Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf 7600  (Luettu 28634 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Ihmetyttää tuo länkytys, ettei aluetta saisi vaihtaa vedossa? Aina on vaihdettu. Alueen vaihtaminen tapahtuu vain hieman hitaammin, kuin pikavaihteen vaihtaminen.

Ps. Dyna Vt:lläkin kannattaisi opetella ajamaan ensin, ennen kuin arvostelee sitä kovin kärkkäästi. Onko setori/kokenut kaverinsa löytänyt vieläkään sitä moottorijarrutuksen säätöä Dyna Vt:sta? ;D
No niin eli saa vaihtaa aluetta vedossa  ;D   Ei oo löytynyt eikä vissiin löydykkään kun ei oo...  Fendtissä vaan on mukavaa kun ei tarvii kun kerran hakea säädöt ja mennä niillä... Jos meinaa liikaa kertyä vauhtia niin pakokaasujarru on kova sana  8)  Liian vaikeita noi massikat siis jos pitäisi vielä jostain lisänappula löytää josta moottorijarrutuksen sais pois...  Vai mistä sinä sitä säätäisit kun kerran tiedät??

Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo:21:15 kirjoittanut zetor8045

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: mf 7600
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!
luulin jo äänestä että jälkimmäinen traktori oli vanhan hyvän ajan fiiatti, tuli ku tynnyristä ääni :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

realisti

  • Vieras
Vs: mf 7600
Onko joku massikan omistaja oikeasti niin käsi, ettei löydä moottorijarrutuksen säätöä vt:stä? Sieltähän se valikosta löytyy kun selaa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Onko joku massikan omistaja oikeasti niin käsi, ettei löydä moottorijarrutuksen säätöä vt:stä? Sieltähän se valikosta löytyy kun selaa.
Mistä valikosta??  :o   Mittaristostako vai?? 

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: mf 7600
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljennettäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.

Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo:21:59 kirjoittanut meikäläinen

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: mf 7600

Kuis tuo moottorijarrutus rukataan Fendtissä, jos massikassa se on hankala..?
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne...  Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...

Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo:22:03 kirjoittanut zetor8045

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: mf 7600
miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??
[/quote]Kärryn vedossa esim kun rupeaa kärry painamaan ja teho loppumaan..       Tietenkin jos tehoa on ihan viiitusti niin menee vaikka samalla vaihteella kokoajan   :o   
[/quote]

kyllä se virhe on tapahtunu jo siinä vaiheessa kun on lähetty hihnan alta liian isolla vaihteella. .ja kuinka helvetin lujaa sen kuorman kans pitää päästä.. vähän perseelle potkittu t170 jaksaa viedä raiseliftin 35 mekkiä kuorma päällä 0-19km/h  keskialueella . tietenkin kentästä riippuen

Mf dyna-6 : 3 aluevaihde  juuri sopiva esim kärryn ajoon. 4-20km/h. pikavaihteita on ihan riittävästi vielä kylkiäisenä .. kyllähän kluput mielellään napsuttelee vaihteita kun ei ite tarvi maksaa
vielä viisi

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: mf 7600
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!

Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!

Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.
No miksi sen sitten aikaisemmin kielsit jos kuitenkin saa tehdä??    Koita nyt päättää hyvä mies  :P 

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: mf 7600
Lainaus
Lainaus käyttäjältä: Dynashift - tänään kello 22:40

    Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - tänään kello 20:44

        Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - tänään kello 20:34

            Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

            Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)

          Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!


    Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.

No miksi sen sitten aikaisemmin kielsit jos kuitenkin saa tehdä??    Koita nyt päättää hyvä mies  :P 

Jos perkkinsi savuaa ja syö reilusti soppaa kannatta tarkistaa suodattimet tai vaihtaa se ohjelma/boksi. Penkityksessä mootorin optimoinnin yhteydessä selviää aika paljon.

Omissa Dyna6 ja DynaVT:ssa ei tule ollenkaan savua tiukassakaan vedossa, jos moottori saa ilmaa. Jos lähdetään vedättämään raskaasti tyhjäkäynniltä, tulee putkesta lakua johonkin 1400 rmp asti. Kummassakin on toki maltilliset tuunaukset, eikä voimaa ole otettu kuin johonkin parinsadan hv:n/850nm seutuville.

realisti

  • Vieras
Vs: mf 7600
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne...  Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...

Kuten edellä kerrottiin, tai mittaristosta niillä "navigaationuolilla" sivulle kelailemalla vasempaan näyttöön vaihteistoasetukset ja siitä vaan herra on hyvä ja valkkaa. Tämä "ruudinkeksiä" ei sitten varmaan löydä mittaristosta öljyjen ja nesteiden lämpötiloja, jännitteitä, näyttöjen asetuksia yms?

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: mf 7600
Onko setori ikinä ollut kärrynvedossa nevalla? Helposti tietenkin pelkää, että voima alkaa loppumaan, jos kokemukset perustuu niihin jumalattoman laiskavetoisiin deutsin tuhisijoihin...

Mutta kun pellin alla murisee sopivasti tuunattu perkkinsi tai susidiisseli 1000 newtonin alaväännöillä ja käytössä on kuusi kpl pikavaihteita, ongelmia tuskin on. Pidon loppuminen on suurempi paha. 8)
  Luojan kiitos ei ole tarvinnut seurata kuin sivusta  8)   Kyllähän sen näistäkin tietää kumpi jää ensin kiinni vaikka toisessa on 5 pikavaihdetta  http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   ;D   Jätkä rupee jotain tuunattua perkinssiä kehumaan voi luoja sentään...  Samantehoinen deutsi kun oli varion on etupuolella niin kyllä kulkee mutta perkinssi ei muuta tehnyt kuin savusi ja hörppi löpöä vaikka ohjelman kanssa oli sentään kulutus hiukan vähentynyt siittä ja siis noi on/oli lietevaunun edessä...  Edelleen ihmettelen jollei Dyna-6 saa vaihtaa aluetta vedossa!!

Vedossa on ihan eri asia kun "vedossa aurat tai äes maassa"! Aluetta saa vaihtaa dyna4 ja dyna6 vaihteistoissa sellaisissa tilanteissa missä normaalilla keppivaihteellakin vaihtaminen on järkevää (huom järkevää) Ja eikai sitä missään kielletä.. täytyy jokaisen ihan itse ajatella mikä on järkevää toimintaa ja mikä ei.
No miksi sen sitten aikaisemmin kielsit jos kuitenkin saa tehdä??    Koita nyt päättää hyvä mies  :P

Niin ei sitä missään kielletä.. Minun mielipide asiasta.

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: mf 7600
Ei tietenkään aluetta saa, eikä kuulukkaan vaihtaa vedossa äes tai aurat maassa.. vaihdatko mekaanisella vaihdekepillä vaihdetta äes tai aurat maassa? Tottakai nykäsee/pysähtyy eikä kone tykkää hyvää.. 3 alue tuntus aika hyvältä peltotöihin.. 3a on hyvä kyntöön, äestykseen yms.
Mites ylämäessa ison kärryn kanssa??  Mahtavia koneita vissiin   8)

Kyllä se yhtä nopeaa vaihtaa kun keppikoneella pystyy kuski vaihtamaan :D Mutta ei mulla ainakaan oo koskaa tullu mieleenkään yrittää aurat maassa tai äes perässä painaa kytkintä ja vaihtaa vaihdetta  ;D Ja ylämäes kuormalla pystyy hienosti vaihtamaan pienemmälle alueelle.. : )
Mutta suolle sillä ei voi voi mennä jos aluetta ei saa vaihtaa pienillä nopeuksilla vedossa :P

miks aluetta pitäisi pystyä suolla vedossa vaihtaan?? missä työssä pitää pystyä aluetta vaihtaa vedossa ??

 Lumityössä on hyvä että löytyy helposti nopeudet 0:sta ylöspäin tilanteen mukaan. Pihahommissa, joita itse teen on nopeusvaihtelut yleensä 0-25km/h. Kyllä siinä täytyisi alueita vaihdella, mielellään pysähtymättä. Samoin raskaiden kärryjen kanssa mäkisellä tiellä olisi hyvä ettei veto katkea.

Ei ole muuta ratkaisua kun dyna Vt tasainen veto ilman nykimisiä 0-62km/h ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: mf 7600
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.

Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa.

 Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne...  Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...

Kuten edellä kerrottiin, tai mittaristosta niillä "navigaationuolilla" sivulle kelailemalla vasempaan näyttöön vaihteistoasetukset ja siitä vaan herra on hyvä ja valkkaa. Tämä "ruudinkeksiä" ei sitten varmaan löydä mittaristosta öljyjen ja nesteiden lämpötiloja, jännitteitä, näyttöjen asetuksia yms?
Joo niistä en tiedä mitään itse ajoin sillä maailmanlopun koneelle niin vähän kunnes se laukesi... Loput sain ajaa keppi deutsilla ja oli muuten paljon rennompaa muutenkin johtuu varmaan siitäkin kun ei tarvinnut hydrauliikkaa kuitata välillä keskellä päivää kun kärryssä oli renkaat linkussa ja peltotie suora tuli meinaan jännä fiilis tuossa kohtaa ::)    Hankalaksi on tehty kun siitä mittaristosta ei saanut päiväsaikaan edes mitään selvää...  Onneksi sillä on fendt joka on helppo ja yksinkertainen käyttää ja säätää  8)