Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peräkärry  (Luettu 31425 kertaa)

Heka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Peräkärry
Peräkärry olis hankinnan alla noin kokoluokalla 16t. Mikä olisi paras vaihtoehto? Tampereella ja Jyväskylässä oli paljon hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Parhaimmaksi esittäytyi mielestäni Junkkarin mallisto Tampereella, jolla oli esillä jalkalavamallit sekä koukkulavakärry. Ei tarvitsisi montaa eri runkoa tms. Itsella on ainakin huonoja kokemuksia kaikkien mallien palapelilaidoista. Toisena olen miettinyt koukkulavamalleja. Olisiko kuitenkin kustannustehokkainta että saisi napattua hetkessä kyytiin lavan kuin lavan. Itse tarvisin ainakin konelavan, rehulavan, viljalavan ja maansiirtolavan. Varmaankin jollain 14-16t kantavuuden rungolla riittäisi. Jos teillä on kokemuksia kärryistä, niin hyvistä ja huonoistapuolista niin kommentoikaa. Kehuja ja haukkuja kaikkia kohtaan.. kiitos jo etukäteen. toivottavasti tämä aiheuttaa keskustelua laajemminkin...

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: Peräkärry
itse tilasin multivan 18t maansiirtokärryn pikavaihdettavalla lavalla. koukkulava laitteisto vie kärryn kantavuutta,lisää korkeutta ja monesti niissä on pienemmät pyörät.. tietysti etuna on standardin mukaisuus, lavaksi kävis mikä tahansa koukkulava.

Heka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Peräkärry
Multivalla ollut kuulemma ongelmia akseleiden kanssa. Ne ei pysy kärryn alla. Trafiikki malliakin ovat tehneet, mutta siitäkin olen kuullut sen olevan laiton. Itse en ole sitä siihen perehtynyt, mutta olen kuullut sanottavan että hydraulitoiminen käsijarruviritelmä ei ole laillinen. Jokin kiinteälaitainen vilja+dumperlava+rehulava olisi kiikarissa..   

Teroman

Vs: Peräkärry


Kipa on laadukkain

Itse tehty K-a kalustosta myös hyvä toimiva valinta  ja valmiit täysperävaunut sellaisenaan
 ::)



Pihivilihantuottaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Peräkärry
Reilu vuos ollu ajossa Pronar T700. Ryhti kohallaan vaikka 19t sonta kuormia viety. Hinnaltaan aika paljon edullisempi vertaa suomi kärryt. Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.
Nii ne ajat muuttuu...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräkärry
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

3070 E

  • Vieras
Vs: Peräkärry
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.

Kuten?

Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Peräkärry
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.

Kuten?

Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.

Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.

Kuten?

Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.

Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?
Jos on uus fendt eikä se jaksa vetää kärryä koukkuun niin sitä voi auttaa tukijalalla  :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräkärry
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.

Kuten?

Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.

Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?

 ;D ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

3070 E

  • Vieras
Vs: Peräkärry
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.

Kuten?

Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.

Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?

Pyhällä hengellä ja krapula hengityksellä.  ;)

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: Peräkärry
Ja on hyvä toi hydraulinen tukijalka.

Kuten?

Noniin tuki tuli taas osallisena tähänkin ketjuun... ;D Niin mitä "kuten" , eipähän tartte hyppiä traktorista ellei valojohtoja tai hydrauliikkaletkuja kiinni laita.

Se jalanletkuko irtoo ja kiinnittyy itsestään?

Pyhällä hengellä ja krapula hengityksellä.  ;)

Kai tuohon kärryyn saa lisävarusteena oman hydraulipumpun? Langattomasti ohjatulla sähköstartilla  8)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Peräkärry
käytetty koukkulaite ja kolme akselinen puolperän runko... paljon halvempi kuin mikään multiva tai junkkari ja kantavuutta tuplat sekä kestää varmasti paremmin
ja sitäpaitti on ihan hiton pehmee vetää peräs

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Peräkärry
Peräkärry olis hankinnan alla noin kokoluokalla 16t. Mikä olisi paras vaihtoehto? Tampereella ja Jyväskylässä oli paljon hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Parhaimmaksi esittäytyi mielestäni Junkkarin mallisto Tampereella, jolla oli esillä jalkalavamallit sekä koukkulavakärry. Ei tarvitsisi montaa eri runkoa tms. Itsella on ainakin huonoja kokemuksia kaikkien mallien palapelilaidoista. Toisena olen miettinyt koukkulavamalleja. Olisiko kuitenkin kustannustehokkainta että saisi napattua hetkessä kyytiin lavan kuin lavan. Itse tarvisin ainakin konelavan, rehulavan, viljalavan ja maansiirtolavan. Varmaankin jollain 14-16t kantavuuden rungolla riittäisi. Jos teillä on kokemuksia kärryistä, niin hyvistä ja huonoistapuolista niin kommentoikaa. Kehuja ja haukkuja kaikkia kohtaan.. kiitos jo etukäteen. toivottavasti tämä aiheuttaa keskustelua laajemminkin...

Maansiirtolavan päälle viljakasetti ja ei tarvita eri runkoja ja lavoja.
Ja jos konesiirtoja enemmän niin sitten lisäksi Chieftain tai JPM tai Herbst tai joku muu. Olevinaan pitäisi olla aika pitkät ajosillat, että kaivuri tms nousis lavalle joka on 560-22,5" pyörien päällä.
Rehulava, voisko sekin olla maansiirtolavan(vaunun) päällä kasettina/elementteinä?
Se mikä ei tapa, se vituttaa

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Peräkärry
No edelleen jatkan tällä linjalla että katsokaa myös ulkomaille nimittäin sieltä saa tukevampia ja parempia kärryjä kuin suomesta esim. http://www.lmr.lv/en/semitrailers/lmr-20/  :P Ja alle 20 000€ maksoi ainkain vielä viime sksynä vaikka otettiin hiukan kalliimmat kummit alle mitä on vakiona ja rautaa on juuri oikeissa paikoissa... Eikä ole mitään surkiaa keinuteliä vaan ADR parabeli jouset/akselit/navat ja jarrutkin kaikissa pyörissä ja aisajousitus on vakiona ;D  Ja pronarin kärryt on myös laadukkaan oloisia kärryjä jne...