niille pitäis alkaa maksaan tukea kun tulot pienenee öölin loputtua.. mut eiks ööliä käytetä muuhunki kuin kulkemiseen?
Juu. Muovi- ja kemianteollisuuden raaka-aineena, lämmön tuottamiseen, voiteluun ja vaikka mihin, asfaltista kosmetiikkaan.
Noissa palojen uutisoinnissakin on vähän sellaista hypevouhotusta. Jos yksi on Kaliforniassa palanut niin minusta aika turha uutinen maailmanlaajuisesti. Paikallislehdessä oli viikon aikana kai 3 tavallista palanut, 2 ajon aikana ja yksi ajon jälkeen. Päälle vielä tuhopoltetut. Ja itsekin näin noiden lisäksi juuri palaneen - ilmeisesti BMW:n - katumaasturin raatona tuossa Vt12:lla Lahdesta vähän Nastolaan päin. Autossa olleet seisoivat vielä tavaroineen tien vieressä muuta kyytiä odotellessa.
Totta on että sähköauto on ongelma palon syttyessä, alkoi se sitten ajoakkutekniikasta tai muuten vaan sähköistä kuten nykyautoissa on tapana. Ja suhteessa autojen lukumäärään onnettomuuksia on kai tapahtunut merkittävästi enemmän kuin perinteisillä autoilla. Toisaalta pitää muistaa että meneillään on hyvin vauhdikas kehitysvaihe, ja valmistajatkaan eivät kiireessään ja keskenään kilpaillessaan välttämättä vielä hallitse tuota alaa riittävän hyvin. Perinteisillä autonvalmistajilla ei tuosta aiheesta ole vielä kokemusta kertynyt.
Perinteisiäkin autoja on paloriskin vuoksi takaisinvedetty suuria määriä kun on huomattu joku kriittinen valmistusvirhe sopivassa kohdassa.
Eivät ensimmäiset bensakoneella varustetut puimuritkaan olleet kovin paloturvallisia, varsinkaan ne joissa se kone oli puintikoneiston alla pölyn keskellä. Noista ajoista on kuitenkin jotain opittu, vaikka puimureita vieläkin silloin tällöin palaa :-/