Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Tracman - 12.12.09 - klo:19:23

Otsikko: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 12.12.09 - klo:19:23
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Wejjo - 12.12.09 - klo:19:26
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: icefarmer - 12.12.09 - klo:19:32
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...
:D :D :D :D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 12.12.09 - klo:19:34
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...

Juu kyllä täälä e-pohojanmaalla on toimitukset pelannu hyvin  ;D mitä oon saanu kuulla mitä jotkut on vähä tarvinneet osia!!! ja ei millään pahalla mutta eikös tilalla kannata olla aina se toinen kones sen verran suuri että saa hätätilas tehtyä työt silläkin hetken aikaa jos ykkös kone jostain syystä ei pelaa..?  8) niin meillä ainakin on tehty kauan...
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 12.12.09 - klo:20:09
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...

Juu kyllä täälä e-pohojanmaalla on toimitukset pelannu hyvin  ;D mitä oon saanu kuulla mitä jotkut on vähä tarvinneet osia!!! ja ei millään pahalla mutta eikös tilalla kannata olla aina se toinen kones sen verran suuri että saa hätätilas tehtyä työt silläkin hetken aikaa jos ykkös kone jostain syystä ei pelaa..?  8) niin meillä ainakin on tehty kauan...
Täälä eteläs täytyy sen ykköskoneen toimia, ku ei oo pohjoisia tukia ;)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 12.12.09 - klo:20:13
no sitte pitää ostaa deutzi tai ventti ni hommat pyörii 24/7  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: icefarmer - 12.12.09 - klo:20:21
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Tuon saattaa vissiin allekirijottaa kun tiijjän errään urakkamiehen joka Teutsilla ajanu yli 20 tuhatta tuntia iliman remonttia.
ilman remontia.... on lievästi sanottuna venyvä ilmaisu. ite on tullu muutamassa yli 20000 tuntia ajetussa koneessa istuttua ja merkkiin katsomatta remonttia on tehty. niihin enempi missä on ruutuvihko mukana mihin merkitään kaikki polttimon vaihosta lähtien, niihin huomattavasti vähempi mitkä muistin varassa 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: - 12.12.09 - klo:21:22
Nämä on kans näitä. Toisille joku homma on pikkujuttu ja toisille ei. Mua tympii suunnattomasti jo pikku viatkin ja jos multa kysytään niin täydellisiä ei meidän koneet oo ollu. Akkua suurempaa niihin ei tosin oo laitettu.
Yhdeltä isännältä kysyin kuinka sen koneet on pelannu. Oli oma merkki aivan ehdottoman hyvä ja mitään suurta ei oo ollu. Pikkuisen kyselemällä selvis että kaikki kolme konetta on katkaistu ainakin kerran. Ne vaan ei hänen mielestä ollu suuria juttuja  ::) ;D No käyttökin tunnetusti hieman ronskia, mutta toisaalta kaikki 2000-luvun koneita.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hl - 12.12.09 - klo:21:29
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Joo, ja ilmeisesti laitettu myös viimeiset osat hyllystä, kun ei niitä sieltä ainakaan sitten hetikään löydy, kun jostain syystä näköjään kuitenkin silloin tällöin huomataan jotain unohtuneen...

Juu kyllä täälä e-pohojanmaalla on toimitukset pelannu hyvin  ;D mitä oon saanu kuulla mitä jotkut on vähä tarvinneet osia!!! ja ei millään pahalla mutta eikös tilalla kannata olla aina se toinen kones sen verran suuri että saa hätätilas tehtyä työt silläkin hetken aikaa jos ykkös kone jostain syystä ei pelaa..?  8) niin meillä ainakin on tehty kauan...
mikäs teillä on se ykköskone jos teussi ja prenti on niitä pieniä kakkoskoneita.. ;D ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Verku - 12.12.09 - klo:22:01
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Ooks sä joku Ojalan aivopesemä....... :D

"hauki on kala - hauki on kala - on kala jne....."  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hl - 12.12.09 - klo:22:08
deutzin ja fendtin myyjät tuossa totesi mulle että näihin koneisiin on jo laitettu osat paikalleen tehtaalla  ;D ettei tarvi varasosia lähetellä jälkikäteen  8) että se varaosien tarpeista  :P

Ooks sä joku Ojalan aivopesemä....... :D

"hauki on kala - hauki on kala - on kala jne....."  ;D
eihän noilla prentin omistajilla edes ole mitä pestä.. ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Ojala - 12.12.09 - klo:22:40
]
eihän noilla prentin omistajilla edes ole mitä pestä.. ;D
[/quote]


ps. Hirtä ittes  :P
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 13.12.09 - klo:14:45
no ykkös kone on tietysti deutzi maatalous hommissa ja kärryn verossa  ;D ja vähä muussakin urakoinnissa!!! ja kyllä ne isolla mb-tracillakin tulee tehtyä jos se paikka tulee toivottavasti koskaan ei tule sellasta tilannetta  :D se vähä riippuu mihin työhön mikäkin kone on pääasiassa tarkoitettu... on se ykkös kone esim lavetin vetoon trac ja deutzillakin sitä vie jos se paikka tuloo etehen!!! että näin... ja en tunne ojalaa millään tavalla että ojala ei oo aivopessyt meikäläästä ojala vain sattuu harvinaisen hyvin tietää että kunnon koneilla on mukava työskennellä  :D esim. meillä on ollut 69 vuodesta asti deutzeja ja traceja iät ajat venttiä ei oo viä ikäväkyllä ollu koskaan talossa  :(  ehkä tulevaisuudessa....
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 13.12.09 - klo:15:52
no ykkös kone on tietysti deutzi maatalous hommissa ja kärryn verossa  ;D ja vähä muussakin urakoinnissa!!! ja kyllä ne isolla mb-tracillakin tulee tehtyä jos se paikka tulee toivottavasti koskaan ei tule sellasta tilannetta  :D se vähä riippuu mihin työhön mikäkin kone on pääasiassa tarkoitettu... on se ykkös kone esim lavetin vetoon trac ja deutzillakin sitä vie jos se paikka tuloo etehen!!! että näin... ja en tunne ojalaa millään tavalla että ojala ei oo aivopessyt meikäläästä ojala vain sattuu harvinaisen hyvin tietää että kunnon koneilla on mukava työskennellä  :D esim. meillä on ollut 69 vuodesta asti deutzeja ja traceja iät ajat venttiä ei oo viä ikäväkyllä ollu koskaan talossa  :(  ehkä tulevaisuudessa....


http://www.youtube.com/watch?v=15s22O2B2tY&feature=related 
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: tosi on - 15.12.09 - klo:15:22
ei semmoista trktoria ookaan mikä ei tartte osia jos sillä ajetaan.minulla on ollut deutzeja 10 kpl ja kaikki ovat tarteneet enempi ja vähemppi osia ja joskus on menneet hermot kun on odottanut 3 viikkoa osia .tänääkin kysyin etunavan laakereita olivat saksassa ja pirun kalliita.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 15.12.09 - klo:15:33
Se täytyy sanoa että Keskon ajoista Deutzin osat(suodattimet ym. kulutusosat) ovat nousseet aivan sikana.Peräöljyn suodatin melkein 200e ja just kävin polttoainesuodattimet hakemassa kun oli kesälaatua seassa niin 140e.Ei o kyl ihan halvat huoltokulut.JD pelaa samalla aineella ettei mitään ja sen suodattimet ei maksa kun kolmasosan noista hinnoista! Prkl! Ai niin ja DF-öljy maksoi saman verran kun Mobil1 rally formula 5W-50/litra.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 15.12.09 - klo:17:33
eikähän etunavan laakereita saa laadukkaita fag, sun muita ni ihan kunnon laakeri liikkeestä!!! vaikka jos ite tarttisin ni vuorenmaa yhtiöt ja samoin stefat ei muutaku lapuan suuntaan ni siä on esimerkiksi... ;D ja sitä mä en tie missä asutte mutta kyllä noita liikkeitä nyt ympäri suomen löytyy luulisin ainakin... ei tulis mieleenkään kysyä yrmasta.... tai huoltomieheltä... just ite kans hain suodattimet perään/vaihteistoon ja ohjaukseen/hydrauliikkaan ni kallein oli 175e ku meillä on se uudempi malli ja keskolla se oli joku 145e muistaakseni ja muut suodattimet ni niissä ei ollut juuri hinta noussut jos vertaa yrmaa ja keskoa n.60e kpl oli noi 3 muuta suodatinta ;D öljyt on suht edullisia ollut... niitä on ostettu shelliä viimeaikoina eikä deutz onneksi tarvi mitää hiton kallista erikois öljyä ni ku jotkut muut merkit  :D ja sitä ihmettelen että miten on etunavasta saanut laakerit meneen laita sinne kunnon 80w-90 öljyä eikä mitään jokapaikan kuraa... joka käy moottoriin vaihteistoon ja napoihin ei sellasta ni hyvää öljyä oo viä kukaan teheny että se olis hyvää jokapaikkaan  :o meillä on deutzeista n. 100000 tuntia kokemusta eikä ikää oo mennyt ja vaihteisto ei oo yhestäkään ollu auki ja se on tosi  ;D ja ajot ei oo olleet mitää kaalintaimien vientiä pellolle!!! ainut on ku on pitänyt deutzi poikkasta joskus ni on kytkin mut se on ihan normaalia ku ei noi vanhat kuiva kytkimet kestä määräänsä enempää...  :D niin ja ostakaa ihmeessä moottorin suodattimet grönblommilta sieltä ne yrmat ja keskot niitä varmasti ostaa ja osti ku alkuperäisiä osia ostaa moottoriin ni tottahan ne niistä välistä vetää  :P ei muutaku moottorin suodattimet sun muut asiat ni grönblomin kautta ni homma pelaa ja on pelannut jo muistaakseni 80 vuotta deutz moottorien maahantuojana  8) me ostetaan aina 10kpl:een sarja oljy ja poltto-aine suodattimia!!!
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 15.12.09 - klo:17:44
eikähän etunavan laakereita saa laadukkaita fag, sun muita ni ihan kunnon laakeri liikkeestä!!! vaikka jos ite tarttisin ni vuorenmaa yhtiöt ja samoin stefat ei muutaku lapuan suuntaan ni siä on esimerkiksi... ;D ja sitä mä en tie missä asutte mutta kyllä noita liikkeitä nyt ympäri suomen löytyy luulisin ainakin... ei tulis mieleenkään kysyä yrmasta.... tai huoltomieheltä... just ite kans hain suodattimet perään/vaihteistoon ja ohjaukseen/hydrauliikkaan ni kallein oli 175e ku meillä on se uudempi malli ja keskolla se oli joku 145e muistaakseni ja muut suodattimet ni niissä ei ollut juuri hinta noussut jos vertaa yrmaa ja keskoa n.60e kpl oli noi 3 muuta suodatinta ;D öljyt on suht edullisia ollut... niitä on ostettu shelliä viimeaikoina eikä deutz onneksi tarvi mitää hiton kallista erikois öljyä ni ku jotkut muut merkit  :D ja sitä ihmettelen että miten on etunavasta saanut laakerit meneen laita sinne kunnon 80w-90 öljyä eikä mitään jokapaikan kuraa... joka käy moottoriin vaihteistoon ja napoihin ei sellasta ni hyvää öljyä oo viä kukaan teheny että se olis hyvää jokapaikkaan  :o meillä on deutzeista n. 100000 tuntia kokemusta eikä ikää oo mennyt ja vaihteisto ei oo yhestäkään ollu auki ja se on tosi  ;D ja ajot ei oo olleet mitää kaalintaimien vientiä pellolle!!! ainut on ku on pitänyt deutzi poikkasta joskus ni on kytkin mut se on ihan normaalia ku ei noi vanhat kuiva kytkimet kestä määräänsä enempää...  :D niin ja ostakaa ihmeessä moottorin suodattimet grönblommilta sieltä ne yrmat ja keskot niitä varmasti ostaa ja osti ku alkuperäisiä osia ostaa moottoriin ni tottahan ne niistä välistä vetää  :P ei muutaku moottorin suodattimet sun muut asiat ni grönblomin kautta ni homma pelaa ja on pelannut jo muistaakseni 80 vuotta deutz moottorien maahantuojana  8) me ostetaan aina 10kpl:een sarja oljy ja poltto-aine suodattimia!!!

sen verran lisää tuohon että 154e alv mukana maksoi ja kotiovelle tuotuna grönblommilta 10kpl moottoriöljy suodattimia ja 10kpl poltto-aine suodattimia ei paha musta ainakaan ja jokainen saa tuosta laskettua mitä 1 kpl maksaa kutakin  ;)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: retku - 15.12.09 - klo:18:15
deutsin etuakseli on italialainen carraro. sama merkki mistä valtra tajus luopua.

laatikko on zf7200. hyvä laatikko, muttei mitenkään liity itse deutsiin. deutsi vaan ostaa lootansa zf:ltä. onhan valtrankin lootia tulli zf:ltä.
sama laatikko on myös venäjän terrionissa ja zetorin maxterrssa.

deutsillakin on sattunut maanantaimalleja putkahtelemaan tehtaasta. esimerkiksi 6.50. pikavaihde ei kestä pyhätöntä viikkoa. osat aivan tähtietieteellissä hinnoissa, purkuosana löytyy kyllä saksasta.

vahvojahan ne deutsit silti yleisesti ottaen on, ei kuitenkaan mitään ylivoimasia...

ps. dx120 ja etenkin mb-trac on tuttuja ja ihan kohtuu hyviä vehkeitä joskus oon vähän ajanu ;-)

Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 15.12.09 - klo:18:27
eikähän etunavan laakereita saa laadukkaita fag, sun muita ni ihan kunnon laakeri liikkeestä!!! vaikka jos ite tarttisin ni vuorenmaa yhtiöt ja samoin stefat ei muutaku lapuan suuntaan ni siä on esimerkiksi... ;D ja sitä mä en tie missä asutte mutta kyllä noita liikkeitä nyt ympäri suomen löytyy luulisin ainakin... ei tulis mieleenkään kysyä yrmasta.... tai huoltomieheltä... just ite kans hain suodattimet perään/vaihteistoon ja ohjaukseen/hydrauliikkaan ni kallein oli 175e ku meillä on se uudempi malli ja keskolla se oli joku 145e muistaakseni ja muut suodattimet ni niissä ei ollut juuri hinta noussut jos vertaa yrmaa ja keskoa n.60e kpl oli noi 3 muuta suodatinta ;D öljyt on suht edullisia ollut... niitä on ostettu shelliä viimeaikoina eikä deutz onneksi tarvi mitää hiton kallista erikois öljyä ni ku jotkut muut merkit  :D ja sitä ihmettelen että miten on etunavasta saanut laakerit meneen laita sinne kunnon 80w-90 öljyä eikä mitään jokapaikan kuraa... joka käy moottoriin vaihteistoon ja napoihin ei sellasta ni hyvää öljyä oo viä kukaan teheny että se olis hyvää jokapaikkaan  :o meillä on deutzeista n. 100000 tuntia kokemusta eikä ikää oo mennyt ja vaihteisto ei oo yhestäkään ollu auki ja se on tosi  ;D ja ajot ei oo olleet mitää kaalintaimien vientiä pellolle!!! ainut on ku on pitänyt deutzi poikkasta joskus ni on kytkin mut se on ihan normaalia ku ei noi vanhat kuiva kytkimet kestä määräänsä enempää...  :D niin ja ostakaa ihmeessä moottorin suodattimet grönblommilta sieltä ne yrmat ja keskot niitä varmasti ostaa ja osti ku alkuperäisiä osia ostaa moottoriin ni tottahan ne niistä välistä vetää  :P ei muutaku moottorin suodattimet sun muut asiat ni grönblomin kautta ni homma pelaa ja on pelannut jo muistaakseni 80 vuotta deutz moottorien maahantuojana  8) me ostetaan aina 10kpl:een sarja oljy ja poltto-aine suodattimia!!!

sen verran lisää tuohon että 154e alv mukana maksoi ja kotiovelle tuotuna grönblommilta 10kpl moottoriöljy suodattimia ja 10kpl poltto-aine suodattimia ei paha musta ainakaan ja jokainen saa tuosta laskettua mitä 1 kpl maksaa kutakin  ;)

elikkäs noi äskeiset suotimet oli 4 sylinteriseen ja kuutoseen oli 21e 1kpl poltto-ainesuodatin ja moottori-öljy oli 24e 1kpl ;D ja meillä onneksi on zf:än etuaksila ei mikään italiaano onneksi  :D mut ikäväkyllä maailman paras aksilan tekijä lopetti sen tuotannon 06 kesällä  :( ja ei oo lootia ollu ku s-sarjan valmetissa zf:ltä ja sen kuulee kyllä äänestä ei vongu niinku yleensä tekee eli silloon ku on oma laatikko kyseessä  :P mikäs venteissä on siis näissä uusissa aksilan tekijä...? tai 900 sarjalaisessa on erillisjousitettu niinku henkilö autossa ei mitään aksilaa olekkaan enää  8) ajomukavuus kunniaan  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 15.12.09 - klo:18:32
Tracmannille iso kiitos vinkistä! Täytyy heti aamulla tiedustella suodattimia Grönblomilta, loppuu kusetus varaosien hinnoissa  ;)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: viiri45 - 15.12.09 - klo:18:33
Se täytyy sanoa että Keskon ajoista Deutzin osat(suodattimet ym. kulutusosat) ovat nousseet aivan sikana.Peräöljyn suodatin melkein 200e ja just kävin polttoainesuodattimet hakemassa kun oli kesälaatua seassa niin 140e.Ei o kyl ihan halvat huoltokulut.JD pelaa samalla aineella ettei mitään ja sen suodattimet ei maksa kun kolmasosan noista hinnoista! Prkl! Ai niin ja DF-öljy maksoi saman verran kun Mobil1 rally formula 5W-50/litra.

Taidat kertoa satuja. Mistä tätä df-öljyä saa ???
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 15.12.09 - klo:19:40
Se täytyy sanoa että Keskon ajoista Deutzin osat(suodattimet ym. kulutusosat) ovat nousseet aivan sikana.Peräöljyn suodatin melkein 200e ja just kävin polttoainesuodattimet hakemassa kun oli kesälaatua seassa niin 140e.Ei o kyl ihan halvat huoltokulut.JD pelaa samalla aineella ettei mitään ja sen suodattimet ei maksa kun kolmasosan noista hinnoista! Prkl! Ai niin ja DF-öljy maksoi saman verran kun Mobil1 rally formula 5W-50/litra.

Taidat kertoa satuja. Mistä tätä df-öljyä saa ???
Laita sähköposti/kotiosoitteesi niin laitan kuitin kopion tulemaan.Siitähän sitten selviää vastaus kaikkiin kysymyksiisi  :o
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 15.12.09 - klo:20:00
Tracmannille iso kiitos vinkistä! Täytyy heti aamulla tiedustella suodattimia Grönblomilta, loppuu kusetus varaosien hinnoissa  ;)

ei mitään kiittelemisiä  :D se on mukava ku saa toisia auttaa ja asioita helpotettua  :D se on kaikkien etu ja tuollaasta on turha toisilta pitää salassa jos jostain saa halvemmalla ni mielellään kerron!!! ne oli noi kuutos koneen suod. hinnat alvittomia ja joku 12e mitä rahti päälle mut jää silti kauas 140e hinnasta miten joku voi pyytää 1kpl poltto-aine ja 1kpl moottoriöljy suodattimesta 140e  ??? noi neloskoneen hinnat oli kaikki siinä mitä ne 20kpl yhteensä suodattimet maksoi alvi kera koti ovella!! eli rahti ei ole paljoa ku 12e se menee omalla autolla ajaessa nopeasti johonki liikkeeseen mennessä et rahtia ei voi oikeen pahana pitää... ja meirän koneiden moottorit on saanut aina 15w 40 öljyä ja hyvin pelaa ehkä kankeaa hetken talvella kovalla pakkasella mutta aina sitä konetta hetken pakkasilla käytetään ku lähetään ajamaan ja kesällä ihan hyvää  ;D notkiempaa öljyä en kyllä viitti laittaa mistään hinnasta koneeseen ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle  :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!! synteettinen olis yksi vaihtoehto mutta ei oo kyllä tullu kokeiltua ku muissa koneissa ei ole mitään synteettistä oljyä... ei ehkä tykkää sekoittua mineraalipohjaisiin öljyihin ku työkoneita käytetään sekaisin!!!
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: mies - 15.12.09 - klo:20:11


http://www.youtube.com/watch?v=15s22O2B2tY&feature=related 


Oikeita työvideoita ei löytynyt kun piti animaatiota laittaa?
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 15.12.09 - klo:20:30


http://www.youtube.com/watch?v=15s22O2B2tY&feature=related 


Oikeita työvideoita ei löytynyt kun piti animaatiota laittaa?


http://www.youtube.com/watch?v=NQw3dSYfokU&feature=related   tässä on vähä tiluksilla kans kokoa :D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 15.12.09 - klo:20:32
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 15.12.09 - klo:20:39
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.

no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia  :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä  >:(
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 15.12.09 - klo:21:01
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.

no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia  :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä  >:(
No, niin oli.Kiva jos ne tukkeutuu taas kun on kesäainetta tankissa mukana niin taas sama homma  ???
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Kobra - 15.12.09 - klo:22:10
http://www.youtube.com/watch?v=FzpnSpPyl_E&videos=wmB8l4Vdj4o&playnext_from=TL&playnext=1
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 16.12.09 - klo:11:16
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.

no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia  :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä  >:(
Joo, kyselin sieltä Grönblommilta niin 55e olis ollu se halvempi polttoainesuodatin(alv0) Y:ssä 49e että hintahan senkun nousee...tosin 13% lupas alennusta  ;) Eli hirveen hintasia ne on sielläkin. Sitä kalliimpaa esisuodatinta ei edes saanut.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 16.12.09 - klo:12:24
Mä kyl puhuin polttoainesuodattimista(2kpl erilaisia) ja niissä on alvit mukana.

no niin olikin vain pelkät 2kpl poltto-aine suodattimia  :D mutta hinta niistä vaikka tuossa alv mukana ni ihan hirveä  >:(
Joo, kyselin sieltä Grönblommilta niin 55e olis ollu se halvempi polttoainesuodatin(alv0) Y:ssä 49e että hintahan senkun nousee...tosin 13% lupas alennusta  ;) Eli hirveen hintasia ne on sielläkin. Sitä kalliimpaa esisuodatinta ei edes saanut.

miten ihmeessä ne sulle voi noin kalliita olla  ??? siitä ei oo ku 2kk ku niitä tilasin ja hinnat oli nuo... meillä on 06 mallin 150 deutzi... ja siinä on ne pelkät paperi suodattimet jotka tulee muovi maljan sisälle kanteen kiinni ja tuossa 4 reikäsessä on ne vanhan malliset pellipurkki suodattimet  :D mikä malli sulla on se deutzi sitte...? juu ja tarkistin myös ni oltiin kans saatu 13% alennusta  :D ihmettelen että miten me saatiin ihan eri hinnalla ku mitä ne sulle sanoi  ??? tie sitte vaikuttaako se asiaan eli hintaan jotain ku sieltä on niin kauan ku mä muistan ni ostettu suodattimia paketillinen!!! ookko sä itse laittanut sen esisuodattimen kiinni ku meillä ei semmosta oo ainakaan ollu mikä hengst merkkinen se on se suodatin minkä me siihen heti uutena laitettiin siihen itse  8) mutta se on pestävää mallia se meidän esi suodatin... itse en ole koskaan nähnyt ettö raktoreissa se olisi vakiona mut työkoneissa ne on yleensä aina ollut missä on deutzin moottori!!!
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 16.12.09 - klo:17:13
Mul on tän vuoden 610M eli uudehko commonrail-motti.Siinä on erillinen iso vedenerotin/suodatin ennen varsinaista suodatinta.Ennen oli 128 joka on pitkälti sama kuin se 150.Siinä olikin ihan eri suodattimet.Tän uuden suodattimet on kuulemma todella paljon tiheemmät eli tukkeutuvatkin siten helpommin.Ja kalliitkin.Huoltomieskin sano että suolasen hintaset ovat!!  ;D No, oppiipahan että käyttää läpi vuoden talvi MPÖ:ä.Syntynyt säästö meni nyt sitten korkojen kera kun on 2 päivää pulattu pakkasessa jne.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: tosi on - 16.12.09 - klo:17:18
aivan oikeaa öljyä siellä navossa on nesteen  hybodi 80-90 vaan valjä on laakerit löyty skf ltä eikä maksaneet kuin alle puolet yrm hinnoista stefoja ei löytynyt tarvikkeena onha tuossa 110 jo yli 9000 tuntia.moottorissa  pidän nesteen lxe 10-40 ja perässä shellin todax dt tai valtran transmison oljyä
deutzin huoltomies kehu näitä öljyjä hyvin on kyllä niillä pelannut.onko muuten kellään tietoa deutzin jäähdyttäjän nesteestä on se oma neste aika arvokasta yli 100€ /5l
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 16.12.09 - klo:17:34
Mul on tän vuoden 610M eli uudehko commonrail-motti.Siinä on erillinen iso vedenerotin/suodatin ennen varsinaista suodatinta.Ennen oli 128 joka on pitkälti sama kuin se 150.Siinä olikin ihan eri suodattimet.Tän uuden suodattimet on kuulemma todella paljon tiheemmät eli tukkeutuvatkin siten helpommin.Ja kalliitkin.Huoltomieskin sano että suolasen hintaset ovat!!  ;D No, oppiipahan että käyttää läpi vuoden talvi MPÖ:ä.Syntynyt säästö meni nyt sitten korkojen kera kun on 2 päivää pulattu pakkasessa jne.

juu no nyt ku tiän mikä malli sulla on ja ku on tuo commonrail-moottori  ;D no minä jo rupesin ihmetteleen että mikä iesus on ku suotimet maksaa  :o no oli se hyvä ku ei ruvennut hieroon kauppoja enempää uudesta m620 profilinestä 20kympin välillä olis saanu..!!  ku suodattimen hinnat on ihan eri ku näihin melkein commonrail moottoreihin  8) toki tuo m620 on se vähän pieni... sitte ku on aika ostaa pienempää veturia ni kyllä se m640 tai m650 on... mut ensiksi pitää hommata lavetin veturi  :D 
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 16.12.09 - klo:17:39
aivan oikeaa öljyä siellä navossa on nesteen  hybodi 80-90 vaan valjä on laakerit löyty skf ltä eikä maksaneet kuin alle puolet yrm hinnoista stefoja ei löytynyt tarvikkeena onha tuossa 110 jo yli 9000 tuntia.moottorissa  pidän nesteen lxe 10-40 ja perässä shellin todax dt tai valtran transmison oljyä
deutzin huoltomies kehu näitä öljyjä hyvin on kyllä niillä pelannut.onko muuten kellään tietoa deutzin jäähdyttäjän nesteestä on se oma neste aika arvokasta yli 100€ /5l

no se on hyvä ku laakeri löytyi muualtakin  ;D ja tuo jäähdytinneste... kyllä se ihan tuota normaalia vihreää on ainakin meidän koneessa  ;D ei kait se mitään erikoos värkkiä ole commonraileista mä en tiedä sanoa mutta näistä vanhemmista jossa on lohkon kyljessä elementit  ;D ja ei oo ikinää tarvinnut lisätä nestettä koneeseen hyvin on viä ainakin pitänyt nesteensä  :D pitäs se vissiin vaihtaa ku se tulee keväällä 4vuoden ikään...
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: +200 - 16.12.09 - klo:18:10
Jos koneeseen pitäis olla silikaatti vapaata pakkasnestettä,sitä myös kannattaa laittaa.Vaikka se on kallista.
Otsikko: STOU
Kirjoitti: Antidesantti - 16.12.09 - klo:18:11
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle  :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!  
Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään...  ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079
Otsikko: Vs: STOU
Kirjoitti: Tracman - 16.12.09 - klo:18:46
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle  :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!  
Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään...  ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079

juu ja josko se minusta olis kiinni ni laittaisin vaihteistoon 80w-90 öljyä mut huoltomies ei oikeen antanut laittaa  8) mut esim. ennen meillä oli 6.05 dx deutzi ni sinne laitettiin heti kunnon vaihteistoöljy eli tuo 80w-90 eikä mitään ongelmaa  :P toki ei ollut pikavaihteita mut kuiteski..!!! ja tuota on käytetty myös vanhemmissakin deutzeissa  :D mut kyllä se aika mehua on ku oikeen kesällä kunnolla kiskotaan ni tuo 10w-30 öljy  :( paljon paremman voitelun sais 80w-90 öölillä  8)
Otsikko: Vs: STOU
Kirjoitti: handetonttu - 17.12.09 - klo:07:47
ja deutzien perässä/vaihteistossa käytetään 10w-30 öljyä (STOU) tuo STOU pitää lukea tynnyrin kyljessä ni se on tarkoitettu vaihteistoon eikä mihinkää muualle  :D ni joku viisas sanoi että pitää lukea stou jossain teksteissä!!!  
Niin STOU = Super Tractor Oil Universal, "ylleisölijy", eli ei käy oikeen hyvin mihinkään...  ;)
http://www.castrol.com/castrol/sectiongenericarticle.do?categoryId=9015259&contentId=7031079

juu ja josko se minusta olis kiinni ni laittaisin vaihteistoon 80w-90 öljyä mut huoltomies ei oikeen antanut laittaa  8) mut esim. ennen meillä oli 6.05 dx deutzi ni sinne laitettiin heti kunnon vaihteistoöljy eli tuo 80w-90 eikä mitään ongelmaa  :P toki ei ollut pikavaihteita mut kuiteski..!!! ja tuota on käytetty myös vanhemmissakin deutzeissa  :D mut kyllä se aika mehua on ku oikeen kesällä kunnolla kiskotaan ni tuo 10w-30 öljy  :( paljon paremman voitelun sais 80w-90 öölillä  8)

Ei ne huoltomiehet ymmärrä mitään, saat kai tuota laittaa omaan koneeseen mitä haluat.


Otsikko: Vs: GL-5
Kirjoitti: Movado - 17.12.09 - klo:08:20
Asia ei minulle kuulu, mutta eikös noihin DX sarjan koneisiin kulunut laittaa moottori öljyä vaihteistoon ? - ( vaihteistossa messinki synkrokartiot - aluevaihteissa teräs )

Samasta syystä uudenpiin zf laatikoihin STOU öljyä ?  - otsikossa syy!

Otsikko: Vs: GL-5
Kirjoitti: Tracman - 17.12.09 - klo:10:59
Asia ei minulle kuulu, mutta eikös noihin DX sarjan koneisiin kulunut laittaa moottori öljyä vaihteistoon ? - ( vaihteistossa messinki synkrokartiot - aluevaihteissa teräs )

Samasta syystä uudenpiin zf laatikoihin STOU öljyä ?  - otsikossa syy!



kyllä dx malleihin kuuluu alunperin 10w-30 öljy, mutta se on ZF laatikko ja ei ole mitään pikavaihteita ni kokeiltiin aikoinaan laittaa sinne kunnon vaihteistoöljy ;D vuosikaudet ajettiin hyvin meni ei mitään  :D

kaverit joilla oli kans dx:iä ni kysyi miten tuo vaihteisto on nuon hiljainen, ku tuon ikäsissä niitä ääniä vähän viä tuppas kuulumaan ku täysiä ajoi tiellä!!! sanottiin vain että paa 80w-90 sinne ni kyllä menee hiljaa ;D

kyllä vois tuohon 150 kokeilla... kesällä varmasti pelaas mutta talvella ku siä nuota pumppuja on ja pikavaihteet ni se voi olla liian kankeaa.... missä on ikuinen kesä ni siä se pelais varmasti  :D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: tosi on - 17.12.09 - klo:17:16
kyllä se on niin että universal öljyä passaa laittaa kuin polkupyöränketjuun.moottoriin oikea moottori öljy ja perään oikea märkäjarru öljy esim shell donax DT(joka öljy merkillä on vastaavat öljy)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Movado - 17.12.09 - klo:19:27
kyllä se on niin että universal öljyä passaa laittaa kuin polkupyöränketjuun.moottoriin oikea moottori öljy ja perään oikea märkäjarru öljy esim shell donax DT(joka öljy merkillä on vastaavat öljy)

 ??? ??? ???
Merkki    DEUTZ-FAHR
Malli    150 (4WD) Agrotron *
Vuosi    1997-
Transmission (incl. hydraulics)    Harvella T 10W-30   81 L

Shellillä on myydä donax DT, mutta suosittelevat itse Harvellaa  ??? ???

http://www.shell.com/home/PlainPageServlet?FC=/fi-fi/html/iwgen/shell_for_businesses/teollisuusoljyt/app_lubematch.html
------------------------------------------
Voi tuota gl-5 luokan öljyä käyttää DX;s niin loota on hiljaisempi - messinki synkrot vaan kuuluu nopeenpaa - siksi ei gl-5:ta käytetä autoissakaan - mutta jos on hiliaasempi niin ei sitte kannata noudattaa valmistajan suosituksia.  :)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: montöör - 17.12.09 - klo:19:39

Shellillä on myydä donax DT

Viskositeetti(Jos tiedätte mikä se on) 5W30 tai 10W30
Näillä suuri ero
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 17.12.09 - klo:19:57
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: ijasja2 - 17.12.09 - klo:21:00
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Make - 17.12.09 - klo:21:17
ZF 7200 sarjan laatikoiden pakat toimivat parhaiten yleisöljyillä.
Moottoriöljyjen ja vaihteistoöljyjen viskositeettiluokitukset eivät vastaa toisiaan. 80w90 vaihteistoljy ei ole paljoakaan jäykempää kuin 10w30 moottoriöljy.
Harvella Tx on synteettinen.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 17.12.09 - klo:21:30
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen  ;D

ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa  :D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 17.12.09 - klo:22:23
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

meinaako ijasja2 että ei tuu enää deutzia taloon, ku tätä konetta oot vaihtamassa  ::)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: ijasja2 - 17.12.09 - klo:22:39

meinaako ijasja2 että ei tuu enää deutzia taloon, ku tätä konetta oot vaihtamassa  ::)

Ei oletettavasti,ellei Deutsille saada myyntiä. Yrman myynti on ihan haista pskaa näillä nurkilla,70km lähimpään liikeeseen eikä sieltä ole ollut kertaakaan minkäänsorttista yhteyttä näille kulmille ::)

Kun en ole konetta vaihtamassa ihan hetkeen, jontikka vaihtuu seuraavaksi ja uudempaan mutta tuskin uuteen. Oletettavasti muilta mailta hieman käytetty ja vanha suoralla kaupalla maailmalle. Pari kertaa kysynyt uuden tarjousta ja vitsiltä ne kuulostaa vaikka vaihtokone priima :P
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 17.12.09 - klo:23:42

meinaako ijasja2 että ei tuu enää deutzia taloon, ku tätä konetta oot vaihtamassa  ::)

Ei oletettavasti,ellei Deutsille saada myyntiä. Yrman myynti on ihan haista pskaa näillä nurkilla,70km lähimpään liikeeseen eikä sieltä ole ollut kertaakaan minkäänsorttista yhteyttä näille kulmille ::)

Kun en ole konetta vaihtamassa ihan hetkeen, jontikka vaihtuu seuraavaksi ja uudempaan mutta tuskin uuteen. Oletettavasti muilta mailta hieman käytetty ja vanha suoralla kaupalla maailmalle. Pari kertaa kysynyt uuden tarjousta ja vitsiltä ne kuulostaa vaikka vaihtokone priima :P

Se on kyllä ikävä totuus että deutzilla ei ole ollut koskaan kunnon maahantuojaa, joka siihen olis panostanut kunnolla  :-[ niin hyvä ja luotettava huippu kone ku se on  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: tosi on - 19.12.09 - klo:15:32
valtran trsvision[punainen) valmistaa shell uudempaa valtran öljyn valmistajaa en tiedä varmaan shell
tällä punasella valtran öljyllä olen ajanut deutzilla uudesta asti öljyt vaihtanut 1000 tunnin päästä mittarissa n9000h.nyt otin shellin donax dt .
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: retku - 19.12.09 - klo:16:46
ht60 oli hyvä öljy. zf:n 7200 lootan vaatimukset sanelee pikavaihteet ja suunnanvaihtajan pakka.

muutenkin nykykoneissa pikavaihteenlevyt tarkkoja öljylle, väärä öljy saattaa irroittaa pinnat,samoten esim. vesi öljyn seassa.

valmetissa kesti alkuperäräset pinnat 15800h. meni sileeksi kun putos järveen ja vettä jai laatikkoon öölinvaihdosta huolimatta...
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 04.01.10 - klo:21:19
Se täytyy sanoa että Keskon ajoista Deutzin osat(suodattimet ym. kulutusosat) ovat nousseet aivan sikana.Peräöljyn suodatin melkein 200e ja just kävin polttoainesuodattimet hakemassa kun oli kesälaatua seassa niin 140e.Ei o kyl ihan halvat huoltokulut.JD pelaa samalla aineella ettei mitään ja sen suodattimet ei maksa kun kolmasosan noista hinnoista! Prkl! Ai niin ja DF-öljy maksoi saman verran kun Mobil1 rally formula 5W-50/litra.

Onko hvinnamo koittanut kysyä valtralta suodattimia moottoriin minkä hintaisia ne valtterilla on..?? ku venteissä esim. 700 sarja on sama moottori kuin sun deutzissa  ;D

http://www.lamborghini-tractors.com/ebusiness/6024.pdf?ccode=de-DE


http://www.fendt.com/de/700-vario-technische-daten.asp
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: hvinnamo - 05.01.10 - klo:15:47
jaa-a? Fendtissä on ainakin neliventtiilikoneet...joten en tiedä sitten...täytyy kysyä.Nyt on kyllä käynyt hyvin kun on talviaineet tankissa  :)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 05.01.10 - klo:19:40
Oma Deutz on tuota ijasja2-luokkaa. Osassa suodattimia on SDF:n varaosanumeroiden lisäksi valmistajan MANN:in tuotenumerot, loppuja voi selvitellä tehtaan listoilta:

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.2.0.21.2

Keskon aikaan MANN:it sai varaosaliikkeestä numeroilla tilaamalla 40% halvemmalla. Polttoainesuodatin on tyyppiä Bosch, joita nyt on ties missä ajopeleissä ties miltä valmistajilta.

Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: ijasja2 - 05.01.10 - klo:21:59
Oma Deutz on tuota ijasja2-luokkaa. Osassa suodattimia on SDF:n varaosanumeroiden lisäksi valmistajan MANN:in tuotenumerot, loppuja voi selvitellä tehtaan listoilta:

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.2.0.21.2

Keskon aikaan MANN:it sai varaosaliikkeestä numeroilla tilaamalla 40% halvemmalla. Polttoainesuodatin on tyyppiä Bosch, joita nyt on ties missä ajopeleissä ties miltä valmistajilta.



Joo,moottorin ja polttoainesuodattimen saa mistä vain. Tai ainakin paikallisesta varaosaliikkeestä suoraan hyllystä. Fiat Hitachin ja Deutsin moottoriöljysuodattimet,sekä hydrauliseen työntövarteen hydrauliikkaputken pätkä helmiliitoksilla yhteensä 27€.
Veikkaanpa että tuolla hinnalla olisi voinut saada suodattimen keskolta,Deutsiin :)

Ilmansuodattimet myös MANN, varaosanumero löytyy siihenkin suoraan suodattimesta ja suodattimia samoin pienistäkin puljuista. Sehän noissa on huonoa että ei tuu paljoa vähennyksiä,tulot kasvaa ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 05.01.10 - klo:22:05
Oma Deutz on tuota ijasja2-luokkaa. Osassa suodattimia on SDF:n varaosanumeroiden lisäksi valmistajan MANN:in tuotenumerot, loppuja voi selvitellä tehtaan listoilta:

http://www.mann-hummel.com/mf_prodkata_eur/index.html?iKeys=23.2.0.21.2

Keskon aikaan MANN:it sai varaosaliikkeestä numeroilla tilaamalla 40% halvemmalla. Polttoainesuodatin on tyyppiä Bosch, joita nyt on ties missä ajopeleissä ties miltä valmistajilta.



Joo,moottorin ja polttoainesuodattimen saa mistä vain. Tai ainakin paikallisesta varaosaliikkeestä suoraan hyllystä. Fiat Hitachin ja Deutsin moottoriöljysuodattimet,sekä hydrauliseen työntövarteen hydrauliikkaputken pätkä helmiliitoksilla yhteensä 27€.
Veikkaanpa että tuolla hinnalla olisi voinut saada suodattimen keskolta,Deutsiin :)

Ilmansuodattimet myös MANN, varaosanumero löytyy siihenkin suoraan suodattimesta ja suodattimia samoin pienistäkin puljuista. Sehän noissa on huonoa että ei tuu paljoa vähennyksiä,tulot kasvaa ;D

Ja äiti on opettanut ettei halvalla saa hyvää. Olen varmuuden vuoksi maksanut runsaasti tippiä varaosamyyjälle.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Teroman - 09.01.10 - klo:19:28

Deutz on nyt sellaista keskitasoa

Fendt vasta kuuluu sarjaan laatua ?
 ???
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 09.01.10 - klo:19:54

Deutz on nyt sellaista keskitasoa

Fendt vasta kuuluu sarjaan laatua ?
 ???


No ainut missä deutzia ja fenttiä ei voi verrata on varusteet ja ventti viety hieman hienommaksi tekniikalta!!! mutta laadussa ja kestävyydessä ventti ei oo yhtää sen parempi  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Teroman - 09.01.10 - klo:19:56

Laita tilastoa kehiin vioista ???

deutz enää same laatua,,,,,,,,,,,

Fendt panostaa vieläkin toimivuuteen.
 ::)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 09.01.10 - klo:20:03

Laita tilastoa kehiin vioista ???

deutz enää same laatua,,,,,,,,,,,

Fendt panostaa vieläkin toimivuuteen.
 ::)



deutzissa k,m, x ja ttv- sarjoissa ei ole mitään samea ne on yhtä lailla saksalaisia koneita ku ventitikin!!! ja dx deutzit ne on  saksalaisista komponenteista tehty  ;D

vastaavasti samella on noita kokoluokka malleja vastaavia koneita ni ne on deutzeja sitä en tie missä on kasattu..?

ainoat mallit mitkä deutzit on sameja ni on noi puutarha koneet eli alle 100hv koneet mitä nyt ei tämänpäivän tilalla enää juuri tarvita tai meillä ei ainakaan tule kuuloonkaa enää mikää 4 pyttyynen kones!!!

ja sama täälä laita vikoja deutzista miten ne on hajonneet  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: potatofarmer - 09.01.10 - klo:20:54
Multa löytyy deutz 135 -01 200 hv ja 130 -06 160 hv ja hyvin ovat kestäneet,vikahistoria 135:nen voimanoton pakasta levyt paloiks ,130 tuntimittari sekos ja etupyörän stefa uusiks.

Siinä oli 2000 luvulla tehdyt remontit normaalien huoltojen lisäksi ,mielestäni deutzit ovat laadukkaita koneita kuten muutkin saksalaiset.

Meillä oli 80 luvulla 2 dx sarjan konetta ja myös ne olivat iän aseita,ja niiden jälkeen oli 2 5100 sarjan maxumia joista ensimmäisessä oli lastentauteja,mutta jälkimmäinen 5150 oli helmi ja kaduttaa vieläkin että annoin sen vaihdossa pois.

Fendistä en tiä mitään kun ei oo rahkeet riittäneet sellaisen hankintaan .
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 09.01.10 - klo:21:04

Laita tilastoa kehiin vioista ???

deutz enää same laatua,,,,,,,,,,,

Fendt panostaa vieläkin toimivuuteen.
 ::)


tuo nyt ei oikeen mee käsi kädessä jos ventti panostaa viä toimivuuteen ni miten silloin voit haukkua deutzin moottorit...?

ja tuo panostus on ilmeisesti näkyvissä oliko se nyt 200 sarja vai mikä se nyt oli nii agco sisu power 3-pyttyynen siä räksyttää ni mun mielestä tämä ei ainakaan oo laatuun panostamista  ja toimivuuteen  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Teroman - 10.01.10 - klo:10:01

Traktorissa pitää olla akseliväliä Yli 3 M

Katsokee kuvasta Vrt 818  ,,,,,,,,,,xylofooni

http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/10/05/8143010478555485821orig.jpg

Deutzit ja varsinkin Valtut semmoisia Töpöjä  , vrt Pekka töpöhäntä tai mikä se  satuolento olikaan ?
 ::)


Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Konemies - 10.01.10 - klo:11:01

Traktorissa pitää olla akseliväliä Yli 3 M

Katsokee kuvasta Vrt 818  ,,,,,,,,,,xylofooni

http://rulla.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/10/05/8143010478555485821orig.jpg

Deutzit ja varsinkin Valtut semmoisia Töpöjä  , vrt Pekka töpöhäntä tai mikä se  satuolento olikaan ?
 ::)

800 sarjan ventti on 3cm lyhyempi akselivälilleen T-sarjan valluun verrattuna. 900 sarjanen on akselivälilleen 305cm joka on saman 3cm lyhyempi kuin vastaavankokoinen ässä..
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: zetor8045 - 10.01.10 - klo:11:07
tuolla netissä oli jossain juttua että uuteen X730 deutsiin pitäis tulla ABS jarrut tai ainakin 590mm ulkoiset jarrulevyt etu-akselille ja i monitorit ja muut sinne hyttiin myös... ja uus puma 225CVX pitäis tulevaisuudessa kulkea 60km/h 1900r/min  :D 
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 10.01.10 - klo:16:35
tuolla netissä oli jossain juttua että uuteen X730 deutsiin pitäis tulla ABS jarrut tai ainakin 590mm ulkoiset jarrulevyt etu-akselille ja i monitorit ja muut sinne hyttiin myös... ja uus puma 225CVX pitäis tulevaisuudessa kulkea 60km/h 1900r/min  :D 


kyllä pitää hyvin paikkansa tää tieto  ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: retku - 10.01.10 - klo:18:08
hei trakmanni onko sulla träkissä vakio ratti? heitin mäkeen sen vakio ruorin ja pitäs löytää pienempi tilalle, aattelin vaan että ootko selvittäny mikä sopii?
vanhan vois laittaa vaikka laivaan?

deutsi on hyvä moottori, lähes valmetin veronen mut ei ihan. mersu tulee sitte näiden jälkeen.

fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 10.01.10 - klo:18:17
hei trakmanni onko sulla träkissä vakio ratti? heitin mäkeen sen vakio ruorin ja pitäs löytää pienempi tilalle, aattelin vaan että ootko selvittäny mikä sopii?
vanhan vois laittaa vaikka laivaan?

deutsi on hyvä moottori, lähes valmetin veronen mut ei ihan. mersu tulee sitte näiden jälkeen.

fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

vakio ratti on paikallaan ja se on aika iso joo... meidän 4.syl rakissa on booreilla ratti kiinni ja tod. näk. on näissä isommissakin, toki ei oo ikää ollu ratti irti tossa isommassa, pienemmässä on kerran  ;D

eli tähän asiaan en osaa sanua mitään  ??? että ei muutaku jonnekin raktoripurkaamolle kiertämään ratti kädessä missä olis sopivalla kiinnityksellä oleva ratti  ;D joka on pienempi...

Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Teroman - 10.01.10 - klo:19:28
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?

Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
 8)



Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 10.01.10 - klo:19:45
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?

Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
 8)

jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla  ;D

mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki  ;)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: - 10.01.10 - klo:20:09
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?

Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
 8)

jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla  ;D

mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki  ;)

Todellakin tosimiesten merkki. Meilläpäin nimittäin mersuilla ei aja enää kun mustalaaset  ;D ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: kormikki - 10.01.10 - klo:20:28
xl hyttiseen caseen käy ainakin volswagen polon ralliratin keskiö ,uskoisin että samaa orbitroolia käyttävät myös muut saksalaiset valmistajat ???
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: zetor8045 - 10.01.10 - klo:20:44
http://www.farmersguardian.com/news/machinery/agritechnica-preview-deutz-fahrs-300hp-plus-x730-on-display/28019.article  tarkemmin kun luin niin case pumaan ehkä tulee ABS jarrut... http://youtractor.com/blog/farming-tractor/deutz-fahr-new-x730-smashes-the-300hp-barrier/  http://www.wnif.co.uk/articles/276/1/Deutz-Fahr-New-X730-breaks-the-300hp-barrier/Page1.html  jottain juttua....
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Tracman - 11.01.10 - klo:23:40
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?

Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
 8)

jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla  ;D

mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki  ;)

Todellakin tosimiesten merkki. Meilläpäin nimittäin mersuilla ei aja enää kun mustalaaset  ;D ;D


juu eihän näitä kukaan halua  :P tässäkin on maailman nopein ja tehokkain normaali perhe sedan eli E-mersu 800hv huippunopeus 370km/h 1400 newtonia vääntö.

http://www.youtube.com/watch?v=FgJWpCOzkXs&feature=related

ja tässä on kotisivut mersun hovi virittäjältä.

http://www.brabus.com/   ei muutaku autoa tilaamaan ni saa tilukset tarkastella  ;)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: zetor8045 - 12.01.10 - klo:20:41
fendtihän siirty mannista deutsiin päästömääräysten kiristyessä. mannin pakokaasunkierrätys on susi. puuautoissa menny moottoreita jo puolessa millissä!

Sanoo Valtu käyttäjä joka ei juuri Mannia nähnytkään ?

Man myynti inssi Hannoverissa kertoi että ainoa syy Fendtin deutz valintaan oli saada halpis kone keulalle, eli maksimoida osakkeen omistajille voittoja,,,,,,,,,,,,
 8)

jos ventti arvoisensa moottorin keulalle haluaas laittaa ni eihän niitä ole ku yksi ja kaikkista kallein ei ole mikää halppis mylly eli MERCEDEKSEN moottori sinne kuuluis ni sitte olis kunnon moottorit keulalla  ;D

mersu muutenki on tosi miesten merkki... ei oo mikää poikaasten ja tyhjätaskujen merkki  ;)

Todellakin tosimiesten merkki. Meilläpäin nimittäin mersuilla ei aja enää kun mustalaaset  ;D ;D


juu eihän näitä kukaan halua  :P tässäkin on maailman nopein ja tehokkain normaali perhe sedan eli E-mersu 800hv huippunopeus 370km/h 1400 newtonia vääntö.

http://www.youtube.com/watch?v=FgJWpCOzkXs&feature=related

ja tässä on kotisivut mersun hovi virittäjältä.

http://www.brabus.com/   ei muutaku autoa tilaamaan ni saa tilukset tarkastella  ;)
eipä ole enää 90-luvun alun jälkeen tehty enää yhtään kunnollista mersua...
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Teroman - 12.01.10 - klo:21:33

Se on tuo pörssi yhtiöiden  vaatimukset jotaka vie hyviä merkkejä halpis linjalle,,,,,,

Nooh Agregaatti mikä agregaatti

Mutta Laatu kärsii kun aletaan halpis osia ottaa mukaan
 ::)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 07.05.11 - klo:19:55
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen  ;D

ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa  :D

Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: ijasja2 - 07.05.11 - klo:20:12
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen  ;D

ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa  :D

Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.

On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 07.05.11 - klo:20:18
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Cornfarmer - 07.05.11 - klo:20:53
soitin tänään huoltomiehelle ja kysyyn että olisko shell donax 10w-30 hyvää se sanoi että sitä ei missään nimessä saa laittaa tie sitte miksi ei..?? no ostin harvellaa T10w-30.

mitä eroa on harvella TX 10w-40 öljyllä jota shellin mukaan saa laittaa kans ni on tuohon harvella T10w-30 öljyyn...?

ja se on myös ihmeellistä ku tän shellin mukaan pitää laittaa M-sarjan deutzeihin sitte taas donax TD 10w-30 tai donax TDS öljyä ??? ja mun mielestä vaihteisto ja perä on sama esim. m620 agrotron ja 150 agrotron ja 150:seen ei saa donaxia laittaa!!!  ???

Hulluja puhelee,kai? Mulla on ja tulee olemaan Donaxit perässä niinkauan kuin deutsi talossa,kun se passaa muihinkin koneisiin. 140 Deutsi, järeämpi kuin tuo pikkukoneellinen 150 mutta sillä ei lie merkitystä mitä kaliiberia sisuskalut kun valmistaja on sama sekä tekniikka samaa.

Vielä ei oo oireillu,tosin vasta kolmatta tuhatta tuntia mittarissa.

juu en tie sitte mikä siinä on ku se noin sano... mut eihän 140 ja 150 deutzien ero ole ku moottorissa sulla on joku 04-05 vuoden kone 7.2 litrasella motilla ja ku ne mallit vaihtui 05 loppuvuodesta niin moottori meidän 150:sessä 6.1 litranen..!! ja vaihteisto on sama 7200:nen  ;D

ja kyllä se 80w-90 ööli on paljon kankiempaa pakkaasella ku 10w-30 ööli!!! 80w-90 on pakkaasella niinku kankeaa puuroa  :D

Deutzin peräöljynvaihto työn alla. Onko tasauspyörästön alla öljyproppuja, kuten ohjekirja väittää vai pelkästään vaihteiston alla. Jäi nostolaite ja koukku ylös kun päästin vaihteiston tyhjäksi. Olen edellisellä kerralla merkinnyt ohjekirjaan että kirjan väittämiä proppuja ei olisi, mutta pohjan muoto näyttää siltä että sinne varmaan jää öljyä. Siis ZF 7200.


Juu nostolaite pitää olla alhaalla niin kaikki öljyt on suurinpiirtein lootassa/perässä... Itellä oli tuo homma viime vuonna kans at 150 on deutz ni ei sitä takimmaista tarvi ottaa auki joka on siä koukun välissä niin kehui huoltomies ja tein niin vaan ja ainoastaan 1kpl proppu auki jokka on koukun juttujen etupuolella niin se auki!!! Kyl sen näkee ku alle konttii. Itellä vakio koukku ite en pitäny kovin pahana vaihtoa ku on tullu vedettyä yks 200l tynnyri keskeltä poikki niin on sopivan leviä palju niin oljy osui sinne hyvin ;D
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: pappavolovo - 07.05.11 - klo:20:54
Puhaltaa raksuttimen omalla pumpulla pikaliittimen kautta letkulla tynnyriin.
Helppaa hommaa kummasti.
Pitää vaan kuulostella tarkoin pumpun ääntä. Kone seis heti kun kurlauttaa.
Sen jälkeen voi sitten varalta aukoa proputkin jos epäilee että ööliä tai jotain muuta kökköä jäi "painanteisiin".

Voi tehdä pyhätakki päällä, ei vaaraa öljyn valumisesta kainaloon asti hihassa. ;)
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: ijasja2 - 07.05.11 - klo:21:06
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Cornfarmer - 07.05.11 - klo:21:13
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: pappavolovo - 07.05.11 - klo:21:18
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Cornfarmer - 07.05.11 - klo:21:42
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?


Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: ijasja2 - 07.05.11 - klo:21:54
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?


Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...

Yheksän litraa menee puolelleen ainakin 140 malliin... Uudempi 150 pienempi perältään ja siihen menee vähemmän.
Otsikko: Vs: Deutz-Fahr ja Fendt...
Kirjoitti: Cornfarmer - 07.05.11 - klo:21:58
On sielä koukun "sisällä" proppu, saa valutella pitkin lattioita ::) Taisi olla reikäkin koukun rungossa, muista millään, muttei auta ainakaan silloin kun koukku on alhaalla. Viimeksi ajoin traktorin korokkeiden päälle, koukkua alas ja silti mahtui öljyastia alle.

Osaa olla vttumaista puuhaa tuo peräöljyjen vaihtaminen, tekee mielellään kaikkiin koneisiin kerralla.

Kiitos. Siis yksi proppu? Millä kohdalla, akselilinjan etu/taka vasen/keski/oikea? Minulla on jälkeen laitettu Dromonen hydraulikoukku, että on vähän eri kuviot siellä. Aika lahjakkaasti jo rypenyt, meni pari litraa ököttiä takin hihaan. No, se takki jo odottikin viimeistä keikkaansa.

Kysyt liian vaikeita, sekoittuu mielessä JD, DF ja valtra enkä tänä keväänä ole peräöljyjä vaihtanut :) Tyhjennysproppuja kolme ohjekirjan mukaan, yhden olet löytänyt ja muut kaksi (?) löytyy koukun alta.

Noniin, kävin ryömimässä hallilla näin saunan päälle ;D Eikä kyljestä löydy proppua, eli proput keskellä ja akselinjan tienoilla tai hieman taaempaan. Mullakin koukku ylhäällä eikä voinut laskea, koukun taakse jäi proppu/proput.

Eikun koukku irti ja ihmettelemään lisää :-X


Alakasin kans epäilemään ittiäni mut en mä enää viitti lähtiä kattomahan, mut niitä proppuja on se 2 tai 3 piru ei muista enää tarkkaa määrää, mut yks tai kaks ainakin jää alkuperäisen koukun etupuolelle niin ne auki... se takimmainen ainakin saa jäädä kiinni siitä olen varma ku huoltomies kerran sanoi niin... Juu kaikki proput on pohjassa, kyljessä niitä ei ole.

Entäpä kummankin ronkan pohjassa?
Vai eikö noissa mopomallin deutzeissa ole niitä?


Takaronkissa on oikeen vaihteistoöljy 80w-90 ja muistaakseni useampi litra menee oljyä per puoli...

Yheksän litraa menee puolelleen ainakin 140 malliin... Uudempi 150 pienempi perältään ja siihen menee vähemmän.

Menee tuohon uuteen 150.6:seen sama määrä öljyä eli 9litraa... tuossa on sama perä ku 165.7:kassakin katsoin ohjekirjasta ;D Vasta tuos 130.6:sessa on pienempi perä niin siihen menee vähemmän öljyä tai niin ainakin luulisin...