Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 09.02.08 - klo:23:10
-
Ja "Ojala" tietää ;)
Valtun portaattomasta totuus...
Mekaanisen kosketuksen suuri osuus perustuu kartion muotoisten
hammaspyörien liikutteluun vain toisesta päästään kytkettyinä
olevien akselien varassa, siis akselit nivelöitynä vakionopeus
nivelilla ja sähköhydraulisesti liikutellaan akselilla olevia
kartion mallisia hammaspyöriä suhteessa toisiinsa saadaan
ns.akselien pyöriessä eri kehämatkoilla vapaasti muuntuvia
variaatioita eli välityssuhteita ilman hydrostaattisesti muuntuva-
välityksistä planeettapyörästö paria, tässä on se "kuningasidea"
lisäksi tarvitaan vielä Vanha "Deltapowershift" laajentamaan
nopeus alue variaatio 0,35- 65 km/h välille... ;)
Suunnanvaihto toteutetaan edelleen monilevykytkimiin perustuvaan
"power reverser" suunnanvaihtimeen, kestävyyttä lisää olennaisesti
voimansiirron automaattinen säätyminen "0" välityssuhteeseen suuntaa vaihdettaessa ,tekee
suunnanvaihtimesta lähes ikuisen, ainoastaan ns.rengasmännän
stefat kaipaavat huoltoa n.25 000 käyttötunnin jälkeen... :P
(eikösh ollu aikah hyvä fiktiivine tarina 7 Jaegermeister kipollisen
jälkeenh ;D )
... huomena varmaan "supo" miehet hakee mut kun kavalsin patentin,
lieventävänä asiakkaanhaarana katsottanee 2,75 0/00 nettijuopumus :D
-
Ja asennetta löytyy, urakoitsijaksi isona :P
http://youtube.com/watch?v=_pTeyviG594
-
etkai sää ojala oo tuota valiolaista apila viskii ottany vaan likaa ku tommosen patentin menit paljastaan ;) ;D
-
Oheisessa linkin kuvassa Portaaton Hydro linkku
http://www.murtola.com/galleria/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=26
Ja portaattomalla korkeuden säädöllä varustettu tukkinippu nostin ?
Kierrosten säätökin jo koneissa miltei portaaton
Siihen se sitten kehitys pysähtyikin, enempi rautaa vahemmän sähköhydraulisia hienouksia sisältäneet valtut toimineet paremmin kautta aikojen
Rauran ylivoimaa
-
Ojalalla on pieni ajatusvirhe nuissa kartion muotoisissa hammaspyörissä: Kartion isommassa päässä täytyy olla enemmän hampaita kuin pienemmässä päässä, jotta välitys muuttuu.
-
Ojalalla on pieni ajatusvirhe nuissa kartion muotoisissa hammaspyörissä: Kartion isommassa päässä täytyy olla enemmän hampaita kuin pienemmässä päässä, jotta välitys muuttuu.
Eikös puimurin variaatorissa muuteta välitystä kartio mallisilla hihnapyörillä ja se vielä toimii?
-
Kartiossa muuttuu kehänopeus,hampaiden määrällä mitään merkitystä ole.
-
Ojalalla on pieni ajatusvirhe nuissa kartion muotoisissa hammaspyörissä: Kartion isommassa päässä täytyy olla enemmän hampaita kuin pienemmässä päässä, jotta välitys muuttuu.
Jos sinulla on kaksi samankokoista pyörää niin ne pyörivät yhtä nopeasti jos vetävä pyörä pysyy saman kokoisena ja vedettävää pienennetään puoleen niin vedettävä pyörii puolet nopeammin, jos vetävää pienenetään puolella ja vedettävä pysyy samankokoisena silloin vedettävän vauhti hidastuu. Hammasrataan halkaisia vaikuttaa välityssuhteeseen ei piikkienmäärä
-
Ojalalla on pieni ajatusvirhe nuissa kartion muotoisissa hammaspyörissä: Kartion isommassa päässä täytyy olla enemmän hampaita kuin pienemmässä päässä, jotta välitys muuttuu.
Jos sinulla on kaksi samankokoista pyörää niin ne pyörivät yhtä nopeasti jos vetävä pyörä pysyy saman kokoisena ja vedettävää pienennetään puoleen niin vedettävä pyörii puolet nopeammin, jos vetävää pienenetään puolella ja vedettävä pysyy samankokoisena silloin vedettävän vauhti hidastuu. Hammasrataan halkaisia vaikuttaa välityssuhteeseen ei piikkienmäärä
niin..... ja hammasrattaan piikkien muoto, koko ja väli pysyy samana?
-
Niin no kyllä suolahdesta voi sitäkin odottaa,taatusti jotain metkaa on tulossa.Sen päivän kun tosiaan näkis että agcon päämerkki on valtra niin taitaa sorsatkin ajaa perämoottorilla.
-
Ojalalla on pieni ajatusvirhe nuissa kartion muotoisissa hammaspyörissä: Kartion isommassa päässä täytyy olla enemmän hampaita kuin pienemmässä päässä, jotta välitys muuttuu.
Jos sinulla on kaksi samankokoista pyörää niin ne pyörivät yhtä nopeasti jos vetävä pyörä pysyy saman kokoisena ja vedettävää pienennetään puoleen niin vedettävä pyörii puolet nopeammin, jos vetävää pienenetään puolella ja vedettävä pysyy samankokoisena silloin vedettävän vauhti hidastuu. Hammasrataan halkaisia vaikuttaa välityssuhteeseen ei piikkienmäärä
niin..... ja hammasrattaan piikkien muoto, koko ja väli pysyy samana?
Siis jos hammasrataan kokoa muutetaan välityksessä että profiili pysyy samana niin tietysti hammas määrä lisääntyy tai pienenee, mutta välityssuhteeseen pelkällä hammasmäärällä ei ole vaikutusta siihen vaikuttaa hammasrattaan koko joka vaikuttaa myös piikkimäärään
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille
-
Niin no kyllä suolahdesta voi sitäkin odottaa,taatusti jotain metkaa on tulossa.Sen päivän kun tosiaan näkis että agcon päämerkki on valtra niin taitaa sorsatkin ajaa perämoottorilla.
Niin.... http://www.risteilyt.com/alus?alus=870329 (http://www.risteilyt.com/alus?alus=870329)
-
pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu.
***HUH! Mimmonen on sellainen kartio jossa on enempi hampaita jossain kohtaa??
-
pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu.
***HUH! Mimmonen on sellainen kartio jossa on enempi hampaita jossain kohtaa??
Katos se on vähä niinku "murikkapyörä" mut sokeritopan malline,
hamphaat silleen kierteiset ::)
-
pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu.
***HUH! Mimmonen on sellainen kartio jossa on enempi hampaita jossain kohtaa??
Katos se on vähä niinku "murikkapyörä" mut sokeritopan malline,
hamphaat silleen kierteiset ::)
Niijuujoo.
-
Mikä estää ventin tai verkun laatikon laiton valtraan, jos nämä kaikki omistaa acco ???
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
Jep Valtrahan keksii aina uutta kuten esim. Advancen alueen vaihto...
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
Jep Valtrahan keksii aina uutta kuten esim. Advancen alueen vaihto...
No, kuinkas se alue vaihtuu ?
Puheohjauksella tietenkin, karjasemalla
isosti vahän niinku ravien lähettäjä: -yksii , -kaksii, AJA !
Jaa, miksikö pitää ensin laskea ?
-notta tietää pitää kiinni kun kohta NYKÄSEE :D
-
anna olla viimeinen kerta kun kirjoittelet humalassa agronettiin :(
-
anna olla viimeinen kerta kun kirjoittelet humalassa agronettiin :(
Täytynee kehitellä tähä semmone "alkolukko" ,saa puhaltamalla
"0" kirjautumisen sisään ;D
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä?
Oikea vastaus: 15
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä?
Oikea vastaus: 15
Vähä pykäliä siinä hammaslukumäärän muuttues... eikä enää portaaton... ;)
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
Jep Valtrahan keksii aina uutta kuten esim. Advancen alueen vaihto...
Minkäsmoinen se on? jostakin luukusta vai?
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
Jep Valtrahan keksii aina uutta kuten esim. Advancen alueen vaihto...
Minkäsmoinen se on? jostakin luukusta vai?
Kyseesä trolli eli kopio massikan vaihteiston aluevaihteesta... idiootti!!! ;D
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
Jep Valtrahan keksii aina uutta kuten esim. Advancen alueen vaihto...
Minkäsmoinen se on? jostakin luukusta vai?
Kyseesä trolli eli kopio massikan vaihteiston aluevaihteesta... idiootti!!! ;D
Kokeilin muuten T171 Advancea viime keväänä. Just tuon alueen vaihdon takia tuntui sopivan massikkamiehenkin käteen muuten hyvin, mutta vivun heilautus väärään suuntaan eli ulospäin.
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
Jep Valtrahan keksii aina uutta kuten esim. Advancen alueen vaihto...
Minkäsmoinen se on? jostakin luukusta vai?
Kyseesä trolli eli kopio massikan vaihteiston aluevaihteesta... idiootti!!! ;D
Kokeilin muuten T171 Advancea viime keväänä. Just tuon alueen vaihdon takia tuntui sopivan massikkamiehenkin käteen muuten hyvin, mutta vivun heilautus väärään suuntaan eli ulospäin.
eivät ole tohtineet suoraan kopioida, minusta sisäänpäin heilautus on kyllä loogisempi...
-
Ei kannata laittaa vanhentunutta tekniikkaa siinä se juju pilee.
Jep Valtrahan keksii aina uutta kuten esim. Advancen alueen vaihto...
Minkäsmoinen se on? jostakin luukusta vai?
Kyseesä trolli eli kopio massikan vaihteiston aluevaihteesta... idiootti!!! ;D
Kokeilin muuten T171 Advancea viime keväänä. Just tuon alueen vaihdon takia tuntui sopivan massikkamiehenkin käteen muuten hyvin, mutta vivun heilautus väärään suuntaan eli ulospäin.
eivät ole tohtineet suoraan kopioida, minusta sisäänpäin heilautus on kyllä loogisempi...
Acgossa on huomattu että huomattava osa Ferku miehistä on sairaslomalla polvilumpio vaurion takia siksi se toimii toisinpäin
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille
Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.
Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille
Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.
Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.
Täyttä höpäjätiä.
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille
Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.
Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.
Täyttä höpäjätiä.
Eiku fiktiota.
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille
Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.
Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.
Täyttä höpäjätiä.
Eiku fiktiota.
Eikö se teoria toimi!? mutta käytännön toteutus voi olla vaan hankalampi että saatas kestää 300hp tehonsiirtoja..
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille
Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.
Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.
Täyttä höpäjätiä.
Eiku fiktiota.
Eikö se teoria toimi!? mutta käytännön toteutus voi olla vaan hankalampi että saatas kestää 300hp tehonsiirtoja..
MIihin ne ylimääräset lamellit piilotetaan siellä kapeammass päässä?
hammasgeometria on sen verran tarkka ja monimutkainen asia et vois olla lyhyt ikäset hampaat jostain lamelleista tehtynä
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä? Välityksen kasvaessa on pakko lisätä hampaiden määrää jotta hampaan profiili pysyy samana!
Variaattori on portaaton mutta myös hampaaton.
Tuossahan se ongelma tulee. Kartion halkaisian kasvaessa pitäisi lisätä hampaita samassa suhteessa kuin kartion kasvu. Muuten idea teoriassa hyvä, kartioilla päästäisiin lähes 100% hyötysuhteeseen, edellyttäen että se saataisiin käytännössä toimimaan. Voisivat sen asentaa fendt merkiseen ylivoimaankin ei häviäis 30% vetotehona harakoille
Kartiohammaspyörät muodostuu pienistä lamelleista. Lamellejen asentoa voidaan säädellä ohjelmallisesti toisella laitaa kartiopyörää. (eli hampaiden määrää ja muotoa) (kosketuspinnassa ne pysyy aina liikkumattomana) Tällöin voidaan ohjelmallisesti ohjelmoida tiettymäärä hampaita aina kumpaankin kartiopyörään. Ja sitten niitä voidaan liikutella toisiinsa nähden limittäin.
Ei tarvita mitään luistatuksia ja teho välittyy lähes 100%. Lisäksi on helppo ohjelmoida käytettäväksi aina optimaalista tehoaluetta jos kuljettaja näin haluaa. Näin saimme aikaan mekaanisen portaattoman vaihteiston.
Täyttä höpäjätiä.
Eiku fiktiota.
Eikö se teoria toimi!? mutta käytännön toteutus voi olla vaan hankalampi että saatas kestää 300hp tehonsiirtoja..
Kyllä teoria varmaan toimii, mutta yritäpä saada kuvatun kaltaiseen lamellipyörään riittävä painotus, ettei lipsu tai lamellit taivu. Ehkä moinen vois toimia 0,003hv:n tehon siirros, mutta pilkku ei oikealle siirry todellisuudes koskaan.
-
Ei sellaisia kartiohammasvälityksiä ole eikä tule.Hypoidivetopyörästö on joka vehkeessä ja ainut missä toinen on kartio.
(http://www.ind-art.co.uk/VolvoE%20media/Axle.jpg)
Ja myös tasauspyörästössä kartiot,meinas unohtua.
-
Miten voit PORTAATTOMASTI muuttaa hammasrattaiden välitystä kartiohammaspyörillä???
Esim. jos välitys tuplataan: pienemmässä päässä on 10 hammasta ja suuremmassa päässä 20 hammasta. Montako hammasta on kartion puolivälissä?
Oikea vastaus: 15
Vähä pykäliä siinä hammaslukumäärän muuttues... eikä enää portaaton... ;)
Ei siitä saa teherä nuon vaikiaa! Hampahien lukumäärä kartiorattaalla vaihtuu portaattomasti välillä 10-15, ja taas samalla lailla välillä 15-20!
Tämä alakaa olla valamis.
-
Valtra Bracil CVT näyttää olevan valmis sarjatuotantoon.
www.youtube.com/watch?v=pyYNvwKPAKA
-
Tähän mennessä niillä on ollut keppiviidakko nyt tulee veivi. no onhan sekin edistystä. :P