Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Peurajussi - 28.06.11 - klo:22:03
-
Miksi useimpien traktorien suunnanvaihto on niin typerä? Nollasta asetettuun nopeuteen tietyssä ajassa, riippumatta kuormituksesta tai muista tekijöistä. Nyt siis puhe vähän vanhemmista koneista. Vähänkään tiukemmassa paikassa saa aina olla jalka kytkimellä, joko sen takia että kumit ruopii pellon rikki tai vastaavasti liikkeellelähtö on liian raskasta. Henkilöautoissa on vaikka minkäsortin luistonestoa, koneilla saa raapia nurmen niin mustaksi kuin haluaa. ???
Toinen ominaisuus, minkä huomaa etenkin paalatessa: parhaan väännätyksen aikana (juuri ennen sidontaa) kun nappaa suunnanvaihtimen vapaalle, paine karkaa kerralla eli pysähtyminen tapahtuu todella töksähtäen.
Nimim. muutama tunti taas töksyttelyä takana. Saa arvata vanteiden värin. ::)
-
Miksi useimpien traktorien suunnanvaihto on niin typerä? Nollasta asetettuun nopeuteen tietyssä ajassa, riippumatta kuormituksesta tai muista tekijöistä. Nyt siis puhe vähän vanhemmista koneista. Vähänkään tiukemmassa paikassa saa aina olla jalka kytkimellä, joko sen takia että kumit ruopii pellon rikki tai vastaavasti liikkeellelähtö on liian raskasta. Henkilöautoissa on vaikka minkäsortin luistonestoa, koneilla saa raapia nurmen niin mustaksi kuin haluaa. ???
Toinen ominaisuus, minkä huomaa etenkin paalatessa: parhaan väännätyksen aikana (juuri ennen sidontaa) kun nappaa suunnanvaihtimen vapaalle, paine karkaa kerralla eli pysähtyminen tapahtuu todella töksähtäen.
Nimim. muutama tunti taas töksyttelyä takana. Saa arvata vanteiden värin. ::)
ehkä se luistonesto vaatis pyöräkohtaset jarrut ja pyörimisen tunnistimet kun tuo tehon pudottaminen moottorista ei ole aina mahdollista, jollain vedon pakalla luistoa kontrolloimalla taas nopeus pitää olla sitä luokkaa että tyyriiks tulee osat. mutta mahdollistahan tuo on jos hinta ei este.
-
Nelivedon luistonesto vaatii tutkan, joka TM:ään taisi aikanaan maksaa jotain 1500. Tosin se ei vielä osaa kuin nostella auroja ylös kun asetettu luistoprosentti ylittyy. Sähköisten pumppujen aikakaudella tehon säätäminen tietokoneella on todella suoraviivaista. Oman n. 10v auton ESP:n luistonesto osaa tosi nätisti säätää tehoa niin että liukkaalla pitää luiston noin 15 prosentissa.
-
Dyna-4 ja saat säätää suunnanvaihdon herkkyden sormenpäillä ;) Tosihan kuitenkin on , että mitä enemmän luistaa niin sitä enemmän kuluu... Mutta ei sillä tartte kytkinpolkimella lähteä koskaan tai se toimii ihan samoin kuin käsi kytkin eli suunanvaihto vipu ;D Joskus kyllä huomaa että sekin tormaa , mutta sen tormauksen saa pois kun vetää kerran pakille saakka eikä aina lähde vaan eteen , kuten paalatessa saattaa olla :D
-
6480 massikassa on paras suunnanvaihto.
Tietokone tunnistaa aina optimin suunnanvaihdon pehmeyden.
;D
-
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.
-
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.
Vaikken mikään Valtra fani olekkaan täytyy myöntää että Suolahden suunnanvaihdin ei ole ollenkaan huono. Varsinkin pidän siitä itse kepistä ja lovista, ei mikään NAKS NAKS NAKS - tyyppinen niin kuin useimmissa muissa merkeissä.
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?
-
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?
***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.
-
Hitekki paras ja hyvä käsijarru systeemi .
-
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?
***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.
Oikealla tai vasemmalla, ylivoimainen vapaus valita kummalla vaihtaa, lirpukalla vai Joystickillä 8)
-
ventin ja dynä veeteen suunanvaihto ok. liian hidas vain.
minkälainen on dynä-veeteen käsijarru toiminto??
jontikan lärpäkkeestä en tykkää,naksahtelu jotenkin outo piirre.
paras on valtrassa. nopeasti pito pakalle ja silti pehmeä liikkeelle lähtö. vipu ehottomasti paras käsijarruineen.
-
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?
***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.
Koeajollahan se selviää traktorin todellinen luonne. Ihan sama kun ajaa koneliikkeen pihalla kierroksen tai esimerkiksi ajais 2000h vuodessa, yhtä lailla voi alkaa konetta arvostelemaan!
Itse en arvostele koneita, joilla en ole oikeasti tehnyt töitä. Taitaa toiset sit olla paljon fiksumpia ja nopeampia oppimaan kun voi lähes nollakokemuksella haukkua jonkin koneen aivan paskaksi.
-
ventin ja dynä veeteen suunanvaihto ok. liian hidas vain.
minkälainen on dynä-veeteen käsijarru toiminto??
jontikan lärpäkkeestä en tykkää,naksahtelu jotenkin outo piirre.
paras on valtrassa. nopeasti pito pakalle ja silti pehmeä liikkeelle lähtö. vipu ehottomasti paras käsijarruineen.
Dynassahan sen suunnanvaihdon ripeyden saa säätää ihan haluamalaisekseen. Händärihän siin on paska ku se on ihan erikseen kahvalla, ei siis suunnanvaihtimessa ollenkaan
-
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.
Ei ole, ei.
Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä.
-
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.
Ei ole, ei.
Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä.
Ainoo vaan että yli 10km/h vauhdissa jos vaihtaa suuntaa niin se lyö vapaalle :P Muuten joo ihan mukava mutta vipu on malliltaan huono itse olen tykästynyt deutsin ja jonnikan suunnanvaihtimeen... Deutsissa se ei ihan näteimmin toimi mutta sitten kun sitä oppii käyttämään niin meininki on ihan let's go ;D Ja tuo jonnikan naksahtelu ei oo koskaan häirinnyt mutta vanhassa 6200 jonnikassa suunnanvaihdin on kyllä ollut tähän asti parhain.. Ja tuo dyna-veetin suunnanvaihto toimii joo ihan hienosti mutta sen vivun kanssa en päässyt sinuiksi kun ajelin semmosella keväällä muutamia päiviä... Mutta mielipiteitä on yhtä paljon kuin persreikiäkin ;)
-
Mut kyllä ehkä Ventin systeemi kuitenkin taitaa olla paras?
***Ventissä on surkia pieni lirpake. Onneton kertakaikkiaan. Todettu 818:n koeajolla.
Koeajollahan se selviää traktorin todellinen luonne. Ihan sama kun ajaa koneliikkeen pihalla kierroksen tai esimerkiksi ajais 2000h vuodessa, yhtä lailla voi alkaa konetta arvostelemaan!
Itse en arvostele koneita, joilla en ole oikeasti tehnyt töitä. Taitaa toiset sit olla paljon fiksumpia ja nopeampia oppimaan kun voi lähes nollakokemuksella haukkua jonkin koneen aivan paskaksi.
Elikkä DynaVt:tä vain saa arvostella mitättömän koeajon perusteella. ;D
-
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.
Ei ole, ei.
Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä.
Ainoo vaan että yli 10km/h vauhdissa jos vaihtaa suuntaa niin se lyö vapaalle :P Muuten joo ihan mukava mutta vipu on malliltaan huono itse olen tykästynyt deutsin ja jonnikan suunnanvaihtimeen... Deutsissa se ei ihan näteimmin toimi mutta sitten kun sitä oppii käyttämään niin meininki on ihan let's go ;D Ja tuo jonnikan naksahtelu ei oo koskaan häirinnyt mutta vanhassa 6200 jonnikassa suunnanvaihdin on kyllä ollut tähän asti parhain.. Ja tuo dyna-veetin suunnanvaihto toimii joo ihan hienosti mutta sen vivun kanssa en päässyt sinuiksi kun ajelin semmosella keväällä muutamia päiviä... Mutta mielipiteitä on yhtä paljon kuin persreikiäkin ;)
Ei mulla ainaskaan lyö vapaalle
Mutta minkä hiton takia suuntaa tarttis vaihtaa yli 10km/h vauhdissa? tarkotuksena sulattaa pakat vai?
-
Ei ole mielestäni Vallun HiTchinkään suunnanvaihto huono.
Ei ole, ei.
Turbiinikytkimen kanssa suorastaan miellyttävä.
Ainoo vaan että yli 10km/h vauhdissa jos vaihtaa suuntaa niin se lyö vapaalle :P Muuten joo ihan mukava mutta vipu on malliltaan huono itse olen tykästynyt deutsin ja jonnikan suunnanvaihtimeen... Deutsissa se ei ihan näteimmin toimi mutta sitten kun sitä oppii käyttämään niin meininki on ihan let's go ;D Ja tuo jonnikan naksahtelu ei oo koskaan häirinnyt mutta vanhassa 6200 jonnikassa suunnanvaihdin on kyllä ollut tähän asti parhain.. Ja tuo dyna-veetin suunnanvaihto toimii joo ihan hienosti mutta sen vivun kanssa en päässyt sinuiksi kun ajelin semmosella keväällä muutamia päiviä... Mutta mielipiteitä on yhtä paljon kuin persreikiäkin ;)
Ei mulla ainaskaan lyö vapaalle
Mutta minkä hiton takia suuntaa tarttis vaihtaa yli 10km/h vauhdissa? tarkotuksena sulattaa pakat vai?
Turbiinikoneessa ainakin lyö noita muita valmetteja ei oo onneksi tarvinnut enempää ajella ;) Ja tarkoituksena on vaihtaa suuntaa eikä ne nyt tuossa vauhdissa vielä voi palaa... 11000h rupee jonnikassa olemaan mittarissa eikä oo vielä pakat sulaneet ja aikas kovista vauhdeista sillä on aina suuntaa vaihdettu ;D
-
Suunnanvaihto vastakkaiseen suuntaan ei voi tapahtua ikinä muussa kuin 0 km/h vauhdissa...suunnanvaihtoon valmistautuminen voi kylläkin alkaa jo kovemmastakin vauhdista. ::) :D
-
Suunnanvaihto vastakkaiseen suuntaan ei voi tapahtua ikinä muussa kuin 0 km/h vauhdissa...suunnanvaihtoon valmistautuminen voi kylläkin alkaa jo kovemmastakin vauhdista. ::) :D
No mittari ei ainakaan aina ehdi nollaan asti ;D
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jaa mulla ei oo tuollaisia ongelmia ainakaan... MXU100 casessa oli oikea on/off kytkin kun ei oikeen jarrukaan meinannut auttaa kun aina hyppäs vaikka kuinka varovasti koitti lähteä liikkeelle :P
-
Jxu Tekee samaa, kun vauhdista laittaa päinvastaseen suuntaan nii perse hankkii penkiltä liukuuu :D
Mutta kunhan kaasuu löysää tarpeeks nii tulee tuon kanssa ihan hyvin toimeen :P
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
Tää on aika hurjantuintuinen mutta totta.Painavilla kuormilla suunnanvaihdolla lähtee nätimmin kun itse kytkimellä lirkuttamalla.Opettelutti NH jälkeen.
Itse avustan suunnanvaihtoa kovista nopeuksista jarrulla,vaihtuu suunta ripeästi ja ilman toksäyksiä...mitänyt kuuluu naks naks ;)
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
Tää on aika hurjantuintuinen mutta totta.Painavilla kuormilla suunnanvaihdolla lähtee nätimmin kun itse kytkimellä lirkuttamalla.Opettelutti NH jälkeen.
Itse avustan suunnanvaihtoa kovista nopeuksista jarrulla,vaihtuu suunta ripeästi ja ilman toksäyksiä...mitänyt kuuluu naks naks ;)
Joo se naksutus häirittee valmetin miehiä kun ne kerrankin pääsee hiljaiseen hyttiin niin siellä kuuluu naksutus ;D
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
tokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss ???
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
tokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss ???
Ei tajuu ainakaan vielä alkupään -20 sarjalaiset. Siinä on sellainen ominaisuus jota kaipaisin
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
tokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss ???
No onneksi on nappula sitä varten ;D
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jondoen sähköhydraulinen suunnanvaihto toimii omissa koneissa esim D vaihteella ja 1400 kierroksella käsikaasun varassa(nopeus luokkaa 5-15 km/h) niin että en tarttee nelivetoa nurmella rullautumisen estämiseksi. Töksähtelyä oon saanu pari kertaa aikaiseksi kun yrittää itse sotkea kytkimellä vaihtoa. Suurilla nopeuksilla en tee kytkimetöntä suunnanvaihjtoa, koska muuten venyy niin pitkäksi että oikein hirvittää. Eikä muuten tunnu penkissä millään nopeuksilla että kävisi vapaalla
tokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss ???
No onneksi on nappula sitä varten ;D
Tosi näppärää naps..anteeksi naKsutella aina suunnanvaihdon ajaksi neliveto päälle :P
-
tokko se tajuu panna nelivetoo päälle suunnanvaihdoss ???
Miks pitäis nelivetoa päälle laitella suunnanvaihdossa? Mä otin omasta HT:stä sen pois. Sitten jos muukin homma vaatii nelivetoa niin voi päällä olla muuten käy paikkojen päälle...
-
Nelivedon luistonesto vaatii tutkan, joka TM:ään taisi aikanaan maksaa jotain 1500. Tosin se ei vielä osaa kuin nostella auroja ylös kun asetettu luistoprosentti ylittyy. Sähköisten pumppujen aikakaudella tehon säätäminen tietokoneella on todella suoraviivaista. Oman n. 10v auton ESP:n luistonesto osaa tosi nätisti säätää tehoa niin että liukkaalla pitää luiston noin 15 prosentissa.
-04 tm 190:ssä tutka on vakiona.
eiköhän kaikissa koneissa suunnan vaihtoa voi säätää/kalibroida.
ajattelisin että vanhemmissa koneissa suunnitteluinsinööri on ajatellu vedon vapautuksen tehtävän kytkinpolkimella eikä suunnanvaihto vivuilla..
-
30 sarjalaisissa ainakin automaatti päällä tajuaa...Mut miksi se pitää mennä päälle?????
Eikös suunnanvaihto ole silloin repivä jos pitää nelivedon olla päällä....
-
30 sarjalaisissa ainakin automaatti päällä tajuaa...Mut miksi se pitää mennä päälle?????
Eikös suunnanvaihto ole silloin repivä jos pitää nelivedon olla päällä....
Juuri näin, sekä isolla kuormalla kuormaajassa kovalla alustalla saattaa mennä nenulleen...
-
30 sarjalaisissa ainakin automaatti päällä tajuaa...Mut miksi se pitää mennä päälle?????
Eikös suunnanvaihto ole silloin repivä jos pitää nelivedon olla päällä....
ihan kätevä, vaikka raskaan kärryn kans vekslaillessa siirtoajopainotteisessa hommassa jne jne....
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jaa mulla ei oo tuollaisia ongelmia ainakaan... MXU100 casessa oli oikea on/off kytkin kun ei oikeen jarrukaan meinannut auttaa kun aina hyppäs vaikka kuinka varovasti koitti lähteä liikkeelle :P
--ei taida MXU100n suunnanvaihto olla sama kuin NH TS135An.135n suunnanvaihto oli ihan hyvä.Liikkeellelähtökin aika pehmeä.
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jaa mulla ei oo tuollaisia ongelmia ainakaan... MXU100 casessa oli oikea on/off kytkin kun ei oikeen jarrukaan meinannut auttaa kun aina hyppäs vaikka kuinka varovasti koitti lähteä liikkeelle :P
--ei taida MXU100n suunnanvaihto olla sama kuin NH TS135An.135n suunnanvaihto oli ihan hyvä.Liikkeellelähtökin aika pehmeä.
Joo suunnanvaihdin oli jonkunlainen mutta kytkin oli yks saatana... Ja suunnanvaihdin oli siitä harmittavainen kun auratessa olisi halunnut pitää vaihteen 12 päällä eteen ja taaksepäin mutta jos paino hiukankin liikaa kaasua suuntaa vaihdettaessa se löi vaihteen 9:lle ja sitten taas kauheen naputtelu... Suunnanvaihtimella tuolla casella oli paras lähteä...
-
jospa siinä on vähän hidas mittari, niin saa homman tuntumaan nopealta ;D ainakin noita tavallisia jondoen suunnan vaihtoja kokeilleena, ne tuntuu enemmän laukaisulaitteelta, kuin kytkimeltä.
Jaa mulla ei oo tuollaisia ongelmia ainakaan... MXU100 casessa oli oikea on/off kytkin kun ei oikeen jarrukaan meinannut auttaa kun aina hyppäs vaikka kuinka varovasti koitti lähteä liikkeelle :P
--ei taida MXU100n suunnanvaihto olla sama kuin NH TS135An.135n suunnanvaihto oli ihan hyvä.Liikkeellelähtökin aika pehmeä.
Joo suunnanvaihdin oli jonkunlainen mutta kytkin oli yks saatana... Ja suunnanvaihdin oli siitä harmittavainen kun auratessa olisi halunnut pitää vaihteen 12 päällä eteen ja taaksepäin mutta jos paino hiukankin liikaa kaasua suuntaa vaihdettaessa se löi vaihteen 9:lle ja sitten taas kauheen naputtelu... Suunnanvaihtimella tuolla casella oli paras lähteä...
--kyllä 135n kytkimelläkin pystyi liiraamaan tarvittaessa,enpä sitä juuri kyllä käyttänyt
--toivottavasti toimii seuraavallakin omistajalla
-
Eihän powershift-laatikoissa kai ole mitään erillistä "kytkintä", vaan kytkinpoljin säätää pakkojen paineita, riippuen kumpaan suuntaan ollaan menossa? Eli jos ollaan menossa eteenpäin ja painetaan "kytkintä", niin eteenpäin kuljettavaa monilevypakkaa löysätään hydraulisesti ja päinvastoin. Korjatkaa jos olen saanut väärää tietoa.