Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kumpi mielestänne parempi äes?  (Luettu 17098 kertaa)

petse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Kumpi mielestänne parempi äes?
Mitä mieltä raati on näistä äkeistä  Potila master 600 vai Multiva optima t600? Vanha 5 metrinen potila on tarkoitus vaihta uudempaan ja olis näistä tarjoukset pöydällä. Multiva olis hieman halvempi kuin Potila. Mitä mieltä olette liikkuuko kuusi metrinen äes viritetyllä New Holland TM 120? Maat on karkeasta hiekasta jäykkään saveen ja äestys syvyys vaihtelee 5-15 sentin välillä. Onko kokemuksia äkeen taakse tulevasta latasta? Onko toimiva vai vain turhaa painoa?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8413
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Kyllä 6 metriset liikkuu liiankin kovin tuollaisilla tehoilla. Tuo 15 cm jo jonkinverran haukkaa tehoa. Taaemmat ladat rikkovat kokkareita savella ja tasaavat kevyempiä maita.
Mulla on 140 heppaan piristetty 120 heppainen ja perässä on 7 m Multivan Mega XL 6 cm piikkijaolla ja 3 ladalla. Pääsääntöisesti ei oo ylimääräisiä hevosia.  8)
Tasauksissa tuota vedetään vakiolla N111 Valteemilla.
Mystinen kesälaatumies

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Multiva
Käteinen ratkasee

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
sori nyt aiheeton kommentti, mutta kyllä se on vääteri.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8413
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Vääteri on vahvempi, mutta Multiva tekee paremman jäljen. On käytetty molempia rinnan. Potilaasta ei oo kokemusta.
Mystinen kesälaatumies

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
  Vääderi.
FIXIT

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Potila 6 metrinen mulla oli ja nyt on 8 metrinen. Molemmat Masterit täysin ongelmattomia.

Kui mää ain olen paras?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Kertokaa nyt mikä siinä vääterissä NIIN ihmeellistä on ihan oikeasti muuta kuin perusasiallinen tasalaatuinen toteutus? Kysyy epätietoinen entinen Väderstadin omistaja tässä tuplalata-Multivaa haaveillessa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Ihan yks läppälata edessä ja jälkihara takana riittää.

Olkoot merkki mikä tahansa.
Kui mää ain olen paras?

Juhta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 51
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Tehot riittää varmasti 6 metriseen.. Eniten huolestuttaa että missä tosiaan on se Väderstadin tarjous? Tärkeintähän on saada kunnollinen ja tasainen kylvöalusta oikeaan syvyyteen koneella joka kestää ja kestää ja kestää... ;) Takalataa en pitäisi kovin tarpeellisena, yksi kunnollinen latarivi jäykistintangolla ja leveillä lapuilla vie kyllä maata edellään ja hiertää kokkareet rikki. Täyttää tangon kanssa myös kuoppia pellossa, vaikka vähän myöhäistähän se ainakin savilla äestysvaiheessa on niitä täytellä.



ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2536
  • Etelä-Karjala
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
perusasiallinen tasalaatuinen toteutus

Just se. Kun aina joskus on kotimaisista koneista ko. ominaisuus puuttunut... :P
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Master 600 ollut yhden kevään / 120ha ja todella tyytyväinen olen, pelaa kaikilla maalajeilla loistavasti.

petse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Vääderi ei ole edes ajatuksissa mahdollinen. Meni maku agrin touhuihin kun lopettivat paikallisen agrin. Päätin silloin että en osta agrista muuta kuin sen mitä ei muualta saa järkevästi. Enkä muutenkaan ymmärrä tätä toisten vääderi uskontoa. Mulle ainakin kaikkein määrävin tekijä kone kaupassa on euro. Se sanelee mitä ostetaan ja yleensä mistä. Ei se suomessa tehty kone niin paljon huononpi voi olla kuin ruotsin pojan tekele.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Vääderi ei ole edes ajatuksissa mahdollinen. Meni maku agrin touhuihin kun lopettivat paikallisen agrin. Päätin silloin että en osta agrista muuta kuin sen mitä ei muualta saa järkevästi. Enkä muutenkaan ymmärrä tätä toisten vääderi uskontoa. Mulle ainakin kaikkein määrävin tekijä kone kaupassa on euro. Se sanelee mitä ostetaan ja yleensä mistä. Ei se suomessa tehty kone niin paljon huononpi voi olla kuin ruotsin pojan tekele.

Petse puhuu asiaa!!  Vaikka mulla vielä vääderi onkin.....   

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kumpi mielestänne parempi äes?
Onkohan ne potilas ja multivaattorikaan halvimpia maan vatkaimia ::)

Jos konehankinnoissa ainoastaan eurot ratkaisisi, niin ei tulis kesän aikana muuta kuin remonttia tehtyä.