat virheet uudestaan, joten siitä vaan.

Nojoo... ja muissa ei mittää vikkaa?
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: petelius - 28.12.08 - klo:23:10
hihnan pystyy vaihtamaan itekin,ei vaadi korjaamoa.se sähköpumppu on korjaamoiden pelottelua.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: natikka - 28.12.08 - klo:23:17
nyt alko kiinnostaa kun alettin puhua pontikasta kaasupolkimen ja pumpun välillä ;D. aiva uusia ratkaasuja sakemanniilla.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: sirkussonni - 29.12.08 - klo:01:16
hihnan pystyy vaihtamaan itekin,ei vaadi korjaamoa.se sähköpumppu on korjaamoiden pelottelua.
Vanhassa heinäladossa ne paikalliset veljeksetkin porssen automaattilaatikon korjas, vaikka merkkihuolto kertoi laitettavan puulaatikkoon ja tehtaalle lähetettävän! No ei ne vetokisaveljekset olekaan ihan mitä tahansa tumpeloita, ne tekee ihan mitä haluaa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: MF 4000 - 29.12.08 - klo:09:32
Se ensimmäinen ja samalla viimeinen volsu oli kerran.
Jokaisen on kokeiltava samat virheet uudestaan, joten siitä vaan.

Nojoo... ja muissa ei mittää vikkaa?
300000 kilometriä alkaa olla paljon kilometrejä tuollaselle.Hintaa kuiteskin on yli 10000 euroo.Katsele vähemmän ajettua ,ja anna autokuumeen hellittää.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 29.12.08 - klo:09:42
hinta alle 8000
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Ojala - 29.12.08 - klo:10:13
-00 ajettu n. 150 tkm 2,5tdi 88hp pitkä löytyy pihasta.
Moottori vaihettu ekakerran 63 tkm, vesipumpun laakeri
oli löysänny hihnaa ja hampaita pois... RYSKIS !

Koko moottori uusiksi, apulaitteet alkuperäset, startti, laturi,
turbo, ap pumppu, ruiskutuspumppu...

Nykyään vesipumpun laakeri on kaksirivinen, vw huollos tsekkaavat
aina hihnat ja takuuta seuraavaan huoltoon.
Merkkihuolto kallis, moottori vielä kalliimpi  :P

Tyhjiltään ja n. 500 kg kuormalla kulkee hienosti, jos kuormaa enemmän
tuntuu kuin voimma loppus kulkemiseen, 102 hp ota jos mahollista.
Kulkee portteri noin 160 tuolla 88 hp koneella, uudempi neloskone
100hp tuntu hengettömämmältä  vrt vanha 88 ajossa.

Uusi 135 heppanen on riski peli mut pikkusen liian pitkä välitys
laatikossa, 1800rmp/100km/h 6.s vaihteella.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: loulap - 29.12.08 - klo:10:31
Itellä 2,4 97 mallia ja 300 tuhatta ajettu tr ollu kuutisen vuotta.
Ihan hyvä peli, taka jarrut joka katastukseen on käytettävä auki ku käsijarru jää
päälle talvella ja polttaa takajarrujen palat (levyjarrut takana) eli talvikelillä käsijarrun käyttökielto.
Voimaaa tossa riittävästi myös kuorman kiskontaan, Heinokin kuiteski itteään
pääasiassa kuskaa, vois 1.9 kin riittää.
Kaverilla tos citikka(liekkö sama ku pösö ja fiat) kerto kyllä remonttia piisanneen.
Tonnin ko varraat vuoessa huoltokuluihin merkkikorjaamolla nii on huolettomia kilometrejä.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Cynic - 29.12.08 - klo:11:42
Lainaus
käsijarru jää päälle talvella

 - Käsijarrut yleensä on ainut osa autossa joka paranee käytöstä. Jos ei käytä säännöllisesti niin vaijeriin kertyy vettä ja se ruostuu ja jäätyy. Käyttämällä rasva liikkuu hieman ja estää hapettumisen.

Itsellä jonnin verran kokemusta Transporttereista; huollettuina hyviä käyttöpelejä, loistavia ajaa ja kestävät kilometrejä. Haittana ahdas ja meluisa hytti, epämukavat istuimet ja huono lämmityslaitteisto, kuten Volkkareissa yleensä. Merkkikorjaamolle en veisi noin vanhaa autoa, tavalliset varaosat paljon halvempia. Ainoastaan moottorille pitää hakea osat, kuten värinänvaimennin, alipainepumppu ja joitain antureita.

Nuo vanhathan on kierroskoneita, joten pitää olla 3000 rpm lasissa että tapahtuu yhtään mitään. Ilman moottoria noi ovat kyllä aika laiskoja, pitäisi olla tätä uudempaa TDI:tä ja vähintään 150 hv noin isolle autolle. Saksassa autobaanalla Transportterit aja ohi vielä 160 km/h joten potentiaalia kyllä löytyy. Voisin hyvin ajatella tätä uusinta Transportteria ainoaksi autoksi, kun saisi sen 174 hv nelivetoversion niin pärjää paremmin kuin monella henkilöautolla. On vain liian kallis ostaa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: bauer - 29.12.08 - klo:12:23
Tosi hankalia huoltaa/korjata. Mitä uudempi/varustellumpi, sitä huonompi.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 29.12.08 - klo:13:23
Minkälaenen härrävärkki se oesi 1,9 konneella oleva transportteri, ajettu melekeesä 300 tuhatta. Onko tyyppivikoja (kansi?) Vuosimalli oesi 2000

          Unohda Hitlerin kaasukammio. Osta kamikaze. Käytetyssä Hiacessa on auota sulle loppuiäks ilman kummempia remontteja. Hiukka huoltoa vaan.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: natikka - 29.12.08 - klo:13:44
kyllä jos mun valita pitääs kahdesta uudesta pakettiautosta, olis portteri ja hiace. niin kyllä sen hiacen ottaasin.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 29.12.08 - klo:14:00
Eh, meleko epätojennäköstä etä hijasen otan, eihä se kummene auto sillon ollenkaa ja kulutus kaksinkertastuu. No, joo, oha se hijase kolomipaekkanen, vaen mahottoman kalliita ja muutennii yliarvostettuja. Tietennii jos joku tarjovaa nelikkoa melekeesä kenkkikaupalla niin voen harkita. Vuosi sitte oli tarjolla kakssattaatuhatta ajettu nelikkohijase, ei yltäny kynnet ja vihijasin saman kylän miehelle joka osti sen. Kone siihen on nyt sitte uusattu ja kahestikko lie pumppu menny. Autosta siis, ei omistajan pumpussa mittää, tiemmä...
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 29.12.08 - klo:14:28
Eh, meleko epätojennäköstä etä hijasen otan, eihä se kummene auto sillon ollenkaa ja kulutus kaksinkertastuu. No, joo, oha se hijase kolomipaekkanen, vaen mahottoman kalliita ja muutennii yliarvostettuja. Tietennii jos joku tarjovaa nelikkoa melekeesä kenkkikaupalla niin voen harkita. Vuosi sitte oli tarjolla kakssattaatuhatta ajettu nelikkohijase, ei yltäny kynnet ja vihijasin saman kylän miehelle joka osti sen. Kone siihen on nyt sitte uusattu ja kahestikko lie pumppu menny. Autosta siis, ei omistajan pumpussa mittää, tiemmä...

              Ei ole yliarvostettu. Luotettavuus on huippuluokkaa sekä vaihtoarvo.  Hiukan isompi sijoitus, mutta arvo säilyy loppuun asti jos vaan pidät huolen huolloista ja suojaat pellit. Hiassea voi pitää kauemmankin. Kaks ajossa vm -04 4WD ja -87 4WD. Molemmilla lysti ajella.
           Onko muita merkkejä -80 luvulla vielä liikentees? Hijasseja näkyy joka maantiereissulla!!  Mikin katoaa Viiatit, Pösöt ja Sitikat kymmenen vuoden jälkeen?? Eikä paljon Portterejakaan näy saati Viagrojakaan.  Kyllä Hijasse on sijoituksensa arvoinen, luotettava ja varmatoiminen.
           Ajelin tuossa uutta Sitikkapakua ja kyllä oli epämääräinen tunne, saati että saisi mononsa paikalleen. Voihan noissa olla sähkövirityshienouksia, mutta samalla häiriönpesiä. Sisustan muotoilu oli kuin jostain tieteiselokuvaraketista, mutta löydä sieltä sitten kaikki nappulatkaan.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 29.12.08 - klo:15:20
Eh, meleko epätojennäköstä etä hijasen otan, eihä se kummene auto sillon ollenkaa ja kulutus kaksinkertastuu. No, joo, oha se hijase kolomipaekkanen, vaen mahottoman kalliita ja muutennii yliarvostettuja. Tietennii jos joku tarjovaa nelikkoa melekeesä kenkkikaupalla niin voen harkita. Vuosi sitte oli tarjolla kakssattaatuhatta ajettu nelikkohijase, ei yltäny kynnet ja vihijasin saman kylän miehelle joka osti sen. Kone siihen on nyt sitte uusattu ja kahestikko lie pumppu menny. Autosta siis, ei omistajan pumpussa mittää, tiemmä...

              Ei ole yliarvostettu. Luotettavuus on huippuluokkaa sekä vaihtoarvo.  Hiukan isompi sijoitus, mutta arvo säilyy loppuun asti jos vaan pidät huolen huolloista ja suojaat pellit. Hiassea voi pitää kauemmankin. Kaks ajossa vm -04 4WD ja -87 4WD. Molemmilla lysti ajella.
           Onko muita merkkejä -80 luvulla vielä liikentees? Hijasseja näkyy joka maantiereissulla!!  Mikin katoaa Viiatit, Pösöt ja Sitikat kymmenen vuoden jälkeen?? Eikä paljon Portterejakaan näy saati Viagrojakaan.  Kyllä Hijasse on sijoituksensa arvoinen, luotettava ja varmatoiminen.
           Ajelin tuossa uutta Sitikkapakua ja kyllä oli epämääräinen tunne, saati että saisi mononsa paikalleen. Voihan noissa olla sähkövirityshienouksia, mutta samalla häiriönpesiä. Sisustan muotoilu oli kuin jostain tieteiselokuvaraketista, mutta löydä sieltä sitten kaikki nappulatkaan.

ei näytä poliiseille eikä ambulanssiin kelpaavan hiace eikä taksiinkaan paljo vaikka hiace huomattavasti edukkaampi
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 29.12.08 - klo:15:22
-00 ajettu n. 150 tkm 2,5tdi 88hp pitkä löytyy pihasta.
Moottori vaihettu ekakerran 63 tkm, vesipumpun laakeri
oli löysänny hihnaa ja hampaita pois... RYSKIS !

Koko moottori uusiksi, apulaitteet alkuperäset, startti, laturi,
turbo, ap pumppu, ruiskutuspumppu...

Nykyään vesipumpun laakeri on kaksirivinen, vw huollos tsekkaavat
aina hihnat ja takuuta seuraavaan huoltoon.
Merkkihuolto kallis, moottori vielä kalliimpi  :P

Tyhjiltään ja n. 500 kg kuormalla kulkee hienosti, jos kuormaa enemmän
tuntuu kuin voimma loppus kulkemiseen, 102 hp ota jos mahollista.
Kulkee portteri noin 160 tuolla 88 hp koneella, uudempi neloskone
100hp tuntu hengettömämmältä  vrt vanha 88 ajossa.

Uusi 135 heppanen on riski peli mut pikkusen liian pitkä välitys
laatikossa, 1800rmp/100km/h 6.s vaihteella.

tuo välitys 6vaihteella just sopiva 90 vauhissa tulee jo heitettyä 6 vaihteelle. kone alkaa vääntään 1500 jälkeen kovasti .
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Henkka - 29.12.08 - klo:16:04
-02 tdi 88hv lyhyt löytyy on webastoo yms.

Tuolla ajettu nyt 85tkm . Tehtiin siihen vesipumppu remppa hiljattain ,kun 90tkm suositellaan ja hihna vahdettiin samalla.

Vikoja mitäs tos ny ollut niin molemmat takajouset menny poikki. Tyyppivika näissä ,uudet jokka on niin vahvistettua mallia niin kestää. Virtalukon pohja menny ,ei pysynyt valot päällä tai lämmitys tai mikään.
Virtalukon pohjan vaihto oli aika hankala,kun joutu airbagin purkaa ja muuta kilkettä.

Ennen tätä oli 1.9 tdi olikos siinä 68hv -96 mallinen portteri
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: +200 - 29.12.08 - klo:16:37
-00 ajettu n. 150 tkm 2,5tdi 88hp pitkä löytyy pihasta.
Moottori vaihettu ekakerran 63 tkm, vesipumpun laakeri
oli löysänny hihnaa ja hampaita pois... RYSKIS !

Koko moottori uusiksi, apulaitteet alkuperäset, startti, laturi,
turbo, ap pumppu, ruiskutuspumppu...

Nykyään vesipumpun laakeri on kaksirivinen, vw huollos tsekkaavat
aina hihnat ja takuuta seuraavaan huoltoon.
Merkkihuolto kallis, moottori vielä kalliimpi  :P

Tyhjiltään ja n. 500 kg kuormalla kulkee hienosti, jos kuormaa enemmän
tuntuu kuin voimma loppus kulkemiseen, 102 hp ota jos mahollista.
Kulkee portteri noin 160 tuolla 88 hp koneella, uudempi neloskone
100hp tuntu hengettömämmältä  vrt vanha 88 ajossa.

Uusi 135 heppanen on riski peli mut pikkusen liian pitkä välitys
laatikossa, 1800rmp/100km/h 6.s vaihteella.

tuo välitys 6vaihteella just sopiva 90 vauhissa tulee jo heitettyä 6 vaihteelle. kone alkaa vääntään 1500 jälkeen kovasti .
Kauhea pärinä kun kojelauta tärisee,vois luulla että on rikki.
Hiace on hiljainen ja hyvä.Löpönkulutus on sivuseikka sitä pumpataan irakista lisää kokoajan ;)
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Halliorja - 29.12.08 - klo:16:45
Itellä on 2,4 syncro vm 97, ajettu 230tkm. Vaihettu hihnat ja kiristimet ja vesipumput siinä ohessa, ollut kyllä huoleton peli ajella kuluttaa noin 8l 100km. mukava ajella lämmin ja hilijanen. Jaksaa vettää kärryäki. Kardaanin nivelet joutui vaihtamaan puoli vuotta sitten, toisaalta minulle tullessa sekarengastus, joka on ehdoton eiei syncrossa, lienee vaikuttanut.

Aikaisemmassa työpaikassa pomolla samanikänen 1,9 td transportteri mallia pitkä, vaihdossa mennessään oli mittarissa 470 tuhatta, yksi kytkin vaihdettu, ei muita remontteja.

Tietenkin samalla hinnalla saisit jonkun 90 luvun vaihteen Haisun, ajettu vasta 600th, taattua 70 luvun tekniikkaa, kalliit varaosat, kahden ostajalle miggi kaupan päälle, radiopeltoorit ja polttoaineketjun alekortti, kuukausittainen alennus fysioterapeutin palveluista sekä auttava puhelin..

Poliisi oli ostanut tässä joku aika takaperin jotain muutaman sata transportteria, kuulemma niin hyvät kokemukset edellisistä että ei oikein merkin vaihto kiinnosta. Kyllähän heillä auto rääkkiin joutuu jos kellä. Oishan se tietenkin hulevaa ajella karkuun poliisi-hiasea..
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: MF 4000 - 29.12.08 - klo:16:51
Valtion/poliisin hankintapäätökset tehdään pelkästään edullisimman hankintahinnan/parhaan tarjouksen tehneen liikkeen perusteella,Ei niissä mitään järkisyitä ole.Ladoja  kuplavolkakreita ja volgiahan poliisilla myös ollut paljon käytössä.Nyt jotain vortin monkeloita näkyy olevan.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: maximus - 29.12.08 - klo:18:27
Kahesta transiitista kokemusta. Eka -01 75hp. ajoin 150tkm eipä oikein mitää vikaa muuta et aikas laiska. Ketjukone ei tarvi hihnoja miettiä. Nyt -05 125hp. liikkuu kyl hyvin ja on hyvä ajaa tienpäällä.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 29.12.08 - klo:19:01
Valtion/poliisin hankintapäätökset tehdään pelkästään edullisimman hankintahinnan/parhaan tarjouksen tehneen liikkeen perusteella,Ei niissä mitään järkisyitä ole.Ladoja  kuplavolkakreita ja volgiahan poliisilla myös ollut paljon käytössä.Nyt jotain vortin monkeloita näkyy olevan.

         Veit sanat suusta.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kloppi - 29.12.08 - klo:19:13
Vm -99 2.5TDI 75kW löytyy, ollut meillä abaut kuus vuotta. 180 tkm mittarissa, hihnavaihto tehtiin just (+ vakiokilkkeet eli vesipumppu, kiristin yms). Ei isompia murheita, kerran jätti matkalle kun värinänvaimentimen kumille tuli tunnit täyteen ja ääni alkoi olla niin epäilyttävä että huoltomieskään ei uskaltanut antaa ajolupaa eteenpäin. Olisi kuitenkin voinut ajaa kotiin asti, kun varsinainen vaiva sitten löytyi. Takajouset on molemmat vaihdettu, kun alkuperäiset menivät poikki.

Jos ny jotain kaipaan, niin hiljaisempaa kabiinia (väliseinän verhoilulla saattaisi jo tehdä aika paljon) sekä ilmastointia. Kulutus mukavan alhainen, ja potkua ihan riittävästi, ja sitä saa helposti vielä lisääkin.  :)
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: jariman - 29.12.08 - klo:21:32
hihnan pystyy vaihtamaan itekin,ei vaadi korjaamoa.se sähköpumppu on korjaamoiden pelottelua.

**** Jakopään hihnan pystyy kyllä vaihtaan ja ajottaan,
mutta r u i s k u t u s p u m p u n  hihnan kireys / säätö
vaatii sähköisen mittarin, ainakin 2,5 tdi mallit.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: petelius - 29.12.08 - klo:22:31
kiristäjä mallia kello kohalleen eli automaattinen,pumpunajoitus tehdään vag komilla.merkkiliike ei tarkista ennakkoja ja ne tehtaan jäliltä myöhäisemmällä asennolla kun tarkistaa ennakonsäätöohjelmalla.yleensä volkkarin omistajilla on nämä vag ohjelmat jotta pystyy tarkistamaan propleemat.merkkiliikkeistä ei taho löytyä tääntason ohjelmaa mitä on normaali tietokoneen käyttäjillä.ja olen nähnyt merkkiliikkeen työn laadun ja pettynyt pahasti
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: pihlasa - 30.12.08 - klo:23:19
Pakko myöntää (vaikka terapeuttini onkin kieltänyt puhumasta aiheesta), että ostin vuonna 2001 uuden transportterin 1,9 koneella. Ajoin autolla parissa vuodessa n.100tkm. Käytin auton merkkihuollossa 15tkm välein ohjekirjaa noudattaen. Autoon vaihdettiin normaali huoltotöiden lisäksi vesipumppu 3 kertaa, vaihteensiirtäjä, kaikki hehkutulpat+rele, jarruletkuja ym. Lisäksi kylkien saumoista kesi maalit pois ja töötti huuteli itsekseen aina silloin tällöin, välillä jokusen kilometrin putkeen yhtäsoittoa. Huollot kalliita ja jos halusi tietää esim. miksi vesipumppu vaihdettiin aina normaalihuollon yhteydessä sai vastaukseksi jotain ympäripyöreetä. Autosta pääsin onneksi eroon ja nykyään ajan toyotalla. Kauheesti kehuvat wolkkareita, mutta itse pidän toyotaa paljon luotettavampana. Onnea vaan wolkkarin ostoon ja sen pitämiseen, voi olla että tarvitaan vielä korkeampia voimia....
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 31.12.08 - klo:08:23
Tojota Hiasse on hintansa väärtti. Luotettava ajo- ja kuljetuspeli. Sekä vielä vaihdettaessa arvossaan.
Ainahan on niitä jotka saavat ajopelin rikki alle 500 000 kilometrin ajon, mutta sitten pitää katsoa peruutuspeilistä omaa kuvaa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Peurajussi - 31.12.08 - klo:09:07

Jotenkin tuntuu että pakuja arvostellaan ehkä vähemmän kuin henkilöautoja, etenkin julkisesti ja lehtien palstoilla. Jos joku henkilöautomalli on erityisen epäluotettava, on asia todennäköisesti kansankin huulilla. Jos sen sijaa haluaa tietoa vaikkapa muutamasta pakusta, tuntuu että yleistä kuvaa on melko vaikea saada.

No, toki jo ostaa 45 ke maksavan synkro-portterin, niin ei sitä moni uskalla moittia.

Itse olen miettinyt myös pakun ostoa, eiköhän noissakin käytettynä paina enemmän se miten on huollettu ja korjattu. Ainakin jos ei noihin ranskan virityksiin sekaannu..
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Pasianssi - 31.12.08 - klo:10:27
Tuskin tuota vesipumppua nyt joka  huollossa tarvitsee vaihtaa,mutta suositellaan vaihdettavaksi jakohihnan vaihdon yhteydessä;syy siihen on koska hamamshihna käyttää myös vesipumppua ja hihnan kireys muuttuu vaihdon yhteydessä,vesipumpun laakeri saattaa muutaman kilometrin päästä olla vialla ja silloin joudutaan vaihtamaan pumppu ja mahdollisesti myös uusi hammashihna.Osat ei kalliita vespumppu 20,00€ ja jakohihnasarja Gates noin 50E.Volkkarin osat eivät ole kalliita mutta merkkihuolto on.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Make - 31.12.08 - klo:10:51
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 31.12.08 - klo:14:25
nyt on niin kova tuuli täälä ,että hiace kuskien on varmin pysyä kotona
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 31.12.08 - klo:14:29
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
oisit 2,5 ostanut siinä 6 vaihetta on moottoritiellä 150 vauhissa  hiljainen,samaten jakopää hammaspyörilla ,laturi ja ilm kompura suora veto ei remmiä koko autossa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Make - 31.12.08 - klo:15:16
Ei se ääni moottorista tule. Melu ei edes lisäänny, vaikka vauhdin nostaa kuudestakympistä puoleentoista sataan.

Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 31.12.08 - klo:16:08
nyt on niin kova tuuli täälä ,että hiace kuskien on varmin pysyä kotona

        Pidä vaan pulkan reunoista kiinni, ettet pullahda hankeen.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Henkka - 31.12.08 - klo:16:14
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
oisit 2,5 ostanut siinä 6 vaihetta on moottoritiellä 150 vauhissa  hiljainen,samaten jakopää hammaspyörilla ,laturi ja ilm kompura suora veto ei remmiä koko autossa.
Ovat vaan noi uudet 2,5tdi kovassa hinnassa . Lähtöhinnat on perusvarusteisena lähemmäs 40 kymppiä . Noita 1.9 saa aika usein tarjouksessa siinä 30t€ pintaan.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 31.12.08 - klo:18:53
kyllähä se hijase varmaan siellä tasankomaella ja vähälumisilla seuvvuilla mennee. Täällä pittää talavikelillä olla joku tuhannnen kilon paeno että kulukee vastamäjet ja liukkaat kelit. Taekka olla nelivetonen. Ransportteri mennä roklattaa ihan erilaella.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 31.12.08 - klo:19:13
Mulla oli 2,4 T4 vm -98. Ajoin sillä 180 tuhannesta 240 tuhanteen. Takajarruja siihen laitettiin ja alipainepumppu uusittiin. Oli oikein juhlaa Transitin jälkeen kun joka ainut asia oli paremmin.
Tuo vaihtui sitten 2004 uuteen 1,9 103 heppaseen T 5. Nyt on ajettu 70 tonnia, eikä oo edes poltinta vaihdettu. Mukavasti liikkuu tollakin koneella. Alavääntö on heikko, sammahtaa helposti liikkeellelähdössä ainakin tottumattomalla. Hytti on aika meluisa, muuten ihan mukava peli.

Hinaasesta tarvitaa nelikko, että kulkee samanlaisessa maastossa kuin Portteri.
oisit 2,5 ostanut siinä 6 vaihetta on moottoritiellä 150 vauhissa  hiljainen,samaten jakopää hammaspyörilla ,laturi ja ilm kompura suora veto ei remmiä koko autossa.
Ovat vaan noi uudet 2,5tdi kovassa hinnassa . Lähtöhinnat on perusvarusteisena lähemmäs 40 kymppiä . Noita 1.9 saa aika usein tarjouksessa siinä 30t€ pintaan.
osta käytetty nuissa ei kilometrit näy omassa 2004.10 tällä hetkellä ajettu 378tkm ja oon ajanu 100ajetulla ja 550ajetulla ,ei kyllä tiiä muusta kuin mittarista jos on enemmän ajettu . yli 500 ajetuissa menee yleensä turbo ja kytkin  . poliisissa vaihtoraja 500tkm ja taksissa 350-500tkm. ps. volkkarilla kun vähä ajetaan niin siitä lähtee uutuen viat pois  ;)
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 31.12.08 - klo:19:14
kyllähä se hijase varmaan siellä tasankomaella ja vähälumisilla seuvvuilla mennee. Täällä pittää talavikelillä olla joku tuhannnen kilon paeno että kulukee vastamäjet ja liukkaat kelit. Taekka olla nelivetonen. Ransportteri mennä roklattaa ihan erilaella.
mulle riitti aikanaan 3kilometrin koeajo hiacella sattui tuulinen ja liukas keli.     
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: tonto - 31.12.08 - klo:21:19
kyllähä se hijase varmaan siellä tasankomaella ja vähälumisilla seuvvuilla mennee. Täällä pittää talavikelillä olla joku tuhannnen kilon paeno että kulukee vastamäjet ja liukkaat kelit. Taekka olla nelivetonen. Ransportteri mennä roklattaa ihan erilaella.
mulle riitti aikanaan 3kilometrin koeajo hiacella sattui tuulinen ja liukas keli.     


Kyllähän fakta on, että kovasta maineestaan huolimatta Hiase on aivan kamala kasariauto sisältä ja hankala auto yli 180 senttiselle.

Transporttereissa taas on tyypillisiä VW vikoja yllättävän paljon. Työautona olleessa -00 vuosimallin 2.5 tdi:ssä on ollut murheita riittävästi. Kerran meni polttoaineen ruiskupuolelta joku sellainen venttiili mitä sai odottaa Oulussa kolme viikkoa Saksasta saapuvaksi. Uusissa 130 heppasissa on meillä mennyt turboja vaihtoon useampia: täysiä tehoja käytetteässä veto katoaa ja ongelma korjataan turbon vaihdolla. Lisäksi etuvedoista on kadonnut boorit vetoakseleista materiaalivirheen takia.

Eli hyvää ei oo tehtykään. Fiatilla tuntuu olevan hyvä tarjous ;D
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 31.12.08 - klo:21:34

[/quote]
Kyllähän fakta on, että kovasta maineestaan huolimatta Hiase on aivan kamala kasariauto sisältä ja hankala auto yli 180 senttiselle.
Eli hyvää ei oo tehtykään. Fiatilla tuntuu olevan hyvä tarjous ;D
[/quote]

             Mikä tahansa pakettipirssi ottaa tuulta, ei se merkistä mikskään tule.
             Sitkkaan (Viiatti, Pösö) on hankala päästä pukille ja vasemman jalan vieressä ihme patti sotkemassa askelia.
            Hiassessa on sentään mukava penkki matkustella. Naapuri (yli 180) haukkuu Viiatin ajoasennon maanrakoon.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 31.12.08 - klo:22:03
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 31.12.08 - klo:22:32
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Halliorja - 31.12.08 - klo:23:29
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: tonto - 31.12.08 - klo:23:30
Sen verran korjaan edellistä lausuntoani, että vielä kamalampi auto > 180 senttiselle on Fiat Scudo varustettuna sillä suomalaisella väliseinällä. Aivan  kamala, Hissu on mersu Scudoon verrattuna  :-\
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 01.01.09 - klo:11:59
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kp - 01.01.09 - klo:17:51
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 01.01.09 - klo:18:18
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 01.01.09 - klo:19:06
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .

       Entäs pulkka ja Petteri Punakuono?))
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kp - 01.01.09 - klo:19:21
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .

       Entäs pulkka ja Petteri Punakuono?))

En kyllä muista nähneeni vw-ambulanssia Suomessa, mutta kait niitä sitten jossain on.
Mutta aivan sama, ei vaikuta mun päivärahoihin.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: petelius - 01.01.09 - klo:20:00
meiltäpäin löytyy portteri millä ajettu 800tuhatta ja vielä pata aukasematta.haiase laatu nähty viimeksi pata kesti 70 tuhatta ,no tuolla haiasella ajetu vasta250tuhatta nyt siinä vasta 4kone .portteri jakopää romut miksi kannattaa jättää vaihtamatta vesipumppu kun vaihtoväli 90tuhatta ei mitään järkeä jättää vaihtamatta vespumppua.1.9 vespumppu ei ole jakopäässä mutta  kannattaa silti vaihtaa :o
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 01.01.09 - klo:21:33
meiltäpäin löytyy portteri millä ajettu 800tuhatta ja vielä pata aukasematta.haiase laatu nähty viimeksi pata kesti 70 tuhatta ,no tuolla haiasella ajetu vasta250tuhatta nyt siinä vasta 4kone .portteri jakopää romut miksi kannattaa jättää vaihtamatta vesipumppu kun vaihtoväli 90tuhatta ei mitään järkeä jättää vaihtamatta vespumppua.1.9 vespumppu ei ole jakopäässä mutta  kannattaa silti vaihtaa :o

        Mikä se tuommoinen 'vuosi ja vesipumppu'-vehje on?  Ei Hiasseen tarttee pannua uusia alle 500000 kilometrin. Jos, niin polkijassa on vika.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: lappalainen - 01.01.09 - klo:23:00
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .

       Entäs pulkka ja Petteri Punakuono?))
mulla oli nuoruudessa aikanaan riittävästi riisikuppeja ja pulkkia joten en oo niitä kaivannu  ;)
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Hervast - 01.01.09 - klo:23:25
Aikanaan minulle oli suuri yllätys kun vertailin samanikäisiä haisua ja T4 portteria keskenään, haisu oli käyttöominaisuuksissa vähintään 15v jäljessä. Ajettavuus ja melu jotain kauhiaa, siinei paljoa luotettavuus paina kun pakulla ei oikeasti tee mieli lähteä taittamaan matkaa.

Viimeiset T4 portterit on olleet tuttavapiirissa pitkälti luottovehkeitä, kestäviksikin voi jopa sanoa. T5 portterista sanoi merkkihuollossa työskentelevä kaveri että paras tapaus oli kun uusi t5 kesti 40 km ennenkuin pääsi moottorin täysremppaan, syynä vesipumppu joka sekoitti öljyt ja jäähdytysvedet. Volkkarilla on usein ongelmana ollut suuri määrä tyyppivikoja uusien mallien tullessa markkinoille.

Mut volkkari sentään esittelee välillä jotain uutta sukupolvea eikä päivitä entisiä malleja uusilla ajovaloilla ja metallimustalla värillä ja esittele niitä suurina uutuuksina...  :P
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Halliorja - 02.01.09 - klo:21:15
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.
No jalat ei ole kampurat eikä selekä pahemmin kyttyräkään, se varmaan sen vaatii jos hiase rupiaa miellyttään, ei vaan ole kummonen niin ei ole kummonen.. Jos kestävintä haettasi niin sitten täytysi hakea joku vanaha lantikka..

Jos pakulla joutuu oikiasti tekemään TÖITÄ niin hiase ei todellakaan ole minun valintani, kyllähän jonkun mulli-maikki säkin sillä hakee luotettavasti kerran viikos kylältä, mutta ei sillä kuuhun mennä.

Vielä tuli vanhasta haisusta uusi parempi haisu kun pantiin isommat valot ja paksummat puskurit, kannatti tehä kun joku poloinen niihin vielä erehtyy..

No.. joskus niillä kissanpojillakin silimät aukiaa..
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Pystypiikki - 02.01.09 - klo:21:47
En paljon ransupetteristä enkä haidatsu haisuista tiedä.kaait ne työkäyttöön  ostetaan kukin tarpeenssa mukaan.Mul tuossa ollut transvesiitti sekalaisessa ajossa.Ohjaamossa  korvia huumaava meteli(stereot täysillä) eipä muija sitten pääse korottaan ääntän.Ihan kiva käydä sillä kaupassa.Ei paljon pääomaa kiinni.Konservatiivinen rakenne.Korjaamaan pystyy jakarilla ja 3 kilon lekalla suuriman osan remonteista.Jakaril säädetään konehuoneessa ja lekalla oiotaan lommot ym pikku herkistelyä.Ei muuta  päivittäistä huoltoo kuin ilmaa renkaisiin ja löpöö tankkiin,ja rasvatikkua muistaa joskus vilkaista.Jos tikussa ei ole enää rasvatippaa pitää tikkua jatkaa ja taas menoksi-----
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: IsoK - 02.01.09 - klo:23:01
Ensi kertaa kun ajoin ajoin hiasella reilu 10v sitten, pääsin n. 300m kun matkanteko pyssäs kauheeseen sauhun hajuun. Ei ollut iso vika mutta kuitenkin korjaamo keikka.
Ensimmäisillä etuveto transporttereista pääasiassa hyviä kokemuksia. Mitä nyt yksi kansi ja jotain muuta pientä silloin tällöin meni. Ja mittaristot ei oikein tykännyt toimia.
Nykyään tulee ajeltua transiitilla ja siihen ei oo vielä tarvinnut tehdä mitään ihmeellistä mutta ei siinä vielä 100t ees täynnä. Vanhemmalla päästeltiin n250t ilman suuria murheita.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 03.01.09 - klo:14:32
Eh, meleko epätojennäköstä etä hijasen otan, eihä se kummene auto sillon ollenkaa ja kulutus kaksinkertastuu. No, joo, oha se hijase kolomipaekkanen, vaen mahottoman kalliita ja muutennii yliarvostettuja. Tietennii jos joku tarjovaa nelikkoa melekeesä kenkkikaupalla niin voen harkita.

No nyhän tuo muuvvan tarjottelleepi nelikko-hijasea, vaen tuskimpa tuo kenkkejää..
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Teroman - 03.01.09 - klo:14:41

Mulla oli tuossa 4 motion 130 hp vw just pari vuotta

hyvin meni ei voi moittia

85tkm taivallettiin yhdessä

meluisuus vauhdissa ainoa syy laittaa pois,,,,,,,,,,,,,,
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 03.01.09 - klo:16:50
  ....hmm, viisi sivua vastauksia. Nuo kun tuosta ynnää ja miinustaa, niin kirkkaasti nousee Hiasse näissä kinoissa voittajaksi. Ainakin parin kilomeripylvään välin verran. Hurraa Hiassse on paras!
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Halliorja - 03.01.09 - klo:17:21
Minä uskon Toyotaan iankaikkiseen.... ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kp - 04.01.09 - klo:12:18
ajelin muutaman vujen hiivatin onnikalla, se oesi muuten hyvä työautoksi, vaen kun on niin helevetin levveä, että sen maavara ei riitä mahtäteillä. Alapallonivelie kans särki ussein ja vetoniveltä. Mutta hakkaapi hijasen muilta ominaesuuksiltaan mennen tullen. Naapurin hijasen omistaja sano että sinä on hällä nokko ekstriimie, kun käypi hijasella kirkonkylällä, on niin huono ajettava ettei oo tosikaa...

             Ne ku on ajannu vaa yhtä autoa, nii puhuu vaan siitä hyvää tai pahaa kohtelusta riippuen.
saatari kuin monella hiasella pitää ajaa että se alkaa tuntua hyvältä, itellä kokemusta 80-luvun vaihteen pyöriälamppusesta uuteen taka- ja nelivetosena noin 150tkm ja ei siltikään oikein satu näppiin..

Chevy van paljon hulevampi...:)

             Taidat olla joku kampurajalka kyttyräselkä Notredamin kellonsoittaja.
             Kaikesta huolimatta Hiasse vie luotettavimmin kylille ja tuo sieltä takaisin. Ja pitää arvonsa.

Ja tämähän on tärkeintä.

poliiseissa markkinaosuus pikkubusseista 100%. takseista pikkubusseista 70% ja ambulansseistaki suurin osa. myös saksassa,ruotsissa pitkälle näin vaikka vw on kallein paku.vitoki on lähempänä vw,tä vaikka se ei kestäkään niin hyvin kuin vw, mutta se on kuitenki kohtuullinen ajaa .

       Entäs pulkka ja Petteri Punakuono?))
mulla oli nuoruudessa aikanaan riittävästi riisikuppeja ja pulkkia joten en oo niitä kaivannu  ;)

Ahaa, ankea nuoruus, tämä selittää kaiken :)
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kp - 04.01.09 - klo:12:21
Aikanaan minulle oli suuri yllätys kun vertailin samanikäisiä haisua ja T4 portteria keskenään, haisu oli käyttöominaisuuksissa vähintään 15v jäljessä. Ajettavuus ja melu jotain kauhiaa, siinei paljoa luotettavuus paina kun pakulla ei oikeasti tee mieli lähteä taittamaan matkaa.



Katoppas, luotettavuus on sitä, ettei ajettavuudesta tai hiljaisuudesta ole mitään
hyötyä, jos auto seisoo korjaamolla tai tien laidassa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Hervast - 04.01.09 - klo:19:32
Haisu varmaan seisookin sitten raviojassa kellallaan tai kinoksessa kiinni jos sattuu kunnon myrskysää kuten tässä päivänä muutamana oli. Suomi varmaan viimeinen maa jossa Toyota saa ylipäänsä myytyä tuollaista ajastaan jälkeen jäänyttä museovärkkiä. Hiacella ajaminen on varmaan yksi syy siihen että tuki- ja liikuntaelinsairauksia on suomessa niin paljon nykyään...


Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Peurajussi - 04.01.09 - klo:19:37

Olkoonkin haisu luotettava, mutta käytännössä jarruton auto ei paljoa kiinnosta. Asiasta saa lukea jokaisessa testissä. yhdessäkään testissä esille ei tule asiaa, joka selittäisi haisun menestystä Suomen markkinoilla.

eipä sillä, kyllä saattaisin vanhan haisun ostaa, mutta tämän vuosituhannen vehkeissä ei mitään jakoa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 04.01.09 - klo:21:28
Haisu varmaan seisookin sitten raviojassa kellallaan tai kinoksessa kiinni jos sattuu kunnon myrskysää kuten tässä päivänä muutamana oli. Suomi varmaan viimeinen maa jossa Toyota saa ylipäänsä myytyä tuollaista ajastaan jälkeen jäänyttä museovärkkiä. Hiacella ajaminen on varmaan yksi syy siihen että tuki- ja liikuntaelinsairauksia on suomessa niin paljon nykyään...




               *******t sanovat tähän kisaan viimeisen sanan.  Aprikkaan ei huolita muita pelejä linjapiileiksi
kuin kestäviä, luotettavia Hiasseja. Sinne ei muita huolitakkaan, siellä on testit suoritettu. Parhaat jatkavat siellä. MOT
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: PR - 04.01.09 - klo:21:39
Haisu varmaan seisookin sitten raviojassa kellallaan tai kinoksessa kiinni jos sattuu kunnon myrskysää kuten tässä päivänä muutamana oli. Suomi varmaan viimeinen maa jossa Toyota saa ylipäänsä myytyä tuollaista ajastaan jälkeen jäänyttä museovärkkiä. Hiacella ajaminen on varmaan yksi syy siihen että tuki- ja liikuntaelinsairauksia on suomessa niin paljon nykyään...




               *******t sanovat tähän kisaan viimeisen sanan.  Aprikkaan ei huolita muita pelejä linjapiileiksi
kuin kestäviä, luotettavia Hiasseja. Sinne ei muita huolitakkaan, siellä on testit suoritettu. Parhaat jatkavat siellä. MOT

Ja hiluksin katolle saa pultattua kätevän tykin. Mahtuu lavalle vielä mukkaan tusina päivettynyttä tykkimiestä.  >:(
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 04.01.09 - klo:23:02
       Meillä päin uskalletaan *******itä ja *****laisia kutsua oikeilla nimillään ilman rasistista painoa sanoilla.

       Sitä paitsi myös viimemainitut suosivat Hiassea luotettavuuden ja varmatoimisuuden vuoksi. Niin ja vaihtoarvon. ''Haissie valko******, ostatsie hyvän kellon. Ei käy tuntii kauaa.''
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 04.01.09 - klo:23:09
eipä aja selekosen mustalaeset hijasella, volovoella ja mersuilla net...
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Teroman - 05.01.09 - klo:10:24

Heino kun olet noin Mukava mies ;

Hae tuo mun vanha trasiitti portteri

Tässä kaikkien kuullen kerron olevan hyvässä kunnossa

Ajettu vain kevyitä Horsch , Simba , Perfekt, Myller Osa paketteja

http://www.astrum.fi   sieltä vaihtoautot  haku ja vw

Niin ja ei ole kiroiltu sisällä eikä tupaakoitu
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 05.01.09 - klo:11:00
huoku meinasi loppuo kun luvin. Ihan liijan tyyris mulle.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kp - 05.01.09 - klo:11:15
Haisu varmaan seisookin sitten raviojassa kellallaan tai kinoksessa kiinni jos sattuu kunnon myrskysää kuten tässä päivänä muutamana oli. Suomi varmaan viimeinen maa jossa Toyota saa ylipäänsä myytyä tuollaista ajastaan jälkeen jäänyttä museovärkkiä. Hiacella ajaminen on varmaan yksi syy siihen että tuki- ja liikuntaelinsairauksia on suomessa niin paljon nykyään...




Bwahahahaaa.  Et sitten enää muuta keksinyt.
Ei kannattais vetää härkäpapuja nenään, kun on vain kyse kasallisesta
pellinpaloja ja muttereita.

Kyllä mulle kelpaisi kumpikin merkki, kun on kyse liikkumisesta
paikasta toiseen.
Molemmissa on kuitenkin vähän pieni tavaratila, mikä rajoittaa käyttöä.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Kp - 05.01.09 - klo:11:24

Olkoonkin haisu luotettava, mutta käytännössä jarruton auto ei paljoa kiinnosta. Asiasta saa lukea jokaisessa testissä. yhdessäkään testissä esille ei tule asiaa, joka selittäisi haisun menestystä Suomen markkinoilla.

eipä sillä, kyllä saattaisin vanhan haisun ostaa, mutta tämän vuosituhannen vehkeissä ei mitään jakoa.
Niissä testeissä ei voida antaa pisteitä kestävyydestä.

Täydellisen tiedon ja egon omaavat autoinsinöörit eivät voi kehua
jostain kaukoidästä tullutta kulkuneuvoa. Ja kun vielä ostajat ostavat
eri merkkiä mitä nämä toimittajat kehuvat, niin seuraavassa vertailussa
sitten lyödään vielä kovemmin.

Testeissä toyota otti miinuksia ajonvakautusjärjestelmän puutteesta ja
abs-jarrujen huonosta toiminnasta, eli jarruissa on pieniä puutteita.

Tuulilasin vertailussa hiacesta oli loppumaininta  jotenkin näin:

Vanhenevan hiacen kestävyys ja luotettavuus on omaa luokkaansa.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 05.01.09 - klo:16:01
          Kannattaa katsoa tämän päivän Maastulli . Ihan vaan vaikka vanhan kertaukseksi missä tehtaassa osataan suunnitella laatuautot pitkän päälle. 
         
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Make - 05.01.09 - klo:20:36

Heino kun olet noin Mukava mies ;

Hae tuo mun vanha trasiitti portteri

Tässä kaikkien kuullen kerron olevan hyvässä kunnossa

Ajettu vain kevyitä Horsch , Simba , Perfekt, Myller Osa paketteja

http://www.astrum.fi   sieltä vaihtoautot  haku ja vw

Niin ja ei ole kiroiltu sisällä eikä tupaakoitu
Oliko se tämä? http://www.murtola.com/galleria/displayimage.php?album=47&pos=0
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: SKF - 05.01.09 - klo:20:38
]
Oliko se tämä? http://www.murtola.com/galleria/displayimage.php?album=47&pos=0
[/quote]

Oliiikos tua sun oliiveri aura yhriistelemäs?
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: landehande - 06.01.09 - klo:20:41
      No niin, kiitos vaan taas tästä kisailusta: Hiasse vastaan muut. Hiasse oli siis parempi kuin muut yhteensä...

        Aloitetaan taas tämä sama ja  mukava kina kolmen kuukauden kuluttua uudestaan. Sitten taas kaikki ovat unohtaneet vanhat uhoamiset, niinhän se poliittinenkin muisti toimii.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Timppa - 06.01.09 - klo:20:47
Haisu varmaan seisookin sitten raviojassa kellallaan tai kinoksessa kiinni jos sattuu kunnon myrskysää kuten tässä päivänä muutamana oli. Suomi varmaan viimeinen maa jossa Toyota saa ylipäänsä myytyä tuollaista ajastaan jälkeen jäänyttä museovärkkiä. Hiacella ajaminen on varmaan yksi syy siihen että tuki- ja liikuntaelinsairauksia on suomessa niin paljon nykyään...




Bwahahahaaa.  Et sitten enää muuta keksinyt.
Ei kannattais vetää härkäpapuja nenään, kun on vain kyse kasallisesta
pellinpaloja ja muttereita.

Kyllä mulle kelpaisi kumpikin merkki, kun on kyse liikkumisesta
paikasta toiseen.
Molemmissa on kuitenkin vähän pieni tavaratila, mikä rajoittaa käyttöä.

***Eiköhän sinne sun konjamiinipullo mahdu?
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Teroman - 06.01.09 - klo:21:48

Suht vastaavaa on tuo mun vanha kuin Murtolassa Wilpon kyntöhevonen Hänellä vain metalli väri ja ovia enemmän

th

]
Oliko se tämä? http://www.murtola.com/galleria/displayimage.php?album=47&pos=0

Oliiikos tua sun oliiveri aura yhriistelemäs?
[/quote]
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Teroman - 06.01.09 - klo:22:12

http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=30&t=5182

Tässä Heino sulle peli,,,,,,, Voip kuskata akalles kaloja ettei hajustu paremmat biilit ?

Osta pois   ::)


huoku meinasi loppuo kun luvin. Ihan liijan tyyris mulle.
Otsikko: Vs: Rampsportteri
Kirjoitti: Heino Leino - 06.01.09 - klo:22:19
mullaha on järvi heti rannassa, ettei tarvihe kaloja kuskata. On mulla kaks avolavvaa ollu, toenen petvoorti ja toenen oli tasuni. Vaen ei niistä oekeen oo meikäläesen tarpeisiin, kyllä se pittää olla tolokun tavaratilat. Avolavathan on puoli vuotta lunta täynnä ja joustus ehtimiissen lapioimaan.

Vaen oli se velipoijjalla kerran varmari-amatson, se oli ollu kala-autona ja voe helevetti sitä hajjua