Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KV: Valtra petti  (Luettu 44611 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65665
Vs: KV: Valtra petti
tuota ihmettelin itekii, eiks tää ollu jo toinen linnavuorelaistesti?

jylperö

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1255
Vs: KV: Valtra petti
Eikös syyksi annettu turbiini kytkin ja sen luisto.

lumia925

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: KV: Valtra petti
Miten NH pärjäsi? Omasta mielestäni  näyttää laadukkaalta koneelta.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: KV: Valtra Voitti !
Nyykkärissä surkea moottorin alavääntö,voimansiirto tosi äänekäs
ja hankala suunanvaihtovipu kuin myös casessa.
Valtra ylivoimainen moottorin ja voimansiirron yhteispelissä.
Suunnanvaihto ja käsijarru yhdistelmä ylivoimainen.
Erittäin hiljainen hytti .

Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:20:52 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: KV: Valtra petti
Valtran ilmoittama nimellis teho oli 7 kw suurempi kuin massikassa. Silti voimanotosta tuli yli 6kw vähemmän. Käsittämättömän huonoa mainosta valtralle. Valtra ei tekstin perusteella ollut missään hyvä ja silti voitti.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: KV: Valtra petti
Valtrassa polttoainetta arveltiin vievän myös turbiinikytkimen mehujen vatkaus. Varmasti se viekin, eikä turbiini olekaan vetotöiden kytkin. Etukuormainkäytössä sen tuoma hivuttelumahdollisuus on silti ainakin minusta iso valtti, ja niitä kuormainpihakoneitahan nämä juuri oli. Pitää huomioida sekin että tuossa testissä polttoaineenkulutusta mitattiin nimenomaan mäkikokeessa ja tieajossa. Vaikka vei se Valtu ominaiskulutustestissäkin eniten. Toinen juttu oli se, että AGCOn vehkeet oli 3/3,3 koneita, ja CNHlaiset 4/3,387. Ensinmainitut eniten limua nielleet oli siten ehkä testin töissä 'kovemmilla' kuin jälkimmäiset, vähiten juopot.

Mutta tosissaan, Valtran pitäis kaipa alkaa ostaa moottorien ohjelmointi ulkoa, melkeimpä keneltä vain näiltä lastutusfirmoilta, kun noita koneita niin onnistuneesti optimoivat. Alkaahan se nyt pikkuhiljaa tuntua uskoattomalta, miten eivät muka osaa omia koneitaan APllä ohjelmoida...

Viimeksi muokattu: 31.01.14 - klo:20:45 kirjoittanut kaaleppi

lumia925

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: KV: Valtra petti
Valtran ilmoittama nimellis teho oli 7 kw suurempi kuin massikassa. Silti voimanotosta tuli yli 6kw vähemmän. Käsittämättömän huonoa mainosta valtralle. Valtra ei tekstin perusteella ollut missään hyvä ja silti voitti.

en ole vielä itse ehtinyt lukea tekstiä mutta siis oliko kys. Voittajavaltra a vai n- sarjalainen? N-vaikuttaa ihan ok-koneelta, mutta niissä on ollut öljypohjan repeämisiä ja kytkinkopan paskaksi menemisiä ek-koneissa. Aika outoa kun luulisi juuri kys.koneen kestää sitä ek-työtä. Itse jos ois tarvis/kautta rahaa, ottasin tarjouksen nh:sta tai massikasta.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: KV: Valtra petti
Joka vähänkin ymmärtää tekniikan päälle käsittää sen että turpiini vie tehoa ,tosin turpiini on monelle muille merkin omistaville mysteeri joka ei heti avaudu. ;D ;D
Etukuormain käytössä se on hyper ylivoimainen ! ;D ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: KV: Valtra petti
Joka vähänkin ymmärtää tekniikan päälle käsittää sen että turpiini vie tehoa ,tosin turpiini on monelle muille merkin omistaville mysteeri joka ei heti avaudu. ;D ;D
Etukuormain käytössä se on hyper ylivoimainen ! ;D ;)

Saisivat uudelleenmuotoilla sen "kytkin"kopan N/T-sarjoissa, että Voithilta olisi valkattavissa järeämpikin (lue: halkaisijaltaa isompi) turbiinikytkin yli 130 hv:n koneisiin. Isompiin Voitheihin saa myös nä VarioFill-viivekammiolliset kytkimet, jolloin samassa paketissa saisi hyvät hidasajo-ominaisuudet ja toisaalta lähes luistamatonta vetoa työkierroksilla.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26176
  • vastustan
Vs: KV: Valtra petti
Onhan testi aika koominen tai oikeastaan sen tulos. Kaikissa mitattavissa asioissa joku muu voitti mutta testaajien mielipiteellä valittiin ykköseksi. Voihan toki olla että käytettävyys pesee muut ja sitämyöden voittaja on oikea mutta äkkiseltään voisi epäillä hieman sinivalkoisia laseja testaajilla. Se on sitten eri ketjun aihe onko tämä hyvä vai huono asia. Lisäksi esim jd:n puuttuminen hieman ihmetyttää. Oliko tarkoituksena testata kaikki valtraa huonommat. No kuitenkin hyvä että edes jotain tekevät siellä lehdessä että ei tartte ainoastaan lukea mönkijöistä jotka ovat pienen raktorin hinnoissa.
eihän taidettu koko testissä mainita mitään miten onnistuu puun kuormaus ohjaamon puolesta, tuon kokoluokan kone on aika usein tilalla jolla metsäperäkärry on, samate kunnallisella puolella saatetaan joskus kaivuri tai nosturi perään virittää :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: KV: Valtra petti
Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.

Mistä voi johtua, kun kaikissa testeissä "samalla" moottorilla varustetun MF:n kulutus on merkittävästi Valtraa pienempi?

Valtraan asennettavissa moottoreissa on erilainen nokka-akseli. Tuossa eräs urakoitsija sai nokka-akselinsa valtrasta rikki, ja sitten uutta kysellessä keskon tiskillä samaan moottoriin olikin paljon edullisempi, otti sen. Ja kas, voimaa tuli ihan rutosti, ja kulutus tippui huomattavasti!! Tosin seurauksena kävikin niin, että vaihteisto poksahti aika pian......    nyt hänellä sattuukin olemaan fergusooni.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26176
  • vastustan
Vs: KV: Valtra petti
Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.

Mistä voi johtua, kun kaikissa testeissä "samalla" moottorilla varustetun MF:n kulutus on merkittävästi Valtraa pienempi?

Valtraan asennettavissa moottoreissa on erilainen nokka-akseli. Tuossa eräs urakoitsija sai nokka-akselinsa valtrasta rikki, ja sitten uutta kysellessä keskon tiskillä samaan moottoriin olikin paljon edullisempi, otti sen. Ja kas, voimaa tuli ihan rutosti, ja kulutus tippui huomattavasti!! Tosin seurauksena kävikin niin, että vaihteisto poksahti aika pian......    nyt hänellä sattuukin olemaan fergusooni.
  joo joo kahtoo miten nuo valtrat on piristetty turvekentällä  ja miten ne vie vaunun kasan päälle ni kyllä mää lakkini syön jos pelkällä nokka-akseln vaihdolla sen verran tehoo tulee jottei laatikko kestä, seon sitte eri asia jos kaikki niksit on jo entuudestaan käytössä...

http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs   
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

huhu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 120
Vs: KV: Valtra petti
Hitech 5 on lähisukua Versulle ja Direktille, hukkaa voimaa paljon enemmän kuin vanha Hitech.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: KV: Valtra petti
Sama homma taisi olla siinä saksalaisten tekemässä portaattomien testissä viime vuonna. Valtrassa pienin teho ja suurin polttoaineen kulutus. Joku kyllä mättää siellä Agco:n moottoritehtaalla.

Mistä voi johtua, kun kaikissa testeissä "samalla" moottorilla varustetun MF:n kulutus on merkittävästi Valtraa pienempi?

Valtraan asennettavissa moottoreissa on erilainen nokka-akseli. Tuossa eräs urakoitsija sai nokka-akselinsa valtrasta rikki, ja sitten uutta kysellessä keskon tiskillä samaan moottoriin olikin paljon edullisempi, otti sen. Ja kas, voimaa tuli ihan rutosti, ja kulutus tippui huomattavasti!! Tosin seurauksena kävikin niin, että vaihteisto poksahti aika pian......    nyt hänellä sattuukin olemaan fergusooni.
  joo joo kahtoo miten nuo valtrat on piristetty turvekentällä  ja miten ne vie vaunun kasan päälle ni kyllä mää lakkini syön jos pelkällä nokka-akseln vaihdolla sen verran tehoo tulee jottei laatikko kestä, seon sitte eri asia jos kaikki niksit on jo entuudestaan käytössä...

http://www.youtube.com/watch?v=i_kyvQmEgLs
Tiedänpä vaan että ei tuokaan turveurakoitsija ole ilman vaihteisto remppoja päässyt. En muista summaa paljonko oli mennyt mutta mielestäni niin paljon että ei paljon turve homma kannata.

Saaren paroni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: KV: Valtra petti
Joka vähänkin ymmärtää tekniikan päälle käsittää sen että turpiini vie tehoa ,tosin turpiini on monelle muille merkin omistaville mysteeri joka ei heti avaudu. ;D ;D
Etukuormain käytössä se on hyper ylivoimainen ! ;D ;)

Saisivat uudelleenmuotoilla sen "kytkin"kopan N/T-sarjoissa, että Voithilta olisi valkattavissa järeämpikin (lue: halkaisijaltaa isompi) turbiinikytkin yli 130 hv:n koneisiin. Isompiin Voitheihin saa myös nä VarioFill-viivekammiolliset kytkimet, jolloin samassa paketissa saisi hyvät hidasajo-ominaisuudet ja toisaalta lähes luistamatonta vetoa työkierroksilla.
Eikös 1455 natikkakin oo turbiinilla? Samaa miettiny ittekki että miksei valtra oo nuihi isompiin sitä laittanu...
se on aina eteenpäin kun takaapäin työntää...