Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe työkalupakit raktoriin  (Luettu 16768 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: työkalupakit raktoriin
Arvasin jo mielessäni Kylmiksen vastauksen, odottelin vain missä äijä viipyy.  ;)

Kone on kuin koira, se oppii isäntänsä tavoille.

Joskus näkee konepihoilla harakanpesiä joissa on mukana johdonpätkää, avaimia ym. hohtimia ja pihalta mukaan heitettyjä putkitonkia... sitten näitä joissa on mukana vain jotain välttämättömyyksiä sekä useasti hyvin täytetty huoltohistoria. 8)
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Köntys

  • Vieras
Vs: työkalupakit raktoriin

Köntykselle riittää kunnon sixpakki, kenttäpakki ja työhalupakki. Kun on vain evästä riittävästi, sillä pärjää  :D

mah

  • Vieras
Vs: työkalupakit raktoriin

Köntykselle riittää kunnon sixpakki, kenttäpakki ja työhalupakki. Kun on vain evästä riittävästi, sillä pärjää  :D

Ovatko sixpakki ja työhalupakki samoja asioita? :-X

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: työkalupakit raktoriin
Porukalla tuntuu olevan pieni korjaamo aina matkassa. Itse olen vähän kylmiksen linjoilla, varsinaista työkalupakkia ei ole mukana, mutta kaikenlaista pikkusälää, kuten nippusiteitä, teippiä, puukko, sokkia, paristoja, laturi, mitta, muistilehtiö yms. peruskamaa on hanskalokero väärällään.

En mä pellolla ala mitään suurempia korjauksia tekemään, yleensä nilkutan kotiin nuolemaan haavoja.
Nothing is Something Worth Doing

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4405
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: työkalupakit raktoriin
Sanotaan nyt niin että,aikasmoisilla romuilla niitä hommia tehdään kun pitää olla paja mukana,kumma kun ei sitä hitsauskonetta ja rälläkkääkin sovitella mukaan.Tietysti nekin tarpeeseen.Lisäksi paineilmakompura ja painepesurikin  tarpeellisia pidemmillä keikoilla.
PS eikööös se työmaakoppi+ kahvinkeitin ja sopankeittäjäpanopuu loppuunajettu kuulu myös siihen huoltopakkiin ei tarvi kotio  lähteä jos alkaaapi pussintyhjennystuuri tulemaan.Ja eukko kiittää

No ei mullakaan tuossa ykkös-maatalousvetäjässä ole kuin muutama 'yleisavain' koneen omassa työkaluboxissa. Ja riepu hydrauliliittimien tai käsien siivoamiseen.
Huolimatta siitä että se on massikka :-)
Jos mennään porukalla vaikka paalaamaan ja käärimään kauemmas niin sitten otan pienen hylsy-kiintoavainsatsin lisäksi mukaan. Jos tarvitsee jotain pientä säätää tai fiksata.

Puimurissa ei taida olla senkään vertaa. Ei ole kaivattu.

Metsähommissa on vähän pakko varautua. Ei tarvitse kuin kolhaista joku liitin 10 km päässä niin vähän on orpo olo jollei sitä saa tiukattua, ja niitä liittimiä on avainväleille 17-41. Sähköpuolellakin on toisinaan jotain rassattavaa. Mistä tulikin mieleen että Logmerin puomissa oleva 1¼" linjan putkiliitin tihkuu yhä kiristämisestä huolimatta. Bläääh... kukahan korjaisi...

Romuillahan sitä joutuu juu touhuilemaan. Tonni työkaluissa on kuitenkin halvempi kuin 100 tonnia uudempaan koneeseen. Kun en minä kuitenkaan leipääni sieltä pusikosta hanki.

Red Bull

  • Vieras
Vs: työkalupakit raktoriin
Kyllä niitä työkaluja on pikku pakko pitää mukana kun työmaat on kahden kymmenen kilometrin ympyrässä.  ::) Lenkkejä 10-24, Bahcon isoo jakari, hinausketju, pari meisseliä ja leka niin monta ongelmaa selvittää paikan päällä. Ulkona olevissa loorissa ei voi säilyttää kuin työntövarren tappeja yms.

Tuli mieleen kun kloppina turvenevalla urakoitsijan valtusta piti saada isoja kuuskoloruuveja auki eikä kuusiokoloavaimia tietenkään siellä ollu niin urakoitsijan isä tuli yhdessä värkkäämään ja se hakkas lekalla pultista kiveä vasten oman kuusiokoloavaimen ja saatiin sillä ruuvit auki, hieman allekirjoittanut saattoi epäillä aluksi.  Sitten kun keinot loppuu otetaan konstit käyttöön. ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: työkalupakit raktoriin
Eipä itselläkään juuri ole ollut työkalupakille tarvetta traktorissa, saati puimurissa. Aina kun on sattunut, niin on porsinut kunnolla ja siinä ei kalupakila ole ollut mitään tekoa. Muutaman kerran olen joutunut jättämään työkoneen pellolle ja lähtemään traktorilla kotiin suunnittelemaan jatkotoimia.

Muutenkin yritän pitää kopin tyhjänä, jos vaikka keikkaa, niin ei ole kiva saada vetovarren pallosta päähän...

Viimeksi muokattu: 30.10.14 - klo:12:39 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: työkalupakit raktoriin
Muutenkin yritän pitää kopin tyhjänä, jos vaikka keikkaa, niin ei ole kiva saada vetovarren pallosta päähän...
Mää oon aatellu  että joskos se kunnon tälli tois vähä järkeä tonne mun kaaliin...
Ei vaiskaan kerran oon nuorena ja nättinä jääny kaatuvan puuelementin alle. Ei ollu mukavaa ei, kymmenkunta tikkiä kaaliin ja kolmeen vuorokauteen ei saanu nukkua ilman valvontaa. Tähtiä näky monta päivää....

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: työkalupakit raktoriin
Muutenkin yritän pitää kopin tyhjänä, jos vaikka keikkaa, niin ei ole kiva saada vetovarren pallosta päähän...
Mää oon aatellu  että joskos se kunnon tälli tois vähä järkeä tonne mun kaaliin...
Ei vaiskaan kerran oon nuorena ja nättinä jääny kaatuvan puuelementin alle. Ei ollu mukavaa ei, kymmenkunta tikkiä kaaliin ja kolmeen vuorokauteen ei saanu nukkua ilman valvontaa. Tähtiä näky monta päivää....
Joo seon semmosta itte törmäilin joskus nuorena lentävään hiaceen :-[ Sittemmin on osunut monenmoista murkulaa nahkaan jopa yli äänennopeuden mutta eine järkeä lisää. Tietystikkin ruokkivat jonkinmoista varovaisuutta. Toisaalta luovat kuvan jostain immmortal combat tyypistä joka ei varo mitään :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: työkalupakit raktoriin
Eipä itselläkään juuri ole ollut työkalupakille tarvetta traktorissa, saati puimurissa. Aina kun on sattunut, niin on porsinut kunnolla ja siinä ei kalupakila ole ollut mitään tekoa. Muutaman kerran olen joutunut jättämään työkoneen pellolle ja lähtemään traktorilla kotiin suunnittelemaan jatkotoimia.

Muutenkin yritän pitää kopin tyhjänä, jos vaikka keikkaa, niin ei ole kiva saada vetovarren pallosta päähän...
Kyl meitil on kummassakin traktorissa muovinen työkaluboksi niin ja siellä perus työkalut.. Monesti pelastanut kun on jotain pultteja tai muita tarvinnut niin on saattanut olla siellä mukana...  Mut aina sais olla enemmän työkaluja mukana.. Ei sitä kesken päivän kotio turhaan lähdetä ;)   

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: työkalupakit raktoriin
Ei sitä kesken päivän kotio turhaan lähdetä ;)
Kolmen tunnin keikka kotona kaffeepaussin ohessa ja homma kusee? Täp täp...  ;D
Nothing is Something Worth Doing

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: työkalupakit raktoriin
Ei sitä kesken päivän kotio turhaan lähdetä ;)
Kolmen tunnin keikka kotona kaffeepaussin ohessa ja homma kusee? Täp täp...  ;D

 ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: työkalupakit raktoriin
Ei sitä kesken päivän kotio turhaan lähdetä ;)
Kolmen tunnin keikka kotona kaffeepaussin ohessa ja homma kusee? Täp täp...  ;D
Ei kai noi lyhyelle keikalle kannata ees lähtee :D 

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: työkalupakit raktoriin
Ei sitä kesken päivän kotio turhaan lähdetä ;)
Kolmen tunnin keikka kotona kaffeepaussin ohessa ja homma kusee? Täp täp...  ;D
Ei kai noi lyhyelle keikalle kannata ees lähtee :D

Se on se nuori rakkaus joka venyttää sen kahvipaussin. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Köntys

  • Vieras
Vs: työkalupakit raktoriin
Ei sitä kesken päivän kotio turhaan lähdetä ;)
Kolmen tunnin keikka kotona kaffeepaussin ohessa ja homma kusee? Täp täp...  ;D

Kuka sitä ny kotia päiväkahville  8)