Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peltovuokra tilanne  (Luettu 591185 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Peltovuokra tilanne
Mä olen saanu max kolmeensataan euroon per ha vuokrata niin paljon kun huvittaa, mutta olen sitten hakannu puskia ja pistäny ojia tukkoon ja saarekkeita pois  8)

Pääoman tuoton putoaminen ei kuulostais kovin hyvältä, kun nytkin reilu kolme neljäsosaa mun tuloista on pääomatuloa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peltovuokra tilanne
Mä olen saanu max kolmeensataan euroon per ha vuokrata niin paljon kun huvittaa, mutta olen sitten hakannu puskia ja pistäny ojia tukkoon ja saarekkeita pois  8)

Pääoman tuoton putoaminen ei kuulostais kovin hyvältä, kun nytkin reilu kolme neljäsosaa mun tuloista on pääomatuloa.

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20005
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Peltovuokra tilanne
Pienet peltovuokrat lienevät pääomatulona korkeammin verotettuja kuin pienet ansiotulot. Ei siitä mäkitupalaisen 300 hehtaarieurosta jää kuin hiukka runsaat kakssataa.

-SS-

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5900
Vs: Peltovuokra tilanne
Pienet peltovuokrat lienevät pääomatulona korkeammin verotettuja kuin pienet ansiotulot. Ei siitä mäkitupalaisen 300 hehtaarieurosta jää kuin hiukka runsaat kakssataa.

-SS-
Eikös peltovuokra tulot ole verottajan silmissä maatalouden tuloa ja siten nettovarallisuuden mukaan ansio- ja pääomatuloa.

http://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Maatalousyrittaja_ja_metsanomistaja/Tuloverotus/Maatalouden_tulot_ja_menot/Vuokratulot%2811960%29

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Peltovuokra tilanne

Eikös peltovuokra tulot ole verottajan silmissä maatalouden tuloa ja siten nettovarallisuuden mukaan ansio- ja pääomatuloa.
Olen asiasta samaa mieltä. Kyllä maatalouden verotileissä on kohta "maanvuokratulot".  Rakennuksiata ja koneista on myös poistoja jäljellä, pitää nekin jostain vähentää. Kannattaa kyllä tarkoin laskea, paljonko kannattaa ottaa ansiotulona, jos samaan aikaan on eläketuloa.

asterix

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Peltovuokra tilanne
Lähestulkoon ensimmäinen viesti palstalle, mutta aihe on ajankohtainen....eli pellonvuokrat. Nyt kun speksit ovat muuttuneet aika radikaalisti viimeisten kuukausien aikana viljanhinnan laskun ja tulevien tukipudotusten johdosta, onko havaittavista minkaanlaista järkiintymistä vuokrahintojen osalta. Varmaan soppareita on tässä puintien jälkeen tehty, maamme peltoalasta ku yli kolmannes alkaa olla vuokrattua.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peltovuokra tilanne
Lähestulkoon ensimmäinen viesti palstalle, mutta aihe on ajankohtainen....eli pellonvuokrat. Nyt kun speksit ovat muuttuneet aika radikaalisti viimeisten kuukausien aikana viljanhinnan laskun ja tulevien tukipudotusten johdosta, onko havaittavista minkaanlaista järkiintymistä vuokrahintojen osalta. Varmaan soppareita on tässä puintien jälkeen tehty, maamme peltoalasta ku yli kolmannes alkaa olla vuokrattua.

Vuosi vielä:

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Peltovuokra tilanne
Joo, omasta pitäjästä esimerkki. Kollegan vuorasopimus päättymässä, jatkosta ollut keskustelua, mutta lehmätila tuli mukaan kuvioihin ja löi 550e tiskiin. Siinä nyt sitten miettii, että korottaisko...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Peltovuokra tilanne
Joo, omasta pitäjästä esimerkki. Kollegan vuorasopimus päättymässä, jatkosta ollut keskustelua, mutta lehmätila tuli mukaan kuvioihin ja löi 550e tiskiin. Siinä nyt sitten miettii, että korottaisko...
Ab-alueen lehmätilako :o :o

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: Peltovuokra tilanne
Joo, omasta pitäjästä esimerkki. Kollegan vuorasopimus päättymässä, jatkosta ollut keskustelua, mutta lehmätila tuli mukaan kuvioihin ja löi 550e tiskiin. Siinä nyt sitten miettii, että korottaisko...

Tarjoot sille lehmätilalliselle omat peltos kans tuolla hintaa  ???

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Peltovuokra tilanne
Joo, omasta pitäjästä esimerkki. Kollegan vuorasopimus päättymässä, jatkosta ollut keskustelua, mutta lehmätila tuli mukaan kuvioihin ja löi 550e tiskiin. Siinä nyt sitten miettii, että korottaisko...
Tässä taas varmaan hankittiin rehuomavaraisuutta ja paskanlevitysalaa. Tai sitten vain isäntä tykkää täpinöidä dynareteellä peltohommia ja vaimo saa katsella pesubetonibunkkerissa lehmänperseitä...  8)
Nothing is Something Worth Doing

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Peltovuokra tilanne
Mitäpä tässä voisi sanoa? Oma maanviljely on aivan turhaa ja tyhjänpäiväistä hommaa. Löisi nimet paperiin ja lähtis Tampereelle töihin. Olisi kaikkien kannalta paras tilanne???

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Peltovuokra tilanne
sais satkun vuokraa ja vetäs kaljaa hämeenpuistossa

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Peltovuokra tilanne
Niin kyllä tosiasia tällä hetkellä on, että jos on kasvinviljelijä, viljeltävä pinta-ala on reilusti alle 100 ha ja löytyy kohtuupalkainen työ muualta, niin kannattaa pellot vuokrata pois. Ei nykytuotoilla yksinkertasesti pysty noilla pinta-aloilla kustantamaan tarvittavaa konekantaa, edullisempaa on teettää työt urakoijalla. No jos urakoija hommat hoitaa, silloinkin voi hyvin olla muualla duunissa. ::)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Peltovuokra tilanne
Joo, omasta pitäjästä esimerkki. Kollegan vuorasopimus päättymässä, jatkosta ollut keskustelua, mutta lehmätila tuli mukaan kuvioihin ja löi 550e tiskiin. Siinä nyt sitten miettii, että korottaisko...
Ab-alueen lehmätilako :o :o
Aika vaikea uskoa näitä legendoja, siinä osaava isäntä vetää kylmistä nyt urakalla höplästä  ;D

VAi oliko se dynäretee syynä, ite ku ajan kotimaisella, niin ei tartte yli kolmee sataa maksaa  8)