deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
:D :D :D :Ddeutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...
Täälä eteläs täytyy sen ykköskoneen toimia, ku ei oo pohjoisia tukia ;)deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...
Juu kyllä täälä e-pohojanmaalla on toimitukset pelannu hyvin ;D mitä oon saanu kuulla mitä jotkut on vähä tarvinneet osia!!! ja ei millään pahalla mutta eikös tilalla kannata olla aina se toinen kones sen verran suuri että saa hätätilas tehtyä työt silläkin hetken aikaa jos ykkös kone jostain syystä ei pelaa..? 8) niin meillä ainakin on tehty kauan...
ilman remontia.... on lievästi sanottuna venyvä ilmaisu. ite on tullu muutamassa yli 20000 tuntia ajetussa koneessa istuttua ja merkkiin katsomatta remonttia on tehty. niihin enempi missä on ruutuvihko mukana mihin merkitään kaikki polttimon vaihosta lähtien, niihin huomattavasti vähempi mitkä muistin varassa 8) 8) 8) 8)deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
Tuon saattaa vissiin allekirijottaa kun tiijjän errään urakkamiehen joka Teutsilla ajanu yli 20 tuhatta tuntia iliman remonttia.
mikäs teillä on se ykköskone jos teussi ja prenti on niitä pieniä kakkoskoneita.. ;D ;Ddeutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...
Juu kyllä täälä e-pohojanmaalla on toimitukset pelannu hyvin ;D mitä oon saanu kuulla mitä jotkut on vähä tarvinneet osia!!! ja ei millään pahalla mutta eikös tilalla kannata olla aina se toinen kones sen verran suuri että saa hätätilas tehtyä työt silläkin hetken aikaa jos ykkös kone jostain syystä ei pelaa..? 8) niin meillä ainakin on tehty kauan...
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
eihän noilla prentin omistajilla edes ole mitä pestä.. ;Ddeutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen 8) että se varaosien tarpeista :P
Ooks sä joku Ojalan aivopesemä....... :D"hauki on kala - hauki on kala - on kala jne....." ;D
]eihän noilla prentin omistajilla edes ole mitä pestä.. ;D
no ykkös kone on tietysti deutzi maatalous hommissa ja kärryn verossa ;D ja vähä muussakin urakoinnissa!!! ja kyllä ne isolla mb-tracillakin tulee tehtyä jos se paikka tulee toivottavasti koskaan ei tule sellasta tilannetta :D se vähä riippuu mihin työhön mikäkin kone on pääasiassa tarkoitettu... on se ykkös kone esim lavetin vetoon trac ja deutzillakin sitä vie jos se paikka tuloo etehen!!! että näin... ja en tunne ojalaa millään tavalla että ojala ei oo aivopessyt meikäläästä ojala vain sattuu harvinaisen hyvin tietää että kunnon koneilla on mukava työskennellä :D esim. meillä on ollut 69 vuodesta asti deutzeja ja traceja iät ajat venttiä ei oo viä ikäväkyllä ollu koskaan talossa :( ehkä tulevaisuudessa....
eikähän etunavan laakereita saa laadukkaita fag, sun muita ni ihan kunnon laakeri liikkeestä!!! vaikka jos ite tarttisin ni vuorenmaa yhtiöt ja samoin stefat ei muutaku lapuan suuntaan ni siä on esimerkiksi... ;D ja sitä mä en tie missä asutte mutta kyllä noita liikkeitä nyt ympäri suomen löytyy luulisin ainakin... ei tulis mieleenkään kysyä yrmasta.... tai huoltomieheltä... just ite kans hain suodattimet perään/vaihteistoon ja ohjaukseen/hydrauliikkaan ni kallein oli 175e ku meillä on se uudempi malli ja keskolla se oli joku 145e muistaakseni ja muut suodattimet ni niissä ei ollut juuri hinta noussut jos vertaa yrmaa ja keskoa n.60e kpl oli noi 3 muuta suodatinta ;D öljyt on suht edullisia ollut... niitä on ostettu shelliä viimeaikoina eikä deutz onneksi tarvi mitää hiton kallista erikois öljyä ni ku jotkut muut merkit :D ja sitä ihmettelen että miten on etunavasta saanut laakerit meneen laita sinne kunnon 80w-90 öljyä eikä mitään jokapaikan kuraa... joka käy moottoriin vaihteistoon ja napoihin ei sellasta ni hyvää öljyä oo viä kukaan teheny että se olis hyvää jokapaikkaan :o meillä on deutzeista n. 100000 tuntia kokemusta eikä ikää oo mennyt ja vaihteisto ei oo yhestäkään ollu auki ja se on tosi ;D ja ajot ei oo olleet mitää kaalintaimien vientiä pellolle!!! ainut on ku on pitänyt deutzi poikkasta joskus ni on kytkin mut se on ihan normaalia ku ei noi vanhat kuiva kytkimet kestä määräänsä enempää... :D niin ja ostakaa ihmeessä moottorin suodattimet grönblommilta sieltä ne yrmat ja keskot niitä varmasti ostaa ja osti ku alkuperäisiä osia ostaa moottoriin ni tottahan ne niistä välistä vetää :P ei muutaku moottorin suodattimet sun muut asiat ni grönblomin kautta ni homma pelaa ja on pelannut jo muistaakseni 80 vuotta deutz moottorien maahantuojana 8) me ostetaan aina 10kpl:een sarja oljy ja poltto-aine suodattimia!!!
eikähän etunavan laakereita saa laadukkaita fag, sun muita ni ihan kunnon laakeri liikkeestä!!! vaikka jos ite tarttisin ni vuorenmaa yhtiöt ja samoin stefat ei muutaku lapuan suuntaan ni siä on esimerkiksi... ;D ja sitä mä en tie missä asutte mutta kyllä noita liikkeitä nyt ympäri suomen löytyy luulisin ainakin... ei tulis mieleenkään kysyä yrmasta.... tai huoltomieheltä... just ite kans hain suodattimet perään/vaihteistoon ja ohjaukseen/hydrauliikkaan ni kallein oli 175e ku meillä on se uudempi malli ja keskolla se oli joku 145e muistaakseni ja muut suodattimet ni niissä ei ollut juuri hinta noussut jos vertaa yrmaa ja keskoa n.60e kpl oli noi 3 muuta suodatinta ;D öljyt on suht edullisia ollut... niitä on ostettu shelliä viimeaikoina eikä deutz onneksi tarvi mitää hiton kallista erikois öljyä ni ku jotkut muut merkit :D ja sitä ihmettelen että miten on etunavasta saanut laakerit meneen laita sinne kunnon 80w-90 öljyä eikä mitään jokapaikan kuraa... joka käy moottoriin vaihteistoon ja napoihin ei sellasta ni hyvää öljyä oo viä kukaan teheny että se olis hyvää jokapaikkaan :o meillä on deutzeista n. 100000 tuntia kokemusta eikä ikää oo mennyt ja vaihteisto ei oo yhestäkään ollu auki ja se on tosi ;D ja ajot ei oo olleet mitää kaalintaimien vientiä pellolle!!! ainut on ku on pitänyt deutzi poikkasta joskus ni on kytkin mut se on ihan normaalia ku ei noi vanhat kuiva kytkimet kestä määräänsä enempää... :D niin ja ostakaa ihmeessä moottorin suodattimet grönblommilta sieltä ne yrmat ja keskot niitä varmasti ostaa ja osti ku alkuperäisiä osia ostaa moottoriin ni tottahan ne niistä välistä vetää :P ei muutaku moottorin suodattimet sun muut asiat ni grönblomin kautta ni homma pelaa ja on pelannut jo muistaakseni 80 vuotta deutz moottorien maahantuojana 8) me ostetaan aina 10kpl:een sarja oljy ja poltto-aine suodattimia!!!
sen verran lisää tuohon että 154e alv mukana maksoi ja kotiovelle tuotuna grönblommilta 10kpl moottoriöljy suodattimia ja 10kpl poltto-aine suodattimia ei paha musta ainakaan ja jokainen saa tuosta laskettua mitä 1 kpl maksaa kutakin ;)
Se täytyy sanoa että Keskon ajoista Deutzin osat(suodattimet ym. kulutusosat) ovat nousseet aivan sikana.Peräöljyn suodatin melkein 200e ja just kävin polttoainesuodattimet hakemassa kun oli kesälaatua seassa niin 140e.Ei o kyl ihan halvat huoltokulut.JD pelaa samalla aineella ettei mitään ja sen suodattimet ei maksa kun kolmasosan noista hinnoista! Prkl! Ai niin ja DF-öljy maksoi saman verran kun Mobil1 rally formula 5W-50/litra.
Laita sähköposti/kotiosoitteesi niin laitan kuitin kopion tulemaan.Siitähän sitten selviää vastaus kaikkiin kysymyksiisi :oSe täytyy sanoa että Keskon ajoista Deutzin osat(suodattimet ym. kulutusosat) ovat nousseet aivan sikana.Peräöljyn suodatin melkein 200e ja just kävin polttoainesuodattimet hakemassa kun oli kesälaatua seassa niin 140e.Ei o kyl ihan halvat huoltokulut.JD pelaa samalla aineella ettei mitään ja sen suodattimet ei maksa kun kolmasosan noista hinnoista! Prkl! Ai niin ja DF-öljy maksoi saman verran kun Mobil1 rally formula 5W-50/litra.
Taidat kertoa satuja. Mistä tätä df-öljyä saa ???
Tracmannille iso kiitos vinkistä! Täytyy heti aamulla tiedustella suodattimia Grönblomilta, loppuu kusetus varaosien hinnoissa ;)
http://www.youtube.com/watch?v=15s22O2B2tY&feature=related
Oikeita työvideoita ei löytynyt kun piti animaatiota laittaa?
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.
No, niin oli.Kiva jos ne tukkeutuu taas kun on kesäainetta tankissa mukana niin taas sama homma ???Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.
no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä >:(
Joo, kyselin sieltä Grönblommilta niin 55e olis ollu se halvempi polttoainesuodatin(alv0) Y:ssä 49e että hintahan senkun nousee...tosin 13% lupas alennusta ;) Eli hirveen hintasia ne on sielläkin. Sitä kalliimpaa esisuodatinta ei edes saanut.Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.
no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä >:(
Joo, kyselin sieltä Grönblommilta niin 55e olis ollu se halvempi polttoainesuodatin(alv0) Y:ssä 49e että hintahan senkun nousee...tosin 13% lupas alennusta ;) Eli hirveen hintasia ne on sielläkin. Sitä kalliimpaa esisuodatinta ei edes saanut.Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.
no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä >:(
Mul on tän vuoden 610M eli uudehko commonrail-motti.Siinä on erillinen iso vedenerotin/suodatin ennen varsinaista suodatinta.Ennen oli 128 joka on pitkälti sama kuin se 150.Siinä olikin ihan eri suodattimet.Tän uuden suodattimet on kuulemma todella paljon tiheemmät eli tukkeutuvatkin siten helpommin.Ja kalliitkin.Huoltomieskin sano että suolasen hintaset ovat!! ;D No, oppiipahan että käyttää läpi vuoden talvi MPÖ:ä.Syntynyt säästö meni nyt sitten korkojen kera kun on 2 päivää pulattu pakkasessa jne.
aivan oikeaa öljyä siellä navossa on nesteen hybodi 80-90 vaan valjä on laakerit löyty skf ltä eikä maksaneet kuin alle puolet yrm hinnoista stefoja ei löytynyt tarvikkeena onha tuossa 110 jo yli 9000 tuntia.moottorissa pidän nesteen lxe 10-40 ja perässä shellin todax dt tai valtran transmison oljyä
deutzin huoltomies kehu näitä öljyjä hyvin on kyllä niillä pelannut.onko muuten kellään tietoa deutzin jäähdyttäjän nesteestä on se oma neste aika arvokasta yli 100€ /5l
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään... ;)
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään... ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään... ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079
juu ja josko se minusta olis kiinni ni laittaisin vaihteistoon 80w-90 öljyä mut huoltomies ei oikeen antanut laittaa 8) mut esim. ennen meillä oli 6.05 dx deutzi ni sinne laitettiin heti kunnon vaihteistoöljy eli tuo 80w-90 eikä mitään ongelmaa :P toki ei ollut pikavaihteita mut kuiteski..!!! ja tuota on käytetty myös vanhemmissakin deutzeissa :D mut kyllä se aika mehua on ku oikeen kesällä kunnolla kiskotaan ni tuo 10w-30 öljy :( paljon paremman voitelun sais 80w-90 öölillä 8)
Asia ei minulle kuulu, mutta eikös noihin DX sarjan koneisiin kulunut laittaa moottori öljyä vaihteistoon ? - ( vaihteistossa messinki synkrokartiot - aluevaihteissa teräs )
Samasta syystä uudenpiin zf laatikoihin STOU öljyä ? - otsikossa syy!
kyllä se on niin että universal öljyä passaa laittaa kuin polkupyöränketjuun.moottoriin oikea moottori öljy ja perään oikea märkäjarru öljy esim shell donax DT(joka öljy merkillä on vastaavat öljy)
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.
mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?
ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!! ???
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.
mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?
ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!! ???
Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.
Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.
mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?
ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!! ???
Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.
Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.
meinaako ijasja2 että ei tuu enää deutzia taloon, ku tätä konetta oot vaihtamassa ::)
meinaako ijasja2 että ei tuu enää deutzia taloon, ku tätä konetta oot vaihtamassa ::)
Ei oletettavasti,ellei Deutsille saada myyntiä. Yrman myynti on ihan haista pskaa näillä nurkilla,70km lähimpään liikeeseen eikä sieltä ole ollut kertaakaan minkäänsorttista yhteyttä näille kulmille ::)
Kun en ole konetta vaihtamassa ihan hetkeen, jontikka vaihtuu seuraavaksi ja uudempaan mutta tuskin uuteen. Oletettavasti muilta mailta hieman käytetty ja vanha suoralla kaupalla maailmalle. Pari kertaa kysynyt uuden tarjousta ja vitsiltä ne kuulostaa vaikka vaihtokone priima :P
Se täytyy sanoa että Keskon ajoista Deutzin osat(suodattimet ym. kulutusosat) ovat nousseet aivan sikana.Peräöljyn suodatin melkein 200e ja just kävin polttoainesuodattimet hakemassa kun oli kesälaatua seassa niin 140e.Ei o kyl ihan halvat huoltokulut.JD pelaa samalla aineella ettei mitään ja sen suodattimet ei maksa kun kolmasosan noista hinnoista! Prkl! Ai niin ja DF-öljy maksoi saman verran kun Mobil1 rally formula 5W-50/litra.
Oma Deutz on tuota ijasja2-luokkaa. Osassa suodattimia on SDF:n varaosanumeroiden lisäksi valmistajan MANN:in tuotenumerot, loppuja voi selvitellä tehtaan listoilta:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.2.0.21.2
Keskon aikaan MANN:it sai varaosaliikkeestä numeroilla tilaamalla 40% halvemmalla. Polttoainesuodatin on tyyppiä Bosch, joita nyt on ties missä ajopeleissä ties miltä valmistajilta.
Oma Deutz on tuota ijasja2-luokkaa. Osassa suodattimia on SDF:n varaosanumeroiden lisäksi valmistajan MANN:in tuotenumerot, loppuja voi selvitellä tehtaan listoilta:
http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.2.0.21.2
Keskon aikaan MANN:it sai varaosaliikkeestä numeroilla tilaamalla 40% halvemmalla. Polttoainesuodatin on tyyppiä Bosch, joita nyt on ties missä ajopeleissä ties miltä valmistajilta.
Joo,moottorin ja polttoainesuodattimen saa mistä vain. Tai ainakin paikallisesta varaosaliikkeestä suoraan hyllystä. Fiat Hitachin ja Deutsin moottoriöljysuodattimet,sekä hydrauliseen työntövarteen hydrauliikkaputken pätkä helmiliitoksilla yhteensä 27€.
Veikkaanpa että tuolla hinnalla olisi voinut saada suodattimen keskolta,Deutsiin :)
Ilmansuodattimet myös MANN, varaosanumero löytyy siihenkin suoraan suodattimesta ja suodattimia samoin pienistäkin puljuista. Sehän noissa on huonoa että ei tuu paljoa vähennyksiä,tulot kasvaa ;D
Deutz on nyt sellaista keskitasoa
Fendt vasta kuuluu sarjaan laatua ?
???
Laita tilastoa kehiin vioista ???
deutz enää same laatua,,,,,,,,,,,
Fendt panostaa vieläkin toimivuuteen.
::)
Laita tilastoa kehiin vioista ???
deutz enää same laatua,,,,,,,,,,,
Fendt panostaa vieläkin toimivuuteen.
::)
Traktorissa pitää olla akseliväliä Yli 3 M
Katsokee kuvasta Vrt 818 ,,,,,,,,,,xylofooni
http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/10/05/8143010478555485821orig.jpg
Deutzit ja varsinkin Valtut semmoisia Töpöjä , vrt Pekka töpöhäntä tai mikä se satuolento olikaan ?
::)
tuolla netissä oli jossain juttua että uuteen X730 deutsiin pitäis tulla ABS jarrut tai ainakin 590mm ulkoiset jarrulevyt etu-akselille ja i monitorit ja muut sinne hyttiin myös... ja uus puma 225CVX pitäis tulevaisuudessa kulkea 60km/h 1900r/min :D
hei trakmanni onko sulla träkissä vakio ratti? heitin mäkeen sen vakio ruorin ja pitäs löytää pienempi tilalle, aattelin vaan että ootko selvittäny mikä sopii?
vanhan vois laittaa vaikka laivaan?
deutsi on hyvä moottori, lähes valmetin veronen mut ei ihan. mersu tulee sitte näiden jälkeen.
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!
Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?
Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
8)
jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla ;D
mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki ;)
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!
Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?
Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
8)
jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla ;D
mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki ;)
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!
Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?
Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
8)
jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla ;D
mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki ;)
Todellakin tosimiesten merkki. Meilläpäin nimittäin mersuilla ei aja enää kun mustalaaset ;D ;D
eipä ole enää 90-luvun alun jälkeen tehty enää yhtään kunnollista mersua...fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!
Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?
Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
8)
jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla ;D
mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki ;)
Todellakin tosimiesten merkki. Meilläpäin nimittäin mersuilla ei aja enää kun mustalaaset ;D ;D
juu eihän näitä kukaan halua :P tässäkin on maailman nopein ja tehokkain normaali perhe sedan eli E-mersu 800hv huippunopeus 370km/h 1400 newtonia vääntö.
http://www.youtube.com/watch?v=FgJWpCOzkXs&feature=related
ja tässä on kotisivut mersun hovi virittäjältä.
http://www.brabus.com/ ei muutaku autoa tilaamaan ni saa tilukset tarkastella ;)
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.
mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?
ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!! ???
Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.
Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.
juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen ;D
ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa :D
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.
mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?
ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!! ???
Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.
Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.
juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen ;D
ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa :D
Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.
Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.
mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?
ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!! ???
Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.
Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.
juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen ;D
ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa :D
Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.
Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.
Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.
Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.
Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.
Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.
Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.
Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.
Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.
Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X
Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.
Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.
Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.
Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.
Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X
Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.
Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.
Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.
Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.
Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.
Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X
Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.
Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?
Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.
Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.
Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.
Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.
Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X
Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.
Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?
Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...
Yheksän litraa menee puolelleen ainakin 140 malliin... Uudempi 150 pienempi perältään ja siihen menee vähemmän.