Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heka - 31.10.07 - klo:22:35
-
Peräkärry olis hankinnan alla noin kokoluokalla 16t. Mikä olisi paras vaihtoehto? Tampereella ja Jyväskylässä oli paljon hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Parhaimmaksi esittäytyi mielestäni Junkkarin mallisto Tampereella, jolla oli esillä jalkalavamallit sekä koukkulavakärry. Ei tarvitsisi montaa eri runkoa tms. Itsella on ainakin huonoja kokemuksia kaikkien mallien palapelilaidoista. Toisena olen miettinyt koukkulavamalleja. Olisiko kuitenkin kustannustehokkainta että saisi napattua hetkessä kyytiin lavan kuin lavan. Itse tarvisin ainakin konelavan, rehulavan, viljalavan ja maansiirtolavan. Varmaankin jollain 14-16t kantavuuden rungolla riittäisi. Jos teillä on kokemuksia kärryistä, niin hyvistä ja huonoistapuolista niin kommentoikaa. Kehuja ja haukkuja kaikkia kohtaan.. kiitos jo etukäteen. toivottavasti tämä aiheuttaa keskustelua laajemminkin...
-
itse tilasin multivan 18t maansiirtokärryn pikavaihdettavalla lavalla. koukkulava laitteisto vie kärryn kantavuutta,lisää korkeutta ja monesti niissä on pienemmät pyörät.. tietysti etuna on standardin mukaisuus, lavaksi kävis mikä tahansa koukkulava.
-
Multivalla ollut kuulemma ongelmia akseleiden kanssa. Ne ei pysy kärryn alla. Trafiikki malliakin ovat tehneet, mutta siitäkin olen kuullut sen olevan laiton. Itse en ole sitä siihen perehtynyt, mutta olen kuullut sanottavan että hydraulitoiminen käsijarruviritelmä ei ole laillinen. Jokin kiinteälaitainen vilja+dumperlava+rehulava olisi kiikarissa..
-
Kipa on laadukkain
Itse tehty K-a kalustosta myös hyvä toimiva valinta ja valmiit täysperävaunut sellaisenaan
::)
-
Reilu vuos ollu ajossa Pronar T700. Ryhti kohallaan vaikka 19t sonta kuormia viety. Hinnaltaan aika paljon edullisempi vertaa suomi kärryt. Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
-
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Kuten?
-
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Kuten?
Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.
-
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Kuten?
Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.
Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?
-
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Kuten?
Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.
Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?
Jos on uus fendt eikä se jaksa vetää kärryä koukkuun niin sitä voi auttaa tukijalalla :D
-
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Kuten?
Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.
Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?
;D ;D ;D ;D
-
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Kuten?
Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.
Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?
Pyhällä hengellä ja krapula hengityksellä. ;)
-
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Kuten?
Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.
Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?
Pyhällä hengellä ja krapula hengityksellä. ;)
Kai tuohon kärryyn saa lisävarusteena oman hydraulipumpun? Langattomasti ohjatulla sähköstartilla 8)
-
käytetty koukkulaite ja kolme akselinen puolperän runko... paljon halvempi kuin mikään multiva tai junkkari ja kantavuutta tuplat sekä kestää varmasti paremmin
ja sitäpaitti on ihan hiton pehmee vetää peräs
-
Peräkärry olis hankinnan alla noin kokoluokalla 16t. Mikä olisi paras vaihtoehto? Tampereella ja Jyväskylässä oli paljon hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Parhaimmaksi esittäytyi mielestäni Junkkarin mallisto Tampereella, jolla oli esillä jalkalavamallit sekä koukkulavakärry. Ei tarvitsisi montaa eri runkoa tms. Itsella on ainakin huonoja kokemuksia kaikkien mallien palapelilaidoista. Toisena olen miettinyt koukkulavamalleja. Olisiko kuitenkin kustannustehokkainta että saisi napattua hetkessä kyytiin lavan kuin lavan. Itse tarvisin ainakin konelavan, rehulavan, viljalavan ja maansiirtolavan. Varmaankin jollain 14-16t kantavuuden rungolla riittäisi. Jos teillä on kokemuksia kärryistä, niin hyvistä ja huonoistapuolista niin kommentoikaa. Kehuja ja haukkuja kaikkia kohtaan.. kiitos jo etukäteen. toivottavasti tämä aiheuttaa keskustelua laajemminkin...
Maansiirtolavan päälle viljakasetti ja ei tarvita eri runkoja ja lavoja.
Ja jos konesiirtoja enemmän niin sitten lisäksi Chieftain tai JPM tai Herbst tai joku muu. Olevinaan pitäisi olla aika pitkät ajosillat, että kaivuri tms nousis lavalle joka on 560-22,5" pyörien päällä.
Rehulava, voisko sekin olla maansiirtolavan(vaunun) päällä kasettina/elementteinä?
-
No edelleen jatkan tällä linjalla että katsokaa myös ulkomaille nimittäin sieltä saa tukevampia ja parempia kärryjä kuin suomesta esim. http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-20/ :P Ja alle 20 000€ maksoi ainkain vielä viime sksynä vaikka otettiin hiukan kalliimmat kummit alle mitä on vakiona ja rautaa on juuri oikeissa paikoissa... Eikä ole mitään surkiaa keinuteliä vaan ADR parabeli jouset/akselit/navat ja jarrutkin kaikissa pyörissä ja aisajousitus on vakiona ;D Ja pronarin kärryt on myös laadukkaan oloisia kärryjä jne...
-
Tuommonen pikku kippo...
Kunnon täppäri ostaa tämmösen ja kuskaa sepeliä kukkurikuormilla ;D
http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-32/
-
minkä ihmeen takia nois kaikis on vaan yks kippi sylinteri... eiks housukippi olis paljon tukevampi noinki pitkis lavois
-
Onko kukaan muu kaipaillut markkinoilta sellaista kärryä joka olis kuin nuot 16-18 tonnin maansiirto kärryt mutta avattavilla laidoilla.olis vaan aika paljon moni käyttöisempi.Laidat ja tolpat sais olla järeämmät mitä normi tuhti/junkkari,kestäisivät varmasti jopa kivisen maan ajon.Olis edullisempi rakentaa erilaisia kiinteitä laita paketteja jalka lava systeemillä,esim säilörehu,vilja kun ei tarttis kuin yhden lava pohjan.Tämmöisille olis varmaan kysyntää on niitä turhempiakin keksintöjä maatalouteen tehty.
-
Multivalla ollut kuulemma ongelmia akseleiden kanssa. Ne ei pysy kärryn alla. Trafiikki malliakin ovat tehneet, mutta siitäkin olen kuullut sen olevan laiton. Itse en ole sitä siihen perehtynyt, mutta olen kuullut sanottavan että hydraulitoiminen käsijarruviritelmä ei ole laillinen. Jokin kiinteälaitainen vilja+dumperlava+rehulava olisi kiikarissa..
Kannattaisko jättää näppis rauhaan jos mitään järkevämpää ei irtoa.... ???
HTT:n uutisia viimeisen päälle...
-
... Eikä ole mitään surkiaa keinuteliä vaan ADR parabeli jouset/akselit/navat ja jarrutkin kaikissa pyörissä ja aisajousitus on vakiona ;D Ja pronarin kärryt on myös laadukkaan oloisia kärryjä jne...
Perusteleppa nyt minkä takia parrapelit olis parempi kuin jousitettu keinuteli Jos vaikka kummassakin lukisi navoissa BPW.
Ja nyt puhutaan sekalaisesta maatalousajosta ja kuten yllä maansiirrosta.
Ei muuten mutta laadukkaissa maajussi koneissa monesti ne parrabellit on vakiona, mutta jos hyvän haluaa niin keinun saa lisähintaan
-
Onko kukaan muu kaipaillut markkinoilta sellaista kärryä joka olis kuin nuot 16-18 tonnin maansiirto kärryt mutta avattavilla laidoilla.olis vaan aika paljon moni käyttöisempi.Laidat ja tolpat sais olla järeämmät mitä normi tuhti/junkkari,kestäisivät varmasti jopa kivisen maan ajon.Olis edullisempi rakentaa erilaisia kiinteitä laita paketteja jalka lava systeemillä,esim säilörehu,vilja kun ei tarttis kuin yhden lava pohjan.Tämmöisille olis varmaan kysyntää on niitä turhempiakin keksintöjä maatalouteen tehty.
No ei noita Palmsseja ainakaan paalin ajossa juuri voi käyttää, ei mene neljää paalia peräkkäin eikä kahta rinnakkain.
-
... Eikä ole mitään surkiaa keinuteliä vaan ADR parabeli jouset/akselit/navat ja jarrutkin kaikissa pyörissä ja aisajousitus on vakiona ;D Ja pronarin kärryt on myös laadukkaan oloisia kärryjä jne...
Perusteleppa nyt minkä takia parrapelit olis parempi kuin jousitettu keinuteli Jos vaikka kummassakin lukisi navoissa BPW.
Ja nyt puhutaan sekalaisesta maatalousajosta ja kuten yllä maansiirrosta.
Ei muuten mutta laadukkaissa maajussi koneissa monesti ne parrabellit on vakiona, mutta jos hyvän haluaa niin keinun saa lisähintaan
Parabeli jousitus on ainakin omasta mielestäni tukevampi kipata eikä maastossa haukkele maan sisään... Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä hetken päästä /-\ asennossa kun ne ei vaan pysy ojennuksessa ja rasvaus ei auta tuohon vaivaan :( Ja LMR kärryssä kippisylinteri on nivelletty alapäästään niin että se pääsee sivullekkin päin niin sylinteri on vähemmillä rasituksilla vaikka lava hiukan keikkuisi vaikka ei se ainakaan vielä keiku... Ja 18T kärryssä on 26tn kippi joka vastaa kuorman kippauksesta ja sehän toimii jos vaan perässä öljy riittää (40ltr) ;D Mutta kaikki vaihtoehdot kannattaa tsekata :D
-
Onko kukaan muu kaipaillut markkinoilta sellaista kärryä joka olis kuin nuot 16-18 tonnin maansiirto kärryt mutta avattavilla laidoilla.olis vaan aika paljon moni käyttöisempi.Laidat ja tolpat sais olla järeämmät mitä normi tuhti/junkkari,kestäisivät varmasti jopa kivisen maan ajon.Olis edullisempi rakentaa erilaisia kiinteitä laita paketteja jalka lava systeemillä,esim säilörehu,vilja kun ei tarttis kuin yhden lava pohjan.Tämmöisille olis varmaan kysyntää on niitä turhempiakin keksintöjä maatalouteen tehty.
No ei noita Palmsseja ainakaan paalin ajossa juuri voi käyttää, ei mene neljää paalia peräkkäin eikä kahta rinnakkain.
Soita Antille ja anna mitat niin hän tekee sinulle kärryn johon menee vaikka 40 paalia peräkkäin. Eihän nämä ole kuin järjestelykysymyksiä.
http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503ED6-39D4-4163-9D98-74AA1E3959CE&code=3769/new_eri_artiklid_376905
http://www.virumaateataja.ee/170806/esileht/15032566.php
http://www.virumaateataja.ee/260904/esileht/15019939.php
-
Onko kukaan muu kaipaillut markkinoilta sellaista kärryä joka olis kuin nuot 16-18 tonnin maansiirto kärryt mutta avattavilla laidoilla.olis vaan aika paljon moni käyttöisempi.Laidat ja tolpat sais olla järeämmät mitä normi tuhti/junkkari,kestäisivät varmasti jopa kivisen maan ajon.Olis edullisempi rakentaa erilaisia kiinteitä laita paketteja jalka lava systeemillä,esim säilörehu,vilja kun ei tarttis kuin yhden lava pohjan.Tämmöisille olis varmaan kysyntää on niitä turhempiakin keksintöjä maatalouteen tehty.
No ei noita Palmsseja ainakaan paalin ajossa juuri voi käyttää, ei mene neljää paalia peräkkäin eikä kahta rinnakkain.
Soita Antille ja anna mitat niin hän tekee sinulle kärryn johon menee vaikka 40 paalia peräkkäin.
http://www.ap3.ee/?PublicationId=31503ED6-39D4-4163-9D98-74AA1E3959CE&code=3769/new_eri_artiklid_376905
on tullut itekkin teetettyä muutamia kärryjä räätälintyönä virossa kun joillekin ei suomesta ole löytynyt mieluista. Itseasiassa on yllättävän edullista teettää normaali tuotantomalleista poikkeaviakin konstruktioita, palms ei tosin enää tee muutoksia niin innokkaasti kun sarja vaunujen tuotanto alkaa olla hyvin mittavaa luokkaa, mutta kolme muuta kärryntekijää tekee melkein millaista tahansa asiakas tahtoo.
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
[/quote]
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
[/quote] Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
[/quote]
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
[/quote] No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
[/quote]
No, toiset ajaa Zetkalla ja toiset Ventillä.....
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
[/quote]
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
[/quote] No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
[/quote]
No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.
Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.
Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
[/quote] No deutsit on kyllä toimineet hyvin eikä vanteita eikä vaihteistoja ole tarvinnut rempata... Me haettiin juurikin laatua ja sen takia päädyttiin noihin tenkasen suomeen tuomiin kärryihin kun rupesi vituttamaan jatkuva remppaaminen noissa tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan ja nekin oli halvemmat kuin multivat eikä juurikaan huonommat mitä multivoita on tullut katsottua... Tuolla kymppitonnilla voi ostaa vaikka suomalaista ruokaa ;D Mutta työt loppuu äkkiä jos kokoajan on vehkeet kappaleina eli laitteitten täytyy olla varmoja mutta hinta ratkaisee silti ainakin jos puhutaan noin isoista summista :P
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.
Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
No deutsit on kyllä toimineet hyvin eikä vanteita eikä vaihteistoja ole tarvinnut rempata... Me haettiin juurikin laatua ja sen takia päädyttiin noihin tenkasen suomeen tuomiin kärryihin kun rupesi vituttamaan jatkuva remppaaminen noissa tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan ja nekin oli halvemmat kuin multivat eikä juurikaan huonommat mitä multivoita on tullut katsottua... Tuolla kymppitonnilla voi ostaa vaikka suomalaista ruokaa ;D Mutta työt loppuu äkkiä jos kokoajan on vehkeet kappaleina eli laitteitten täytyy olla varmoja mutta hinta ratkaisee silti ainakin jos puhutaan noin isoista summista :P
[/quote]
mutta nokialasilla hintaero olis jo 5000..
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.
Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
No deutsit on kyllä toimineet hyvin eikä vanteita eikä vaihteistoja ole tarvinnut rempata... Me haettiin juurikin laatua ja sen takia päädyttiin noihin tenkasen suomeen tuomiin kärryihin kun rupesi vituttamaan jatkuva remppaaminen noissa tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan ja nekin oli halvemmat kuin multivat eikä juurikaan huonommat mitä multivoita on tullut katsottua... Tuolla kymppitonnilla voi ostaa vaikka suomalaista ruokaa ;D Mutta työt loppuu äkkiä jos kokoajan on vehkeet kappaleina eli laitteitten täytyy olla varmoja mutta hinta ratkaisee silti ainakin jos puhutaan noin isoista summista :P
mutta nokialasilla hintaero olis jo 5000..
[/quote] Mutta silti olis vielä 5000€ hinnassa eroa ;D
-
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
-
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
...ja saksalaiset rehuhommiin. ;D
-
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
Älä naurata siellä ;D Juu latviasta näköjään kumpaankin ja halvemmalla 8)
-
Kuorma kulkee vaikka kottikärryllä. Onneks maassamme on vapaus ostaa ihan mitä ite haluaa. Kaikille löytyy omien tarpeitten mukainen kärri. Ryssäläiset ryskähommiin, kotimaiset urakointiin.
...ja saksalaiset rehuhommiin. ;D
onneks on valinnan vapaus
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
Juuri näin ;D
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
Mut eiköhän näillä kotimaasta saatavilla koneksilla ihan pärjää? Olkoot sitten tehty täällä tai missä vaan vinkuintiaaniassa.
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
ja aika harva ajo porsche boxerilla vaikka oli yhtä kotimainen auto ku valtra traktorina..
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
ja aika harva ajo porsche boxerilla vaikka oli yhtä kotimainen auto ku valtra traktorina..
Entäs saman tehtaan saappi tai talpotti?
-
niin kauan kun vanhoja rautajousisii alustoja saa ni minä teen ite... tulee ainaski sellaset ku itte haluaa
-
niin kauan kun vanhoja rautajousisii alustoja saa ni minä teen ite... tulee ainaski sellaset ku itte haluaa
No se sopii hyvin jos on aikaa ja mielenkiintoa ;)
-
kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bol%C5%A1evikit
Niin ainakin Viro on huomattavasti kapitalistisempi valtio kuin sosialistinen Suomi, että eipäs nyt huudella vieraisiin pöytiin!
-
kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bol%C5%A1evikit
Niin ainakin Viro on huomattavasti kapitalistisempi valtio kuin sosialistinen Suomi, että eipäs nyt huudella vieraisiin pöytiin!
Jaa viro kapitalistinen....... :D :D
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Eli on maksettava viljalla suoraan tehtaalle...,,, ::)
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Eli on maksettava viljalla suoraan tehtaalle...,,, ::)
Agriraha on melkein tuota. Osta rattori, maksa ohrilla.....
-
niin kauan kun vanhoja rautajousisii alustoja saa ni minä teen ite... tulee ainaski sellaset ku itte haluaa
Just näin
Komppaan Erik kiä
8)
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.
Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan
ei saat..a, nysse puhuu jo tempoista ja multivoista samas lausees, orotan kyllä innolla jatkoa.... onhan ventti ja belaruski rakenteeltaan aika lähellä toisiaan, neljä pyörää ( yleensä ), eturenkaat kääntyy ( yleensä ) ajetaan lähes aina istualtaan vaihdelooran päältä, molemmissa myös painattavat nostolaitteet ym. Ja lisäksi jos rautaa uupuu 1,5 tn ainahan sen voi ottaa salkotavarana kyytiin, kaikki se on kyllä vain kantavuudesta pois.
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.
Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan
ei saat..a, nysse puhuu jo tempoista ja multivoista samas lausees, orotan kyllä innolla jatkoa.... onhan ventti ja belaruski rakenteeltaan aika lähellä toisiaan, neljä pyörää ( yleensä ), eturenkaat kääntyy ( yleensä ) ajetaan lähes aina istualtaan vaihdelooran päältä, molemmissa myös painattavat nostolaitteet ym. Ja lisäksi jos rautaa uupuu 1,5 tn ainahan sen voi ottaa salkotavarana kyytiin, kaikki se on kyllä vain kantavuudesta pois.
No se 1.5tn rautaa on kyllä ihan käytössä jo lavassa ja kärryn rungossa ;) 18tn kantavuus riittää ihan hyvin ainakin meille mutta myydäänhän niitä joskineita sitten jos tämä ei riitä mutta painavat tyhjänä sitten jo n.7tn... Kaikki osaa tehdä kevyen kärryn mutta tarpeeksi vahvaa ei siihen samaan pakettiin ei mahdu niin se vain on... Sinä se taidat arvostaa multivan korkeallekkin mutta minä en näe niissä mitään hvää ne kun on tehty liian kevyeksi...
-
kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bol%C5%A1evikit
Niin ainakin Viro on huomattavasti kapitalistisempi valtio kuin sosialistinen Suomi, että eipäs nyt huudella vieraisiin pöytiin!
Jaa viro kapitalistinen....... :D :D
Kun tutustut pikkasen tosiasioihin niin huomaat yllättävän eron maiden välillä. Suomessa tuetaan kaikenlaista joutilaisuutta. Virossa sossuelätit on aikas vähissä ;D
-
"Viron nykyinen talouselämä on ääriliberaalinen. Suomessa ehkä vastaavan tyyppistä yhteiskuntaa halusivat nuorsuomalaiset, mutta edes he eivät menneet vaatimuksissaan niin pitkälle kuin mikä Virossa on arkitodellisuutta. Virossa on esimerkiksi tasavero eli kaikki maksavat tuloistaan saman veroprosentin mukaisesti eli 26 prosenttia veroja tuloistaan. Rikkaat ja köyhät ovat siis samalla viivalla. Suomessa käytettävä progressiivinen verotus vie rikkailta enemmän veroja, mutta monen virolaisen mukaan progressiivisen verotuksen saaminen Viroon merkitsisi paluuta kommunismiin."
-
Mutta yleensä noi keinutelit joita on junkkareissa, multivoissa ja sellaisissa on yleensä
puhutaanko multivoista ja junkkareista samassa lauseessa
Kyllä ;D Kummallakin yli 10 000€ ylimääräistä hintaa oikeisiin kärryihin nähden siis 18tn luokassa ja puuttuu 1.5tn rautaakin :P
Nyt täytyypi kysyä että millä perusteella on ylimääräistä hintaa? Luuletkos että se rauta pakkaantuu sihen akselin ympärille samalla hintaa kun kotona ropatussa kärrissä? Se on tuo työmies sellanen perkele ku se osaa vaatia myös palkkaa ja olosuhteita.
No verraten latvialaisiin huomattavasti järeämpiin ja fiksummin tehtyihin kärryihin verraten yli kymppitonni enemmän hintaa ja se on liikaa ;D
suomessa työmiehen päiväpalkka on sama mikä latviassa kuukausipalkka. lisähntaa selittää myös multivan käyttämät kalliimmat (eurooppalaiset) renkaat.
No renkaista sen verran että BKT renkaat maksoi tonnin enemmän kuin dnebrot ja jos olis ottanut alliancet niin ne olis maksaneet 2 tonnia enemmän että sillee ;D Ja zetori ja fendt vertaus ei juuri tuohon sovi kun on deutzi kärryjen edessä ja zetor on vaan kotimopona ;) Ja tuolla kymppitonnilla jo korjaisikin kärryjä mutta vielä ei oo tarvinnut ja LMR on aikas iso tehdas näihin kotimaisiin sekunda kottikärryihin verraten ::)
No ehkä toi rengas juttu vähän ontui. Mutta suomessa et saa alle 12euron/tunti mitään työntekijää. Sihen kun lisää työnantajan velvoitteet ja muut kulunkit, tulee kärreistä ihan eri hintaset kun noissa polseviikkivaltioissa tuotetut. Ei sillä, onhan ne hyviä nekin.
Ja helvetisti tuntuu kauppa käyvän Multivalla vaikka hintaa on. Monet nääs haluaa maksaa laadusta ja kotimaisesta tuotteesta. Varaosien saantikin on taattu.
Ja ei toi reutsi kyl todellakaan ole mikään taidon näyte, kaikkine repeilevine vanteinen ja vaihteisto vikoineen....
tempoissa jotka ovat hyvin lähellä multivoita rakenteeltaan
ei saat..a, nysse puhuu jo tempoista ja multivoista samas lausees, orotan kyllä innolla jatkoa.... onhan ventti ja belaruski rakenteeltaan aika lähellä toisiaan, neljä pyörää ( yleensä ), eturenkaat kääntyy ( yleensä ) ajetaan lähes aina istualtaan vaihdelooran päältä, molemmissa myös painattavat nostolaitteet ym. Ja lisäksi jos rautaa uupuu 1,5 tn ainahan sen voi ottaa salkotavarana kyytiin, kaikki se on kyllä vain kantavuudesta pois.
No se 1.5tn rautaa on kyllä ihan käytössä jo lavassa ja kärryn rungossa ;) 18tn kantavuus riittää ihan hyvin ainakin meille mutta myydäänhän niitä joskineita sitten jos tämä ei riitä mutta painavat tyhjänä sitten jo n.7tn... Kaikki osaa tehdä kevyen kärryn mutta tarpeeksi vahvaa ei siihen samaan pakettiin ei mahdu niin se vain on... Sinä se taidat arvostaa multivan korkeallekkin mutta minä en näe niissä mitään hvää ne kun on tehty liian kevyeksi...
paino ei kyllä kerro kärryn kestävyydestä yhtään mitään. vertaa vaikka minkä laatuisesta teräksestä mainitut tempo, junkkari ja multiva on valmistettu. sama asia ku 10.9 pultti näyttää lähes samalta ku 4.8 mutta kestää vain pirusti enemmän.
-
noita nykyisiä eestissä tai latviassa tehtyjä kärryjä ei kyllä kannata laadullisesti aliarvioida, vertaus 4.8 ja 10.9 pultteihin on todella kaukana todellisuudesta. Itse ajelen ajoni multivan trm 150 hd vaunulla ja olen siihen erittäin tyytyväinen, nyt jos vaunua ostaisin teettäisin sen virossa omien mittojen mukaan, sillä vähemmällä mitä multiva saa kärryä enemmän. Laatu virossa ja latviassa on todella hyvää jos tilaaja sitä vaatii, toki on mahdollista saada halpaa räkäraudasta tehtyä sekundaakin jos tilaaja sitä pyytää ja on kyllä halpaa.
-
noita nykyisiä eestissä tai latviassa tehtyjä kärryjä ei kyllä kannata laadullisesti aliarvioida, vertaus 4.8 ja 10.9 pultteihin on todella kaukana todellisuudesta. Itse ajelen ajoni multivan trm 150 hd vaunulla ja olen siihen erittäin tyytyväinen, nyt jos vaunua ostaisin teettäisin sen virossa omien mittojen mukaan, sillä vähemmällä mitä multiva saa kärryä enemmän. Laatu virossa ja latviassa on todella hyvää jos tilaaja sitä vaatii, toki on mahdollista saada halpaa räkäraudasta tehtyä sekundaakin jos tilaaja sitä pyytää ja on kyllä halpaa.
Joo sitä saa mitä tilaa. Ei ne eri teräslaadut taida olla minkään tehtaan yksinoikeus? ;) Ja tekee ne kärryn vaikka titaanista jos tilaaja on maksukykyinen.
Tuosta jos valitsee laitamateriaaliksi vaikka 40 mm levyn niin eiköhän kestä.
Titaani Levy Paksuus 0.5-90mm
-
Lähes kaikissa nykykärryissä kyllä on Paksuutta aineissa mutta väärissä kohdissa,,,,,,,,,
Pääsääntöisesti siis
:'(
-
ei nyt jaksais alkaa virolaisten kanssa soosaan,varsinkin kun ei ole valmista tuotetta vaan se pitäis suunnitella valmistajan kanssa joka puhuu eri kieltä ja välissä yks joppari.Mieluummin ostasin suomalaista,onhan noita alustoja jotka kelpais itelle pitäis vaan teettää ne laidat,pajoja tällä alueella on missä se kyllä onnistuu.
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
JA joitain ei suomalaisten "koneen valmistajien" olisi koskaan pitänyt edes yrittää kopioida.... >:( ::)
Mutta tämä menee aiheesta, vuosikymmenestä ja maatalouspoliittisesta ajanjaksosta sivuun...
-
Tuosta kotimaisuudesta viä, että eipä taida ne ryssäläiset yms ulkolaiset kauheesti suomalaista ruokaa syödä... Senki takia pitää kannattaa kotimaista teollisuutta! (joo tiedetään, että Valtra on myyty pois, mutta kyllä ne tehtaan työntekijät kuitenki syö suomalaista ruokaa, ainaki paljo enemmän ku Fendtin, Massikan ja Jontikan tehtaiden työntekijät)
Joojoo, mutta tosiasia on sekin, ettei kaikkia konetyyppejä edes tehdä Suomessa. Jotkut lopetettu ja joitakin ei oo koskaan tehtykään.
JA joitain ei suomalaisten "koneen valmistajien" olisi koskaan pitänyt edes yrittää kopioida.... >:( ::)
Mutta tämä menee aiheesta, vuosikymmenestä ja maatalouspoliittisesta ajanjaksosta sivuun...
Ei mene... Kyllä tuo on ajankohtaista ihan ja aina... Joitain ei ois edes pitäny yrittää. Tume teki joskus pyöröpaalaimen, ei ehkä varsinainen myyntimenestys, mutta muistan kuvatuksen laitteesta joskus 70-luvulla nähneeni. Oikeestaan aikas surullinen laite.
-
Niin takas alkuperäiseen kysymykseen.Multivan kärryt on mielestäni laadukkaimpia.
-
aisat katkee ja akselit ratkee... laatua kyllä!! ;D
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Sisu ja Pilli?
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Sisu ja Pilli?
Onko Pohjanmaalla firmaa joka tekisi peräkärryistä kuorma-autoja ??? Jos laitattaisi noihin ylimääräisiin Ryskyihin vaikka Scanikan moottorin ja Sampo 20:n "ohjaamon", saisi halvalla toimivan pelin
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
En tiiä misson Juonikylä, mut tämmönen tuli ensin mieleen http://www.rrkarryt.fi/
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Savunen.com mutta sivut on jumissa
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
En tiiä misson Juonikylä, mut tämmönen tuli ensin mieleen http://www.rrkarryt.fi/
Kauhajoella on juonikylä.
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Sisu ja Pilli?
Mä puhuin nyt kuorma-autosta en sisusta 8)
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Sisu ja Pilli?
Mä puhuin nyt kuorma-autosta en sisusta 8)
Aivan sama. Siellä ne plasmaa koria ja etusta irti takaosasta, merkistä kun merkistä. Notta ristuksenmoinen kärri, ihan urakoooottiijalle sopiva.
Tsiisus mitä sammalkorvia nuo moommmalaaaaaaaaaaset. :P
-
Kuokista saa kyllä tie kärryt mutta pellolle ja maastoon jotain aivan muuta ???
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
Ei kun ***** ISOJA.... ;D
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
Ei kun ***** ISOJA.... ;D
No olkoot. ISOJA JA ***** ISOJA. Mun ois tarttenu teutsilla puijanaksuttaa niihin pari päivää. Ja tilata joku ***** ISO masseri hinamaan se ***** ISO kärry kuivaajalle.
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
Ei kun ***** ISOJA.... ;D
No olkoot. ISOJA JA ***** ISOJA. Mun ois tarttenu teutsilla puijanaksuttaa niihin pari päivää. Ja tilata joku ***** ISO masseri hinamaan se ***** ISO kärry kuivaajalle.
Myönnätkö ette teilläpäin vallitsee "SUURUUREN HULLUUS"?
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
Ei kun ***** ISOJA.... ;D
No olkoot. ISOJA JA ***** ISOJA. Mun ois tarttenu teutsilla puijanaksuttaa niihin pari päivää. Ja tilata joku ***** ISO masseri hinamaan se ***** ISO kärry kuivaajalle.
Myönnätkö ette teilläpäin vallitsee "SUURUUREN HULLUUS"?
Ei tartte teititellä. Myönnän että meilläpäin vallitsee VITULLINEN suuruuden hulluuus, muuta väittäsin kuitenki että ei oo mun tontille vielä eksyny... ::)
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
Ei kun ***** ISOJA.... ;D
No olkoot. ISOJA JA ***** ISOJA. Mun ois tarttenu teutsilla puijanaksuttaa niihin pari päivää. Ja tilata joku ***** ISO masseri hinamaan se ***** ISO kärry kuivaajalle.
Myönnätkö ette teilläpäin vallitsee "SUURUUREN HULLUUS"?
Ei tartte teititellä. Myönnän että meilläpäin vallitsee VITULLINEN suuruuden hulluuus, muuta väittäsin kuitenki että ei oo mun tontille vielä eksyny... ::)
Keissimies taitaa olla pohjimmiltaa ihan asia-äijä????
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
Ei kun ***** ISOJA.... ;D
No olkoot. ISOJA JA ***** ISOJA. Mun ois tarttenu teutsilla puijanaksuttaa niihin pari päivää. Ja tilata joku ***** ISO masseri hinamaan se ***** ISO kärry kuivaajalle.
Myönnätkö ette teilläpäin vallitsee "SUURUUREN HULLUUS"?
Haluaasko skännä kyölätä koolihin ja hommata ristuksen isoot viljakärryt etelä-pohojammaalta n.30 mottiset ;D
-
Mikäs firma tekee ylistarossa tai etelä-pohjanmaan alueella kuorma-autosta traktorin perävaunuja?
Joskus muutama vuosi sitte kävin seinäjoella kattomasa, isä ja poika teki kuorkin peristä kärryjä. Ei voi muistaa enää nimiä, muistaakseni maastullisa ilmoitteli. Jäi kaupat tekemätä niillä oli vaan suuria ja helvetin suuria tarjolla.
Ei kun ***** ISOJA.... ;D
No olkoot. ISOJA JA ***** ISOJA. Mun ois tarttenu teutsilla puijanaksuttaa niihin pari päivää. Ja tilata joku ***** ISO masseri hinamaan se ***** ISO kärry kuivaajalle.
Myönnätkö ette teilläpäin vallitsee "SUURUUREN HULLUUS"?
Ei tartte teititellä. Myönnän että meilläpäin vallitsee VITULLINEN suuruuden hulluuus, muuta väittäsin kuitenki että ei oo mun tontille vielä eksyny... ::)
Keissimies taitaa olla pohjimmiltaa ihan asia-äijä????
No emmä ny tiiä, suurin kärry on 11mottinen. Sitte pari naapureilta yli jäänyttä pikkukippoa.
Keissimiehestä tuli muuten mieleen ku eilen paalailin heiniä keissillä ja sitte tuolla 780 viiatilla niitä käärein muoviin, semmosen havainnon tein että aika paljo mukavampi/viileämpi tuo viiatin hytti nuin hellepäivänä. Johtunee varmaan siitä ku siinä ei oo ikkunoita joista aurinko helottas sisään, siinä on vaan semmosia kurkistusikkunoita. ;D
-
Kirjota tuo sama tarina murtehella,
"Sellaasia kurkistusikkunoota notta..." ;D
-
Kirjota tuo sama tarina murtehella,
"Sellaasia kurkistusikkunoota notta..." ;D
Ei mää kyllä osaa, tästä on kumminki matkaa sinne oikiaan moommalaan yli 200km.
Ei oo tarvinu notta pariin vuoteen praatailla etelä-pohojanmaalaisten kans, meinaa taidot ruostua.
Lue pöyröötä maastullista, siitä oppii hienoja sanoja..
-
Kirjota tuo sama tarina murtehella,
"Sellaasia kurkistusikkunoota notta..." ;D
Ei mää kyllä osaa, tästä on kumminki matkaa sinne oikiaan moommalaan yli 200km.
Ei oo tarvinu notta pariin vuoteen praatailla etelä-pohojanmaalaisten kans, meinaa taidot ruostua.
Lue pöyröötä maastullista, siitä oppii hienoja sanoja..
Notta, 11 kk mihinäkuhna tuvassa käy alkeiskurssista ::)
-
Eikösne ikkunatkin ole lakeuksilla klasei ?
-
Kirjota tuo sama tarina murtehella,
"Sellaasia kurkistusikkunoota notta..." ;D
Ei mää kyllä osaa, tästä on kumminki matkaa sinne oikiaan moommalaan yli 200km.
Ei oo tarvinu notta pariin vuoteen praatailla etelä-pohojanmaalaisten kans, meinaa taidot ruostua.
Lue pöyröötä maastullista, siitä oppii hienoja sanoja..
Notta, 11 kk mihinäkuhna tuvassa käy alkeiskurssista ::)
Hiataa ja kärpääsiä.... ;D Reilut kakskyt vuotta sitten sain laihian kielikurssia käydä juu 11 kk.....