Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 01.11.25 - klo:05:25
-
On se vasemmistokepuille niin katkeraa, niin katkeraa.
Jos etelään investoidaan, laskee vasemmisto kepu heti sen olevan autioituvasta kepulandisasta pois.
Seuraavissa eduskuntavaaleissa taas nähdään, miten paikallinen kepun ehdokas kääntää takkinsa, vaikka kepu asiaa vastustanut.
-
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011588414.html
-
Ei kyllä typerämpää hanketta ole kuin tämä pääkaupungit yhdistävä rata. Laittettaisiin Empu laitokseen ja annettaisiin lääkkeet. Tarkoitan tuolla että hoidettaisiin tuolla rahallakin hoitoa tarvitsevia ihmisiä
-
Jälleen hyvä toimi hallitukselta. Kuin voiki näin hyvin mennä.
-
Järjetön hanke, toteutti sen mikä puolue hyvänsä. Kumpa kepu olisi ajanut sitä projektia, niin kaikki olisivat vastustaneet sitä ja idea olisi haudattu. ;D
Rahaa on, ei voi muuta todeta.
-
Eemelin mielestä siis järkevämpää investoida tälläiseen hölynpölyyn että yks ainoa kansanedustaja saa pippeliin jatketta kuin kotimaisen tuotannon tukemiseen..
-
Voihan sitä katkeruuden määrää.
Entä tyhjenevän itäsuomen maantiet tai valtaväylä itärajalle.
Voi voi.
vasemmistokepuilla pelko länsi-suomen edelleen vahvistumisesta ja kepulandia tyhjenee yhä kiihtyvämmällä vauhdilla, kun hallitus ei tekohengitä.
-
btw, ja sit oiskii helppo väylä ryssän hallita jopa molemmat pääkaupuntit! ohan se tuokin jo hallituksen ajatuksena ihan kiva!
-
Voihan sitä katkeruuden määrää.
Entä tyhjenevän itäsuomen maantiet tai valtaväylä itärajalle.
Voi voi.
vasemmistokepuilla pelko länsi-suomen edelleen vahvistumisesta ja kepulandia tyhjenee yhä kiihtyvämmällä vauhdilla, kun hallitus ei tekohengitä.
Tuo on putinistien unelma. Kokoomuksenkin nähtävästi, sillä molempien tahojen tavoitteena on kansan kahtiajaon syventäminen, jotta usko valtiovaltaan heikkenisi ja saataisiin sama kehitys käyntiin mitä Ukrainassa on tällä hetkellä.
Yhtenäinen kansa on hankala este hyökkääjälle, joten eriarvoisuuden lietsominen hyödyttää hyökkääjää.
-
ja aatelkaas kuin olis sit helppo jakaa suomi tuon ratan mukaan. ei olis enää kiistaa mikä olikaan raja......
-
Järjetön hanke, toteutti sen mikä puolue hyvänsä. Kumpa kepu olisi ajanut sitä projektia, niin kaikki olisivat vastustaneet sitä ja idea olisi haudattu. ;D
Rahaa on, ei voi muuta todeta.
Hyöty kustannuslaskelman perusteella hankkeen hyöty-kustannussuhde on 0,44, eli hankkeen suorat taloudelliset hyödyt eivät riitä kattamaan se kustannuksia. Joten hanke on yhteiskunnallisesti kannattamaton. Tämä on valtiovarain- ja liikenneministeriön laskelma. No poliittinen päätös. Poliittinen vastuu päättyy vaaleihin. Kun homma saadaan alulle, niin ei sitä voi lopettaa maksakoon vaikka maltaita. 111 siltaa 22tunnelia.
-
Hanketta ei saatu arvioitua kannattavaksi, vaikka tunnin junan laskettiin hyödyttävän suuresti jopa Uusikaupunkia. Mikä on tietenkin naurettavaa, mutta laarin pohjatkin kaavittiin arvioitaessa hankkeen "hyötyjä". :D
-
On tämä parempi kuin Itä-Suomen korpien raiviotuet. Tottakai orpo vetää kotiin päin. Niinhän kaikki tekevät.
-
Vanha viisaus:" Me tienataan tällä".
-
Millä lailla tunnin juna hyödyttää etelän viljanviljelijää? Peltoakin ja vielä Suomen parasta peltoa jää rautatiekiskojen alle valtava määrä.
-
Millä lailla tunnin juna hyödyttää etelän viljanviljelijää? Peltoakin ja vielä Suomen parasta peltoa jää rautatiekiskojen alle valtava määrä.
Tuossa suunnitelmassa mainittiin että moottoritien linjaa seuraten. Moottoritielle peltoa näy kuin vasta Turun puolessa. Mutta noita kallioita riittää.
-
Millä lailla tunnin juna hyödyttää etelän viljanviljelijää? Peltoakin ja vielä Suomen parasta peltoa jää rautatiekiskojen alle valtava määrä.
Jokaisella isommalla isännällä näyttää olevan maansiirtoyrittäjyyttä, sinne työmaille saa moneksi vuodeksi kaivinkoneet ja kasettiautot tienaamaan leivänpäällistä pöytään ja työväkeä työllistetyksi. Suunnitellut rautatiekiskot kulkevat yllättävän monessa paikassa tunneleissa, ja esimerkiksi kun tuota parin kilometrin päässä kulkevaa linjausta tutkin siellä tiedotustilaisuudessa, niin tarkoitus on Salon lähistön arvokkailla maatalousalueilla laittaa junarata tolppien varaan, tavallaan sillaksi. Oman pellon rajasta taitaa lähin etäisyys olla 40 m. Tyttären metsäpalstalla olevan peikkovuoren alta menevät, se koko mäki on suojelualuetta, ettei orava häiriinny.
Semmoinen 3-4 miljardin ihan toisenlainen hanke on aika pimennossa ollut, ehkä koska kuuluu vihreän siirtymän kritiikin ulkopuolelle asettuviin projekteihin, ja joka näyttää olevan nopeassa tahdissa siirtymässä maansiirtotöihin, on Gasgrid - vetyverkosto, josta oli tiedotustilaisuus alkuviikosta. Siinä saakin moni länsisuomalainen isäntä pellolle aivan keskelle putkityömaan, koska linja on tarkoituksella suunniteltu pelloille, sivuun isommista maanalaisista putkistoista, sähkökaapeleista ja jopa sähkölinjoista, eikä metsään. Vaikka putken päällysaluetta "voidaan viljellä", ei turva-alueella isäntä enää saa harrastella kaivamassa sillä pikku-kobelcolla reikiä salaojien etsinnässä tai vaikka piiriojien tai täydennysojien kaivelussa. Metsässä ei puitakaan saa putken päällä kasvattaa.
(https://gasgrid.fi/wp-content/uploads/elementor/thumbs/vety-kartta_suomi_v1-01-r87e4ewva8ptfsvgtkdl4ujoi3oo6l0oqcr83ppfk0.jpg)
Kuva: Kansallisen vetyverkon alustavat reittivaihtoehdot
https://gasgrid.fi/kehitys/osaksi-kansallisen-vetyverkon-kehitysta/
-SS-
-
Työllistävyys on Tunnin juna -hankkeen ainoita positiivisia piirteitä, kannattavahan se ei ole. Se on moneen kertaan laskettu.
Siinä SS on oikeassa, että vetyputkiveivaus on vieläkin hullumpi hanke kuin Tunnin juna. Vaikea uskoa, että se oikeasti toteutuisi. Eihän vetyyn taida edes sähköä riittää. Suunnitellut datakeskukset ja konesalit imuroivat kaiken joutilaan sähkön ja mahtaako edes riittää.
-
Kuinkakohan tunnin juna pysähtelee matkalla? Pari pysähdystä joka seisakkeella ei taida riittää työmatkaliikenteeseen. Siinä saattaa lättähattu kääntää Kirkkonummella, jos asiakkaita ei ole riittävästi.
Seuraavaksi lopparit kehittelevät Tikkurilasta tunti Tuuriin junaa.
Ovatko ne tuolla vetypuolella kertoneet, millä vety "tehdään" ja mihin sitä käytetään? Puhdas vety kun ei ole halukas pysymään samanlailla putkessa kuin vaikka metaani. Että voisiko sitä vetyä käyttää ihan paikallisesti.
-
mutta jospa vinnair hankkiskin muutamia hinterpurkkeja paikallisliikennettä varten ni sais vetynkin käyttöön..
-
mutta jospa vinnair hankkiskin muutamia hinterpurkkeja paikallisliikennettä varten ni sais vetynkin käyttöön..
Juu. Hesaan. Ja jokaiselle vielä rammari mukaan.
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
-
äläs nyt. ohan se ihan harmiton kaveri, -jollekin.
-
Voitais tehdä galluppia palstalla kuinka moni nykyään matkustaa Turun ja Hesan välillä ylipäätään ja kuinka moni junan kyydillä. Itse vaikka aika lähellä pääteasemaa asunkin, ei ole mitään tarvetta tuota väliä reissata junalla eikä muutenkaan. Eli omalta kohdaltani tuohon laitetut veroeurot menee kankkulan kaivoon. Oikeudenmukaista olisi että ne jotka rataa käyttävät sen myös maksavat.
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
En tiennyt, että Timo Harakka olisi "Koomuslainen", Tunnin Juna -projekti aloitettiin 2020 Harakan ministerisaavutuksena, ja tällaiset valtion suurprojektit ovat nimenomaan sosdem- hengen mukaisia, eli julkinen kulutus ja elvytys ja verovarojen käyttö on ideologialtaan sosialidemokraattista. Samanlainen Vihreiden, sosdemin ja vasemmistoliiton hegemonia sai aikaan Vantaan kustannuksiltaan karanneen pikaratikkaprojektin, kaikki millä saadaan yksityisautoilua rajoitetuksi, kävi näille hyvin.
-SS-
-
Vetyputkeen kipinä ja saatiin äkkiä juoksuhauta halki Suomen, sekunneissa :o
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
En tiennyt, että Timo Harakka olisi "Koomuslainen", Tunnin Juna -projekti aloitettiin 2020 Harakan ministerisaavutuksena, ja tällaiset valtion suurprojektit ovat nimenomaan sosdem- hengen mukaisia, eli julkinen kulutus ja elvytys ja verovarojen käyttö on ideologialtaan sosialidemokraattista. Samanlainen Vihreiden, sosdemin ja vasemmistoliiton hegemonia sai aikaan Vantaan kustannuksiltaan karanneen pikaratikkaprojektin, kaikki millä saadaan yksityisautoilua rajoitetuksi, kävi näille hyvin.
-SS-
...aijai...
👍👍👍
-
SS:n mukaan demarit siis suunnittelivat demariprojektia eli Tunnin junaa ja kokoomus sitten toteuttaa sen. Onko kokoomus siis demareiden työrukkanen? ;D ;D
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
-
SS:n mukaan demarit siis suunnittelivat demariprojektia eli Tunnin junaa ja kokoomus sitten toteuttaa sen. Onko kokoomus siis demareiden työrukkanen? ;D ;D
SS taitaa tässä demonstroida nykyhallituksen mukaista kokoomuksen vastuunkantoa. Kun kaikki on Marinin syytä vaikka ihan itse on kaikki sössitty. Olen niin pettynyt että ei mitään määrää. Siis nykyhallitukseen.
-
SS:n mukaan demarit siis suunnittelivat demariprojektia eli Tunnin junaa ja kokoomus sitten toteuttaa sen. Onko kokoomus siis demareiden työrukkanen? ;D ;D
SS taitaa tässä demonstroida nykyhallituksen mukaista kokoomuksen vastuunkantoa. Kun kaikki on Marinin syytä vaikka ihan itse on kaikki sössitty. Olen niin pettynyt että ei mitään määrää. Siis nykyhallitukseen.
vielä kun muistamme että merenkurkun siltahankekkin on hyvässä myötätuulessa ja sinne taitaa rahaa mennä saman verran kuin edellämainittuihin hankkeisiin kerrottuna ehkä sanotaan nyt neljällä niin voimmeko me oikeistolaisen politiikan takuumiehet vähän rinnemäesisti todeta että:
-rahaa on :-\ :-\ :-\ :-\
-
SS:n mukaan demarit siis suunnittelivat demariprojektia eli Tunnin junaa ja kokoomus sitten toteuttaa sen. Onko kokoomus siis demareiden työrukkanen? ;D ;D
Olen niin pettynyt että ei mitään määrää. Siis nykyhallitukseen.
Tottahan toki vasemmistolainen Opelmies on pettynyt, kun sosialismi ei edistynyt tällä hallituskaudella.😎😎😎
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
Luultavasti Kokoomus on pitänyt enemmän meikeläisen puolia kuin monen muun. Mutta missä pirussa on kaikki vastuunkanto jota olisi tar*****. Purralla näytti jossain vaiheessa olevan edes yritystä, mutta kun Petteri ottaa neitimäinen hymy huulillaan kiinni rilliensä sangoista, niin Purra on kait hypnotisoitu.
-
Tuo yhteys on tehty ainoastaan ihmisiä varten. Tuskin siinä mikään tuottava tavara kulkisi. Jollakin on vaan kauhea tarve päästä nopeasti maata pitkin Turusta hesaan ja päinvastoin. Toki se palvelee niitä välimallin ihmisiä lättähattuineen ja seisakkeineen. Ja saattaa siten levittää halukkuutta muuttaa hesahelvetistä väljemmille vesille. Mutta riittääkö se, että investointi on järkevä taloudellisesti.
Pelkään pahoin, että rata on vain ja ainoastaan Orpon vaalilupauksen tuotos, jonka jäihin laittamisessa YHDEN ihmisen poliittinen tulevaisuus muuttuisi epävarmaksi. Ja jos nyt esimerkiksi valtuustot torppaavat projektin, niin aina voi sanoa, että kyllä mä yritin mut kun nuo urpot...
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
Luultavasti Kokoomus on pitänyt enemmän meikeläisen puolia kuin monen muun. Mutta missä pirussa on kaikki vastuunkanto jota olisi tar*****. Purralla näytti jossain vaiheessa olevan edes yritystä, mutta kun Petteri ottaa neitimäinen hymy huulillaan kiinni rilliensä sangoista, niin Purra on kait hypnotisoitu.
Millai kokoomus o suppuolia pitäny? ;D
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
Luultavasti Kokoomus on pitänyt enemmän meikeläisen puolia kuin monen muun. Mutta missä pirussa on kaikki vastuunkanto jota olisi tar*****. Purralla näytti jossain vaiheessa olevan edes yritystä, mutta kun Petteri ottaa neitimäinen hymy huulillaan kiinni rilliensä sangoista, niin Purra on kait hypnotisoitu.
Millai kokoomus o suppuolia pitäny? ;D
Mielestäni kuulun siihen tuloryhmään joiden puolia Kookoomuksen kerrotaan pitäneen. Mitään konkreettista minä en tiedä, mutta ehkä muilla on asiat vielä huonommin. Toki sekään ei mun mieltäni lämmitä.
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
Luultavasti Kokoomus on pitänyt enemmän meikeläisen puolia kuin monen muun. Mutta missä pirussa on kaikki vastuunkanto jota olisi tar*****. Purralla näytti jossain vaiheessa olevan edes yritystä, mutta kun Petteri ottaa neitimäinen hymy huulillaan kiinni rilliensä sangoista, niin Purra on kait hypnotisoitu.
Millai kokoomus o suppuolia pitäny? ;D
Mielestäni kuulun siihen tuloryhmään joiden puolia Kookoomuksen kerrotaan pitäneen. Mitään konkreettista minä en tiedä, mutta ehkä muilla on asiat vielä huonommin. Toki sekään ei mun mieltäni lämmitä.
Mutulla siis menet. Eemelikö kertoi ja uskoit? :D
Varmaan kyse on kokoomuksen näkemyksistä osakesijoittamisesta. Lypsyukkokin taitaa olla jo siinä iässä, että on se ja sama tuleeko hänelle pohjoista tukea maidolle vastaisuudessa se about 9 senttiä litra tai ei. Ei paljoa haittaa vaikka kokoomus sen leikkaisikin.
-
Onhan tämä nyt katkeraa länkytystä vasemmistokepuilta.
c-aluelaisille kannattavaa sijoitusta vain jos heille sijoitetaan.
Kyllä rata kasvattaa eteläisen ja läntisen suomen elinvoimaisuutta.
Vaikuttaa Tampereelle asti ja osin seinäjoen seutua, rippeet ouluun.
Synkin kepulandia jääkin sitten vähemmälle.
Mutta se onkin sitä tyhjenevää osaa maastamme.
Miksi pitäisi tekohengittää aluieta jotka tyhjenevät muutoinkin.
-
Onhan tämä nyt katkeraa länkytystä vasemmistokepuilta.
c-aluelaisille kannattavaa sijoitusta vain jos heille sijoitetaan.
Kyllä rata kasvattaa eteläisen ja läntisen suomen elinvoimaisuutta.
Vaikuttaa Tampereelle asti ja osin seinäjoen seutua, rippeet ouluun.
Synkin kepulandia jääkin sitten vähemmälle.
Mutta se onkin sitä tyhjenevää osaa maastamme.
Miksi pitäisi tekohengittää aluieta jotka tyhjenevät muutoinkin.
Tampere ja Seinäjoki hyötyy, kun Hesasta pääsee Turkuun reilun vartin nopeammin? Älä Eemeli tapa nauruun. ;D ;D ;D ;D ;D
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
Luultavasti Kokoomus on pitänyt enemmän meikeläisen puolia kuin monen muun. Mutta missä pirussa on kaikki vastuunkanto jota olisi tar*****. Purralla näytti jossain vaiheessa olevan edes yritystä, mutta kun Petteri ottaa neitimäinen hymy huulillaan kiinni rilliensä sangoista, niin Purra on kait hypnotisoitu.
Millai kokoomus o suppuolia pitäny? ;D
Mielestäni kuulun siihen tuloryhmään joiden puolia Kookoomuksen kerrotaan pitäneen. Mitään konkreettista minä en tiedä, mutta ehkä muilla on asiat vielä huonommin. Toki sekään ei mun mieltäni lämmitä.
Mutulla siis menet. Eemelikö kertoi ja uskoit? :D
Varmaan kyse on kokoomuksen näkemyksistä osakesijoittamisesta. Lypsyukkokin taitaa olla jo siinä iässä, että on se ja sama tuleeko hänelle pohjoista tukea maidolle vastaisuudessa se about 9 senttiä litra tai ei. Ei paljoa haittaa vaikka kokoomus sen leikkaisikin.
Niin mutullahan se on pakko mennä, kun en oo itte huomannut olevani mitenkään erityiskohtelussa. Valtiolla on rahaa kuten tunnin ratahanke kertoo ja eletään velaksi kuten ennenkin. Mitähän tapahtui vaalilupauksille velan määrän vähentämisestä. Toki valtio karsii menojaan esim. opiskelijoiden asumistukea jälleen rukkaamalla ja heikentämällä, mutta onko se sitten oikea paikka säästää. Opetetaan nuoret elämään isoissa veloissa jo aikuselämänsä ensimetreistä lähtien.
Mun lypsyuraani vaikuttaa muutkin asiat kuin maidontuotantotuki. Olohan on kuin joulunjälkeiseen elämään uskovalla porsaalla. No nyt toki ei onneksi ole kysymys elämästä vaan kipujen katoamisesta. Jospa sitä keväällä olisi jälleen työkykyinen. Ilman sairaslomia ennen leikkausta. Kukas niitä viljelijälle kirjoittaisi. Toki tunnen itseni etuoikeutetuksi, koska en joudu lehtien kirjoituksista saadun kuvan mukaan roikkumaan leikkausjonossa muutamaa kuukautta kauempaa. Mutta tuotakaan en osaa silmälasimannekiinin ansioksi lukea. Julkinen terveydenhuoto on toiminut vielä upeasti. Lomatoimiston suunnalta alkaa tulla pilviä taivaalle, mutta vielä toivon, että sen takia en joudu leikkausta perumaan. Enää en ehdi edes tyhjätä navettaa.
Niin ... ikinä en ole Kokoomusta äänestänyt pl. pressanvaalit. Ennen vaaleja jo menin lähes halpaan ja ajattelin Orpon olevan jonkinlainen tuleva Suomen suosta nostaja, mutta pettymyshän on ollut suuri. Sehän ei oo saanut mitään aikaan.
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
Luultavasti Kokoomus on pitänyt enemmän meikeläisen puolia kuin monen muun. Mutta missä pirussa on kaikki vastuunkanto jota olisi tar*****. Purralla näytti jossain vaiheessa olevan edes yritystä, mutta kun Petteri ottaa neitimäinen hymy huulillaan kiinni rilliensä sangoista, niin Purra on kait hypnotisoitu.
Millai kokoomus o suppuolia pitäny? ;D
Mielestäni kuulun siihen tuloryhmään joiden puolia Kookoomuksen kerrotaan pitäneen. Mitään konkreettista minä en tiedä, mutta ehkä muilla on asiat vielä huonommin. Toki sekään ei mun mieltäni lämmitä.
Mutulla siis menet. Eemelikö kertoi ja uskoit? :D
Varmaan kyse on kokoomuksen näkemyksistä osakesijoittamisesta. Lypsyukkokin taitaa olla jo siinä iässä, että on se ja sama tuleeko hänelle pohjoista tukea maidolle vastaisuudessa se about 9 senttiä litra tai ei. Ei paljoa haittaa vaikka kokoomus sen leikkaisikin.
Niin mutullahan se on pakko mennä, kun en oo itte huomannut olevani mitenkään erityiskohtelussa. Valtiolla on rahaa kuten tunnin ratahanke kertoo ja eletään velaksi kuten ennenkin. Mitähän tapahtui vaalilupauksille velan määrän vähentämisestä. Toki valtio karsii menojaan esim. opiskelijoiden asumistukea jälleen rukkaamalla ja heikentämällä, mutta onko se sitten oikea paikka säästää. Opetetaan nuoret elämään isoissa veloissa jo aikuselämänsä ensimetreistä lähtien.
Mun lypsyuraani vaikuttaa muutkin asiat kuin maidontuotantotuki. Olohan on kuin joulunjälkeiseen elämään uskovalla porsaalla. No nyt toki ei onneksi ole kysymys elämästä vaan kipujen katoamisesta. Jospa sitä keväällä olisi jälleen työkykyinen. Ilman sairaslomia ennen leikkausta. Kukas niitä viljelijälle kirjoittaisi. Toki tunnen itseni etuoikeutetuksi, koska en joudu lehtien kirjoituksista saadun kuvan mukaan roikkumaan leikkausjonossa muutamaa kuukautta kauempaa. Mutta tuotakaan en osaa silmälasimannekiinin ansioksi lukea. Julkinen terveydenhuoto on toiminut vielä upeasti. Lomatoimiston suunnalta alkaa tulla pilviä taivaalle, mutta vielä toivon, että sen takia en joudu leikkausta perumaan. Enää en ehdi edes tyhjätä navettaa.
Niin ... ikinä en ole Kokoomusta äänestänyt pl. pressanvaalit. Ennen vaaleja jo menin lähes halpaan ja ajattelin Orpon olevan jonkinlainen tuleva Suomen suosta nostaja, mutta pettymyshän on ollut suuri. Sehän ei oo saanut mitään aikaan.
On Orpo saanut paljon aikaan. Kohta ei oo varaa sairastaa. Eikä kohta ole varaa syödä. Vanhaksi ei kannata tulla. Seuraavaksi eutanasia laillistetaan. Jaetaan viimeiset pillerit.
-
Rata on osoitus koomuslaisesta tyhmyydestä, jota persut eivät saaneet torpattua. Kait silmälasimannekiini haluaa saada nimensä muistiin ainoan "tekonsa" kautta. Muutenhan se on ollut täys nolla, suuri pettymys koko vätys.
Valitettavasti olet tässä oikeassa useammassa kuin yhdessä kohdassa. Tai oikeastaan joka kohdassa. Niin suuri pettymys että täytyy etsiä seuraaviin vaaleihin uusi puolue jota äänestää. Johan tuota yhtä ja samaa on 40+ vuotta äänestettykin mutta tämä hallitus oli sellainen pohjanoteeraus että täytyy harkita muutosta. Kaikki ahdollinen on sössitty ja vielä ihan itse tehdyillä päätöksillä.
Luultavasti Kokoomus on pitänyt enemmän meikeläisen puolia kuin monen muun. Mutta missä pirussa on kaikki vastuunkanto jota olisi tar*****. Purralla näytti jossain vaiheessa olevan edes yritystä, mutta kun Petteri ottaa neitimäinen hymy huulillaan kiinni rilliensä sangoista, niin Purra on kait hypnotisoitu.
Millai kokoomus o suppuolia pitäny? ;D
Mielestäni kuulun siihen tuloryhmään joiden puolia Kookoomuksen kerrotaan pitäneen. Mitään konkreettista minä en tiedä, mutta ehkä muilla on asiat vielä huonommin. Toki sekään ei mun mieltäni lämmitä.
Mutulla siis menet. Eemelikö kertoi ja uskoit? :D
Varmaan kyse on kokoomuksen näkemyksistä osakesijoittamisesta. Lypsyukkokin taitaa olla jo siinä iässä, että on se ja sama tuleeko hänelle pohjoista tukea maidolle vastaisuudessa se about 9 senttiä litra tai ei. Ei paljoa haittaa vaikka kokoomus sen leikkaisikin.
Niin mutullahan se on pakko mennä, kun en oo itte huomannut olevani mitenkään erityiskohtelussa. Valtiolla on rahaa kuten tunnin ratahanke kertoo ja eletään velaksi kuten ennenkin. Mitähän tapahtui vaalilupauksille velan määrän vähentämisestä. Toki valtio karsii menojaan esim. opiskelijoiden asumistukea jälleen rukkaamalla ja heikentämällä, mutta onko se sitten oikea paikka säästää. Opetetaan nuoret elämään isoissa veloissa jo aikuselämänsä ensimetreistä lähtien.
Mun lypsyuraani vaikuttaa muutkin asiat kuin maidontuotantotuki. Olohan on kuin joulunjälkeiseen elämään uskovalla porsaalla. No nyt toki ei onneksi ole kysymys elämästä vaan kipujen katoamisesta. Jospa sitä keväällä olisi jälleen työkykyinen. Ilman sairaslomia ennen leikkausta. Kukas niitä viljelijälle kirjoittaisi. Toki tunnen itseni etuoikeutetuksi, koska en joudu lehtien kirjoituksista saadun kuvan mukaan roikkumaan leikkausjonossa muutamaa kuukautta kauempaa. Mutta tuotakaan en osaa silmälasimannekiinin ansioksi lukea. Julkinen terveydenhuoto on toiminut vielä upeasti. Lomatoimiston suunnalta alkaa tulla pilviä taivaalle, mutta vielä toivon, että sen takia en joudu leikkausta perumaan. Enää en ehdi edes tyhjätä navettaa.
Niin ... ikinä en ole Kokoomusta äänestänyt pl. pressanvaalit. Ennen vaaleja jo menin lähes halpaan ja ajattelin Orpon olevan jonkinlainen tuleva Suomen suosta nostaja, mutta pettymyshän on ollut suuri. Sehän ei oo saanut mitään aikaan.
On Orpo saanut paljon aikaan. Kohta ei oo varaa sairastaa. Eikä kohta ole varaa syödä. Vanhaksi ei kannata tulla. Seuraavaksi eutanasia laillistetaan. Jaetaan viimeiset pillerit.
Köyhällä ei ole varaa syödä kuin natsiliiteriin halpismakkaraa, kalju hiestä kiiltäen ja ilman paitaa.
Kelpaa kiiltää.
Tervetulua natsiliiteriin halpismakkara Sepen pöytään.
😎😎😎
-
Seuraavaksi eutanasia laillistetaan.
Toivottavasti !
-
Seuraavaksi eutanasia laillistetaan.
Toivottavasti !
Hitlerin Saksassa se oli laillista. Tarpeettomat tapettiin. 😎😎😎
-
Seuraavaksi eutanasia laillistetaan.
Toivottavasti !
Juur näin. Muistan ko naapur kävi syäpäsairast isääns kattomas sairaalas. oli pyytäny poikaans että löis vaikka jollaki astalol että pääsis pois ko kivut ol niin kovat.
Samaa toivon eli eutanasian laillistamista. Kovissa kivuissa olevan syöpäpotilaan on syytä päästä pois halutessaan.
Muistan erään naapurikylän isännän, joka oli sairastunut eturauhassyöpään ja sitten se oli levinnyt joka paikkaan. Kivut olivat kovat, siihen aikaan ei kuolemansairaille edes annettu riittävästi voimakkaita kipulääkkeitä ettei potilas olisi vaan tullut niistä riippuvaiseksi. Koski kuolemansairaitakin. Nykyään on ehkä tuossa suhteessa järki vähän voittanut ja kipulääkkeitä annostellaan runsaammin.
-
^
Luultavasti kipulääkitystä käytetään nykyään tosiaan enemmän ja oikein. Mutta silti aina sitä järjen käyttöä ei ole vieläkään. Neuroteholta oli annettu lääkintä määräys tai ohje laajan aivoinfarktin saaneen potilaan jatkohoitoon terveyskeskukseen. "Kipulääkettä tarvittaessa". Miten se sitten pitäisi tajuta puhumattoman ja liikkkumattoman potilaan kyseessä ollessa. Sittenkö annetaan kun se "ulvoo" vai kun suusta tulee vasta lyhyitä valituksia ? Vai oliko tarkoitus, että omaiset sitten vaativat, kun käyvät katsomassa läheistään.
Vaikka ns. eutanasiaa ei ole olemassakaan, niin kyllähän tietynlainen saattohoito on silti sitä. Ihminen kun ei elä määräänsä kauempaa pelkällä kipulääkityksellä, ilman vettä ja ravintoa - hyvä niin.
-
^
Luultavasti kipulääkitystä käytetään nykyään tosiaan enemmän ja oikein. Mutta silti aina sitä järjen käyttöä ei ole vieläkään. Neuroteholta oli annettu lääkintä määräys tai ohje laajan aivoinfarktin saaneen potilaan jatkohoitoon terveyskeskukseen. "Kipulääkettä tarvittaessa". Miten se sitten pitäisi tajuta puhumattoman ja liikkkumattoman potilaan kyseessä ollessa. Sittenkö annetaan kun se "ulvoo" vai kun suusta tulee vasta lyhyitä valituksia ? Vai oliko tarkoitus, että omaiset sitten vaativat, kun käyvät katsomassa läheistään.
Vaikka ns. eutanasiaa ei ole olemassakaan, niin kyllähän tietynlainen saattohoito on silti sitä. Ihminen kun ei elä määräänsä kauempaa pelkällä kipulääkityksellä, ilman vettä ja ravintoa - hyvä niin.
miksi ei nukuteta, taitaa syöpäpotilaillakin se kuolema tulla niin ettöä lopuksi on keuhkot täynnä vettä, karmean näköistä katsottavaa ja en oikein usko että kipulääkkeillä ihminen on tilassa jossa tuo hengityksen vaikeus ei läpi lyö.
peli on kerran menetetty niin anestesialääkäri tai hoittaja käy laittaan pullon kiinni ja hanan sen verran isolle että varmasti nukkuu kivuttomana pois >:( >:( >:( >:(
-
^
No minä en oo mikään asiantuntija ja en tiedä miksi ei nukuteta, mutta tuskin nukutetaan. Ja kipulääkitystä saattaa olla monen moista. Itte muistan yhden olkapääleikkaukseni, kun sain ihan mukavat esilääkkeet. Olis kait ollut ihan sama vaikka pään olisivat vieneet. Tosin pian sen jälkeen nukuttivat.
-
Länsiradasta tuli päätös vasta ensimmäisestä vaiheesta, loppuosan toteutus jää seuraavan hallituksen vastuulle.
Kunnat saavat nyt päättää rahoittavatko hanketta jonka loppuosa on epävarmuuden peitossa.
Mielenkiintoista nähdä kuntien päätökset uskaltavatko lähteä rahoittamaan hanketta jossa on näin paljon epävarmuutta.
Ja miten tulevat hallitukset suhtautuvat keskeneräiseen hankkeeseen.
-
Eiköhän se kaadu myös jos yhdenkin kunnan valtuusto ei hyväksy kustannuksia.
Jännä kun Helsinki jäi aikoinaan pois. Mitenkähän Helsinginseutu huolletaan jos kriisitilanteessa Suomenlahti suljetaan Mäkiluodon ja Naissaaren välistä? Helsingin vänkäämällä saama Vuosaari jää sulun väärälle puolelle. Eiköhän ne ole Hanko ja Turku, joden kautta tavara sitten rahdataan. Länsirata olisi huoltovarmuuden vuoksi pääkaupinkiseudulle tärkeä.
-
Eiköhän se kaadu myös jos yhdenkin kunnan valtuusto ei hyväksy kustannuksia.
Jännä kun Helsinki jäi aikoinaan pois. Mitenkähän Helsinginseutu huolletaan jos kriisitilanteessa Suomenlahti suljetaan Mäkiluodon ja Naissaaren välistä? Helsingin vänkäämällä saama Vuosaari jää sulun väärälle puolelle. Eiköhän ne ole Hanko ja Turku, joden kautta tavara sitten rahdataan. Länsirata olisi huoltovarmuuden vuoksi pääkaupinkiseudulle tärkeä.
En kyllä ymmärrä mitä hyötyä Kirkkonummelle radasta on?
-
En kyllä ymmärrä mitä hyötyä Kirkkonummelle radasta on?
Veikkolaan on tulossa asema. Ei siinä varmaan pikajunat kylläkään pysähdy.
-
Pysähtyykö se juna jokaisen kunnan kohdalle vai rahoittavatko kunnat Tunnin junaa siitä huvista, että näkevät sen kiitävän miljoona kilometriä tunnissa pysähtymättä ohi?
-
Rantaradallakin jos haluaa Kirkkonummelta turkuun on mentävä lähijunalla Leppävaaraan ja sitten mennään miljoonaa Kirkkonummen aseman ohi pikajunalla. Salostakin varmaan täytyy mennä Kupittaan kautta Helsinkiin. ::)
-
Täytyy siellä lättähattuja tai lähijunia mennä ja niillä pitää päästä päästä päähän. Eihän siinä yhteydessä muuten järkeä ole välikunnille. Ja vielä tasaisin väliajoin.
-
kolmeko niitä raitepareja tuloo tuohon? aika ahasta tulis muuten jos nuo paikallisjututki samoilla raitella seikkailis kiiiiirejuttujen kanssa. miä vaan mietin tosa et miks nykyään ja tulevaisuutessa pitää siirtää immeisiä hitonmoista määrää ja vauhtia kun nuo bitit teköö sen kuiteskii?? ohan se hullua et pitää matkustaa turkuun ja tehä siellä töitä jokka tuloo vaikka kotkasta..
-
Täytyy siellä lättähattuja tai lähijunia mennä ja niillä pitää päästä päästä päähän. Eihän siinä yhteydessä muuten järkeä ole välikunnille. Ja vielä tasaisin väliajoin.
Joo ei se tunnin juna missään nummelan tai lohjan maitolaiturilla pysähdy. Nääkin asemat on hevon kuusessa kuntakeskuksesta katsottuna. Melkein kuin Orimattilan Hennan asema - gmapsin mukaan paras reitti 18,4 km.
-
elikkä; on oma auto paras kun lähtöö junalla jonnekii... eihän tuollasia matkoja uber aja! korvesta!
-
Minusta Tunnin juna on kuin korkean 12-kerroksisen talon hissi. Turku on 12. kerros ja Hesa pohjakerros. Välikerrokset ovat Turun ja Hesan väliset kunnat.
Turku selitti, että uusi nopea hissi täytyi rakentaa, koska alas ja ylös oli päästävä mahdollisimman nopeasti. Hesa ilmoitti jo tässä vaiheessa, että koska on pohjakerros, niin ei tarvitse eikä maksa hissiä. Nyt Turku sai vakuuteltua, että kaikki välikerrokset hyötyvät, kun yläkerroksesta pääsee mahdollisimman äkkiä alas ja ylös. Välikerrokset innostuivat.
Turku muistutti, että jotta alas ja ylös päästäisiin mahdollisimman nopeasti, niin välipysähdykset kerrosten välillä oli minimoitava. Niinpä uusi hissi sitten kulkikin lujaa ylös ja alas, välikerrosten asukkaat nousivat portaita myöden ylös 12 kerrokseen nauttiakseen uudesta nopeasta hissikyydistä alas. Kerrostensa kohdalla välikerroslaiset kuuntelivat tyytyväisenä, kun heidän maksamansa hissi suhahti nopeasti pysähtymättä ylös ja alas.
Sen pituinen oli se tarina.
-
Minusta Tunnin juna on kuin korkean 12-kerroksisen talon hissi. Turku on 12. kerros ja Hesa pohjakerros. Välikerrokset ovat Turun ja Hesan väliset kunnat.
Turku selitti, että uusi nopea hissi täytyi rakentaa, koska alas ja ylös oli päästävä mahdollisimman nopeasti. Hesa ilmoitti jo tässä vaiheessa, että koska on pohjakerros, niin ei tarvitse eikä maksa hissiä. Nyt Turku sai vakuuteltua, että kaikki välikerrokset hyötyvät, kun yläkerroksesta pääsee mahdollisimman äkkiä alas ja ylös. Välikerrokset innostuivat.
Turku muistutti, että jotta alas ja ylös päästäisiin mahdollisimman nopeasti, niin välipysähdykset kerrosten välillä oli minimoitava. Niinpä uusi hissi sitten kulkikin lujaa ylös ja alas, välikerrosten asukkaat nousivat portaita myöden ylös 12 kerrokseen nauttiakseen uudesta nopeasta hissikyydistä alas. Kerrostensa kohdalla välikerroslaiset kuuntelivat tyytyväisenä, kun heidän maksamansa hissi suhahti nopeasti pysähtymättä ylös ja alas.
Sen pituinen oli se tarina.
Laita tuo tiedoksi välikerroksien kuntien päättäjille, että Orpo kusettaa.
-
Minusta Tunnin juna on kuin korkean 12-kerroksisen talon hissi. Turku on 12. kerros ja Hesa pohjakerros. Välikerrokset ovat Turun ja Hesan väliset kunnat.
Turku selitti, että uusi nopea hissi täytyi rakentaa, koska alas ja ylös oli päästävä mahdollisimman nopeasti. Hesa ilmoitti jo tässä vaiheessa, että koska on pohjakerros, niin ei tarvitse eikä maksa hissiä. Nyt Turku sai vakuuteltua, että kaikki välikerrokset hyötyvät, kun yläkerroksesta pääsee mahdollisimman äkkiä alas ja ylös. Välikerrokset innostuivat.
Turku muistutti, että jotta alas ja ylös päästäisiin mahdollisimman nopeasti, niin välipysähdykset kerrosten välillä oli minimoitava. Niinpä uusi hissi sitten kulkikin lujaa ylös ja alas, välikerrosten asukkaat nousivat portaita myöden ylös 12 kerrokseen nauttiakseen uudesta nopeasta hissikyydistä alas. Kerrostensa kohdalla välikerroslaiset kuuntelivat tyytyväisenä, kun heidän maksamansa hissi suhahti nopeasti pysähtymättä ylös ja alas.
Sen pituinen oli se tarina.
Laita tuo tiedoksi välikerroksien kuntien päättäjille, että Orpo kusettaa.
Ei hyödytä yrittää neuvoa etelän herroja. :D
-
Nelson Mandela hyppäsi kyytiin ?
-
Minusta Tunnin juna on kuin korkean 12-kerroksisen talon hissi. Turku on 12. kerros ja Hesa pohjakerros. Välikerrokset ovat Turun ja Hesan väliset kunnat.
Turku selitti, että uusi nopea hissi täytyi rakentaa, koska alas ja ylös oli päästävä mahdollisimman nopeasti. Hesa ilmoitti jo tässä vaiheessa, että koska on pohjakerros, niin ei tarvitse eikä maksa hissiä. Nyt Turku sai vakuuteltua, että kaikki välikerrokset hyötyvät, kun yläkerroksesta pääsee mahdollisimman äkkiä alas ja ylös. Välikerrokset innostuivat.
Turku muistutti, että jotta alas ja ylös päästäisiin mahdollisimman nopeasti, niin välipysähdykset kerrosten välillä oli minimoitava. Niinpä uusi hissi sitten kulkikin lujaa ylös ja alas, välikerrosten asukkaat nousivat portaita myöden ylös 12 kerrokseen nauttiakseen uudesta nopeasta hissikyydistä alas. Kerrostensa kohdalla välikerroslaiset kuuntelivat tyytyväisenä, kun heidän maksamansa hissi suhahti nopeasti pysähtymättä ylös ja alas.
Sen pituinen oli se tarina.
Laita tuo tiedoksi välikerroksien kuntien päättäjille, että Orpo kusettaa.
Niin olikS meil jotain asiaa ?
-
Onko nyt niin, että velalla elvyttäminen onkin oikeistopuolueiden mielestä hyvä asia?
Tästäkin proggiksesta tulee klassinen esimerkki myötäsyklisen talouspolitiikan idioottimaisuudesta. Jos ja kun rakentaminen alkaa muutaman vuoden kuluttua, talous on jo siinä kohtaa toivottavasti nousussa. Siinä kohtaa julkisella velkarahalla elvyttäminen ainoastaan nostaa hintoja ja kuumentaa taloutta. Jos velkarahalla haluttaisiin nostaa rakennusalaa suosta, ko. rahan pitäisi olla jo käytössä. :P
-
Maanrakennusala on vahvasti konevetoista, siis ei kauhian työllistävää.
-
ja halvimmat urakoijat tuloo ulkomailta. ohan nuo muutkin jo kohta kaikki..
-
Piggy piggy piggy
tseh tseh tseh
Piggy piggy piggy
tseh tseh tseh
-
Piggy piggy piggy
Tseh tseh tseh
Piggy piggy piggy
Tseeeeeeeh tseh tseh
-
Minusta Tunnin juna on kuin korkean 12-kerroksisen talon hissi. Turku on 12. kerros ja Hesa pohjakerros. Välikerrokset ovat Turun ja Hesan väliset kunnat.
Turku selitti, että uusi nopea hissi täytyi rakentaa, koska alas ja ylös oli päästävä mahdollisimman nopeasti. Hesa ilmoitti jo tässä vaiheessa, että koska on pohjakerros, niin ei tarvitse eikä maksa hissiä. Nyt Turku sai vakuuteltua, että kaikki välikerrokset hyötyvät, kun yläkerroksesta pääsee mahdollisimman äkkiä alas ja ylös. Välikerrokset innostuivat.
Turku muistutti, että jotta alas ja ylös päästäisiin mahdollisimman nopeasti, niin välipysähdykset kerrosten välillä oli minimoitava. Niinpä uusi hissi sitten kulkikin lujaa ylös ja alas, välikerrosten asukkaat nousivat portaita myöden ylös 12 kerrokseen nauttiakseen uudesta nopeasta hissikyydistä alas. Kerrostensa kohdalla välikerroslaiset kuuntelivat tyytyväisenä, kun heidän maksamansa hissi suhahti nopeasti pysähtymättä ylös ja alas.
Sen pituinen oli se tarina.
Hyvin osuva vertaus. ;D
-
Haluaako pääkaupunkiseudulta kukaan turkuun, jää nähtäväksi.
turusta taitaa olla enemmän stadiin tulijoita, töihin.
-
kolmeko niitä raitepareja tuloo tuohon? aika ahasta tulis muuten jos nuo paikallisjututki samoilla raitella seikkailis kiiiiirejuttujen kanssa. miä vaan mietin tosa et miks nykyään ja tulevaisuutessa pitää siirtää immeisiä hitonmoista määrää ja vauhtia kun nuo bitit teköö sen kuiteskii?? ohan se hullua et pitää matkustaa turkuun ja tehä siellä töitä jokka tuloo vaikka kotkasta..
Lohjalta Espooseen ja Salosta Turkuun kai pääosin kaksparisena. Salon ja Lohjan välin toista vaihetta ovat osin tinkimässä yksiparisena.
Nykyisen rantaradan suurin heikkous on kun se on yksiparinen. Kohtauspaikkoja taitaa Kupittaan ja Karjaan yli 100 km matkalla olla vain 3. Jos on joku häiriö niin sitten junat ovat pitkään myöhässä. Junalla ei oikein uskalla mennä esim lentokentälle.
-
ja kun muutenkin tuntuu tuo junakyyti ennen pitkää yleensä mennä bussikyytiks ni jotenkin tuntuu että onkohan tuo vähän turha.
-
On junassa mukava matkustaa. Hyvät jalkatilat ja voi välillä vähän jalotellakin. Ihan jonkunverran on tullut viimevuosina matkusteltua junalla.