Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jupe - 03.12.10 - klo:21:30
-
kehittäkääs nyt paremmin tekniikasta perillä olevat, langaton traktorin kärryyn laitettava magneettivalosarja.
eli siis ihan akuilla pelaava homma. lamppuina varmaan kannattaisi käyttää ledejä pienemmän virrankulutuksen takia. tuollaisillehan riittäisi varmasti joku 5-6 tunnin toiminta-aika ja latauksen voisi hoitaa vaikka tupakansytyttimestä valothan voi olla ihan vaikka katkaisijalla valon kanssa samassa paketissa, mutta vilkut ja jarruvalot pitäisi saada traktorista. Pitääkö muuten kärryn vilkut vilkkua samaan tahtiin kuin traktorissa? Ja pitääkös traktorin kärryssä olla edes jarruvaloja? Vaikka varmaan samalla jos vilkun saa toimimaan niin saa myös jarruvalon.
Eli siis onko jotain sopivaa lähetintä+vastaanotinta tuohon hommaan? lähettimen virtahan ei ole ongelma kun se kytkettäisiin traktorin perävaunuvalopistokkeeseen.
Että sellaista enemmmän ajatuksen tasolla tämä homma...
-
Juuri jotain vastaavaa kaipailtiin eilenki puukuorman perään... traktorin peräkärripistokkeeseen lähetin kiinni ja valopuomi kiässin perään. Ostan välittömästi kun joku myy.
-
????????????
Kunnon takavalopalkki ledi valoilla ja suojilla.
Johdolla pistokkeeseen.....
Mihin tommosia tarttee.....
-
Entäs kun kaikki laittaa langattomat valot? Yksi yhdistelmä kääntyy ja kaikilla vilkuttaa samaan suuntaan.
-
kehittäkääs nyt paremmin tekniikasta perillä olevat, langaton traktorin kärryyn laitettava magneettivalosarja.
eli siis ihan akuilla pelaava homma. lamppuina varmaan kannattaisi käyttää ledejä pienemmän virrankulutuksen takia. tuollaisillehan riittäisi varmasti joku 5-6 tunnin toiminta-aika ja latauksen voisi hoitaa vaikka tupakansytyttimestä valothan voi olla ihan vaikka katkaisijalla valon kanssa samassa paketissa, mutta vilkut ja jarruvalot pitäisi saada traktorista. Pitääkö muuten kärryn vilkut vilkkua samaan tahtiin kuin traktorissa? Ja pitääkös traktorin kärryssä olla edes jarruvaloja? Vaikka varmaan samalla jos vilkun saa toimimaan niin saa myös jarruvalon.
Eli siis onko jotain sopivaa lähetintä+vastaanotinta tuohon hommaan? lähettimen virtahan ei ole ongelma kun se kytkettäisiin traktorin perävaunuvalopistokkeeseen.
Että sellaista enemmmän ajatuksen tasolla tämä homma...
Epäilen että langaton tasavirralla toimiva sähköjärjestelmä voi jäädä haaveksi moneltakin.....
-
Patterilla toimivat punaiset huomiovalot on käteviä hätäapuratkaisuja. Sellaiset mitä lenkkeilijät käyttää. Jos huomaa reissussa ettei takatuikut pala niin tuollainen on helppo kiinnittää kärryn perään että tohtii ajella kotia.
-
kehittäkääs nyt paremmin tekniikasta perillä olevat, langaton traktorin kärryyn laitettava magneettivalosarja.
eli siis ihan akuilla pelaava homma. lamppuina varmaan kannattaisi käyttää ledejä pienemmän virrankulutuksen takia. tuollaisillehan riittäisi varmasti joku 5-6 tunnin toiminta-aika ja latauksen voisi hoitaa vaikka tupakansytyttimestä valothan voi olla ihan vaikka katkaisijalla valon kanssa samassa paketissa, mutta vilkut ja jarruvalot pitäisi saada traktorista. Pitääkö muuten kärryn vilkut vilkkua samaan tahtiin kuin traktorissa? Ja pitääkös traktorin kärryssä olla edes jarruvaloja? Vaikka varmaan samalla jos vilkun saa toimimaan niin saa myös jarruvalon.
Eli siis onko jotain sopivaa lähetintä+vastaanotinta tuohon hommaan? lähettimen virtahan ei ole ongelma kun se kytkettäisiin traktorin perävaunuvalopistokkeeseen.
Että sellaista enemmmän ajatuksen tasolla tämä homma...
Epäilen että langaton tasavirralla toimiva sähköjärjestelmä voi jäädä haaveksi moneltakin.....
Nicola Tesla sovelsi vaihtovirtaa.
(http://inventionpub.com/wp-content/uploads/2008/06/Tesla_colorado.jpg)
-
Juuri jotain vastaavaa kaipailtiin eilenki puukuorman perään... traktorin peräkärripistokkeeseen lähetin kiinni ja valopuomi kiässin perään. Ostan välittömästi kun joku myy.
Miksei johdollinen käy? Metsässä irti ja kiinnitetään magneeteilla kun tullaan tielle. Ei kai se johto mikään ylitsepääsemätön ongelma ole?
-
Kyllä määkin paalikärryyn tämmäisen ottaisin - kun ei muuta asiaa ole kopista pois kuin valojohto kytkemään (ai mikä kuorman sidonta? :o).
Pointti tässä olikin, että kärryssä on valoille pysyvä (varattava) teholähde ts. akku ja vain vilkkujen/jarruvalon ohjaus menee radiolla. Valot vois mennä päälle kun ottaa kärryn koukkuun, jos ei tarvi pysäköintivalojen takia olla päällä.
-
nii, helpompi varmaan laittaa renki ajaan kuormat niin ei tartte edes koppiin kiivetä! kukaanhan niitä valojen toimivuutta ei tarkista kuiteskaan!
-
Johdoton&letkuton painepesuri ois kans kiva :D
Aika vaikea olisi järjestää langaton yhteys tuollaiseen. Ja minäkin kysyn että miksi? Miksi maksaisi 1000€ laitteesta kun saman voi tehdä johdoilla 20 eurolla.
-
Johdoton&letkuton painepesuri ois kans kiva :D
Aika vaikea olisi järjestää langaton yhteys tuollaiseen. Ja minäkin kysyn että miksi? Miksi maksaisi 1000€ laitteesta kun saman voi tehdä johdoilla 20 eurolla.
Ei se nyt niin kovin vaikeeta olis kun miettii esimerkiksi langattoman näppäimistön lähettimiä. Ja kun kärryyn laittais kunnon akun niin ei tarttis ladata kun kerran kuukaudessa jos olis ledi valot. Ei puutu kun se kaveri joka sen tekee.
Ja olis se hyvä kaikissa kärryissä kun aina olis valot kiinni Ja varsinkin niissä jotka otetaan perään ilman kippiletkun asennusta.
Niin ja onhan siinä sekin hyvä puoli että kun tulee pimeessä naapuri vastaan niin kärry kuittais automaattisesti vilkkutervehdyksen niin ei tulis paha mieli :)
-
Tuulivoimaa voisi hyödyntää. Savonius roottori tolpan nokkaan, ja metsässä vetää sen putken sisään. ;D
-
Voishan se kärry saada sähkönsä generaattorista mikä ottaa voimansa kärryn pyörästä?
-
Herää kysymys minkä takia näitä ei ole. Lähettimet raktoriin ja kärryyn tunnistin että ei tosiaan palvele naapurin raktoria. Sitten sähkö pyörännavasta ja akun kautta led valoihin.
Vai haluaako kaikki tosiaan aina laittaa johtoja kiinni ja irti ja korjata pistokkeita jos ei ota johtoa irti.
-
kehittäkääs nyt paremmin tekniikasta perillä olevat, langaton traktorin kärryyn laitettava magneettivalosarja.
eli siis ihan akuilla pelaava homma. lamppuina varmaan kannattaisi käyttää ledejä pienemmän virrankulutuksen takia. tuollaisillehan riittäisi varmasti joku 5-6 tunnin toiminta-aika ja latauksen voisi hoitaa vaikka tupakansytyttimestä valothan voi olla ihan vaikka katkaisijalla valon kanssa samassa paketissa, mutta vilkut ja jarruvalot pitäisi saada traktorista. Pitääkö muuten kärryn vilkut vilkkua samaan tahtiin kuin traktorissa? Ja pitääkös traktorin kärryssä olla edes jarruvaloja? Vaikka varmaan samalla jos vilkun saa toimimaan niin saa myös jarruvalon.
Eli siis onko jotain sopivaa lähetintä+vastaanotinta tuohon hommaan? lähettimen virtahan ei ole ongelma kun se kytkettäisiin traktorin perävaunuvalopistokkeeseen.
Että sellaista enemmmän ajatuksen tasolla tämä homma...
Radiokauko-ohjaimia ja myyjiä on paljon.
Kirjoita googleen: radio-ohjaus tai radiokauko-ohjaus.
esim: tämäkin linkki on Googlesta poimittu:
tällä ohjaimella saa jotain aikaan, ja tekevät ohjaimet asiakkaan tarpeiden miukaan.
Vain puhelinsoitto,,,
http://www.technion.fi/radioohjaimet
Halpoja on vinssien radio-ohjaimet, 40 -100 e halvimmat,
niistä itse rakentamalla saa ohjaukset tehtyä,
mutta kannattaako tehdä halvalla,
kun sen pitäisi kestää monta vuotta suolaa ja vettä.
ev
-
Johdoton&letkuton painepesuri ois kans kiva :D
Aika vaikea olisi järjestää langaton yhteys tuollaiseen. Ja minäkin kysyn että miksi? Miksi maksaisi 1000€ laitteesta kun saman voi tehdä johdoilla 20 eurolla.
Ei se nyt niin kovin vaikeeta olis kun miettii esimerkiksi langattoman näppäimistön lähettimiä. Ja kun kärryyn laittais kunnon akun niin ei tarttis ladata kun kerran kuukaudessa jos olis ledi valot. Ei puutu kun se kaveri joka sen tekee.
Ja olis se hyvä kaikissa kärryissä kun aina olis valot kiinni Ja varsinkin niissä jotka otetaan perään ilman kippiletkun asennusta.
Niin ja onhan siinä sekin hyvä puoli että kun tulee pimeessä naapuri vastaan niin kärry kuittais automaattisesti vilkkutervehdyksen niin ei tulis paha mieli :)
Joo... mutta jos miettii edes jotenkin itseään valvovaa systeemiä joka toimii maatalouskoneiden rautahäkkien läpi, niin aletaan puhumaan hightechistä...
-
Juuri jotain vastaavaa kaipailtiin eilenki puukuorman perään... traktorin peräkärripistokkeeseen lähetin kiinni ja valopuomi kiässin perään. Ostan välittömästi kun joku myy.
Miksei johdollinen käy? Metsässä irti ja kiinnitetään magneeteilla kun tullaan tielle. Ei kai se johto mikään ylitsepääsemätön ongelma ole?
Miksi pitää edes ylipäätänsä pelata jonkun magneettivalojen kanssa? Me hitsattiin porukka Kronokseen heti uutena riittävän järeästä U-palkista valoille asennuspaikat ja pulteilla kunnolliset verkot suojaksi. Johdotus vedettiin runkopalkin sisällä. Täysin pätevä ratkaisu tämmöisessä isäntälinjan ajossa. Jos ammattimaisemmin olisi metsäajoa valoista olisi tosi helppo tehdä käännettävät jolloin ne olisi vielä paremmin suojassa kärryn takarunkopalkkia vasten.
-
http://www.huuto.net/kohteet/vanhanajan-polkupyoran-valot---dynamo--/156041456
Tässähän ne valot on...punaista erkkaria päälle ja rapakaareen kiinni ;)
-
ja kun kääntyi johonkii suuntaa, käpäsisi repimässä punasen erkan pois ja laittais tilalle keltaista ....vai?
ja sitten vielä ihmetellään että niin paljon on valottomia kärrejä maantiellä syksyisin keväin!
-
kehittäkääs nyt paremmin tekniikasta perillä olevat, langaton traktorin kärryyn laitettava magneettivalosarja.
eli siis ihan akuilla pelaava homma. lamppuina varmaan kannattaisi käyttää ledejä pienemmän virrankulutuksen takia. tuollaisillehan riittäisi varmasti joku 5-6 tunnin toiminta-aika ja latauksen voisi hoitaa vaikka tupakansytyttimestä valothan voi olla ihan vaikka katkaisijalla valon kanssa samassa paketissa, mutta vilkut ja jarruvalot pitäisi saada traktorista. Pitääkö muuten kärryn vilkut vilkkua samaan tahtiin kuin traktorissa? Ja pitääkös traktorin kärryssä olla edes jarruvaloja? Vaikka varmaan samalla jos vilkun saa toimimaan niin saa myös jarruvalon.
Eli siis onko jotain sopivaa lähetintä+vastaanotinta tuohon hommaan? lähettimen virtahan ei ole ongelma kun se kytkettäisiin traktorin perävaunuvalopistokkeeseen.
Että sellaista enemmmän ajatuksen tasolla tämä homma...
Kyllä tuommoisen voisi tehdä. Hinnaksi tulisi tonnin luokkaa jos alan väkästelemään ja puhutaan useammista kappaleista. Onkos vielä kiinnostuneita?
Sitten pitää vielä muistaa ladata se akku joskus. Dynamon tekeminen pyörään ei ehkä ole kuitenkaan loppupelissä järkevää. Mielummin joku hiilipinta tms. vetokoukkuun.
Mika
-
kehittäkääs nyt paremmin tekniikasta perillä olevat, langaton traktorin kärryyn laitettava magneettivalosarja.
eli siis ihan akuilla pelaava homma. lamppuina varmaan kannattaisi käyttää ledejä pienemmän virrankulutuksen takia. tuollaisillehan riittäisi varmasti joku 5-6 tunnin toiminta-aika ja latauksen voisi hoitaa vaikka tupakansytyttimestä valothan voi olla ihan vaikka katkaisijalla valon kanssa samassa paketissa, mutta vilkut ja jarruvalot pitäisi saada traktorista. Pitääkö muuten kärryn vilkut vilkkua samaan tahtiin kuin traktorissa? Ja pitääkös traktorin kärryssä olla edes jarruvaloja? Vaikka varmaan samalla jos vilkun saa toimimaan niin saa myös jarruvalon.
Eli siis onko jotain sopivaa lähetintä+vastaanotinta tuohon hommaan? lähettimen virtahan ei ole ongelma kun se kytkettäisiin traktorin perävaunuvalopistokkeeseen.
Että sellaista enemmmän ajatuksen tasolla tämä homma...
Kyllä tuommoisen voisi tehdä. Hinnaksi tulisi tonnin luokkaa jos alan väkästelemään ja puhutaan useammista kappaleista. Onkos vielä kiinnostuneita?
Sitten pitää vielä muistaa ladata se akku joskus. Dynamon tekeminen pyörään ei ehkä ole kuitenkaan loppupelissä järkevää. Mielummin joku hiilipinta tms. vetokoukkuun.
Mika
Siistiä!! Arvasin tuon tonnin tuolla ylempänä ja nyt ammattimies vahvisti asian ;D
-
kehittäkääs nyt paremmin tekniikasta perillä olevat, langaton traktorin kärryyn laitettava magneettivalosarja.
eli siis ihan akuilla pelaava homma. lamppuina varmaan kannattaisi käyttää ledejä pienemmän virrankulutuksen takia. tuollaisillehan riittäisi varmasti joku 5-6 tunnin toiminta-aika ja latauksen voisi hoitaa vaikka tupakansytyttimestä valothan voi olla ihan vaikka katkaisijalla valon kanssa samassa paketissa, mutta vilkut ja jarruvalot pitäisi saada traktorista. Pitääkö muuten kärryn vilkut vilkkua samaan tahtiin kuin traktorissa? Ja pitääkös traktorin kärryssä olla edes jarruvaloja? Vaikka varmaan samalla jos vilkun saa toimimaan niin saa myös jarruvalon.
Eli siis onko jotain sopivaa lähetintä+vastaanotinta tuohon hommaan? lähettimen virtahan ei ole ongelma kun se kytkettäisiin traktorin perävaunuvalopistokkeeseen.
Että sellaista enemmmän ajatuksen tasolla tämä homma...
Kyllä tuommoisen voisi tehdä. Hinnaksi tulisi tonnin luokkaa jos alan väkästelemään ja puhutaan useammista kappaleista. Onkos vielä kiinnostuneita?
Sitten pitää vielä muistaa ladata se akku joskus. Dynamon tekeminen pyörään ei ehkä ole kuitenkaan loppupelissä järkevää. Mielummin joku hiilipinta tms. vetokoukkuun.
Mika
Siistiä!! Arvasin tuon tonnin tuolla ylempänä ja nyt ammattimies vahvisti asian ;D
Ehkä yksittäisvalmisteena voi maksaa tonninkin mutta teollisessa ei kyllä pitäis 300 enempää maksaa. jos tarvikkeina ei ole kuin kaksi umpiota jossa kolme valoa sekä vastaanotin joka tökkii virran oikealle valolle, lähetin raktoriin, akku, ja kasa johtoja ja liittimiä. lisäksi se dynamo jos halutaan huoltovapaa ratkaisu.
Pitäis jollain kiinalaiselle viedä kaavat niin se kokoais systeemin 150 ekuun
-
Aloin miettiä lataussysteemiä jonkinmoisen "hiilipinnan" pohjalta ja nyt jalostui ajatus jotenkin ratikan virtajohtoa muistuttavaksi. Traktorissa olisi rosterinen kaari vähän aisan yläpuolella, kaarevuuskeskipiste vetokoukun silmukassa. Aisassa rosterinen "piiska" joka ottaisi tähän kaareen kiinni. Virta rajoitettu niin pieneksi, ettei oikarikaan haittaisi. Maa menisi koukun kautta. Idea olisi ettei kontakti tarttisi ollakaan "pomminvarma" tai jatkuva, kunhan kärryn akku hiljalleen latautuisi ja nettovirta kärryn akkuun päin olisi positiivinen.
Haittana voisi olla että sitten tuo kaari ja piiska murjottaisiin heti kättelyssä vituralleen jolloin koko systeemi olisi taas yhtä huono kuin töpseliversio. ???
Vms1 on ihan oikeassa tuon hinnan suhteen. Tuo tonni olisi siis nimenomaan arvaus (lähes) yksittäiskappaleen hinnasta, ja siinä on varmuutta komponenttien valinnassa niin että systeemi oikeasti voisi toimia. Kiinalaisen purkkavirityksen saisi toki parilla sadalla.
Mika
-
Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu ;)
Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ? ::)
Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät ;D
-
Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu ;)
Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ? ::)
Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät ;D
Niin siis alkuperäisestä aiheesta poiketen niin minä ajattelin nimenomaan kiinteitä valoja jossa vaan ei olis sitä johtoa raktorin ja käryn välillä. Tollasta roikkuvaa pistoketta tangon päässä olen suunnitellut paalikärryyn että sais valot kiinni hytistä poistumatta siihen saakka kunnes joku kehittää ne kohtuuhintaiset langattomat.
Ei muuten olis kauheen paha jos sitten kun joku on tehnyt ne langattomat kärryn valot niin pienentäis ne siihen kokoon että sen sais vietyä hytistä magneettivalojen tapaan koneen perään jos sattuu olemaan jokin sellainen laite perässä mikä peittää veturin valot eikä ole omia valoja.
-
Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu ;)
Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ? ::)
Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät ;D
Niin siis alkuperäisestä aiheesta poiketen niin minä ajattelin nimenomaan kiinteitä valoja jossa vaan ei olis sitä johtoa raktorin ja käryn välillä. Tollasta roikkuvaa pistoketta tangon päässä olen suunnitellut paalikärryyn että sais valot kiinni hytistä poistumatta siihen saakka kunnes joku kehittää ne kohtuuhintaiset langattomat.
Ei muuten olis kauheen paha jos sitten kun joku on tehnyt ne langattomat kärryn valot niin pienentäis ne siihen kokoon että sen sais vietyä hytistä magneettivalojen tapaan koneen perään jos sattuu olemaan jokin sellainen laite perässä mikä peittää veturin valot eikä ole omia valoja.
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa. onhan esimerkiksi apulantaa kuljettavilla rekkayrittäjillä radio ohjauksella toimiva nosturi joten tekniikka on kyllä olemassa, kyse on vaan hinnasta. mutta esimerkiksi kuorma-autoissa kuski käy vieläkin laittamassa letkut ja johdot kiinni joteen kustannustehokasta tapaa ei vielä liene markkinoilla. voihan sitä tehdä vaikka teleskooppisesta ongenvavasta jonkin rassin jolla koukkaa tuon kärryn sähköpistokkeen kopista jos ei ulos viitsi jalkautua. mites ne kärryn jarrut, pitäiskö net olla myös radio-ojatut ja pikku kompura akselilla jollei letkuja viitti öljylle kiinnitellä :P :P :P :P
-
melkein radioohjattavat, Mutta sitten miten varmatoimiset ne sitten on. Kuvitellaan että 2 saman tilan konetta ajaa peräkkäin takimmainen tekee jarrutusliikkeen niin etummaisen vaunun renkaat menevät lukkoon, ei vaikuta turvalliselta :-\
Asia rupes sen verran kiinnostamaan että koitetaampa saisinko itsekseni kolvailtua moisia... miten pakkasta pitäisi kestää ? riittääkö 10 astetta vai kuinka paljon kertokaas nyt vaatimuksia koitan toteuttaa, pitää lähtee joku päivä hakemaan vähän kolvaustinaa ja tarvikkeita ;)
-
melkein radioohjattavat, Mutta sitten miten varmatoimiset ne sitten on. Kuvitellaan että 2 saman tilan konetta ajaa peräkkäin takimmainen tekee jarrutusliikkeen niin etummaisen vaunun renkaat menevät lukkoon, ei vaikuta turvalliselta :-\
Asia rupes sen verran kiinnostamaan että koitetaampa saisinko itsekseni kolvailtua moisia... miten pakkasta pitäisi kestää ? riittääkö 10 astetta vai kuinka paljon kertokaas nyt vaatimuksia koitan toteuttaa, pitää lähtee joku päivä hakemaan vähän kolvaustinaa ja tarvikkeita ;)
saattaa siinä natikan suunnittelija kääntää kylkeään haudassa useampaan kertaan jos saa tietää minkä laista huipputekniikkaa hänen elämäntyöhönsä ollaan istuttamassa :D
-
Totta :D
Voisin koitaa ensin rakentaa täysin kaukoohjattavan eli nappista menisi vilkku päälle ja napista pois.. nyt näin ens alkuun ainakin ::)
Millanen akku sinne pitäs laittaa, millanen akku kestää tuhottomasti latauksia ja tyhjenemisiä ? :-\
tarvisi olla kaukoohjattavia katkaisioita kaksi ja ohjain, loput saan rakennettua itse :-\
-
Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu ;)
Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ? ::)
Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät ;D
Niin siis alkuperäisestä aiheesta poiketen niin minä ajattelin nimenomaan kiinteitä valoja jossa vaan ei olis sitä johtoa raktorin ja käryn välillä. Tollasta roikkuvaa pistoketta tangon päässä olen suunnitellut paalikärryyn että sais valot kiinni hytistä poistumatta siihen saakka kunnes joku kehittää ne kohtuuhintaiset langattomat.
Ei muuten olis kauheen paha jos sitten kun joku on tehnyt ne langattomat kärryn valot niin pienentäis ne siihen kokoon että sen sais vietyä hytistä magneettivalojen tapaan koneen perään jos sattuu olemaan jokin sellainen laite perässä mikä peittää veturin valot eikä ole omia valoja.
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa. onhan esimerkiksi apulantaa kuljettavilla rekkayrittäjillä radio ohjauksella toimiva nosturi joten tekniikka on kyllä olemassa, kyse on vaan hinnasta. mutta esimerkiksi kuorma-autoissa kuski käy vieläkin laittamassa letkut ja johdot kiinni joteen kustannustehokasta tapaa ei vielä liene markkinoilla. voihan sitä tehdä vaikka teleskooppisesta ongenvavasta jonkin rassin jolla koukkaa tuon kärryn sähköpistokkeen kopista jos ei ulos viitsi jalkautua. mites ne kärryn jarrut, pitäiskö net olla myös radio-ojatut ja pikku kompura akselilla jollei letkuja viitti öljylle kiinnitellä :P :P :P :P
ittelle tuo langaton järjestelmä olisi tosi tarpeeseen kun ajetaan kesällä paaleja. Jpm lavetissa kun ei tukijalan kanssa tartte pelata, lyhyttä muutaman sadan metrin siirtoa tohtii kylätiellä tehdä ilman jarruletkuakin. Ja sitten pitemmällä matkallakin toinen puoli matkoista taittuu ilman hytistä nousua kun eihän varastolta tyhjänä lähtiessä niitä jarruja tarvii.
-
Enpä tiedä, oisko se hyvä, jos kaikki kytkeytyy automaagisesti. Kuitenkin hyvä olisi käydä tarkastamassa, että kaikki on OK. Vai eikö siltoja, ja paaleja ole tarpeeksi tippunut? ???
-
Jos ostaisi radio-ohjattavan lennokin ohjaimen ja sitten ne koneeseen tulevat systeemit. Tuollaiset saisi pienellä summalla. Valot palaisivat jatkuvasti ja vilkut voisi kytkeä ohjeimella. Jarruvalot voisivat olla hankalammat..
Voisi tuon lähettimen tietysti sitten kytkeä normaaliin virranulostuloon niin se olisi automattinen. Sen yhden päivän..
-
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa.
Mulla on paalikärryssä aisan alla nostettavan jalan sijasta kiinteä "möykky". Aisa jää sen verran korkealle maasta että sen saa koukulla kyytiin, eikä haittaa ajossa. Ainoastaan pehmeällä pellolla pitää möykyn alle laittaa lisäksi lankun pätkä ettei uppoa. Talvikelillä en kyllä kopista nouse muuten kuin juurikin valotöpseliä laittamaan. Takaikkunasta töpselin saa kyllä irti. Jos ei muissa traktoreissa ole rasia takaluukusta käsillä, niin pieni jatkoroikka väliin.. ;)
Itsekin langattomia valoja juuri paalinajoon pähkäillyt ennenkin, mutten ole jaksanut nähdä vaivaa...
Mika
-
Ajan yhden hinausyrittäjän autoja säännöllisen epäsäännöllisesti ( vapaapäiviä). Raskaankaluston hinurissa on ollut n.2 vuotta langattomat mangettikiinnityksellä olevat irtovalot joissa on vilkut. jarruvalot ja parkit. Valojen välillä on välijohto koska toisessa valossa akut. Polttimo ovat led valoja. Virta riittää n. 7-8 tuntia. Akut ladataan tupakansytyttimeen tulevalla laturilla.Lähetin mötikkä laitetaan takavalopistokkeeseen. Hankaluus näissä mangeettikiinnitteisissä on jos viedään nuorempia kuormaautoja takapää ilmassa kun kaikki autojen nokassa tuppaa olemaan muovia, eli valot on sidottava tuulilasinpyyhkimiin. Langattomat unohtuu muuten helposti hinattavaan autoon sitä pois otettaessa.
-
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa.
Mulla on paalikärryssä aisan alla nostettavan jalan sijasta kiinteä "möykky". Aisa jää sen verran korkealle maasta että sen saa koukulla kyytiin, eikä haittaa ajossa. Ainoastaan pehmeällä pellolla pitää möykyn alle laittaa lisäksi lankun pätkä ettei uppoa. Talvikelillä en kyllä kopista nouse muuten kuin juurikin valotöpseliä laittamaan. Takaikkunasta töpselin saa kyllä irti. Jos ei muissa traktoreissa ole rasia takaluukusta käsillä, niin pieni jatkoroikka väliin.. ;)
Itsekin langattomia valoja juuri paalinajoon pähkäillyt ennenkin, mutten ole jaksanut nähdä vaivaa...
Mika
lietteen ajossa oli naapuri rakennellut radio ohjattavan leikkiauton ohjaimesta lietepumpulle ohjauksen.
-
No niin... ja täältähän näitä löytyy esim.
http://www.easyontaillights.com/ (http://www.easyontaillights.com/)
Mika
-
Ajan yhden hinausyrittäjän autoja säännöllisen epäsäännöllisesti ( vapaapäiviä). Raskaankaluston hinurissa on ollut n.2 vuotta langattomat mangettikiinnityksellä olevat irtovalot joissa on vilkut. jarruvalot ja parkit. Valojen välillä on välijohto koska toisessa valossa akut. Polttimo ovat led valoja. Virta riittää n. 7-8 tuntia. Akut ladataan tupakansytyttimeen tulevalla laturilla.Lähetin mötikkä laitetaan takavalopistokkeeseen. Hankaluus näissä mangeettikiinnitteisissä on jos viedään nuorempia kuormaautoja takapää ilmassa kun kaikki autojen nokassa tuppaa olemaan muovia, eli valot on sidottava tuulilasinpyyhkimiin. Langattomat unohtuu muuten helposti hinattavaan autoon sitä pois otettaessa.
Onko tietoa mistä tällainen valo on kotoisin.
-
Eikö sen kärryn sähköt voisi tehdä niin että olisi suojassa, tuokaa tänne niin minä voin tehä.. jossei muuten onnistu ;)
Ja sitte hitsaa kärryn aisaan vaan sellaisen pienen metallitapin jonkä päälle johdon saa jättää kun kärryn ottaa pois ja kun laittaa koukuun nii saisi takaikkunasta otettua (kädellä tms.) ja kytkettyä... ? ::)
Aletaanko suunnitella, poika on yksin päivät ;D
Niin siis alkuperäisestä aiheesta poiketen niin minä ajattelin nimenomaan kiinteitä valoja jossa vaan ei olis sitä johtoa raktorin ja käryn välillä. Tollasta roikkuvaa pistoketta tangon päässä olen suunnitellut paalikärryyn että sais valot kiinni hytistä poistumatta siihen saakka kunnes joku kehittää ne kohtuuhintaiset langattomat.
Ei muuten olis kauheen paha jos sitten kun joku on tehnyt ne langattomat kärryn valot niin pienentäis ne siihen kokoon että sen sais vietyä hytistä magneettivalojen tapaan koneen perään jos sattuu olemaan jokin sellainen laite perässä mikä peittää veturin valot eikä ole omia valoja.
tuo idea on ihan hyvä mutta toimii vain vankkurikärryjen kanssa, muutenhsan sen kärryn jalan kanssa joutuu asumaan käytännösä myös paalien ajossa. onhan esimerkiksi apulantaa kuljettavilla rekkayrittäjillä radio ohjauksella toimiva nosturi joten tekniikka on kyllä olemassa, kyse on vaan hinnasta. mutta esimerkiksi kuorma-autoissa kuski käy vieläkin laittamassa letkut ja johdot kiinni joteen kustannustehokasta tapaa ei vielä liene markkinoilla. voihan sitä tehdä vaikka teleskooppisesta ongenvavasta jonkin rassin jolla koukkaa tuon kärryn sähköpistokkeen kopista jos ei ulos viitsi jalkautua. mites ne kärryn jarrut, pitäiskö net olla myös radio-ojatut ja pikku kompura akselilla jollei letkuja viitti öljylle kiinnitellä :P :P :P :P
Ainut syy miksi kasettimiehet juoksee ottamassa putket irti ja laittamassa kiinni taitaa löytyä lainsäädännöstä. Ruotsissa taitaa jo olla vermeet että auto saa itte irrotettua ja kiinnitettyä johdot jolloin kuskin ei tartte käydä ulkona ollenkaan. Lainsäädäntö vaan kieltää käytön suomessa.
Vaikka seuraava sotii omaa ajatusmaailmaa vastaan koska ajattelen että koneet pitäisi yksinkertaistaa ja raktoriin tuotais se tekniikkaa mikä konetta ohjaa niin eikö teoriassa voisi kytkeä peräkärryn kahdella hydrauliletkulla jossa olis pinnat että sähkökin kulkis. Nämä kun olisivat aisassa kiinni niin että ne tulis ihan raktoriin kiinni kun kärry kytkettäis perään. Sitten kaikki toiminnot voitais hoitaa kauko-ohjatusti magneettiventtiileillä eli jarrut, tukijalka, kippi,perälauta,sidonta-laitteet paalikärryssä, ja muut hydrauliset toiminnot sekä valot ja vilkut toimis kahdella letkulla. Kun traktorin liittimet olisi juuri ikkunan ulkopuolelta niin voisi hytistä poistumatta kiinnittää kärry perään.
-
lietteen ajossa oli naapuri rakennellut radio ohjattavan leikkiauton ohjaimesta lietepumpulle ohjauksen.
Tuossa on se huono puoli, niinkuin on todettu, että jos jätät sen pumpun sekoitukselle kun lähdet peltokierrokselle, niin takaisin tulo jännittää aina. Varsinkin, jos vieressä kulkee esim. kylätie. Siitä kun menee esim. teurasauto naapuriin, ja alkaa valmisteleen hissiä laskuun ja lavaa taaksepäin siinä lennossa, niin sulla saattaa olla tulva pihalla kun langattomasti alkaa tapahtua. No, siihen rakensi kaveri sitten vielä valokennoratkaisun lastauspaikkaan, eli jos ei ole kone tankkauspaikalla kun käsky tulee, niin eipä käänny venttiilit vika suuntaan....
-
Ne langattomat takavakot tuli hinurissa mukana. Auto tuli Vaasasta. Hinauslaite.fi. Lähdekorpi- Invest oy myy alan tarvikkeita.
-
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?
-
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?
Kaikki ;D
-
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?
Kaikki ;D
Itseasiassa ei yhtään enempää kuin 30€ johdollisilla lampuillakaan. Oikeilla komponenteilla sais hyvinkin varmat systeemit kun niitä ei tarttis repiä irti vaan kaikki liitokset olis ammattimiehen tekemät ja vesitiiviit. Useitenhan perävalojen ongelmat löytyy pätkästä aisan ja traktorin pistokkeen välistä. Näistä ongelmista on joskus heijastuksia sulakkeisiin. Lisäksi umpiot ja polttimot sais olla vähän laadukkaammat kun useiten niissä on jälkiä kosteudesta ja pölystä.
-
mielenkiintoista keskustelua. itse todellakin kaipasin sellaista lähinnä tilapäiskäyttöön sopivaa kuten magneettivalot on. normikärryissä kyllä voi olla ihan johdolliset valot. elin tuollaiset oli mielessä kuin tuossa hinurissa. ongelma vaan voi olla noissa hinta.
-
http://kauppa.erikoistekniikka.com/langaton-kaukoohjain-jarjestelmiin-p-888.html
http://www.easyontaillights.com/applications/farmequipment.aspx
Hinta n 200 eur ja huom huom jenkkityyliin punaset vilkut
-
voisin koittaa mielenkiinnosta tollasen rakentaa... ::)
-
Tuolla on on myynnissä valmiita sarjoja!http://shop.prolux-systemtechnik.com/v52/index.htm (http://shop.prolux-systemtechnik.com/v52/index.htm)
-
Juuri jotain vastaavaa kaipailtiin eilenki puukuorman perään... traktorin peräkärripistokkeeseen lähetin kiinni ja valopuomi kiässin perään. Ostan välittömästi kun joku myy.
Miksei johdollinen käy? Metsässä irti ja kiinnitetään magneeteilla kun tullaan tielle. Ei kai se johto mikään ylitsepääsemätön ongelma ole?
Miksi pitää edes ylipäätänsä pelata jonkun magneettivalojen kanssa? Me hitsattiin porukka Kronokseen heti uutena riittävän järeästä U-palkista valoille asennuspaikat ja pulteilla kunnolliset verkot suojaksi. Johdotus vedettiin runkopalkin sisällä. Täysin pätevä ratkaisu tämmöisessä isäntälinjan ajossa. Jos ammattimaisemmin olisi metsäajoa valoista olisi tosi helppo tehdä käännettävät jolloin ne olisi vielä paremmin suojassa kärryn takarunkopalkkia vasten.
Kun joku kuitenkin väittää että valot tai viimeistään johdot rikkoutuvat (johto tuskin kulkee runkopalkissa traktorin pistokkeeseen saakka) niin aikapaljon helpompi vaihtaa irtosarja kuin se runkopalkin sisässä kulkeva. Minulla ei muuten metsäkärryssäni ole valoja. Jarrut kylläkin :)
-
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?
Kaikki ;D
Itseasiassa ei yhtään enempää kuin 30€ johdollisilla lampuillakaan. Oikeilla komponenteilla sais hyvinkin varmat systeemit kun niitä ei tarttis repiä irti vaan kaikki liitokset olis ammattimiehen tekemät ja vesitiiviit. Useitenhan perävalojen ongelmat löytyy pätkästä aisan ja traktorin pistokkeen välistä. Näistä ongelmista on joskus heijastuksia sulakkeisiin. Lisäksi umpiot ja polttimot sais olla vähän laadukkaammat kun useiten niissä on jälkiä kosteudesta ja pölystä.
Kerrassaan mielenkiintoinen keskustelu. Porukat painaa duunia peräsuoli pitkänä. Jaetaan postia että saadaan peltovuokrat maksettua ja väliaikoina ajetaan pölliautoa että saisi lehmille kivennäiset (joista saa Agribonusta) . Mutta jos pitäisi kiinnittää perävaunun pistoke niin raja kulkee siinä. Traktorin kopista ei nousta! Juuri näiden keskusteluiden takia agronettiä jaksaa lukea!
Mikäli itse en olisi niin työtävieroksuva niin kiinnittäisin ne langattomat takavalot radio-ohjattavaan helikopteriin. Lennättäisi sitä ajon aikana paalivaunun lähituntumassa. Vaihdettaessa paalivaunu toiseen ei tarvitsisi kuin lennättää kopteria uuden vaunun perässä.
-
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?
Kaikki ;D
Itseasiassa ei yhtään enempää kuin 30€ johdollisilla lampuillakaan. Oikeilla komponenteilla sais hyvinkin varmat systeemit kun niitä ei tarttis repiä irti vaan kaikki liitokset olis ammattimiehen tekemät ja vesitiiviit. Useitenhan perävalojen ongelmat löytyy pätkästä aisan ja traktorin pistokkeen välistä. Näistä ongelmista on joskus heijastuksia sulakkeisiin. Lisäksi umpiot ja polttimot sais olla vähän laadukkaammat kun useiten niissä on jälkiä kosteudesta ja pölystä.
Kerrassaan mielenkiintoinen keskustelu. Porukat painaa duunia peräsuoli pitkänä. Jaetaan postia että saadaan peltovuokrat maksettua ja väliaikoina ajetaan pölliautoa että saisi lehmille kivennäiset (joista saa Agribonusta) . Mutta jos pitäisi kiinnittää perävaunun pistoke niin raja kulkee siinä. Traktorin kopista ei nousta! Juuri näiden keskusteluiden takia agronettiä jaksaa lukea!
Mikäli itse en olisi niin työtävieroksuva niin kiinnittäisin ne langattomat takavalot radio-ohjattavaan helikopteriin. Lennättäisi sitä ajon aikana paalivaunun lähituntumassa. Vaihdettaessa paalivaunu toiseen ei tarvitsisi kuin lennättää kopteria uuden vaunun perässä.
Voi olla että oon työtävieroksuva mutta toisaalta työtä helpottavat asiat on aina tervetulleita ja kun ne ei edes maksa maltaita (vertaa traktoreiden ja työkoneiden hintoihin). Enkä nyt pidä sitä kovin pienenä työnä jos vaikka kärrää 2000 paalia eli 90 kuormaa pellolta niin se tarkoittaa 180 kertaa laittamaan johtoja kiinni. Liukastumisvaara rappusissa on kuitenkin huomattava. Ongelmana on vaan että hyde letkuja joutuu laittaa jolloin ne kin joutuu kehittää niin että saa hytistä kiinni. Niin ja kyllä kuorman saa niin tehtyä oikeanlaiseen kärryyn että sitä kuormaa ei tartte käydä tutkimassa ja sidonta hoituu hydraulisesti. Lisäksi tähän valohommaan liittyy niin paljon rikkoutumista vai onko joku joka tunnustaa että ei ole koskaan vetänyt johtoja poikki kun pistoke on jäänyt traktoriin kärryä irrotettaessa. Siksi kannattais käyttää langatonta järjestelmää ja mielestäni se lataus kannattaa rakentaa jotenkin siihen kärryyn koska isännät on tunnetusti niin laiskoja että niitä valoja ei muuten tule ladattua. Ja nyt puhutaan kiinteistä asennuksista.
PS. Miksi kotien keittiöt eivät ole kehittyneet yhtään viimeisen 15 vuoden aikana. Vastaus koska naiset ei osaa vaatia ja ajatella työn helpottamista.
-
missä keittiössä olet käynyt viimeisen 15 vuoden aikana? meilläkin , vaikka kalkkiporukkaa käyttäjinä on uutta kalustoa ja värkkiä hyllyt puolillaan joten ; äitis ei kuitenkaan käy edes vilkaisemassa toimiiko ne sötökset siellä takana kun langaton netti kerran toimii! ja taas kolisee!
-
Juuri jotain vastaavaa kaipailtiin eilenki puukuorman perään... traktorin peräkärripistokkeeseen lähetin kiinni ja valopuomi kiässin perään. Ostan välittömästi kun joku myy.
Miksei johdollinen käy? Metsässä irti ja kiinnitetään magneeteilla kun tullaan tielle. Ei kai se johto mikään ylitsepääsemätön ongelma ole?
Miksi pitää edes ylipäätänsä pelata jonkun magneettivalojen kanssa? Me hitsattiin porukka Kronokseen heti uutena riittävän järeästä U-palkista valoille asennuspaikat ja pulteilla kunnolliset verkot suojaksi. Johdotus vedettiin runkopalkin sisällä. Täysin pätevä ratkaisu tämmöisessä isäntälinjan ajossa. Jos ammattimaisemmin olisi metsäajoa valoista olisi tosi helppo tehdä käännettävät jolloin ne olisi vielä paremmin suojassa kärryn takarunkopalkkia vasten.
Kun joku kuitenkin väittää että valot tai viimeistään johdot rikkoutuvat (johto tuskin kulkee runkopalkissa traktorin pistokkeeseen saakka) niin aikapaljon helpompi vaihtaa irtosarja kuin se runkopalkin sisässä kulkeva. Minulla ei muuten metsäkärryssäni ole valoja. Jarrut kylläkin :)
Nää on näitä ikuisuus kysymyksiä.. ;)
Me ei muuta vaihtoehtoa kuin kiinteitä valoja edes vakavasti harkittu, kärryssä osakkkaita viisi, 15 km säteellä, ja metsät missä kullakin.. Kaikki ajo kotitarve puun keruuta yms., kukaan porukasta ei tee hankintahakkuita, joten tieajoa suhteessa aika paljon..
-
Tuolta itäisiltä mailta saa tilattua sellasia kätevän kokoisia johdon asettajia. Samalla ne voi hoidella kuskin omaakin kaapelia vaikkapa ajon aikana, mahtuvat jopa jalkatilaan. Siinä ei traktorimies rasitu vaan voi keskittyä ihan ajelemiseen ja keskivartalon keräämiseen. Ruokaakin se pikku marakatti kantaa varmasti hyttiin mielellään, ettei vaan isäntä rasitu.
-
missä keittiössä olet käynyt viimeisen 15 vuoden aikana? meilläkin , vaikka kalkkiporukkaa käyttäjinä on uutta kalustoa ja värkkiä hyllyt puolillaan joten ; äitis ei kuitenkaan käy edes vilkaisemassa toimiiko ne sötökset siellä takana kun langaton netti kerran toimii! ja taas kolisee!
En oikein ymmärrä tota virkettä mutta yritetään. Ensalkuun äidin ei onneksi tarvitse kun nauttia olostaan kun käy kylässä. Vaimoa toki käy sääliksi kun joutuu puljaa aatamin aikaisilla vehkeillä.
Eli jos mietitään 1995 aikaista kotia niin yhtälailla oli pyykkikoneet, tiskikoneet, pölynimurit, telkut ja mikrot niin kuin on nytkin. Mitään suuremmin työtä helpottavia laitteita ei ole tullut
Esimerkiksi jos on käyttänyt astianpesukonetta tulee ainakin itselle mieleen että miksi sitä astiaa ei voisi pestä yksitellen ja kone siirtäis sen siten itsenäisesti kaappiin odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
Samoiten pyykkikone vois oikeasti kuivattaa vaatteet ja siirtää ne varastoon.
Pölynimuri vois itsenäisesti siivota lattiat.
Jääkaappi vois nykyisen turhanpäiväisen vesiautomaatin sijasta näyttää näytöllä vanhentuvat tarvikkeet. Jos eräpäivät olis merkitty viivakoodiin.
Mutta nämähän on kalliita vaikka navetassa lypsää robo ja raktorina portaaton fentti ja autona vähintään kartanovolvo ja lisäksi nämä on viellä naisten töitä. Ja jos ei oma eukko suostu niin aina voi hakea kaukoidästä toisen.
Toki on naisia jotka ei halua apuvälineitä mutta olis ainakin mahdollisuus jos kotityöt rupee rasittamaan.
-
missä keittiössä olet käynyt viimeisen 15 vuoden aikana? meilläkin , vaikka kalkkiporukkaa käyttäjinä on uutta kalustoa ja värkkiä hyllyt puolillaan joten ; äitis ei kuitenkaan käy edes vilkaisemassa toimiiko ne sötökset siellä takana kun langaton netti kerran toimii! ja taas kolisee!
En oikein ymmärrä tota virkettä mutta yritetään. Ensalkuun äidin ei onneksi tarvitse kun nauttia olostaan kun käy kylässä. Vaimoa toki käy sääliksi kun joutuu puljaa aatamin aikaisilla vehkeillä.
Eli jos mietitään 1995 aikaista kotia niin yhtälailla oli pyykkikoneet, tiskikoneet, pölynimurit, telkut ja mikrot niin kuin on nytkin. Mitään suuremmin työtä helpottavia laitteita ei ole tullut
Esimerkiksi jos on käyttänyt astianpesukonetta tulee ainakin itselle mieleen että miksi sitä astiaa ei voisi pestä yksitellen ja kone siirtäis sen siten itsenäisesti kaappiin odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
Samoiten pyykkikone vois oikeasti kuivattaa vaatteet ja siirtää ne varastoon.
Pölynimuri vois itsenäisesti siivota lattiat.
Jääkaappi vois nykyisen turhanpäiväisen vesiautomaatin sijasta näyttää näytöllä vanhentuvat tarvikkeet. Jos eräpäivät olis merkitty viivakoodiin.
Mutta nämähän on kalliita vaikka navetassa lypsää robo ja raktorina portaaton fentti ja autona vähintään kartanovolvo ja lisäksi nämä on viellä naisten töitä. Ja jos ei oma eukko suostu niin aina voi hakea kaukoidästä toisen.
Tuo kartanovolvo taisi olla 1980-luvun juttuja :D Nykyisellään on maine kärsinyt inflaation.
Tuossa on robottipölynimuri: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8583
http://vempaimia.net/2010/06/17/samsung-navibot-siivoaa-puolestasi/
Tuo kertoo elintarvikkeiden ravintoarvot: http://www.hedengrenkodintekniikka.fi/files/hedoy/lehdistotiedotteet/Topcom_DIET_SCALE_400_ravintovaaka.pdf
Veitsenteroittimet: http://www.yhteishyva-ruoka.fi/keittiovalineet/tuotteet_testissa/testissa_veitsenteroittimet/fi_FI/testissa_veitsenteroittimet/
Pyrolyysi puhdistuksessa uuni polttaa ruokaroiskeet pois. Vältyt näin uunin vaivalloiselta puhdistukselta. Teleskooppisokkeli korkeuden säätämiseksi. A energialuokka. Laitteen lapsiturvatoiminnoista löytyy keittotason ja uunin toimintojen sekä uuninluukun lapsilukitus. Tuotteella on 2 vuoden takuu. http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/liedet/HC858540U/siemens-liesi
Candyn Trio on teräksestä valmistettu keraaminen liesi, jonka ala-osassa on AAA-luokan astianpesukone. http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/liedet/TRIO9503X/candy-liesi-astianpesukone
Electrolux kuivaava pyykinpesukone http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinhoito/kuivaavat-pyykinpesukoneet/EWW148540/electrolux-kuivaava-pyykinpesukone
Yli 3000 € kylmiöpakastin: Kylmiöpakastimet ovat Festivon lippulaivoja.
Neljä eri lämpötila-aluetta ja kylmiöosan ihanteellinen ilmankosteus luovat ihanteelliset säilytysolosuhteet. Kylmiöpakastimet sopivat talouksille, jotka säilövät paljon sekä arvostavat korkealaatuisia elintarvikkeita. Vihanneksille ja hedelmille on todella runsaasti tilaa. Juomakorivaunu ja viinipulloteline. http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/kylmalaitteet/kylmakeskukset/9305116/festivo-kylmiopakastin-100cf-musta-teras
Kotirobotti 120 USD http://www.hilavitkutin.com/2006/07/15/r2d2-kotirobotti/
-
*****n varma systeemi. Perävalot antennilla, ja akulla toimimaan. Mikä voisi enää mennä vikaan?
Kaikki ;D
Itseasiassa ei yhtään enempää kuin 30€ johdollisilla lampuillakaan. Oikeilla komponenteilla sais hyvinkin varmat systeemit kun niitä ei tarttis repiä irti vaan kaikki liitokset olis ammattimiehen tekemät ja vesitiiviit. Useitenhan perävalojen ongelmat löytyy pätkästä aisan ja traktorin pistokkeen välistä. Näistä ongelmista on joskus heijastuksia sulakkeisiin. Lisäksi umpiot ja polttimot sais olla vähän laadukkaammat kun useiten niissä on jälkiä kosteudesta ja pölystä.
Kerrassaan mielenkiintoinen keskustelu. Porukat painaa duunia peräsuoli pitkänä. Jaetaan postia että saadaan peltovuokrat maksettua ja väliaikoina ajetaan pölliautoa että saisi lehmille kivennäiset (joista saa Agribonusta) . Mutta jos pitäisi kiinnittää perävaunun pistoke niin raja kulkee siinä. Traktorin kopista ei nousta! Juuri näiden keskusteluiden takia agronettiä jaksaa lukea!
Mikäli itse en olisi niin työtävieroksuva niin kiinnittäisin ne langattomat takavalot radio-ohjattavaan helikopteriin. Lennättäisi sitä ajon aikana paalivaunun lähituntumassa. Vaihdettaessa paalivaunu toiseen ei tarvitsisi kuin lennättää kopteria uuden vaunun perässä.
Voi olla että oon työtävieroksuva mutta toisaalta työtä helpottavat asiat on aina tervetulleita ja kun ne ei edes maksa maltaita (vertaa traktoreiden ja työkoneiden hintoihin). Enkä nyt pidä sitä kovin pienenä työnä jos vaikka kärrää 2000 paalia eli 90 kuormaa pellolta niin se tarkoittaa 180 kertaa laittamaan johtoja kiinni. Liukastumisvaara rappusissa on kuitenkin huomattava. Ongelmana on vaan että hyde letkuja joutuu laittaa jolloin ne kin joutuu kehittää niin että saa hytistä kiinni. Niin ja kyllä kuorman saa niin tehtyä oikeanlaiseen kärryyn että sitä kuormaa ei tartte käydä tutkimassa ja sidonta hoituu hydraulisesti. Lisäksi tähän valohommaan liittyy niin paljon rikkoutumista vai onko joku joka tunnustaa että ei ole koskaan vetänyt johtoja poikki kun pistoke on jäänyt traktoriin kärryä irrotettaessa. Siksi kannattais käyttää langatonta järjestelmää ja mielestäni se lataus kannattaa rakentaa jotenkin siihen kärryyn koska isännät on tunnetusti niin laiskoja että niitä valoja ei muuten tule ladattua. Ja nyt puhutaan kiinteistä asennuksista.
PS. Miksi kotien keittiöt eivät ole kehittyneet yhtään viimeisen 15 vuoden aikana. Vastaus koska naiset ei osaa vaatia ja ajatella työn helpottamista.
eikö se paalusysteemista sit kannattais luopua jos kerran peräkärryn valojohdon laittaminen on ylivoimaista ja vaivalloista? meillä on ongelmasta päästy eroon käyttämällä noukinvaunua ja laakasiiloja.
-
Tuolla on on myynnissä valmiita sarjoja!http://shop.prolux-systemtechnik.com/v52/index.htm (http://shop.prolux-systemtechnik.com/v52/index.htm)
http://www.tecparts.com/tecparts/cms/startseite/detail.jsf
8)
-
eikö se paalusysteemista sit kannattais luopua jos kerran peräkärryn valojohdon laittaminen on ylivoimaista ja vaivalloista? meillä on ongelmasta päästy eroon käyttämällä noukinvaunua ja laakasiiloja.
[/quote]
En nyt taas viitti mutta työläämpää se mielestäni on käydä joka kuorman jälkeen polkemassa siilon ja sitten viellä rakentaa säilytystilat sekä paali että rehuvehkeille kun kuivaheinä ja olki vaatii kuitenkin paalit. Meillähän ei tyhjää työvoimaa ole itseni lisäksi joten kaikki muu työvoima pitää ostaa ulkoa. Tästäsyystä ne isot paalainkäärimen pallot tuntuu tällaiselle pikkutilalliselle varsin kustannustehokkailta. Urakoinnilla toki saisi rehut helposti siiloon mutta en vaan tiedä mitä pitää tehdä itte jotta saa laskun maksettua.
-
Langattomuutta
Turhaan ihannoidaan
usein
Vanha kunnon piuha on Kuparia
::)
-
missä keittiössä olet käynyt viimeisen 15 vuoden aikana? meilläkin , vaikka kalkkiporukkaa käyttäjinä on uutta kalustoa ja värkkiä hyllyt puolillaan joten ; äitis ei kuitenkaan käy edes vilkaisemassa toimiiko ne sötökset siellä takana kun langaton netti kerran toimii! ja taas kolisee!
En oikein ymmärrä tota virkettä mutta yritetään. Ensalkuun äidin ei onneksi tarvitse kun nauttia olostaan kun käy kylässä. Vaimoa toki käy sääliksi kun joutuu puljaa aatamin aikaisilla vehkeillä.
Eli jos mietitään 1995 aikaista kotia niin yhtälailla oli pyykkikoneet, tiskikoneet, pölynimurit, telkut ja mikrot niin kuin on nytkin. Mitään suuremmin työtä helpottavia laitteita ei ole tullut
Esimerkiksi jos on käyttänyt astianpesukonetta tulee ainakin itselle mieleen että miksi sitä astiaa ei voisi pestä yksitellen ja kone siirtäis sen siten itsenäisesti kaappiin odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
Samoiten pyykkikone vois oikeasti kuivattaa vaatteet ja siirtää ne varastoon.
Pölynimuri vois itsenäisesti siivota lattiat.
Jääkaappi vois nykyisen turhanpäiväisen vesiautomaatin sijasta näyttää näytöllä vanhentuvat tarvikkeet. Jos eräpäivät olis merkitty viivakoodiin.
Mutta nämähän on kalliita vaikka navetassa lypsää robo ja raktorina portaaton fentti ja autona vähintään kartanovolvo ja lisäksi nämä on viellä naisten töitä. Ja jos ei oma eukko suostu niin aina voi hakea kaukoidästä toisen.
Tuo kartanovolvo taisi olla 1980-luvun juttuja :D Nykyisellään on maine kärsinyt inflaation.
Tuossa on robottipölynimuri: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=8583
http://vempaimia.net/2010/06/17/samsung-navibot-siivoaa-puolestasi/
Tuo kertoo elintarvikkeiden ravintoarvot: http://www.hedengrenkodintekniikka.fi/files/hedoy/lehdistotiedotteet/Topcom_DIET_SCALE_400_ravintovaaka.pdf
Veitsenteroittimet: http://www.yhteishyva-ruoka.fi/keittiovalineet/tuotteet_testissa/testissa_veitsenteroittimet/fi_FI/testissa_veitsenteroittimet/
Pyrolyysi puhdistuksessa uuni polttaa ruokaroiskeet pois. Vältyt näin uunin vaivalloiselta puhdistukselta. Teleskooppisokkeli korkeuden säätämiseksi. A energialuokka. Laitteen lapsiturvatoiminnoista löytyy keittotason ja uunin toimintojen sekä uuninluukun lapsilukitus. Tuotteella on 2 vuoden takuu. http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/liedet/HC858540U/siemens-liesi
Candyn Trio on teräksestä valmistettu keraaminen liesi, jonka ala-osassa on AAA-luokan astianpesukone. http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/liedet/TRIO9503X/candy-liesi-astianpesukone
Electrolux kuivaava pyykinpesukone http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/pyykinhoito/kuivaavat-pyykinpesukoneet/EWW148540/electrolux-kuivaava-pyykinpesukone
Yli 3000 € kylmiöpakastin: Kylmiöpakastimet ovat Festivon lippulaivoja.
Neljä eri lämpötila-aluetta ja kylmiöosan ihanteellinen ilmankosteus luovat ihanteelliset säilytysolosuhteet. Kylmiöpakastimet sopivat talouksille, jotka säilövät paljon sekä arvostavat korkealaatuisia elintarvikkeita. Vihanneksille ja hedelmille on todella runsaasti tilaa. Juomakorivaunu ja viinipulloteline. http://www.gigantti.fi/product/kodinkoneet/kylmalaitteet/kylmakeskukset/9305116/festivo-kylmiopakastin-100cf-musta-teras
Kotirobotti 120 USD http://www.hilavitkutin.com/2006/07/15/r2d2-kotirobotti/
Nyt on pakkokommetoida taas tätä inttämistä,
Eli onko se nyt tuo vaaka vai tuo kallis jääkaappi, mikä näyttää koska elintarvikkeita on vanhenemassa?
Tiskien käsittely helpottuu, kun tiskikone sijoitetaan mahdollisimman epäergonomiseen paikkaan?
Itsensä puhtaaksipolttava uunin sisus löytyi meiltä Strömbergin uunista -83