Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko mielestänne 183000e kohtuullinen hinta 165hv traktorista?  (Luettu 51699 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Saishan tuolla hinnalla kaksi samankokoista massikkaa. Mut egosta pitää maksaa ja lap1n polttaj1lle lähettää rahaa.

No samaan hommaan tarvii kaksi fergua kun toisen pitää olla varulta jos toinen laukiaa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Saishan tuolla hinnalla kaksi samankokoista massikkaa. Mut egosta pitää maksaa ja lap1n polttaj1lle lähettää rahaa.
No en mä nyt menis kehumaan, 6616 veeteellä ja kaikilla muilla rojuilla listahinnaltaan on kuitenkin aika lähellä 140 kiloeuroa.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Saishan tuolla hinnalla kaksi samankokoista massikkaa. Mut egosta pitää maksaa ja lap1n polttaj1lle lähettää rahaa.
No en mä nyt menis kehumaan, 6616 veeteellä ja kaikilla muilla rojuilla listahinnaltaan on kuitenkin aika lähellä 140 kiloeuroa.

Samoilla varusteilla jos otetaan Fentti ja toinen merkki, niin hinta ero ei ole enää päätä huimaava samassa kokoluokassa.

Saadaanhan sitä eroa jos verrataan Fenttiä karvalakki mallin massikkaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Miten paljon pitää vuodessa olla ajoa jotta tuollaisen osto kannattaa?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Miten paljon pitää vuodessa olla ajoa jotta tuollaisen osto kannattaa?
Riippuu varmaan siitä kuinka tuottavaa se ajo on.

Ja voihan tuollaisen ostaa joku ihan vaan huvikseen :P

pitkäsetori

  • Vieras
Zetorilla rupes kytkin sauhuammaan, muuten olisi vedelly prenttiä kuin lapasta.   ;D

https://www.youtube.com/watch?v=PIu2ckk_IIs

-SS-
;) Uusista koneista ei kokemusta, mutta suhteessa hevosvoima on aika hinnakas.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26207
  • vastustan
jotenki tuntuu jotta ollaan menossa jotenki väärään suuntaan ku traktori pitää olla niin perkeleen hieno mut sitte kuitenki myös siellä työkoneella pitää olla joku älypoksi jollei jopa omaa toosaa tuoda hyttiin... toisen pitäis yksinkertaistua ja halveta, joko traktorin tai työkoneen ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 474
Zetorilla rupes kytkin sauhuammaan, muuten olisi vedelly prenttiä kuin lapasta.   ;D

https://www.youtube.com/watch?v=PIu2ckk_IIs

-SS-

Eiku Fendissä oli ammattimies. Älysi virheensä eikä toistanu sitä. Eli kun merkki tulee niin toiselta luulot pois,mutta se pitää osata ettei pyörät lipee.Siinä se. Lepokita-Liukukitka. Yksinkertaista.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Saishan tuolla hinnalla kaksi samankokoista massikkaa. Mut egosta pitää maksaa ja lap1n polttaj1lle lähettää rahaa.
No en mä nyt menis kehumaan, 6616 veeteellä ja kaikilla muilla rojuilla listahinnaltaan on kuitenkin aika lähellä 140 kiloeuroa.

Samoilla varusteilla jos otetaan Fentti ja toinen merkki, niin hinta ero ei ole enää päätä huimaava samassa kokoluokassa.

Saadaanhan sitä eroa jos verrataan Fenttiä karvalakki mallin massikkaan.

Ja vitut, 120th

17000 eur!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
 Luin eilen ko. aviisin ja totesin koneen olevan sitten pirun kallis, vaikkakin tuossa on lisävarusteltu aika lailla. Pitäis ilmoittaa varusteiden hinnat aina erikseen. Ihan on kuitenkin riistäytynyt hinnoittelu käsistä ja samaan aikaan ihmetellään kun ei kauppa käy...millään muullakaan merkillä. Onko tässä enää mitään J:tä?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Saishan tuolla hinnalla kaksi samankokoista massikkaa. Mut egosta pitää maksaa ja lap1n polttaj1lle lähettää rahaa.
No en mä nyt menis kehumaan, 6616 veeteellä ja kaikilla muilla rojuilla listahinnaltaan on kuitenkin aika lähellä 140 kiloeuroa.

Samoilla varusteilla jos otetaan Fentti ja toinen merkki, niin hinta ero ei ole enää päätä huimaava samassa kokoluokassa.

Saadaanhan sitä eroa jos verrataan Fenttiä karvalakki mallin massikkaan.
   Tottakai erot pienenee kun varustellaan. Mutta idea tässsä onkin että kuinkamoni OIKEASTI tarvii noin kalliiksi varustellun koneen. Eikäsillä joku varmaan tarvii noita kaikkia hienouksia. Mutta hinnat vaan on aika pöyristyttäviä. Täytyisi ajaa ainakin +1200h/vuosi ja ajon pitäisi olla kokoajan tuottavaa. No eipäole minun murheeni ;D                                              Mutta samaa lapasestalähtöä esiintyy myös uusissa navetoissa. Maas*****ssa oli taannoin huomionarvinen juttu, että 9 kymmenestä navetosta kannattaisi jättää tekemättä! Jamitäkö tällä ajan takaa, no sitä että laskutaitoa puuttuu vauhtisokeus iskee!  Sekä tuottajahinnat pitäis vähän korjaantua. Muuten aika no miettikääpä itse mitäseuraa :-[
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
jotenki tuntuu jotta ollaan menossa jotenki väärään suuntaan ku traktori pitää olla niin perkeleen hieno mut sitte kuitenki myös siellä työkoneella pitää olla joku älypoksi jollei jopa omaa toosaa tuoda hyttiin... toisen pitäis yksinkertaistua ja halveta, joko traktorin tai työkoneen ;D ;D ;D ;D

Mun mielestä ainakin suhde pitäisi olla niin että raktori olisi sr fiksu ja työkone ainoastaan toteuttava. Hydeliittimiä vaan tarpeeksi perään mistä saisi voimat koneen liikeisiin. Jos tilanne on toisinpäin eli raktori on veturi ja kone on fiksu niin tekniikadta maksetaan joka koneen kohdalla. Toki pidän yli 100000 raktoria kalliina vaikka tiedänkin miten sen voi saada kannattamaan mutta hieman hirvittää kun lähes kaikkien työkoneiden lippulaivat lähentelee tai ylittää 100000. Selkeitä ylittäjiä löytyy jo kylvökoneista, paalainkäärimistä, juurikkaan nostokoneista, noukinvaunuista jne jne.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
  On se kuitenkin hienoa että joku ostaa sen prentin uutena niin sitten mulla on varaa ostaa se 10 vuotta vanhana 20 tonnilla puuhasteluhommiin. :)
FIXIT

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
eikös fentti maksa itse itsensä kohdallaan olevan polttoainetalouden avulla  ;) ;D 8) ::)

  Mulla pyörii tuossa uutta ja vanhaa venttiä, en kehuisi tän doitsin koneella olevan polttoainetaloutta, ehkä noi MWM:mät totuttivat vähiin tankkauksiin.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20033
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Eikös se sitten ole sopivan hintainen, jos se maksuun tulee ? Poikasena olin menossa ostamaan ensimmäistä kasettisoitintani kaupasta, myyjän kanssa katsottiin eri malleja, katsoin siinä halvimman sijasta myös hiukan messevämpää mallia, rupesin siinä vähän kyselemään, että eikös tuosta hiukan voisi saada vähemmäksi tuota hintaa...myyjä vaan hymyillen totesi, että juu jos sulla ei ole rahaa, niin katso hyllystä halvempi malli !

Tätä saamaani koulutusta toteutan vieläkin. Menen ensin etupihalle, jossa on saksanmaalta tulleen hienon koneen laivaustarroja ikkunassa. Onpas.  Sitten menen peremmälle, jossa on vielä melkoisen arvokkaita vaihtokoneita - huh-huh ! -  sitten kierrän talon taakse parkkipaikalle, jossa on hieman halvempia, ja vielä ryhdissään olevia - no joo, ei nyt sitten kuitenkaan, lopuksi koivunnäreiden keskeltä imeytyshiekkakasasta löytyy juuri sen mun kone, jos on löytyäkseen.

-SS-