Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7

Viestit - Heka

Jos ostaisi samalla koukkulava-auton niin ei tarvitsisi traktoria eteen.

Tuossa olisi vain 20tkm ajettu 3 akselinen läpivetävä auto hiabin koukkuvehkeillä 16 000e sis alv.
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=sca110
Hinta oli noin 70 000 koko paketti veroineen muistaakseni. Ja molemmat koneet kutakuinkin samanhintaisia (35 000). Kolmannekseen lupasi myyjä, että tippuu muovinmenekki.

Aika pitkältä ja leveältä vaikuttaa vaunu. Koskeeko tätä nämä erikoiskonesäädökset, kuten lietevaunua ja noukinvaunu, kun leveyttä oli muistaakseni melkein 3m vaunulla ja pituutta melkein 13m. Tuskin mikään erikoissäädös koskee yhdistelmän pituutta eikös se ole 16,5m.

Itse mietin, että vedän paalit tuubiin pellolle, mutta eihän tuolla saa sitten niitä kyytiin kerättyä. Eli varmaan pitäisi kuskata pihaan ja kääriä siinä pötkylät. Käy vaan piha ahtaaksi kun ei saa pötkylöitä pinottua, kuten paaleja saa. Voishan sillä urakoida naapureille paalien kuljetusta talvella. Siinä kuitenkin tehokas ja ei tarvii hytistä pakkasella poistua.
Miten nuiden multaimien kanssa on ratkaisua muut löytäneet. Itse tässä mietin parasta ratkaisua. Sen verran asiaa tutkinut, että laitteen pitää sijoittaa liete maahan. Eli ei käy sellainen missä on kiekko/laahavannas ja sen jälkeen se 5cm korkeudestä päästää liete kiekon perään. Eli tiivistettynä, että liete täytyy saada vietyä maansisään ja pysymään siellä ilman että maata muokataan. Tän vuoden näyttelyissä puolet "multaimista" ei täyttänyt mielestäni tätä pykälää. Minkälaisia ratkaisuja on tähän löydetty? Tuon asian kanssa kun aletaan tarkaksi niin silloin alkaa tukien takasin keruu oikein urakalla..
Jos ja kun oikeita konekauppoja hierotaan niin tytöt on kaukana näistä tilanteista. Mutta on ne hyvä viihde, varsinkin jos ne saisi itseä viihdyttämään myöhemmin ja (ilta)elämään mukaan. Hyvä, että näitä käytetään.

Ei nuo konefoorumin sivustot oikein näytä olevan ajantasalla. luulisi, että pitäisi päivittää kokoajan viimeisten kahden viikonaikana esillä olevia konekantoja ja uutuuksia, sen verran suuret näyttely kuitenkin ovat kahden ison toimijan puolesta.
Juuri mietin tuota samaa kun edellistä huoltolaskua katselin. Mietin jo onko siinä jokin virhe, kun kilometrikorvaus oli 80cent+alv. Ja kilometrejä oli pyöreesti arvottu 100km.

Onhan totta, että palkkaa yrittäjän saatava siirtymistäkin ja onhan autot isompia kuin normaali hlöauto. Ja onhan ne varusteltu vielä hyvin. Pystyy isommankin remontin tekemään niillä varustuksilla mitä autossa on.

Tuon alvin osuus vain jäi mietityttämään. Olisi kiva katsoa korjaajan kirjanpitoa vähentääkö yrittäjä kilometrit vielä siellä vaikka on jo kerran laskuttanu ne alvineen. Ja toiseksi kuljetuksen puolella onko alvit pienempiä kuin tuo 22% mikä laskussani oli (ainakin hlö kuljetuksen puolella on).

Mutta tämäkin on maailman pieniä asioita, pääasia että homma toimii ja korjaajia edes saa. Nimenomaan ammattitaitoisia sellaisia. Niistä mielellään maksaakin enemmän.
Tarviikohan tuota ollenkaan kun jokaisessa suutinrungossa on oma tippumisenestoventtiili? Olisi yks vikapaikka vähemmän.

Turhaan on "paikka paikan päällä". Se suutinrungon venttiili on kaiketi suuttimella olevan suodattimen sisällä? Vai onko sivussa kalvotyyppinen niinku ruiskuis.

Joskus oli junkkarin suutintanko paalaimes ja siinä suutinrungon sivussa kalvotyyppiset. Suodattimia ei taida olla vakiona, en nyt muista enää. Sopivat suodattimet sinne suutinrunkoon löyty SGN-tekniikalta (nekin) ja niis oli omat jousikuormitteiset takaiskuventtiilit eli kumikuula jousella, avautumispaine jotain 0,3bar. Kuitenkin niitä suodattimiakin joutuu joskus availemaan ja puhdistamaan.

Enpä nuista ruiskuista tiedä mitään mutta samoja suutinrunkoja ovat ruiskuissa ja hapottimessa. Näin junkkarilta sanoivat.
Elikkä kalvotyyppinen, ei mitään kuulaa jousella.
Nuita kalvoja sai vaihtaa viime kesänä 2-3 per suutin, elikkä 8-12 yht. Onko normaalia "kulumista"? ???

Ei varmasti voi laittaa ruiskun kalvoja/suuttimia, ne ei kestä AIV happoa. Ulkonäöltään voivat olla samanlaisia, mutta kyllä kalvot ja muovimateriaali on erilaista.. Eli jos olet käyttänyt ruiskun kalvoja niin aika hyvin jos on pelannut nuinkin kauan.
Osta Evi 565 siinä nosto 4 metrin päästä 1000 kg,kouran avautuma huikeat 134 senttiä elikkä paali mahtuu ilman konstailuja.Saa kaivuvarustuksen suoraan liukupuomin päähän .Kääntäjä fr 10.

Tarkoittaako tämä 4m päässä 1000kg samaa kuin 25knm?? Häviää aikalailla Patruunalle, jos siellä oli 41knm. Eveistä ei paljoa hyvää kyllä ole kuulunut..
Joo HPD mallista näyttävän käyttävän ja vielä toinen painepuolisko sylinterin alapäähän ja toinen yläpäähän ja hana sitten alapään liitännöille, jos tarvii laspäin jäykkää kuormaajaa.
Itse ottanu pois ja asentanu mp-liftin noin 10 kertaa. Nopein oli 5min ja hankalin tunti. Riippuu mihin ja miten se on jätetty jne..

mp-liftissä riittää kyllä voimaa ja rakenteet kestää. Ne on kylläkin aika elastiset, mutta sehän on hyvä toisaalta. Voisin veikata että kauhan voi vääntää 45 asteen kulmaan ja laite palautuu vielä suoraksi. ismet ja quicet on huomattavasti jäykempiä

Käyttövivun joutunut uusimaan, mutta en tiedä on uusimmissä parempi.. Vanhassa kahva ei kestä ja ajansaatossa menee jäykäksi. Sähköjen kans jotain ongelmaa ollu, liitoksia ja sähkönapin releen joutunu uusimaan.

 
Asteen tai kaks ku kääntäis kuvankäsittelyohjelmalla niin ois aika hyvä
elikkäs tarvitsisi jostain löytää 120hl tuhtiin jarrurummullinen napa. oli laakeri alkanut pyöriä ulkokehältään ja oli väjistänyt navassa olevan laakeri sovituksen. mistähän mahdollisesti löytäisi käytetyn tommosen, uus saattaa maksaa mansikoota.
Soita ensin tuhtille/wecmanille ja kysy minkämallinen se on ja saako sieltä ja mihin hintaan. Varaosa hinnat siellä tunnetusti korkealla kuten muuallakin, joten tilaat siten suoraan maahantuojalta samanlaisen, tai epäilen että ikh voisi myydä samoja. En usko, että olisi tuhtin omia tekeleitä voisi olla. Epäilen että ne on suurien toimittajien kuten FAD, ADR tms napoja..
Jos jälkiinpäin asentelee tommosta hydrollia, pitäskös sen olla HPS vai HPD sarjaa? Kumpaakohan noista on ek-käytytöön laitettu. (veikkaan HPS)
Jos pitäis lyhenteistä päätellä niin nuo lyhenteet voisi tarkoittaa "High Pressure Single" ja "High Pressure Double". Eli toisessa yksi öljytila ja toisessa kaski öljytilaa. Tämä on vain villi veikkaus lyhenteille, saa korjata jos olen väärässä.

Minulla on semmonen tuntuma, että nuissa käytetään HPD paineakkuja, eli mallia jossa on kaksi öljytilavuutta ja paine keskellä akkua. Tämä on luultavammin kestävämpikin(olettaisin), kun kaasu on kiinteästi öljyjen keskellä. Molempien puolien sylintereistä saadaan liitännät täysin symmetrisesti akkuun niin joustokin on täysin symmetrinen molemmin puolin kuormaajaa. En menisi takuuseen tästä, mutta itse tilaisin sellaisen kuormaimeeni. Soita suoraa hydrolin jälleenmyyjälle niin ne osaa antaa suoraa oikeen hyllystä, sillä se on ihan sarjatuotanto kamaa. Toi HPS on kyllä kukkarolle parempi ratkaisu, sillä voi olla noin hinta 50% halvempi.

Itse olen kuullut ainoastaan hyviä palautteita tähän mennessä nuista mäntäpainevaraajista. Pallo malliset "halvat"-akut on kyllä aika pommeja. Itse suhtaudun varauksella niihin.

Onko kellään hintatietoutta näiden akkujen hinnoista? Minulla on semmonen tuntuma, että "pallo"-akut 100e, sylinteriavaraajat 200e ja kaksoisvaraajat 250-300e.
Hyvänä esimerkkinä olen seuraillut tarkkuus silppureita. 540 koneissa on akseleita katkennut ja niitä on jouduttu uusiamaan, jotkut yhden jotkut kaikki. Taas sama kone 1000 perällä en tiedä yhtään tapausta, jossa akselit olisi katkennyt tai vääntynyt.

Lämpimästi suosittelen 1000 konetta tuohon. Kuten edellä sanottiin pienemmät koneet, jotka ei vaadi tehoa niin paljoa kannattaa käyttää 540 perää.
Entäs sitten kun paalit on pystyssä. tohtiiko tolla tökkiä niitä kumoon. Toi sivussa olevaa terää pitää ainakin varmaan varoa.

Näyttäisi, että videon kohdissa noin 1.30 ja 3.00 on mies käynyt käsin repimässä piikkeihin jäänyttä rehua vähemmäksi.

Kaiken kaikkiaan hyvä keksintö, mutta tahtoo hinaki olla kova..
Näköjään pääsisi vielä naapuritkin töihin tuonne
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7