Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Henkka - 28.09.11 - klo:12:47

Otsikko: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Henkka - 28.09.11 - klo:12:47
Posti toi huikeen tarjouksen . T171 Hitech 69900e+alv , N141 Hitech 54900e+alv. Voisivat kyl oppia varusteleen näitä kampanjakoneita edes jotenkin.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Sekator - 28.09.11 - klo:14:42
Misäs tollanen tarjous nyt on ollu?
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: jussij - 28.09.11 - klo:15:11
Tänään tuli postista.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: vms1 - 28.09.11 - klo:16:10
Toi 171 voi olla oikeasti aika hyvä raktori jos tarttee perus veturia. Vähän sama kuin 8400 aikanaan. Siitä hinnasta en sitten sano mitään.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: 3070 E - 28.09.11 - klo:17:00
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: - 28.09.11 - klo:18:24
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Klapikauppias - 28.09.11 - klo:19:47
Posti toi huikeen tarjouksen . T171 Hitech 69900e+alv , N141 Hitech 54900e+alv. Voisivat kyl oppia varusteleen näitä kampanjakoneita edes jotenkin.

Eikös ne "jotenkin" ookki varusteltu :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Peurajussi - 28.09.11 - klo:20:09
Posti toi huikeen tarjouksen . T171 Hitech 69900e+alv , N141 Hitech 54900e+alv. Voisivat kyl oppia varusteleen näitä kampanjakoneita edes jotenkin.

Eikös ne "jotenkin" ookki varusteltu :D

Lie ulosotolle vielä käsikytkytkin?  :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: kylmis - 28.09.11 - klo:20:15
Onko nyt viimeiset hetket ostaa tämän hetken perustekniikkaa, ennenkuin kaikenlaiset ureaviritykset alkaa tosissaan yleistyä isännän harmiksi. ???

Raskasta hommaa tää maailman pelastaminen...
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Klapikauppias - 28.09.11 - klo:20:17
Lie ulosotolle vielä käsikytkytkin?  :D
[/quote]


Juu kädellisellä sormella sitä nappia pitää painaa, että ulosotto kytkeytyy :-\
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: juumassi - 28.09.11 - klo:22:35
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Henkka - 28.09.11 - klo:23:04
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...
Eikös nyt esitellä uudistettu N-sarja syksyn näyttelyissä?
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Tbs - 29.09.11 - klo:09:22
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...

Ja hintakin sitten pompsahtaa, Sampon Comiassakin toistakymmentä tonnia lokakuun lopussa kun vaihtuu ureamoottoreihin.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Greenpwr - 29.09.11 - klo:09:31
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...

Ja hintakin sitten pompsahtaa, Sampon Comiassakin toistakymmentä tonnia lokakuun lopussa kun vaihtuu ureamoottoreihin.

...ja sitten jos sinne putkiin jää ureaa, niin tulille laitto voep olla mielenkiintoista...toivottavasti on huoltoystävällisesti suunniteltu ja hinnoiteltu...
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: retku - 29.09.11 - klo:09:34
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...
Eikös nyt esitellä uudistettu N-sarja syksyn näyttelyissä?

***varmaan esitellään. mä näin kesällä semmosen uudella maskilla olevan ureaännän. ihan siistin näkönen peli oli.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 29.09.11 - klo:10:25
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: bouli - 29.09.11 - klo:12:16
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...

Ja hintakin sitten pompsahtaa, Sampon Comiassakin toistakymmentä tonnia lokakuun lopussa kun vaihtuu ureamoottoreihin.

...ja sitten jos sinne putkiin jää ureaa, niin tulille laitto voep olla mielenkiintoista...toivottavasti on huoltoystävällisesti suunniteltu ja hinnoiteltu...

Eiköhän se puimurissakin mene niin että uusi ohjelma moottoriin ja jätetään ureapytyt tyhjiksi..  ???
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: 3070 E - 29.09.11 - klo:15:54
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D

Valtralla on ollut pitkään just noin. Hyvin varusteltu vähän käytetty saatiin halvemmalla kuin uusi vastaava varustamaton.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: erik - 29.09.11 - klo:20:55
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D

Valtralla on ollut pitkään just noin. Hyvin varusteltu vähän käytetty saatiin halvemmalla kuin uusi vastaava varustamaton.

Me tehtiin viimisestä kolme kuukaut kauppaa ni johan alko olla hinta kohillas  ;D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 29.09.11 - klo:21:00
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D

Valtralla on ollut pitkään just noin. Hyvin varusteltu vähän käytetty saatiin halvemmalla kuin uusi vastaava varustamaton.

Me tehtiin viimisestä kolme kuukaut kauppaa ni johan alko olla hinta kohillas  ;D

 Juu, ja sit ne väittää että eka pyynti on kerralla tehty valmiiksi. Tosin Agrilla on nykyisin minun kohdalla just näin ollutkin. Kyllä siinä tinkimisessä saa mukavasti itelleen säästöä ja sitä kautta palkkaa!
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: SAS - 29.09.11 - klo:21:25
Suoran kaupan alennus on 17 % ,ottakaa se huomioon kun tarjootte vanhaa "ropsua" vaihdossa.Merkki kun merkki pätee.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: nuffieldmaster - 29.09.11 - klo:21:48
Sitä minä ihmettelen miksi nuista perusvarusteisista konetarjouksista vouhkataan, että varusteet maksaa päälle.

No voe ihme tokkiinsa, en ole ennen kuullutkaan, että extra varusteet ei maksaisi lisää?  

Joillekkin riittää tuo perusvarustelu, varsinkin jos sillä ajaa renki  ;D   Niinhän se menee metsäkonepuolellakin...

Ja kyllä pitäisin itsestään selvyytenä, että liikkeestä ulosajettu paljon varusteltu on halvempi mitä tehdastilattu kone perusvarustein. Käytetty mikä käytetty, ensimmäisen 2000 h aikana arvo tippuu hirveästi.

Kuulin tuossa erään toisen merkin omistajan haastelleen, että 3 v vanhasta koneestaan on arvo tippunut n. 50 € per käytetty tunti...  

Oma A tuntui ovh hintaiseen A:han nähden 5v ikäiseksi kalliilta pyyntihinnaltaan, mutta kun asiaa tarkasteli ottamalla uuden traktorin tarjoukseen esim. ilmastoinnin, kuormaimen, lisälohkot, ilmapenkin jne. niin hinnanero onkin jo aikamoinen.
Loppupeleissä 2005 vuosimallinen, 2000 h ajettu, varusteltu A85 oli hinnaltaan n. 55 % vastaavan uuden yhtävarustellun hinnasta.

Jos nykymeno jatkuu oletan, että arvo ei enää viiteen vuoteen puolene.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 29.09.11 - klo:21:57
Suoran kaupan alennus on 17 % ,ottakaa se huomioon kun tarjootte vanhaa "ropsua" vaihdossa.Merkki kun merkki pätee.

 Mistäs toi luku on peräisin? Lisävarusteissa on tietääkseni suuremman katteet, joista myyjälle tiliä tulee ja toisaalta varaa tinkiäkin. Kyllä suoralla rahalla reilusti yli 20 % alennusta saa...
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: kyntaja - 29.09.11 - klo:21:57
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D

Valtralla on ollut pitkään just noin. Hyvin varusteltu vähän käytetty saatiin halvemmalla kuin uusi vastaava varustamaton.

Me tehtiin viimisestä kolme kuukaut kauppaa ni johan alko olla hinta kohillas  ;D

 Juu, ja sit ne väittää että eka pyynti on kerralla tehty valmiiksi. Tosin Agrilla on nykyisin minun kohdalla just näin ollutkin. Kyllä siinä tinkimisessä saa mukavasti itelleen säästöä ja sitä kautta palkkaa!

Juu... toisille lyödään tinkivara heti kättelyssä... Kun on saanut sen maineen.

Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 29.09.11 - klo:22:00
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D

Valtralla on ollut pitkään just noin. Hyvin varusteltu vähän käytetty saatiin halvemmalla kuin uusi vastaava varustamaton.

Me tehtiin viimisestä kolme kuukaut kauppaa ni johan alko olla hinta kohillas  ;D

 Juu, ja sit ne väittää että eka pyynti on kerralla tehty valmiiksi. Tosin Agrilla on nykyisin minun kohdalla just näin ollutkin. Kyllä siinä tinkimisessä saa mukavasti itelleen säästöä ja sitä kautta palkkaa!

Juu... toisille lyödään tinkivara heti kättelyssä... Kun on saanut sen maineen.



 Paitsi Agrimarketissa...siellä lyödään kova välirahapyynti ja siitä ei sitten tingitä. No, eipä ole tarvinu Jonnuja ostaakaan vähään aikaan, pitäkööt tunkkinsa!  :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Calahan - 29.09.11 - klo:22:01
Noh..... Eiköhän se kone hankita tarpeitten ja kukkaron mukaa?

EDIT: Ei siis napinointia 8)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: 6350 - 30.09.11 - klo:06:26
Onhan se Velimatti ollu aina vähän ylihinnoiteltu ja alivarustettu, mutta toisaalta ei esim. turvemiehille työnnetä väkisin varusteita, mitä siellä suolla ei tarvi. Vaikka tuo 171 menee nevalle sellaisenaan, korjatkaa jos ihan hakoteillä?
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: vms1 - 30.09.11 - klo:06:59
Onhan se Velimatti ollu aina vähän ylihinnoiteltu ja alivarustettu, mutta toisaalta ei esim. turvemiehille työnnetä väkisin varusteita, mitä siellä suolla ei tarvi. Vaikka tuo 171 menee nevalle sellaisenaan, korjatkaa jos ihan hakoteillä?

tätä munkin piti sanoa että voi olla yllättävänkin paljon käyttäjiä joille tämä varustelu riittää. Toki saahan siihen hintaan lisää sen 20 jos lähtee varustelee konetta monipuoliseksi urakointiraktoriksi. Jos vaihdeaskia vaihtaa niin hinnan saa jo toiselle sadalle.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: jusu - 30.09.11 - klo:07:06
Onhan se Velimatti ollu aina vähän ylihinnoiteltu ja alivarustettu, mutta toisaalta ei esim. turvemiehille työnnetä väkisin varusteita, mitä siellä suolla ei tarvi. Vaikka tuo 171 menee nevalle sellaisenaan, korjatkaa jos ihan hakoteillä?

tätä munkin piti sanoa että voi olla yllättävänkin paljon käyttäjiä joille tämä varustelu riittää. Toki saahan siihen hintaan lisää sen 20 jos lähtee varustelee konetta monipuoliseksi urakointiraktoriksi. Jos vaihdeaskia vaihtaa niin hinnan saa jo toiselle sadalle.

periaatteeshan se piisaas kaikille muttaku pitää olla paree ku muilla :D
nevalla ne etujouset vain kerää kaiken mujun ja upottaessa ei niin hyvä ??? samoon sähköohjattu hydr on turha, nevakoneista se loppuu ennen aikojaan.. se nyt vain on sen verra kuluttavaa hommaa, joka ei oo ollu ei voi tietää.. toisaalta nevakoneet monesti parempikuntoisia ja huollettuja kuin esim maataloudesta tulleet vaihtorivis.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: kyntaja - 30.09.11 - klo:07:14
Onhan se Velimatti ollu aina vähän ylihinnoiteltu ja alivarustettu, mutta toisaalta ei esim. turvemiehille työnnetä väkisin varusteita, mitä siellä suolla ei tarvi. Vaikka tuo 171 menee nevalle sellaisenaan, korjatkaa jos ihan hakoteillä?

tätä munkin piti sanoa että voi olla yllättävänkin paljon käyttäjiä joille tämä varustelu riittää. Toki saahan siihen hintaan lisää sen 20 jos lähtee varustelee konetta monipuoliseksi urakointiraktoriksi. Jos vaihdeaskia vaihtaa niin hinnan saa jo toiselle sadalle.

periaatteeshan se piisaas kaikille muttaku pitää olla paree ku muilla :D
nevalla ne etujouset vain kerää kaiken mujun ja upottaessa ei niin hyvä ??? samoon sähköohjattu hydr on turha, nevakoneista se loppuu ennen aikojaan.. se nyt vain on sen verra kuluttavaa hommaa, joka ei oo ollu ei voi tietää.. toisaalta nevakoneet monesti parempikuntoisia ja huollettuja kuin esim maataloudesta tulleet vaihtorivis.

Mitä itse ollut nevalla, niin missä muussa hommassa konetta puhdistetaan niin usein. Mielestäni moottori tietyissä hommissa on vaan kovimmillaan oleva komponentti.Mut esim jyrsinnät ja kääntämiset kevyttä hommaa +150hp koneelle. Esim noukinvaunun veto huomattavasti kuluttavampaa hommaa. Otetaan pellolla kaikki teho irti PTO kautta ja sitten kiskotaan täyttä laukkaa tiellä ja rinteissä, montuista kautta risteyksistä puhumattakaan.Akselit kovilla,voimansiito ja jarrut.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Klapikauppias - 30.09.11 - klo:07:16
Mä en pystyny kesällä vaihtamaan vuodenvanhaan käytettyyn, kun tuo uudenkoneen alennus teki sen, että ois pitäny antaa siitä vuodenvanhasta sama väliä, kuin siitä, minkä maanantaina tehtaalta hain. Tuntui kyllä aika epäloogiselta, mutta myyjäkin naureskeli, että uusis on nyt vaan neuvotteluvaraa,  kun ihmettelin, että miks mun koneen hinta putoaa jos sunkin koneen hinta tippuu. ::)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: kyntaja - 30.09.11 - klo:07:19
onkohan tuo samanlainen tarjous ku jonnulla aikanaan, siihen lisätään vielä välttämättömät perusvarusteet ja renkaat ni hinta pompsahtaa +20ke.. :D

Valtralla on ollut pitkään just noin. Hyvin varusteltu vähän käytetty saatiin halvemmalla kuin uusi vastaava varustamaton.

Me tehtiin viimisestä kolme kuukaut kauppaa ni johan alko olla hinta kohillas  ;D

 Juu, ja sit ne väittää että eka pyynti on kerralla tehty valmiiksi. Tosin Agrilla on nykyisin minun kohdalla just näin ollutkin. Kyllä siinä tinkimisessä saa mukavasti itelleen säästöä ja sitä kautta palkkaa!

Juu... toisille lyödään tinkivara heti kättelyssä... Kun on saanut sen maineen.



 Paitsi Agrimarketissa...siellä lyödään kova välirahapyynti ja siitä ei sitten tingitä. No, eipä ole tarvinu Jonnuja ostaakaan vähään aikaan, pitäkööt tunkkinsa!  :D

Juu ihan niinkuin yleisesti heitin. Ps.Mitään 700€ kalliimpaa en ole Agrista ostanut
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: jusu - 30.09.11 - klo:07:37
Onhan se Velimatti ollu aina vähän ylihinnoiteltu ja alivarustettu, mutta toisaalta ei esim. turvemiehille työnnetä väkisin varusteita, mitä siellä suolla ei tarvi. Vaikka tuo 171 menee nevalle sellaisenaan, korjatkaa jos ihan hakoteillä?

tätä munkin piti sanoa että voi olla yllättävänkin paljon käyttäjiä joille tämä varustelu riittää. Toki saahan siihen hintaan lisää sen 20 jos lähtee varustelee konetta monipuoliseksi urakointiraktoriksi. Jos vaihdeaskia vaihtaa niin hinnan saa jo toiselle sadalle.

periaatteeshan se piisaas kaikille muttaku pitää olla paree ku muilla :D
nevalla ne etujouset vain kerää kaiken mujun ja upottaessa ei niin hyvä ??? samoon sähköohjattu hydr on turha, nevakoneista se loppuu ennen aikojaan.. se nyt vain on sen verra kuluttavaa hommaa, joka ei oo ollu ei voi tietää.. toisaalta nevakoneet monesti parempikuntoisia ja huollettuja kuin esim maataloudesta tulleet vaihtorivis.

Mitä itse ollut nevalla, niin missä muussa hommassa konetta puhdistetaan niin usein. Mielestäni moottori tietyissä hommissa on vaan kovimmillaan oleva komponentti.Mut esim jyrsinnät ja kääntämiset kevyttä hommaa +150hp koneelle. Esim noukinvaunun veto huomattavasti kuluttavampaa hommaa. Otetaan pellolla kaikki teho irti PTO kautta ja sitten kiskotaan täyttä laukkaa tiellä ja rinteissä, montuista kautta risteyksistä puhumattakaan.Akselit kovilla,voimansiito ja jarrut.

kääntelyä yli 150hp??? jaa no mä oon ollukki vain köyhis taloos töis ;) jyrsintä kovilla kantosilla kentilläkö ei kuluta voimansiirtoa? mitähän varte niitä pooritumppeja ja niveliä sitte kuluu? entäs sitte kärryttely tai mekaaninen? kuorma päälle ja aumaa kohti, akselit on siäki kovilla, kantoja on, voimansiirtoa rassaa aina ku vähäki ahistaa ja jarrujahan ei tarvita! no kuinka vain, ei tuu mun unihin enää ;)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: nuffieldmaster - 30.09.11 - klo:08:05
Nevakoneina tuntuu ainakin täälpäin olevan vielä 8400, 8550, 8950:t, harvemmin t-läisiä. Monista mittari yli 10 000 ja still going strong. Remonttiakin tekevät, milloin taka-akseliin, milloin nelivedon ulos-ottoon, milloin perään, milloin tumppiin mutta moottorit useimmissa avaamattomia.

Kääntäjää vetää yhdellä suolla muuten A92:nen.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: UCD - 30.09.11 - klo:08:38
No huh huh taas... Kyllähän se ny kumminkin on niin, että normi maataloustyössä traktori ei koville juurikaan joudu, jos tehon tarve on edes likipitäen täytetty. Sukutilan noukkarin/lietekärrin vetäjät ny lähinnä saa pikkasen ruosteen ja karstan poistoa sen ajan kun niillä täpistetään muutamaa kuormaa isun kanssa siilolle/pellolle.

Tää vaan osoittaa että sukutilatäppärillä ei ole mitään käsitystä koneiden mahdollisesta max käyttöasteesta ja työnteosta. Tunkionvahdinta onkii monen sukutilakoneen päätyö 24/7/365...  ;D

Urakkahommissa ja etenkin nevaoloissa sitten hiukan koneen kestävyyttäkin testataan.  8)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Henkka - 30.09.11 - klo:09:43
N141 on tullut 4000 € kalliimmaksi viime tarjouksesta.

Onkos tuos ännäskin jo kusivehkeet?

Ei ole mutta tulossa on mallipäivityksen yhteydessä valitettavasti...
Eikös nyt esitellä uudistettu N-sarja syksyn näyttelyissä?

***varmaan esitellään. mä näin kesällä semmosen uudella maskilla olevan ureaännän. ihan siistin näkönen peli oli.
Huhujen mukaan osassa uusissa N-sarjalaisissa ois 3-sylinteriset moottorit.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: vms1 - 30.09.11 - klo:11:06
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: icefarmer - 30.09.11 - klo:11:14
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: kyntaja - 30.09.11 - klo:14:16
Noooo 5v. vedettiin 55 mekkiä ja lisäksi pari vuotta toisella koneella viivotin, jyrsin pakettia....
Ja kerran katkes tumppi kun otti aisaan kiinni aumalta laskeutuessa.
Ps. täälläpäin soilla +150hp miel 200hp koneet ja harvemmin kääntäjän edessä omaa pikku pörpötintä.


Ja tänäkesänä tullut kelkottua 600ha rehua siiloihin.....yms...
Lietettä 12000-15000m3(muitten hommien ohella)
Omaan ajokkiin 2000h/v. Et jotain käsitys pohjaa tunkion valvomisesta
Nii ja talvet menee auratessa......

Edelleen väitän että noukkarin veto kuluttavinta
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: vms1 - 30.09.11 - klo:17:30
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: koivumaki - 30.09.11 - klo:18:37
Onkohan tää liian hyvä tarjous kun myyntipäällikkö siirtyy myymään risukouria ;)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: JoHaRa - 30.09.11 - klo:18:41
Jos ostaa tuon juhlavaltran niin onko traktorilla huristelu sen jälkeen yhtä juhlaa  ??? Jos on tällainen takuu, niin minä kyllä ostan.

Saa maksaa vajaat 30 tonnia, noin 90 heppaa, pinkki, ei mitään sähköpelleilyjä. S-postiosoite löytyy profiilista  8)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Greenpwr - 30.09.11 - klo:19:43
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.

 Jos turhan tarkkaan lukee pikkujontikan ohjekirjaa, niin siellä kielletään vanteen kehältä kiinni tuleva apupyörä, keskiökiinnitteinen sen olla pitää...
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: zetor8045 - 01.10.11 - klo:20:16
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.

 Jos turhan tarkkaan lukee pikkujontikan ohjekirjaa, niin siellä kielletään vanteen kehältä kiinni tuleva apupyörä, keskiökiinnitteinen sen olla pitää...
Ja etukuormainta käytettäessä ei saa ajaa kuin 8km/h  :D 
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 01.10.11 - klo:20:25
Mä olen joskus täysin ulkopuolisena miettinyt näitä suo ja muitakin hommia että olisko ratkaisuksi hieman pienemmät kärryt ja jyrsimet ym.

Sitä voi jokainen miettiä montako pienempää kuormaa ehtii tuoda sillävälin kun korjailee sen isomman kärryn aiheuttamia akselisto ym vaurioita. Lisäksi upotukset ym harvenisi. Lopuksi kun viellä miettii varaosien hintaa tulee siihen tulokseen että ehkä paras talous saavutetaan kun ei kauheasti rikota mitään.
Kyllä se on oikea ratkaisu että tehtaan miehet kuuntelis herkällä korvalla käyttäjiä mistä kohtaa kone porsii ja vahvistais paikat kuntoon.
Kyllähän nevalla tulee kovia vääntöjä akseleihin kun paripyörien kans aletaan uppoomaan ja monesti se suokone on varsinaisen nostokauden ulkopuolellakin kovalla käytöllä aurahommissa, tien teossa ynnä muussa kevyehkössä käytössä.
Pienemmät kärryt vaatii enempi kuskeja ja vetokoneita....
soon sama asia kun rehun teko, äkkiä kaikki jottei laatu kärsi ;D

mielenkiintoinen ajatusmaailma. Tuntuis vaan että aina saa niin ison kipon perään tai monta pyörää vierekkäin että joku hajoo. Tuskin siitä kuitenkaan palkkaa saa että toimii koetinkivenä että paljonko kestää. Pääasialliseen toimeenkuvaan kuuluu kuitenkin saada turvetta aumaan eikä hinailla koneita joissa on ylisuuria kuormia tai vaihtaa akseleita kun niitäkin on hajoteltu liian leveillä pyörästöilla. Mutta ehkä joku viihtyy paremmin pajalla vaihtamassa akseleita.

 Jos turhan tarkkaan lukee pikkujontikan ohjekirjaa, niin siellä kielletään vanteen kehältä kiinni tuleva apupyörä, keskiökiinnitteinen sen olla pitää...
Ja etukuormainta käytettäessä ei saa ajaa kuin 8km/h  :D 

 En mä o kyl ikinä etukuormaajan kanssa yli 6 km/h ajanut... ::)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: lehmänviljelijä - 01.10.11 - klo:20:25
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 01.10.11 - klo:20:28
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?

 Ei muutakuin nahkafagotti tankkiin ja lorottamaan ja kas: taas mennään!  ;D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: zetor8045 - 01.10.11 - klo:21:07
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?

 Ei muutakuin nahkafagotti tankkiin ja lorottamaan ja kas: taas mennään!  ;D
Jonnikka ei muuten tartte tuota kusta tankkiin  :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: bouli - 01.10.11 - klo:21:17
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?
Sampo Comiassa on myyjän mukaan toteutettu siten ettei anna moottorista täysiä tehoja ulos jos tankissa ei ole ureaa.
Esim. jostain risteyksestä saa ajettua pois, mutta maantie vaihteella ei jaksa liikkua..
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: zetor8045 - 01.10.11 - klo:21:18
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?
Sampo Comiassa on myyjän mukaan toteutettu siten ettei anna moottorista täysiä tehoja ulos jos tankissa ei ole ureaa.
Esim. jostain risteyksestä saa ajettua pois, mutta maantie vaihteella ei jaksa liikkua..
Ompas comiaa  :o
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: piki1 - 01.10.11 - klo:21:20
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?
Sampo Comiassa on myyjän mukaan toteutettu siten ettei anna moottorista täysiä tehoja ulos jos tankissa ei ole ureaa.
Esim. jostain risteyksestä saa ajettua pois, mutta maantie vaihteella ei jaksa liikkua..
ei ne niin paljoa pudota tehoa ,vaan n30%
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: bouli - 01.10.11 - klo:21:28
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?
Sampo Comiassa on myyjän mukaan toteutettu siten ettei anna moottorista täysiä tehoja ulos jos tankissa ei ole ureaa.
Esim. jostain risteyksestä saa ajettua pois, mutta maantie vaihteella ei jaksa liikkua..
ei ne niin paljoa pudota tehoa ,vaan n30%
OK.
Noihin konemyyjien juttuihin kannattaa kyllä aina suhtautua hieman varauksella..  ::)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: piki1 - 01.10.11 - klo:22:03
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?
egr on vihonviimeinen dieselissä.

 Ei muutakuin nahkafagotti tankkiin ja lorottamaan ja kas: taas mennään!  ;D
Jonnikka ei muuten tartte tuota kusta tankkiin  :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: zetor8045 - 01.10.11 - klo:22:16
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?
egr on vihonviimeinen dieselissä.

 Ei muutakuin nahkafagotti tankkiin ja lorottamaan ja kas: taas mennään!  ;D
Jonnikka ei muuten tartte tuota kusta tankkiin  :D
No se on totta mutta toi adblue tulee olemaan vielä iso bisnes ja hinta ei varmaan tule laskemaan...  :P
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 01.10.11 - klo:23:51
Jonnu käyttää pakokaasun takaisin kierrätystä, joka nostaa kulutusta ihan v..ti ja ihanan halpaa moottoripöötä ;)

No sehän on helppo ohittaa ohjelmoinnilla..
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: +250 - 02.10.11 - klo:08:00
Jonnu käyttää pakokaasun takaisin kierrätystä, joka nostaa kulutusta ihan v..ti ja ihanan halpaa moottoripöötä ;)

No sehän on helppo ohittaa ohjelmoinnilla..
Niinpä muuten on helppo ohittaa 8)

Parivuotta vanhan sampon susidiisselin kulutus pieneni 10-15% kun ohjelma muutettiin koneelle hyväksi,eikä päästömääräysten mukaan säädetyksi.
Vanhoja koneita yritetty laittaa sääntöjen mukaisiksi :'(
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Peurajussi - 02.10.11 - klo:08:13
Siis onko noi adblue ja egr ikäänkuin vaihtoehtoisia ratkaisuja tällä hetkellä?
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: erik - 02.10.11 - klo:09:04
Egr on kyllä niin paska keksintö kun olla ja voi
kierrättää sitä paskaa takasin koneeseen ja autoista varsinkin voi laskea ahtimelta heti kättelyssä 100tkm elinaikaa pois

Mites muuten kun toi adblue jäätyy -11 asteessa??
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 02.10.11 - klo:09:10
Siis onko noi adblue ja egr ikäänkuin vaihtoehtoisia ratkaisuja tällä hetkellä?
Juu, mutta ei samassa koneessa.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: icefarmer - 02.10.11 - klo:11:27
Siis onko noi adblue ja egr ikäänkuin vaihtoehtoisia ratkaisuja tällä hetkellä?
Juu, mutta ei samassa koneessa.
Onhan nuo ollu kuorma-autopuolella arkipäivää jo ajat sitte ja maailma oo kaatunu, eikä oo kuulemma kulutukset kasvanu ja moottorin ominaisuudet heikentyny ja pakkasillaki näyttävät ajavan...

Volvon kuorma-auton  omistaja kertoili että kun moottorissa on tuo urearuisku niin käytännössä tarkoittaa että itse moottori voi olla euro 2 tason päästöt tuottava mutta tuolla urealla ne putsataan tämän päivän normit täyttäväksi, olisko se sitten euro 5 tai 6 ???
Mutta käytännössä siis moottori pystyttäisiin tekemään hyväksi käyttöominaisuuksiltaan suuremmin päästöistä välittämättä, toksit, noksit ja muut pöpöt tapetaan sitte tuolla ureapöntössä, näin hän kertoili...
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: ujiyf171 - 02.10.11 - klo:11:32
Valmistajilla ollut täjän nyt alkamassa olevaan päästömääräykseen 2 vaihtoehtoa. Koneelle juotetaan kusta (urea/adblue) tai sitten sille syötetään omaa paskaansa (egr). Jontikka valtamerkeistä ainoa joka käyttää jälkimmäistä.

Ureavehkeillä saa polttoainekulutuksen paaaaljon paremmaksi. Moottorin voi optimoida polttoainekulutuksen kannalta hyväksi, koska tehokas jälkikäsittelylaitteisto putsaa päästöt urean avulla. Vaikka ureaa menee muutama %, niin silti kokonaistaloudellisuus on selvästi parempi.

Jäätyyhän se urea, mutta se ei menoa estä. Kylmänä ureaa ei ruiskuteta, joten ureasäiliössä ja letkuissa oleva lämmitys sulattelee urean rauhassa ja sitten kun moottori on lämmennyt, niin urea on sulanut ja sitä voi ruiskuttaa. Ei siis aiheuta muuta ongelmaa kuin sen, että ureapönttö pitää säilyttää lämpimämmässä kuin -10. Muuten sitä on paha saada kaadettua pöntöstä traktorin ureatankkiin...

Moottorimiehet ovat sitä mieltä, että muutaman vuoden päästä kaikissa on ureavehkeet, koska se tuo ylivoimaisia etuja kulutukseen. Ja ilmeisesti seuraavat päästöportaat, vissiin kolmen neljän vuoden päästä, ovat niin tiukat, että mikään muu tekniikka ei auta.

EGR miesten ei tarvitse välittää ureasta, mutta muita ongelmia lienee riittävästi. Takaisinkierrätys "sotkii" moottorin, öljyt jne. Jos joillain on autossa sellainen, niin suosittelen kurkkaamaan egr venttiiliin. Aika surullinen näky jo vuoden ajon jälkeen.  

Että miten tämän nyt ottaa. Molemmille näkemyksille lienee puolesta ja vastaan. Urean kanssa läträäminen on lisävaiva, mutta vastaavasti polttoainetta säästyy. EGR on näennäisen vaivaton, mutta polttoainetalous ei ole niin hyvä ja pitkässä juoksussa tulee ongelmia.

Ja molemmat saa varmaan jollain ohjelmalla pois päältä, joten siitä ei varmaan eroa synny.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Terminator - 02.10.11 - klo:15:01
Tää traktorien ja muiden koneiden päästöjen jahtaaminen on vähän hullun hommaa. Traktorin moottorista saadaan ilman päästömääräyksiä n.20-30% enemmän tehoa irti. No mihin nämä päästömääräykset oikeasti johtaa? Siihen että kun isäntä tarviisi 100hv traktorin, niin se joutuukin käytännössä ostamaan 150hv ja löpöä palaa taas turhaan, no mutta maailma pelastuu!Ehkä? ??? ???
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 02.10.11 - klo:22:13
 Mitäs jos sitä ureaa läiskähtää vaatteille vaikkapa tankatessa? Ennen haisit Esson baariin mennessä löpölle, nyt kuselle?
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Fuller - 02.10.11 - klo:22:35
MB Actross 2544 on oikea ureamaailman murheenkryyni. Ureaa pitäisi mennä 5% sekaan, menee mitenkä sattuu ja ureapumppu jatkuvasti hajalla >:( Ajokilometrejä tuolla takana karvan alle 300 tkm :o
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: koivumaki - 02.10.11 - klo:22:46
Osaakos joku sanoa, että pelaako nämä urea koneet vaikkei ole adbluuta tankissa? Ihan sitä vaan meinaan, että pääsekö vehkeellä ajamaan kotio vaikka urea olis loppu? Mutta ilmeisestihän urea pöntön koko on suhteutettu polttoaineen kulutukseen kaikenlaisissa töissä. Vai voiko aine loppua kovassa vedätyksessä ennen polttoainetta?

-Viljakuskin selvityksen mukaan ainakin MB kulkee Ad-Bluen loputtua normaalisti ensimmäiseen sammutukseen saakka.Siitä eteenpäin starttin jälkeen vajaateholla.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Fuller - 02.10.11 - klo:22:59
Nimenomaan vajaateholla ja ureapumputin ei tahdo kestää kunnolla kahta kuukautta. Sit ku Actross 2544 on vajaateholla polttaa naftaa ajotyylistä riippumatta 56l/100km :o *****mainen värkki kaiken kaikkiaan ja niin tanan rumakäyntinen moottori vielä  ::)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: koivumaki - 02.10.11 - klo:23:02
Nimenomaan vajaateholla ja ureapumputin ei tahdo kestää kunnolla kahta kuukautta. Sit ku Actross 2544 on vajaateholla polttaa naftaa ajotyylistä riippumatta 56l/100km :o *****mainen värkki kaiken kaikkiaan ja niin tanan rumakäyntinen moottori vielä  ::)

--enpä tuon MBn tyyppiä nyt muista,ensimmäisiä ABlue koneita...omistajakuljettaja on siihen hyvin tyytyväinen,eikä murheita ole ollut
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Fuller - 02.10.11 - klo:23:07
Omaahan kaikki kehuu,mutta mikään talousihme MB ei todella ole :o
Murheet viljakuski kohtaa kun alkaa Telligent tai Powersift *****ilemaan,ainakin korjaamon kassalla ilme muuttuu lopulta ::)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: ujiyf171 - 02.10.11 - klo:23:13
Onhan se varmaa, että uusi tekniikka tuo uusia murheitakin. Ehkä tuo paikallisen huoltoaseman kahvipöytään värikkäämpää keskustelua, kun EGR miehillä on ihan erilaiset ongelmat kuin urearuikuilla. Voi sitten vertailla...

Onneksi tosiaan pahin pioneerityö on tehty kuorma-autoissa. Eiköhän ne ikävimmät lastentaudit ole jo takanapäin. Käsittääkseni komponentit on traktoreissa pitkälti samoja, tai ainakin samojen valmistajien, kuin mitä kuormureissa.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: icefarmer - 02.10.11 - klo:23:40
Onhan se varmaa, että uusi tekniikka tuo uusia murheitakin. Ehkä tuo paikallisen huoltoaseman kahvipöytään värikkäämpää keskustelua, kun EGR miehillä on ihan erilaiset ongelmat kuin urearuikuilla. Voi sitten vertailla...

Onneksi tosiaan pahin pioneerityö on tehty kuorma-autoissa. Eiköhän ne ikävimmät lastentaudit ole jo takanapäin. Käsittääkseni komponentit on traktoreissa pitkälti samoja, tai ainakin samojen valmistajien, kuin mitä kuormureissa.
onhan noita egr:iä ollut henkilöautoissa jo iät ajat ja ei kait niistä nyt suurta harmia ole ollut, ongelmien luulisin alkavan siinä vaiheessa kun moottori alkaa muutoinki olemaan jotain perusremppaa vaillla, öljyä kuluu ja suuttimet huonot.
egr:llä varustettu auto kait lämpiää nopeammin kuin ilman sitä?
ja tietty on vahingollista se hempeily kaasua polkiessa, väliin lähtö renkaat savuten ja tappiin asti vaihteet niin tokenee ;D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 03.10.11 - klo:00:18
EGR tappaa turbon alta aikayksikön, varsinkin ne säätyvät..
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: rene-rane - 03.10.11 - klo:01:34
EGR tappaa turbon alta aikayksikön, varsinkin ne säätyvät..

nojoo, autoissa se lähinnä karstoittaa imusarjaa ja saattaa takerrella pakkasella vaikeuttaen käynnistystä, itsellä ei ole ongelmia ollut mutta naapurin taksikuski kehui että kun jäätyi tuo egr niin meni koko paska (Vw Crafter) Vikatilaan eikä kulkenut kuin 60km/h ennenkuin oli yön lämpimässä hallissa sulamassa ja sitten vikakoodin nollaus  :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: piki1 - 03.10.11 - klo:07:53
Onhan se varmaa, että uusi tekniikka tuo uusia murheitakin. Ehkä tuo paikallisen huoltoaseman kahvipöytään värikkäämpää keskustelua, kun EGR miehillä on ihan erilaiset ongelmat kuin urearuikuilla. Voi sitten vertailla...

Onneksi tosiaan pahin pioneerityö on tehty kuorma-autoissa. Eiköhän ne ikävimmät lastentaudit ole jo takanapäin. Käsittääkseni komponentit on traktoreissa pitkälti samoja, tai ainakin samojen valmistajien, kuin mitä kuormureissa.
onhan noita egr:iä ollut henkilöautoissa jo iät ajat ja ei kait niistä nyt suurta harmia ole ollut, ongelmien luulisin alkavan siinä vaiheessa kun moottori alkaa muutoinki olemaan jotain perusremppaa vaillla, öljyä kuluu ja suuttimet huonot.
egr:llä varustettu auto kait lämpiää nopeammin kuin ilman sitä?
ja tietty on vahingollista se hempeily kaasua polkiessa, väliin lähtö renkaat savuten ja tappiin asti vaihteet niin tokenee ;D
on ollu henkilöautoissa ja myös todella paljon ongelmia merkistä riippumatta.lueppa autofoorumeita esim mb opel ym.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: erik - 03.10.11 - klo:08:51
Joo henkilöautoissa egr tappaa turbon todella nopeasti! nimimerkillä kokemusta on
Muuttuvasiipisistä turboista tulee juuttuvasiipisiä ja sen takia kone heittää itsensä vikatilaan kun hetkellisesti ahdot nousee todella korkeiksi

Ainaskin volkkareihin on saatavissa ihan valmiita laippoja egr:n tulppaamiseen.
Alaväännöt nousee oikieen huomattavasti ja kulutus laskee.
Eikä silti mitään ongelmia päästöjen kanssa katsastukses!
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: zetor8045 - 03.10.11 - klo:17:04
Joo henkilöautoissa egr tappaa turbon todella nopeasti! nimimerkillä kokemusta on
Muuttuvasiipisistä turboista tulee juuttuvasiipisiä ja sen takia kone heittää itsensä vikatilaan kun hetkellisesti ahdot nousee todella korkeiksi

Ainaskin volkkareihin on saatavissa ihan valmiita laippoja egr:n tulppaamiseen.
Alaväännöt nousee oikieen huomattavasti ja kulutus laskee.
Eikä silti mitään ongelmia päästöjen kanssa katsastukses!
Ja volkkarissahan EGR on helppo pudottaa pois...  :D Itse tein laipan samalla kun vaihdoin turbon isompaan mutta eipä ollut imusarjassakaan kuin ihan pikkuisen möhnää reunoilla (240tkm ajettu) mutta autoissa suuri osa möhnästä tulee EGR:n ja huohottimen yhdistelmästä eli pakokaasua ja öljyä  :P  Ja muutenkin vammanen tuo autojen huohotin kun se on heti ilmansuodattimen jälkeen ja kylmä ilma sitten jäädyttää sen ja öljyt tulee niin äkkiä ulos ettei edes öljynpainevalot ehdi vilkahtamaan  ???   
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: klapikasa - 03.10.11 - klo:18:15
No firman volvo äff ämmä 400 (huom järjestys) jotain 3v vanha ei ollut huollossa urean takia. Silloin kun se on loppu tankataan. Urea tankkaus  pisteet yleistyvät pikku hiljaa. Enkä ole kuullu muutenkaan rekka kuski kavereilta joka ajavat kakilla k-autojen valtamerkeillä yhtään valitusta ureasta. Meidän volvo seisoo useimiten ulkosalla ja käy joskus lämpimässä sulaamassa. Olen luenut että se on oltava pudasta, siksi me tankataan vain mittarista, eikä mistään käytettyjä 20l öljy kannuissa joka on ensin kuljetettu pöötä.  Eniten urea valitusta taitaa löytyä tästä palstasta ??? ???

Editti: ei ollu mf mollaus triidi tää
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: bouli - 03.10.11 - klo:20:32
Mitäs jos sitä ureaa läiskähtää vaatteille vaikkapa tankatessa? Ennen haisit Esson baariin mennessä löpölle, nyt kuselle?
Tää ei kyllä toimi nykymaailmassa mutta isäukon ikäpolvi pani tanssireissussa housun taskuun bensaisen trasselin, teki paremmin vaikutuksen kun heti huomasi että ollaan autolla liikenteessä.
Nyt tuo olisi paljon helpompaa, ei tarvittis kun vähän lorottaa kintuille..
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 03.10.11 - klo:20:40
Mitäs jos sitä ureaa läiskähtää vaatteille vaikkapa tankatessa? Ennen haisit Esson baariin mennessä löpölle, nyt kuselle?
Tää ei kyllä toimi nykymaailmassa mutta isäukon ikäpolvi pani tanssireissussa housun taskuun bensaisen trasselin, teki paremmin vaikutuksen kun heti huomasi että ollaan autolla liikenteessä.
Nyt tuo olisi paljon helpompaa, ei tarvittis kun vähän lorottaa kintuille..
Mimmit hiffais heti et kundil on uusi iso kusi-käyttöinen Valmetti, jonka repsikan paikal fleda heiluis kun lämmin suvituuli hivelis kattofönarin luukusta ja pipari kastuis , jonka jälkeen pelto-pelle sais kerrankin pesää?
   Mikä tässä fiktiivisessä tarinassa ei pidä paikkaansa?  ::)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: JoHaRa - 03.10.11 - klo:20:47
Tossa kylillä tapasin yhden traktoriurakoitsijan ja hänestä nousi voimakas virtsan tuoksu  ??? Mutta ei kai tuollainen ureatraktori haise pissalta, haju lieni sellaista normaalia pesemättömyyttä tai orastavaa prostataa  ???
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 04.10.11 - klo:11:03
Valmistajilla ollut täjän nyt alkamassa olevaan päästömääräykseen 2 vaihtoehtoa. Koneelle juotetaan kusta (urea/adblue) tai sitten sille syötetään omaa paskaansa (egr). Jontikka valtamerkeistä ainoa joka käyttää jälkimmäistä.

Ureavehkeillä saa polttoainekulutuksen paaaaljon paremmaksi. Moottorin voi optimoida polttoainekulutuksen kannalta hyväksi, koska tehokas jälkikäsittelylaitteisto putsaa päästöt urean avulla. Vaikka ureaa menee muutama %, niin silti kokonaistaloudellisuus on selvästi parempi.

Jäätyyhän se urea, mutta se ei menoa estä. Kylmänä ureaa ei ruiskuteta, joten ureasäiliössä ja letkuissa oleva lämmitys sulattelee urean rauhassa ja sitten kun moottori on lämmennyt, niin urea on sulanut ja sitä voi ruiskuttaa. Ei siis aiheuta muuta ongelmaa kuin sen, että ureapönttö pitää säilyttää lämpimämmässä kuin -10. Muuten sitä on paha saada kaadettua pöntöstä traktorin ureatankkiin...

Moottorimiehet ovat sitä mieltä, että muutaman vuoden päästä kaikissa on ureavehkeet, koska se tuo ylivoimaisia etuja kulutukseen. Ja ilmeisesti seuraavat päästöportaat, vissiin kolmen neljän vuoden päästä, ovat niin tiukat, että mikään muu tekniikka ei auta.

EGR miesten ei tarvitse välittää ureasta, mutta muita ongelmia lienee riittävästi. Takaisinkierrätys "sotkii" moottorin, öljyt jne. Jos joillain on autossa sellainen, niin suosittelen kurkkaamaan egr venttiiliin. Aika surullinen näky jo vuoden ajon jälkeen.  

Että miten tämän nyt ottaa. Molemmille näkemyksille lienee puolesta ja vastaan. Urean kanssa läträäminen on lisävaiva, mutta vastaavasti polttoainetta säästyy. EGR on näennäisen vaivaton, mutta polttoainetalous ei ole niin hyvä ja pitkässä juoksussa tulee ongelmia.

Ja molemmat saa varmaan jollain ohjelmalla pois päältä, joten siitä ei varmaan eroa synny.
Tuttu sorarahtari kehu kans, että alaväännöt parani huimasti ureakoneen myötä..
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: bobbari - 04.10.11 - klo:12:13
EGR tappaa turbon alta aikayksikön, varsinkin ne säätyvät..
Traktorissa jossa on egr  käytössä ;D, ja ajellaan nurkissa jotain kuormaushommia ja mopottelua,niin
sitä anturia voi joutua vaihtelemaan ihan parinsadan tunnin välein...  :( :(

Mutta kun koneella tehdään oikein töitä kunnolla moottori lämpimänä, niin sitten pelaa paremmin. :)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: ravenlord - 04.10.11 - klo:18:14
Mitäs jos sitä ureaa läiskähtää vaatteille vaikkapa tankatessa? Ennen haisit Esson baariin mennessä löpölle, nyt kuselle?
Tää ei kyllä toimi nykymaailmassa mutta isäukon ikäpolvi pani tanssireissussa housun taskuun bensaisen trasselin, teki paremmin vaikutuksen kun heti huomasi että ollaan autolla liikenteessä.
Nyt tuo olisi paljon helpompaa, ei tarvittis kun vähän lorottaa kintuille..
Mimmit hiffais heti et kundil on uusi iso kusi-käyttöinen Valmetti, jonka repsikan paikal fleda heiluis kun lämmin suvituuli hivelis kattofönarin luukusta ja pipari kastuis , jonka jälkeen pelto-pelle sais kerrankin pesää?
   Mikä tässä fiktiivisessä tarinassa ei pidä paikkaansa?  ::)

"sais kerrankin pesää?" tämä kohta, syystä että aisa ei toimi...
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: hvinnamo - 04.10.11 - klo:18:53
Mitäs jos sitä ureaa läiskähtää vaatteille vaikkapa tankatessa? Ennen haisit Esson baariin mennessä löpölle, nyt kuselle?
Tää ei kyllä toimi nykymaailmassa mutta isäukon ikäpolvi pani tanssireissussa housun taskuun bensaisen trasselin, teki paremmin vaikutuksen kun heti huomasi että ollaan autolla liikenteessä.
Nyt tuo olisi paljon helpompaa, ei tarvittis kun vähän lorottaa kintuille..
Mimmit hiffais heti et kundil on uusi iso kusi-käyttöinen Valmetti, jonka repsikan paikal fleda heiluis kun lämmin suvituuli hivelis kattofönarin luukusta ja pipari kastuis , jonka jälkeen pelto-pelle sais kerrankin pesää?
   Mikä tässä fiktiivisessä tarinassa ei pidä paikkaansa?  ::)

"sais kerrankin pesää?" tämä kohta, syystä että aisa ei toimi...

 Ei se ihan toi ollu jota meinasin, mutta pidän tyylistäsi ajatella!  :D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: ravenlord - 05.10.11 - klo:10:45
Mitäs jos sitä ureaa läiskähtää vaatteille vaikkapa tankatessa? Ennen haisit Esson baariin mennessä löpölle, nyt kuselle?
Tää ei kyllä toimi nykymaailmassa mutta isäukon ikäpolvi pani tanssireissussa housun taskuun bensaisen trasselin, teki paremmin vaikutuksen kun heti huomasi että ollaan autolla liikenteessä.
Nyt tuo olisi paljon helpompaa, ei tarvittis kun vähän lorottaa kintuille..
Mimmit hiffais heti et kundil on uusi iso kusi-käyttöinen Valmetti, jonka repsikan paikal fleda heiluis kun lämmin suvituuli hivelis kattofönarin luukusta ja pipari kastuis , jonka jälkeen pelto-pelle sais kerrankin pesää?
   Mikä tässä fiktiivisessä tarinassa ei pidä paikkaansa?  ::)

"sais kerrankin pesää?" tämä kohta, syystä että aisa ei toimi...

 Ei se ihan toi ollu jota meinasin, mutta pidän tyylistäsi ajatella!  :D

Lähdin siitä ajatuksesta että hameväkeä kiinnostaa varakas seura, ja kysyttiin etä mikä ei pidä tarinassa paikkaansa, niin pidän tuota todennäköisimpänä vaihtoehtona.
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Klapikauppias - 05.10.11 - klo:11:30
Mitäs jos sitä ureaa läiskähtää vaatteille vaikkapa tankatessa? Ennen haisit Esson baariin mennessä löpölle, nyt kuselle?
Tää ei kyllä toimi nykymaailmassa mutta isäukon ikäpolvi pani tanssireissussa housun taskuun bensaisen trasselin, teki paremmin vaikutuksen kun heti huomasi että ollaan autolla liikenteessä.
Nyt tuo olisi paljon helpompaa, ei tarvittis kun vähän lorottaa kintuille..
Mimmit hiffais heti et kundil on uusi iso kusi-käyttöinen Valmetti, jonka repsikan paikal fleda heiluis kun lämmin suvituuli hivelis kattofönarin luukusta ja pipari kastuis , jonka jälkeen pelto-pelle sais kerrankin pesää?
   Mikä tässä fiktiivisessä tarinassa ei pidä paikkaansa?  ::)

"sais kerrankin pesää?" tämä kohta, syystä että aisa ei toimi...

 Ei se ihan toi ollu jota meinasin, mutta pidän tyylistäsi ajatella!  :D

Lähdin siitä ajatuksesta että hameväkeä kiinnostaa varakas seura, ja kysyttiin etä mikä ei pidä tarinassa paikkaansa, niin pidän tuota todennäköisimpänä vaihtoehtona.

Kun et vaan höpise siitä kusesta mitään, niin ei se ekakerta oo, että piparia saa, vaikka traktorilla ollaankin matkas ::)
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 05.10.11 - klo:21:34
No huh huh taas... Kyllähän se ny kumminkin on niin, että normi maataloustyössä traktori ei koville juurikaan joudu, jos tehon tarve on edes likipitäen täytetty. Sukutilan noukkarin/lietekärrin vetäjät ny lähinnä saa pikkasen ruosteen ja karstan poistoa sen ajan kun niillä täpistetään muutamaa kuormaa isun kanssa siilolle/pellolle.

Tää vaan osoittaa että sukutilatäppärillä ei ole mitään käsitystä koneiden mahdollisesta max käyttöasteesta ja työnteosta. Tunkionvahdinta onkii monen sukutilakoneen päätyö 24/7/365...  ;D

Urakkahommissa ja etenkin nevaoloissa sitten hiukan koneen kestävyyttäkin testataan.  8)


Siinä taas Agronetin oma nevasonni vauhdissa.  ;D ;D Luulis sitä suvuun ainualla noomilla olevan parempaaki tekemistä kuin pohtia fossiilisten polttoaineiden tuottamisen aikaansaamaa valameetin kurmootusta. Vai olikos se nurmootusta.  ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: UCD - 05.10.11 - klo:22:01
Koittakaa nurmoolaaset vaan pysyä tiellä...  neva alkaa mkaipuullakin heti tien reunasta.
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Menneisyydenkaipuu - 07.10.11 - klo:13:27
Koittakaa nurmoolaaset vaan pysyä tiellä...  neva alkaa mkaipuullakin heti tien reunasta.
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D


Paremmin siis asiat kuin UCD:lla, jolla taivas alkaa takapihalta ja helvetti keittiön ovelta.  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Valtran juhlatarjous
Kirjoitti: Pro - 07.10.11 - klo:18:36
http://www.myvaltra.com/fi/posts/3766-what%C2%B4s-that-new-valtra

Alkujännitykseen uutta nännää, koneagriassa virallisesti sitten. Onkai noita jo ajussa ollu kesän mittaan, Keski-Suomessa esim. yks nännä pientareen niittohommissa.  :P