Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Puputtaja - 03.08.15 - klo:22:12
-
Allekirjoittanut kaipaisi hieman kommentteja ja neuvoja kokeneemmilta etukuormaintraktorien käyttäjiltä.
Eli hakusessa olisi noin 100 - 120hv (4-syl.) nelivetotraktori.
Käyttö olisi peltotyöt, lumityöt (piha-alue ja 5-30km metsätietä) ja elukojen (poro) ruokintahommat etukuormaajalla. Käyttömäärä olisi arviolta 200-400h vuodessa.
Tähän mennessä olen katsellut lähinnä John Deeren traktoreita. 6020 ja 6030 sarjaa näyttää olevan kohtalaisesti tarjolla, näissä käyttötunteja on noin 2000h-5500h. Onko esim. nuo 5500h ajetut vielä harkitsemisen arvoisia koneita? Olettaen tietysti, että huollot on tehty ajallaan.
Muitakin merkkejä saa ehdotella. Huoltoliikkeistä sen verran, että lähimpään korjaamoon taitaa olla se +100km, oli merkki mikä vain ::)
Budjetti olisi noin 30000€-50000€ alvittomana. Vaihdossa ei ole antaa mitään konetta.
-
jaa-a, lämmin hytti jossa lasit pysyy auki, reilusti maavaraa tiesti ja käyntiinki sais lähteä kylmästä ja liikkeellekkin pitäis tiesti päästä kohtuu pian käynnistämisestä...oisko se sitten massey ferguson perkkinssin moottorilla :-\ :-\ :-\ :-\
-
Peura peuralle ei ole hyvä yhdistelmä. Jos maastossa on vähänkin karvoja eli puustoa tuppaa peuran karvat olee epäjärjestyksessä ja kulku toppaa. Vaatii varustautumista.
-
tolla käyttömäärällä vuodessa on ihan sama mikä merkki... vaikka uudennäiveitä setkojakin voi katella.. pieniä puutteita antaa jo sillä hinnalla anteeksi. mutta toimii varmasti ja lähtee jopa käyntiin kylmänä. peura on kait ihan kestävä kone ihan kuten muutkin... ei net tee ite montaakaan osaa... millä huolto on kuitenkin se lähin tai sitten tunnettu pätevä korjaaja. ite en enää niin hirveesti valtua kato kun koko ajan kuulen lisää noita näkymä ongelmia käyttäjiltä. ( en tiiä miksi; mutta itellä tlan kopissa käyneet ihmettelee miten hyvin sieltä näkee...) saiskohan lainaan koekäyttöön uuden nläisen?
-
Tuolla budjetilla löytyy jo suht. hyväkuntoista konetta päämerkeistäkin.
-
jaa-a, lämmin hytti jossa lasit pysyy auki, reilusti maavaraa tiesti ja käyntiinki sais lähteä kylmästä ja liikkeellekkin pitäis tiesti päästä kohtuu pian käynnistämisestä...oisko se sitten massey ferguson perkkinssin moottorilla :-\ :-\ :-\ :-\
Nyt vitsin murjaisit. :D
Perskiisseli ei lähes pakkasella käyntiin ennen lämmitys sessiosta ja sitten kun käy, niin kaffe tauon saa heti pitää että vähän koiran öölit notkistuu jos meinaa vaihteitakin vaihdella.
-
Joku CNH konsernin kutoskoneinen, kuitenkin ketterämpi kuin Valtun nelikot.
-
Joku CNH konsernin kutoskoneinen, kuitenkin ketterämpi kuin Valtun nelikot.
Heh heh. Itellä on molemmat eikä CNH:lla kyllä viitti tehdä mitään pientä pyörittelyhommaa.. :-X
-
pitää olla suvaitsevainen ja ymmärtää näitä maahanmuuttajia, nykyään ei sovi olla kovin kansallismielinen....senkin rasistit :o :o :o :o
-
Tästä tulee hauska keskustelu. Kaikki kehuu omaa merkkiään ja haukkuu toista. Joka merkissä on heikkoutensa ja vahvuutensa. Yksilö varmaan ratkaisee. Miten edellinen omistaja pitänyt ja mitä töitä tehty. Joka traktori lähtee parin tunnin lämmittämisellä käyntiin talvella ja mielestäni muuten ei kannata edes yrittää koska siitä se kone kärsii. Etuakseli monesti lujilla kuormain töissä ja sen korjaaminen on kohtuu hintavaa. Sen kunto kannattaa katsoa tarkkaan. Onko välyksiä tai öljyvuotoja.
-
Allekirjoittanut kaipaisi hieman kommentteja ja neuvoja kokeneemmilta etukuormaintraktorien käyttäjiltä.
Eli hakusessa olisi noin 100 - 120hv (4-syl.) nelivetotraktori.
Käyttö olisi peltotyöt, lumityöt (piha-alue ja 5-30km metsätietä) ja elukojen (poro) ruokintahommat etukuormaajalla. Käyttömäärä olisi arviolta 200-400h vuodessa.
Tähän mennessä olen katsellut lähinnä John Deeren traktoreita. 6020 ja 6030 sarjaa näyttää olevan kohtalaisesti tarjolla, näissä käyttötunteja on noin 2000h-5500h. Onko esim. nuo 5500h ajetut vielä harkitsemisen arvoisia koneita? Olettaen tietysti, että huollot on tehty ajallaan.
Muitakin merkkejä saa ehdotella. Huoltoliikkeistä sen verran, että lähimpään korjaamoon taitaa olla se +100km, oli merkki mikä vain ::)
Budjetti olisi noin 30000€-50000€ alvittomana. Vaihdossa ei ole antaa mitään konetta.
Tuohon budjettiin voisi melkeinpä saada uuden/esittely 5610 Massikan. ::) Toki jos ehdoton vaatimus on 4-pyttyä, niin 5611-5612 olisi sitten sopiva. Uudessa on aina myös uuden takuu.
Parempaa Ek-konetta saa hakea ja peltotyötkin onnistuu hyvin. On vähäruokaisempia kuin Valtran ännäläiset, vaikka moottori onkin sama. ::)
E: 5611 47900€ alv 0% ja 5613 56900€ alv 0%. Luultavasti halvemmallakin voisi lähteä. ???
www.konekesko.com/fi-FI/Uutiset-ja-kampanjat/Kampanjat/2014/Massey_Ferguson_5600-kampanja/
-
Joku Valtra ois hyvä tollaseen pyörittelyyn. Niissä on miellyttävä kytkin ja suunnanvaihto, sit pikavaihteita ja niille se automatiikka.
-
Joku Valtra ois hyvä tollaseen pyörittelyyn. Niissä on miellyttävä kytkin ja suunnanvaihto, sit pikavaihteita ja niille se automatiikka.
niin ja turbiinikytkinkin, mutta tuommoinen kansallismielisyys ei ole oikein nyt suvaittavaa joten massey ferguson on oiva valinta :-\ :-\ :-\ :-\
-
Porotaloushan on tappiollista, mistä ne rahat konemyyjän marmoritiskille kannetaan? 150 euron ruoka-avustuksiakaan ei joka kunta anna. ???
"...joten jokainen lihakilo tuotti tappiota 8,2 euroa." :o
http://www.luke.fi/tiedote/poronlihan-tuottaminen-maksaa-maltaita/
-
Porotaloushan on tappiollista, mistä ne rahat konemyyjän marmoritiskille kannetaan? 150 euron ruoka-avustuksiakaan ei joka kunta anna. ???
"...joten jokainen lihakilo tuotti tappiota 8,2 euroa." :o
http://www.luke.fi/tiedote/poronlihan-tuottaminen-maksaa-maltaita/
Koneillahan ne tappiot tehdään, alasta riipumatta. Aina ne konemyyjät on lainaa antanut.
-
Porotaloushan on tappiollista, mistä ne rahat konemyyjän marmoritiskille kannetaan? 150 euron ruoka-avustuksiakaan ei joka kunta anna. ???
"...joten jokainen lihakilo tuotti tappiota 8,2 euroa." :o
http://www.luke.fi/tiedote/poronlihan-tuottaminen-maksaa-maltaita/
Koneillahan ne tappiot tehdään, alasta riipumatta. Aina ne konemyyjät on lainaa antanut.
Ihme hommaa tuo porotalouskin, muka erittäin raskaasti tappiollista ja ei sitten kuitenkaan. No, tästä lähtien tietää miten suhtautua alalta kuuluviin valituksiin elinkeinon tilasta.
-
Allekirjoittanut kaipaisi hieman kommentteja ja neuvoja kokeneemmilta etukuormaintraktorien käyttäjiltä.
Eli hakusessa olisi noin 100 - 120hv (4-syl.) nelivetotraktori.
Käyttö olisi peltotyöt, lumityöt (piha-alue ja 5-30km metsätietä) ja elukojen (poro) ruokintahommat etukuormaajalla. Käyttömäärä olisi arviolta 200-400h vuodessa.
Tähän mennessä olen katsellut lähinnä John Deeren traktoreita. 6020 ja 6030 sarjaa näyttää olevan kohtalaisesti tarjolla, näissä käyttötunteja on noin 2000h-5500h. Onko esim. nuo 5500h ajetut vielä harkitsemisen arvoisia koneita? Olettaen tietysti, että huollot on tehty ajallaan.
Muitakin merkkejä saa ehdotella. Huoltoliikkeistä sen verran, että lähimpään korjaamoon taitaa olla se +100km, oli merkki mikä vain ::)
Budjetti olisi noin 30000€-50000€ alvittomana. Vaihdossa ei ole antaa mitään konetta.
Tuohon budjettiin voisi melkeinpä saada uuden/esittely 5610 Massikan. ::) Toki jos ehdoton vaatimus on 4-pyttyä, niin 5611-5612 olisi sitten sopiva. Uudessa on aina myös uuden takuu.
Parempaa Ek-konetta saa hakea ja peltotyötkin onnistuu hyvin. On vähäruokaisempia kuin Valtran ännäläiset, vaikka moottori onkin sama. ::)
E: 5611 47900€ alv 0% ja 5613 56900€ alv 0%. Luultavasti halvemmallakin voisi lähteä. ???
www.konekesko.com/fi-FI/Uutiset-ja-kampanjat/Kampanjat/2014/Massey_Ferguson_5600-kampanja/
Ei tuo 4-sylinteriä ole aivan välttämätön. Oli lähinnä sen takia ko 6-pyttysissä nousee jo paino sen verran isoksi, eikä ne taida olla niin ketteriäkään mitä nämä pienemmät.
Minkä verran nämä massikat kuluttaa löpöä esim lingotessa? Keli ja linko tietenki vaikuttaa asiaan, mutta osaattako sanoa keskimäärin? Onko 3 ja 4 pyttysillä kulutuksessa kuinka eroa?
Olishan uusi aina uusi, pitää tutkia noiden massikoiden hintapolitiikkaa noissa 3-pyttysissä kuormaajan kanssa.
Onko noissa 2000-luvun massikoissa joku vaihteisto/moottorimalli jota kannattaisi välttää?
-
Mielestäni kaikki 2000 luvun massikat on hyviä vaihteistoltaan ja moottoriltaan. Ne susi malli oli silloin 1990 luvun tienoilla. Joku 5455 tai vastaava vois olla hyvä vaihtoehto.
-
Itte jos olisin tuoreahkoa ek konetta hankkimassa, niin ehdottomasti enstöikseen saastevehkeet lähtis huisvithuun ja kunnon ohjelma sisään. Siitä se säästö alkaisi kun ei poltettaisi turhaan kallista polttoainetta.
Joku etukuormaimella ja turbiinikytkimellä varustettu ännäläinen kannattaa käydä koeajamassa, tiiä vaikka miellyttäis. Toki ei nuo 20 ja 30 sarjan sontareetkään mitään huonoja ole ajella ja nyykkärit ja massikat ym. vinkuintian tuotteetkin on ihan näppäriä nykyään. Kottaraisenpönttö kopissa saattaa lapin kesässäkin tareta ajella.
-
Itte jos olisin tuoreahkoa ek konetta hankkimassa, niin ehdottomasti enstöikseen saastevehkeet lähtis huisvithuun ja kunnon ohjelma sisään. Siitä se säästö alkaisi kun ei poltettaisi turhaan kallista polttoainetta.
Joku etukuormaimella ja turbiinikytkimellä varustettu ännäläinen kannattaa käydä koeajamassa, tiiä vaikka miellyttäis. Toki ei nuo 20 ja 30 sarjan sontareetkään mitään huonoja ole ajella ja nyykkärit ja massikat ym. vinkuintian tuotteetkin on ihan näppäriä nykyään.
Kakskytä sarjassa ei oo alunpitäenkään mitään ylimääräisiä kilistimiä. Orgis sähkö ek-kahva hyvä.
-
Kuormainkoneena 6 pyttyinen aina pidempi kuin nelikko, eli pidemmät aisat ja hontelompi kuormain juuri pidempien aisojen vuoksi.Kuormainkoneessa kiinnittäisin huomion vaihteiston ominaisuuksiin, eli helppoon edes takaisin vaihtamiseen eri nopeusalueilla.
-
ei poltettaisi turhaan kallista polttoainetta
Polttoöljyn kulutuserot ovat nykyään niin pienet että se on yhdentekevää jos kone vie litran enemmän tai vähemmän tunnissa noilla ajomäärillä. Yksi boksi kun hajoo niin siinä menee 3 vuoden löpöerotus varasosatiskille. 3% korko 40k€ on jo 4€ tunnille (300h/a) eli pääoman kustannusten pienentäminen on tärkeämpi kuin polttoöljyn hinta, jos ei ole varaa.
Toki vähemmän on vähemmän mutta lähes kaikilla samat g/kWh nykyään. Helpoin tapa säästää polttoöljyä on käyttää vähemmän tehoa ja antaa työn ottaa vähän enemmän aikaa.
Uudempaa Massikkaa en huolisi talvipainotteiseen ajoon; se on kuin stout - pimeä, huurteinen ja kylmä.
Muuten siinä kyllä olisi oikeat ominaisuudet; sähkövaihteet ja -suunnanvaihto sekä riittävä hydrauliikka sähköohjauksella.
-
Allekirjoittanut kaipaisi hieman kommentteja ja neuvoja kokeneemmilta etukuormaintraktorien käyttäjiltä.
Eli hakusessa olisi noin 100 - 120hv (4-syl.) nelivetotraktori.
Käyttö olisi peltotyöt, lumityöt (piha-alue ja 5-30km metsätietä) ja elukojen (poro) ruokintahommat etukuormaajalla. Käyttömäärä olisi arviolta 200-400h vuodessa.
Tähän mennessä olen katsellut lähinnä John Deeren traktoreita. 6020 ja 6030 sarjaa näyttää olevan kohtalaisesti tarjolla, näissä käyttötunteja on noin 2000h-5500h. Onko esim. nuo 5500h ajetut vielä harkitsemisen arvoisia koneita? Olettaen tietysti, että huollot on tehty ajallaan.
Muitakin merkkejä saa ehdotella. Huoltoliikkeistä sen verran, että lähimpään korjaamoon taitaa olla se +100km, oli merkki mikä vain ::)
Budjetti olisi noin 30000€-50000€ alvittomana. Vaihdossa ei ole antaa mitään konetta.
Tuohon budjettiin voisi melkeinpä saada uuden/esittely 5610 Massikan. ::) Toki jos ehdoton vaatimus on 4-pyttyä, niin 5611-5612 olisi sitten sopiva. Uudessa on aina myös uuden takuu.
Parempaa Ek-konetta saa hakea ja peltotyötkin onnistuu hyvin. On vähäruokaisempia kuin Valtran ännäläiset, vaikka moottori onkin sama. ::)
E: 5611 47900€ alv 0% ja 5613 56900€ alv 0%. Luultavasti halvemmallakin voisi lähteä. ???
www.konekesko.com/fi-FI/Uutiset-ja-kampanjat/Kampanjat/2014/Massey_Ferguson_5600-kampanja/
Ei tuo 4-sylinteriä ole aivan välttämätön. Oli lähinnä sen takia ko 6-pyttysissä nousee jo paino sen verran isoksi, eikä ne taida olla niin ketteriäkään mitä nämä pienemmät.
Minkä verran nämä massikat kuluttaa löpöä esim lingotessa? Keli ja linko tietenki vaikuttaa asiaan, mutta osaattako sanoa keskimäärin? Onko 3 ja 4 pyttysillä kulutuksessa kuinka eroa?
Olishan uusi aina uusi, pitää tutkia noiden massikoiden hintapolitiikkaa noissa 3-pyttysissä kuormaajan kanssa.
Onko noissa 2000-luvun massikoissa joku vaihteisto/moottorimalli jota kannattaisi välttää?
Tuota linkouksen polttoainekulutusta en nyt muista, mutta kun lasketaan keskikulutus tuntia kohden nyt 1400h ajettuna, niin on kulutus 5.4l/tunti. Saastevehkeitä näissä on vain egr, Dyna6:sta on kuulunut ristiriitaista tietoa, mutta Dyna4 on vaihteistona varma. Massikoissa on nykyään samat moottorit kuin Valtroissa, 3-pyttyisessä 3.3l moottori ja 4-pyttyisessä 4.4(vai 4.5?). Kulutuseroista 3 ja 4-pyttyisen välillä en osaa sanoa, mutta uskaltaisin lotota että 3-pyttyinen kuluttaa vähemmän.
Ehdottomasti kannattaa ottaa tuo Quicken kuormain, niin saat "vaihdevivun" ja ek:n ohjausvivun samaan tikkuun.
-
ei poltettaisi turhaan kallista polttoainetta
Uudempaa Massikkaa en huolisi talvipainotteiseen ajoon; se on kuin stout - pimeä, huurteinen ja kylmä.
Muuten siinä kyllä olisi oikeat ominaisuudet; sähkövaihteet ja -suunnanvaihto sekä riittävä hydrauliikka sähköohjauksella.
Ulkoa vai sisältä pimeä? Valotehoa ulkopuolelle löytyy ainakin riittävästi ja kaikki tärkeät namiskat sisällä on valaistu. Huurteet ja kylmyys ei ole ongelmia, kun varustaa traktorin hytin lattiaan tulevalla lämmityspömpelillä. Toki jos on suihkumärkä tukka niin ikkunat huurtuu. ;D
-
Mielestäni kaikki 2000 luvun massikat on hyviä vaihteistoltaan ja moottoriltaan. Ne susi malli oli silloin 1990 luvun tienoilla. Joku 5455 tai vastaava vois olla hyvä vaihtoehto.
Ekat viistonnarit on ihan paskoja. Just noita kylmiä ja pimeitä.
Tää siis ainakin aikana ennen Dyna-4.
Uusissa on sitten noi lisälämppärit ja varmemmat systeemit muutenkin.
Ostaisin 6x30 jontikan noilla kriteereillä.
-
Valtaa hitec tai metso, tolla hinnalla voisi löytyä erittäin vähänajettu yksilö. Ei parhaimmillaan ek traktorina, vaatii runsaasti takavannepainoja. Muuten olisi sopiva pohjoisen olosuhteisiin, hyvä käynnistyvyys ja lämmityslaite. Helpokäyttöinen ja toimintavarma.
Jd hyvä vaihtoehto myös, sopiva painonjakauma ek käyttöön, nopea hydrauliikka, Mukava ohjaamo.
5000h ajettu traktori voi olla vielä erittäin hyvä ja palvella toisen mokoman huolloilla ja pikku korjauksia, tai sitten ihan rikki joka puolelta, ulkonäkö tai huoltokirja ei välttämättä kerro paljoakaan. Ovat yksilöitä.
-
Ukkeleilla hirveästi taas ajatuksia kun päästään väittelemään traktoreista ;D
Sit kun väitellään taloudesta niin mykkäkoulu alkaa ???
-
talous nyt on mitä on.. mutta ite en ainakaan ottais paljon ajettua nyykkäriä ek koneks kun siinä ei taho riittää tehoja edes uudehkona mutta tuo lämpö ja lasien sulana pysyminen voi alkaa kiinnostaa jos talvet alkaa olla pohosessa samanmoisia kuin täällä etelässä... kosteita ja lauhoja . nyy ei ainakaan takaikkunaa pidä puhtaana ja se on joskus kuormatessa ikävä piirre. tietääkö joku onko markkinoilla edullisia puhaltimia joilla tuon onkleman sais hittoon? aika iso lasi ja sitten kun huurteessa niin harmittaa....
-
Ulkoa vai sisältä pimeä?
Sekä että. Osasta hallintalaitteista puuttuu taustavalaistus ja sen sijaan katossa on surkea hätäratkaisu-tuikku joka peilaa ikkunoihin. Vyötärö- ja sivuvalaistus etuviistoon puuttuu vakiona pienemmissä malleissa. Etuajovalot ovat aika vaatimattomat vaokeilaltaan. Uudesta X600-sarjasta ei kokemuksia, mutta tuskin tuleekaan.
varustaa traktorin hytin lattiaan tulevalla lämmityspömpelillä
Naurettava ratkaisu. Aina edessä tilaa viemässä ja työkalut/pakit ei sovi oikealle puolelle. Sadan tonnin kone ja joku hemmetin kamiina törröttää lattialla kuin venäläisessa puolivalmisteessa. Täysmoka suunnittelijoilta.
Muut valmistajat näyttävät kyllä osaavan suulakkeiden asennuksen myös hytin alaosaan.
-
Mielestäni kaikki 2000 luvun massikat on hyviä vaihteistoltaan ja moottoriltaan. Ne susi malli oli silloin 1990 luvun tienoilla. Joku 5455 tai vastaava vois olla hyvä vaihtoehto.
Ekat viistonnarit on ihan paskoja. Just noita kylmiä ja pimeitä.
Tää siis ainakin aikana ennen Dyna-4.
Uusissa on sitten noi lisälämppärit ja varmemmat systeemit muutenkin.
Ostaisin 6x30 jontikan noilla kriteereillä.
Konekko on ihan paska jos siinä ei ole tarpeeksi lisävaloja ja se ei ole se kaikista lämpymin malli? Jos siinä ei egr vielä ylikuumenna konetta?
Ite haukkuisin sellaista konetta ihan paskaksi jos siinä olis koneessa vaikka kansivikoja, tai vaihteistovikoja. Kuitenkin jotain ongelmia jotka estää työnteon ja ja sen vuoksi kaikki haluaa eroon tällaisesta yksilöstä. Itsellä ei tule pimeässä ajettua vuodessa kymmentäkään tuntia. Kesällä aina valoa ja talvella kone hommat ehtii tehdä päivälläkin. Valtran n sarja varmasti hyvä kans noihin töihin.
-
Jd hyvä vaihtoehto myös, sopiva painonjakauma ek käyttöön, nopea hydrauliikka, Mukava ohjaamo.
5000h ajettu traktori voi olla vielä erittäin hyvä ja palvella toisen mokoman huolloilla ja pikku korjauksia, tai sitten ihan rikki joka puolelta, ulkonäkö tai huoltokirja ei välttämättä kerro paljoakaan. Ovat yksilöitä.
Mulla se 10 000 tuntia 6410 jontikassa, ja siitä puuttuu ne tyhjäkäynnit, viime vuonnakin alle 300 tuntia täyttä työtä. Remppaa tehty jonkinverran, mutta voi sanoa että todella vähän. Kansipahvi viidessä tonnissa, vesipumppu tonni sitten, samoin ruiskutuspumppu rempattu, hydrauliikkaan letkuja ja yks lohkon "viipale". Muuten moottori apulaitteineen alkuperäinen, samoin vaihteisto, perä ja etuakselikin pl. uudet kitkaleyvyt kun luulin niiden olevan loppu...
Etukuormaaja on ollut välillä pois, huollon ajan :D
Löytyy myös 6850 Valtra, enkä mitenkään voisi suositella sitä ek. koneeksi vrt. toi jontikka. Muuten ihan ok. sekin, kunhan ei välitä meluisasta hytistä, huonoista tieajon ominaisuuksista ja sopimattomasta painojakaumasta ek. käyttöön :)
Nää niinku parivertailuna kun näitä on ehdotettu. Metsässä sitten toisinpäin, pellolla tasan, paitsi JD töissä vähäruokainen, Valtra pikkunäppäilyssä sekin pikkuruokainen.
Taloudellisesti ajateltuna vähän ajettu 6410 jontikka hyvillä varusteilla, mutta mistäs löydät...
-
ei poltettaisi turhaan kallista polttoainetta
Polttoöljyn kulutuserot ovat nykyään niin pienet että se on yhdentekevää jos kone vie litran enemmän tai vähemmän tunnissa noilla ajomäärillä. Yksi boksi kun hajoo niin siinä menee 3 vuoden löpöerotus varasosatiskille. 3% korko 40k€ on jo 4€ tunnille (300h/a) eli pääoman kustannusten pienentäminen on tärkeämpi kuin polttoöljyn hinta, jos ei ole varaa.
Toki vähemmän on vähemmän mutta lähes kaikilla samat g/kWh nykyään. Helpoin tapa säästää polttoöljyä on käyttää vähemmän tehoa ja antaa työn ottaa vähän enemmän aikaa.
On sillä kulutuksella merkitystä, jos meinaa koneella ajella tuhansia tunteja ja hyvin optimoidulla ohjelmalla saattaa tulla yllättävän koviakin säästöjä käyttötuntia kohden. Paljon enemmänkin kuin litra tunnissa.
Ja ureakoneesta kun saa turhat kusilaitteet pois toiminnasta, niin eipähän tarvia juuri ureaakaan ostaa. Tai egr koneissa saasteventtiileitä uusia.
-
Ulkoa vai sisältä pimeä?
Sekä että. Osasta hallintalaitteista puuttuu taustavalaistus ja sen sijaan katossa on surkea hätäratkaisu-tuikku joka peilaa ikkunoihin. Vyötärö- ja sivuvalaistus etuviistoon puuttuu vakiona pienemmissä malleissa. Etuajovalot ovat aika vaatimattomat vaokeilaltaan. Uudesta X600-sarjasta ei kokemuksia, mutta tuskin tuleekaan.
varustaa traktorin hytin lattiaan tulevalla lämmityspömpelillä
Naurettava ratkaisu. Aina edessä tilaa viemässä ja työkalut/pakit ei sovi oikealle puolelle. Sadan tonnin kone ja joku hemmetin kamiina törröttää lattialla kuin venäläisessa puolivalmisteessa. Täysmoka suunnittelijoilta.
Muut valmistajat näyttävät kyllä osaavan suulakkeiden asennuksen myös hytin alaosaan.
Sieltähän se tulikin, eli kokemusta ei ole x600 sarjasta. ;D Valoja on eteen hytin katossa, vyötäröllä kaksi/kylki ja keulallakin muutama tuikku. Taakse on valot lokasuojien päällä (jotka voi käännellä näyttämään mihin haluaa) ja hytin katossa.
Valtroissakin käytetään tuota lattiapömpeliä, ei haittaa kulkua ja kalujakin mahtuu vielä, jos ei osaa traktorin omaa pakkia käyttää. Muutenkin hyttiin ja sieltä pois kulkeminen oikealta puolelta alkaa olla aika kivikautista, esim. Casen Pumassa oikealle puolelle ei edes ole ns. Oikeaa ovea.
Eikähän nuo ole edes sadantonnin koneita, alvittomana reippaasti alle puolet tuosta sadasta tonnista.
-
eli kokemusta ei ole x600 sarjasta
Korjaan, talvikokemusta.
Valoja on eteen hytin katossa, vyötäröllä kaksi/kylki ja keulallakin muutama tuikku
Konekeskon helmikuun 5613 tarjouksessa 56900,- ei näy ainakaan Koneviestin mainoskuvassa kuin kaksi tuikkua hytin etuyläreunassa. Tekstissä lukee työvaloja yht 12 joten ehkä ne kuuluu hintaan. Tosin varustelista ei ilmoituksen perusteella koske muita tarjouksia, mainittuina 5611 ja 5608?
Muutenkin hyttiin ja sieltä pois kulkeminen oikealta puolelta alkaa olla aika kivikautista, esim. Casen Pumassa oikealle puolelle ei edes ole ns. Oikeaa ovea.
Eikähän nuo ole edes sadantonnin koneita, alvittomana reippaasti alle puolet tuosta sadasta tonnista
Talossa on ollut monta MF:ä mutten ole niin ylpeä etten voisi kirjoittaa niiden puutteista. Jos hinta on korkea niin rahoille pitää saada vastinetta. Jos kaikki olisivat tyytyväisiä huonoon suunnitteluun niin kehityshän pysähtyisi. Käsittääkseni sama hytti on käytössä uusissa MF 6-, 7- ja 8- sarjoissa ja niitä ei saa ostettua mainitsemaasi hintaan. Urakointikoneissa on usein mukana kylmälaukku tms joka on kätevä asettaa lattialle oikealle, jos siinä ei ole kaakeliuunin kokoista lämpöpatteria.
Lisäksi se on periaatekysymys; 5 kk vuodesta on kylmää ja pimeää aikaa täällä jolloin noin kallis kone on sovelluttava käyttöolosuhteisiin. Jos viljelee vain viljaa ja on varaa seisottaa konetta talvisin niin ominaisuuksilla ei tietenkään ole väliä, mutta kysyjä selkeästi asuu pimeällä alueella ja linkoaa lunta, jolloin omien kokemuksien perusteella en suosittelisi MF:ää. Jos joku lumiurakoitsija on eri mieltä niin siitä vaan. Kesäominaisuuksien/varusteiden osalta MF on hyvinkin rahansa arvoinen.
Case Puma ym vastaavat taitaa muutenkin olla aloittajan kokoluokan ulkopuolella.
-
Mielestäni kaikki 2000 luvun massikat on hyviä vaihteistoltaan ja moottoriltaan. Ne susi malli oli silloin 1990 luvun tienoilla. Joku 5455 tai vastaava vois olla hyvä vaihtoehto.
Ekat viistonnarit on ihan paskoja. Just noita kylmiä ja pimeitä.
Tää siis ainakin aikana ennen Dyna-4.
Uusissa on sitten noi lisälämppärit ja varmemmat systeemit muutenkin.
Ostaisin 6x30 jontikan noilla kriteereillä.
Konekko on ihan paska jos siinä ei ole tarpeeksi lisävaloja ja se ei ole se kaikista lämpymin malli? Jos siinä ei egr vielä ylikuumenna konetta?
Ite haukkuisin sellaista konetta ihan paskaksi jos siinä olis koneessa vaikka kansivikoja, tai vaihteistovikoja. Kuitenkin jotain ongelmia jotka estää työnteon ja ja sen vuoksi kaikki haluaa eroon tällaisesta yksilöstä. Itsellä ei tule pimeässä ajettua vuodessa kymmentäkään tuntia. Kesällä aina valoa ja talvella kone hommat ehtii tehdä päivälläkin. Valtran n sarja varmasti hyvä kans noihin töihin.
Voi kuule, kyllä sieltä tekniikankin puolelta löytyy ihan tarpeeksi vikaa ja vähän enemmänkin.
Tai kai ne sen onnettoman kytkimen on saaneet jo jollekkin mallille ::)
-
eli kokemusta ei ole x600 sarjasta
Korjaan, talvikokemusta.
Valoja on eteen hytin katossa, vyötäröllä kaksi/kylki ja keulallakin muutama tuikku
Konekeskon helmikuun 5613 tarjouksessa 56900,- ei näy ainakaan Koneviestin mainoskuvassa kuin kaksi tuikkua hytin etuyläreunassa. Tekstissä lukee työvaloja yht 12 joten ehkä ne kuuluu hintaan. Tosin varustelista ei ilmoituksen perusteella koske muita tarjouksia, mainittuina 5611 ja 5608?
Muutenkin hyttiin ja sieltä pois kulkeminen oikealta puolelta alkaa olla aika kivikautista, esim. Casen Pumassa oikealle puolelle ei edes ole ns. Oikeaa ovea.
Eikähän nuo ole edes sadantonnin koneita, alvittomana reippaasti alle puolet tuosta sadasta tonnista
Talossa on ollut monta MF:ä mutten ole niin ylpeä etten voisi kirjoittaa niiden puutteista. Jos hinta on korkea niin rahoille pitää saada vastinetta. Jos kaikki olisivat tyytyväisiä huonoon suunnitteluun niin kehityshän pysähtyisi. Käsittääkseni sama hytti on käytössä uusissa MF 6-, 7- ja 8- sarjoissa ja niitä ei saa ostettua mainitsemaasi hintaan. Urakointikoneissa on usein mukana kylmälaukku tms joka on kätevä asettaa lattialle oikealle, jos siinä ei ole kaakeliuunin kokoista lämpöpatteria.
Lisäksi se on periaatekysymys; 5 kk vuodesta on kylmää ja pimeää aikaa täällä jolloin noin kallis kone on sovelluttava käyttöolosuhteisiin. Jos viljelee vain viljaa ja on varaa seisottaa konetta talvisin niin ominaisuuksilla ei tietenkään ole väliä, mutta kysyjä selkeästi asuu pimeällä alueella ja linkoaa lunta, jolloin omien kokemuksien perusteella en suosittelisi MF:ää. Jos joku lumiurakoitsija on eri mieltä niin siitä vaan. Kesäominaisuuksien/varusteiden osalta MF on hyvinkin rahansa arvoinen.
Case Puma ym vastaavat taitaa muutenkin olla aloittajan kokoluokan ulkopuolella.
Urakointikoneissa on usein mukana kylmälaukku tms joka on kätevä asettaa lattialle oikealle, jos siinä ei ole kaakeliuunin kokoista lämpöpatteria.
:D :D :D :D
-
Nuihin vilutuksiin voi auttaa vanhankansan paffi syylärin edessä, visko vaatii kämmenen kokoisen reiän kohdalleen, ameriikan rekkakuskit jäälläkin semmosia sommitellu...
-
Mielestäni kaikki 2000 luvun massikat on hyviä vaihteistoltaan ja moottoriltaan. Ne susi malli oli silloin 1990 luvun tienoilla. Joku 5455 tai vastaava vois olla hyvä vaihtoehto.
Ekat viistonnarit on ihan paskoja. Just noita kylmiä ja pimeitä.
Tää siis ainakin aikana ennen Dyna-4.
Uusissa on sitten noi lisälämppärit ja varmemmat systeemit muutenkin.
Ostaisin 6x30 jontikan noilla kriteereillä.
Konekko on ihan paska jos siinä ei ole tarpeeksi lisävaloja ja se ei ole se kaikista lämpymin malli? Jos siinä ei egr vielä ylikuumenna konetta?
Ite haukkuisin sellaista konetta ihan paskaksi jos siinä olis koneessa vaikka kansivikoja, tai vaihteistovikoja. Kuitenkin jotain ongelmia jotka estää työnteon ja ja sen vuoksi kaikki haluaa eroon tällaisesta yksilöstä. Itsellä ei tule pimeässä ajettua vuodessa kymmentäkään tuntia. Kesällä aina valoa ja talvella kone hommat ehtii tehdä päivälläkin. Valtran n sarja varmasti hyvä kans noihin töihin.
Voi kuule, kyllä sieltä tekniikankin puolelta löytyy ihan tarpeeksi vikaa ja vähän enemmänkin.
Tai kai ne sen onnettoman kytkimen on saaneet jo jollekkin mallille ::)
Montako massikkaa sulla on ollut ja mikä viimeksi? Mulla ei yhtään jontikkaa. Massikoita, fendejä, valtroja ja nh ollut. Niistä huonoin itsellä oli NH. Massikassa ja fendt on toiminut samalla tavalla. Valtra ollut ehkä vähä vikaisin mutta ajettavuus huonompi kuin muissa agco laisissa. Ja jos puhutaan 50000€koneesta kannattaa unohtaa historia ja keskittyä nykypäivään eikä yli kymmenen vuotta vanhoihin koneisiin. Autoissakin audi ja vw oli huippu autoja 15vuotta sitten. Nyky malleja en ostais mistään hinnasta.
-
Mielestäni kaikki 2000 luvun massikat on hyviä vaihteistoltaan ja moottoriltaan. Ne susi malli oli silloin 1990 luvun tienoilla. Joku 5455 tai vastaava vois olla hyvä vaihtoehto.
Ekat viistonnarit on ihan paskoja. Just noita kylmiä ja pimeitä.
Tää siis ainakin aikana ennen Dyna-4.
Uusissa on sitten noi lisälämppärit ja varmemmat systeemit muutenkin.
Ostaisin 6x30 jontikan noilla kriteereillä.
Konekko on ihan paska jos siinä ei ole tarpeeksi lisävaloja ja se ei ole se kaikista lämpymin malli? Jos siinä ei egr vielä ylikuumenna konetta?
Ite haukkuisin sellaista konetta ihan paskaksi jos siinä olis koneessa vaikka kansivikoja, tai vaihteistovikoja. Kuitenkin jotain ongelmia jotka estää työnteon ja ja sen vuoksi kaikki haluaa eroon tällaisesta yksilöstä. Itsellä ei tule pimeässä ajettua vuodessa kymmentäkään tuntia. Kesällä aina valoa ja talvella kone hommat ehtii tehdä päivälläkin. Valtran n sarja varmasti hyvä kans noihin töihin.
Voi kuule, kyllä sieltä tekniikankin puolelta löytyy ihan tarpeeksi vikaa ja vähän enemmänkin.
Tai kai ne sen onnettoman kytkimen on saaneet jo jollekkin mallille ::)
Montako massikkaa sulla on ollut ja mikä viimeksi? Mulla ei yhtään jontikkaa. Massikoita, fendejä, valtroja ja nh ollut. Niistä huonoin itsellä oli NH. Massikassa ja fendt on toiminut samalla tavalla. Valtra ollut ehkä vähä vikaisin mutta ajettavuus huonompi kuin muissa agco laisissa. Ja jos puhutaan 50000€koneesta kannattaa unohtaa historia ja keskittyä nykypäivään eikä yli kymmenen vuotta vanhoihin koneisiin. Autoissakin audi ja vw oli huippu autoja 15vuotta sitten. Nyky malleja en ostais mistään hinnasta.
Meil on ollu 5 massikkaa ja 1 jontikka. 2 noista massikoista 5000, toinen 54- ja nykyinen 56- sarjaa. Jokaisessa massikassa on ollut enemmän vikoja kuin tuossa jontikassa vaikka jontikkka on ollu raskaammassa käytössä.
Kaikkien muiden valtamerkkien koneillakin olen ajanut. Fendtillä en kyllä peltohommia ole päässyt tekemään.
-
Minä suosittelen 6430 jontikkaa.Ketterä kuormainkone ja tehoa saa laitettua lisää jos tarvii.Portaaton,jos lämmin talli,mistä lähteä.
-
Minä suosittelen 6430 jontikkaa.Ketterä kuormainkone ja tehoa saa laitettua lisää jos tarvii.Portaaton,jos lämmin talli,mistä lähteä.
Onks sulla tollanen Netti-koneessa myynnissä
-
Voi helvetti mut on kinkkistä...
Osta saatana lapio, ketjutalja ja lumikola...
-
Mitä noissa N121/N141 kannattaa katsoa? Mahdollisia heikkoja kohtia, ongelmia?
Olis yksityisellä yks N141, 4000 tuntia ajettu, vm 2007, Hitekki.
Keulalla Quicken 55 tai 65, etujousitus löytyy jne. Syyläri oli vaihdettu vissiin 6-7 kertaa, ja jotain virhekoodeja se heittää joskus silloin tällöin.
-
Mitä noissa N121/N141 kannattaa katsoa? Mahdollisia heikkoja kohtia, ongelmia?
Olis yksityisellä yks N141, 4000 tuntia ajettu, vm 2007, Hitekki.
Keulalla Quicken 55 tai 65, etujousitus löytyy jne. Syyläri oli vaihdettu vissiin 6-7 kertaa, ja jotain virhekoodeja se heittää joskus silloin tällöin.
elä vitussa sekkaannu n ainakaan. ämmii ehkä enämpi... :-*
osta testori enemmin...5 vuojen takkaus. hik.. :-X
-
http://www.nettikone.com/deutz/agrotron-140-etukuormaaja/1421657
ikiliikkujaa vuosiksi eteenpäin
-
Mitä noissa N121/N141 kannattaa katsoa? Mahdollisia heikkoja kohtia, ongelmia?
Olis yksityisellä yks N141, 4000 tuntia ajettu, vm 2007, Hitekki.
Keulalla Quicken 55 tai 65, etujousitus löytyy jne. Syyläri oli vaihdettu vissiin 6-7 kertaa, ja jotain virhekoodeja se heittää joskus silloin tällöin.
Syyläriä ei kannata vaihtaa uuteen vaan viedä jäähdytinkorjaamoon kennotettavaksi, tulee vahvempi sillä tavoin. Etujousitus on N-sarjassa se Fendtin hydrauliromu, siinä menee herkästi akselin kallistuslaakerit väljiksi oikeissa töissä ja kannattaa korjata ajoissa niin saa hyvän vielä. Pakosarja voi olla murtunut jolloin ryöttää koneen oikean puolen noella laturi myöten, pakosarja ei kyllä maksa juuri mitään mutta hyvä kohde tinkiä hinnasta jos tuo vika löytyy. Voimansiirto ja hydrauliikka koeteltua peruskamaa, niissä ei mitään ihmeitä yleensä ole jos muistettu huollot hoitaa. Laturin latausjännite voi olla laskenut ja sitten pukkaa vaikka mitä koodeja vaikka muuten kone toimii ja käynnistyy normaalisti.
-
Eikö Fendtissä olekaan kaikki erinomaista? ;)
-
Syyläriä ei kannata vaihtaa uuteen vaan viedä jäähdytinkorjaamoon kennotettavaksi, tulee vahvempi sillä tavoin. Etujousitus on N-sarjassa se Fendtin hydrauliromu, siinä menee herkästi akselin kallistuslaakerit väljiksi oikeissa töissä ja kannattaa korjata ajoissa niin saa hyvän vielä. Pakosarja voi olla murtunut jolloin ryöttää koneen oikean ..
Eli uskaltaa käydä koeajamassa. :) Täytyy käydä katsoa minkälainen katiska se on. Muuten tossa ei ollut mitään sähkölohkoja ja muuta, ja hytti oli ilman jousia.
-
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:
http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto
Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.
-
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
-
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
-
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
Vain malli E eli eco power .Ensimmäisessä E mallissa ei ollut cr moottori mutta väänti
koko luokkansa kuninkaaksi 580 nm/ 1200 r.min./ 110 hv. 116 hv. Sae.
Vääntö 1000 r.min / 520 nm.Huippukierrokset 1850.
Sitten tuli Cr moottori jossa vääntö pudotettiin arvoon olikohan 540/nm.
-
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
Vain malli E eli eco power .Ensimmäisessä E mallissa ei ollut cr moottori mutta väänti
koko luokkansa kuninkaaksi 580 nm/ 1200 r.min./ 110 hv. 116 hv. Sae.
Vääntö 1000 r.min / 520 nm.Huippukierrokset 1850.
Sitten tuli Cr moottori jossa vääntö pudotettiin arvoon olikohan 540/nm.
Google taas savuten käytössä, ja vähä omiaankin sekaan ;D ;D ;D ;D ;D
-
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:
http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto
Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.
Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
-
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:
http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto
Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.
Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
ja toisilla lähtee vaihtoon 8000 h ajettuna alkuperäisellä kytikimellä, aika paljon ajotavasta kiinni.
-
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:
http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto
Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.
Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
ja toisilla lähtee vaihtoon 8000 h ajettuna alkuperäisellä kytikimellä, aika paljon ajotavasta kiinni.
EN nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.
-
Mitä eroa N111 ja N121? Moottorihan on sama 44CWA, onko turbo eri vai pelkästään ohjelma?
eikös 111 oo matalakierroskone
Vain malli E eli eco power .Ensimmäisessä E mallissa ei ollut cr moottori mutta väänti
koko luokkansa kuninkaaksi 580 nm/ 1200 r.min./ 110 hv. 116 hv. Sae.
Vääntö 1000 r.min / 520 nm.Huippukierrokset 1850.
Sitten tuli Cr moottori jossa vääntö pudotettiin arvoon olikohan 540/nm.
Google taas savuten käytössä, ja vähä omiaankin sekaan ;D ;D ;D ;D ;D
Ohjekirjasta varmistin nuo tiedot ei tarvinnut käydä tallissa mittaamassa. ;)
-
EN nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.
Olisiko tosikäyttöön turbiinikytkin oikea valinta.
-
Jos kelpaa uusi peruskone samaan hintaan niin:
http://www.valtra.fi/a-sarja.aspx#Etukuormain_netto
Aaakkonen on viimenen runkotankkimalli millä voi mennä metsään vakiovarustein.
Nyt menee kaks asiaa ristiin a-sarja ja etukuormaintraktori, ne nyt vaan ei mahdu samaan lauseeseen :( Naapuri erehtyi konemyyjän lipevän puhumisen tuloksena laittamaan tuollaisen rimpulan navettatraktoriksi ja 450 tunnin välein vaihteli siihen kytkintä ja noitui sitä lelua, kunnes vaihtoi tykkänään merkkiä, siihen saakka talossa ollut ainoastaan valluja.
höpö höpö.
-
EN nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.
Olisiko tosikäyttöön turbiinikytkin oikea valinta.
Tosi käyttöön ihan ehdoton.
-
EN nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.
Olisiko tosikäyttöön turbiinikytkin oikea valinta.
Tosi käyttöön ihan ehdoton.
Ittellä ei turbiinista oo kokemusta, mutta luotettavalta taholta oman 6400 "kuumeen" aikana sain neuvon ... Älä ainakaan turbiinia valitse. Syö tehoaa ja ei todellaakaan oo ikuinen.
-
EN nyt sanoisi tuota vuorenvarmana asiana,kyllä kuormauskäyttö rassaa kytkintä koneessa kuin koneessa,saattaahan olla kuormain joissain koneissa muuten vain varmuuden vuoksi,mutta jos sitä todella käytetään niin kytkin aivan varmasti on sökö 4-5000 tunnissa.
Olisiko tosikäyttöön turbiinikytkin oikea valinta.
Tosi käyttöön ihan ehdoton.
Maantie ajoa jos on paljon niin ei hyvä.
Ittellä ei turbiinista oo kokemusta, mutta luotettavalta taholta oman 6400 "kuumeen" aikana sain neuvon ... Älä ainakaan turbiinia valitse. Syö tehoaa ja ei todellaakaan oo ikuinen.
-
Ajattelin lähinnä siis sitä kuormainkäyttöä. Ei siitä turbiinista äkeen tai kärryn vedossa liene kuin haittaa.
Ei se muunninkaan turhan takia ole pyöräkuormaajien tekniikkaa
Onko näissä traktori-turbiineissa muuten lukitusoptiota? Ei tuttu juttu kun ei ole tuollaista koskaan omassa koneessa ollut.
Mikäänhän ei ole ikuista - paitsi ongelmat :-) Ja laihduttajien mukaan läski...
-
Ei ainakaan Valmettien turbiinia voi lukita mitenkään, ja öljyt tulee useinmiten pellolle siinä 7-8 tuhannen tunnin paikkeilla.
Mites Fenttien turbiinit, ja muut länsitraktorit?
-
Itellä ainakin etukuormain koneessa turpiini, enkä pois antais ainut vaihtoehto on täysin portaaton. Tie ja pelto ajoa raskaalla kuormalla tuolle koneelle ei paljoa ole, sen mitä sillä on ajeltu on suorittanut ihan kunnialla, mutta se pehmeys mikä siinä on kuormauskäytössä tekee siitä todella nautittavan vehkeen, ei ole nykäyksiä suunnanvaihdossa ja saa todellakin siirreltyä konetta millilleen, kuten tarve vaatii.
-
Itellä ainakin etukuormain koneessa turpiini, enkä pois antais ainut vaihtoehto on täysin portaaton. Tie ja pelto ajoa raskaalla kuormalla tuolle koneelle ei paljoa ole, sen mitä sillä on ajeltu on suorittanut ihan kunnialla, mutta se pehmeys mikä siinä on kuormauskäytössä tekee siitä todella nautittavan vehkeen, ei ole nykäyksiä suunnanvaihdossa ja saa todellakin siirreltyä konetta millilleen, kuten tarve vaatii.
Just näin ! Eikös se kytkin ole "saksalainen laatutuote "Voihth vai mikä se oli . ;D ;D
Samoin jarrujen työsylinterit FAG Saksa ne ruostuu ja jarrut alkaa jumittamaan itse puhdistin ne ja on pelannut ei ole vielä alkaneet vuotamaan.Saksalaiset osat yleensä pettää Valtrasta ensin . :o :o
-
Kahden eri Sakemanni-firman tekoa kaikki neljä eri turbiiniversiota mitä näistä löytyy -05-sarjasta Hitechiin. Ei se turbiini nyt paha ole kunnostaa jos öölit lujahtaa pihalle, laakereita ja stefoja ne on palikat tässäkin ja simppeli rakenne. En kyllä vetokoneeseen turbiinia ottaisi, kuormauksessa ja metsässä varmasti erinomainen puolestaan.
-
Ohan tuo kymppitonnin verran jo ollut turbiini käytössä 6850:ssä ja ei oirehdi mitenkään. Jarrusylkyt menee ajastaan vaihtoon, mutnesteitä kun vaihtelee ja pitää suojakumit ehjänä niin kestää siinä missä autojenkin jarruosat.
Hankalaa on turbiinikoneen jälkeen muulla kuin raputtomalla ek hommia tehdä. On se vaan niin kätevää pysäyttää kone jarrulla tai kaasua hölläämällä.
-
Ohan tuo kymppitonnin verran jo ollut turbiini käytössä 6850:ssä ja ei oirehdi mitenkään. Jarrusylkyt menee ajastaan vaihtoon, mutnesteitä kun vaihtelee ja pitää suojakumit ehjänä niin kestää siinä missä autojenkin jarruosat.
Hankalaa on turbiinikoneen jälkeen muulla kuin raputtomalla ek hommia tehdä. On se vaan niin kätevää pysäyttää kone jarrulla tai kaasua hölläämällä.
Ei auta nesteen vaihto meillä kahden vuoden välein vaihettu.Ruostuu jumiin sieltä missä neste ei vaikuta.Eikä ollut pesussa mennyt kosteutta.Sylinteriä ei ole kromattu sillä se ruostuu.
-
Kahden eri Sakemanni-firman tekoa kaikki neljä eri turbiiniversiota mitä näistä löytyy -05-sarjasta Hitechiin. Ei se turbiini nyt paha ole kunnostaa jos öölit lujahtaa pihalle, laakereita ja stefoja ne on palikat tässäkin ja simppeli rakenne. En kyllä vetokoneeseen turbiinia ottaisi, kuormauksessa ja metsässä varmasti erinomainen puolestaan.
Kovaa vetoa varten voi turbiiniin lisätä öljyä. Muutama CK ja kaksi 872, millä olen ajanut, kaikki vetivät tyhjäkäynnilläkin. Nestekytkimen olemassa oloa ei oikeastaan ajossa huomannut lainkaan.
-
Reilu 13300 tuntia on turbiinikytkintä kiusattu ilman minkäänlaisia ongelmia. Nyt aika varattu ajokytkin remonttiin niin meinasivat samalla vaihtaa siihen turbiiniin tiivisteitä ja öljyt. Se on kyllä helvetin näppärä, oikeen köyhän portaaton. 8)
-
Ohan tuo kymppitonnin verran jo ollut turbiini käytössä 6850:ssä ja ei oirehdi mitenkään. Jarrusylkyt menee ajastaan vaihtoon, mutnesteitä kun vaihtelee ja pitää suojakumit ehjänä niin kestää siinä missä autojenkin jarruosat.
Hankalaa on turbiinikoneen jälkeen muulla kuin raputtomalla ek hommia tehdä. On se vaan niin kätevää pysäyttää kone jarrulla tai kaasua hölläämällä.
Ei auta nesteen vaihto meillä kahden vuoden välein vaihettu.Ruostuu jumiin sieltä missä neste ei vaikuta.Eikä ollut pesussa mennyt kosteutta.Sylinteriä ei ole kromattu sillä se ruostuu.
Useamminkin kannattais vaihtaa jos paljon ajaa. Vartin homma apumiehen kera.
Sen kyl allekirjoitan että turbiini+stanan jakaja neloskoneessa+50 perä ei ole paras resepti taloudelliselle maantieveturille
-
Jaa vartin homma? Ainakin megassa on sikäli vit*umaisessa paikassa ilmaus proppu että :'( Mulla on aikalailla jarru ongelmia alkanu ilmeneen tuohon megaan. Menee tiivistettä ja nesteet on heti ihan mustia. Nytse on alkanu hirttään itsellään vasemmanpuolen jarrua. Pitää vissiin vaihtaa sylinterit ja taas on ahdasta vit*uttaa jo ajatuskin niiden vaihdosta. Mutta sitä en käsitä että se itsellään kehittää painetta tuonne toiselle puolen ja alkaa jarruttaa itsekseen ::) No kait tommosessa 15v vanhassa lotkossa jo saakin olla omia juoniaan.
-
Jaa vartin homma? Ainakin megassa on sikäli vit*umaisessa paikassa ilmaus proppu että :'( Mulla on aikalailla jarru ongelmia alkanu ilmeneen tuohon megaan. Menee tiivistettä ja nesteet on heti ihan mustia. Nytse on alkanu hirttään itsellään vasemmanpuolen jarrua. Pitää vissiin vaihtaa sylinterit ja taas on ahdasta vit*uttaa jo ajatuskin niiden vaihdosta. Mutta sitä en käsitä että se itsellään kehittää painetta tuonne toiselle puolen ja alkaa jarruttaa itsekseen ::) No kait tommosessa 15v vanhassa lotkossa jo saakin olla omia juoniaan.
Ahtaassa paikassa ne on Ännässäkin ,tosiaan toinen puoli alkoi jäämään jumiin kun
rakennusteline kärryä siirsin muutaman metrin eteenpäin huomasin sen oitis ja avasin niin oli ruostetahnaa koko sylinteri sisältä ja mäntään oli samaa taanua kertynyt .Erittäin hienolla
vesihiomapaperilla hioin pinnat pyörivin liikkein ja ihme kyllä on vielä pitänyt nesteet sisällä.
Uusi orginaali maksaa 120 euroa kai ne pitäs laittaa kun kerkiää.
Toinen puoli myös avattiin heti samalla siellä sama juttu ,mutta ei vielä hirttänyt kiinni.
Osaksi voi kyllä lukea sen kun ajoa ei hirveesti koneella ole niin ne ottaa kiinni.
Jarruvaseliinilla voitelin sylinterin sisältä.
Tarvike sylinterissä on joillakin ollut ongelmia jarruputken kohdalleen laitossa ei ole täsmälleen
sammalla kohtaa kuin orginaalissa.
-
Jos ostais uuden Valmutin, niin kai se toimis sen mitä joku käytettykin ??? ;D :-\
-
Jos ostais uuden Valmutin, niin kai se toimis sen mitä joku käytettykin ??? ;D :-\
Valitettavasti saksalainen laatu on surkeaa ! ;)
-
Jos ostais uuden Valmutin, niin kai se toimis sen mitä joku käytettykin ??? ;D :-\
Valitettavasti saksalainen laatu on surkeaa ! ;)
No sulla ei oo vissiin ollut muuta saksalaista kuin joku pornofilmi kasarilla, joten mee kossi nukkumaan :D
-
Jos ostais uuden Valmutin, niin kai se toimis sen mitä joku käytettykin ??? ;D :-\
Valitettavasti saksalainen laatu on surkeaa ! ;)
No sulla ei oo vissiin ollut muuta saksalaista kuin joku pornofilmi kasarilla, joten mee kossi nukkumaan :D
Joo mee sinäkin juippi nukkumaan ! ;)
-
Viime viikol kolme(3) eri valteemii oli lavetin kyydis,kohti remonttipajaa ;D
-
Viime viikol kolme(3) eri valteemii oli lavetin kyydis,kohti remonttipajaa ;D
Kato ne saksalaiset osat, nääs ;)
-
Viime viikol kolme(3) eri valteemii oli lavetin kyydis,kohti remonttipajaa ;D
Kato ne saksalaiset osat, nääs ;)
Kyllä ne siitä korjaantuu kun suomalainen ammattimies pikku krapuloissaan antaa valohoitoa hintaan 120€/tunti. ;)
-
Jaa vartin homma? Ainakin megassa on sikäli vit*umaisessa paikassa ilmaus proppu että :'( Mulla on aikalailla jarru ongelmia alkanu ilmeneen tuohon megaan. Menee tiivistettä ja nesteet on heti ihan mustia. Nytse on alkanu hirttään itsellään vasemmanpuolen jarrua. Pitää vissiin vaihtaa sylinterit ja taas on ahdasta vit*uttaa jo ajatuskin niiden vaihdosta. Mutta sitä en käsitä että se itsellään kehittää painetta tuonne toiselle puolen ja alkaa jarruttaa itsekseen ::) No kait tommosessa 15v vanhassa lotkossa jo saakin olla omia juoniaan.
Hitekissä on koppi 10 senttiä korkeemmalla. Auttaa paljon tuos hommassa. Toinen kiva homma mezzomegassa oli se imusihdin putsaus kun ei meinaa väliin mahtua.
Painetta aiheuttaa todennäköisesti poljinsylinteri.
-
Jaa vartin homma? Ainakin megassa on sikäli vit*umaisessa paikassa ilmaus proppu että :'( Mulla on aikalailla jarru ongelmia alkanu ilmeneen tuohon megaan. Menee tiivistettä ja nesteet on heti ihan mustia. Nytse on alkanu hirttään itsellään vasemmanpuolen jarrua. Pitää vissiin vaihtaa sylinterit ja taas on ahdasta vit*uttaa jo ajatuskin niiden vaihdosta. Mutta sitä en käsitä että se itsellään kehittää painetta tuonne toiselle puolen ja alkaa jarruttaa itsekseen ::) No kait tommosessa 15v vanhassa lotkossa jo saakin olla omia juoniaan.
Hitekissä on koppi 10 senttiä korkeemmalla. Auttaa paljon tuos hommassa. Toinen kiva homma mezzomegassa oli se imusihdin putsaus kun ei meinaa väliin mahtua.
Painetta aiheuttaa todennäköisesti poljinsylinteri.
Niih sehänse on poljinsylinterin tehtävä juu. Mutta mutta kun käsittääkseni sitä pitää painaa ennenkuin neste alkaa paineistua :-\ Epäilen että tuo hyd jarru venttiili nyt vit*uilee oikein iloksi asti :-X
Joo noissa edistyneemmissä on tosiaan hytin alla enempi tilaa.
-
Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Jarruventtiilihän taitaa ottaa painetietonsa toisen jarrupiirin kautta, jos meinaa sitäpuolta jumittaa, niin on hyvinkin mahdollsta että paine kerääntyy jarruventtiilin kautta.
Joskus autoissa on tullut vastaan käyttöjarruja päälle hirttäviä pääsylkkyjä ja sieltä pääsylinterin tiivisteistä tai takaiskuna toimivasta kuulasta se vika on löytynyt. Myös väärin säädetty käyttötanko voi aiheuttaa jarrujen jumimista.
Valtrassa taitaa molemmissa sylkyissä olla kuulat takaiskuina ja jonkinlainen tasauskytkentä joka yhdistää putkella sylinterit.
-
Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Jarruventtiilihän taitaa ottaa painetietonsa toisen jarrupiirin kautta, jos meinaa sitäpuolta jumittaa, niin on hyvinkin mahdollsta että paine kerääntyy jarruventtiilin kautta.
Joskus autoissa on tullut vastaan käyttöjarruja päälle hirttäviä pääsylkkyjä ja sieltä pääsylinterin tiivisteistä tai takaiskuna toimivasta kuulasta se vika on löytynyt. Myös väärin säädetty käyttötanko voi aiheuttaa jarrujen jumimista.
Valtrassa taitaa molemmissa sylkyissä olla kuulat takaiskuina ja jonkinlainen tasauskytkentä joka yhdistää putkella sylinterit.
Epäilempä että työsylinteri takasillan päällä on ruostunut siitä se kaikki johtuu,tarkista se ensin.
-
Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Jarruventtiilihän taitaa ottaa painetietonsa toisen jarrupiirin kautta, jos meinaa sitäpuolta jumittaa, niin on hyvinkin mahdollsta että paine kerääntyy jarruventtiilin kautta.
Joskus autoissa on tullut vastaan käyttöjarruja päälle hirttäviä pääsylkkyjä ja sieltä pääsylinterin tiivisteistä tai takaiskuna toimivasta kuulasta se vika on löytynyt. Myös väärin säädetty käyttötanko voi aiheuttaa jarrujen jumimista.
Valtrassa taitaa molemmissa sylkyissä olla kuulat takaiskuina ja jonkinlainen tasauskytkentä joka yhdistää putkella sylinterit.
Epäilempä että työsylinteri takasillan päällä on ruostunut siitä se kaikki johtuu,tarkista se ensin.
No juu varmaankin niissä työsylitereissäkin on jotain vikkaa. Mutta tosiaan vaikka tuon ihan sopivalla avaimella survoo pohjaan niin kohta taas jarruttaa >:( Siis vaikkei jarru polkimeen ole koskettu lainkaan. No tutkitaan kun keretään. Tuo ei tee tuota aina mutta enempi niinkun lämpimänä. Joo ja onse siellä jarru piirin kyljessä se jarru venttiili hässäkkä. Ihan sillain tyrkyllä vielä. Taidan tulpata koko paskan pios välistä. Kun kaikista kärryistäkin on jarrut poistuneet (palasina) :-[
-
Ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Jarruventtiilihän taitaa ottaa painetietonsa toisen jarrupiirin kautta, jos meinaa sitäpuolta jumittaa, niin on hyvinkin mahdollsta että paine kerääntyy jarruventtiilin kautta.
Joskus autoissa on tullut vastaan käyttöjarruja päälle hirttäviä pääsylkkyjä ja sieltä pääsylinterin tiivisteistä tai takaiskuna toimivasta kuulasta se vika on löytynyt. Myös väärin säädetty käyttötanko voi aiheuttaa jarrujen jumimista.
Valtrassa taitaa molemmissa sylkyissä olla kuulat takaiskuina ja jonkinlainen tasauskytkentä joka yhdistää putkella sylinterit.
Epäilempä että työsylinteri takasillan päällä on ruostunut siitä se kaikki johtuu,tarkista se ensin.
No juu varmaankin niissä työsylitereissäkin on jotain vikkaa. Mutta tosiaan vaikka tuon ihan sopivalla avaimella survoo pohjaan niin kohta taas jarruttaa >:( Siis vaikkei jarru polkimeen ole koskettu lainkaan. No tutkitaan kun keretään. Tuo ei tee tuota aina mutta enempi niinkun lämpimänä. Joo ja onse siellä jarru piirin kyljessä se jarru venttiili hässäkkä. Ihan sillain tyrkyllä vielä. Taidan tulpata koko paskan pios välistä. Kun kaikista kärryistäkin on jarrut poistuneet (palasina) :-[
Onko ne muuten miten kestäviä nuo jarru viritelmät mitä maakärryissä nykyään on.?
Tutulla nyykkärissä riso tuo peräkärryjarruventtiili ,huoltomies sitä korjasi moneen otteeseen kai se tuli kuntoon.
-
Jos pääsylinteri ei pääse tulemaan kokonaan ulos alkaa keräämään painetta ja jarruttelemaan itsekseen. Pääsyinteri kokonaan ulkona avaa kanavan jarrunestesäiliöön jolloin ylimääräinen neste pääsee pois.
Mulle tuli aikoinaan tuollainenkin vika Escorttiin. ::) (Fordinomistajat pääsee taivaaseen kun ovat olleet maanpäällisessä helvetissä.)
-
Joo ja onse siellä jarru piirin kyljessä se jarru venttiili hässäkkä. Ihan sillain tyrkyllä vielä. Taidan tulpata koko paskan pios välistä.
Poista koko venttiili hiluineen sitten kerrasta ja kauppaat romuna esim. minulle :P