Kiitosta vaan, harva osasi antaa vastauksen kysymyksiin, siis kiitos heille
Niin yleensä kone ostetaan oikean tehoisena ,eli kaikki turha virittely ja räpellys jää pois.
Niih , kuten tuossa tuli ilmi että raktoriin voi sen koneen hommata oikean tehoisena tehtaalta , jiäp se turha räpellys poikkeen
Ennenkin sanonu:Kun kone tulee tehtaalta niin pakokaasupäästöjen takia koneet on väärissä säädöissä.Jopa väärillä suuttimilla.
Kun kone optimoidaan kulutus litraa/kw laskee ja teho nousee.
Ja maltilliset 60-80hv tehon nostot ei vaikuta kestävyyteen mitenkään
Malli esimerkki löytyy hallista: vallu 8050 vm -02, tehtaalta lähtenyt aikoinaan 110 hevosen moottoriteholla varustettuna,ostin sen 1500 h ajettuna ja edellinen omistaja sanoi heti että kone on säädetty isommalle teholle sisäänajon jälkeen. Uteliaisuuttani mittautin sen toissa syksynä Porin Tehotuonnin dynossa, tulos 150,1 hv ulosotosta,käyrä aivan virheetön.
Ajettu tällä hetkellä 11980 h,kiertää tarvittaessa 2750 rpm,ajetaan mm. noin kerran kuussa 150 km retki + muu koneurakointi.
Kunto? moottori avaamaton,vaihteisto avaamaton,kaikki pakat alkuperäisiä,jarrut uusittu kerran,kytkin kerran,laturi kerran,siinä suuremmat,pieniä toki kaikenmoista.
Loppupäätelmä: kaiken saa rikki mutta järjen käytöllä kestää viritettykin