Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tehon nosto Valtra 8350  (Luettu 21092 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
pikku a pumppu 10mm elementillä  ja ve bossin jakaja menee sinne 250 hevoseen hyvin. 300hv ja siitä yli meinaa olla jo siinä rajoilla, tulee kiihdytys savua eikä pumput välttämättä oo pitkäikäsiä. 200-240hv parhaimmillaan.

isolla 12mm p pumpulla saa voimaa savuttomasti 350hv ihan kevyesti.  240-350hv parhaimmillaan

hurjimmat ukot asenta noihin uusia 8.4l 330hv rivipumppu moottoreita ;-)

Viimeksi muokattu: 14.02.15 - klo:21:43 kirjoittanut retku

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
pikku a pumppu 10mm elementillä  ja ve bossin jakaja menee sinne 250 hevoseen hyvin. 300hv ja siitä yli meinaa olla jo siinä rajoilla, tulee kiihdytys savua eikä pumput välttämättä oo pitkäikäsiä.

isolla 12mm p pumpulla saa voimaa savuttomasti 350hv ihan kevyesti.

hurjimmat ukot asenta noihin uusia 8.4l 330hv rivipumppu moottoreita ;-)
Saako ihan tehtaalta? Vai tekevätkö itse?
pessimisti ei pety!

Peräkontio

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Saa tehtaalta.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
tehtaalta saa 8.4 konetta järki hintaan. ratasvetoinen vesipumppu ja kompura löytyy varustelistalta, kolmeosanen pakosarja keskiturbolla,ym.

moottori käy suoraan vaikka 6.6l koneen paikalle. öljyn imuputkea pitää vähän muokata. syyläri kannattaa myös teettää, vakio jää pieneksi.

näisä 8000srj koneissa on eroja syyläreissä muutenkin. 8950 on isolla syylärillä aina. isompi kuin esim. t190.  esim 8400 malliakin on eri syyläreillä, 2001-> isompi syyläri.

vaihteistohan ei sitte mahottomia kestä. tieajossa menee kyllä, mutta raskaskultivaattori,ym on näille liikaa. ehd voimanotossa ei tehorajat tule vastaan. se KESTÄÄ!

Teemu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille :D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille :D
Niin yleensä kone ostetaan oikean tehoisena ,eli kaikki turha virittely ja räpellys jää pois. ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi

Nasse

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille :D
Niin yleensä kone ostetaan oikean tehoisena ,eli kaikki turha virittely ja räpellys jää pois. ;)

Niih , kuten tuossa tuli ilmi että raktoriin voi sen koneen hommata oikean tehoisena tehtaalta , jiäp se turha räpellys poikkeen  :)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Köyhä on viheliäinen se yrittää päästä aina oikopolkua tavoitteeseen ,mutta aina tulee niitä mutkia ja sitten taas maksellaan "oppirahoja" niin kuin kävi täkäläiselle kuorma auto miehelle ,laitatti tehoboksin, no ajelin jonkin aikaa ja niinpä automaattiaski sano sopimuksensa irti ja tulikin sitä oppirahamaksua jonkin verran.
Auto oli rellu jossa hytti rellua muuten volvoa. ;DEttä tällästä,ps. ajomäärä oli askin hajoamisen aikaan 125 000 km.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Köyhä on viheliäinen se yrittää päästä aina oikopolkua tavoitteeseen ,mutta aina tulee niitä mutkia ja sitten taas maksellaan "oppirahoja" niin kuin kävi täkäläiselle kuorma auto miehelle ,laitatti tehoboksin, no ajelin jonkin aikaa ja niinpä automaattiaski sano sopimuksensa irti ja tulikin sitä oppirahamaksua jonkin verran.
Auto oli rellu jossa hytti rellua muuten volvoa. ;DEttä tällästä,ps. ajomäärä oli askin hajoamisen aikaan 125 000 km.

Mistä tiiät että se tehosta johtus hajoaminen?  Jos kuorma-autoon lyö vaikka sata heppaa lisää niin kyllä se sen pitäis kestää jollei kuskina ole apina..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Köyhä on viheliäinen se yrittää päästä aina oikopolkua tavoitteeseen ,mutta aina tulee niitä mutkia ja sitten taas maksellaan "oppirahoja" niin kuin kävi täkäläiselle kuorma auto miehelle ,laitatti tehoboksin, no ajelin jonkin aikaa ja niinpä automaattiaski sano sopimuksensa irti ja tulikin sitä oppirahamaksua jonkin verran.
Auto oli rellu jossa hytti rellua muuten volvoa. ;DEttä tällästä,ps. ajomäärä oli askin hajoamisen aikaan 125 000 km.

Mistä tiiät että se tehosta johtus hajoaminen?  Jos kuorma-autoon lyö vaikka sata heppaa lisää niin kyllä se sen pitäis kestää jollei kuskina ole apina..
Olet selvästi "kyselyiässä" ,mutta se ei haittaa,maahantuoja sanoi hommasta irti itsensä ,koska suurin vääntö oli ylitetty boksilla reilusti.
Mikä logiikka siinä on että ensin viritetään ,mutta sitten ei saakaan käyttää niitä lisätehoja muuten on apina ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Lassukka

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Tottakai vastuu on virittäjällä. Samallain voi laatikko hajota vakionaki, vastuu on vaan silloin (ehkä) valmistajalla. Virittäessä vaan pitää tietää miten sitä voimaa/vääntöä voi käyttää niin ettei mikään hajoa.
Ja jatkona aiempaan. Esittele sas sitten vaikka edes uusi 300 heppano traktori sillä ajovoimalla. Aina ei ole tarjolla sitä mitä halutaan joten silloin omalla vastuulla.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26188
  • vastustan
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Köyhä on viheliäinen se yrittää päästä aina oikopolkua tavoitteeseen ,mutta aina tulee niitä mutkia ja sitten taas maksellaan "oppirahoja" niin kuin kävi täkäläiselle kuorma auto miehelle ,laitatti tehoboksin, no ajelin jonkin aikaa ja niinpä automaattiaski sano sopimuksensa irti ja tulikin sitä oppirahamaksua jonkin verran.
Auto oli rellu jossa hytti rellua muuten volvoa. ;DEttä tällästä,ps. ajomäärä oli askin hajoamisen aikaan 125 000 km.

Mistä tiiät että se tehosta johtus hajoaminen?  Jos kuorma-autoon lyö vaikka sata heppaa lisää niin kyllä se sen pitäis kestää jollei kuskina ole apina..
Olet selvästi "kyselyiässä" ,mutta se ei haittaa,maahantuoja sanoi hommasta irti itsensä ,koska suurin vääntö oli ylitetty boksilla reilusti.
Mikä logiikka siinä on että ensin viritetään ,mutta sitten ei saakaan käyttää niitä lisätehoja muuten on apina ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
zetorilla on se persetuntuma ruuvaako siellä lootaa nyt 2000 vaiko 2200 nyyttonia ja ratin värinästä hää osaa sanoa onko kutoskonneen vääntövärähtelyt hatallisella tasolla ::) ::) ::) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Köyhä on viheliäinen se yrittää päästä aina oikopolkua tavoitteeseen ,mutta aina tulee niitä mutkia ja sitten taas maksellaan "oppirahoja" niin kuin kävi täkäläiselle kuorma auto miehelle ,laitatti tehoboksin, no ajelin jonkin aikaa ja niinpä automaattiaski sano sopimuksensa irti ja tulikin sitä oppirahamaksua jonkin verran.
Auto oli rellu jossa hytti rellua muuten volvoa. ;DEttä tällästä,ps. ajomäärä oli askin hajoamisen aikaan 125 000 km.

Mistä tiiät että se tehosta johtus hajoaminen?  Jos kuorma-autoon lyö vaikka sata heppaa lisää niin kyllä se sen pitäis kestää jollei kuskina ole apina..
Olet selvästi "kyselyiässä" ,mutta se ei haittaa,maahantuoja sanoi hommasta irti itsensä ,koska suurin vääntö oli ylitetty boksilla reilusti.
Mikä logiikka siinä on että ensin viritetään ,mutta sitten ei saakaan käyttää niitä lisätehoja muuten on apina ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
zetorilla on se persetuntuma ruuvaako siellä lootaa nyt 2000 vaiko 2200 nyyttonia ja ratin värinästä hää osaa sanoa onko kutoskonneen vääntövärähtelyt hatallisella tasolla ::) ::) ::) ::)
Zetorin perseellä ei ole mitään yhteisiä geenejä apinan perseen kanssa,tämä täytyy olla selityksenä! ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille :D
Niin yleensä kone ostetaan oikean tehoisena ,eli kaikki turha virittely ja räpellys jää pois. ;)

Niih , kuten tuossa tuli ilmi että raktoriin voi sen koneen hommata oikean tehoisena tehtaalta , jiäp se turha räpellys poikkeen  :)
Ennenkin sanonu:Kun kone tulee tehtaalta niin pakokaasupäästöjen takia koneet on väärissä säädöissä.Jopa väärillä suuttimilla.
Kun kone optimoidaan kulutus litraa/kw laskee ja teho nousee.
Ja maltilliset 60-80hv tehon nostot ei vaikuta kestävyyteen mitenkään 8)