Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 08.09.12 - klo:15:48

Otsikko: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: nuffieldmaster - 08.09.12 - klo:15:48
Luiskanokka (MF desing?) http://www.valtra.fi/news/3249.asp

Uusi "muumi"-keula T: http://www.valtra.fi/news/3253.asp


Ännä näyttää aika pätevältä kamppeelta kiinteistöpuolelle ja karjatilalle, mahtaa olla jopa A:ta ketterämpi ja taatusti vankempi. Jos hinnan saavat pidettyä kurissa niin varmasti suosikki.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: select o speed - 08.09.12 - klo:15:55
Toi N:nän kolmisylinterisyys vähä kummastuttaa. Vai liekö vain pahat muistot sampo 500:sesta joka tuntui tyhjäkäynnillä raukeavan atomeiksi. :o
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: nuffieldmaster - 08.09.12 - klo:15:58
Toi N:nän kolmisylinterisyys vähä kummastuttaa. Vai liekö vain pahat muistot sampo 500:sesta joka tuntui tyhjäkäynnillä raukeavan atomeiksi. :o

Eihän esimerkiksi BMC:n 2.55 litrainen Nuffieldeissa huono ole ollut kolmisylinterisyyden takia?  Samoin bolinderin kolmisylinterinen tunnettiin sitkeänä vetäjänä. En itse pelkäisi kolmepyttyistä.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: select o speed - 08.09.12 - klo:16:14
Nätistihän kolmipyttynen käy Ford 4000:ssa ja nuhvi kans juu. Mut siin sampos tuntu et koko pata lähtee lentoon,uudet kumityynyt ois ehkä rauhottanu mut onneks meni vaihtoon eikä ole ikävä ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.09.12 - klo:16:22
605 valmetti oli mielestäni ihan sitkeä peli. Vai kultaako aika muistot?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: dmem - 08.09.12 - klo:17:01
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: jps - 08.09.12 - klo:17:11
Noi T:n uudet ajovalot ovat jo niin mullistava muutos, että olen hieman pettynyt ettei sukupolvi vaihtunut 4:ksi. ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Naturalis - 08.09.12 - klo:17:24
Toi N:nän kolmisylinterisyys vähä kummastuttaa. Vai liekö vain pahat muistot sampo 500:sesta joka tuntui tyhjäkäynnillä raukeavan atomeiksi. :o
Sama moottori  tossakin?
http://www.fendt.fi/traktorit_fendt200vario.asp
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Tepe - 08.09.12 - klo:17:28
Esittelyvideon perusteella ei tuntunu paljo muuta uutta esiteltävää olevan ku ajovalot ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Pro - 08.09.12 - klo:17:45
Sitähän näyttäs pääsevän rattoreiden vaihtoon!  ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: puu - 08.09.12 - klo:17:47
  turbokolmosella esim. A93 ta 700 ajanneena , kun koittaa perään nelimukista A92:sta, niin tuntuu notta olis jarrut päällä...paljon veltommin ottaa kierroksia  nelonen tuossa kokoluokassa
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: - 08.09.12 - klo:18:25
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.

Tulos on...
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Terminator II - 08.09.12 - klo:18:31
No uudet MF näytti siltä että oli käyty Fendtin liikeessä ostoksilla ja laitettu mf pellit päälle. Ai niin olihan mf mittaristossa se ero Fendtin mittareihin että Fendtissä ne liikkui ohjauspyörän mukana ja mf:ssä ei. Olikohan mennyt kopiointi jo mf insinööreille liian vaikeaksi. No eihän se ole kuin Ostetaan mootori linnavuoresta, vaihteisto saksasta ja käydään hakemassa kilopultista rekallinen pulteja ja muttereita. ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: arzyboy - 08.09.12 - klo:18:37
Laittaa pari 3-pyttyistä niin saa suoran kutosen... Omat kokemukset kolmepyttyisistä on ihan positiiviset. Nykyaikaisissa moottoreissa varmaan on tasapainotusakseleita millä käyntiä tasataan. Voimantuotto ominaisuudet todennäköisesti parempia pienemmän luokan moottoreissa kolme mukisilla. Isällä oli aikoinaan kolmepyttyinen motskari ja olipa makoisat äänet.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: puu - 08.09.12 - klo:19:03
Leveys esitteen mukaan 2,53m!(2,28m T-sarjassa).Asettaa omaan käyttöön jo hieman rajootuksia,pittää olla aika leveä kauha jotta tulee pyörien ulkopuolelle.No ei se a93kaan huono ole.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: koivumaki - 08.09.12 - klo:19:05
Eikös kolmepyttyisen ongelma 500 Sampossa ole vääntövärähtely?Eli siis kumityynykiinnityksen jousto kiertosuunnassa.Tätähän ei traktorissa esiinny kytkinkopan jäykän kiinnityksen takia.Vai?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.09.12 - klo:19:18
Laittaa pari 3-pyttyistä niin saa suoran kutosen... Omat kokemukset kolmepyttyisistä on ihan positiiviset. Nykyaikaisissa moottoreissa varmaan on tasapainotusakseleita millä käyntiä tasataan. Voimantuotto ominaisuudet todennäköisesti parempia pienemmän luokan moottoreissa kolme mukisilla. Isällä oli aikoinaan kolmepyttyinen motskari ja olipa makoisat äänet.
Kolmosessa ja kutosessahan ei yleensä käytetä erillistä tasapaino akselia. En tiedä kuinka hifisteltyjä nämä nykyaikaiset henkilöautojen moottorit yms ovat.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: roadman - 08.09.12 - klo:19:36
Kovin ovat t sarjalaiset köykäsiä noihin tehoihin nähden.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Greenpwr - 08.09.12 - klo:20:08
Laittaa pari 3-pyttyistä niin saa suoran kutosen... Omat kokemukset kolmepyttyisistä on ihan positiiviset. Nykyaikaisissa moottoreissa varmaan on tasapainotusakseleita millä käyntiä tasataan. Voimantuotto ominaisuudet todennäköisesti parempia pienemmän luokan moottoreissa kolme mukisilla. Isällä oli aikoinaan kolmepyttyinen motskari ja olipa makoisat äänet.
Kolmosessa ja kutosessahan ei yleensä käytetä erillistä tasapaino akselia. En tiedä kuinka hifisteltyjä nämä nykyaikaiset henkilöautojen moottorit yms ovat.

 Vortin kolmepyttysessä bensakoneessa vauhtipyörän "epätasapaino" hoitaa värinänvaimennuksen. Ja ruiskusuuttimet sijoiteltu melutason vaimeuden kannalta otollisesti.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Fuller - 08.09.12 - klo:20:39
Pikku-Pentissä jännä ääni kun sillä lähtee matkaan TATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATA :o
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.09.12 - klo:20:44
Pikku-Pentissä jännä ääni kun sillä lähtee matkaan TATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATATA :o
Siitä ei varmaan saa kinaa aikaiseksi onko parhaat äänet 3,4 vai 6 mukisessa ::)
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: bouli - 08.09.12 - klo:21:24
Kovin ovat t sarjalaiset köykäsiä noihin tehoihin nähden.
Ja noissakin on jo painoa pirusti enemmän kuin vanhemmissa saman teholuokan koneissa 8400, 8950 yms.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: arzyboy - 08.09.12 - klo:21:39
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: bouli - 08.09.12 - klo:21:52
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???
Ja aika paljon helpommin kuin otettua pois.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: icefarmer - 08.09.12 - klo:22:08
Toi N:nän kolmisylinterisyys vähä kummastuttaa. Vai liekö vain pahat muistot sampo 500:sesta joka tuntui tyhjäkäynnillä raukeavan atomeiksi. :o
kun sisudieselillä on se v10  vai oliko se v8 700hv ja 3000nm kone niin jos siitä sais 5 pyttysen 350hv ja 1500 nm koneen teeläisen ja aggon marginaalimerkkien nokalle niin saisivat jonnikalla ja nyykkärillä valmistaa enää pönkiä tehtaittesa ovelle ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: SAS - 08.09.12 - klo:22:15
Se on V12 sisudieselin uusin moottori,tulee telatraktoreihin.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: jylperö - 08.09.12 - klo:22:17
Itse en kyllä pitkän linjan valtra miehenä osta kolme pyttyistä traktoria, aikoinaan yksi oli ja toista ei tule ennemmin vaihtuu merkki jos sopivaa ei löydy.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: icefarmer - 08.09.12 - klo:22:31
Se on V12 sisudieselin uusin moottori,tulee telatraktoreihin.
puimurivalmistajatkin kuulemma ihan tappelee tuosta...

mutta missä on jonnikan luiskanokkamallit, vai oonko ollut jotenki pimennossa kun en oo nähnyt kuin noita korkeapitkänokkaisia köntyksiä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kuu - 08.09.12 - klo:23:53
Siis valot uudet

Lyhentäis nyt jo vihdoin tuon nokan ja laittais uuden hytin niin voisi harkita
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: agricult - 09.09.12 - klo:10:20
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.

Tulos on...

Onko tietoa milloin uus hytti on valmis? Toi uus T:hän näyttää kyllä huomattavasti vanhoja mk 0, 1, 2, 3 -malleja paremmalta ja särmikkäämmältä, ne ne vasta muumeja ovat.  Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy, onhan noita etukuormainhommiin muita takapainoisia kutosia vaikka millä mitalla. Uusi hytti vaan ja kääntyvyys kuntoon (liekö jo tässä jotenkin korjattu, ainakin aires näyttäisi olevan vanha?), niin ainakin Versu-T on kilpailykykyinen.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: roadman - 09.09.12 - klo:10:25
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???
Semmonen 3,5-4 tonnia pitäis saaha lissää jotta rupeis tossu pitämään kovalla soratiellä. ??? sekä talvella painoa jotta saapi polanteet hittoon tuskailematta. Tehot riittäisi noissa isoissa, vaan painot jääpi ihan liian kauas, kun joissain saman kokoluokan muissa merkeissä on 1,5-2 tonnia suuremmat lähtöpainot. Niihin ei niin paljoa tarvii värkätä painoa lisää.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Cornfarmer - 09.09.12 - klo:10:31
Siis valot uudet

Lyhentäis nyt jo vihdoin tuon nokan ja laittais uuden hytin niin voisi harkita


Se katsos johtuu siitä, että on tieto ja taito loppunut kesken niin sen takia siitä on tullu niin suuri, et T-Vallu on ulkomitoiltaan liki yhtä suuri ku 800 scr fendt esimerkiksi :P Mut painossa häviää eli ei sovi 800-sarjan kanssa samaan työhön!!! Ja yhtään sen kummempiin töihin ku nämä kompaktin kokoiset traktorit mihin sarjaan T-Vallu kuuluu!
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: - 09.09.12 - klo:11:11
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.

Tulos on...

Onko tietoa milloin uus hytti on valmis? Toi uus T:hän näyttää kyllä huomattavasti vanhoja mk 0, 1, 2, 3 -malleja paremmalta ja särmikkäämmältä, ne ne vasta muumeja ovat.  Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy, onhan noita etukuormainhommiin muita takapainoisia kutosia vaikka millä mitalla. Uusi hytti vaan ja kääntyvyys kuntoon (liekö jo tässä jotenkin korjattu, ainakin aires näyttäisi olevan vanha?), niin ainakin Versu-T on kilpailykykyinen.

Ilmeisesti parin vuoden sisällä. Joku kaarevalasinen koppi sieltä on tulos.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: HEINÄMIES-07 - 09.09.12 - klo:13:56
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.

Tulos on...

Onko tietoa milloin uus hytti on valmis? Toi uus T:hän näyttää kyllä huomattavasti vanhoja mk 0, 1, 2, 3 -malleja paremmalta ja särmikkäämmältä, ne ne vasta muumeja ovat.  Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy, onhan noita etukuormainhommiin muita takapainoisia kutosia vaikka millä mitalla. Uusi hytti vaan ja kääntyvyys kuntoon (liekö jo tässä jotenkin korjattu, ainakin aires näyttäisi olevan vanha?), niin ainakin Versu-T on kilpailykykyinen.

Ilmeisesti parin vuoden sisällä. Joku kaarevalasinen koppi sieltä on tulos.
Saavatkohan uuteen ohjaamoon desipelit  vihdoinkin alle 80 ?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: piki1 - 09.09.12 - klo:15:54
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.

Tulos on...

Onko tietoa milloin uus hytti on valmis? Toi uus T:hän näyttää kyllä huomattavasti vanhoja mk 0, 1, 2, 3 -malleja paremmalta ja särmikkäämmältä, ne ne vasta muumeja ovat.  Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy, onhan noita etukuormainhommiin muita takapainoisia kutosia vaikka millä mitalla. Uusi hytti vaan ja kääntyvyys kuntoon (liekö jo tässä jotenkin korjattu, ainakin aires näyttäisi olevan vanha?), niin ainakin Versu-T on kilpailykykyinen.

Ilmeisesti parin vuoden sisällä. Joku kaarevalasinen koppi sieltä on tulos.
Saavatkohan uuteen ohjaamoon desipelit  vihdoinkin alle 80 ?
taitaa valtrassa olla tällä hetkelläkin hiljaisimmat hytit.selvästi alle 70
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: SAS - 09.09.12 - klo:16:26
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???
Semmonen 3,5-4 tonnia pitäis saaha lissää jotta rupeis tossu pitämään kovalla soratiellä. ??? sekä talvella painoa jotta saapi polanteet hittoon tuskailematta. Tehot riittäisi noissa isoissa, vaan painot jääpi ihan liian kauas, kun joissain saman kokoluokan muissa merkeissä on 1,5-2 tonnia suuremmat lähtöpainot. Niihin ei niin paljoa tarvii värkätä painoa lisää.
Tiekarhut on kyllä keksitty.Tämänkin seudun soratiet on huononneet juuri tuon traktorilanauksen takia,on uusimpia tielanoja mitä saa mutta ei niillä kovaan soratiehen saa kuin naarmuja.Samoin polateiden poisto on surkeaa väkertämistä vaikka on raskaat fentit edessä.Tämä urakoinnin alue ei kyllä ollut järkevää antaa traktoreille.
Pelolle taas fentit on törkeen raskaita.Muutaman vuoden jälkeen fentin raiteet näkyy kasvustossa !
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Väsynyt - 09.09.12 - klo:17:19
Sitähän näyttäs pääsevän rattoreiden vaihtoon!  ;D
meinasitko vaihtaa kerralla  molemmat??
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kuu - 09.09.12 - klo:18:30
Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy

mitä hyvää siinä muka on
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Peurajussi - 09.09.12 - klo:18:51
Pelolle taas fentit on törkeen raskaita.Muutaman vuoden jälkeen fentin raiteet näkyy kasvustossa ![/color]

Ai? Paljonko on esimerkiksi 130 heppaisen tai 170 heppaisen Fendtin ja Valtran painoero työkunnossa? Minusta muutama sata kiloa on melko marginaalinen asia.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: vms1 - 09.09.12 - klo:19:23
Vähän pelottaa toi luiskanokkasuus että riittääkö jäähdytys sitten ikeasti oikeassa työssä kun vähän keulaan pöllytetän moskaa lisää.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kuu - 09.09.12 - klo:19:38
Mitäs ihmettä kun osa noista on vanhalla etukehdolla ja vanhoilla takalokareilla

Tuossa vihreä uudella ja heti perään sininen vanhan mallinen
http://www.youtube.com/watch?v=3x6Xf3TC3QA&feature=youtu.be#t=0m23s
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: 6350 - 09.09.12 - klo:21:04
Mitäs ihmettä kun osa noista on vanhalla etukehdolla ja vanhoilla takalokareilla

Tuossa vihreä uudella ja heti perään sininen vanhan mallinen
http://www.youtube.com/watch?v=3x6Xf3TC3QA&feature=youtu.be#t=0m23s

Eiköhän HT mallit ole edelleen noilla vanhoilla lokareilla yms?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: agricult - 09.09.12 - klo:23:15
Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy

mitä hyvää siinä muka on

Painojakauma oikeaan peltoveturiin. Rakenneperiaatehan on peräisin 05-sarjasta, mut se ei muuta mihinkään sitä tosiasiaa, et kovimmat veturit (Magnum & JD 8 ) on tuolla samalla kosenptilla. Kuten sanottu, EK-hommiin toiset kutoset, tai sitten iso nelonen esim. N163.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: agricult - 09.09.12 - klo:23:16
Mitäs ihmettä kun osa noista on vanhalla etukehdolla ja vanhoilla takalokareilla

Tuossa vihreä uudella ja heti perään sininen vanhan mallinen
http://www.youtube.com/watch?v=3x6Xf3TC3QA&feature=youtu.be#t=0m23s

Onko tota etuapurunko-jousitus -viritelmää kavennettu tässä uudistuksessa? Jotenkin näyttäis siltä.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kuu - 10.09.12 - klo:00:56
Mitäs ihmettä kun osa noista on vanhalla etukehdolla ja vanhoilla takalokareilla

Tuossa vihreä uudella ja heti perään sininen vanhan mallinen
http://www.youtube.com/watch?v=3x6Xf3TC3QA&feature=youtu.be#t=0m23s

Onko tota etuapurunko-jousitus -viritelmää kavennettu tässä uudistuksessa? Jotenkin näyttäis siltä.
Itse katselin ensin samaa mutta taitaa sama vanha olla.

http://www.valtra.fi/images/new_look_new_features_TSeries_image1.jpg
https://pictures.valtra.com/kuvat/10455hq.jpg
https://pictures.valtra.com/kuvat/10432hq.jpg
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: roadman - 10.09.12 - klo:07:12
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???
Semmonen 3,5-4 tonnia pitäis saaha lissää jotta rupeis tossu pitämään kovalla soratiellä. ??? sekä talvella painoa jotta saapi polanteet hittoon tuskailematta. Tehot riittäisi noissa isoissa, vaan painot jääpi ihan liian kauas, kun joissain saman kokoluokan muissa merkeissä on 1,5-2 tonnia suuremmat lähtöpainot. Niihin ei niin paljoa tarvii värkätä painoa lisää.
Tiekarhut on kyllä keksitty.Tämänkin seudun soratiet on huononneet juuri tuon traktorilanauksen takia,on uusimpia tielanoja mitä saa mutta ei niillä kovaan soratiehen saa kuin naarmuja.Samoin polateiden poisto on surkeaa väkertämistä vaikka on raskaat fentit edessä.Tämä urakoinnin alue ei kyllä ollut järkevää antaa traktoreille.
Pelolle taas fentit on törkeen raskaita.Muutaman vuoden jälkeen fentin raiteet näkyy kasvustossa !

Konkurssin jos haluaa tehdä niin hommaa vaan sen tiehöylän  ;D

Kuka tässsä lanauksista on puhunut.
voiko parempaa esimerkkiä näyttää kuin kaksi videon pätkää painon merkityksestä.

Tässä videossa optimaalinen paino veturissa ja yhdistelmä. Erittäin taloudellinen verrattuna tiehöylään ja saman tekee mitä höylällä. Huonoa on taas suhteettoman isotehoinen painoon nähden jolloin pa. kulutus ei ole optimaalinen tarvittavaan tehoon nähden.

http://www.youtube.com/watch?v=5RyA9fWmFJI

tässä taas se kone kokoluokka mistä topicissa puhe. Punttia siellä ja punttis täällä huomaa etukuormaajan kauhan ja sovitteen välissä 400l vesisäiliö.

http://www.youtube.com/watch?v=JmOnQS-9wNQ&feature=relmfu

tässä sitten tuo amerikan riviviljely traktori samassa työssä. Huomaa irrotettava materiaali on asfalttia

http://www.youtube.com/watch?v=6_EGINK3ors

Nämä uudet vrg mallit ovat huomattavasti kätevämpiä kuin nuo höylänrunko konseptilla olevat vanhat mallit. Kokonaispituus on lyhentynyt tuosta vanhasta mallista huomattavasti ja terän muoto on muuttunut maahakuiseksi.

Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Oksa - 10.09.12 - klo:08:00
ihan kivoja koneita näyttäis olevan .... tosta kulmasta kuvattuna !    mutta kun kattelin tota kevyempää niin huomasin ihan viime sekunneilla että ojan puoleinen reuna oli täynnä palletta ja mätästä!    mitä *****a ne siellä veden jarruna tekee ja noilla hinnoilla?                ei paljon kannattais ajella paljoa soria ojiin tai jättää palletta reunaan vettä varastoimaan joten onko kellää sieltä toiselta puolelta kuvattua matskua?                           kun kylällä olisi ykskiin paja taitoinen niin teettäisin kyllä omaan lanaan monta parannusta mutta nyt männään tällä sötös linjalla jotenkuten!
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Jätkä - 10.09.12 - klo:08:20

Tiekarhut on kyllä keksitty.Tämänkin seudun soratiet on huononneet juuri tuon traktorilanauksen takia,on uusimpia tielanoja mitä saa mutta ei niillä kovaan soratiehen saa kuin naarmuja.Samoin polateiden poisto on surkeaa väkertämistä vaikka on raskaat fentit edessä.Tämä urakoinnin alue ei kyllä ollut järkevää antaa traktoreille.
Pelolle taas fentit on törkeen raskaita.Muutaman vuoden jälkeen fentin raiteet näkyy kasvustossa !

 Kyllä syy taitaa olla ennmmin se että urakoitsia säästää polttoainetta ja lanansa teriä, kun terä ei uppoa tiehen. Sai itsekkin soitella parinviikon ajan eri viranomaisille ja muille päättäjille että sai (ensimmäistä kertaa tiekarhujen lähdön jälkeen) urakoitsian lanaamaan tien kunnolla. Onhan se lanalla helpompaa jahdata se irtosora tienpinnalta siihen kuoppaan, kuin leikata se kuoppa kokonaan pois.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kuu - 10.09.12 - klo:10:30

Nämä uudet vrg mallit ovat huomattavasti kätevämpiä kuin nuo höylänrunko konseptilla olevat vanhat mallit. Kokonaispituus on lyhentynyt tuosta vanhasta mallista huomattavasti ja terän muoto on muuttunut maahakuiseksi.

Paljonko hintaa noilla
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: maankääntäjä - 10.09.12 - klo:12:10
Eikö noi VGR-höylien hinnat lähde jostakin 30t€.

Näin kesällä Helsigissä tuollaisen, http://www.youtube.com/watch?v=MOh4n1NAJAs
hintaa näyttää nettikoneessa olevan alk.96t€
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: roadman - 10.09.12 - klo:16:21
Jätkä sen tiivisti lyhyesti missä ongelma luuraa   ;D
Kas siellä penkin ja ratin välissähän se.
 
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: SAS - 10.09.12 - klo:18:33
Ensimmäisen videon kommentteissa oli totuus "leluja nämä ovat
tien kunnossapitoon traktorilanat "näin se vaan on .
Tähän on tultu kun Suomen poliittiset päättäjät eivät ymmärrä tieverkon tärkeyttä ja sen arvoa maallemme.
Tiekarhut ovat lähes kadonneet.Niillä myös sai muotoa tehtyä tiehen eikä pelkkää soran siirtelyä pituus suunnassa.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: SAS - 10.09.12 - klo:18:41
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: zetor8045 - 10.09.12 - klo:19:25
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Kyllä tuollaiset on leluja  ;)  Erillisrunko niin ei tartte pelleillä  ;D 
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: SAS - 10.09.12 - klo:20:10
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Kyllä tuollaiset on leluja  ;)  Erillisrunko niin ei tartte pelleillä  ;D
Sais vielä siihen kunnolla kiinni komponenetit että pultit kestäisi ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: zetor8045 - 10.09.12 - klo:20:13
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Kyllä tuollaiset on leluja  ;)  Erillisrunko niin ei tartte pelleillä  ;D
Sais vielä siihen kunnolla kiinni komponenetit että pultit kestäisi ;D
Joo quicken sovitteistakin on mennyt pultteja poikki auraushommissa mutta eipä oo ruvennut traktori tihkuttamaan öljyä halki menneestä öljypohjasta niinkuin joissakin merkeissä  ::)
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Hervast - 10.09.12 - klo:20:51
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kuu - 10.09.12 - klo:20:56

Joo quicken sovitteistakin on mennyt pultteja poikki auraushommissa mutta eipä oo ruvennut traktori tihkuttamaan öljyä halki menneestä öljypohjasta niinkuin joissakin merkeissä  ::)

Missä merkeissä?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: zetor8045 - 10.09.12 - klo:21:16

Joo quicken sovitteistakin on mennyt pultteja poikki auraushommissa mutta eipä oo ruvennut traktori tihkuttamaan öljyä halki menneestä öljypohjasta niinkuin joissakin merkeissä  ::)

Missä merkeissä?
Sisudieselin omaavissa... 
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: zetor8045 - 10.09.12 - klo:21:17
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)
Juu kardaanit taitaa olla toinen kotimaisten ongelma ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: jaana30v - 10.09.12 - klo:21:20
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)

kivet alkaa täälläkin näkyä noilla valtion sorateillä, koska lie viimeksi tuotu uutta tavaraa.  10 vuotta niin ovat ajokelvottomia.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: SAS - 10.09.12 - klo:21:45
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)
Juu kardaanit taitaa olla toinen kotimaisten ongelma ;D
Niin jos heität vapaalle mäessä tai lavetti painaa päälle eikä ole jarruja niin kartaani kestää 60/km/t sen kun ylittää niin ei mitään takuuta kestosta.
Täällä päin jontikkamies alkoi levittämään kalkkia jäiselle kynnökselle ja niin alkoi pultti sulkeiset. ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: piki1 - 10.09.12 - klo:21:54
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)
Juu kardaanit taitaa olla toinen kotimaisten ongelma ;D
Niin jos heität vapaalle mäessä tai lavetti painaa päälle eikä ole jarruja niin kartaani kestää 60/km/t sen kun ylittää niin ei mitään takuuta kestosta.
Täällä päin jontikkamies alkoi levittämään kalkkia jäiselle kynnökselle ja niin alkoi pultti sulkeiset. ;D
samoin kävi täällä ei kauaa levitelly kalkkia.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: icefarmer - 10.09.12 - klo:22:26
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)
Juu kardaanit taitaa olla toinen kotimaisten ongelma ;D
Niin jos heität vapaalle mäessä tai lavetti painaa päälle eikä ole jarruja niin kartaani kestää 60/km/t sen kun ylittää niin ei mitään takuuta kestosta.
Täällä päin jontikkamies alkoi levittämään kalkkia jäiselle kynnökselle ja niin alkoi pultti sulkeiset. ;D
samoin kävi täällä ei kauaa levitelly kalkkia.
kestääkö nuo rungon pultit edes mättäisessä metässä rauhallista   ajoa pakkasilla vai variseeko pois  :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: JD6630 - 10.09.12 - klo:22:34
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: aurajokilaivuri - 10.09.12 - klo:22:38
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Make - 10.09.12 - klo:22:48
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).
Myös kuormaukseen on olemassa oikeitakin koneita, vrt aikaisempi etukuormaajakeskustelu.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: hvinnamo - 10.09.12 - klo:22:48
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?

 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: JD6630 - 10.09.12 - klo:23:00
Noihin metsähommiin sopii ihan hyvin joku vanha massikka tai valmetti. Turha uusia koneita on mennä sinne mettään ryskäämään ja naarmuttamaan.
Tai no, millonpa ne valteemimiehet koneistaan välittää, vuoden päästä käydään taas vaihtamassa uuteen omamyyjän luona ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Make - 10.09.12 - klo:23:12
Täälläpäin Jontikkamiehet käy omamyyjällä vähänväliä koneita vaihtamassa. Kuulemma on 2500 tuntia mittarissa, eikä enää uskalla ajaa.  ::).
Mihinkähän vanhemmat jontikat mahtaa täältäpäin kadota? Tynnyrihyttisiä oli aikoinaan paljonkin. Nyt ei niitä juurikaan näe. Sensijaan saman aikakauden Valmetteja Näkee useinkin ihan työkäytössä. Vanhimmat Jontikat ovat pääsääntöisesti 6x20 sarjaa.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: hvinnamo - 10.09.12 - klo:23:22
Täälläpäin Jontikkamiehet käy omamyyjällä vähänväliä koneita vaihtamassa. Kuulemma on 2500 tuntia mittarissa, eikä enää uskalla ajaa.  ::).
Mihinkähän vanhemmat jontikat mahtaa täältäpäin kadota? Tynnyrihyttisiä oli aikoinaan paljonkin. Nyt ei niitä juurikaan näe. Sensijaan saman aikakauden Valmetteja Näkee useinkin ihan työkäytössä. Vanhimmat Jontikat ovat pääsääntöisesti 6x20 sarjaa.

 Urakkamiehiä täytyy olla jos 2500 tuntia ajavat vuodessa, silloinhan takuu loppuu! Ei kait kukaan sen jälkeen Jontikkaa uskalla pitää?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kuu - 10.09.12 - klo:23:23

Joo quicken sovitteistakin on mennyt pultteja poikki auraushommissa mutta eipä oo ruvennut traktori tihkuttamaan öljyä halki menneestä öljypohjasta niinkuin joissakin merkeissä  ::)

Missä merkeissä?
Sisudieselin omaavissa...
Mites asia sisudieseliin liittyy jos traktorissa ei ole oikeaa runkoa laitettu
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Hervast - 10.09.12 - klo:23:23
Minen ymmärrä miksi muutaman sadan tunnin vuotuisen metsäajon takia sinne pitäis vasiten joku erikkokone hankkia ? Itse ainakin tykkään että metsässäkin on käytössä hydraulinen suunnanvaihdin, ilmastointi, hiljainen ohjaamo ym. mukavuudet. Rankakuormaakin on mukavempi siirtää tasaisella tiellä liikennetraktorinopeuksilla kuin 30 km/h. Nysväämistähän se traktorilla ajo on metsässä metsäkoneisiin verrattuna, mutta monipuolisuus paikkaa kummasti tilannetta.

Ja tasaisille pelloille suunniteltu alustarakenne on arka ajoipa sitten metsässä tai vaikka peltoraiviolla.

Noissa tienhoitohommissa tympäisee ihan katsoa kun ollaan tekevinään jollain traktorinreuhkoilla oikeiden koneiden töitä. Missä se säästö on kun tehokkuudessa menetetään se tuntihinnan erotus.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: JD6630 - 10.09.12 - klo:23:33
Paljon häätyy jo metsää olla jos siellä monta sataa tuntia viettää vuoden aikana.
Monelta tilalta löytyy kyllä 80- ja 90-luvun laitteistoa joka soveltuu hyvin metsäajoon kakko- kolmos- jne traktorina. Nykyisin traktorit on suunniteltu sinne minne ne kuuluukiin eli pellolle, ovat turhan suuria metsään ulkomitoiltaankin.

Täälläkin noita yli 20v valmetteja näkee vielä pelloilla. Siis 2 kertaa vuodessa omatarve pottumaalla ;D

Onneksi on jontikassa huoltosopimus niin voi huoletta ajaa vielä vuoden 8)
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Hervast - 10.09.12 - klo:23:48
No sitten se jänskääminen taas alkaa ja loppuu siihen kun on taas nimi raapustettu omamyyjän tilaussoppariin  ;)

Ohan metsäajoa muutakin kuin hankintapuun kuskaamista. Taimia, apulantaa, polttopuurankoja, sahapuiden keräilyä ym.

Yhdellä traktorilla on tullut aika pitkälti pärjäiltyä. Olen hieman liikaa nähnyt niitä tapauksia kun kakkos- ja kolmoskoneet jäävät vaille kunnon huoltoa kun ei nähdä aiheelliseksi panostaa niihin aikaa ja rahaa. Vähän liikaa aikaa ja rahaa menee lainassa olevaan 148 Verkuunkin kun käyttötunteihin suhteuttaa, mut tapana on ollut pitää koneet kunnossa.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: icefarmer - 11.09.12 - klo:00:28
Paljon häätyy jo metsää olla jos siellä monta sataa tuntia viettää vuoden aikana.
Monelta tilalta löytyy kyllä 80- ja 90-luvun laitteistoa joka soveltuu hyvin metsäajoon kakko- kolmos- jne traktorina. Nykyisin traktorit on suunniteltu sinne minne ne kuuluukiin eli pellolle, ovat turhan suuria metsään ulkomitoiltaankin.

Täälläkin noita yli 20v valmetteja näkee vielä pelloilla. Siis 2 kertaa vuodessa omatarve pottumaalla ;D

Onneksi on jontikassa huoltosopimus niin voi huoletta ajaa vielä vuoden 8)
kun aina vedotaan kesän lämpinä kiirepäivinä päivinä siihen mukavuuteen, viihtyisyyteen, ergonomiaan ja työtehoon perustellessa oman traktorin paremmuutta ni on se nyt perkele että ihtesä hikeen metsässä sahan kans lumessa kahlatessa pitäis polvillaan sitte kuormata aukinaisesta talasista jos pihalla seisoo traktori jossa on ratti ja pedaalit niin että homma on jopa miellyttävää, kuormain liikkuu ripeästi ja tuuli ei käy hyttiin ja eturengas ei oo aina käännöksessä kylellään kannon nokassa ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: kyntaja - 11.09.12 - klo:05:39
Täälläpäin Jontikkamiehet käy omamyyjällä vähänväliä koneita vaihtamassa. Kuulemma on 2500 tuntia mittarissa, eikä enää uskalla ajaa.  ::).
Mihinkähän vanhemmat jontikat mahtaa täältäpäin kadota? Tynnyrihyttisiä oli aikoinaan paljonkin. Nyt ei niitä juurikaan näe. Sensijaan saman aikakauden Valmetteja Näkee useinkin ihan työkäytössä. Vanhimmat Jontikat ovat pääsääntöisesti 6x20 sarjaa.

No oisko vaikka isännillä työ käytössä.
6200h ja 5700h ajetut 7430 itsellä täydessä urakka käytössä ja yli 10 000h tullaan ajamaan. Parin vuoden sisään tulee vaan kolmanneksi vaunun veturiksi joku iso mörkö leikkaamaan tunteja. Jd tai fendt
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: mah - 11.09.12 - klo:06:08
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?

 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
Eikö heinätöissä ole yleistyneet jo nuo suuret karhuttimet? :-X Ei saa unohtaa Upon pesukonetta, pesukarhua. :'(
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: hvinnamo - 11.09.12 - klo:09:02
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?

 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
Eikö heinätöissä ole yleistyneet jo nuo suuret karhuttimet? :-X Ei saa unohtaa Upon pesukonetta, pesukarhua. :'(

 Tosiaan! Karhuista on moneksi. :)
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: milkboi - 11.09.12 - klo:09:52
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?

 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
unohdit KIVIKARHUN. Meillä se on kova möyrimään raivioita sileeks.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Peurajussi - 11.09.12 - klo:10:39
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?

 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
unohdit KIVIKARHUN. Meillä se on kova möyrimään raivioita sileeks.

Sit tulee verokarhu. Ja kun mikään ei auta, niin voi koittaa Karhua.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: koivumaki - 11.09.12 - klo:12:11
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?

 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
unohdit KIVIKARHUN. Meillä se on kova möyrimään raivioita sileeks.

Sit tulee verokarhu. Ja kun mikään ei auta, niin voi koittaa Karhua.

Ja liiasta Karhun nauttimisesta tulee KarhuTauti
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: metsajussi - 11.09.12 - klo:14:22
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?


 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
unohdit KIVIKARHUN. Meillä se on kova möyrimään raivioita sileeks.

Sit tulee verokarhu. Ja kun mikään ei auta, niin voi koittaa Karhua.

Metsään jos menee niin on hyvä olla myös telikarhu... ja mukana karhukettinki...
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: hvinnamo - 11.09.12 - klo:14:56
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?


 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
unohdit KIVIKARHUN. Meillä se on kova möyrimään raivioita sileeks.

Sit tulee verokarhu. Ja kun mikään ei auta, niin voi koittaa Karhua.

Metsään jos menee niin on hyvä olla myös telikarhu... ja mukana karhukettinki...

 ...ja Karhunlankaa, jos tarvii vaikka parsia metsässä repeytyneitä housuja...
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Cornfarmer - 11.09.12 - klo:15:45
Ja unohtamatta mariaaskarhua  ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: mike - 11.09.12 - klo:19:45
Onko näis vakiona vuotava katto ja vaihdettava johtosarja...niinku?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: bouli - 11.09.12 - klo:21:10
Jos kerta soratien kunnossapitoon täytyy olla tiekarhu, niin tottahan sinne metsään on omat vehkeensä myös (ei ne valtrat).

Metsäkarhu?


 ...ja talvikunnossapitoon JÄÄKARHU?
 ...ja lannoitepussien nosteluun PUSSIKARHU?
 ...ja paalaukseen PAALIKARHU?
 ...ja yleiskoneeksi YLEISKARHU?
 ...ja lopuksi kun tarpeeksi on erilaisia karhuja hommattu , niin sitten vaan KARHUKIRJE?
unohdit KIVIKARHUN. Meillä se on kova möyrimään raivioita sileeks.

Sit tulee verokarhu. Ja kun mikään ei auta, niin voi koittaa Karhua.

Metsään jos menee niin on hyvä olla myös telikarhu... ja mukana karhukettinki...

 ...ja Karhunlankaa, jos tarvii vaikka parsia metsässä repeytyneitä housuja...
Ja karhuntalja, mukava takan edustalla. Tosin pitänee olla varmuus mistä sen hankkii, esim. Isoverin karhuntalja lienee aika epämukava köllötellä.
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: Reino - 14.09.12 - klo:09:35
Saadaankohan valtulta tulevaisuudessa 2 pyttyinen 80hv traktori?
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: roadman - 14.09.12 - klo:19:58
Saadaankohan valtulta tulevaisuudessa 2 pyttyinen 80hv traktori?

 Tuli heti mieleen  zetorin A25 vai mikä se tyyppi olikaan  ;D ;D
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: zetor8045 - 14.09.12 - klo:20:31
Saadaankohan valtulta tulevaisuudessa 2 pyttyinen 80hv traktori?

 Tuli heti mieleen  zetorin A25 vai mikä se tyyppi olikaan  ;D ;D
Äänimaailmaa turbollisesta 25 zetkasta  ;D    http://www.youtube.com/watch?v=VNssIiR0jis&feature=related
Otsikko: Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kirjoitti: roadman - 15.09.12 - klo:07:30
Saadaankohan valtulta tulevaisuudessa 2 pyttyinen 80hv traktori?

 Tuli heti mieleen  zetorin A25 vai mikä se tyyppi olikaan  ;D ;D
Äänimaailmaa turbollisesta 25 zetkasta  ;D    http://www.youtube.com/watch?v=VNssIiR0jis&feature=related

Siinäpä matalakierros kone  ;D