Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tehon nosto Valtra 8350  (Luettu 21240 kertaa)

velviiki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille :D
Niin yleensä kone ostetaan oikean tehoisena ,eli kaikki turha virittely ja räpellys jää pois. ;)

Niih , kuten tuossa tuli ilmi että raktoriin voi sen koneen hommata oikean tehoisena tehtaalta , jiäp se turha räpellys poikkeen  :)
Ennenkin sanonu:Kun kone tulee tehtaalta niin pakokaasupäästöjen takia koneet on väärissä säädöissä.Jopa väärillä suuttimilla.
Kun kone optimoidaan kulutus litraa/kw laskee ja teho nousee.
Ja maltilliset 60-80hv tehon nostot ei vaikuta kestävyyteen mitenkään 8)

Malli esimerkki löytyy hallista: vallu 8050 vm -02, tehtaalta lähtenyt aikoinaan 110 hevosen moottoriteholla varustettuna,ostin sen 1500 h ajettuna ja edellinen omistaja sanoi heti että kone on säädetty isommalle teholle sisäänajon jälkeen. Uteliaisuuttani mittautin sen toissa syksynä Porin Tehotuonnin dynossa, tulos 150,1 hv ulosotosta,käyrä aivan virheetön.
 Ajettu tällä hetkellä 11980 h,kiertää tarvittaessa 2750 rpm,ajetaan mm. noin kerran kuussa 150 km retki + muu koneurakointi.
 Kunto? moottori avaamaton,vaihteisto avaamaton,kaikki pakat alkuperäisiä,jarrut uusittu kerran,kytkin kerran,laturi kerran,siinä suuremmat,pieniä toki kaikenmoista.

Loppupäätelmä: kaiken saa rikki mutta järjen käytöllä kestää viritettykin  :D :D :D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille :D
Niin yleensä kone ostetaan oikean tehoisena ,eli kaikki turha virittely ja räpellys jää pois. ;)

Niih , kuten tuossa tuli ilmi että raktoriin voi sen koneen hommata oikean tehoisena tehtaalta , jiäp se turha räpellys poikkeen  :)
Ennenkin sanonu:Kun kone tulee tehtaalta niin pakokaasupäästöjen takia koneet on väärissä säädöissä.Jopa väärillä suuttimilla.
Kun kone optimoidaan kulutus litraa/kw laskee ja teho nousee.
Ja maltilliset 60-80hv tehon nostot ei vaikuta kestävyyteen mitenkään 8)

Malli esimerkki löytyy hallista: vallu 8050 vm -02, tehtaalta lähtenyt aikoinaan 110 hevosen moottoriteholla varustettuna,ostin sen 1500 h ajettuna ja edellinen omistaja sanoi heti että kone on säädetty isommalle teholle sisäänajon jälkeen. Uteliaisuuttani mittautin sen toissa syksynä Porin Tehotuonnin dynossa, tulos 150,1 hv ulosotosta,käyrä aivan virheetön.
 Ajettu tällä hetkellä 11980 h,kiertää tarvittaessa 2750 rpm,ajetaan mm. noin kerran kuussa 150 km retki + muu koneurakointi.
 Kunto? moottori avaamaton,vaihteisto avaamaton,kaikki pakat alkuperäisiä,jarrut uusittu kerran,kytkin kerran,laturi kerran,siinä suuremmat,pieniä toki kaikenmoista.

Loppupäätelmä: kaiken saa rikki mutta järjen käytöllä kestää viritettykin  :D :D :D
Se täytyy tunnustaa jotta juuri nämä 8000 sarjalaiset on niitä vähimmällä riskillä viritettäviä,mutta sitten kun mennään esim. jontikkaan joka oksentaa kansipahvia jo vakionakin harvase päivä ,niin ollaan riski rajoilla.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille :D
Niin yleensä kone ostetaan oikean tehoisena ,eli kaikki turha virittely ja räpellys jää pois. ;)

Niih , kuten tuossa tuli ilmi että raktoriin voi sen koneen hommata oikean tehoisena tehtaalta , jiäp se turha räpellys poikkeen  :)
Ennenkin sanonu:Kun kone tulee tehtaalta niin pakokaasupäästöjen takia koneet on väärissä säädöissä.Jopa väärillä suuttimilla.
Kun kone optimoidaan kulutus litraa/kw laskee ja teho nousee.
Ja maltilliset 60-80hv tehon nostot ei vaikuta kestävyyteen mitenkään 8)

Malli esimerkki löytyy hallista: vallu 8050 vm -02, tehtaalta lähtenyt aikoinaan 110 hevosen moottoriteholla varustettuna,ostin sen 1500 h ajettuna ja edellinen omistaja sanoi heti että kone on säädetty isommalle teholle sisäänajon jälkeen. Uteliaisuuttani mittautin sen toissa syksynä Porin Tehotuonnin dynossa, tulos 150,1 hv ulosotosta,käyrä aivan virheetön.
 Ajettu tällä hetkellä 11980 h,kiertää tarvittaessa 2750 rpm,ajetaan mm. noin kerran kuussa 150 km retki + muu koneurakointi.
 Kunto? moottori avaamaton,vaihteisto avaamaton,kaikki pakat alkuperäisiä,jarrut uusittu kerran,kytkin kerran,laturi kerran,siinä suuremmat,pieniä toki kaikenmoista.

Loppupäätelmä: kaiken saa rikki mutta järjen käytöllä kestää viritettykin  :D :D :D
Se täytyy tunnustaa jotta juuri nämä 8000 sarjalaiset on niitä vähimmällä riskillä viritettäviä,mutta sitten kun mennään esim. mannheiminjontikkaan joka oksentaa kansipahvia jo vakionakin harvase päivä ,niin ollaan riski rajoilla.

...tiesimpäs...
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

muumipeikko

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 162
Vs: Tehon nosto Valtra 8350

Loppupäätelmä: kaiken saa rikki mutta järjen käytöllä kestää viritettykin  :D :D :D
[/quote]Se täytyy tunnustaa jotta juuri nämä 8000 sarjalaiset on niitä vähimmällä riskillä viritettäviä,mutta sitten kun mennään esim. jontikkaan joka oksentaa kansipahvia jo vakionakin harvase päivä ,niin ollaan riski rajoilla.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
SAS puhuu taas vehkeistään  joilla ei tehdä töitä..On se ihmeellinen tuo valtun loota. Se on niin ihmeellinen, ettei sitä kannata edes korjata, vaan pitää myydä purkuun koko roska. Se on niin kallis ja työläs korjata. Myös ajonautinto ihan omaa luokkaansa. Ennen vaikka härällä kyntää, kun tällä suomalaisen insinööritaidon mestarinäytteellä..
[/quote]

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tehon nosto Valtra 8350

Loppupäätelmä: kaiken saa rikki mutta järjen käytöllä kestää viritettykin  :D :D :D
Se täytyy tunnustaa jotta juuri nämä 8000 sarjalaiset on niitä vähimmällä riskillä viritettäviä,mutta sitten kun mennään esim. jontikkaan joka oksentaa kansipahvia jo vakionakin harvase päivä ,niin ollaan riski rajoilla.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
SAS puhuu taas vehkeistään  joilla ei tehdä töitä..On se ihmeellinen tuo valtun loota. Se on niin ihmeellinen, ettei sitä kannata edes korjata, vaan pitää myydä purkuun koko roska. Se on niin kallis ja työläs korjata. Myös ajonautinto ihan omaa luokkaansa. Ennen vaikka härällä kyntää, kun tällä suomalaisen insinööritaidon mestarinäytteellä..
[/quote]
[/quote]Olisko nyt parempi kun pysyisit siellä "muumilassa" etkä tulisi tänne "viisauksiasi " esittämään. ;) >:(
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Lyhennettynä koko ketju: Jos 1 dynamiittipötkö ei räjähdä tarpeeksi kovaa, niin laita 3 pötköä
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Eniten ihmetyttää se että, kun täällä on niin paljon helv..tin päteviä koneen rakentajia ja vaihteiston suunnittelijoita, niin miksi te viljelette maata? Luulen että Valtra ottaa teidät huutaen töihin kun teette portaattoman, kestävän, tehoa hukkaamattoman vaihteiston.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Onko kokemusta 8350 tehon nostosta pelkillä suuttimilla? Noissahan on tuo stanadynen jakajapumppu, paikalle kävisi boschin ve-pumppuki, olisko pienempi ruokainen? ovat vissiin jotku laittaneet rivipumppujaki jakajan tilalle. Ja käykö muuten niin jos suuttimia isontaa niin kulutus kasvaa kevyissä töissä missä pinta kaasulla ajetaan? Tässä näin alkuu mitä mieleen tuli, kertokaa lisää 8)

8550 HiTech yli 8000 tuntia. Ollut kovassa käytössä huonoissa olosuhteissa. Alunperin 160 hv, suurimman osan ajasta 230 hv stanadynestä säädettynä, ei savuta. Suuttimet vaihdettiin ( http://www.nettikone.com/valtra/ruiskutuslaitteet/784165#yritys=akaandiesel ), koska tehot laski 7600 tunnin tienoilla. Turbo vaihdettiin turhaan myös uuteen, käytetty hyllyssä öljyttynä. Vaihteisto kestänyt vaikka vanteet eivät.
Miten paljon olet ajanut stanadynellä, saattaa tuo 10000 tuntia olla vaihtoaika mullakin, nyt ei oireita.
Joku mainitsi valtran vaihteistoremontista, 8000 sarja särkyy harvoin ja remonttihinnat kohtuullisia. Pakkaremontti läpi ehkä 3000€. Siis 3 pikaa ja suunnanvaihto.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Onko kokemusta 8350 tehon nostosta pelkillä suuttimilla? Noissahan on tuo stanadynen jakajapumppu, paikalle kävisi boschin ve-pumppuki, olisko pienempi ruokainen? ovat vissiin jotku laittaneet rivipumppujaki jakajan tilalle. Ja käykö muuten niin jos suuttimia isontaa niin kulutus kasvaa kevyissä töissä missä pinta kaasulla ajetaan? Tässä näin alkuu mitä mieleen tuli, kertokaa lisää 8)

8550 HiTech yli 8000 tuntia. Ollut kovassa käytössä huonoissa olosuhteissa. Alunperin 160 hv, suurimman osan ajasta 230 hv stanadynestä säädettynä, ei savuta. Suuttimet vaihdettiin ( http://www.nettikone.com/valtra/ruiskutuslaitteet/784165#yritys=akaandiesel ), koska tehot laski 7600 tunnin tienoilla. Turbo vaihdettiin turhaan myös uuteen, käytetty hyllyssä öljyttynä. Vaihteisto kestänyt vaikka vanteet eivät.
Miten paljon olet ajanut stanadynellä, saattaa tuo 10000 tuntia olla vaihtoaika mullakin, nyt ei oireita.
Joku mainitsi valtran vaihteistoremontista, 8000 sarja särkyy harvoin ja remonttihinnat kohtuullisia. Pakkaremontti läpi ehkä 3000€. Siis 3 pikaa ja suunnanvaihto.
niin se pakkaremontti on kulutus tavaraa ei sitä voi verrata vaihteiston hajoomiseen oma 6100 vallu vanhapatu ajaa sillä ku kipeellä *****lla ja pakat meni 5500h kohdalla mut se on niin halpa että ei sitä ees huomaa sitten ku rupee niitä laakeri ja ratas paloja vaihteleen niin tietää

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Aika intiaani pitää olla että 8 tonnisen askin saa porsimaan maatalous ajossa, muuten kuin runsailla tunneilla ja huonoilla öljyillä (esim.universal),laittakaa 8 tonnisen askiin mj 46 tai castrolin vastaava mitä turvemiehet käyttää,on hiukan sakeampi kuin Valtran tranmission,mutta kestää leikkautimista ihan eri malliin.
8 tonnisen askin saa hajalle repimällä vaihteita väkisin nopeasti,synkron käpälät nousee pystyyn ja peli on selvä,sieltä napsu lähtee livohkaan,koko askin joutuu purkamaan alas asti jos esim nelosen synkro on mennyt.
Ovat tehneet paremmat jotkut pienempien mallien synkronapsuista lyhentämällä siitä tulee hyvä.
Eräällä turveurakoitsijalla on toista kymmentä 8 tonnista ja yhteenkään ei ole tehty synkro remppaa,kun taasen joillakin on niin hätäset kuskit että remonttia on ollut ,eli käyttäjällä on väliä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Täälläpäin yks isäntä, niinku sassi sanos, käytti tuommosesta pumpun jollain pumppusepällä ja laitto uudet suuttimet. Olikohan se nyt se Orimus tjsp joka sen laitto. Kuulemma virkku oikeen kivasti ja syöntiki väheni. Sitäpä en osaa sanoo että rukkasko vaan parametrit kohalleen vai ruuvasko oikeen tosissaan sitä pumppua.
Tuos kaverilla laitettiin 8350 rivipumppu isot suuttimet ja isompi ahdin.Voimaa vissiin ihan hyvin,mutta tasaisella tielläkin ajaes lykkää lakua piipusta :o

juu ajoon eileen sen ohi ja kattoon että pilivi oli koko aijan piipun nokasta.. hiukan taitaa mennä ruokaa haaskuhunki jo.. palioko se kiertää? tais joku 60 mennä josei yliki..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Täälläpäin yks isäntä, niinku sassi sanos, käytti tuommosesta pumpun jollain pumppusepällä ja laitto uudet suuttimet. Olikohan se nyt se Orimus tjsp joka sen laitto. Kuulemma virkku oikeen kivasti ja syöntiki väheni. Sitäpä en osaa sanoo että rukkasko vaan parametrit kohalleen vai ruuvasko oikeen tosissaan sitä pumppua.
Tuos kaverilla laitettiin 8350 rivipumppu isot suuttimet ja isompi ahdin.Voimaa vissiin ihan hyvin,mutta tasaisella tielläkin ajaes lykkää lakua piipusta :o

juu ajoon eileen sen ohi ja kattoon että pilivi oli koko aijan piipun nokasta.. hiukan taitaa mennä ruokaa haaskuhunki jo.. palioko se kiertää? tais joku 60 mennä josei yliki..

 "Ohimenevä" polttoaine toimii moottorin jäähdyttäjänä höyrystyessään.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Köyhä on viheliäinen se yrittää päästä aina oikopolkua tavoitteeseen ,mutta aina tulee niitä mutkia ja sitten taas maksellaan "oppirahoja" niin kuin kävi täkäläiselle kuorma auto miehelle ,laitatti tehoboksin, no ajelin jonkin aikaa ja niinpä automaattiaski sano sopimuksensa irti ja tulikin sitä oppirahamaksua jonkin verran.
Auto oli rellu jossa hytti rellua muuten volvoa. ;DEttä tällästä,ps. ajomäärä oli askin hajoamisen aikaan 125 000 km.

Mistä tiiät että se tehosta johtus hajoaminen?  Jos kuorma-autoon lyö vaikka sata heppaa lisää niin kyllä se sen pitäis kestää jollei kuskina ole apina..
Olet selvästi "kyselyiässä" ,mutta se ei haittaa,maahantuoja sanoi hommasta irti itsensä ,koska suurin vääntö oli ylitetty boksilla reilusti.
Mikä logiikka siinä on että ensin viritetään ,mutta sitten ei saakaan käyttää niitä lisätehoja muuten on apina ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
zetorilla on se persetuntuma ruuvaako siellä lootaa nyt 2000 vaiko 2200 nyyttonia ja ratin värinästä hää osaa sanoa onko kutoskonneen vääntövärähtelyt hatallisella tasolla ::) ::) ::) ::)
Jollet sinä osaa ajaa niin se on sun ongelma.. Itse en ole yhtäkään vaihdelaatikkoa saanut rikki viritetyistäkään.. Tosin kaikki alle 50hv lisätehoilla varustettu

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Eiköhän tuosta 8350tä saa helposti voimaa senverra mitä se laatikko sietää. Siis jos on tarkkuus ottaa kaikkimitälähtee myös pienillävaihteilla esim ylämäissä tai jossain muutoin raskaassa vedossa. Joten kehotan pysymään kohtuudessa sen virinkanssa siihensaa helposti liikaakin varsinkin alavääntöä. Siittä seuraasitte silppua!
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26255
  • vastustan
Vs: Tehon nosto Valtra 8350
Nii, mutta köyhyys on semmone sairaus...mistäs lyödettäs 250-300 hevosvoimane vakiotraktori 40000€, vaikka alv. 0% ja haasteena että ajovoimanotto pitäs olla ;D
Sas, ota haaste vastaan, koska edellinen kommenttisi
Köyhä on viheliäinen se yrittää päästä aina oikopolkua tavoitteeseen ,mutta aina tulee niitä mutkia ja sitten taas maksellaan "oppirahoja" niin kuin kävi täkäläiselle kuorma auto miehelle ,laitatti tehoboksin, no ajelin jonkin aikaa ja niinpä automaattiaski sano sopimuksensa irti ja tulikin sitä oppirahamaksua jonkin verran.
Auto oli rellu jossa hytti rellua muuten volvoa. ;DEttä tällästä,ps. ajomäärä oli askin hajoamisen aikaan 125 000 km.

Mistä tiiät että se tehosta johtus hajoaminen?  Jos kuorma-autoon lyö vaikka sata heppaa lisää niin kyllä se sen pitäis kestää jollei kuskina ole apina..
Olet selvästi "kyselyiässä" ,mutta se ei haittaa,maahantuoja sanoi hommasta irti itsensä ,koska suurin vääntö oli ylitetty boksilla reilusti.
Mikä logiikka siinä on että ensin viritetään ,mutta sitten ei saakaan käyttää niitä lisätehoja muuten on apina ? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
zetorilla on se persetuntuma ruuvaako siellä lootaa nyt 2000 vaiko 2200 nyyttonia ja ratin värinästä hää osaa sanoa onko kutoskonneen vääntövärähtelyt hatallisella tasolla ::) ::) ::) ::)
Jollet sinä osaa ajaa niin se on sun ongelma.. Itse en ole yhtäkään vaihdelaatikkoa saanut rikki viritetyistäkään.. Tosin kaikki alle 50hv lisätehoilla varustettu
mistä sää tiedät minkälaisia käskyjä moottori saa vaikka kaasupoljin ois aina samassa asennossa :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...