Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: koivumaki - 15.11.09 - klo:12:09

Otsikko: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: koivumaki - 15.11.09 - klo:12:09
Mitäs raati mieltä on?

Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 15.11.09 - klo:12:13
Kyllä tässä varmaan niin käy, että Finnarista tulee pieni yhtiö ja jonain päivänä se fuusioidaan johon suurempaan yhtiöön.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: ENTER - 15.11.09 - klo:12:17
ennenkaikkija
rysselin suunnalla roilaavat konneet pysykööt maassa
säästyy pensat ja herrain moninkertaset lentolippu korvaukset

ym.ym.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Veeti - 15.11.09 - klo:12:52
Mitäs raati mieltä on?

Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?

....tai Ajokit.

...tamperelainen linja-autokoritehdas, kommarit istuivat työpaikan altaan,
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: poronpurija - 15.11.09 - klo:13:09
...tai MerimiesUnioni, joka aloitti suomen työpaikkojen alasajon. Heti kun oli meret jäässä niin eikun lakkoon. Senlaista yhteiskuntavastuuta demareilta ja se tauti on levinnyt Finnairiinkiin.
Ei muuta kuin lihoiksi koko pulju.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: A.R.Vaja - 15.11.09 - klo:13:44
Kaikella tapaa Veetiä maailma pahoinpitelee. Ajokit niitä huonoiten tehtyjä pärekoria aikoinaan.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: icefarmer - 15.11.09 - klo:13:55
Kyllä tässä varmaan niin käy, että Finnarista tulee pieni yhtiö ja jonain päivänä se fuusioidaan johon suurempaan yhtiöön.
mikä on homman pointti, eikös lentäjät oo luvannu laskia palkkojaan, nostaa eläkeikää, tehä pitempää työpäivää, mitä muuta pitäs tehä. jos oisin lentäjä, itekki vastustasin ulkoistamista. aatelkaa omalle kohalle että vaikkapa veeti ajas teidän puimurilla tai koneilla ylipäätänsä ja te joutusitte sitte parsimaan ne läjään :P :P :P :P :P
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: icefarmer - 15.11.09 - klo:14:09
Veeti on niin nolo konemies että en ikinä antaisi puimuria Veetin käsiin. Yhtä ja toista on särkenyt jatkuvasti kun koneiden kanssa askartelee. :o
pitäskö lentäjien sitte antaa koneensa muille, jos tuosta ulkoistamisessa on kysymys :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: sorkkahessu - 15.11.09 - klo:14:41
Veeti on niin nolo konemies että en ikinä antaisi puimuria Veetin käsiin. Yhtä ja toista on särkenyt jatkuvasti kun koneiden kanssa askartelee. :o
pitäskö lentäjien sitte antaa koneensa muille, jos tuosta ulkoistamisessa on kysymys :o :o :o :o
Kauppaa se vain  . Olen kerran ollut Espanjalaisessa koneessa enkä toista kertaa mielelläni mene , oli senverran rankka kokemus . Lentoturvallisuus kyllä keskiluokkaa mutta ajat heitti niin perusteellisesti poispäin tultaessa , heittivät jonkin toisen keikan välissä ja me istuttiin lentokentällä odottelemassa .  >:(
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 15.11.09 - klo:17:04
Veeti on niin nolo konemies että en ikinä antaisi puimuria Veetin käsiin. Yhtä ja toista on särkenyt jatkuvasti kun koneiden kanssa askartelee. :o
pitäskö lentäjien sitte antaa koneensa muille, jos tuosta ulkoistamisessa on kysymys :o :o :o :o

Ei se varmaan noin mene, ulkoistaminenhan tarkoittaa alihankkijoiden käyttämistä, eli Finnair yhtiönä todennäköisesti linkittäisi erillaisia alihankintaverkostoja omien linjojensa jatkoksi ja muitakin hommia siirrettäisiin alihankkijoiden käsiin, kuten koneiden siivousta siivousfirmoille jne ....
Otsikko: Joulupukki...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 15.11.09 - klo:17:46
...MerimiesUnioni, joka aloitti suomen työpaikkojen alasajon. Heti kun oli meret jäässä niin eikun lakkoon.

Eihän joulupukkikaan jummalaut´vie tietenkään heinäkuussa lakkoile... ja SuoKustan sekulisakki ei lakkoile ollenkaan - kun ei ole lakkovoimaa  :P :P :P
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Oksa - 15.11.09 - klo:18:41
toista se on kuniinkaallinen kokoomus, aina lakossa!   ***** ku ei tehä mitään!
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 15.11.09 - klo:19:19
toista se on kuniinkaallinen kokoomus, aina lakossa!   ***** ku ei tehä mitään!

Antaa poikien lakkoilla, eiköhän se järkikin vielä löydy ????
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: icefarmer - 15.11.09 - klo:19:21
Veeti on niin nolo konemies että en ikinä antaisi puimuria Veetin käsiin. Yhtä ja toista on särkenyt jatkuvasti kun koneiden kanssa askartelee. :o
pitäskö lentäjien sitte antaa koneensa muille, jos tuosta ulkoistamisessa on kysymys :o :o :o :o

Ei se varmaan noin mene, ulkoistaminenhan tarkoittaa alihankkijoiden käyttämistä, eli Finnair yhtiönä todennäköisesti linkittäisi erillaisia alihankintaverkostoja omien linjojensa jatkoksi ja muitakin hommia siirrettäisiin alihankkijoiden käsiin, kuten koneiden siivousta siivousfirmoille jne ....
eikös ne KIISTELE YHDEN KONEEN ulkoistamisesta, antyasko ne koneen lentäjineen halpalentoyhtiölle joka sais sanella palkat
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Oksa - 15.11.09 - klo:19:21
ja taitaa muuten ympäristökin säästyä kun moni vaihtaa lomalennot tai"työmatkat" vapaiksi kun on niiiin vaivalloista matkustaa!   moni tuttu on perunut lentomatkahaaveet!
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 15.11.09 - klo:19:25
Veeti on niin nolo konemies että en ikinä antaisi puimuria Veetin käsiin. Yhtä ja toista on särkenyt jatkuvasti kun koneiden kanssa askartelee. :o
pitäskö lentäjien sitte antaa koneensa muille, jos tuosta ulkoistamisessa on kysymys :o :o :o :o

Ei se varmaan noin mene, ulkoistaminenhan tarkoittaa alihankkijoiden käyttämistä, eli Finnair yhtiönä todennäköisesti linkittäisi erillaisia alihankintaverkostoja omien linjojensa jatkoksi ja muitakin hommia siirrettäisiin alihankkijoiden käsiin, kuten koneiden siivousta siivousfirmoille jne ....
eikös ne KIISTELE YHDEN KONEEN ulkoistamisesta, antyasko ne koneen lentäjineen halpalentoyhtiölle joka sais sanella palkat

No eipä taida noissa lentäjien palkoissa olla paljoakaan eroja, eri maiden kesken ainakaan länsimaissa ????
Ulkoistaminen tarkoitaa alihankkijan käyttämistä, eli yksi kone siirtyisi pois Finnairin nimen alta, jos se ehdotus on ollut tuon suuntainen, ilmeisesti jollekkin Finnairin monista tytäryhtiöistä.
Tässä vaiheessa lakkoa on tilanne sama kuin sotatilassa, molemmat puolet puhuu kokoajan paskaa ????
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: apilas - 15.11.09 - klo:19:28
Mitäs raati mieltä on?

Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?

eiköhän täs käy samoin kuin metsäfirmoille muuttavat ulkomaille 8)
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 15.11.09 - klo:19:44
Mitäs raati mieltä on?

Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?

eiköhän täs käy samoin kuin metsäfirmoille muuttavat ulkomaille 8)

Lentofirmalla homma käy helposti, se ei ole kuin ilmoitusasia, että koneen kotimaa muuttuu reitin toiseen päähän, jonka työehtosopimusta sitten tästä eteenpäin noudatetaan ????
Otsikko: Öhömmmmm... no totanoin...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 15.11.09 - klo:22:53
Mitäs raati mieltä on? Tekeekö Finnairin lentäjäliitto Ahoset?Hanska pitää mutta työpaikat menevät?
eiköhän täs käy samoin kuin metsäfirmoille muuttavat ulkomaille 8)
Lentofirmalla homma käy helposti, se ei ole kuin ilmoitusasia, että koneen kotimaa muuttuu reitin toiseen päähän, jonka työehtosopimusta sitten tästä eteenpäin noudatetaan ????

Voin kertoa luottamuksellisesti, että noin se ei mene.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: koivumaki - 16.11.09 - klo:09:12


No eipä taida noissa lentäjien palkoissa olla paljoakaan eroja, eri maiden kesken ainakaan länsimaissa ????
---finskin johtajan mukaan palkka sinänsä ei niinkään ole ongelma,vaan se että finskin lntäjä lentää 700 tuntia vuodessa,muut 900.Tästä seuraa kaksoismiehitystä ynä muuta riesaa
---muita asioitahan on ollu mm.nää hotellien koemakaamiskomiteat ym..

Olisi ollut hienoa saada paperiteollisuus Suomessa pysymään kilpailukykyisenä,samoin olisi hyvä pitää Finnairkin voimissaan.Mutta jos ei pärjätä niin ei,minkäa sille sitten mahtaa...

Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:09:45


No eipä taida noissa lentäjien palkoissa olla paljoakaan eroja, eri maiden kesken ainakaan länsimaissa ????
---finskin johtajan mukaan palkka sinänsä ei niinkään ole ongelma,vaan se että finskin lntäjä lentää 700 tuntia vuodessa,muut 900.Tästä seuraa kaksoismiehitystä ynä muuta riesaa
---muita asioitahan on ollu mm.nää hotellien koemakaamiskomiteat ym..

Olisi ollut hienoa saada paperiteollisuus Suomessa pysymään kilpailukykyisenä,samoin olisi hyvä pitää Finnairkin voimissaan.Mutta jos ei pärjätä niin ei,minkäa sille sitten mahtaa...



Pääasia, että puhdas raikas tundramaitu on tulevaisuudessa meidän johtava vientituotteemme...kustannuksista välittämättä.

Edellisestä lamasta meidät nosti ennennäkemättömään nousuun Nokia ym IT, nyt tundramaitu.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1767803

Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.

Ryanair jyrää, Arla rules!


!
Otsikko: Palkka...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 16.11.09 - klo:10:25
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.

Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... työehtosopimuksissa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Otsikko: Vs: Palkka...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:10:38
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.

Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D

Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat.
Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla.

Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta.

Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä.

Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka.

Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikko: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 16.11.09 - klo:15:24
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:17:08
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ????
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Terminator - 16.11.09 - klo:17:13
Eikös se Finnairin kotimaan lentoja paikkaava yhtiö maksa lentäjilleen puolet Finnairin MAKSAMISTA NAPINPAINAJIEN PALKOISTA. ;D
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Vilja-Antti - 16.11.09 - klo:17:16
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:17:23
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ????
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.

Miksi Finnair pyrkii ulkoistamaan?

vastaan itse: lentäjät ovat ahneuksissaan ja työsuhdeturvaa väärinkäyttäen saalistaneet itselleen kohtuuttomat edut.

Työ pitäisi saattaa samaan kategoriaan tavaran ja palvelujen kanssa: vapaa kilpailu, vapaa hinnoittelu. Nykyinen tiukka työsuhdeturva pitää purkaa ts. työmies on palkkansa ansainnut...nimenomaan ansainnut, ei kiristänyt tiukan  työsuhdeturvan suojissa.

Jos esim. paperitehtaat olisivat saaneet palkata uutta miestä sitä mukaa, kun Ahosen Joken sakki on mennyt lakkoon, ei metsäteollisuuden alasajoa olisi tapahtunut.

Nykymeno johtaa siihen, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja tavarat, palvelut yms. tulee Kauko-Idästä.

Lännen autoteollisuus on jo siirtymässä sinne, Chevrolet made in Korea, Volvo kohta kiinalaisten jne.

Lähitulevaisuudessa lentoliikennekin tapahtuu halpamaitten koneilla.

Länsimaat elävät kiinalaisilta lainatuilla "elvytysrahoilla"

AuA:lta ei ole kysytty mitään   ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:17:25
Eikös se Finnairin kotimaan lentoja paikkaava yhtiö maksa lentäjilleen puolet Finnairin MAKSAMISTA NAPINPAINAJIEN PALKOISTA. ;D

Näin se on ja siksi kai Finnairkin on pakotettu palkkoja katselemaan tarkemmin jatkossa, kilpailu alalla on tämän laman takia kiristinyt oleellisesti.
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:17:26
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

No ei, meillä käydään sivistynyttä mielipiteenvaihtoa.

AuA katselee asioita AY-suunnalta, veeti Suomen edun kannalta.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:17:29
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

No ei, meillä käydään sivistynyttä mielipiteenvaihtoa.

AuA katselee asioita AY-suunnalta, veeti Suomen edun kannalta.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  ;D ;D ;D

Onko Suomen etu, romuttaa nykyinen palkkataso ja sitä kautta ostovoima, joka pyörittää taloutta ????
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:17:29
Eikös se Finnairin kotimaan lentoja paikkaava yhtiö maksa lentäjilleen puolet Finnairin MAKSAMISTA NAPINPAINAJIEN PALKOISTA. ;D

Näin se on ja siksi kai Finnairkin on pakotettu palkkoja katselemaan tarkemmin jatkossa, kilpailu alalla on tämän laman takia kiristinyt oleellisesti.
 

Mitäpä me yhdestä Finnairista, maailma on täynnä palvelujaan tarjoavia lentoyhtiöitä.

mm. Ryanair lentää halvemmalla ja ihan melkein kotiportilta hakien  ;D ;D ;D

Finnair joutaa mennä.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  :D :D :D :D
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:17:34
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

No ei, meillä käydään sivistynyttä mielipiteenvaihtoa.

AuA katselee asioita AY-suunnalta, veeti Suomen edun kannalta.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  ;D ;D ;D

Onko Suomen etu, romuttaa nykyinen palkkataso ja sitä kautta ostovoima, joka pyörittää taloutta ????

Meillä on palkkataso, mihin yhdelläkään läntisen maailman maalla ei olisi varaa. Nykyinen palkkataso pyörittää taloutemme konkkaan.

Veeti katseli joskus ohjelmaa SAABin tehtailta, haastateltu suomalainen työntekijä kieltäytyi kaikista palkanheikennyksistä, mieluummin koko tehdas saa mennä alta.


Edellekin AuA, hys hys   :) :) :) :)
Otsikko: Jummalaut´ ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 16.11.09 - klo:18:04
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ????
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.
Miksi Finnair pyrkii ulkoistamaan? vastaan itse: lentäjät ovat ahneuksissaan ja työsuhdeturvaa väärinkäyttäen saalistaneet itselleen kohtuuttomat edut. Työ pitäisi saattaa samaan kategoriaan tavaran ja palvelujen kanssa: vapaa kilpailu, vapaa hinnoittelu. Nykyinen tiukka työsuhdeturva pitää purkaa ts. työmies on palkkansa ansainnut...nimenomaan ansainnut,
ei kiristänyt tiukan  työsuhdeturvan suojissa. Jos esim. paperitehtaat olisivat saaneet palkata uutta miestä sitä mukaa, kun Ahosen Joken sakki on mennyt lakkoon, ei metsäteollisuuden alasajoa olisi tapahtunut. Nykymeno johtaa siihen, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja tavarat, palvelut yms. tulee Kauko-Idästä. Lännen autoteollisuus on jo siirtymässä sinne, Chevrolet made in Korea, Volvo kohta kiinalaisten jne. Lähitulevaisuudessa lentoliikennekin tapahtuu halpamaitten koneilla. Länsimaat elävät kiinalaisilta lainatuilla "elvytysrahoilla"

AuA:lta ei ole kysytty mitään   ;D ;D ;D

...että noin... siis otsikossa...
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: icefarmer - 16.11.09 - klo:18:06
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

No ei, meillä käydään sivistynyttä mielipiteenvaihtoa.

AuA katselee asioita AY-suunnalta, veeti Suomen edun kannalta.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  ;D ;D ;D

Onko Suomen etu, romuttaa nykyinen palkkataso ja sitä kautta ostovoima, joka pyörittää taloutta ????

Meillä on palkkataso, mihin yhdelläkään läntisen maailman maalla ei olisi varaa. Nykyinen palkkataso pyörittää taloutemme konkkaan.

Veeti katseli joskus ohjelmaa SAABin tehtailta, haastateltu suomalainen työntekijä kieltäytyi kaikista palkanheikennyksistä, mieluummin koko tehdas saa mennä alta.


Edellekin AuA, hys hys   :) :) :) :)
veeti vetelys, jos lentäjä lentää 700 tuntia se on esimerkiks 100 7 tunnin työpäivää, siis työpäivää  ;D ;D ;D ;D  ;Dei koneella kadehtimista, teekkö edes sen verran. jos finnair haluaa ulkoistaa lentäjät miksi se pitäisi lentäjien hyväksyä, kohta meillä ois lentäjät kiinasta jotka lentäs 2€ tunti ja voiton kuoris kokoomuslaiset osakkeenomistajat jotka maksas vain pääomaveroa, kun taas lentäjät verokirjalla, prokressiivisellä veroprosentilla maksas huomattavasti enemmän veroa, verovaroista rahotetaan muun muuassa veetiä joka toimii vapaan kilpailun viljamarkkinoilla maataloustuen avulla :D :D :D :D metsäpomot sanonu erittäin selkeästi, että vaikeuksien syyt tehtaan porttien ulkopuolella, paperimiesten palkat luokkaa 3-4% tehtaan kuluista.... mutta luetun ymmärtäminen veetille kovin vaikeaa, ellei kirjoittaja ole eemeli, syväkurkku tai korvenukko, niile vastaus alkaa aina jeps tai sitte näin on ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:18:07

Meillä on palkkataso, mihin yhdelläkään läntisen maailman maalla ei olisi varaa. Nykyinen palkkataso pyörittää taloutemme konkkaan.

Veeti katseli joskus ohjelmaa SAABin tehtailta, haastateltu suomalainen työntekijä kieltäytyi kaikista palkanheikennyksistä, mieluummin koko tehdas saa mennä alta.


Edellekin AuA, hys hys   :) :) :) :)

No, sitä en tiedä mikä tilanne on nyt kun on lama, mutta ennen tätä lamaa Suomen palkkataso ei ollut mitenkään ihmeellinen Euroopassa, periaatteessa vain itä-euroopan ja välimeren alueella palkat oli matalampia ja kun otetaan huomioon myös ostovoima, eli verotus ja hintataso, niin vain itä-eurooppa on ollut meidän takana, välimeren alue nousee ihan samalle tasolle.

Lama on voinut muuttaa tilannetta, mutta en usko meidän olevan lähelläkään varsinaisten korkeiden palkkakustannusten maita, kuten esim. Sveitsiä ????
Otsikko: Vs: Jummalaut´ ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:18:11
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ????
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.
Miksi Finnair pyrkii ulkoistamaan? vastaan itse: lentäjät ovat ahneuksissaan ja työsuhdeturvaa väärinkäyttäen saalistaneet itselleen kohtuuttomat edut. Työ pitäisi saattaa samaan kategoriaan tavaran ja palvelujen kanssa: vapaa kilpailu, vapaa hinnoittelu. Nykyinen tiukka työsuhdeturva pitää purkaa ts. työmies on palkkansa ansainnut...nimenomaan ansainnut,
ei kiristänyt tiukan  työsuhdeturvan suojissa. Jos esim. paperitehtaat olisivat saaneet palkata uutta miestä sitä mukaa, kun Ahosen Joken sakki on mennyt lakkoon, ei metsäteollisuuden alasajoa olisi tapahtunut. Nykymeno johtaa siihen, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja tavarat, palvelut yms. tulee Kauko-Idästä. Lännen autoteollisuus on jo siirtymässä sinne, Chevrolet made in Korea, Volvo kohta kiinalaisten jne. Lähitulevaisuudessa lentoliikennekin tapahtuu halpamaitten koneilla. Länsimaat elävät kiinalaisilta lainatuilla "elvytysrahoilla"

AuA:lta ei ole kysytty mitään   ;D ;D ;D

...että noin... siis otsikossa...

täyttä asiaa...taas kerran  :o :o :o
Otsikko: Otsikot...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 16.11.09 - klo:18:12
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nää asiat ei ole ihan noin mustavalkoisia, ei Finnairin lentäjät yhtiötä kaatamaan pyri sentään ????
Tämä ulkoistamispykälä on kyllä kinkkinen, katotaan nyt miten ne saa sen pakettiin.
Miksi Finnair pyrkii ulkoistamaan? vastaan itse: lentäjät ovat ahneuksissaan ja työsuhdeturvaa väärinkäyttäen saalistaneet itselleen kohtuuttomat edut. Työ pitäisi saattaa samaan kategoriaan tavaran ja palvelujen kanssa: vapaa kilpailu, vapaa hinnoittelu. Nykyinen tiukka työsuhdeturva pitää purkaa ts. työmies on palkkansa ansainnut...nimenomaan ansainnut,
ei kiristänyt tiukan  työsuhdeturvan suojissa. Jos esim. paperitehtaat olisivat saaneet palkata uutta miestä sitä mukaa, kun Ahosen Joken sakki on mennyt lakkoon, ei metsäteollisuuden alasajoa olisi tapahtunut. Nykymeno johtaa siihen, että Suomi hinnoittelee itsensä pihalle ja tavarat, palvelut yms. tulee Kauko-Idästä. Lännen autoteollisuus on jo siirtymässä sinne, Chevrolet made in Korea, Volvo kohta kiinalaisten jne. Lähitulevaisuudessa lentoliikennekin tapahtuu halpamaitten koneilla. Länsimaat elävät kiinalaisilta lainatuilla "elvytysrahoilla"
AuA:lta ei ole kysytty mitään   ;D ;D ;D
...että noin... siis otsikossa...
täyttä asiaa...taas kerran  :o :o :o

Niinpä... mulla on osuvia otsikoita  ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:18:15

Meillä on palkkataso, mihin yhdelläkään läntisen maailman maalla ei olisi varaa. Nykyinen palkkataso pyörittää taloutemme konkkaan.

Veeti katseli joskus ohjelmaa SAABin tehtailta, haastateltu suomalainen työntekijä kieltäytyi kaikista palkanheikennyksistä, mieluummin koko tehdas saa mennä alta.


Edellekin AuA, hys hys   :) :) :) :)

No, sitä en tiedä mikä tilanne on nyt kun on lama, mutta ennen tätä lamaa Suomen palkkataso ei ollut mitenkään ihmeellinen Euroopassa, periaatteessa vain itä-euroopan ja välimeren alueella palkat oli matalampia ja kun otetaan huomioon myös ostovoima, eli verotus ja hintataso, niin vain itä-eurooppa on ollut meidän takana, välimeren alue nousee ihan samalle tasolle.

Lama on voinut muuttaa tilannetta, mutta en usko meidän olevan lähelläkään varsinaisten korkeiden palkkakustannusten maita, kuten esim. Sveitsiä ????


Ihan yhdentekevää, mutta palkkatasomme tulee tippumaan lähivuosina...yhdistettynä veronkorotuksiin... puhutaan jopa 25% kunnallisveroprosentista.

Kotimaamme EU:n sisällä on monta palveluksiaan tarjoavaa lentoyhtiötä, ei ole järkevää ylläpitää pitkään tappiota tuottavaa Finnairia.

FINNAIR joutaa mennä
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:18:18
Kysyin joskus tutulta Ilmavoimien MIG-lentäjältä , että miksi hän ei ole mennyt Finnairille käärimään rahaa.

Herra lentäjä totesi, että hän on lentäjä, eikä mikään  bussikuski.
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:18:20
Ihan yhdentekevää, mutta palkkatasomme tulee tippumaan lähivuosina...yhdistettynä veronkorotuksiin... puhutaan jopa 25% kunnallisveroprosentista.

Kotimaamme EU:n sisällä on monta palveluksiaan tarjoavaa lentoyhtiötä, ei ole järkevää ylläpitää pitkään tappiota tuottavaa Finnairia.

FINNAIR joutaa mennä


Finnair on hyvässä kunnossa ja tehnyt tähän asti tulosta, ei pidä panikoida hetkellisen notkahduksen takia.
Kunnallisverotus on helppo korjata, laajennetaan kiinteistöveropohjaa myös metsämaahan, sekä nostetaan kiinteistöjen verotusta muutenkin.
Kuntia voidaan myös yhdistää lisää, vapaaehtoisuuden pohjalta mutta porkkanoita antaen.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Timppa - 16.11.09 - klo:18:22
Kysyin joskus tutulta Ilmavoimien MIG-lentäjältä , että miksi hän ei ole mennyt Finnairille käärimään rahaa.

Herra lentäjä totesi, että hän on lentäjä, eikä mikään  bussikuski.


Tossa Veeti laskeutuu Virttaalle...

(http://www.virttaa.profiili.fi/SIRA_Files/images/Kuvagalleria/Hornetit/hornet_F18.jpg)
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:18:24
Ihan yhdentekevää, mutta palkkatasomme tulee tippumaan lähivuosina...yhdistettynä veronkorotuksiin... puhutaan jopa 25% kunnallisveroprosentista.

Kotimaamme EU:n sisällä on monta palveluksiaan tarjoavaa lentoyhtiötä, ei ole järkevää ylläpitää pitkään tappiota tuottavaa Finnairia.

FINNAIR joutaa mennä


Finnair on hyvässä kunnossa ja tehnyt tähän asti tulosta, ei pidä panikoida hetkellisen notkahduksen takia.
Kunnallisverotus on helppo korjata, laajennetaan kiinteistöveropohjaa myös metsämaahan, sekä nostetaan kiinteistöjen verotusta muutenkin.
Kuntia voidaan myös yhdistää lisää, vapaaehtoisuuden pohjalta mutta porkkanoita antaen.

Finnair on pieni ja kallis firma, joutaa mennä.
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:18:30
Ihan yhdentekevää, mutta palkkatasomme tulee tippumaan lähivuosina...yhdistettynä veronkorotuksiin... puhutaan jopa 25% kunnallisveroprosentista.

Kotimaamme EU:n sisällä on monta palveluksiaan tarjoavaa lentoyhtiötä, ei ole järkevää ylläpitää pitkään tappiota tuottavaa Finnairia.

FINNAIR joutaa mennä


Finnair on hyvässä kunnossa ja tehnyt tähän asti tulosta, ei pidä panikoida hetkellisen notkahduksen takia.
Kunnallisverotus on helppo korjata, laajennetaan kiinteistöveropohjaa myös metsämaahan, sekä nostetaan kiinteistöjen verotusta muutenkin.
Kuntia voidaan myös yhdistää lisää, vapaaehtoisuuden pohjalta mutta porkkanoita antaen.

Finnair on pieni ja kallis firma, joutaa mennä.

Kyllä siellä paremmin silti pyyhkii, kuin kauranviljelijöillä ????
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: ENTER - 16.11.09 - klo:18:34
on se hyvä kun rupijaa nyt paremmin pääseen ulukomaille
suoraan muiltaki kentiltä

saa hällssinki vantaan unohtaa :o
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:18:36
on se hyvä kun rupijaa nyt paremmin pääseen ulukomaille
suoraan muiltaki kentiltä

saa hällssinki vantaan unohtaa :o

Jooo, mustimmallakin pilvellä on hopeareunus ????
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: SAS - 16.11.09 - klo:18:38
Finnairin omistajana huolestuttaa tilanne ,viime vuonakkaan ei tullut osinkoja . >:(
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:19:08
Finnairin omistajana huolestuttaa tilanne ,viime vuonakkaan ei tullut osinkoja . >:(

SAS on ollut jo pitkään persiillään. Finnair joutaa mennä
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Vilja-Antti - 16.11.09 - klo:19:54
Taitaa tää emo-heikki olla täys demari kun niin puolustaa työläisten oikeuksia... ;D...

Jos korkea palkkataso takaa hyvän ostovoiman, niin nostetaaan kaikkien palkkoja sitten vielä 50-100 %,niin lama on ohi kertaheitolla.

Harmi vaan, että korke palkkataso leikkaa ostovoimaa siten, että osalle työntekijöistä joudutaan antamaan kenkää, kun ei kaikille ole varaa maksaa sitä korkeaa palkkaa, ja sitten työttömyyden hoito tulee tunnetusti tosi kalliiksi, joten on fiksumpaa pitää ihmiset töissä alemmalla palkalla, kuin heittää heidät kortostoon, kyllä sossutkin myöntää tämän työttömyyden hoidon kalleuden ja järjettömyyden.

Ja muutamalla muullakin on samanlaisia sosialistisia ajatuksia, että kun on korkea palkkataso, niin sitten jää omistajille vähemmän rahaa.
Tää johtaa siihen, että loputkin firmat lähtee Suomesta.

Usein unohtuu se raadollinen tosiasia, että ei kukaan harjoita yritystoimintaa työllistääkseen ihmisiä, vaan saadakseen voittoa, työpaikat on vain yritystoiminnan sivutuote, tämä on ihan yleisesti hyväksytty ajattelutapa ainakin oikeistolaisesti ajattelevien ihmisten keskuudessa. No Aulishan ei heihin kuulu, hän on ay-punikki.

Mutta siis jos finskin lentäjien palkkoja nostetaan reippaasti, niin matkalippujen hintoja joudutaan korottamaan, ja markkinat huolehtii siitä, että tällainen firma ei pärjää enää ja katoaa, ja näin ollen markkinatalouden darwinismi on osoittautunut toimivuutensa.

Ps. Ja tänään radiossa puhuttiin tutkimuksesta, jonka mukaan nuoretkin on mieluummin töissä pienelläkin palkalla, kuin työttöminä.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:20:09
Taitaa tää emo-heikki olla täys demari kun niin puolustaa työläisten oikeuksia... ;D...

Jos korkea palkkataso takaa hyvän ostovoiman, niin nostetaaan kaikkien palkkoja sitten vielä 50-100 %,niin lama on ohi kertaheitolla.

Harmi vaan, että korke palkkataso leikkaa ostovoimaa siten, että osalle työntekijöistä joudutaan antamaan kenkää, kun ei kaikille ole varaa maksaa sitä korkeaa palkkaa, ja sitten työttömyyden hoito tulee tunnetusti tosi kalliiksi, joten on fiksumpaa pitää ihmiset töissä alemmalla palkalla, kuin heittää heidät kortostoon, kyllä sossutkin myöntää tämän työttömyyden hoidon kalleuden ja järjettömyyden.

Ja muutamalla muullakin on samanlaisia sosialistisia ajatuksia, että kun on korkea palkkataso, niin sitten jää omistajille vähemmän rahaa.
Tää johtaa siihen, että loputkin firmat lähtee Suomesta.

Usein unohtuu se raadollinen tosiasia, että ei kukaan harjoita yritystoimintaa työllistääkseen ihmisiä, vaan saadakseen voittoa, työpaikat on vain yritystoiminnan sivutuote, tämä on ihan yleisesti hyväksytty ajattelutapa ainakin oikeistolaisesti ajattelevien ihmisten keskuudessa. No Aulishan ei heihin kuulu, hän on ay-punikki.

Mutta siis jos finskin lentäjien palkkoja nostetaan reippaasti, niin matkalippujen hintoja joudutaan korottamaan, ja markkinat huolehtii siitä, että tällainen firma ei pärjää enää ja katoaa, ja näin ollen markkinatalouden darwinismi on osoittautunut toimivuutensa.

Ps. Ja tänään radiossa puhuttiin tutkimuksesta, jonka mukaan nuoretkin on mieluummin töissä pienelläkin palkalla, kuin työttöminä.

No, en minä palkkojen korotuksia aja, mutta en aja palkkojen alennuksiakaan, koska mikäli lama halutaan voittaa niin kotimainen kysyntä täytyy pysyä vakaana, ei se vienti meitä yksin pelasta ja kun sitä vientiä ei nyt tälle hetkellä ole, niin sen jauhaminen tässä tilanteessa on hukkaanheitettyä aikaa.
Pitää keskittyä olennaiseen, eli kotimaan talóuden rattaiden pyörimiseen ja sen varmistamiseen.

Tosin siitä olen aika varma, että Finnairin lentäjien palkat laskee jonkinverran, lakkoili ne tai ei.

Mikäli palkkoja yksipuolisesti alettaisiin laskea ihan yleisesti, vähän joka alalla, niin se johtaisi siihen, että ihmiset alkaisi nopeasti varautua huonompaan tulevaisuuteen ja säästäsivät kaiken liikenevän rahan, josta seuraisi yleinen talouden pysähtyminen.
Kaikki rakentaminen pysähtyisi, lomailu ja matkailu loppuisi, tunturikeskukset menisi kiinni ehkä ....
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Oksa - 16.11.09 - klo:20:15
taas aika ristiriitaisia tietoja kylvävät;   eikös joku tutkimus kertonut että nuoret eivät usko jaksavansa kuin pari vuotta enää!!!!???????   pikkusen huolestuttaa että mitenkähän käy kun isot ikäluokat jää pois töistä niin kukahan nekin jutut hoitaa?   ei kiinnosta , tylsää!!!!
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: emo-heikki - 16.11.09 - klo:20:27
taas aika ristiriitaisia tietoja kylvävät;   eikös joku tutkimus kertonut että nuoret eivät usko jaksavansa kuin pari vuotta enää!!!!???????   pikkusen huolestuttaa että mitenkähän käy kun isot ikäluokat jää pois töistä niin kukahan nekin jutut hoitaa?   ei kiinnosta , tylsää!!!!

Eikös ne aikonu tätä eläkeikää nostaa, ensin pikkuisen ja sitten tarpeen mukaan lisää ????
Varmaan se nousee sinne 95 paikkeille, ennenkuin meikäläinen on eläkkeellä ????
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:20:41
taas aika ristiriitaisia tietoja kylvävät;   eikös joku tutkimus kertonut että nuoret eivät usko jaksavansa kuin pari vuotta enää!!!!???????   pikkusen huolestuttaa että mitenkähän käy kun isot ikäluokat jää pois töistä niin kukahan nekin jutut hoitaa?   ei kiinnosta , tylsää!!!!

Eikös ne aikonu tätä eläkeikää nostaa, ensin pikkuisen ja sitten tarpeen mukaan lisää ????
Varmaan se nousee sinne 95 paikkeille, ennenkuin meikäläinen on eläkkeellä ????

Yhdentekevää, mikä se virallinen eläkeikä on: immeiset jäävät sairaseläkkeelle.

Suuret ikäluokat ovat parhaillaan jäämässä eläkkeelle.

Vanhusten hoitoon tarvitaan lisää väkeä ja rahaa, suunnitelmiin kuuluu maatalouden lomituksen lopettaminen ja lomittajien siirtäminen mummuja kääntelemään ja kakkapyykkiä pesemään. Myös kaikki maatalouden kansalliset tuet poistuvat.

Finnairin lentäjät pelkäävät, että jotkut muut lentävät jatkossa firman koneilla. Näin tuleekin käymään, Finnair joutaa mennä.
Otsikko: Vs: Ihan täyttä roskaa... taas kerran...
Kirjoitti: icefarmer - 16.11.09 - klo:21:06
Lentäjät lähentelevät ahneudessaan jopa tundramaidontuottajien ahneutta ja häikäilemättömyyttä.
Työnsä tekijä on aina palkkansa väärti... eikä palkollinen palkkaa määrää, sen määrää työnantaja - tietyin reunaehdoin... jokaisessa työehtosopimuksessa on kahden osapuolen allekirjoitus... arvannet keiden  :P  ::)  ;D
Se nyt vain on niin, että maillä on liian vahva työsuhdeturva ts. työntekijöille annetaan mahdollisuus kiristämiseen tuottamalla työnantajalle suuret tappiot mahdollisessa lakossa...esim. Finnair ja paperitehtaat. Työnantaja ei todellakaan määrää palkkaa, vaan sen kiristää työntekijä vahvan työsuojansa voimalla. Työvoimassa pitäisi siirtryä vapaan yrittämisen linjaan, ts työnantaja saisi täysin vapaasti kilpailuttaa työntekijänsä...Finnairin tapauksessa vaihto kohtuupalkkaisiin lentäjiin, tätähän Finnair on yrittänyt. Näinhän toimitaan kaikessa muussa paitsi työvoimassa, mikä on erittäin vahvasti suojattu vapaalta kilpailulta. Erityisesti avainaloilla on vahva työsuhdeturva p...stä. Joitain vuosia sittern kiinalainen varustamo yritti pistää rahtireitin pystyyn Suomen satamista, Merimiesunioni esti.- mitä vapaata kilpailua tämä on? Ko. varustamossa maksettiin työntekijöille maailmanmarkkinahintainen palkka. Veeti ei lennä Finnairilla, Ryanair hoitaa lennot täältä meidän kentältä.

Otsikossa kaikki... ja en erittele moista potaskaa, perkele, juu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Katos vaan, aulis ja veeti rupeaa tappelemaan jo keskenään, kokoomus kai hajoaa kohta sisäisiin riitoihin... ;D ;D ;D

No ei, meillä käydään sivistynyttä mielipiteenvaihtoa.

AuA katselee asioita AY-suunnalta, veeti Suomen edun kannalta.

AuA:lta ei edelleenkään ole kysytty mitään  ;D ;D ;D

Onko Suomen etu, romuttaa nykyinen palkkataso ja sitä kautta ostovoima, joka pyörittää taloutta ????

Meillä on palkkataso, mihin yhdelläkään läntisen maailman maalla ei olisi varaa. Nykyinen palkkataso pyörittää taloutemme konkkaan.

Veeti katseli joskus ohjelmaa SAABin tehtailta, haastateltu suomalainen työntekijä kieltäytyi kaikista palkanheikennyksistä, mieluummin koko tehdas saa mennä alta.


Edellekin AuA, hys hys   :) :) :) :)
veeti vetelys, jos lentäjä lentää 700 tuntia se on esimerkiks 100 7 tunnin työpäivää, siis työpäivää  ;D ;D ;D ;D  ;Dei koneella kadehtimista, teekkö edes sen verran. jos finnair haluaa ulkoistaa lentäjät miksi se pitäisi lentäjien hyväksyä, kohta meillä ois lentäjät kiinasta jotka lentäs 2€ tunti ja voiton kuoris kokoomuslaiset osakkeenomistajat jotka maksas vain pääomaveroa, kun taas lentäjät verokirjalla, prokressiivisellä veroprosentilla maksas huomattavasti enemmän veroa, verovaroista rahotetaan muun muuassa veetiä joka toimii vapaan kilpailun viljamarkkinoilla maataloustuen avulla :D :D :D :D metsäpomot sanonu erittäin selkeästi, että vaikeuksien syyt tehtaan porttien ulkopuolella, paperimiesten palkat luokkaa 3-4% tehtaan kuluista.... mutta luetun ymmärtäminen veetille kovin vaikeaa, ellei kirjoittaja ole eemeli, syväkurkku tai korvenukko, niile vastaus alkaa aina jeps tai sitte näin on ;D ;D ;D ;D ;D
eipä tuu veetiltä vastausta....monesti tuntuu että ne kovat palkat ja lama on vain hyvä syy siirtää kannattava toiminta vielä enempi voittoa tuottavaan halpatyövoimamaahan. ja eikös finnairin lentäjät oo luvanneet laskea palkkoja jos tästä ulkoistamisesta luovutaan, ei se työnantaja oo pyhimys vaikka kokoomuslaiset niin mielellään antaa ymmärtää. oli hyvä esimerkki tämäniltainen MOT
Otsikko: Palkat alas...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 16.11.09 - klo:23:21
Mikäli palkkoja yksipuolisesti alettaisiin laskea ihan yleisesti, vähän joka alalla, niin se johtaisi siihen, että ihmiset alkaisi nopeasti varautua huonompaan tulevaisuuteen ja säästäsivät kaiken liikenevän rahan, josta seuraisi yleinen talouden pysähtyminen.

No ei... se johtaisi massiivisiin eri liittojen yhteisiin lakkoihin... suomalaisista palkansaajista reilusti yli 80% on järjestäytynyt - avainaloilla järjestäytymisaste on liki 100%.
Otsikko: Vs: Palkat alas...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:23:41
Mikäli palkkoja yksipuolisesti alettaisiin laskea ihan yleisesti, vähän joka alalla, niin se johtaisi siihen, että ihmiset alkaisi nopeasti varautua huonompaan tulevaisuuteen ja säästäsivät kaiken liikenevän rahan, josta seuraisi yleinen talouden pysähtyminen.

No ei... se johtaisi massiivisiin eri liittojen yhteisiin lakkoihin... suomalaisista palkansaajista reilusti yli 80% on järjestäytynyt - avainaloilla järjestäytymisaste on liki 100%.

AY-liike on kaiken pahan alku ja juuri, se tuhoaa maamme talouden.

Pitäisi  kiiruusti purkaa työsuhdeturva, ts. uutta jeppeä tilalle sitä mukaa kun jotkut menevät lakkoon.

Länsimaat jäävät Aasian jalkoihin aivan lähitulevaisuudessa...siirtomaaherroista tulee palvelijoita ja palvelijoista siirtomaaherroja.

Veeti osti viime vuonna  kiinalaisen selkäreppu- lehtipuhaltimen, oikein hyvä peli. Hinta oli neljäsosa vastaavasta saksalaisesta/ruotsalaisesta...sama tilanne kohta kaikissa tavaroissa ja palveluissa.

Työmiehen maaimanmarkkinahintainen päiväpalkka on kupillinen riisiä.

On näitä lentoyhtiöitä ennenkin hävinnyt mm. Pan-Am, B.O.A.C jne, SAS on konkkakypsä, ei auta sekään Finnairia.

Onneksi on Ryanair, sen koneitten kyytiin pääsee melkein kotiportilta.  

..ja AuA:n kommentit, ei kiitos!.  ;D ;D
Otsikko: Edunvalvontaa...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 16.11.09 - klo:23:47
AY-liike on kaiken pahan alku ja juuri, se tuhoaa maamme talouden. Pitäisi  kiiruusti purkaa työsuhdeturva, ts. uutta jeppeä tilalle sitä mukaa kun jotkut menevät lakkoon.

Sopiihan sitä kokeilla... Suomessa... jenkkilässä se onnistui - täällä se ei onnistu.

..ja AuA:lta ei taaskaan kysytty mitään.  ;D ;D

Vastaan ku ite tahon, perkele, juu... ja nii!!!
Otsikko: Vs: Edunvalvontaa...
Kirjoitti: Veeti - 16.11.09 - klo:23:50
AY-liike on kaiken pahan alku ja juuri, se tuhoaa maamme talouden. Pitäisi  kiiruusti purkaa työsuhdeturva, ts. uutta jeppeä tilalle sitä mukaa kun jotkut menevät lakkoon.

Sopiihan sitä kokeilla... Suomessa... jenkkilässä se onnistui - täällä se ei onnistu.

..ja AuA:lta ei taaskaan kysytty mitään.  ;D ;D

Vastaan ku ite tahon, perkele, juu... ja nii!!!

kauan se kestikin  :D :D :D :D :D


Lentäjät pääsee melkein pohohohojalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasten tissinkoittajien liksoille:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1767803
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: Veeti - 17.11.09 - klo:07:43
Finnairin kuolinkouristukset:

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/lentajalakko_saattaa_jakaa_uudelleen_kotimaan_lentomarkkinat_1163366.html


Finnairin kaatuminen on hyvä esimerkki siitä, mihin tiukka työsuhdeturva yhdistettynä työntekijöitten ahneuteen johtaa.

AY-toiminta pitäisi länsimaissa kieltää ja kiireesti sittenkin.

Finnairin lentäjien palkka on 2,5 kertainen muitten yhtiöitten palkkoihin verrattuna.
Otsikko: Kauraa...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 17.11.09 - klo:07:56
Finnairin kuolinkouristukset:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/lentajalakko_saattaa_jakaa_uudelleen_kotimaan_lentomarkkinat_1163366.html
Finnairin kaatuminen on hyvä esimerkki siitä, mihin tiukka työsuhdeturva yhdistettynä työntekijöitten ahneuteen johtaa. AY-toiminta pitäisi länsimaissa kieltää ja kiireesti sittenkin.

Josko kuitenkin aloitettaisiin kauran viljelyn kieltämisestä...  :P :P  ::) ::)   ;D ;D
Otsikko: Vs: Kauraa...
Kirjoitti: Veeti - 17.11.09 - klo:07:59
Finnairin kuolinkouristukset:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/lentajalakko_saattaa_jakaa_uudelleen_kotimaan_lentomarkkinat_1163366.html
Finnairin kaatuminen on hyvä esimerkki siitä, mihin tiukka työsuhdeturva yhdistettynä työntekijöitten ahneuteen johtaa. AY-toiminta pitäisi länsimaissa kieltää ja kiireesti sittenkin.

Josko kuitenkin aloitettaisiin kauran viljelyn kieltämisestä...  :P :P  ::) ::)   ;D ;D

Sopii. Sen viljely onkin tosikannattamatonta.
Otsikko: :-) :-) :-)
Kirjoitti: Aulis Anttila - 17.11.09 - klo:08:02
Finnairin kuolinkouristukset:
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/11/lentajalakko_saattaa_jakaa_uudelleen_kotimaan_lentomarkkinat_1163366.html
Finnairin kaatuminen on hyvä esimerkki siitä, mihin tiukka työsuhdeturva yhdistettynä työntekijöitten ahneuteen johtaa. AY-toiminta pitäisi länsimaissa kieltää ja kiireesti sittenkin.
Josko kuitenkin aloitettaisiin kauran viljelyn kieltämisestä...  :P :P  ::) ::)   ;D ;D
Sopii. Sen viljely onkin tosikannattamatonta.

 ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: viinuri - 17.11.09 - klo:08:17
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/joutuvatko-finnairin-lentajat-palauttamaan-tyosuhdeautonsa-viela-tanaan/161842


Nyt alkaa oikiat toimet työnantajaltakin. ;)
Otsikko: Toimet...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 17.11.09 - klo:08:21
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/joutuvatko-finnairin-lentajat-palauttamaan-tyosuhdeautonsa-viela-tanaan/161842
Nyt alkaa oikiat toimet työnantajaltakin. ;)

Joo... noinhan se menee... ja pitääkin mennä - paskempi juttu on se, että Finski lakkauttaa palkanmaksun niille finskiläisille, jotka eivät ole lakossa  >:(
+
Asiaa jonkin verran tuntevana en osaa olla hämmästelemättä sitä, että sovittelija ei - käytännössä - ole tehnyt yhtään mitään umpisolmun ratkaisemiseksi... outoa touhua sovittelijalta  :o :o :o
Otsikko: Vs: Toimet...
Kirjoitti: Veeti - 17.11.09 - klo:08:36
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/joutuvatko-finnairin-lentajat-palauttamaan-tyosuhdeautonsa-viela-tanaan/161842
Nyt alkaa oikiat toimet työnantajaltakin. ;)

Joo... noinhan se menee... ja pitääkin mennä - paskempi juttu on se, että Finski lakkauttaa palkanmaksun niille finskiläisille, jotka eivät ole lakossa  >:(
+
Asiaa jonkin verran tuntevana en osaa olla hämmästelemättä sitä, että sovittelija ei - käytännössä - ole tehnyt yhtään mitään umpisolmun ratkaisemiseksi... outoa touhua sovittelijalta  :o :o :o

AuA kirjoittaa potaskaa (ainoa järkevä ehdotus: kaurankasvattamisen kieltäminen kannattamattomana):

Palkanmaksu muillekin finnairilaisille  olisi pitänyt lopettaa heti.

Finnair joutaa mennä kaurankasvatuksen lisäksi, kumpikin on tullut tiensä päähän., siinä ei auta Lonkakaan....joka on varmaankin vetänyt oikeat johtopäätökset tilanteesta.   ;D ;D ;D

...mallas- ja viskiohran viljelyä pitää lisätä.



Otsikko: Laki...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 17.11.09 - klo:09:38
Palkanmaksu muillekin finnairilaisille  olisi pitänyt lopettaa heti.

Lain mukaan niin ei voida toimia... eihän tämä maa - vielä - mikään Korruptio-Kepulandia ole

Finnair joutaa mennä kaurankasvatuksen lisäksi, kumpikin on tullut tiensä päähän., siinä ei auta Lonkakaan....joka on varmaankin vetänyt oikeat johtopäätökset tilanteesta.   ;D ;D ;D

Virkamiehellä on virkavelvollisuus... ei siinä hommassa johtopäätöksiä kaivata

...mallas- ja viskiohran viljelyä pitää lisätä.

No perkele... juu  ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Laki...
Kirjoitti: Terminator - 17.11.09 - klo:10:12
Palkanmaksu muillekin finnairilaisille  olisi pitänyt lopettaa heti.

Lain mukaan niin ei voida toimia... eihän tämä maa - vielä - mikään Korruptio-Kepulandia ole

Finnair joutaa mennä kaurankasvatuksen lisäksi, kumpikin on tullut tiensä päähän., siinä ei auta Lonkakaan....joka on varmaankin vetänyt oikeat johtopäätökset tilanteesta.   ;D ;D ;D

Virkamiehellä on virkavelvollisuus... ei siinä hommassa johtopäätöksiä kaivata

...mallas- ja viskiohran viljelyä pitää lisätä.

No perkele... juu  ;D ;D ;D ;D

Parempi kun ostaa aitoa skottilaista, ei mene maha sekaisin. ;D
Otsikko: Lakko...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 17.11.09 - klo:10:46
Opetusalan ammattijärjestö OAJ on tehnyt poliisille tutkintapyyntöjä opettajien lomautuksista. Järjestö on pyytänyt poliisia tutkimaan, ovatko Alavieska, Ylivieska ja Heinävesi rikkoneet lakia. Lomautukset ovat näissä kunnissa kohdistuneet niihin, jotka eivät ole suostuneet palkattomiin säästövapaisiin. OAJ pitää mahdollisina rikosnimikkeinä työsyrjintää, kiskonnan tapaista työsyrjintää ja virka-aseman väärinkäyttämistä.
Otsikko: Vs: Finnairin lentäjälakko
Kirjoitti: apilas - 17.11.09 - klo:10:59
http://www.youtube.com/watch?v=nyl9FMHRfOE (http://www.youtube.com/watch?v=nyl9FMHRfOE)

vinnairin lentäjäkoulutusta ;D
Otsikko: Vs: Toimet...
Kirjoitti: emo-heikki - 17.11.09 - klo:13:24
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/joutuvatko-finnairin-lentajat-palauttamaan-tyosuhdeautonsa-viela-tanaan/161842
Nyt alkaa oikiat toimet työnantajaltakin. ;)

Joo... noinhan se menee... ja pitääkin mennä - paskempi juttu on se, että Finski lakkauttaa palkanmaksun niille finskiläisille, jotka eivät ole lakossa  >:(
+
Asiaa jonkin verran tuntevana en osaa olla hämmästelemättä sitä, että sovittelija ei - käytännössä - ole tehnyt yhtään mitään umpisolmun ratkaisemiseksi... outoa touhua sovittelijalta  :o :o :o

Joskus on parempi vaan nopeuttaa kriisin eskaloitumista ....
Otsikko: Vs: Laki...
Kirjoitti: emo-heikki - 17.11.09 - klo:13:27
Palkanmaksu muillekin finnairilaisille  olisi pitänyt lopettaa heti.

Lain mukaan niin ei voida toimia... eihän tämä maa - vielä - mikään Korruptio-Kepulandia ole

Finnair joutaa mennä kaurankasvatuksen lisäksi, kumpikin on tullut tiensä päähän., siinä ei auta Lonkakaan....joka on varmaankin vetänyt oikeat johtopäätökset tilanteesta.   ;D ;D ;D

Virkamiehellä on virkavelvollisuus... ei siinä hommassa johtopäätöksiä kaivata

...mallas- ja viskiohran viljelyä pitää lisätä.

No perkele... juu  ;D ;D ;D ;D

Parempi kun ostaa aitoa skottilaista, ei mene maha sekaisin. ;D

Näin on ????
Käy niinku Veetille, kun käyttää oman pellon tuotteita, menee koko mies sekaisin ????
Otsikko: Vs: Laki...
Kirjoitti: icefarmer - 17.11.09 - klo:19:45
Palkanmaksu muillekin finnairilaisille  olisi pitänyt lopettaa heti.

Lain mukaan niin ei voida toimia... eihän tämä maa - vielä - mikään Korruptio-Kepulandia ole

Finnair joutaa mennä kaurankasvatuksen lisäksi, kumpikin on tullut tiensä päähän., siinä ei auta Lonkakaan....joka on varmaankin vetänyt oikeat johtopäätökset tilanteesta.   ;D ;D ;D

Virkamiehellä on virkavelvollisuus... ei siinä hommassa johtopäätöksiä kaivata

...mallas- ja viskiohran viljelyä pitää lisätä.

No perkele... juu  ;D ;D ;D ;D

Parempi kun ostaa aitoa skottilaista, ei mene maha sekaisin. ;D

Näin on ????
Käy niinku Veetille, kun käyttää oman pellon tuotteita, menee koko mies sekaisin ????
huvittaa nämä kokoomuslaiset, kun suomeen tulee maahanmuuttajia, ne toitottaa että maassa eletään maan tapojen mukaan ja noudatetaan tämän maan lakia. mutta kun tämä sama kokoomuskopla palkkaa ulkomaalaista työvoimaa suomeen, kummasti unohtuu työaikalaki ja palkanmaksuun liittyvät pykälät >:( >:( >:( >:( >:(
Otsikko: Öhömmmmm... no totanoin...
Kirjoitti: Aulis Anttila - 17.11.09 - klo:19:51
huvittaa nämä kokoomuslaiset, kun suomeen tulee maahanmuuttajia, ne toitottaa että maassa eletään maan tapojen mukaan ja noudatetaan tämän maan lakia. mutta kun tämä sama kokoomuskopla palkkaa ulkomaalaista työvoimaa suomeen, kummasti unohtuu työaikalaki ja palkanmaksuun liittyvät pykälät >:( >:( >:( >:( >:(

Niin ja että mitä että... karmaisevimmat tapaukset ovat olleet näitä SuoKustan sekulisakin palkkaamia marjanpoimijoita sun muita maatalousorjia, jotka on asutettu telttoihin, syötetty parillisina päivinä hernesopalla... ja jouluna on ollu vapaapäivä  :o :o :o   >:( >:( >:( >:(
Otsikko: Vs: Öhömmmmm... no totanoin...
Kirjoitti: Terminator - 17.11.09 - klo:21:53
huvittaa nämä kokoomuslaiset, kun suomeen tulee maahanmuuttajia, ne toitottaa että maassa eletään maan tapojen mukaan ja noudatetaan tämän maan lakia. mutta kun tämä sama kokoomuskopla palkkaa ulkomaalaista työvoimaa suomeen, kummasti unohtuu työaikalaki ja palkanmaksuun liittyvät pykälät >:( >:( >:( >:( >:(

Niin ja että mitä että... karmaisevimmat tapaukset ovat olleet näitä SuoKustan sekulisakin palkkaamia marjanpoimijoita sun muita maatalousorjia, jotka on asutettu telttoihin, syötetty parillisina päivinä hernesopalla... ja jouluna on ollu vapaapäivä  :o :o :o   >:( >:( >:( >:(

Aatele nyt hyvä mies itsekkin. Jos joka päivä olisi annettu HERNESOPPAA, niin eihän siinä hajussa olisi ollut pirukaan. Eli joka toinen päivä on pitänyt syöttää lihakeittoa.
Kellä nyt perkele on suomessa vara jouluna teettää hommia? Pitäisi maksaa vähintään 3 kertainen liksa, konkahan sinäkin tulisi.
Teltat on helpompi uusia, kuin se työsuhde 5 huonetta ja keittiö. Kuitenkin löytävät sieltä jostain hometta ja hommaavat asumis kiellon siihen. Kalliiksihan se työnantajalle tulee kun pitää työsuhde asunto ongelmajätelaitokselle kuskata. Teltalle ei tarvii kuin näyttää vähän tulta, niin ongelma on pois päivän järjestyksestä. Uusi vaan tilalle savenmaalta vai mistä niitä armeijan ylijäämä teltoja nyt saikaan.
Otsikko: Vs: Öhömmmmm... no totanoin...
Kirjoitti: Lehtimäki - 17.11.09 - klo:22:00
huvittaa nämä kokoomuslaiset, kun suomeen tulee maahanmuuttajia, ne toitottaa että maassa eletään maan tapojen mukaan ja noudatetaan tämän maan lakia. mutta kun tämä sama kokoomuskopla palkkaa ulkomaalaista työvoimaa suomeen, kummasti unohtuu työaikalaki ja palkanmaksuun liittyvät pykälät >:( >:( >:( >:( >:(

Niin ja että mitä että... karmaisevimmat tapaukset ovat olleet näitä SuoKustan sekulisakin palkkaamia marjanpoimijoita sun muita maatalousorjia, jotka on asutettu telttoihin, syötetty parillisina päivinä hernesopalla... ja jouluna on ollu vapaapäivä  :o :o :o   >:( >:( >:( >:(

toimivat yrittäjinä, oliko uutinen ;D