Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko mielestänne 183000e kohtuullinen hinta 165hv traktorista?  (Luettu 51631 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Fend, Deutzin motti ZF voimansiirto muut osat Boch,mitään ylimaallista niissä. Jos mielettömän hinnan maksaa niin säästellen luulis toi revittämispuoli menevän.  Toisaalta jos niitä"riitävästi" ilmaantuu kylille, niin toi imago haihtuu pikkuhiljaa?

Mää kun oon luullut että Vario voimansiirto on Fendtin omaa tuotantoa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Fend, Deutzin motti ZF voimansiirto muut osat Boch,mitään ylimaallista niissä. Jos mielettömän hinnan maksaa niin säästellen luulis toi revittämispuoli menevän.  Toisaalta jos niitä"riitävästi" ilmaantuu kylille, niin toi imago haihtuu pikkuhiljaa?

Aikoinaan Valtrassa kun vaihtui rivipumppu jakajaan, niin yksi suurimmista syistä oli hinta ja se että rivipumpun valmistus siirtyi johonkin kiinaan.

Aikoinaan Valtrassa kokeiltiin Kiinalaissia virtalukkoja olivat halvempia. Tosin kaikki jouduttiin vaihtamaan takuuseen kun ei ollut tietoa missä asennossa traktori lähtee käyntiin.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Majori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
  • Jaa, minä komea!
Ei pijä ostaa nuin kallista rattoria jos on köyhä. >:(
Helppo homma

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Ainakin vähän vanhemmilla "normaalihintaisilla" vihreillä, ja muunvärisilläkin on ajettu sellaisia tuntimääriä kohtuuremontein, että ihan hirvittää, mutta vääränlainen käyttö ja huollon laiminlyöminen käy lompakolle. Itseäni hirvittää, kuin kalliiden traktoreiden hydrauliikkaletkut kytketään paskaisina, ja liittimissä ei käytetä suojatulppia; vaikka em. ottaa aikansa, se on mielestäni, kuin laittaisi rahaa pankkiin. Sitä myös ihmettelen, että maksetaan ilmastoinnista, hyvästä ohjaamon ilman suodatuksesta ja meluttomuudesta, mutta sitten ajetaan ovet auki, eikä sisään kulkeutunutta paskaa ja pölyä siivota pois, kiire ei kelpaa selitykseksi, kun pitää pientä harjan tapaista ohjaamossa, ja kompura ja ilmaletku on varmaan joka talossa, jolla voi puhaltaa enimmät liat pois.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Onko sellaista testiä olemassa, jossa todistetaan Fendtin huomattavasti parempi kestävyys. Käyttömukavuus tuskin niin paljon parempi, mitä hinta edellyttäisi.

Ei! Mutta se selitäisi hinta eroa jos Fendtissä käytettäisiin laadukkaampia osia kuin muissa merkeissä.

Tahtoo olla että traktorin valmistuksessa on ainakin näillä muilla merkeillä kova kiusaus käyttää halpoja osia.

Ainoana valmistajana käytetään hytissä kullattuja sähköliittimiä...    Eikä tarvii joka kevät käydä CRC:llä
läpi hytin sähköjä niinkuin täällä jotkut kertovat erään merkin jokakeväiseen huolto-ohjelmaan kuuluvan...  8)
Tuskahiki on köyhän sauna...

Majori

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
  • Jaa, minä komea!
Onko sellaista testiä olemassa, jossa todistetaan Fendtin huomattavasti parempi kestävyys. Käyttömukavuus tuskin niin paljon parempi, mitä hinta edellyttäisi.

Ei! Mutta se selitäisi hinta eroa jos Fendtissä käytettäisiin laadukkaampia osia kuin muissa merkeissä.

Tahtoo olla että traktorin valmistuksessa on ainakin näillä muilla merkeillä kova kiusaus käyttää halpoja osia.

tekkeekö se *****tus kuskista kyrväkkeen?

Ainoana valmistajana käytetään hytissä kullattuja sähköliittimiä...    Eikä tarvii joka kevät käydä CRC:llä
läpi hytin sähköjä niinkuin täällä jotkut kertovat erään merkin jokakeväiseen huolto-ohjelmaan kuuluvan...  8)
Helppo homma

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
vaikka eletään euroaikaa ja ei saisi  enää markoista ajatella kerrotaanpa se hinta kuudella niin alkaa olla huippu hinta,siis tuotteiden hinta ei ole samaan tahtiin kertautunut.Selailkaapa kirjanpidon tulotositteitanniissä on karu totuus.
PS .. sanoi se loimaan savikukko mitä hyvään mun kommentista se on vakavaa asiaa.

Niin....2000-luvun ensihetkinä 818-fendtissä oli liki miljoonan markan hintalappu, ettei tuo nyt niin kaukana ole niistä hinnoista... :-X

818/820 on 195-205 kaakkia vakiona että onhan tuossa lähes 30-40 pollen ero!

Ja kutoskone. Vaikka portaaton laatikko varmaan osaa hyödyntää neloskoneen voiman varsin mukavasti, niin silti vähä epäilyttää nelosen suoriutuminen raskaammista hommista.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Onko sellaista testiä olemassa, jossa todistetaan Fendtin huomattavasti parempi kestävyys. Käyttömukavuus tuskin niin paljon parempi, mitä hinta edellyttäisi.

Ei! Mutta se selitäisi hinta eroa jos Fendtissä käytettäisiin laadukkaampia osia kuin muissa merkeissä.

Tahtoo olla että traktorin valmistuksessa on ainakin näillä muilla merkeillä kova kiusaus käyttää halpoja osia.

Ainoana valmistajana käytetään hytissä kullattuja sähköliittimiä...    Eikä tarvii joka kevät käydä CRC:llä
läpi hytin sähköjä niinkuin täällä jotkut kertovat erään merkin jokakeväiseen huolto-ohjelmaan kuuluvan...  8)

Oisko niitä kaikissa hytin liittimissä ? Sen olen ittekin jostain kuullut että kullattuja deutsch liittimien pinnejä käytetään fendteissä voimansiirron ohjaukseen liittyviä toimintoja ohjaavissa sähkökomponenteissa.

Perkeleen kalliita nuo deutschin tuplasuojatut liittimet, mutta saavat olla vaikka vuosia paikallaan ja avatessa kuuluu vain plop ja sieltä paljastuu siistit korroosiovapaat kontaktit.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Naturalis

  • Vieras


Niin....2000-luvun ensihetkinä 818-fendtissä oli liki miljoonan markan hintalappu, ettei tuo nyt niin kaukana ole niistä hinnoista... :-X

818/820 on 195-205 kaakkia vakiona että onhan tuossa lähes 30-40 pollen ero!

Ja kutoskone. Vaikka portaaton laatikko varmaan osaa hyödyntää neloskoneen voiman varsin mukavasti, niin silti vähä epäilyttää nelosen suoriutuminen raskaammista hommista.
[/quote]
Jokunen vuosi sitten 820 oli 120T €...

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Saattapi nyvinki olla Fend,in omaa tuotantoa portaaton. Kummalla lie enemmän kokemusta voimansiirrosta,,ZF...vai Fend?  Kaikkinensa hienoimmat traktorit merkistä toiseen, melkosia ylläpidettäviä yli 20 vuotiaana, ja yli 10000 tuntia ajettuna

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Saattapi nyvinki olla Fend,in omaa tuotantoa portaaton. Kummalla lie enemmän kokemusta voimansiirrosta,,ZF...vai Fend?  Kaikkinensa hienoimmat traktorit merkistä toiseen, melkosia ylläpidettäviä yli 20 vuotiaana, ja yli 10000 tuntia ajettuna

***vankkaa tietoa sulla.

fendtissä oma laatikko ollu aina. vaihteisto on helppo vaihtaa ja vaihtolaatikko edullinen. isoon 900 varioon luokkaa 12000e.


Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Saattapi nyvinki olla Fend,in omaa tuotantoa portaaton. Kummalla lie enemmän kokemusta voimansiirrosta,,ZF...vai Fend?  Kaikkinensa hienoimmat traktorit merkistä toiseen, melkosia ylläpidettäviä yli 20 vuotiaana, ja yli 10000 tuntia ajettuna

***vankkaa tietoa sulla.

fendtissä oma laatikko ollu aina. vaihteisto on helppo vaihtaa ja vaihtolaatikko edullinen. isoon 900 varioon luokkaa 12000e.
Muuten eikös nuo ole aika tukevatekiosia siis perästäänkin?  Siis pienemmätkin. On kyllä minun ulottumattomissa hinnaltaan. Sekä turhan hienoja rymyämiseen mutta muuten kiinnostaa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
kai ne on.

ei ne mettään ja kivien yli ajelemiseen ole tehty. mulla on 936 ja 818, niille on omat hommansa. esim. 936 on hyvä kone tiellä  ison kärryn edessä ja haketuksessa. 8550 ja 8950 valtroilla sitte ne ryskähommat, metsässä ym. kaikissa on ollu vikaa. fendtillä on mukavempi ajaa kun kasitonnari valtralla. kasitonnarilla saa silti samat hommat tehtyä.

ne hommat tulis varmaan tehtyä linkku kirovetsilla ja belaruksellakin...eli jonkinlaista silkkiperseisyyttää meissä kaikissa on...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
kai ne on.

ei ne mettään ja kivien yli ajelemiseen ole tehty. mulla on 936 ja 818, niille on omat hommansa. esim. 936 on hyvä kone tiellä  ison kärryn edessä ja haketuksessa. 8550 ja 8950 valtroilla sitte ne ryskähommat, metsässä ym. kaikissa on ollu vikaa. fendtillä on mukavempi ajaa kun kasitonnari valtralla. kasitonnarilla saa silti samat hommat tehtyä.

ne hommat tulis varmaan tehtyä linkku kirovetsilla ja belaruksellakin...eli jonkinlaista silkkiperseisyyttää meissä kaikissa on...
.                                                                                                                                                                                                                                        Ookko laittanu jonku raktorin pois ku oot pari venttiä keriinny laittaa?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65793
missä hinnoissa noissa venteissä on nuo yleisemmät osat?   onko niin kuin mesessä, että vanhoihin joitain tarttee vanhemmiten ostaa mutta ei niin helekuitin kalliita ja kestävät sitten taas.              onko suodattimet jotain omia vai yleisempiä malleja?